:rolleyes: The Esikoishaaveista plussanneet 2012 & 2013 :rolleyes:

Naapurin tyttö mun neuvolan täti sanoi, että vasta sitten pitää olla huolissaan, kun tulee selkeästi VERTA, eli en kyllä tuosta olisi vielä huolissani!! Toivotaan parasta ja TODELLAKIN olet niin kauan raskaana, ennen kuin toisin todistetaan ;)

yöperhonen wau, jo 30+ alkaa :p onnea!! Itsekin olen miettinyt, että vaikka mitkä pahoinvoinnit tulee yms. niin on ne vaan niiin se arvosta <3 ei haittaa yhtään, ainakaan nyt näin etukäteen ajateltuna :D ja päivitellään poika lupaus, onnea siitä!! :heart: Katselin tuota tämän keskustelun jatkoryhmää; "esikoishaaveista syntyneet" että kovasti on siihen ryhmään poikia tullut ja lisää tulossa :D mahtavaa!! Puuttuuko sulta muuten tarkoituksella ikä ja synnytyssairaala? :)

Täällä turvotus hieman helpottanut ja aamulla vihdoin uskaltauduin vaa'alle, kun on tuntunut turvotuksen takia, et olis lihonut älyttömästi, mut onneks en ollutkaan :p jeejee! Onneks nyt osaa jo tehdäkin asioita, ilman et koko ajan on pikkuinen mielessä...pääsee vähän helpommalla, kun ei tarvitse koko aikaa miettiä asiaa :) mut aina kun tulee näitä menkkatuntemuksia (kuten tällä hetkellä) niin aina se sitten muistuttaa ja tulee hieman huolta pienestä :( mutta onneksi sitäkin on sen verran usein, niin tietää, että on ihan vaan vääriä hälyytyksiä, toivottavasti ainakin :) Ensi viikolla pitäs tulla ne ebay:n cb-digi-viikkonäyttötestit, ni katsotaan sit mitä näyttää; 2-3 raskaana vai 3+ jo :p toivottavasti tulis jo heti alkuviikosta!!!

BF & tähtönen 4+6
 
Viimeksi muokattu:
babyfever1 empä oo tajunnu niitäkään :D eli siis ikää 23v ja synnärinä EKKS
Ite en mistään pahoinvoinnista kärsiny joten huono sanoa niistä fiiliksistä mitään.. Mut muita vaivoja mitä on ollu niin aika hyvin on pystyny ajattelemaan että tää raskaus on ainutlaatuinen eikä kestä koko loppuelämää :) eniten alkuraskaudessa oli pelkona keskenmeno, edellisen tuulimunaraskauden rakia! Jotenki sitä osas pelätä enemmän kun oli jo takana ikävä kokemus.. :( eipä se auta mennä kun päivä kerrallaan eteenpäin ja nauttia siitä mitä on :)

Ootteko meinannu käydä ar-ultrassa? Jos, niin koska?
 
YP no nyt on ikä ja synnärikin lisätty =) Ja täälläkin yrittää nyt vaan ajatella realistisesti mahdollisuuksista ja elellä päivä kerrallaan :) ihan hyvin on ainakin tähän asti mennyt (eli viikko :D)! Mulla on huomenna tasan 2 viikon päästä varhaisultra, eli silloin olis 7+0, mutta mun laskujen mukaan olis 6+5, ni vähän epäilyttää, et kuuluisko sieltä silloin vielä mitään!! :/ Ajattelin myös soittaa neuvolaan vielä edellisellä viikolla ja kysellä saisiko millään lähetettä ultraan jos ne ei kerran siellä sitä tee, kun sitäkin on kuulemma jossakin kunnissa tehty! Sit ei tarvis maksaa vaan kun se poliklinikkamaksu :p Kävitkö sä silloin varhaisultrassa? :)
 
BF kiitos muokkauksista :) voithan sä neuvolasta kysyä josko onnistuis lähete varhaisultraan.. Ite kävin kans ja ekan kerran kun menin niin viikkoja oli arvaten oletettua vähemmän, joten näky vaan hento syke.. Se kätilö anto sit uuden ajan siihen samaan hintaan että saadaan tarkastettua asia :) ja oli kyllä hintansa väärti tieto, että siellä pikkunen papu köllöttää, varsinkin kun mulla se tm raskaus takana! Jos vaan budjetti antaa periks niin suosittelen menemään, omaa mieltä rauhotti kummasti :)
 
Hellou! Taitaakin olla jokunen tovi kun oon viimeks kirjotellu!

Babyfever1 kiitti uudesta pinosta ja siitä, että alat päivittelemään listaa :) ja samalla onnea plussasta! Tsemppiä tulevaan!

