**PikkuKakkosta toivovat VOL19**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
martta09:Tervetuloa mukaan!!! =)

Mousse:Onko sulla yleensä suht kellontarkka kierto? Mä oon niin varma, että plussaat :D

ON:Ohhoh, pääsin sitten kp29 puolelle :p Lämmöt reippaasti koholla ja vatsassa salamoi, rinnat samat ruppanat kuin aina ennenkin joten en edes usko muuhun kuin tätiin...Tänään aamulla iski tuttu "kuuma aalto" joka puoltaa tätiä, mutta ihmettelen miksi lämmöt vielä ylhäällä :/ Noh, niin ne pomppis viimeksikin miten sattui niin miksi edes vaivaudun niitä tuijottamaan? :o Mun äiti on täällä meillä nyt kylässä ja lähtee huomenna kotia Suomeen...Plaah, taas sitten kaksin uhmailevan kohta 1-vuotiaan kanssa neljän seinän sisällä, täällä käpykylässä kun kaupat menee huomennakin kiinni jo klo14-15!!! |O

On mulla aika tarkka kierto, 27 se on tässä nyt ollut ja max siis yhden päivän heitto eteen tai taaksepäin. viim. 28 pvä on aamusta menkat aina alkanut.

No nythän mä olen niin varma, että olen tiine (anteeksi nämä minun elukkatermit :kieh: ) koko ajan sellainen painon tunne alavatsassa.
Toivottavasti en tipu kohta ja korkeelta :x

Mut hei toive81, missäs sun täti viipyy?? B) Koskas testailet?

Tervetuloa Martta!

Mousse:No sitähän minäkin täällä ihmettelen :o Mutta mulla ei kyllä ole voinut tärppi käydä vain yhestä peiton viuhauksesta :D Mä olen kärsinyt lyhyistä luteaalivaiheista ja ne on olleet nyt imetyksen loputtua 9-10 päivää. Nyt kun en ovista edes testaillut (vain tuntemuksista oon päätellyt koska se ois ollut) niin nyt ois ehkä menossa jopa dpo11.Mutta se voi hyvinkin nyt olla vasta dpo 9 tai 10...Olen niin pjönttö, että eilenkin koitin ovistestiin (tiedän se ei ole raskaustesti) mitä anta, mutta täys nega. Ne on niitä mammaksi liuskaovistestejä joista olenkin nyt lukenut että ovat kuulemma aika huonoja :o Mä oon niillä pari kertaa saanut ovisplussan, mutta esim viime kierrossa tuntemukset puhui puolestaan, mutta testiin en sitä saanut kiinni. Ja raskaustestit ovat niitä herkimpiä nekin mammaksi.fi sivuilta...Miehelle sanoin, että jos (ja sehän tulee) menkat ei tänään ala niin huomen aamulla voisin piruuttaan kusasta tikkuun niin tietääpähän sitten voiko sitä hyvällä omatunnolla kuohuviinilasin nostaa vuoden vaihtumisen kunniaksi :D Mutta mies pirulauta sanoi että älä testaa kun petyt kuitskii vaan. Mä siihen, etten tietenkään pety kun ihan oikeasti en usko tärppiin kun olokaan ei sen puolesta puhu. Tahtoo vaan nyt päästä niiden clomien kimppuun B) Mutta mulla on tuo raskaustestin teko aika supervarma keino saada heti perään täti niin enköhän mä voisi huomenna uuden vuoden kunniaksi tehdä nega testin :laugh: Mutta sinne kuule paaaljon plussatuulta :whistle:

Noniin, nyt pitäisi olla taas päivitykset kohdillaan, huikatkaa, jos jokin meni taas pieleen :)

Ja tervetuloa kaikki uudet!!

