** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.6 **

Oikein paljon onnea Siiris :heart:
Hurjalta kuulosti synnytys, oon jotenkin tosi herkällä päällä tänään ja aloin itkeä tuota lukiessa, mutta lopputulos onneksi ihana!

Syvä osanotto Amanda, enpä sinunkaan kohtalostasi pystynyt kyyneleittä lukemaan..

Taas luin niin nopeasti monen päivän viestit, ettei oikein mitään jäänyt päähän, mutta yritän jossain vaiheessa taas keskittyä myös teihin!

ON: Tosiaan ihmeellisen masentunut fiilis ja kaikki itkettää. Mies tosin tiuskaisi mulle töistä tullessaan, on itse stressaantunut ja katui heti jälkikäteen ja on yrittänyt tässä illan mittaan hyvitellä, mutta mulle jäi paha mieli päälle. En yleensä olisi näin mieltäni pahoittanut, kai tää vaan on jotain väliaikaista. Kaikki vauvalla hyvin ja minullakin fyysisesti, neuvolassa taas kaikki arvot loistavia. Onneks töitä enää 2 viikkoa, en varmaan jaksaisi enää päivääkään enempää.

Keltakaneli tsemppiä, toivottavasti et joudu enää hirveän kauaa odottamaan :)

Rae 30+2
 
Siiris, onnea tosi paljon! :flower: En ole vielä uskaltanut lukea raporttia, kerään rohkeutta :).

ON: Joudun lähtemään työmatkalle, eikä yhtään huvita. Mutta toisaalta; pääsen ehkä tilaamaan sen neuvola-ajan kun ei ole koko toimipiste kuuntelemassa puheluita. Mun neuvolaan voi nimittäin soittaa näköjään kokonaisen puolen tunnin ajan. Ei taida osua koskaan toimistotoverin veskikäynti sille ajalle. Eikä uloskaan ole voinut mennä viimeaikaisissa keleissä soitteleen; nakit olis jäätynyt luurin ympärille.

Aika monet teistä kirjottaa tosi ihanasti miehistään ja siitä kuinka ne rehvelit seuraa hämmentyneinä vieressä kaikkea tätä ailahtelua, pähkäilyä, pelkoa, jännitystä, kiristystä, puristusta ja tuskaa. Liikutuin ihan (olen TODELLA väsynyt) pelkästä ajatuksesta kuinka paljon meitä rakastetaan ja ymmärretään. No niin, nyt en ainakaan halua lähteä... :)

Adjö! :wave: MR 6+0 (?)
 
Hei vaan kaikille. Minäkin ilmottautuisin tänne tuttujen nimien joukkoon. :) Sain raskaustestiin kauan odotetun plussan pe 26.11. :D Ja se tosiaan tuntui lottovoitolta! Päivät on menny ihmetellessä ja välillä se unohtuu koko asia kunnes yhtäkkiä tajuntaan tärähtää että hetkinen oliks se totta vai näinkö mä unta tai kuvittelinko kaiken. Asia kuitenkin varmistui verikokeesta, viitearvo piti olla välillä 520-2000, niin se oli hienosti 1220. Eli mitä todennäkösemmin ei ole kaksoisraskaus kyseessä. Nyt vaa sit odotellaan ekaa ultraa, joka ois ma 20.12. Se kyllä jännittää melkolailla kun mulla oli v.2004 tuulimunaraskaus, joka selivisi nimenomaan ekassa ultrassa.

Pahoinvointia ei ole vielä pahemmin ollut, mitä nyt joskus iltasin sellanen etova olo. Rinnat on kyllä tosi arat ja muhkeat. ;) Ja iltapäivisin väsyttää kovasti.

Onnea Siirikselle ja teille ekassa ultrassa käyneille. :flower:

zipuli 5+1, la ois 2.8.2011
 
Smi
Kovasti onnea Siiris vauvautumisesta! :flower: Ei ihan helpon kuuloinen synnytys (paitsi se alun avautumisvaiheen nopeus kuulosti hyvälle), mutta palkinto on sitten sitäkin parempi :heart:

Rohkenin lukea synnytyskertomuksen, vaikka omaan h-hetkeen onkin enää se viitisen viikkoa. Olen näitä kuunnellut ja lukenut juuri sillä mielellä, että kaikki synnytykset ovat erilaisia ja omani saan kokea sitten kohta. En siis etukäteen murehdi tai jännitä. Oma osansa tässä on Jorvissa saadulla ylimääräisellä synnytysvalmennuksella (osallistuimme tutkimukseen, johon liittyen saimme tämän valmennuksen), joka oli todella positiivinen ja itseluottamusta lisäävä juttu. Olisi hirmu hyvä, että kaikilla olisi mahdollisuus tällaiseen valmennukseen.