Muillekin plussan saaneille iiisot onnittelut! Ja tervetuloa mukaan, olikin hiljaisempi kausi tossa menossa :)
Omassa navassa ei mitään uutta ja erilaista, maha kasvaa ja potkut tuntuu. Mytty tuntuisi olevan edelleen perätilassa kun alamahalle vain potkut tuntuu, välillä joku nyrkin isku navan kohdalle <3 Itse olen sairaslomalla edelleen ja taidan jatkaa vaan. Herkästi tulee mahan seutu kipeeks jos jotain yrittäis ihan tehdäkin, ei kuitenkaan supistele... Ja selkä... Ensi viikolla neuvola ja saan kelan paperit täyttää ja pakkauksen tilata, niin se vaan on aika kulunu. Vaikka aluks tuntu että edes näille viikoille pääsemiseen on ikuisuus ja kohta on jo helmikuu :heart:

Heidukka ja Mytty 22+5
 
Täällä yhä pelko persiissä kun viikkonäytöllinen vielä näytto 1-2 viikkoa, tosin arpo ja arpo sitä raskaana tekstin jälkeen vielä tovin että tais olla aika rajoilla.
tuhruttelua on edelleen mutta ei kipuja, tisseihin sattuu kun menee vilunväreet... on muuten ilkee tunne :D
En oikein tiedä mitä ajatella, tuolla vauvakuume puolella sanotaan että mun kuvien perusteella ei oo toivoo ja toinen taas sanoo että on toivoa että hällä tuli jälessä digi ja nyt en sit tiiä mitä aatella. että keskiviikkona teen vielä viimisen digin ja jos antaa 1-2 niin kait se on luovutettava... onko näin? huomenna olisi 5+0 tai sit 4+5....

tässä vielä kuvat avatuista digeistä, ensimmäinen tehty 16.10. ja edellisenä päivänä ei vielä mitään ja alempi tänä aamuna.


 
Heidukka eipä mitään, ihan kivahan tätä on päivitellä, kun täällä on vielä sen verran asiallisesti porukkaa! Kirjoittelin myös tuonne kesäkuun kullannuppuihin, mut sitä porukkaa oli siellä niin ÄLYTTÖMÄSTI, et kaikki vaan lähinnä kirjotteli siellä mitä itsellee kuuluu, mutta kukaan ei tuntenut paremmin toisiaan.. :/ täällä kivempi, kun on hieman edes tuttuja ja vaikka ei pariin päivään kävisikään, niin ei heti ole sataa sivua luettavana ;D i like!! Toivotaan, että teidän Mytty kohta puoleen jo kierähtäisi "oikein päin" :) oioio, äitiyspakkaus, mie haluun sen kans jo pian :heart: :D kuinkahan nopeesti se tulee?! Ja tuleeks se jonnee postii vai haetaanko Kelasta?

Naapurin tyttö mie en nyt oikee ymmärrä noita sun testejä...eli siis onks noi niitä viikkonäytöllisiä avattuna ja onks noi kaks aika lähekkäistä viivaa niitä the-viivoja?! Ja kyllähän siellä kaksi viivaa näkyy, mutta on kyllä aika haaleita, kun vertaa mitä ne on voinut olla... :( kannattais soitella sinne neuvolaan ja tiedustella mitä teet! Mites ne vuodot, onko jatkunu samanlaisena?

yöperhonen Onnea pokspoks!! ;) 10 viikkoa enääää :p jee!!

ON Täällä myös POKS 5+0 ja tälläsiä testejä tein tänään:
Kiva kun tilasin sielä ebaysta kaks noita viikkonäytöllisiä, mut nyt kun sain jo 3+ (mun laskujen mukaan olis voinut tulla vielä "raskaana 2-3", mut neuvolan laskujen mukaan tuo 3+ pitää paikkansa..vielä 4 tunnin pidätyksen jälkeen tehty testi), ni eipä paljon sitä toista sitten tarvikkaan :D noh, suurinpiirtein sama hintasta oli, kun suomesta yks viikkonäytöllinen, et eipä siinä paljoa hävinnyt :) tasan kaks viikkoa varhaisultraan :p
 
  • Tykkää
Reactions: iseeyou ja tiuhti_
Mäki varasin tänään ajan varhaisultraan ensi viikon keskiviikolle ja siitä viikon päästä on sitten eka neuvola :)
ei malttais odottaa.

Oon samaa mieltä BF et tää on kivempi pinkka kun on vähemmän porukkaa kuin tuolla kesäkuun porukassa. Taitaa olla paljon kesän lapsia tulossa :).