).( Vuoto alkoi sitten hyvin pienenä silloin 27. pv. Seuraava päivä oli vielä hyvin pientä, mutta sitten aukesi hanat! Kivut on jotain ihan kamalaa, joudun miehen reseptilääkkeitä syömään, jotta pärjään ja vuoto on niin runsasta, että tavallista sidettä joutuisi pahimmillaan 10 min välein vaihtamaan |O Noh, minä otin esikoisen housuvaipat käyttöön, avasin sivusaumat ja laitoin "siteeksi" :laugh: :ashamed:
Ei mutta oikeasti tämä on ihan kamalaa... Toivottavasti ei kovin kauaa vuoda näin, tai saan mennä veritankkaukseen sairaalaan :snotty:

KS09:Mä jo meinasin sua alkaa huhuilemaan missä olet :o Voi kurja :( Toivotaan, että vuoto rauhoittuisi pian! Hei ja hyvä idis muuten toi housuvaippa :D Mä viime menkkojen aikana vakavasti harkitsin niitä kun tuntui, että kaikesta muusta päästi läpi! :hug:

ks09 :hug: itse olin kans raskaustestien suurkuluttaja tuossa edellisessä kierrossa. Oli lopulta helpotus, kun vuoto alkoi ja pääsi suunnittelemaan tulevaa.. Jospa nämä kierrot tasoittuisivat..
Nyt tosin taas testejä tilattuna ja useita negoja tehtynä. Mitään oireita mihinkään suuntaan ei ole, joten laskeskelen vain päiviä. Pitänee tammikuussa harkita yhteydenottoa lääkäriin, vaan eipä nuo verikokeet viimeksikään näyttäneet mitään. On se vaan niin ärsyttävää, kun omaan kroppaansa ei voi luottaa yhtään!! Ainaista jännittämistä ja toivomista.. :(

martta Mä olen aina ollut ja tulen aina olemaan testien suurkuluttaja :)

Tosta tulevasta, sanoin jo kerran miehelle, että lyön nyt hanskat tiskiin ja annan olla, mutta ehkä mä katson vielä seuraavan kierron terojen kanssa miten käy; eli testaan oviksen, ja jos nappaan sen, syön terolut kuurin ja katson miten käy, jos ovista ei ole tullut joskus kp 25/26 mennessä alotan terot joka tapauksessa ja sitten luovutan. Tuppaa olemaan niin vaikeaa kaikkine vastoinkäymisineen (kemiallisten raskauksien ja varhaisten keskenmenojen) jälkeen, ettei oma mielenterveys tahdo enää kestää :( Keskityn sitten tuohon pieneen enkeliin ja olen onnellinen hänestä.
Tilanne ennen esikoista oli myös se, että lääkäri sanoi suraan, jotta todennäköisesti ei tulla ainakaan omin avuin pientä saamaan. Ja kuinkas sitten kävikään. Hoidot olivat vasta suunnitteluasteilla kun aloin odottamaan...
Eli saan olla kyllä todella kiitollinen,jotta meille edes yksi lapsi suotiin...

Juuh, nyt on mahaa nipaillut ja rinnat arkoina. Taitaa tätiä enteillä :) Hiukan kummastusta aiheuttaa tämä lämpöily, nytkin 37.1, ja esikoisesta lämpöilin juuri alkuraskaudessa. Toisaalta uskon että on vaan hormonitoiminnan käynnistymistä. Olen kyllä nukkunutkin ihan älyttömästi. Taidan siis testailla varmuuden vuoksi (uudenvuoden kuohari odottamassa) huomenna, nyt olis kuitenkin jo dpo 17 siitä "äksidentistä" laskettuna. Sitten pitäis lotota jos olisi siitä tärppi tullut!

