** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

Onnea tosiaan munkin puolesta Neitipippuri ja Anncherie! :heart:

Mä sain vihdoin pienen hetken tull koneelle, ukkeli ja pikkuinen nukkuu :)

eli synnytyskertomukseen.. toivon etten sitten pelästytä tällä ketään, sillä kokemukseni oli aika kamala, enkä sitä nyt ala tässä kaunistelemaan.

eli mulla piti käynnistää synnytys ke 5.12 (LA), kuitenkin kävin ma hepatoosin takia kontrollissa, ja ti-aamuna soittivat että nyt arvot noussu sen verran että pitää lähteä tulemaan heti. Jännityksestä sekasin siinä syötiin aamupala, kävin suihkussa ja suoristin hiukset (??! :LOL: ) ja lähettiin matkaan. Tässä mainittakoon että olen aika sairaala - ja piikki - ja toimenpidekammoinen, eli jännitin kauheesti jo pelkästään ballongin laittoa (oli kertonut että sillä alotetaan). Se sattui about saman verran kun kierukan laitto, koska mun tilanne oli täysin epäkypsä kohdunsuulla. Eli sattui paljon, mutta ei kestänyt onneksi kauaa, eli sen kesti. Sen kanssa sitten osastolle makoilemaan. Ballongin paikallaan olo sinänsä ei sattunut sitten enää, mutta kävely ja vessassa käynti oli tosi haastavaa kun letku tulee kohdusta suoraan teipillä reiteen kiinni, ja se laitetaan vielä tosi kireälle että stimuloisi kohdunsuuta. No tästä alkoikin sitten 10 tunnin supistukset, jotke tuli 3-10min välein. En ottanut vahvoja kipulääkkeitä, koska voin niistä yleensä pahoin. Siinä sitten kärvistelin ukkelin kanssa, ja makasin sikiöasennossa, josta mua kokoajan yritettiin pakottaa ylös, mutta itse koin makaamisen paremmaksi ja turvallisemmaksi tossa vaiheessa. 10 illalla ei ballonki ollu tullu ulos, eli kohdunsuu ei ollu auennut. Mulle annettiin kipupiikki kankkuun ja ukko lähetettiin himaan. Tuli hirvee olo siitä piikistä, pyöri vaan päässä ja meinasin laatata. vihdoin onneks nukahdin kun supistukset alko laantumaan.
Aamulla tehtiin sisätutkimus, ja otetiin ballonki pois (saa olla vaan vuorokauden). Tulos: ei yhtään auki. Jatketiin cytoteceillä, jota annettiin tää vuorokausi 4h välein alapäähän ja suun kautta. Tulos: kaksi supistusta koko päivän aikana. Illal helvetin kovakouranen mieslääkäri teki sisätutkimuksen joka sattu niin et itku tuli, ja kerto et en o auennu yhtään, eikä saada kalvoja puhkastua niiku se oli ajatellu... ja eikun nukkumaan.
Seuraavana aamuna lääkäri laitto toisen ballongin, ja tässä vaiheessa aloin jo oleen vähän epätoivonen, kun sain sen inhottavat letkun takas, ja muutenklaan kun mitään ei tapahtunu. Supistukset alkoi kuitenkin taas, n 5-10min välein, koko päivän. Aika kivuliaina, mutta verrattuna tulevaan, ei ollut mitään.. Illalla supistukset laantui ja sain kipulääkettä, vähän miedompaa ettei tullu paha olo.
