** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.8 **



- o d o t t e l i j a t -
Liinukka..........................LA ?.9.2011...............
horrorpop.......................LA 18.9.2011.............
Katarina78......................LA 9.10.2011.............TAYS

SariP.............................LA 2.12.2011..........TAYS
Pööppis..........................LA 6.3.2012.............
lallaa77..........................LA 9.3.2012............KÄT
Samirja..........................LA 4.4.2012............KÄT
Neiti80...........................LA 23.4.2012..........SeKS...Kaksoset
Katrin79.........................LA 29.4.2012..........
Amanda77......................LA 2.5.2012............
marjutan........................LA 11.5.2012............
Helmi-Orvokki..................LA 16.5.2012..........
GK30.............................LA 18.5.2012...........
essi79............................LA 20.5.2012...........
Tuittis............................LA 22.5.2012...........
Maarua...........................LA 27.5.2012...........
riesa79...........................LA 1.6.2012............
-U-................................LA 9.6.2012............
Sara_78..........................LA 10.6.2012..........
birdcherry.......................LA 21.6.2012..........
Kaneli74..........................LA 27.6.2012..........
Almeja............................LA 29.6.2012..........TAYS
Kippi...............................LA 30.6.2012..........
Brita...............................LA 3.7.2012............
RauRau...........................LA 16.7.2012..........
Hansman.........................LA 31.7.2012.........ulkomaat

sakara :hug:



- j a k a u t u n e e t -
2011
Kaapo80 14.1. (33+0) Tyttö 2240g, 43 cm
Smi 14.1. (41+2) Tyttö 3055g, 47 cm ja pipo
Rae34 28.1. (38+3) Poika 3600g ja 53 cm
Siukuki 28.2. (41+5) Tyttö 3700 g, 52 cm
Linda 2.4. Tyttö
talitintti80 5.4. klo 7.47 (40+0) Tyttö 2924g, 47cm
Anna-79 26.6. Poika 3095g, 49cm
Olivia-79 9.7. klo 18.24 Tyttö 3438g ja 50cm
Sannuli79 18.7. klo 12.55 (41+0) Tyttö 3360g ja 49 cm
aamuyö 20.7 klo 15.23 Tyttö. 52 cm, 3998 g
viu 22.7. klo 00.45 Tyttö 3780 g, 49 cm
zalea 22.7. klo 20.31 Tyttö, 3010g, 48,5 cm. (37+4)
Mma Ramotswe 10.8.2011 klo 21:20 Poika (42+0) 55cm ja 4660g :flower:
zipuli 10.8. (41+0) Poika 04:07, 52 cm ja 3525 g, pipo 35cm
Tuulia80 20.8 klo 18.36 Tyttö (40+2) 3905 g, 51 cm ja pipo 35 cm :flower:
Marienna 22.8.2011 Tyttö (40+3) 3650g, 51cm ja pää 33cm.
Ainomieli 25.8. Poika 4100 g ja 54 cm :flower:
Arminen 2.9.2011 Tyttö (39+4) 3530g, 50cm.
tömpsis 21.9.2011 Tyttö (41+6) 3005g, 50cm.
RR 5.10.2011 Poika 4106g ja 52cm.
Joanmi 8.10.2011 Poika 3010g, 48 cm.
sgt 21.10.2011 Tyttö 2660kg 46cm
Pol82 25.10.2011 Tyttö 3860g, 51,5cm.
Tuiskuli 29.10.2011 Tyttö 2970g, 50cm.


Poikia 7 Tyttöjä 17

Tervetuloa jatkamaan vauvapuolelle:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/2009076-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vauvautuneet/

2010
Celia81 14.2. Poika
Piip 7.3. (41+5, sektio) Poika 4120g, 53cm, pipo 37cm
Hapsiainen80 19.3. klo 5.10 (38+2) Tyttö 3580g, 48cm, pipo 34cm
Päpsy 28.3. klo 22.31 Poika 4120g, 54,5cm
Omena -81 21.4. klo 10.34 Tyttö 3270g, 51cm, pipo 35
Unico 24.4. klo 4.48 (39+1) Tyttö 3670g, 51cm, pipo 36,5cm
Kevätesikko 8.5. (38+5) Tyttö 2940g 47cm
Odessa80 20.5. (40+4) Tyttö 3660g
Jane69 16.6. (40+2) Poika 3150g, 50cm, pipo 34
Mekkala 20.7. klo 8.58 (39+5) Poika 4035g, 50cm
Pikkumangusti 2.8 Poika 3145g 49,5cm
Sipsunen 8.8. (rv 40+0) tyttö 3215g 48cm
Danuli79 23.10 klo 9.54 (41+1) Poika 3656g 50cm
Siiris80 18.11 klo 9.53 (40+1) poika 4160g 53cm
Nunuliini 29.11 klo 6.50 (rv38+3) poika 3495g 51cm
Keltakaneli 13.12 klo 14.28 (rv41+0) poika 3670g 52cm pipo 37,5cm
Hampiainen 15.12. (rv41+0) poika 3850g 52cm pää 35 cm

Poikia 11 Tyttöjä 6

2009
Niiskunenä-78 23.1. klo 22.14 (37+0) Poika 48 cm, 2835g
Vetku 1.2. klo 12.15 Tyttö 49cm, 3330g
Memmuliina 2.2. (41+3) Tyttö 49cm, 3045g
Kvart Över 17.2. klo 19.40 (41+0) Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2. (39+2) Tyttö 49cm, 3370g
Myrna 4.3. klo 7:36 (37+3) Poika 46cm, 2772g
Salmiakkitassu 30.5. (40+1) Poika 48,5cm, 3480g
Nuutti79 14.7. (39+1) Tyttö 48cm, 2940g
Tiara 18.7. klo 1:10 (40+3) Tyttö 49cm, 2975g
Mandy81 23.7. (38+3) Poika 49cm, 3240 g
Pilvilinna 29.7. Poika
Valkolilja 27.8. Poika ja Poika
Rosehip 14.9. klo 2:53 (40+5) Tyttö 52cm, 3230g
Citrus 15.9. Tyttö
Piki80 26.10. klo 11.38 (40+2) Tyttö 3654g, 51cm, py 34,5
La Mer 14.11 klo 17.39 Tyttö 3284g, 50 cm
JoJo 20.11 Poika
Ada 8.12 klo 9.03 (39+3, sektio) Poika 3475g, 48 cm
Delfis 14.12 Klo 19.42. Poika 3790g, 52cm, pipo 35cm.
Salome 21.12 Poika 3060g ja 48cm