KS09: Jaksuhalaus :hug: ! Minäkin täällä vaan koitan sinuu ja teitä vielä tsempittää. :heart:

Tervetuloa uusille!! :wave:

Mä en muuten uskalla mitään megaherkkiä testejä edes testailla, sen yhden kemiallisen kokeneena... Menee sitten poikki jos on mennäkseen, en halua edes tietää jos ei kiinnity kun se yksikin pettymys oli niin kova. :/ Jotenkin sitä luottaa näihin geeneihinsä ja ikään et kyllä minä tästä ja vaikka kuinka nopeasti raskaudun taas. Vaikka eihän se välttämättä tietenkään ihan niin mene... Kun tosiaan ensimmäistä aloin odottaa niin että unohdin yhden pillerin levystä syödä oikeaan aikaan... Vaikka oltais kyllä varmaan kuukauden parin sisällä jätetty se ehkäisy pois et ei siinä sinänsä mitään vaikka pikkuinen otti äkkilähtöä. :)
Niin että mä oottelen sitä et on menkat selkeesti myöhässä ennenkun testailen mitään... Oman mielenrauhani takia. Ja horjumisen hetkellä marketissa mies aina repii pois testihyllyjen luota... :laugh: "Muistatko miten petyit viimeksi??? Ootetaan vielä...". Jepp.

Mutta teille jotka ootte nyt lähipäivinä testailemassa niin plussatuulia viuuuuh puhaltelen! ja tarrasukkia matkaan erityisesti!

ON: Kp 5/27-28 yk2. Menkat jatkuu... Mutta ihan normimenkat on muuten ollu, ei oo tarvinnu kaivaa housuvaippoja kaapista. :D Varmaan nyt jo hiipumassa. En oo ikinä mitään ovulaatio-oireita bongaillu, mut nyt aion yrittää. Ja sit varmuuden vuoksi tossa puolessavälissä aateltiin laittaa ehdokkaita kilpauintiin pari kertaa päivässä. Kuulostipa kivan härskiltä :laugh: yyh.

Lopuksi toivottelen entistäkin parempaa ja odotustäyteistä uutta vuotta 2010 kaikille!!! :heart:

KS09: Mä sain runsaisiin kuukautisiin gyneltä sellaisia tabuja (hitsi kun en nyt muista mikä niiden nimi oli, katson illalla kotona jos kiinnostaa) jotka vähentää vuotoa. Siinä vaiheessa kun lorisee oikeen kunnolla, nappi huuleen ja oikeesti vartissa alkaa ihmettelemään, että loppuks mun menkat jo? Ihan pro-kamaa, suosittelen!

No toive, teitkö testin? Kerro heti!

...mä tein.... Mies ei unenpöppörössä nähnyt siinä mitään, mutta minä monet negat testanneena näin kyllä selvästi viivan. Teen parin päivän päästä uuden, kun nämä mun testit ei mitään herkkiä olleet.

:o

Moikka!
Apteekin testillä aamulla nega. Edelleenkään ei oireita mihinkään suuntaan.

Meinaa vissiin flunssa iskeä. Illalla alkoi kurkkuun koskea ja aamulla piti ottaa särkylääke.

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE

Mahtuiskohan tänne mukaan? Esikoistyttö syntynyt 12/08 ja se toinen olisi enemmän kuin tervetullut :) Yritetty ollaan tavallaan noin puolivuotta, mutta imetyksen vuoksi menkat alkoivat vasta marraskuun lopussa. Imetys loppui juuri, vaikka olinkin ajatellut imettää pidempään. Viikko sen jälkeen kun 1v tuli mittariin päätti tämä neiti, ettei tissi enää voisi vähempää kiinnostaa. Ei siis väkisin. Nyt voisi olla siis hyvätkin mahdollisuudet? Imetyksen loputtua on ollut kolmet menkat, ekat siis marraskuun lopussa, siitä seuraavat 2 viikon päästä, ja siitä taas nyt eli 2 viikon päästä. Ilmeisesti prolaktiini sotkenut, toivottavasti laskisi nyt pian ja kierto pitenisi hedelmälliseksi. Ikää 21v ja naimisissakin olen.