Perjantaina aamupäivällä menin vessaan ja ballonki tippui pois! olin ihan fiiliksissä että nyt jotain tapahtuu! lääkäri tuli tsekkaan mut päivällä, totes että oon 4cm auki ja puhkas kalvot. Ihanaa kun se ei sattunut! Tästä alkoi supistukset kuitenkin kovenemaan, ja me siirrytiin synnytyssaliin. Siellä iski vähän paniikki, kun alko tulemaan letkua ja tippaa, tuntu että jokapuolella oli jotakin kiinni, ja se ahdisti. Supistukset alkoi olemaan todella kovia, oksitosiinia kun laitettiin tippumaan muutaman tunnin päästä niin tuli jo itku ja sain käyttöön ilokaasun, ja sen saman piikin kankkuun. supisteli koko perjantain aivan järkyissä kivuissa ja sit rupesin oksentamaan sen kipupiikin takia. siinä sit yritin maata ja olla pallolla ja itkin ja oksentelin. Kätilö tsekkas tilanteen illalla, ja wtf, olin auki 1cm!! eli joko eka lääkäri katto väärin, tai mulle kävi niinkun todella harvoille; ballongin jälkeen kohdunsuu vetäytynyt takas. Siinä vaiheessa lakoi usko loppumaan, ja pyysin epiduraalin. Jännitti aivan sairaasti se piikki tonne selkään, muttase ei onneks niiltä supistuksilta sattunu juurikaan. Kun oksitosiini oli ollu 6h mulle sanottiin että voisin nukkua (onneks mies sai nyt jäädä yöksi!), ja aamulla alotetaan taas. No hyvinpä sain nukuttua kun olin täynnä niitä letkuja ja piuhoja, ja tiesin että aamulla klo 6 alkaa taas oksitosiin-supparit.
Niinpä la-aamuna alotettiin taas ne oksitosiinit, ja kivut oli niin kamalat että rupesin oksentamaan enkä enää päässy sängystä ylös. Siinä sit makasin 6h sängyllä itkien ja oksentaen ja supistellen . Päivällä katottiin tilanne kohdunsuulla: 1cm auki. Siinä vaiheessa kätilö sanoi että menee konsultoimaan lekuria sektiosta. Päätös tuli pian, että leikkaukseen lähetään, koska mnu kunto oli niin huono ja vesien menosta oli 24h. Tieto oli helpotus, mutta tossa vaiheessa mulla ei ollu mitään voimia tsempata itteäni kohtaamaan sektiopelkoani, joten saliin kärrättiin itkevä, ja tärisevä sekä oksentava nainen. Hoin vaan miehelleni et oon aika varma että kuolen, mutta onpahan sit ohi. No onneks mies osasa tsempata, ja jutteli kokoajan mulle joka pelasti etten pyörtynyt. Mun pulssi oli koko leikkauksen vaarallisen korkea paniikkikohtauksen takia, mutta muuten kaikki meni hyvin. Kipua ei tuntunut, ja toimitus oli nopea. Ja SE HETKI kun kuuli vauvansa itkevän ekaa kertaa.. se oli se hetki kun ahdistus, paniikki ja väsymys väistyi, ja tilalle tuli mieletön onni ja rakkaus. heräämössä oli vaikeeta olla se 2h, kun ikävöin vauvaa niin paljon. Mutta kun pääsin miehen ja vauvan luo niin huhhuh mikä fiilis!!:heart: ei sitä voi kuvailla.
Sairaalassa oltiin sitten 5 päivää, koska mulla oli hirveet tulehdsarvot (tietysti:LOL: ). Sektion jälkeen 2päivää olin myös niin kipeä että itkin aika paljon että millon tää kipu loppuu. Enkä päässy sairaalassa tekemään vauvan kanssa paljon mitään, kun olin vuoteessa. Mutta vihdoin 12.12 ke päästiin kotiin ja siitä asti on ollu mahtavaa! Vaikeeta, mutta mahtavaa. Kipee olen vieläkin, mutta poäivä päivältä pystyn enemmän tekemään vauvan kanssa, ja se tuntuu upealta:heart:

Multa kysyttiin sairaalassa synnytyskokemusta asteikolla 0-10 (0=kamala), sanoin 0, ja ne kävi hirveesti juttelemassa mun kanssa, ja sain ajan tammikuulle kättärin psykoterapeutille juttelemaan mitä kävi ja miksi, ja miten tästä eteenpäin jos haluan taas lapsia. Se tuntuu hyvältä' idealta, koska mulle kokemus oli hyvin traumaattinen. Onneks vauva vie pois ajatukset niistä hetkistä, ja antaa iloa jokaiseen päivää!

Toiv. ette nyt pelästyneet tätä, mutta tuntui helpottavalta se tänne purkaa, kun on ollu vähän ahdistusta asiasta..

Muistakaa että vaan harvoille käy näin kun mulle! :)

Intoilija ja rakas 1vk 1pvä
 
SL
Intoilija Voi että miten monivaiheinen ja hankala kokemus sulla oli toi synnytys, mutta maailman parhaamman palkinnon sait :heart: Ja mukavaa kuulla, että vointisi alkaa olemaan päivä päivältä parempi. Paljon voimia ja ihanaa vauva-arkea! :heart:

Turvakaukalon suhteen itsekin olen katsonut turvakaukaloista tehdyt testit ja näin varmentanut millaiset ovat turvallisimpia ja muutama vaihtoehto nyt niiden perusteella on. Tuli vaan mieleen kun katselin niitä kaukaloita, että melkoisen istuvassa asennossa vauva joutuu olemaan, mutta toki eihän niissä saa kuljettaa vauvaa kuin sen noin 2 tuntia yhteen soittoon.

Tulipahan tutustuttua synnytys- ja äitiyspäivystykseen, kun vasemman puoleisesti vatsakipua alkoi tulemaan. Vihlovaa ja kovenevaa kipua oli monta tuntia. Ajattelin kyllä, että se on jotain suolistontoiminnan häiriöö tms. mutta kun kipu/vihlonta ei ottanut hellittääkseen ja ennakoivia supistuksiakin oli huomattavasti enemmän niin päätin sitten kuitenkin mennä käymään näytillä. Ottivat sitten tarkkailuun ja lääkäri tutki huolella minut. Oli todella huojentavaa ja ihanaa nähdä ultrassa meidän virkeä pieni neiti. Istukassa, kohdussa eikä missään näkynyt olevan mitään poikkeavaa. Suolistossa oli tavaraa liikkumassa, joka ilmeisesti kivut aiheutti. Sain siihen sitten Litalginia pienen annoksen pistoksena, joka helpotti kipua. Myös käyrälle laittoivat ja siihen tallentui supistuksenikin. Kehoittivat ottamaan työssä mahdollisimman rennosti... no joo, helpommin sanottu kuin tehty.
Ja mikä parasta, kohdunkaula oli napakka, suu ei ollut avautunut ja pituutta noin 3,5cm. Eli kohdunkaulan suhteenkin asiat hyvin.
Ainoastaan on nää supistukset ja liitoskivut ja vihlonnat jotka tekevät olon kurjaksi ja välillä hankalaksikin.

Mutta kohta on ihana, lämmin ja herkullinen joulu :D Pääsee huilaa hetkeksi ja nauttimaan läheisistä ihmisistä!

SL 28+3
 
Voi Intoilija. :hug: Ei kertomus ainakaan mua pelästyttänyt, tulin lähinnä surulliseksi. Tosi harmillista että käynnistysyritykset meni noin poskelleen ja jouduit suomeksi sanottuna kärsimään ja kitumaan.. Ei tuommoista tarvitsisi kyllä kokea kenenkään.
Mutta loppuhyvin kaikkihyvin ja leppoisaa toipilasaikaa.:heart:
 
Olipas Intoilijalla rankka kokemus : / Oma synnytys tuntuu helpolta tuohon verrattuna. Kyllähän se 19 tuntia tuntui pitkältä ajalta, mutta olisin ollut varmaan ihan lopussa jos sitä olisi kestänyt noin pitkään! Tärkeintä kuitenkin, että vauva on kunnossa :heart:
 
Moikka kaikille! Mitäs kuuluu itse kullekkin? Tänne hyvää, pikkuhiljaa alkaa osata jotakin vauvan kanssa, eikä ole niin paniikissa kaikesta :D Onse vaan niin ihana että huhhuh <3

Pakko tulla tänne kertomaan, jos jotakuta kiinnostaa, sillä mua autto tosi paljon raskauden jälkeen tää:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1947701-belly-bandit-tukivyo-ennen-ja-jalkeen-synnytyksen/#post27772057

Belly Bandit - Äitiyskauppa Pepino

Meinaan meinas tulla itku kun näki ittensä peilistä leikkauksen jälkeen.. ja se kipu :( mut mua autto aivan hirveesti toi bandit :) eikä haittaa jos sais mahansa edes osittain takas normaaliks!

ihanaa uuveeta ja odotusta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: kodehu ja SL
Voi vitsi! Kiitos vinkistä Intoilija! Tollainen täytyy ehdottomasti laittaa hankintalistalle!

Eihän tässä kummempia kuulu... Lantionseutua pakottaa, nivuset ja häpyluu tulessa, lavat jumissa ja niin pahoja fasettilukkoja että oikein hengitystä salpaa... Muksu möyrii ja tunkee vissii varpaitaan kylkiluiden väliin ja jonnekkin palleaonteloon ja ihan ällölle tuntuu.... Hikka siellä on vissii viidesti päivässä..