Poikia 10 Tyttöjä 10



Vanhat pinot
Tammikuun pino Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Tammikuussa*
Helmikuun pino *Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*
Maalis- ja huhtikuun pino *Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*
Touko- ja kesäkuun pino *Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*
heinäkuun pino *Noin kolmekymppiset ekakertalaiset HEINÄKUUSSA*
elo- syys- ja lokakuun pino http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1799815-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-elokuussa/
** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.6 **
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1868362-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-6-a/

** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1893439-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-7-a/
 
Viimeksi muokattu:
Jeps, eli uskallan nyt ottaa tän päivitysvastuun. Päiviä vasta 11+5, mutta luotto on suuri! Ilmoittakaa noita laskettuja aika sun muita. Ja pahoittelut, jos jotain on väärin tai joku puuttuu....

Ultrassa kaveri esiintyi pontevasti. Mahan päältä ultrattiin tällä kertaa. Kooltaan hän on 52mm ja vastasi päiviä 11+6. Kaikki osaset löytyi ja oli kohdillaan. Ehkä hörökorvat on tulossa, mutta korvat kumminki ;) Turvotus oli 0.9mm eli jees, kävin silti verinäytteen antamassa, lähinnä siks, että jos se hyödyttää lääketieteellisiä tutkimuksia jotenki.

Pööppiksellä oli ihana ultrakuva. Mä en täällä töissä viitsi skannailla noita kuvia. Miehen äiti haluaa yhden kuvan ja ehdotin, että annettais se, missä näkyy leukaluut ja hampaiden alut hienosti. Hän kun on hammaslääkäri ja kiinnostunut noista jutuista :D

Nyt sitten pitäisi kait omalle äitillekin kertoa. Huh! Mun äiti on lässäytyksen mestari, joten ei siitä mitään hienoa kokemusta tule. Sanoo kuitenkin, että "mä arvasin". Tai "aijaha, mutta eihän sun pitänyt hankkia koskaan lapsia". Äiti on kyllä varmasti iloinen asiasta, mutta ilmaisee sen tolleen lässähtäen.

Myös doppler on hankittu! Se tulee postissa varmaan tällä viikolla. Huuto.netistä ostin, niin ei niin kovin paljon maksakaan. Ilmeisesti on pian alkamassa oireeton jakso, niin kiva itselle vähän varmistella.

Naureskelin ihan täysillä noille lallaan prinsessapohdinnoille! Mä luulen, että Vickanilla on ollut joku megavarasto niitä raskaustestejä. Lähettänyt henkivartijansa niitä ostamaan jo ennen häitä! Mä oon nähnyt vilaukselta Vickanin livenä. Silloin joskus viitisen vuotta sitten, kun hän oli vanhempineen Stadissa vierailulla. Satuin olemaan lähimain ja kävelin Pressanlinnan kautta just silloin, kun he siirtyivät autosta linnaan.

Niin sitä vaan ollaan raskaana, kuulkaa!

Tömpsis lie synnyttänyt!!!

Samirja 11+5
 
ehei ole... on saanut vaan pari kipeää supistusta ja miljoona liian kipeää potkua. siis ei oo kivaa kun ennen ihanat liikkeet saa huutamaan kivusta :(

huomenna ya-kontrolli, sit vois olla jotain kerrottavaakin taas.

Ei ois kyl kiva olla prinsessa ja raskaana, kun halus vaan maata ja voida pahoin ja syödä mitä mieli tekee 3 minuutin välein :LOL: Kerrankin hyvä olla vaan tavis :D

Voikaa hyvin! :heart:
tömpsis ja super 41+4
 
Pööppis
Kiitos Samirja uudesta pinosta :)

Lallaa, mul on raakenneultra 24.10. Vielä yli kuukaus...Liian pitkä aika.

Mites te muut, aiotteko kysyä vauvan sukupuolen?
Vitsi piti kommentoida johonkin muuhunkin,mut pääs ajatus jo karkaamaan,kun toisella korvalla kuuntelen bb:ia.
 
Heippa!

Ja kiitokset Samirjalle pinosta! :)

Hihii, todentotta hyvä olla tavis. Ajatelkaapa, jos Vickanilla olisi esim. tämä riemu, mikä minulla, että on turvotusta reilusti (siis oikeesti paaaljon), silmät saa kaivella esiin jne. ja sitten kun vielä oksentaa aamuisin, niin olo on hehkeä. Mutta mun ulkomuodosta ei onneksi oo paparazzit kiinnostuneita :LOL:

Joo, ja siis tänään aloitin sitten sairasloman. Syyksi lappuun kirjoitettiin raskausmyrkytys, mutta ei mulla oikeasti (kai??) sitä vielä ole. Sen sijaan istuminen aiheuttaa ikävää supistelua ja lisää pahoinvointia ynnä kohottaa verenpainetta. ja koska työviikkoja oli enää niin vähän jäljellä (tän jälkeen kaksi), niin sain sitten lomalapun koko loppuajaksi. Huomenna menen vielä töihin jättämään testamenttini :D, mutta sitten jään kotihiirulaiseksi. Ja toivon, että vaakatasossa ynnä pystyasennossa oleilu riittää pitämään paineet kurissa ja antaa vaaville kohdunsisäistä kasvuaikaa vielä tovin. eli tämä mamma on nyt sitten jättämässä jäähyväisiä ainakin varmaan vuodeksi työelämälle. Tuntuu tiedättekös aika hassulta. Olo on jopa varsin haikea ja tyhjä. Mutta pitää keksiä kaikkea kivaa pikkutouhua, niin siitä se aika kuluu...