Paljon onnea myös ultrakuulumisista kaikille ultrassa käyneille! Teitä onkin hauskasti monta samassa vaiheessa olevaa, joten ainakin vertaistukea riittää :)

Zipulille hurjasti onnea plussasta! Ja tsemppiä ultran odotukseen :)

Rae Varmasti sen tiedätkin, mutta niinhän vaan nuo ikävätkin fiilikset kuuluu raskauteen. Musta tuntuu, että juuri ne pari viimeistä viikkoa kun oli töissä, oli sellaisia, että helpommin pahoitti mielensä ja oli ehkä vähän enemmän allapäin. Siis iltaisin kotona. Luulen, että saattoi johtua ihan väsymyksestäkin. Jossain vaiheessa alkoi tulla pientä aamupahoinvointiakin uudestaan, johon terkkari totesti, että alan ilmeisesti loman lähetyessä tulla allergiseksi töille... :) Luulenpa, että kun pääset lomalle, on mielikin parempi. Saat ulkoilla valoisaan aikaan, ottaa päiväunia ja tehdä omia, mieluisia puuhia. Tsemppiä siis viimeisiin työviikkoihin!

( . ) Tänään oli viimeinen lääkärineuvola. Kaikki omat arvot oli hyvät, sf-mitta 31 eli nyt mukavasti keskikäyrällä ja painoa 280g / viikko. Nyt on tullut yhteensä 7 kiloa raskauden aikana. Olen kyllä tosi tyytyväinen tuohon paino-asiaan. Kohdun kaula oli edelleen napakka ja 3 cm ja näin kuulemma ensisynnyttäjillä pitkään onkin. Vauva oli raivotarjonnassa, mutta pää liikkui vielä. Sykkeet oli vauvalla ensin vähän korkeat (175), mutta laskivat hetken päästä 150. Yleensä ollut 130-148, mutta lääkäri mukaan korkeat sykkeet johtuivat luultavasti siitä, että vauva oli juuri ollut aktiivinen ja livistikin dopplerin alta karkuun.

Ainiin, nyt tiedän mitä supistukset on. "Ennätykset" on kolme supistusta 10 minuutin välein, mutta eipä näillä vielä kauheasti kohdun suuta kypsytellä :LOL:

Smi 35+1
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! Ja hurjan isot onnittelyt Zipulille! Pitkä tie teilläkin on ollut, ihanaa, että vihdoin lykästi!

MamaR, ei voi mitään, mutta alkoi vähän naurattaa nuo vessataukokyttäilyt ja jäätyvät nakit :) Toivottavasti saat neuvolan varattua kuitenkin, haasteista huolimatta!

En ole paljon jaksanut tänne kirjoitella, vaikka teidän kuulumiset olen kyllä lähes päivittäin käynyt kurkkaamassa. Olo on ollut edelellen aika huono, onneksi on jo parempiakin päiviä välillä (eilen en oksentanut kertaakaan, jei!). Tosin välillä on ollut pakko pitää sairaslomapäiviä, kun ei kertakaikkiaan ole kyennyt töihin... oli pakko kertoa töissä pomolle, kun arvasin, että se on jo vähän ihmetellyt mun poissaoloja. Hän suhtautui oikein ymmärtäväisesti, onnitteli moneen kertaan ja käski ottaa rauhassa. Mielummin olisin kyllä lykännyt kertomista ensi vuoden puolelle, mutta ajattelin, että on parempi sanoa suoraan, miksi mua ei töissä aina näy, kun stressata siitä, pitäisikö vääntäytyä väkipakolla duuniin.

En edes muista, milloin viimeksi kirjoittelin, mutta eka neuvola oli pari viikkoa sitten. Neuvolan "täti" oli oikein kiva ja asiallinen. Ei pakottanut ottamaan influensarokotetta tai muutenkaan höösännyt turhia. Np-ultra on puolentoista viikon päästä, 15.12. Se kyllä jänskättää... mutta ykäilystä päätellen, kai tuolla ainakin vielä joku kyydissä on, toivottavasti olisi tervekin!