Maanantaina ois seuraava neukka aika ja sitte kuullaan tuomio pääsenkö uuteen sokerirasitukseen vai en ja onko painonnousu rauhoittunu, kun edellisvälissä pomppas taas lähemmäks kilo/vk.
Pahempia turvotuksia en oo kyl raajoissa huomannu, mutta äiti sanoi hieroessaan mun selkää että siellä on melkoisesti nestettä nahkan alla... Että jospa tuosta painosta ois iso osa sitten nestettä. Pitää nyt täs vedellä mansikoita ja ananasta aina iltapalaks ja killittää vettä. Tuloksena on alkanu vessassa ravaaminen keskellä yötä, mutta pääasia että nesteet liikkuis.
Vyötärön ympäryksen mittasin tossa eilisen 32+0 poksumisen kunniaks ja 118cm navan kohdalta, että on tuossa vaan masussakin mittaa meikäläisen 163cm:n varressa. Ja painookin on tullu sen verran ettei tarviis enää neuvolassa punnita (yli 90kg) huhhuijaa.... just tuossa tuumasin että ens Jouluun mennessä pitäis 30kg pudottaa painoa...
Ai niin, viime yönä valvotti taas täysikuu. Kuuhulluus tuntuu vaan voimistuvan raskauden edetessä. Sitte katselin että mihinkäs kuun vaiheeseen sattuu LA ja näyttäis tuossa täysikuu olevan ihan tienoilla. Joten ennustan että menen synnyttämään 4 päivää yli lasketun eli 25.2. täydenkuun aikaan. Nähtäväksi jää, pitääkö ennustus paikkansa :)

Tässä tärkeimpiä tänään.. Odotellaan uuttavuotta ja sitte poksahtaa alkoholiton kuohari... :D

Vissyliini 32+1
 
SL
Itsekin olen miettinyt, että täytyy mun hommata jo nyt tukivyö, kun reippaasti kävellessä ja etenkin töissä kun joutuu olemaan lähes koko ajan liikkeessä ja jaloillaan, niin vatsa tuntuu kireeltä ja painavalta. Ja varmasti synnytyksen jälkeenkin vyö tulisi tarpeeseen.
Meinasin nyt ennen synnytystä pyytää ihan kunnan fysioterapialta lainaan vyötä ja sitten tarvittaessa ostan oman. Varmaan ainakin sitten synnytyksen jälkeen täytyy oma hommata.

Täällä yöunta katkoo lonkkien ja pakaroiden polttelu ja puutuminen. Kyljellään nukkuessa alimmainen lonkka puutuu ja alkaa kovasti polttelemaan. Jotkut yöt ovat niin hankalia, ettei saa nukutuksi kuin nippa nappa 4-5 tuntia. Ja sekin pätkittäin. Minkäänlaiset venyttelyt eivät auta, eikä tyynyt jalkojen välissä, eikä sängyn alustan muuttaminen kovemmaksi tai pehmeämmäksi. Tää on kyllä ikävä vaiva. Kaiket päivät on ihan äärettömän väsynyt ja töiden jälkeen on niin kuollut, ettei jaksa yhtään mitään.

Masussa neiti on ollut jo 3.:tta viikkoa pääalaspäin ja rv 28 oli hän jo raivotarjonnassa. Täytyy toivoa, että pieni ei kovin vielä päällään puske alaspäin, välillä hän tekee niin ja kauhee pissahätä tulee, heh :) Kova on myös temuamaan masussa ja täällä on kans hikkaa monta kertaa päivässä. Ensimmäisen kerran hikan tunnistin jo rv 27 :) Supistuksia on tosiaan ollut päivittäin ja monta kertaa päivässä, vaikka ihan levossakin olisi. Vielä ei mielestäni kipeitä ole.