Tsemppiä edelleen Tömpsis! Sä saat nauttia raskaanaolosta ihan täyden ajan... : / :hug: Ei ne sua enää huomenna varmaan kotiin laita.

Meille ultrassa kerrottiin vauvan sukupuoli. Tosin olin ite jo muutama viikko aikaisemmin ajatellut, että se on tyttö. Ja ei sitten ollut ollenkaan yllätys, kun lääkäri sanoi, että ei tällä kyllä mitään värkkejä haarovälissä ole :D rakenneultran jälkeen ei ookaan ultrassa ollut asiasta puhetta ja vaikka oon yrittänyt ite tsiigailla, niin en minä sitä sieltä osaisi erottaa.

Voikaahan mammat hyvin! ja nauttikaa raskaanaolosta :)

t.Tuiskuli ja Maisa 32+0 (POKS)
 
Tuiskuli: ei ne ainakaan puhuneet mitään sellasta vielä, kun ei mulla ole kiire, eikä vauva ole mikään jätti ultran mukaan ja kaikki pitäis olla kunnossa muutenkin... mutta tuleehan se 42 täyteen sit taas jo torstaina. en yhtään halua kemiallista käynnistystä! leikkauksenkin mielummin... :ashamed: No huomenna vähän viisaampi taas - viimeksi kohdunkaula täysin kiinni, eli viime torstaina, oiskohan jo tapahtunu jotain? :whistle: Ois mielenkiintosta tietää että kauanko synnytyksen alkaminen oikeasti vois kestää, jos ei kukaan puuttuis siihen... :D Oiskos sit viikkoja jotain 45 vähintään? :p Koita nauttia sairaslomasta, toivottavasti pysyt niin hyvässä kunnossa, että voit touhuta kotona jotain :hug:

Me kysyttiin rakenneultrassa sukupuolta, mutta ei saatu kuin varovainen tyttöveikkaus - eli vielä ois mahollisuus poikaan ;)

Nähdään taas :)
 
Samirja, kiitos uudesta pinosta ja päivityksistä! Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Pööppis, mahtavaa et pääset töissä kurkkimaan ultralla! :) Oon kyllä kade!

Mulla on vähän alakuloiset päivät takana, kun ystävä sai viikonloppuna keskenmenon. Yks kaks oli alkanut vuoto. Oltiin lähes samoilla viikoilla ja ehditty jo siitä iloitsemaan. Hänelläkin oli hoidoilla pitkän yrityksen jälkeen saatu esikoinen tulossa. Kun kuulin uutisen, se tuntui ihan fyysisenä kipuna - niin hyvin pystyi samaistumaan toisen murheeseen. Joten nyt on itsekin taas aika varovaiset toiveet ja pieni pelko läsnä.

Jännä, kun raskausoireet vaihtelee niin paljon. Viime viikolla oksetusolo oli voimakasta ja vatsa oli löysällä, mutta nyt ne on taas helpottanu. Rinnatkaan ei oo enää kovin kipeät. On oikeestaan ihan normiolo pientä kuvotusta lukuunottamatta. Ehdin jo säikähtää, et onkohan kaikki hyvin… Mut sit ajattelin, et ei kai mitään selkeetä kaavaa näissä jutuissa ole? Huh miten hitaasti päivät menee!!! Nyt vasta 7+4 meneillään ja seuraava ultra olis 8+5 ja neuvola sit 9+0 - kunpa pääsisin niihin ja tulis vielä ultrasta hyviä uutisia.

Lallaa säkin taisit olla alkuraskaudessa varovainen ja skeptinen? Onhan tää vähän hullua, ettei malta uskoa ja luottaa et kaikki menee hyvin ja sen vauvan voisi lopulta saada. Tavallaan mietin jo kaikkea raskauteen ja vauvan saamiseen liittyviä asioita ja kaavailen kevättä sillä silmällä. Mut toisaalta en voi uskoa, että mahassa voisi joku kasvaa. Mullako? Ihanko oikeasti? Vaikka missään ei juuri tunnu miltään? Kai sitä sitten ymmärtää, jos viikkoja kertyy!
 
Tuiskuli kai sulla on jotain loistavia DVD-bokseja ajankuluks! Mä "toivon" että saisin syysflunssan ja saisin olla kotona pari päivää katsomassa kavereilta lainattua Hercule Poirot -boksikokonaisuutta. En ole ollut töistä sairaslomalla ikuisuuksiin!

Sukupuoli luultavasti kysytään, koska sitten tietää, keneltä sukulaiselta käydään noutamassa vauvanvaatteita.

Amanda sullahan on jo 7+4. Ihan just vasta niitä oli 5+6!!! Ikävää, että ystävällesi kävi huonosti.

Mä jänistin enkä vielä soittanut äidille. Mies soitteli eilen kaikki sukulaisensa läpi. Sieltä tuli sitä "me vähän arvattiin" -juttua, mutta sitten yksi heistä sanoi ihan kivasti, että "eihän nyt kukaan oikeasti voinut arvata, mutta tietysti me ollaan kaikki toivottu, että sellaisia uutisia pian teiltä kuulisi". Niin, ei kai sitä voi vaatia ihmisiltä SUURTA YLLÄTTYMISTÄ, kun kuitenkin ollaan yli kolmikymppinen pariskunta, joka kaksi vuotta sitten osti asunnon, jossa on ns. ylimääräinen huone...

Toisaalta, JOS olis prinsessa, ni olis semmoinen oma kokki, joka valmistais aina sitä ruokaa, mitä just nyt tekee mieli. "Kokki hoi, nyt thaimaalaista green curry nautaa ja jälkkäriks marjarahkaa, kiitti!"

