PLUSSANNEET VIILAAJAT 21

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy28 ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkumyy28 ejk

Vieras
Synnyttäneet Viilaajat:

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto - 20.2.2008 Poika; 3860g/51cm
Inkku78 28.3.2008 KYS - 24.3.2008 Poika; 3405g/52cm

Plussanneet viilaajat 21

Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 13.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 Kaks
Aava 9.7.2008 Kätilöopisto
Pilvi 7.9.2008
Nella 5.11.2008 OYS

Täällä otettu kunnon päikkärit ja vasta heräilin. vähän on pirteämpi olo. On tosiaan jännät paikat. Oli kyllä ne kivut yöllä välillä tuskaa ja pitkään mietin viittinkö soittaa naikkarille mutta onnex siellä oli niin ihana kätilö. Otti tiedotkin jo valmiix ja sanoi että tuut heti kun et kestä kipua kotona. Saa nähä miten ens yö menee. Välillä on tullut suppareita nyt päivälläkin mutta ei onnex yhtä kivuliaita.

Aavakin säikähtänyt sydänääniä. Mullekkin kävi silloin kerran neuvolassa niin kun ne ei meinannut laskea ollenkaan vaan huitelivat jopa yli 180 vaavilla. Onnex on tollaisa ihania paikkoja joissa voi käydä tarkistuttamassa tilanteen.

Pikkumyy saanut äippäpakkauksen. Mäkään en kauheesti tykästynyt niihin vaaleankeltaisiin. Se verkkapuku ei oo mun suosikki. Pussilakana oli aivan ihana mun mielestä ja just se raitabody.

Prinressa rv 39+2

Ompas täällä tapahtunut kun ei ole päivällä lukemaan...

Voi ei Aava, onneksi pienellä on kaikki kunnossa. Mä oon kanssa stressannut koko raskauden tän puolesta, joka päivä ja vieläkin, luulen että tiistain jälkeen sitä on edelleen huolissaan, mutta vaan eri asioista. Eikä se lopu ikinä =). Se on se Äidin rakkaus.

Pääseeköhän Prinsessa pian synnyttämään.... Kuulostaa lupaavalta, toivottavasti saat jättää antibiootit syömättä ja pääset hommiin. Se olisi kiva juttu.

Hauskaa, että meillä näyttäs olevan samanlainen maku ton pakkausen suhteen... Mullakin meinaan tökki nimenomaan noi keltaisen vaatteet ja erityisesti se kollaripuku...yöks...

Joppuli

Kohta kaupungilla tunnistaa viilaaja vauvat raidallisesta bodysta. Ois aika huvittavaa...

Tänään muutama suppari. Just juttelin yhen kaverin kanssa niin se just sanoi että sillä oli alkanut synnytys samalla tavalla. Supparit oli alkanu kiusaamaan viikkoa aikasemmin. Täytyy toivoa ettei ittellä menis sitä viikkoa.

Eipä muuta tällä kertaa.

Prinressa

pikaisesti moikkaan, sen verran kiirusta pitää etten ehdi pidemmälti turisemaan :(

Ihanaa että aavan vauvalla kaikki hyvin :)
..ja prinressalla synnytys lähestyy, jännää!!! ;) peukkuja, tsemppiä ja voimia flunssan taltuttamiseen ja tietysti itse synnytykseen!
Ja äippispakkaus ;) ..mäkin oon käynyt sitä kattoon ja minunkin ehdoton suokkareita on ne vihreät :) ..saas nähä minkä minä sit joskus saan :D

..minä oon edelleen liki oireeton, yöllä vaan tulee aika kovia vatsakipuja, ja muuten turvottaa, joten kaikki ennallaan......

Nyt takas kouluhommiin..

Lämpimin ajatuksin,

Nella 8+6?? hui, enää 3 yötä neuvolaan ;)

heippa vaan kaikille!