Onko teidän masulaisilla jo minkäänlaista uni-valverytmiä? :)


SL 30+2
 
Pikaiset tsempitykset tännekin ketjuun, joskin hieman toisenlaiset kuin vanhaan yrityspuolen ketjuun. Aivan mahtavaa nähdä tuttuja nimiä täällä kirjoittelemassa, että kaikki on hyvin masulaisilla ^^

En ole vielä päässyt hoitoja aloittelemaan, karkaa koko haave kauemmas mitä pidemmälle aikaa menee. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Ihanaa odotusaikaa mimmit ja vieläkin upeampaa uutta vuotta <3
 
Mandala!! :heart: mukavaa kuulla sinustakin välillä! Tosin hetken jo toivoin sivun ladatessa, että olisitkin yllätysplussannut ;)


Uni ja valverytmistä miun masussa ainakin herätään silloin kun minä olen syönyt tai rupeamassa nukkumaan. Suht säännöllisesti yritän syödä, niin kyllä tämä noin neljän tunnin välein on hereillä ja touhuaa touhujaan puolestatunnista tuntiin, kunnes taas nukahtaa noin neljäksi tunniksi.

Vissyliini 32+6

P.S. Maanantain neuvolakäynti meni ihan jees.. Painoki oli noussu vain vaivaiset 150g/vk. Sf jatkaa keskikäyrällä ja pisut puhtaat. Ei tartte sen kummemmin vahtia sokereita. Maalaisjärki makean syönnissä riittää... Hemppaa ei edes mitattu kun kaks viikkoo sitte oli 131.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SL
Onnea vauvautuneille!

Täällä tukivyö piti pistää tilaukseen jo toissapäivänä. Mun alaselkä on liian notko jo normaaliolosuhteissa ja koko ajan enemmän tai vähemmän jumissa (riippuen lähinnä omasta jumppaus- ja venyttelyinnosta), joten ei ollu kauhea yllätys, että selkäkivut on raskauden aikana edessä. Toivottavasti se tulis pian ja siitä olis jotain apua, kun ei oikeen pysty istumaan, seisomaan tai makaamaan, ku käy niin kipeetä.

Muuten ollut aika hiljaiseloa, varsinaiset raskausoireet alko häviämään tuossa joulukuun puolessa välissä (kuten kai kuuluukin asiaan..) mutta keskenmenopeikko huuteli asiasta takaraivossa sitten säännöllisesti. Doppleria en oo kotiin hommannut ja yritinkin päästä asiasta yli aina jotenkin rauhallisesti ja panikoimatta. Onneksi maha kuitenki kasvaa :D Tänään oli neuvola, paino oli pysyny joulusta huolimatta samassa ja vauvan syke oli todella vahva. Sain luvan lähtä jenkkien puolelle lomareissulle helmikuussa. Ihana katkaisu arkeen siis tiedossa. Rakenneultraa odotellessa, se olis 31.1. tulossa.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!

kodehu 17+0
 
SL
Ihanaa kuulla sinustakin Mandala ja täytyy myöntää itsekin, että hetken jo mielessäni toivoin, että olet plussannut. Kaikkea hyvää sinulle!

Uni-valverytmiä täällä ehkä niin selkeästi vielä ainakaan ole. Yleensä aamuyöstä kun töihin nousen niin pieni touhuaa ja sitten riippuen päivästä yleensä puolelta päivin on selkeä touhuaminen ja sitten illalla. Tää pieni neiti masussa kun tuntuu touhuavan vähän väliä jotakin. Joskus yötkin on sellaisia, että touhua riittää niin, etten itsekään saa sitten kunnolla nukutuksi :D heh.

Hauskaa miten selkeitä eroja voikaan olla masulaisten välillä :)

Äääh.. vielä olis 12 työpäivää, että pääsis rauhassa kasvattelee masua ja valmistelemaan kotia uutta pientä tulokasta varten. Täytyy varmaan oikein aamukampa hommata ;) Kyllä se vaan tuo työ alkaa käydä väsyttäväksi ja kun yöt menee huonosti niin oma tarkkaavaisuuskin kärsii työssä ja virheiden mahdollisuus kasvaa, mikä ei ole kyllä yhtään hyvä juttu.

Onko kukaan kuullut Tunasta mitään? Olen mietiskellyt kuinka heillä vauva-arki on mennyt.

Hyvää ja onnellista uutta vuotta 2013 kaikille!!!

SL 31+3
 
SL
Täälläpä on hiljaista.

Onkos kukaan miettinyt haluaako nukuttaa vauvelia sitten unipussissa vai ihan vaan peittoa kevyesti päälle?