Mites teidän alkuvaiheen odottajien vatsanympärys? Mulla on alkanut osa housuista kiristää niin, että kohta on pakko mennä shoppaamaan jotain vetimiä. Onneksi kaapista löytyi parit byysat, jotka ovat normaalisti vähän liian isot. Ei tartte verkkareissa kuitenkaan duuniin tulla. Kun muutenkin on huono olo, ajatus kiristävistä housuista on aika mahdoton. Ei kai toi nyt vielä mitään varsinaista vauvamahaa ole, kun se tyyppi on about katkaravun kokoinen, mutta turvotuskin tuntuu aika ikävältä.

Näköjään tätä tekstiä tulee, sitten kun jaksan ja ehdin naputtaa :) Hauskaa viikonloppua sekä odottajille että juuri jakaantuneille!
 
zipuli: Onnittelut plussasta :flower:

Siiris Onnea uudesta tulokkaasta :)

Smi: Mukavaa äippälomaa, miä jään pois töistä 4.2.

ON: Neuvolassa taas käyty, seuraavaksi sokerirasitukseen Joulun jälkeen, jännää.

Lukuja: 22+2 (17+6)
paino: +4,3 kg (2,8 kg)
turvotus: -/-
verenpaine: 109/65, pulssi 75 (109/69/p.85) -> nään tähtiä suihkussa...
hemppa: 117 (125)
kohdunpohjan korkeus: 20 (18)
sydämen syke: +140 (152)
liikkeet:+/+

Rautamehua pitäs alkaa juomaan 1/2 annosta obsidanin lisäksi. Muuten aika kuluu töissä ja vapaa-ajat roikun huuto.netissä. Ostelen ihania uusretroja vaatteita, en niinkään mitään prinsessaröyhelöä...
 
Hei kaikille! Tulisin mukaan ketjuun, olen jo vähän lueskellut ketjua, mutta nyt sain tänään varhaisultrassa vahvistuksen raskaudelle... Taustalla yksi keskenmeno ja yritystäkin oli jo ehtinyt kertyä n. vuosi, joten erittäin huojentunut olo ultran jälkeen. Edellinen ultrakokemus oli sen verran karu...

Mutta siis lyhyesti tietojani: eli 6+6, alkio vastasi viikkoja n. 0,9 cm LA 23.7. pahoinvointi ei ole pahemmin vaivannut, rinnat vähän arkoina ja ruokahalu ollut hyvä, mutta vatsa täyttyy nopeasti :) niin ja ihan alussa heräilin aamuyöstä. Siinäpä oireita.

Miten muuten teidän muiden liikuntaharrastukset raskauden aikana, mitä harrastatte? Itse pelailen tennistä, ja sitä olenkin miettinyt, voinkohan jatkaa/ miten pitkälle. Hotjoogaan oli tarkoitus mennä lähiaikoina, (hathaa) onkohan ihan ok? Muuten sitten ajattelin pitää kuntoa yllä hiihtämällä ja uimalla ainakin...

Eipä muuta tällä kertaa. Kivaa itsenäisyyspäivä- viikonloppua kaikille!!
Liina
 
Liina77 tervetuloa! Joogassa oli muistaakseni jotain raskausajan rajoituksia, jolloin sitä ei suositella. Kannattaa kysäistä joltain joka oikeasti tietää, vaikka äitiysjoogaa järjestävältä taholta. Esim. Tampereella OM Yoga. Jos on aikaisemmin harrastanut joogaa säännöllisesti, niin silloin kai sopi jatkaa harrastusta läpi raskauden, mutta joitain liikkeitä rajoittaen/ soveltaen.

laiska kirjoittelija... :ashamed: Keltakaneli 39+4 (ohhoh!)
 
Nopeasti kommentoin tota Hotjoogaa, siellä sivuilla sanotaan että ei pitäisi ekan 12 viikon aikana harrastaa. Kuitenkin paikan päällä sanoivat, että jos on paljon käynyt ja tuntee oman kehon niin voi varovasti tehdä jo tuona aikana, mutta jos aloittelee vasta harrastusta niin sitten on parempi odotella sinne "turvallisemmille" viikoille. Mä en pystynyt koko raskausaikana käymään kun nivelet olivat niin löysät että vaikka kuinka varovasti tein niin aina tuli liitoskipuja.. Kannattaa kysyä salilta! Ja aina pitää ohjaajalle sanoa että on raskaana, osaa sitten neuvoa erilaisia liikkeitä tms.
 