Kyllä on säät suosineet täällä etelä-suomessa tai tarkemminkin kaakkoissuomessa! Ihanat aurinkoiset kelit ja lämmintä piisaa. Oikein mukavaa vaan köpötellä tuolla ja odotella tulevaa. :D torillakin on käyty jo kahvilla, mikäs sen mukavampaa.
Prinsessa: täälläkin aika paljon kipeitä suppareita.. saa nähdä mitä ensi yö tuo tullessaan. :)
Huomenna on neuvola, palataan siis kirjoille taas huominissa. Ainiin, tänään on vauvan täysiaikaisuus päivä!! jes!

haikkis rv 37+0 !!!!

Ai että miten hienoa, taas saadaan täydennystä tänne! Kumpa vaan loputkin Viilaaja-haaveilijat pääsisisivät jo odotuksen pariin. Nella olikin mielessä aamulla kun ei ole kuulunut mitään, mutta olitkin jo ehtinyt ilmoittautua.

Juupa, tätä se äidinrakkaus teettää. Siksi mua vähän harmittaa tuo eilinen panikointi, kun en haluaisi olla mikään ylihuolehtiva, lapsensa pumpulissa ja neljän seinän sisällä kasvattava äiti ja nyt saan tuollaisia kohtauksia jo raskausaikana... Pitää vähän rauhoittua. :)

Vai Haikkiksellakin on jo kipeitä suppareita! Täällähän on kohta oikein synnytyssuma. Onnea täysiaikaisuudesta! Jokos Joppulia alkaa jännittää Kaalepin kohtaaminen?

Päätin tuossa traumaattisen eilisen jälkeen, että nyt kevenee treenaaminen ja kunnolla. Etten ainakaan aiheuta vauvalle mitään liialla rehkimisellä. Neuvolantäti sanoi, että todennäköisesti kohtu painaa laskimoa kun olen selälläni, siksi nuo heittelyt vauvan sydänäänissä. Siirryin siis pumpissa tekemään kaikki selällään tehtävät liikkeet toisin ja muutenkin otin sykkeet tarkempaan seurantaan. Sf-mitta muuten oli edelleen yläkäyrällä, 24. Hassua, kun ultrien mukaan vauva kuitenkin on pienehkö.

Prinressalle toivotaan kovasti suppareita! Käyhän raportoimassa täällä asioiden edistymistä. Meilläkin alkaa Pikkumyyn kanssa kohta viimeinen kolmannes lähestyä! Hui!

-Aava 25+5

Voi, että kun toi Minsku plussasi... Niin onnellinen heidän puolesta, että ihan kyynelehtii. Ollaan meinaan aloitettu yrittäminen ihan samoihin aikoihin...

Sehän tässä onkin kun ei jännitä... mikä mua vaivaa... Oonko vaan niin "valmis" kohtaamaan Kaalepin. Ainut mikä mua ehkä hieman jännittää on se leikkauspöydällä makaaminen ja se miltä se tuntuu kun ne lapsen ottaa ulos. Se kuulemma tuntuu... Mutta muuten on jotenkin ihana tietää, et ens tiistaina =). Mun äiti on luvannut sinä aikana kun oon sairaalassa tulla tänne pesemään ikkunoita ja mahd. muutenkin siivomaan jos en itse jaksa viikonloppuna, mikä on aika ihanaa kun mulla nyt on toi mies kumminkin sellainen joka kyllä siivoo, eli oikeesti ei edes tarviis tulla. Mutta kaipa se haluu et kaikki on kunnossa kun tullaan vauvan kanssa kotiin.

Mä oon lukenut kaiken maailaman oma kohtaisia kokemuksia synnytyksen jälkeisestä masennuksesta tässä äitiyslomalla, en tiedä et mikä on kun sellaisia pitää lukea. Jotenkin vaan on sellainen olo ollut et ne on ainuat kirjat mitkä kiinnostaa... Siis se annaleena härkösen kirja ja nyt menee brooke shieldsin kokemukset.

Mä näin eilen sitruuna perhosen ja nokkosperhosen, sekä leskenlehtiä... Ihanaa kesä tulee pikku hiljaa. Tuleehan taas romaania... Nyt lähden shoppailee...