Kodehu toivottavasti tukivyöstä on apua. Ei oo kyllä mitään kivoja nuo kivut. Tietyt raskausoireet tosiaan vähenee tai häviää kokonaan.. ja tilalle sit voi tulla muita vaivoja heh :LOL: nimimerkillä niin täällä on käynyt. Ja kyllä mullakin vieläkin säännöllisesti tahtoo tulla huolenaiheita, esim. että pieni pysyis nyt ainakin tuonne rv 37 saakka masussa ja kasvaahan pieni hyvin jne. Mukavaa, että pääset lähtemään reissuun :)

SL 32+1
 
Uni-valverytmiä ei vielä ole havaittu täällä :D Hyvä, jos liikkeitä tuntuu joka päivä. Yleensä kuitenkin illalla.

SL sulla alkaa työaamut käymään vähiin, tsemppiä viimeisiin!

En ollut noista unipusseista kuullutkaan, mutta nyt tuli sitte luettu niistä ja kapaloista :p Joka päivä oppii näköjään jotain uutta. Pitää pistää vakavasti harkintaan. Toisaalta pitää vähän kattoa niitä unipussejakin, la kun on kesällä, niin toivottavasti ei ole liian kuumia.

kodehu 18+0
 
tänä aamuna herkuteltu toistamiseen vadelmalitkulla, kun neuvolan rutiinipissakokeessa näyttäytyi taasen sokurit.
No tunnin arvo siellä huiteli ylärajan korkeammalla puolen, joten huomenna saan kotiseurantaa varten sokerimittarin. Jospa tuota tän viimeisen 3-7 viikkoa sais sujumaan uudella ruokavaliolla... jos jotain positiivista, niin pääsen hyvällä tuurilla käymään vielä äippäpolilla 3d-ultrassa katselemassa pienen miehen mittoja, ovatko yläkantissa ;) huonolla tuurilla täytyy tyytyä oman neuvolalääkärin epätarkkaan normiultrakuvaan ja painoarvioon.... Olisi luvassa 30.1. tuo neuvolalääkäri.

Vissyliini 34+6
 
Hei vaan pitkästä aikaa!
Meillä oli tänään nt-ultra ja näkyihän siellä terve ja varsin vilkasliikkeinen vauva. Ja sit siellä näkyi toinenkin terve ja vilkasliikkeinen vauva :heart:
Oli kyllä melkoinen pommi, varhaisultrassa viikolla 6+5 näkyi yksi alkio ja syke, joten tuplaraskauteen ei todellakaan oltu miehen kanssa varauduttu :D Kylläkin olin ihmetellyt mahan nopeaa kasvua, en ihmettele enää :LOL:
Onhan tässä sulattelemista koko lähipiirille, vaan samanaikaisesti on niin hyperonnellinen, että tekis mieli juoksennella ympäriinsä ja esitellä ultrakuvaa kaikille vastaantulijoille :)
Voi olla, että hymy hyytyy kun ruvetaan katselemaan mitä maksaa hankinnat kahdelle kyytiläiselle, onneksi isovanhemmat on luvanneet jeesata vaunu- yms. kalleimmissa tarvikkeissa. Huhhuh, nyt jatkan isoäidinneliöiden virkkaamista, niitäkin pitää nyt tehdä tuplamäärä :D

Regalo ja Karvamadot Einari ja Elmeri 12+3
 
Oih! ONNEA Regalolle!! Voin vaan kuvitella tunteiden ristiriitaisuuden! Hankinnoista tuli mieleen, että eräs kaksosten äiti sanoi, että heidän vauvat nukkuivat vieretysten yhdessä pinnasängyssä aluksi. Olivat tottuneet toistensa läheisyyteen muutenkin niin se oli ollut aluksi hyvä. Onnea ja voimia!!

Meillä sujuu täällä kivasti neidin kanssa. Välillä yöt menee valvoessa kun neiti olisi virkeimmillään yöllä, mutta nyt kun on häntä öisin valvotettu niin on alkanut yötkin sujua paremmin. Mä en kuitenkaan selvästikään täällä enää ehdi kirjoitella, joten mielelläni luovuttaisin päivitysvastuun eteenpäin! Eli jonkun pitäisi perustaa uusi ryhmä, jonne kopioisi nuo tiedot tuolta alusta. Tein nyt sinne viimeiset päivitykset. Kuka voisi jatkaa tätä hommaa? Jos tuleva päivittäjä kaipaa apua, voin auttaa, mutta muutoin vähennän entisestään täällä käymistä! VOIMIA jokaiselle odottajalle! Palkinto joka lopussa odottaa, on maailman ihaninta ja rakkainta!!