feufollet kurjaa kyllä tuo pahoinvointi. Mullakin on se jokapäiväistä tällähetkellä ja olo on täysin vetämätön. Pitäisi olla tietysti tyytyväinen että on pahoinvointia kun se yleensä tarkoittaa just sitä että masussa on kaikki hyvin. Mutta kun kaikki jokapäiväisetkin hommat tuntuu ylivoimaisilta hoitaa niin eipä se kauheasti mieltä piristä.Mieskään ei ihan taida ymmärtää kuinka huono olo mulla oikeesti on kun pitäis mennä ja tulla niinkuin ennenkin. Ja turvotus tuntuu vielä lisäävän kökköä oloa. Juuri tänään juttelin erään ystävän kanssa jonka raskausajata on jo useampi vuosi ja hän totesi että kyllä hänellä ainakin oli koko 9 kk enempi tai vähempi huono olo joten eipä sekään paljoa lohtua tuonut.
 
Pitkästä aikaa terve tännekin :)

Siirille onnea uudesta tulokkaasta, hiukan hurjalta kuulosti kyllä tuo synnytyskertomus. Uusille tervetuloa ja Amandalle voimia.

Itsellä on laskettuun aikaan alle viikko, mut en jotenkin jaksa uskoa, et vaavi siihen mennessä tulis. Ei hällä tunnu olevan kiire mihinkään. Tietty se sitten ihan yllätyksenäkin voi tulla..

Olo on kohtuullinen. Tietysti en missään elämäni kunnossa ole mut jaksan kumminkin ulkoilla koiran kanssa ja kotitöitäkin tehdä. Siivouksesta ja saunomisesta ei kyllä toistaseks ole ollut apua. ;)

Yöt sujuu vuoroin paremmin ja vuoroin huonommin. Usein aamuyöstä kun herään pissalle niin en saa unta sen jälkeen.

Keltakanelin kanssa jännät paikat, saapi nähdä kummalle meistä tulee ekana lähtö. :)

Hampiainen 39+3
 
:flower: Onnittelut Nunuliini! Olikos se rv 38+3 syntymäpäivänä?

Hampiainen jännäillään kumpi tosiaan ehtii ensin. Vaikka tuo Nunuliinikin kiilasi jo edelle... ;)

( . ) LA tänään, mutta yli mennään... hö!

Keltakaneli 40+0 *poks*
 
Onnea uudelle kansalaiselle nunnuliini ja tervetuloa Liina ja Zipuli.
Feufollet: juu kato, eilen sain sitten varattua ajan neuvolaan ja kyyristelin jossain pommisuojan rappusissa "piilossa". Ei oo helppoo, ei!
Ja mahasta: viikkoja 7, mutta turvotus vetää pömpön aika hyvään kaareen. Eilinen varhaisultra toi tipan linssiin kun kuunneltiin pikkuruisen sydämen rehvakasta jumputusta. Sain kuvat s-postiin, oon kattellu niitä salaa tänään töissä... :) :$
Mietittiin eilen ultran jälkeen, että kerrotaanko perheille vai nautiskellaanko vielä siitä, että vain me kaksi tiedetään. Meidän molempien äideillä olis kyllä synttärit vielä tälllä viikolla... Jos laittais kuvan kortin väliin :).
Voikaa hyvin mammat! Huiskis! :wave: MR 7+0
 
Viimeksi muokattu:
Smi
Tervetuloa Liina :flower:

Onnea Nunuliini :)

Jokohan Keltakaneli on päässyt tositoimiin? Tai Hampiainen? Täällä jo jännäillään uutisia :)

MR Olipa ihanasti ja hauskasti sanottu tuo "rehvakas jumputus" :) Mutta niinhän se on. Pienin pieni sydän, mutta melkoisen hyvä jytkytys sieltä jo alkuaikoina kuuluu. Onnea vaan kovasti hyvistä ultrakuulumisista! Me pidettiin aikoinaan raskaus meidän kahden salaisuutena yli rv 12, mutta olisihan se toisaalta aika mukava synttärilahja tuleville mummoille :)

( . ) Neuvolassa käyty taas. Kaikki hyvin, sykkeetkin oli tuolla möyrijällä hieman maltillisemmat, 150, kun viimeksi huideltiin 175:ssä. Mietin kyllä, että ei kai se ihme ole, että sykkeet nousee, kun ensin heilutellaan päätä ja puristellaan takapuolta ja sitten kuunnellaan sydänäänet :D Hemppakin oli noussut tämän raskauden huippulukemiin (137). Mulla tuo hemppa on aika alhainen aina, mutta rautaa ei ole kuitenkaan tarvinnut raskausaikana syödä. Loppuraskaudesta tuo lukema kuulemma normaalistikin nousee.