Mä oon nyt plussaamisesta asti eli keskiviikosta asti nähny joka yö outoja unia, nukkunu huonosti ja kärsiny masukivuista, huoh. Viime yönäki heräsin masukramppiin kolmen aikaa enkä sen jälkeen saanu millään unta. Pahin kipu yleensä hellitää kymmenessä minuutissa, mutta sitten se pieni kipu ja pieni huoli pienestä vaan estää unen tulon. Googlettelin kyllä että tuo pitäis olla ihan normaalia kipuilua toisilla... Töissä sitten väsymyksen takia zombin näkösenä ja asiakaskäynneillä pelkäsin että alkaa pahoinvointikin, mutta taisin onneksi vain kuvitella huonoa oloa.
 
bf eikun tuossa seurataan tuota yksittäistä viivasta :) siulla nuo kaikki kolme viivaa on tosi tummia kun 3+ ja miulla on siinä rajoilla että olisi vaihtumassa 2-3.

Mie tuossa laskin että ei taia olla hätää jos ovis olisi ollut 3.10? tai ihan siinä sen jälkeen... pieni epäilys on että se on ollut juuri sen viimeisen ovistikutuksen jälkeen vasta, kun vielä kerran huvikseen heiluteltiin peittoja, ilman että ees aattelin koko raskautumisyritystä :D tais olla meinaan se tärppi kerta ;)

Mutta jos aamulla on yhtä hyvä tulos tikussa kun tänä iltana niin sit voin olla hyvillä mielin ja soittelen sinne neukkuunkin.. jotenkin mie tiiän että kaikki on hyvin :)

(elkää kysykö miks mutta oon ollut oikeessa tämmöisten tunteitten kanssa ennenkin)

Ai niin, mie näin unta tuosta vuodostakin ennenkuin se tuli, sit näin unta että kaikki oli hyvin ja tiedän siitäkin että kaikki on hyvin. Kohta pitää mennä nukkumaan, 2 yönä nyt nukkunut huonosti kun ollut kuuma... siis hellekeleilläkään tällasta ollut :D
 
Juuh, ei ollut taas toivoakaan että olisin herännyt ajoissa soittamaan neukkuun, noh torstaina sit kun pitää auto viiä huoltoon niin oon hereillä siihen aikaan :D

Mulla on yhä ongelmana se että en illalla saa unta, joskus 1 tai 2 aikaa yöllä, illalla väsyttää mutta se menee ohi ennen oikeaa nukkumaan meno aikaa :D ja aamulla sit nukuttais kunnolla. Mitenkähän sitä ensi viikolla kun työt jatkuu kunnolla... Kiva näin alkuraskaus ajan on töissä se kiireisin aika :D Mutta onpahan sit loppuraskaudesta hiljasta :p

Niin ja edelleenkin, saan testiin aamusin heikompaa viivaa kun illalla :D mulla on vain niin, seuraavan digin teen päivä pisusta mutta jotenkin musta tuntuu että mitä mä turhaan testailen, raskaanahan mie oon :D

Oireista sen verran että on jumalattomat paukkuvaivat ja vilu sekä kun rintaliivit oli pakko pukea päälle niin yhä sattuu nänneihin ne, siksi olinkin useamman päivän ilman. Illalla on aina huono olo syömisestä. Aamulla pystyy sen pari kuppia juomaan kahvia, saas nähdä koska tulee kunnon huono olo, jos oon siskooni tullut niin ei ees tuu... :D
 
Piimis voi vitsit, kun sä pääset näkemään pikkuisen jo ensiviikolla :heart: oletko tehnyt yhtään uusia testejä plussauksen jälkeen? Voi että, kun sulla noin pahoja kramppeja, että ihan herää niihin :/ mullakin edelleen niitä menkkatuntemuksia, mut menee kans 5-10min. ohi! Toivottavasti kohta jo loppuisivat! :/

Naapurin tyttö siis hä, eli jos siinä on 3+, niin siinä pitäs näkyä 3 sinistä viivaa vai? :D ei ymmärrä, kun ei oo ikinä noita availlut! Joo, eihän sulla mikään hätä ole ja joillainhan vaan se raskaushormoni nousee hitaammin kuin muilla!! Ja kovasti oon nyt lukenut, et tuollainen ruskea vuoto on ihan normaalia! :) ja soittelehan joo huomenna sinne neuvolaan, niin saattavat vaikka laittaa sut kunnalliselle ultraan, jos noista vuodoita valittelet!! :) pääsisit näkemään jo pikkuisen!! tai sit ne vaan toteaa siellä, et ihan on normaalia, et älä stressaa :D
 