Mitä Tunalle kuuluu? Missäköhän synnyttäneet nykyään kirjoittelevat?

Ronjaliina ja pikku JJ kohta miltei jo 3 kk
 
Vissyliini inhaa nuo sokerit : / Minä oottelen vieläkin sen ekan rasituksen ajankohtaa, taitaa mennä tuonne kuukauden päähän. Mut toivotaan, että pääsette 3D kuvia kattomaan!

Minäpä pistän uuden pinon pystyyn, kiitos Ronjaliinalle tästä pinosta! Ja hui, joko se JJ on kohta 3 kuukautta, vastahan mää tulin tänne pinoon jännittämään ja sillon oli JJ vielä mahan puolella :D

kodehu 19+4
 
Mandalalle suuri halaus, toivon sinulle plussaa kovasti! :hug:

Hurjaa mikä yllätys Regalo! Paljon onnea! :D

Ronjaliina, kiva kuulla kuulumisia, joko tosiaan teidänkin neiti on kolmikuinen!? Mihin se aika menee?

(.) täällä olisi sitten tänään laskettu päivä! Minkäänlaisia oireita synnytyksestä ei ole vielä ollut. Sairaalakassi on ollut jo monta viikkoa valmiina...

Wanda 40+0 *mega poks*
 
  • Tykkää
Reactions: Tatja
Kyllä täällä neiti tosiaan on viikon päästä kolmikuinen. :) Sunnuntaina olis koetin kivi tiedossa, kun pitäis pärjätä ekaa kertaa lentokoneessa. Tällä viikolla onkin treenattu päiväunille kantoliinaan nukahtamista... Jännää!

Super tsempit Wanda synnytykseen! Muistat vaan, että kaikki vie synnytystä eteenpäin ja koita pysyä rentona! Mein synnytys lähti etenemään vauhdilla, kun tietoisesti päätin rentoutua! Voimia!

Ronjaliina
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: wanda_81
miss_piggy
Itellä oli eilen aika rankka päivä, säikähdin kuoliaaksi ku vessassa tuli paperiin päivällä verta :O Soitin ihan paniikissa neuvolaan, mutta rauhoitteli että tuo on aika yleistäkin, ja kun kerroin vielä että ei ollut kipuja ja sitä vuotoa tuli vaan paperiin vähän, niin tuntui olevan sitä mieltä että mitään hätää ei oo. Syiksi hoitaja kertoi mm. että kroppa yrittää saada menkkoja aikaiseksi, tai limakalvot vuotaa, myös kohdun kasvaminen tai istukka voi aiheuttaa pientä vuotoa.
Neuvolaan mulla on se eka käynti vasta ensi viikon keskiviikkona. Tällä hetkellä olo on kyllä taas sama ku aiemminkin, eli ei mitään vuotoja enää. Öisin on mahakipuja mutta ne on vissiin niitä kohdun kasvukipuja :)

Tänään pyörähti käyntiin rv 7+0. Toivotaan että pieni pysyy matkassa loppuun asti.
 
miss_piggy, toivottavasti kyseessä on harmiton vuoto! Katsovatkohan neuvolassa ultralla tilannettasi?

Tatja, kyllähän se synnytys on koko ajan mielessä ja hiukan jo jännittää. Eniten sitä vain odottaa että milloin se oikein alkaa, jos tässä vielä kaksi viikkoa joutuu odottelemaan niin voi olla että siihen mennessä on hermot riekaleina! Olen nyt ollut kuusi viikkoa äitiyslomalla ja kaikki kaapitkin on jo siivottu. :p
Synnytystä olen paljon miettinyt, haluaisin pärjätä ilman epiduraalia ja päästä ammeeseen jos se vain olisi vapaana. Mutta eihän tuota kivun määrää voi etukäteen tietää eli jos joudun epiduraalin ottamaan niin sitten otetaan ja jos amme on varattu niin ei voi mitään. Koetan pitää mielen avoimena kaikille vaihtoehdoille, ei sitä voine etukäteen suunnitella miten synnytys tulee menemään...
 

Yhteistyössä