Eilen koin pienen säikähdyksen, kun lenkin jälkeen huomasin vuotaneeni vähän verta. Neuvolan ohje oli seurata tilannetta ja soittaa Jorviin, jos vuotoa tulee lisää. Onneksi vuotoa ei tullut enempää ja tänään terkkari arvelikin, että joku pikkarin sauma tms. on hangannut limakalvoa ja veri olisi tullut siitä... Ei kauhean hääville kuulosta sekään, mutta on ehkä ihan looginen selitys.

Sairaalakassi on melkein pakattu. Jostain ohjeistuksesta luin, että kassi on hyvä pakkailla noin kuukautta ennen h-hetkeä ja koko maanantai illan supistelikin niin tiuhaan, että tiistaina katsoin parhaaksi pakata kassin :)

Tässäpä nämä omanapaiset jutut. Nyt täytyy lähteä siivoushommiin |O

Smi 36+0 POKS :heart:
 
( . ) Äitiyspolin käynti tältä aamulta takana. Suunniteltuun sektioon mennään perjantaina. Tai kiireelliseen sektioon, jos poika meinaa syntyä sitä ennen. Koko olis muuten kai ollut ihan ok vielä, mutta päänympärys on niin iso, eikä ollenkaan muotoutunut lantion mukaan (no ei kai kun se on tuolla kylkiluitten alla) että sektio on paras ja kai ainoakin vaihtoehto. Hyvähän tämä näin, ei tarvitse pelätä niskavaurioita tms. Olisin vaan halunnut niin kovin kokea synnytyksen, mutta tietenkin lapsen turvallisuus on ihan ykkösasia.

Keltakaneli 40+2 ja vielä kaksi päivää mahakkaana...
 
Keltakaneli kovasti paljon voimia loppurutistukseen!! Tulehan sitten kertomaan miten meni!:heart:
Samoin myös Smi kovasti tsemppiä!!

Zipuli ja Liina tervetuloa munkin puolesta!:flower:

Mma ihanat ultra uutiset!!

Täällä on ollut melkoisen hiljaista viime aikoina... Mitä teille kuuluu????

Mulla pahaolo ja V.Ä.S.Y.M.Y.S. nostaa edelleen päätään ja nyt sitten sain vihdoin sanottua henkilöstöpäällikölle, että en pysty enää tekemään yövuoroja. Onneksi hän suhtautui todella hyvin ja onnitteli jopa!=)

Miten siis muilla? Ootteko tehneet mitään jouluvalmisteluita?

Terkkuja kaikille!! Ja tosiaan onnea nunuliini!!:flower:

Olivia + Lempi-Einari 9+6 (huomenna POKS POKS)
 
Viimeksi muokattu:
nunuliinille paljon onnea jakaantumisesta ;)

Keltakanelille voimia ja onnea huomiselle! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja pääsette pian kotiin!

Se on kyllä uskomaton tunne kun näkee ja kuulee ekassa ultrassa että kaikki on hyvin. Ja Mma hyvä että sait sen ekan neuvolankin jo varattua.

Olivia täällä on ihan samat oireet ja siksi en ole tännekään jaksanut kirjoitella. Pahoinvointi on ollut viimeisen viikon todella rajua ja itkua on väännetty kun tuntuu jo välillä ettei jaksaisi enää oksentaa :x No onneksi tänään on ollut parempi päivä enkä ole oksentanut kuin aamulla pari kertaa eikä töissäkään ole tarvinnut käydä oksulla. Pari viikkoa kun menisi vaan pian niin varmaan rupeaa helpottamaan ja ainakin se 12 vk tulee täyteen niin voi sitten kertoa töissäkin miksi olen välillä melko poissaoleva.