Huomenna on the päivä
Samirja 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Samirja uudesta pinosta! Hienoja ultrauutisia! Oletko muuten tuottamassa äidillesi/appivanhemmillesi ensimmäistä lastenlasta? Meillä miehen vanhemmilla on isompi muutos kuin mun vanhemmilla, kun anopista ja apesta tulee vasta nyt isovanhempia. Mun sisaruksilla lapsia riittää... Ja joo, Kättärille ois tarkoitus kurvata maaliskuussa toivottavasti :)

Amanda :hug:, koita kestää! Todella surullisia uutisia lähipiiristäsi, vaikuttavat varmasti myös omaan mielialaan. Mä olen tosi hyvä synkistelemään, eivätkä nuo vielä viikolla 13 uudestaan ilmestyneet vuodot auttaneet asiaa ollenkaan. Nyt on ollut pari viikkoa jotenkin paljon helpompaa, mutta jaksan kyllä edelleen muistuttaa itseäni siitä, että jotain voi mennä pieleen ihan viime hetkilläkin. Ja tällä lailla ajatellen voi menettää koko raskausajan tyytyväisyyden : /! Eli ihan paska diili - joten positiivisuusharjoituksia tarvitaan. Mulla ne menee näin: toistaiseksi kaikki on hyvin, missään ei ole havaittu ongelmaa ja jos jotain menee pieleen, ei se tunnu yhtään pikkuista hippuakaan paremmalta siksi, että olen etukäteen synkistellyt mahdollisuudella. Joten synkistely on aivan turhaa. Ja sitten kaivetaan doppler esiin :D ... Mutta sen härvelin hankin siis vasta tuossa pari viikkoa sitten, kun aikasemmin pelkäsin, etten vältsyyn kuule ääniä ja tulen paranoidiksi. (Ja lisäksi se on inhottava muovihärveli ja raskaanaolevien panikoijien riistoa.) Ja nyt, paniikin vähettyä mulla on enenevissä määrin vaikea muistaa, että olen raskaana. Ehkä tässä vaiheessa on ihan hyväkin saada välillä lomaa raskausajatuksista - eiköhän maha ala muistuttelemaan itsestään jatkossa lisää. Oireellisuudesta ja oireettomuudesta ei varmaan kannata välittää, en usko että niillä saa mitään tolkkua tähän outoon puuhaan.

Hui, kattelin pinoa ja siellä on iso aukko talvella: Tuiskuli on kuitenkin jo kotona ja siitä seuraavana ollaan me Pööppiksen kanssa! En voi uskoa. Tulispa tohon väliin vielä jotain porukkaa :D ... Kävisikö joku rekrytointikierroksella tammi-helmikuun pinoissa? Ja tuleekohan Tömpsis seuraavan kerran tänne käärö kainalossa :heart:? Ja hauskaa, että Tuiskulin Maisasta voi tosiaan tulla Maisa :).

Oletteko muuten tietoisesti kertomatta vai onko tippunut tiedoista, missä kenelläkin on määrä synnyttää?

Lallaa ja Pikkuinen, 15+6 (kohta siis alkaa seitsemästoista viikko!)
 
Moi taas :)

pakko taas kopsata kuukausiketjusta:

mutta minä olen itkenyt ja nukkunut koko päivän :( joudun huomenna aamulla käynnistykseen, melkeenpä mun pahin skenaario sit toteutui :( ja vielä cytoteceilla, kun ei kohdunsuu ole yhtään avautunu vieläkään :( :( :( pännii, masentaa, pelottaa ja pelottaa ihan törkeesti........... :( hitto kun oisin saanu odottaa pitempään, ei mulla oo kiire eikä ilmeisesti mukulallakaan ole hätää, mutta pakko kai se on häätää ulos "jo" :'( :'( :'( verenpaine oli kyl noussut jo tosi ylös, ja joudun käymään ekg:ssäkin rytmihäiriöiden vuoksi... ja saan paniikkioireita aika usein, että saas nähdä miten monen vuorokauden käynnistys sit menee... :'(

pitäkää peukut pystyssä, että selviän hengissä ja kunnialla...ja että jäis synnytyksestä jotain positiivista sanottavaa vaikka tälleen se alkaakin...

Lallaa: eli ehkä siis seuraavalla kerralla tosiaan on jo se käärö, ja toivotaan todella että se on ennemmin kuin myöhemmin :)

Amanda: mitä olen oppinut raskauden aikana: oireet vaihtelee VIIKOTTAIN. ensin on kamala viikko, seuraava onkin ihana, sitten on närästysviikko, sitten migreeniviikko ja niin se menee koko ajan :D Jotkut oireet kestää pitempäänkin, mutta varsinkin alkupuoliskolla noita oireita sai ihan viikoittain vaihtaa :) Eli koita jaksaa epävarmuuden kanssa :hug: :heart:

Voikaa hyvin ja toivottavasti palaan iloisempana seuraavalla kerralla...

tömpsis ja super 41+5
 
Voi Tömpsis, tsemppiä kovasti ja onnea matkaan! :hug: kyllä sä selviät siitä ja saat superin pian kainaloon! :)

lallaa, ei oo varmana mitenkään ikinä sen kummemmin kirjailtu noita synnäreitä, mutta ei siinä mitään salaisuuttakaan oo. Jossain tuolla vanhassa ketjussa oonkin sen jo maininnut, että oon menossa TAYS:iin synnyttämään.

Samirjalle sellainen päivitys/korjauspyyntö, että tuossa meidän etusivulla on Marienna kaksi kertaa, joista jälkimmäisen pitäisi olla Arminen. jos jossain vaiheessa korjaat sen.

Täällä ei mitään uutta. Rauhaiseloa pidetty. Kävin aamulla pari tuntia töissä, "jättämässä testamenttini" ja tyhjäämässä huoneestani kaiken henk.kohtaisen. Pian siellä sitten istunee joku toinen. Ja tiedä sitten, minne palaan, kun joskus palaan. Mutta ikävä on työkavereita (ainakin niitä mukavia) jo nyt :) äijätkin oikein herkistyi ja toivotteli mulle ja Maisalle kaikkea hyvää.