Minä olen päättänyt olla murehtimatta, siis mulla ei testiviiva rtestissä vahvene ja viikot oli vieläkin 1-2. Olen siinä uskossa että kaikki on silti kunnossa. Huomenna soittelen neuvola aikaa ja pyydän varhaisultraa parin viikon päähän.
Mie olen miettinyt että jos ovis olisi 3.10. ollut niin ei välttämättä digi kyl viel näyttäisikään sitä 2-3 ja on ihme että ees anto sen 1-2 sillon 16.10
Jotenkin mulla on vaan sellanen tunne että kaikki on hyvin mutta mun pisukka on vaan niin erilaista kuin muiden, siitä on mainittu joskus aikoinaan että se on omalaatuista

Sit, alapäässä pientä kirvelyä pissalla käydessä. se mua mietityttää, mutta ei oo virtsatietulehdus kirvelyä, sen tunnistan kyllä, ja pissi haisee ammoniakille välillä melko vahvasti?!?!
Tänä aamuna oli pakko rintaliivit laittaa päälle niin ah ihana nännipolte alkoi taas... onneksi sain pian ottaa liivit pois mitenkähän ens viikko kun työt alkaa, taidan olla työmaalla ilman liivejä
Pahoinvointia ei juurikaan ole, välillä ellottaa ja menkkakivut on laantunut viime viikkosesta olemattomiin, välillä juilii kun suoristaa sängyssä jalat mutta oletan niiden olevan "kasvukipuja" eli niitä liitoskipuja... tai jotain sinnepäin koska niitä ei esiinny joka kerta...
ruoka ei maistu oikeastaan ollenkaan eikä miltään
Mie aion sinne ultraan asti olla raskaana kunnes toisin todistetaan.
Nyt poistun keskustelupalstoilta sinne saakka etten ressaa enempää...

plussa tuulosia rakkaat ja palaillaan!!!

Naapurin tyttö ja keiju-lapsi (rv 6+0 (oikeasti vähemmän))
 
Naapurin tyttö no hyvä, ei se huolehtiminen mitään autakkaan!! :) saitko soitettua sinne neuvolaan, mitä sanoivat?! Tai toivottavasti tulet vielä kertomaan miten etenette jatkossa?! Toivtaan, että viivat alkaisivat jo vahvistumaan!

Mie sain tänään vihdoin larban liuskatestiin yhtävahvat viivat, tai itse asiassa se vasen viiva oli jopa hipun verran vahvempi :) eli kovaa vauhtia taitaa mun hormooni nousta! :p ei silti malttais odotella sinne varhaisultraan.. :/ sen jälkeen ajateltiin tuleville isovanhemmille ja tädeille kertoa :p ei malta sitäkään odottaa, et pääsee kertomaan tästä koko maailmalle %)
 
Lääkärineuvola takana! Tänään 38+3.. Painoa tullut 233g/vko.. Verenpaineet edelleen alhaiset, 96/68.. Pissa oli puhdas.. Sf-mittaa nyt ei otettukaan eikä hemppaa.. Vauvalle painoarvio tällä hetkellä 3300g ja katsoi, että kyllä se edelleen tytöltä näyttää.. :) Ja ei nyt ainakaan näillä näkymin oo jättivauvaa tulossa.. Huh! :D Kohdunsuulla ei ollu tapahtunu kyl mitään.. :( viä on 3 cm ja on suljettu ja epäkypsä.. näin mulla tässä lukee.. pah.. Kyl mä luulen, et käynnistykseen mennään.. eih.. :/ Sain pampersin laatikon, jossa oli vähän erilaisia tuotteita.. :) Sen sentään muistin nyt pyytää, kun kerran muutkin on jo saanut! :)

Nellielli ja pötkö 38+3
 
Tänään alkoi virallisesti äitiysloma :) Ei kyllä tunnu yhtään erilaiselta kun sairaslomalla tai talvilomalla olo :D

Maanantaina tuli käytyä kampaajalla vähän hemmottelemassa itseään. Muuten aika menny ihan kotosalla koirien kanssa lepäilessä. Ens viikolla onkin 1.11. synnytystapa arvio. Sitä jo odottelen kovasti, että sais tietää miten tässä edetään lääkityksen yms kanssa.

- mirkkunen_ & pikkuT 34+6
 
Mirkkuselle hyvää äippälomaa!

