Hello mammat!!! :wave:
Ihana lukee teidän alkuraskauden olotiloja, kun ne on niin samanlaisia, mitä itellä oli aikanaan. Sillon tuntu, että aika ei kulu millään ja että raskaana tulee olemaan iäisyyden ja nyt kun kaskettuunaikaan ei ookaan enää kuin kuukaus (HUI!!!!!) niin tuntuu, että väliaika meni ihan lentämällä. Voimia vaan kaikille alkuraskauden pahoinvoiville!!! Ittelle pahoinvointia aiheutti liian harvoin syöminen, mutta kun säännölliset välipalat otti mukaan (katsoin siis jossain vaiheessa ihan kellosta että söin parin tunnin välein) niin johan helpotti!! Ja kaikki hapanmaitotuotteet oli IHANIA ja edelleenkin vesän viiliä, maitoo tai jugurttia päivittäin, maitoon tuli alussa ihan himo!!
Mä totesin tossa vauvan vaatteita kaappiin laittaessa, että kaameasti on bodeja!!! Kirpparilta käytiin sitten äiskän kanssa ettimässä puolipotkuhousuja ja potkupukuja, kun mä halusin semmosia alaosia, että niissä on suoraan jalkaterät peitettynä. Oikein kummissani kattelin H&M:llä, ettei sielläkään suuressa osassa vauvojen housuissa oo jalkateriä. No, meneepä sukkia enemmän kaupaks, kun myy housut housuna ja unohtaa ne puolipotkarit tai potkuhousut. Siks oon noihin puolipotkareihin ihastunu, kun aattelen, että meidän muksu syntyy talvee vasten, niin lämpimämmät ne ehkä on, kun on ehyttä kangasta vyötäröltä varpaisiin asti (plus ettei tartte väkertää niitten pienien sukkien kanssa niin kauheesti, helpompi käsitellä isompaa "kangaspalaa") =)
lallaa, hehkutin meidän kissan fisuutta liian aikaisin... sen yhen yön oli hiljaa viiden aikaan, sen jälkeen JOKA YÖ herättänyt viiden jälkeen!!!! Ja kyllä se hermoja riipii, varsinkin kun toi meidän yksilö ei oo mitenkään pieniääninen! Me ollaan miehen kanssa naureskeltu, että muksun kanssa ei tuu sitten onnistuun sama kuin huutavan kissan kans: kissan voi sulkee kylppäriin ja se rauhottuu siellä, mutta muksua ei niinkään, vaatii pikkasen jotain muuta panostusta, että itku loppuu. Uskoisin, ettei kumpikaan meistä tule suhtautumaan vauvojemme itkuun samalla lailla kuin huomionkipeiden kissojen yöhuuteluun. =) Ja onpahan kokemusta yöheräilystä, kun kissat koulii jo ennen lapsen tuloo!
tuiskuli, mua hieman ihmetyttää toi, että miks sulle se lääkäri puhuu raskausmyrkytyksen todennäkösyydestä??? Siis, voiko sen muka ennustaa jostain, tai onks sulla ollu sitten jotain oireita?? Mä oon aina aatellu, että se myrkytys vaan ottaa ja tulee jos on tullakseen.... Itte oon syntyny rv 30 äitini rajun raskausmyrkytyksen vuoksi ja uhan yhteiskuntakelponen yksilö musta tuli.
Lekuri mua pelotellu, että raskausmyrkytys voi olla "osittain perinnöllistä", mutta eihän ne tarkkaan ottaen tiedä, että mikä sen myrkytyksen saa aikaan. Sen tiedän, että raskausmyrkytyksen vuoksi ennen aikaisesti syntyneillä vauvoilla on normaali keskosia vähemmän keuhko-ongelmia, sillä äidin raskausmyrkytys kypsyttää sikiön keuhkot ilman kortisonia. Itte oon kertoman mukaan viettäny 9 päivää keskoskaapissa, mutta ei mulla kuulemma hengityksen kanssa oo ollu koko sinä aikana mitään ongelmia, olin vaan pikku kirppuna siellä letkujen keskellä lämpimässä hengailemassa.
Ja voin sanoo, että se pituus joka jäi saavuttamatta ennen syntymää, niin sen kasvoin sitten teini-ikäsenä reilusti takas!! Oon nimittäin naiseks ihan kohtalaisen pitkä, kun tota elopituutta on siunaantunu 187cm, ja syntymäpituus oli kuitenkin vain 42cm...
No joo. Jos sitä sitten lähtis katteleen sitä välipalaa, kun näyttää aikaa edellisestä ruokailusta taas vilahtaneen sen muutaman tunnin. On nimittäin edelleen silleen, että jos ei syö säännöllisesti, niin tulee huono olo.
Jaksamista vaan kaikille odottajille ja mukavaa viikonloppua!!!! :wave:
t.Pol ja masuasukki 35+4