J+K vielä viisi päivää kohtaamiseen

Heippa,

Kaikki vauvautuneet (ja mikseei muutkin :)) - Mars kirjoittamaan kuulumisia vauvanhoitopuolelle!
Itsekin yritän sinne aina välillä ehtiä :) Minkä nyt Villiltä kykenen.

t. Monsku&Villi

Voi kun oon onnellinen Minskun puolesta :) Tervetuloa vaan tälle puolelle kirjottelemaan...

Ja kiitos Monskulle viilaaja-vauvojen-ketjun perustamisesta...Varmaan vakoilen teitä joka päivä ennen Kirpun syntymää ;)

Ja Joppulillakin alkaa päivät käydä vähiin... En usko et muakaan jännittäis, mut oottasin varmaan niin täpinöissäni et en sais nukutuksi :) (Vaikka enhän mä nytkään saa) Me ollaankin Aavan kans seuraavina jonossa, kunhan nää huhtikuun vauvat on syntyneet! Äkkiä se aika vaan loppujen lopuks menee, vaikkei siltä tunnukaan...

Teillä on kevät jo ihanan pitkällä siellä, jos perhoset jo lentelee ja leskenlehtiäkin nousee...Täällä on vieläkin valtavat kinokset, just ja just on maantiet ja pyörätiet sulaneet ja hirvee loskakeli kaikilla pienemmillä teillä. Eilen sentään satoi vettä, niin vähän edes laski noi hanget, mutta taitaa mennä tuonne toukokuulle ennenkuin täällä mitään kukkia alkaa kasvamaan :(

Omassa navassa ei ihmeitä. En osaa nukkua kuin muutaman tunnin yössä.Kirppu on tosi aktiivinen ja potkuttelee pitkin päivää...Jos istuu pitempään, niin tuntuu et kylkiluitten alaosa kipeytyy ja tänäaamuna uidessa tuli sama tunne. Ilmeisesti massu painaa jo sinne, tosin hassulle tuntuu et se painontunne tuli rintaa uidessa kun silloinhan maha "roikkuu" alaspäin vedessä...

Tota Aavan sf-mittaa piti kommentoida, kun mulla oli 24,5cm viime kerralla kun viikkoja oli vasta 22+4. Saa nähdä riittääkö mittanauha ens viikolla ;) No ei vaiskaan,musta tuntuu et maha on sen viimekertaisen hirmuisen kasvupyrähdyksen jälkeen pysynyt suunnilleen samankokoisena. Tosin hankala itse arvioida ja kun meillä ei oo vaakaa niin oon onnellisen tietämätön kertyneistä kiloistakin. Ja parempi niin...

pikkumyy ja kirppu 25+6

Neuvolassa käyty, oma verenpaine vähän koholla, huomenna ois kontrolli. Heränny taas puol kax kivuliaisiin supistuksiin ja 1g panadolia mitään hyötyä ja sittenhän ne taas laantui. Bongasin myös vähän lapsi vettäkin yöllä ilmeisesti. Nyt taas supparit alkanu ja tosi kivuliaita. Limatulppaakin äsken bongasin, saa nähä tuleeko lähtö tänään synnyttämään. Ainakaan näitä kipuja en kauaa enään kestä, sattuu meinaan niin paljon, mutta kun eivät tuu säännöllisesti eikä aina 5-10min välein.. Aargh.

Täytyykin mennä onnittelemaan Minskua. Aivan mahtavaa kun Minsku on jo silloin haaveillut utolla kun itse oon liittynyt viilaajiin. :)

Prinressa ja Nöpö rv 39+3

Prinressa, ennustan Nöpön syntyvän huomenna aamulla :) Ensi yönä olet jo synnärillä. Niin samaa kaavaa menet, kuin meikäläinen! Villi syntyi 8.28 aamulla. Tarkkaile sitä lapsivettä!

Onpas täällä tapahtunut! Paljon onnea Minskulle ja tervetuloa kööriin! Todella hienoa saada uusia viilaajia ketjuun!

Ja Prinressalla on kovin jännät paikat. Saa nähdä, kuinka pian tulee lähtö sairaalaan! Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin ja varmasti meneekin!