Mousse, miehet on joskus vähän jäävimpiä :) Toivotaan että saat näyttää ihan räikeän plussan parin päivän päästä!

Himputille pahoittelut negasta, kumpa ei tuo kurkkukipu kauheeksi taudiksi yltyisi.

Hauskaa uutta vuotta teille kaikille!

heathy ja toive82 Tervetuloa mukaan, lisäilen teidät listalle :)

Mousse Joo, jos viitsit kaivaa, niin olis sitten lääkkeet valmiina tiedossa, jos joutuu sairaalassa käymään... Vieläkään ei ole vuoto helpottanut :(
Mutta hassu juttu tässä on se, et sylkiovistesti oli edelleenkin plussa :o Taitaa hormoonit olla ihan sekasin mulla, vaikka vuoto viimein alkoikin...

Morjensta!

Mousse:Siis jestas, saitko siis toisenkin viivan eli plussan...?Vai ymmärsinkö nyt väärin? Onnea?!? :flower: :o =)

Dakota Paws:No höh ja jo dpo 17 menossa, outoa... :o

Himputti: :hug:

heathy:Tervetuloa mukaan! =)

ON:No niin testasin sen negan tänään kuten lupasinkin :D Eli voin hyvillä mielin nauttia kuohuvaa illalla =) Nyt on vasta meneillä mun laskujen mukaan dpo10-12 joten ehkei vielä edes mitään näkysisikään, mutta testi oli erittäine herkkä millä sain esikoisesta todella haalean haamun testiajassa dpo12.Mutta jos nyt on vasta vähemmän niin tuskin näyttää. Mutta tätiä siis odotellaan täälläkin alkavaksi jotta päästään clomien kimppuun räyh ;)

Kaikille oikein räiskyvää uuden vuoden yötä (toivotaan, että lapsoset saa nukutuksi) ja meille kaikille parempaa ensi vuotta ja pulleita vauvamasuja! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja toive81:
Dakota Paws:No höh ja jo dpo 17 menossa, outoa... :o

No itse asiassa varsinaisesta dpo:sta ei ole hajuakaan, minullahan ei ole niitä menkkoja kohdunulkoisen jälkeen kuulunut. Laskin vain tuollaisen "vale-dpo:n" (tai itse asiassa "päiviä äksidentistä" ) itselleni siksi että tietäisin onko järkevää testailla vielä. Sekavaa, tiedän :laugh:

No höh Dakota ja Himputti. Ei muuta kun uuteen yritykseen :wave:

KS:llä on niin ihmeellinen toi kropan toiminta, ettei voi muuta kun ihmetellä. Mutta todistettavasti sinäkin tulet kuitenkin raskaaksi, että se on vaan siitä yhdestä tärpistä kuitenkin kiinni. Isot peukut sinne!

Tervetuloa Healthy!

Oikein hyvää uutta vuotta, toivottavasti se tuo meille kaikille iloisia yllätyksiä =)

Kiitos Dakota, Mousse, toive81 ja KS09 tervetulotoivotuksista!

Mulla on siis kp3 ja kierto ennen raskautta oli 27 päivää, nyt viimeisin (eli toinen imetyksen jälkeen) oli 15 päivää. Eli jokainen päivä tässä uudessa kierrossa yli tuon 15 on voitto, ja tarkottaa sitä että se maitohormoni on katoamassa. Kumpa vaan laskisi tarpeeksi alas, että voisin ovuloida ja luteaalivaihekin kestäisi tarpeeksi kauan :)

Tässä on saanut itsellekin hokea sitä että "kyllä se jo kerran on onnistunut", vaikka jotenkin mahdottomalta tuntuu. Silti yritän ottaa uutta vuotta vastaan toiveikkaana, enkä lannistuneena siitä ettei vielä sitä plussaa ole tullut vaikka niin luultiin.

Täytyy yhtyä toive81:sen sanoihin, pulleita vauvamasuja meille uudelle vuodelle ja toivotaan tosissaan että lapset nukkuvat kiltisti!