Nellielli ei tiiä sit vaikka miten nopeeta alkaa tapahtumaan kun alkaa tapahtumaan :D Elä heitä kirvestä kaivoon :D

Meille tuli aamulla häkkisänky!!!! Ja maailman ihanimman näköinen, se on mun miehen ja hänen äitinsä entinen. Entisöitettiin se tuollaisessa kehitysvammaisten työpajassa. Sit siihen tuli maalaamosta sellaiset bambi-aiheiset kuvat jalkopäätyyn sängyn sisä- ja ulkopuolelle. Oikein suloinen sänky. Ja pituussuunnassa jatkettava, joten saa nyt alkuun niin pinenks kun vaan patja löytyy ja sitä mukaa kun vauva kasvaa niin voi pidentää :heart:
Heidukka ja Mytty 23+0 (POKS!!)
 
  • Tykkää
Reactions: yöperhonen-
Bf Hienoa että viivat on vahvistunu entisestään :heart:. Me kans aateltiin kertoa ultran jälkee.
Sunnuntaina tein testin ja samanlainen viiva siihen tuli kuin aiemmin tehtyihinkin. Mieli tekis tehdä vielä digi mihin tulis 3+ mut en taida raaskia ostaa. Selviäähän se sitten keskiviikkona ultrassa.
Muuten kun sinne varasin aikaa niin eivät kysyneet lainkaan viikkoja tai kierron alkupäivää :O toivottavasti mun omat laskelmat pitää paikkansa eli kun ovis on ollut 1.10. paikkeilla niin nyt on ainakin 23 päivää siitä, joten pitäisi näkyä syke ensi viikolla. No toivottavasti saa samaan hintaan toisen käynnin jos oonkin laskenu väärin.
Nyt parina yönä ei ole tullut pahoja yökipuiluja. Oikeastaan vain kun yöllä herää siihen että virtsarakko on ihan täysi niin se on varmaan painanu kohtua ja sen takia se kipuilee.

Huomena mun tarvii pitää töis pieni esitelmä noin 40 kollegalle. Ei yhtään nappaisi, vaikka mä tiedän että se menee hyvin, ja oon hyvin valmistautunu, eikä ne syö mua vaikka vähä mokaiski, niin silti mä jännitän kaikkea esiintymistä niin kovasti. Taitaa jäädä ens yön unet vähälle, toivottavasti tää stressi ei haittaa masuasukkia : /

Piimis 5+2
 
nellielli peukkuja, ettei mene kovasti yli!! Hyvän kokoiselta kyllä tytsy vaikuttaa :) hui, ei enää kauaa!! :p

Heidukka wau, kuulostaa AIVAN ihanalta sängyltä :heart: olis kiva nähdä kuva siitä :p

Tervetuloa pieni salaisuus!! :) Onnea kovasti pikkuisen johdosta, toivotaan, että pysyy matkassa mukana loppuun saakka!! :heart: laitan sut listoille :)

Piimis ei multakaan kysyneet viikkoja... olivat tarjoamassa aikaa heti sauraavalle päivälle, kunnes keskesin keskeyttää, et ei myös vielä sinne voida tulla!! :/ mut kai ne sit aattelee, et kaikki pitää itse siitä huolta..ja jos osa haluaa vaan nähdä, että se on oikeassa paikaassa, eikä vielä mitään sydänääniä..!?! Toivtaav joo, että syke jo sitten näkyisi!! Minuakin jännittää, ettei ole liian aikaista, kun tosiaan omien laskujen mukaan silloin olisi vasta 6+5, mut lukenu oon, et silloinkin kyllä voi hyvin kuullu äänet :) Mites esitelmä meni? ;) eli näillä näkymin myös mennää ihan samoilla päivillä :p kivakiva!

Naapurin tyttö Voi ei :( olen niin pahoillani, jos se nyt sit on loppullista, mutta pidetään yllä vielä pieni toivon kipinä! :heart: :hug: Mitä siellä neuvolassa sanottiin?


Babyfever ja tähtönen 5+3
 
Viimeksi muokattu:
bf Ei mun tarvinnut soittaa ees neuvolaan, kait se oli sit vaisto joka sano että ei kannata soitella sinne...
Vielä ei oo kipuja eikä hyytymiä, sellasta oranssin väristä tuo vuoto, tulee siteeseenkin asti jo.
Jos ei tuu hyytymiä niin sit pakko soitella lääkäri aikaa mutta uskon että pian päästään uuteen yritykseen, nappailen royal jellyja niin ei tuu ees kauheita kipuja niiden avulla.

Uudet testit tuli tänään ja pääsen vielä sit varmistamaan että hormoni laskee, aamulla testaan digillä kanssa varmistuksen.

Palaan takaisin vauvakuumeilijoihin!

Kaikkea hyvää odotukseen!
 

Yhteistyössä