Täällä maha kasvaa ja siisteimmät työvaatteet tekevät jo turhan tiukkaa pikkuhiljaa. En voi olla töissä farkuissa, joten saa käyttää mielikuvitusta, että pukeutuu mammamahallakin siististi. Mistä te muutte ootte äitiysvaatteita ostanut pääkaupunkiseudulla?

Pilvi 17+4

Jee Prinressa synnyttää :). Mullahan molemmat synnytykset alkoi vesien menolla ja vedet nimenomaan lirutteli hiljakseen ulos, eli mitään kunnon hulahdusta ei tullut ja niitä säännöllisiä suppareita jahdattiin sairaalan rappusissa, eli eikun näytille vaan :)!

Vitsit, taitaa olla Prinressalla menoa kohta! Onnea matkaan, kaikki menee varmasti hienosti! Näyttää muuten siltä, että suuri enemmistö Viilaaja-vauvoista syntyy edelleen ennen laskettua aikaa. Eikä Monskukaan kovin kauaa joutunut kärvistelemään.

Pilvi, suosikkihousuni olen ostanut Beluasta (Lapinlahdenkadulla). Myös Henkkamaukan ostokset ovat olleet ok, mutta Bebesistä ostamiini olen ollut aika pettynyt. Nyppyyntyivät tosi nopeasti haaroista (kyseessä tosin villakangasshortsit, eli voi olla että muut materiaalit kestävät paremmin).

Käväisin tässä vähän Hulluilla Päivillä ja sieltähän löytyi kaikkea kivaa uuteen kotiin. Ja tietysti vauvalle myös. :)

Ihanaa päivää!!

Tämähän on vasta tapahtumarikas päivä ja muutenkin onnellinen päivä kun kaikkea sattuu ja tapahtuu! onnea vaan minsku ja tervetuloa joukkoon!! :)
Prinsessalla kuulostaa lupaavalta, toivottavasti lähtö olisi pian, ettei tarvi kauan kärvistellä.
Minullakin oli tänään neuvola, kaikki perusjutut ok, ei muuta kuin odotusta.. terkkari sanoi että hyvin supistusarka kohtu, kun heti kun sitä käy kokeilemaan ni jo supistelee.. :) jes, lupaavaa!! sanoi kuitenkin että vauvan pää hyvin kiinnittynyt ja laskeutunut, mutta vielä liikkuu, että jos nyt ei lapsivedet mene niin ei ehkä vielä tänä viikonloppuna synny. :) ei kuitenkaan ole kaukana, varsinkin jos nämä supistukset jatkuvat tälläisinä. :) no se tulee kun parhaaksi katsoo. :)
Nyt ulos nauttimaan keväästä!! :)
ihanaa päivää kaikille

haikkis 37+1

Prinsessa on varmasti vauva kainalossa huomen aamuun mennessä, mahtavaa, mennään siis oikeessa järjestyksessä. Ja sitten on mun vuoro.

Kiva kun Monsku on perustanut uuden ketjun meille, saadaan kunnon jatkot aikaseksi.

Mä oon kanssa ollut koko päivän yhtä hymyä Minskun puolesta ja voi kun Fannyllakin olisi onni mukana tällä kertaan.

Ihana päivä ollut taas täällä meillä. Pakko oli lenkille lähteä ja siellä viivyin tunti neljäkymmentä minuuttia, ja on kyllä sen tuntuiset alapään luutkin. Aamulla vika neuvola, kuulumisia tiedossa. Ja Maalarikin tulee huomenna aloittamaan hommat ja perjantaina pitäisi olla valmista. Pääsee siivoomaan... Siinä meneekin sitten viikonloppu.

Ostin muuten uudet lenkkikengät =)

J+K

Hirmuisesti onnea Inkulle, vaikka vähän myöhässä!!! Oon ollu siellä Suomessa reissussa ja jäänyt palsta lukematta... Onnittelut myös plussanneelle Minskulle: sulla se on kaikki ihana ja jännittävä edessä.