Lallaa, meidän Maisa oli aluksi Ma(i)sa :) mutta tuskin hänestä ihan oikeasti sitten Maisaa tulee. Tosin paljon samoja kirjaimia on siinä nimessä, joka on johtanut nimilistaa jo monen viikon ajan :D

Oireista vielä, kun täällä on niistä puhuttu. Mulla on nyt välillä sellainen sotanorsu-olo, kun oon jo kuitenkin niin iso ja tämä maha tähän 162 cm varteen ei mitenkään sujuvasti solahda. Mutta toisaalta aina välillä on niitä hyviäkin hetkiä, ettei meinaa edes ihan koko ajan muistaa olevansa raskaana :LOL: mutta sen verran tosiaan muhkeassa kunnossa jo oon, ettei sitä voi kovin moneksi hetkeksi unohtaa... Mutta koittakaa nauttia niistäkin hetkistä, jolloin olo ei tunnu kovin raskaalta. Tekee ihmiselle kauhean hyvää, ettei ihan koko ajan mieti vain raskauttaan :)

Hyviä vointeja kaikille! Tömpsis, peukut ja ukkovarpaat on pystyssä sun ja superin suorituksen sujuvuuden puolesta!

Tuiskuli ja Maisa 32+1
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
Tömpsikselle kovasti onnea ja voimia koetukseen! Toivottavasti ei ole ollenkaan paha kokemus!

Jeps Tuiskuli laitoin Armisen listoille. Ja mä pohdin jo nyt, että saankohan palata tälle nykyiselle paikalleni, kun tulen äippälomalta takaisin. Olen tässä reilut 5 vuotta istunut ja tää on toimiston rauhallisin nurkka ja tooooooosi kovasti haluaisin palata tähän.

Mäkin kiinnitin huomiota tuohon talven tyhjään kohtaan listassa. Toivottavasti siihen väliin joku vielä malttaisi tulla. Voihan joku tosiaan käydä rekrykierroksella...

Lallaa ei oo eka lapsenlapsi kummallekaan puolelle, mutta mun veljen lapsi on jo 11 ja mun miehen siskon lapsi asuu ulkomailla eli ainut kotimaassa oleva vauvalapsenlapsi tästä on tulossa.

Mun äiti puhuu PALJON. Kuuntelin ensin puhelimessa rauhassa 15min monologin sienestyksestä ja sukulaisten kuulumisista ja sitten äidin miehen ylitöistä ja siitä, ettääidin mies jää eläkkeelle 1.4. Tähän rakoon ehdin sitten huikkasta, että "hyvä, onpa teillä aikaa sitten enemmän hoitaa meidän vauvaa, joka syntyy huhtikuun alussa". Tosi nopeesti piti sanoa, että ehdin! Äiti oli innoissaan ja sanoi, että juu sitten on aikaa, lapsi sinne vaan, he kyllä hoitaa. Eli meni paljon paremmin kuin odotin.

Kaikki kysyy aina, että oonko oksentanu ja sitten ne on tosi yllättyneitä, kun vastaan että en. Ei kai se oksentelu nyt niiiiiin yleistä ole. Paha olo on ollut, muttei ole tarvinnut oksentaa. Enää ei ole edes paha olo.

Samirja 12+0 POKS!!!
 
Heippa vaan tähän pinoon! :wave:

Tämä mamma kävi sitten eilen lääkärin "sörkittävänä" ja ekaa kertaa sisätutkimus ja näytteiden otto SATTU IHAN SIKANA!!! Lekuri vaan totes, että "sulla on vähän herkillä noi limakalvot." AIJAA!!! En huomannukaan, muuten vaan tuntu, että se kaivaa sen muksun mukaansa sitä arviota tehessään. Ja sitten sano vielä, ettei ihan päässy sinne minne ois halunnu. Kivaa.... No, onneks kaikki oli hyvin ja muksu voi mallikkaasti, mutta kyllä meinas oikeesti huuto päästä, kun se sörkki menemään.

samirja mä esim. en oo tähän päivään mennessä oksentanu vielä kertaakaan. Eli ei sitä kaikille tosiaan tuu semmosta oksetusoloa. Mulle työkaverit heti veikkaili, että kerran ei okseta, niin poika on tulossa. No, mieheni naiskolleega oli kertonut, ettei hänkään aikanaan voinu yhtään pahoin ja tytön sai. Ei siis mee yksiin toikaan, mutta varo vaan, kyllä sitä aletaan kohta heitteleen jos jonkinlaista oire kysymystä ja katteleen mahan mallista, että kumpi on tulossa.. =)

sukupuoli asiasta. Mies halus tietää sukupuolen ja kysy sitä rakenneultrassa. Mä olin sitä mieltä, että mulle on ihan sama tietääkö ennen synnytystä sukupuolen vai ei. No, sukupuoli saatiin tietoon ja viimeks eilen sen lääkäri sitten varmisti ultratessaan vielä viimeisen kerran. En oo kyllä katunu yhtään sitä, että sukupuoli tuli kysyttyy etukäteen. Kellekään ei olla sitä tosin paljastettu, eli esim. kummankaan vanhemmat eivät tiedä kumpaako sukupuolta molempien puolen ensimmäinen lapsenlapsi on. =)

Nyt tuntuu pikkasen sille, että tämä äiskä ottaa päivänokoset. Päiväväsymys on nyt mammalomalla tullu takas kuvaan, alkuraskaudessa olin kyllä väsy, mutta sen jälkeen en niinkään. Hemoglobiinikin oli eilen ihan mallikas, meikäläisen arvoks jopa korkee, joten ei johdu väsymys siitäkään. Pitänee kuunnella vaan kroppaansa ja tehä silleen kun hyvälle tuntuu. Ja ehkei näistä päikkäreistä saa enää pitkään nauttia, ei ainakaan silleen, että pystyy nukkumaan just sillon ku ITTE haluaa. :)

Hyvää vointia kaikille tasapuolisesti!!! Moikka! :wave:
t.Pol ja masuasukki 36+2
 
Huhuu Tömpsis? Toivottavasti kaikki on sujunut ok..?