Poikkesin palstalla lokakuussa mutta nyt olen ollut taustalla... =) mutta siis...
Kierto 28 normisti ja nyt yli menty 30/28...mutta testiä en tee vielä! :)
Oireita on...tisseissä paine,nännit herkät,masussa paineen tunne ja öklö oloa ja on nälkä mutta ei kuitenkaan,sekä lämmöt koholla(pirruu päiten mittasin kun luin et voisi nousta) ja kylmä on !! saas nähdä...alkaako vaan myöhässä... joten kattotaan vielä vähän aikaa =)

Oikein mukavaa Uutta Vuotta ja Plussa rikasta vuotta 2010!!! :heart:

ps. mut saa kanssa lisätä listaan :)

tyyty85:Kuullostaa kuule todella paljon plussalta :D

ON:No niin kuten arvasinkin, täti tuli juuri äsken(!) housuun näin niinku uuden vuoden kunniaksi :D Eli mulle voi huomenna 1.1.2010 päivittää sitten KP 2/27-39 ja yk5.... No nyt ainakin viimein uskon, ettei lämpöihin (ainakaan mun) ole mitään uskomista, ne kun on vieläkin ollut koholla! Mutta nyt viimein pääsen clomien kimppuun ja toivon, että ne vaikuttaisi positiivisesti luteaalipituuteen ja aikaistaisi ovulaatiota ja tietysti eniten toivon, että pieni saisi alkunsa. Nyt ainakin uskon, että aikaa se vie. Ennen esikoista raskauduin niin helposti, vaikka kesken menikin, mutta nyt ei tärpin tärppiä ja alkaa jo viides kuukausi. Mutta toivon tosissani ettei tähän tule nyt todella sitä tekemisen makua :( Ultraan on pakko mennä varmistamaan montako munasolua irtoaa. Jos jotain posia niin mies on nyt viimein herännyt siihen, ettei se toinen tulekaan silloin kun sille antaa luvan...hän kun oli niin varma, että me raskaudutaan heti kun lupa tulee, ei uskonut mua ;) Mutta en valita, olen kiitollinen jos edes clomien avulla saadaan edes kroppa toimimaan ja ihaninta ois jos lääke tuo meille sen toivotuimman :heart:

Noniin, hyvää uuttavuotta 2010 KAikille tasapuolisesti :)
toive81:lle :hug: tädin kylään tulosta...
Tyyty85 Kyllä tuo minunkin korvaan hivenen plussalta kuulostaa, joten peukut pystyssä puolestasi

Mulla on todella heikko olo; pyörryttää, väsyttää ja päätä särkee :( Lienee normaali olotila monelle näin uudenvuoden jälkeen :laugh: Mutta ei meille :( Liekö johdu sitten tuosta kamalan kovasta vuodosta, että olis veriarvot päässyt vähän laskemaan... Onneki tänään ei ainakaan vielä ole niin paha tulvapäivä kuin kolme edellistä, joten josko se siit nyt sitten asettuisi.
Hassua kyllä tosiaan, se sylkiovistesti oli positiivinen, ja rinnat on edelleen hivenen turvoksissa ja "arat" tai ainakin kummallisen tuntuiset. Mutta vuoto oli kyllä niin kamalaa, että ei jättänyt arvailujen varaa...
Outoa

Ainiin toive81 Käsittääkseni lämmöt nousee aina, jos ovis on tapahtunut. Yleensä vaan laskee takas normaaliin menkkojen alkaessa. Ja raskaana ollessa kuulemma nousee korkeammalle :)

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!

Täällä ei vielälään menkkoja näy, että yritykseen pääsis, että ku pitää olla aina näin sekopäinen kierto.. Näin yöllä jo unta että menkat alko :D

tyyty85
Kyllä lupaavalta vaikuttaa, milloin meinaat testata?

Yhteistyössä