Jouluvalmisteluista olen laatikot saanut tehtyä rakkaan ystävän ansiosta (tehtiin siis kaikki yhdessä). Luulen että tänävuonna saa ihan perus siivous riittää ja ruuistakin ajattelin tehdä vain lihapullat ja joulutorttuja pitää leipoa tuolle miehelle kun se jo niitä eilen kyseli ;)

Tänään sain niskapoimu ajan ja se on sopivasti 27 päivä eli saadaan joulun yli jännittää sitäkin. Onneksi se osui vapaapäivällä niin ei tarvi sitten sitä kertoa vielä töissä.

Sannuli 9+3
 
Keltakanelille paljon paljon onnea huomista koitosta varten!! Hassu tunne varmaan kun tietää, koska vauva on tulossa. :)

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Toisaalta tuntuu ettei poitsu sieltä oo hetkeen tulossa, toisaalta taas oon miettinyt, että synnytys voi lähteä yht'äkkiäkin käyntiin vaikka joku yö. Odottavan aika vaan on pitkä!

Ainakin maha on laskeutunut, tajusin tuossa aamusella et multahan löytyy taas kylkiluut ;D En ees tajunnut että ne on olleet mahan takia kadoksissa kunnes nyt.

Hampiainen 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Toivon, että saamani haamut tästä vaan vahvistuisivat, eikä enää tulisi kolmatta varhaista keskenmenoa - eli toivon että voisin liittyä joukkoonne kohta. MUTTA vielä kuumeilijoiden puolella, ja nyt kysymys mitä tulin kysymään:

Onko aika voimakkaatkin, tai ainakin selvät, menkkajuilinnat ihan normaaleja?? Haamua siis tullut dpo10-12 ja vahvistuen, tänään jo apteekin Biocardissakin aivan selvä vaaleanpunainen viiva, ei siis enää haamu. Tissiarkuutta ollut vähän niin ja näin. Nyt tänään aloitti tuon koko kohdun alueen juilinnan, molemmat munikset juili ja otti ihan reisiin asti. Muutamaan otteeseen tätä tapahtui. Mutta ihan tällaista ei aiemmin ole ollut siis niillä heti keskeytyneillä kerroilla, ollut laimeampaa ja aaltomaista. Auttakaa siskot höpsöä! Olis niin ihanaa pitää tää plussa :heart:
 
Heippa Marienna mulla ainakin aluksi tuli vaan haamua, ja siitä muutaman päivän päästä plussa digitestiin :) että hyvältä kuulostaa...

Osa porukasta on jo tosi pitkällä, varmasti ihanaa, toivottavasti itse olis myös sitten joskus samassa tilanteessa... Eli tsemppiä vaan kovasti Keltakaneli, Smi ja Hampiainen!!! :)

ON: mulla olis mahdollista päästä yths:n kautta ens ti gynelle, jolloin olis 8+jotain ja tietty taas kyllä tekis mieli päästä ultraan, etenkin kun se olis käytännössä ilmaista... Mietin vaan tässä, onko järkevää, tai voiko ultraamisesta olla haittavaikutuksia sikiölle? (en ainakaan itse liiemmin googlaamalla löytänyt, joku vasenkätisyystutkimus vaan...) Niin ja ennen joulua kuitenkin taas vielä neuvola, jossa taas ultrataan, tosin terv.hoitaja, ja vatsan päältä. Eli ilmeisesti huonommalla laitteella...

Onnea vielä minunkin puolesta Zipulille ihanaa saada kauan toivottu plussa!! Onko sinulla tämä raskaus tuntunut samalta/erilaiselta kuin aiempi raskaus? Itsellä jotenkin nyt ei valitettavasti ihan samanlaista onnea ym, ainakaan vielä, kuin ekassa raskaudessa (km:n johtaneessa siis). Silloin jotenkin tuntui kaikki niin luontevalta, mutta ei vaan nyt. Kaipa se ikävä kokemus sen verran painaa. Ehkä jossain vaiheessa sitten kun alkaa itsekin enemmän uskoa olevansa raskaana tulee ne onnen tunteet jne... Toki siis olen iloinen ja onnellinen, mutta ei samalla tavalla...

Tenniksen olen päättänyt lopettaa ens kevääksi. Spinningissä ja salilla on tullut käytyä, niitä varmaan voisi jatkaa...