Pol, ei kuulosta kivalta tuo ronkkiminen.

Kertominen sujui siis Samirjalta kohtuudella - hauska tarina sinänsä ;) ... Mä olin ihan lopussa sen jälkeen, kun oltiin käyty kiertämässä ja kertomassa uutiset lähisukulaisille. Vaikka kaikki oli ihan innoissaan ja tosi myönteisiä eikä yhtään rasittavia. Mutta jotenkin huomio tuntui ylitsevuotavalta. Sittemmin tilanteet on rauhottunu huomattavasti. Onnea myös vaateostosten johdosta :) ... ja se doppler on kyllä ihq härveli :heart:

Pakko hehkuttaa: olin eilen ekaa kertaa äitiysjoogassa ja se oli mulle todella myönteinen kokemus. Olen joskus aikaisemmin käynyt astangajoogassa ja sieltä hengitystekniikka on tuttua, joten tuosta eilisest sai hetsiltään ehkä keskimääräistä enemmän irti. Mutta oli kyllä ihan huippua muutenkin. Kun lapsettomuushoitojen ja vuotojen jälkeen on ollut jotenkin epäluottamusolo omaa kehoaan kohtaan ja eilen sitten valaistuin tämän suhteen - sain selvästi sellaista myönteistä itseluottamusta heti kertaheitolla. Tosin kaikki muut oli paljon isompimahaisia (iski masukateus, olis niin kiva olla 20+ viikoilla eli raksu-ultrasta ohi), mutta ihan järkevä aika tämä oli minulle aloittaa, kun on ollut liikkumiset vähän vähissä ja hartiat jumiutuu ja on muutenkin kötys-olo. Tuollainen myönteinen, pakoton ja kehoa huoltava liikunta on ihan supermielekästä! Tuli siis oikein hyvä olo ja loppurentoutuksesta en meinannut toeta ollenkaan =)

Ai niin, ja ostin Suomalaisen kirja-alesta pari nimiopusta. Vähän hipelöin lastenkirjojakin, mutta en niitä kyllä taida uskaltaa ostaa vielä vähään aikaan (jollei Hulluille Päiville tule Astrid Lindgren-tarjousta). Kaverin kaveri kaupitteli myös vauvakamaa: kohtuammetta (enpä ollut sellaisesta kuullutkaan!) ja sen semmoista. Ilmoittauduin ostajauhriksi, jos malttavat odottaa kamojen kanssa lokakuun lopulle... Eli hankinta-asiat ovat edenneet harkinta-asteelle :D

Hyviä vointeja kaikille - kohta on viikonloppu!

Lallaa ja Pikkuinen 16+1
 
Toivottavasti Tömpsiksellä mennyt kaikki hyvin ja paras mahdollinen palkinto olisi jo kainalossa!!

( . ) Kävin tiistaina synnytystapa-arvioultrassa. Lääkäri oli pikainen ja tympeä. Ronkki kunnolla noi luut, joten sitten vuosin seuraavaan aamuun asti verensekaista limavuotoa. Meinasin jo soittaa tuosta neuvolaan, mutta onneksi loppui sitten. Pol82 Sulla näköjään ollut vähän sama juttu. Kurjaa tuollainen.

Lääkärin mukaan pitäisi mahtua syntymään tuon vauvelin. Tämänhetkinen kokoarvio oli 2900g, joten ihan pieni vauva ei pitäisi olla tulossa. Toivottavasti nyt ei kuitenkaan yli neljästä kilosta mentäis synnytyksessä... Yritin kysyä sukupuoleen vahvistusta, mutta se kysymys olikin virhe. Lääkäri melkeen suuttu mulle ja mies sai ultrageeliroiskeista, kun anturi vetäistiin vauhdilla mun mahalta. Siihen loppu ultraus. En tiedä, mistä otti nokkiinsa, kun kerran tuskin tässä vaiheessa menis enää rakenteitten puolesta arviot metsään...

Kohdunkaula oli lyhentynyt 2 cm:iin, mutta edelleen kiinteä. Kohdunsuu oli sormelle auki. Tuo nyt ei silti valitettavasti tarkota sitä, että ajoissa syntyis. Olen kuitenkin edes hiukan toiveikas, kun on edes vähän edistystä tapahtunu.

Samirja Ei raskaus onneksi aina aiheuta pahoinvointia. Mulla tosiaan oli ainut, että hammastahnan joutuminen kurkkuun laukaisi kakomisreaktion. Mutta oksetusta tai hajuherkkyyttä sun muitakaan "perinteisiä" raskausoireita mulla ei oo ollu lainkaan. Toivotaan, että sulla ja muillakin menis yhtä helposti.

Joanmi + Potkiainen 36+3
 
Pikaiseen tulin tänne kyselemään, minkälaisia vaunuja / turvakaukaloita olette hankkineet? Kysymyshän on aika absurdi näin aikaisessa vaiheessa :D mutta tekisi niin mieli mennä jo hieman hypistelemään :)

Itse haluttaisiin mahdollisimman kätevät yhdistelmät, joissa yhteen runkoon saisi niin kaukalon, kopan kuin istuma-versionkin.. mutta saa nyt nähdä mistä sellaiset löytyisi.
 
Heippa! :wave:
lallaa ja joanmi, ei ollu kivaa sörkiminen, ei. Mutta se kipu selitty sillä, että mulla oli (jälleen kerran) hiivatulehdus. Nyt oli sentään niin ihana lääkäri, että vinkkas maitohapotabuista, joita voi käyttää paikallisesti... Eihän tää ollu ku neljäs hiivatuleehdus tähän raskauteen (ja mulla ennen raskautta koko elämäni aikana ollu kaks hiivaa...), joten ihan kiva, että nyt vinkkas aiheesta eikä viimeks, vaikka viimeksikin asiasta mainitsin. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, väittävät.