Ja kohtahan sitä saadaan luultavasti onnitella Prinressaa - enempi tunneista kuin päivistä kyse :D

Tuolla vauvanhoitopuolella sitten kohdataan!

Ewa ja Typykkä (7kk ja risat)

Jokos Prinressa on synnyttämässä? Täällä jännäillään sun puolesta :)

Mitenkäs Minsku loppujen lopuksi kerroit miehelle? Mä en ois millään malttanut päivää oottaa...

Jokos Aava sait ne kestot?

Mites Joppulin neuvola meni? Tai oot varmaan just nyt vielä siellä...

Täällä ei uutta, edelleenkään en saa nukuttua...Ja tänään tuli taas uusi viikko täyteen ja kohta lähden uimahallille...

pikkumyy ja kirppu 26+0

No nyt neuvolassa takaisin...

Pissassa vähän valkuaista, mutta oli niin niukka näyte, että saattoi johtua siitä
painoa tullut 900g/viikko, sanoi kyllä et näkee jo naamastakin et on turvotusta
sykkeet oli hyvät
verenpaine oli mun normaalitilassa
sf mitta oli tippunut yläkäyrän alapuolelle, eli vauva on hyvin laskeutunut.

Sovittiin jo vauvakäynti ja ompeiden poisto. Mun neuvolantäti on kyllä ihana ihminen... Nyt kyllä jo vähän kauhisteli mun sauvakävelyjä ja totesi et jos nyt viikonlopun otat rauhallisesti, kun pikkuisen oireita raskausmyrkytykseen päin. Sanoi et siivotakin pitää matalilla tehoilla. Heh, ihan kun mä osaisin ottaa rauhallisesti, mutta yritetään.

no nyt jatkan tätä ajan tuhlaamista, pitäis kylppäri pestä tänään...Tänään onneksi tulee salibandyy ja lätkää telkusta illalla... niin ja lost ja teho-osasto

J+K

Täälläpä on hiljasta tänään... Prinressa taitaa tosiaan olla synnärillä!

Joppuli koettaa sit ottaa ihan rauhallisesti :)

Mullakin tuntuu siltä et vois olla ihan hyvä idea välillä vähän rauhottua,on aika väsynyt olo kun kävin kahtena peräkkäisenä päivänä uimassa... Noh, huomenna otan iisisti ja meen heti aamulla sinne sokerirasitukseen. Vähän jänskättää mitä tuloksia sieltä tulee, vaikka oonkin nyt urheillu paljon ja syöny tosi kurinalasesti... Sitä turvotustakin mulla muuten meinaa vähän olla (sormet on nakit ja illalla sukat puristaa), vaikka oon vältelly suolasta ja herkkuja. Mun ruokavalio on ollut aika pitkälti kaurapuuro-wokkivihannes-salaattia-hedelmiä-linjaa ja rasvatonta+maustamatonta jogurttia...Ja liikuntaa tälläkin viikolla jo kolmesti uimassa ja joka päivä kaks lenkkiä koirien kanssa...

Nyt sohvalle uuden Vauva-lehden pariin...

Ihanaa, oon älyttömän onnellinen minskun puolesta!
Nyt vaan loputkin Viilaajat tänne puolelle! :)

jaahas, onkohan prinressalle tullut lähtä synnärille ? ;)

Mää täällä malttamattomana oottelen huomista neuvolaa!
Niin kovasti toivoisin että voitais kuunnella sydänääniä ja päästäis sit kertoon vanhemmille kans :)
Kauheena on poltellu kertoa niille mutta sovittiin ettei kerrota enne ekaa neuvolaa!

pikkumyy reenaa kyllä hullunlailla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ihan kateeksi käy! :)
Kunhan nyt maltat höllätä ettei kirppu suutu! :D

Joppulillakin asiat mallillaan :)
Ei oo enää kauan kun saat kaalepin kainaloon :)

Me on kans mietitty meidän masukille "työnimeä", mutta toistaiseksi se on vaan masukki kun ei oo mitää hyvää keksitty ;)

Ihanaa odotusta Ihanaiset :D

Nella