Viikonloppuja ja hyvää kolmatta adventtia kaikille!!
Liina 7+6
 
Marienna jännityksellä olen seurannut noita sun haamuja siellä kuumeilijoissa. Toivotaan että vahvistuu ihan oikeaksi plussaksi, vaikka niinhän sitä sanotaan että haamukin raskaustestissä ON PLUSSA!!! Mutta nyt vaan peukut pystyyn että on kiinnittynyt kunnolla ja pysyy mukana loppuun asti! Niistä kivuista kyselit ja kyllä mun mielestä noit sun kivut hyvinkin vaikuttaa juuri siltä että kohtu rupeaa valmistautumaan tulevaa tehtäväänsä varten. Mulla ainakin alkuun juili vähän väliä menkkamaiseen tyyliin ja vihloi välillä niin että teki mieli kiljua.

(.) rupesin tänään miettimään runsasta "valkovuotoa" tai mitä se sitten onkin mitä on tullut nyt parina päivänä että voisiko se olla lapsivettä mitä tihkuu? Kun se ei oikeastaan ole sellaista kuin valkovuoto, mutta kuitenkin kirkasta ja jotenkin ehkä vetisempää kuin norm. valkovuoto. Mitäs jos se lapsivesi tihkuu sieltä pois niin silloinhan sikiö menehtyy? Ja kuinka paljon sitä lapsivettä tähän aikaan edes on eli voiko se ylipäätään edes olla sitä jos sitä ei ole kuin muutama millilitra kohdussa?!! Ja minkä väristä se lapsivesi sitten on? Taas kehittelen itselleni tällaista paniikkia jostain aiheesta kun nyt ei muutakaan ole... :stick:

T: Vainoharhainen Sannuli 9+4 :xmas:
 
Smi
Marienna Kaikenlaiset kummalliset kipuilut liittyi ainakin minulla plussaukseen. "Täysinäinen" olo (=varmaan joku sisäinen turvotus) sekä aika kovat kylki-maha-selkä-häpyluu kivut saivatkin aavistelemaan plussaa, sillä samanlaista ei ollut aiemmin. Kovasti pidän täällä sinulle peukkuja, että tällä kerralla onnistaa :)

Sannuli Lapsivesi on väriltään vaaleanpunertavaa ja kirkasta ja tuoksuu kuulemma makealle. Uskoisin, että se on ihan valkovuotoa mitä sinulla tihkuu. Itseni ainakin on yllättänyt se, miten paljon valkovuodon määrä lisääntyi ja välillä sitä tulee melkein lorisemalla... sori, vähän ällöä :D

Liina Ultraamisesta ei ole haittaa vauvalle. Jossain kunnissahan noita ultria on muutenkin enemmän (meillä vaan 2) ja joissain tapaukissa äidin tai vauvan tilan takia ultria saatetaan joutua tekemään varsinkin loppuraskaudesta useastikin. Eli jos sinulla on mahdollisuus mennä, niin siitä vaan :)

Kiitokset Liina ja Olivia tsemppauksista. Toisaalta ei tunnu yhtään, että on jo näin pitkällä raskaudessa ja toisaalta olo on vähän malttamaton: olisi kiva jo nähdä, minkälainen tyyppi tuolla vatsanahkaa venyttelee :heart:

Keltakanelilla lienee jo tähän aikaan illasta vauva sylissä, taas kerran kuulumisia odotellen :)

Smi 36+2
 
Kävin kyllä eilen kirjoittamassa, mutta johonkin bittiavaruuteen ovat kadottaneet kirjotukseni. Niin mielelläni kuin pientä poikaamme jo ihastelisin, niin asiat eivät vaan menneet niin. Taysista soittivat eilen ja peruivat tämän päivän sektion ja antoivat uuden ajan maanantaille... :headwall: Harmittaa ihan hirmuisesti! :mad: Nyt sitten odotellaan vielä pari päivää ja toivotaan ettei poika lähde syntymään ennen maanantaita. Se olisi sitten edessä valmistautumaton (paastoton jne.) kiireellinen sektio...

Tälläistä vain tällä kertaa. Lueskelen vielä kuulumisenne.

Keltakaneli 40+4
 
Tulin vielä tänne "korjailemaan" sanomisiani hieman.... taisin vähän valittaa aiemmin, sorry... toivo ja epätoivo välillä vähän vaihtelevat, mutta yritän pitää mielen iloisena ja toiveikkaana, eiköhän se toiveikas puoli vahvistu ajan kuluessa :)

Ja Kiitti Smi vastauksesta, enköhän sinne ultraan uskalla...

Keltakaneli todella rasittavaa tuollainen, toivottavasti viikonloppu kuitenkin menee rauhaisasti!

Liina 7+6
 

Yhteistyössä