Että ihan vaan vinkkinä teille alkuraskaana oleville, ja miksei pitemmälläkin, että jos alkaa alapäässä käymistä tapahtuun, niin kannattaa kysyä neuvolasta, että voiko käyttää paikallisesti maitohappobakteereja, voi kuulemma käyttää kuuriluontoisesti.

joanmi, olipa kummaa käytöstä lääkäriltä, jos ei viittiny sukupuoliasiaa kertoo. :O Mulla toi lääkäri sano sen jo viimeks, tai siis kysy meiltä, että tiedetäänkö kumpi tulee ja ihan kysymättä vahvisti sukupuolen tälläkin kertaa. Onpa jännä, että teille ei sitten lekuri vaivautunut asiaa kertomaan.. Voisit antaa aiheesta hieman palautetta, jos nyt ei muun niin ihan sen vuoks, että sais lääkärilläkin olla vähän käytöstapoja ja vois suoraan sanoo, jos ei sukupuolta esim. selvästi näe tai erota.
Sulla ja mulla on sitten toi koko arviokin suunnilleen samoissa! =) Mulle tosin lääkäri sano, että painottaa sanaa arvio, sillä muksu on niin hyvin lantion sisällä, ettei oikein saanu arviota tehtyy niin hyvin kuin ois halunnu. Mullakin kohdunkaula on lyhentyny tohon 2cm:in, mutta mulla se ei oo auennu, ainoastaan pehmennyt. Kielti tekemästä suursiivousta enää kotona, sillä arveli, että ennemmin syntyy ennen laskettua-aikaa kuin että menis yliaikaseks. Sopii mulle, että ajallaan, tai pikkasen ennemmin tulee, kunhan nyt vielä reilun viikon päivät malttas majailla yksiössään. =)

Marjutan. Kysyit kaukaloista/ vaunuista. Meille tuli työkaverin kautta Gracon turvakaukalo joka on kiinnitystelakalla. Sen saa näppärästi kiinni saman merkkisiin matkarattaisiin (joita vielä en ole hankkinut, koska en tiedä tulenko tarvitsemaankaan koska asumme maalla). Sitten vaunuina sattu löytymään Emmaljungan vaunut Sport -rungolla. Runko meidän tarpeisiin kätevin mitä hypistelin, koska siinä teleskooppi työntöaisa. Mulla ja anopilla on nimittäin lähes 30cm pituuseroo, joten ihan hyvä, että on kunnolla säätyvä varsi plus, että tossa mallissa oli ylipäätään korkeimmalle ylttävä aisa. Tohon ainakin saa hyvin sekä istuinosan, että ton kopan ja on helppokäyttönen (ainakin näin kuivaharjoteltuna.) :D Eka kai kannattaa ratkasta se, että millasessa maastossa aikoo vaunuilla, että minkälaisia renkaita tarttee. Meillä kun päällystetylle tielle on muutama sata metriä, niin ekana karsiutu pois kaikki pienipyöräset mallit tai kolmipyöräset. Sitten vaan pohtimaan "varustetasoa", sillä noissahan on vaikka mitä nippelinappelia ja säätöjä joka lähtöön, ittee ainakin pikkasen meinas hengästyttää kuunnellessa myyntimiestä. Onneks oli semmonen kaveri mulla kaupassa mukana, joka ymmärti kysyy kaikkee käytännöllisiä kysymyksiä pohjautuen omakohtaseen kokemukseen. Eli, meitsin neuvo on, että ota hypistelyreissulle mukaan joku kaveri joka tietää, että mihin ominaisuuksiin kannattaa kiinnittää huomiota käytännön kannalta, itteltä ois ainakin jääny puolet huomaamatta jos oisin siellä yksin ollu. Ja myyjäthän osaa kehua kaikki mallit niin hiton hyviks, ettei niitten vaunujen eroista, siis semmosista käytännön arjessa merkkaaviista eroista, saa niitten puheiden perusteella selkoa millään.

Eipä sitten muuta kuin HYVÄÄ VIIKONLOPPUA kaikille mammoille tasapuolisesti raskausviikkoihin ja -kiloihin katsomatta!!! Otetaanhan rennosti!!!! :wave:
t.Pol ja masuasukki 36+4
 
Pikamoi :wave: ja omanapaiset ahdistukset: kävin neukkulassa. Hyvät uutiset - täti vahvisti, että lasken viikkoja oikein ja ne laskee väärin, mutta niitä nyt ei kuulemma kukaan enää muuta oikeiks :( (eli se siitä hyvästä osuudesta). Vielä huonommat uutiset - liikaa painonnousua ja verenpaine koholla. Tuli koko päiväksi ihan nahistunut ja masentunut olo. Lisäksi tein siinä virtsatestin ja mun mielestä se näytti vähän proteiinia. Yhyy. Just kun ehdin olla tyytyväinen.

Kuitenkin - mukavuusviikonloppua kaikille mahanomistajille ja asukeille ja läheisille!

(ei-niin-pieni) Lallaa ja Pikkuinen 16+2
 
Pööppis
Moikkamoi!
Ollu taas kiireinen viikko ettei oo ehtinyt täällä pinossa käudä,mut nyt on luettu kaikki.

Lallaa, kuis paljon siul sitten oli painoa tullut? Mullekin se neukkutäti vähän torui :s
onneks sitä käyntiä tasoitti hyvä verenpaine, hyvä hb, puhas pissa ja puhtaat verinäytetulokset. Mutten oli tuo neukkumummo ärsyttävä!!!! meinas tulla konflikti jo ekan 5 minuutin aikana. Kun eka neukkutäti oli nuori, tosi positiivinen ja iloinen nainen.
Seuraava neukkuhan mulla on taas kohta, ärsyttävän tiheesti täällä meillä näitä tehdään, mut pitää olla hb:t ja verenpaineet ym tiedossa ennen rakenneultraa.

joku kysyi turviskesta, mie saan hyvältä ystävältä tämmösen http://www.brio.fi/To_Go_Car_seats/Primo.aspx viidelläkympillä, vähän käytetty, siisti telakallinen malli,joten ei tarvii epäillä ostanko :)

huh hitto kun maha on turvonnu! Oiskin pelkkä raskausmaha, niin ei harmittais,mut kun öh.. on tullu vähän tuo ruoka maistuttua,niin....


Pahoinvoinnistaki ollu puhetta,miekin oon ollu yks onnekas kun ei oo ollu oksentelua. Alussa oli ihan järkyn pahaolo pariviikkoa,mutten ykänny sillonkaan.
Epäilen et oisko tää ikä yks tekijä (??) ja sit se et pidin huolen et söin vähän väliä jotain ja sit söin ihan alusta alkaen b-vitskuu.

huh kun väsy.. pitää lähtee omppu syömään ja sit jos menis pelaa vähän wiitä :p


Pööppis & Rusinapulla 16+4


ei oo muuten enää poikaolo, eikä kyllä tyttökään. Ei oo enää moneen viikkoon ollu oikein mitään fiilistä vauvan sukupuolesta.
 
Kiitos Pööppis ja Pol vinkeistä! Täytyy varmaan tässä talven päälle lähteä kiertelemään kauppoja, ajattelin tehdä niin että kiertelen kuuntelemassa myyntimiesten jutut ja sitten katselen myöskin noita käytettyjä. Jotenkin tuntuu, että hinnat on ihan pilvissä monessakin eri mallissa.. :/

Omaa napaa sen verran, että oli eilen työporukan kanssa kostea illanvietto, ja meni ihan täydestä se että etkoilla join alkotonta siideriä (ei kukaan huomannut tölkkejä) ja"terästettyä" mehua, ja baarissa sitten oli niin kova melu että vaikka tilattiin siinä vieri vieressä niin ei kukaan tajunnut ettei mun drinksuihin tullut alkoa ;) välillä jopa maistatin kavereilla niitä drinkkejä, kovin kehuivat :D
 
Heippis!

Hiljaista täällä. Tömpsis on varmaan jo kahtena kappaleena :)

Mulla iski kauhea flunssa - aion painua kotiin potemaan...

Pööppis - oiskohan yhteensä jotain 6-8 kg luokkaa tässä vaiheessa. Eli liikaa :( Sisko veti aikoinaan 25 kg överit, mutta pääsi kiloistaan myös ihan hyvin eroon.

Vaunut, kaukalot yms - me ei olla vielä virallisesti tartuttu asiaan. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen..?

Niin joo, onko pitemmälle ehtineillä muistissa sikiön sykkeen vaihteluita? Meillä oli parilla ekalla kerralla sykkeet 160 luokkaa, viimeksi neukkulassa 150 ja eilen illalla kotona 140 (aamulla taas 150). Mietin vaan, että kuulusko niitten laskea jo nyt näin alas? Nimim. Aina voi keksiä jotain uutta huolehdittavaa :ashamed:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Lallaa ja Pikkuinen 16+5
 
Heippa!

Pomoille rustasin sähköpostin, että eivät kaavaile minua ens vuodeks mihinkään projektiin, kun helmikuun jälkeen se on moimoi! Jotenkin NÖYRYYTTÄVÄLTÄ tuntui. Mitä se NIILLE kuuluu... No okei, vähän, mut en silti olis halunnut kertoa. Ja oli oikeastaan pakko, kun piti samalla sihteeriltä kysyä, että maksetaanko niistä ultratunneista palkka vai ei. Ja hänen pitää kuitenki toimarilta kysyä, ni oli parempi kertoa ensin toimarille.
Onneks ne on yhtä lukuunottamatta sen verran jäykkiä tyyppejä, ettei ne rynni tänne onnittelemaan.

Meillä näyttäis käyvän semmoinen tuuri, että mieheni työkaveri ei aio hankkia toista lasta ja se nykyinen on jo jotain 2-3vee ja hän oli tarjonnut kaikkia vermeitä meille. He aikovat hankkiutua niistä kaikista romppeista eroon. No totta kai!

Hienosti onnistui näköjään Marjutanin huijausilta :saint:

Samirja 12+5 ja ei poikaeikätyttöolo, niin kuin Pööppiksellä

P.S. Serkku on ainut, joka on antanut ohjeen ja se oli kohtuullisen hyvä ohje: "se on bullshittiä että ne kilot lähtee imettämällä. Siihen ei kannata luottaa, et ei kannata vetää sipsejä ja hampurilaisia niin paljon kuin maha vetää" Mutkun on nälkä!!! Onneks en tykkää sipseistä. Enkä oo käynyt vaa-alla sen neuvolakäynnin jälkeen.

MUOKS. No nyt ne ramppaa täällä kilpaa onnittelemassa...
 
Viimeksi muokattu:
Samirja; mulla on nälkä koko ajan. Siis ihan koko ajan..
söin aamulla klo 6:15 päärynärahkaa, klo 8 2voileipää ja mehua, klo 10 pienen smoothien, klo 12 jauhelihakeittoa, salaattia ja leipää..

Heikko ja huono olo on myöskin seurana lähes koko ajan, siis ei vain aamuisin vaan iltapäivään saakka. Väsymys voimistaa pahaa oloa, syöminen helpottaa vähän.

Onko muuten muilla näin alussa olevilla kovaa turvotusta vatsassa? Siis eihän tää nyt vielä mikään vauvamasu voi olla, mut tuntuu, että farkut kiristää vyötäröstä jo aamusta. Kohta en voi farkkuja pitää ollenkaan. Turvotus on ihan kamalaa..
vatsa on ollut myös kipeä (siis ei kohtu, vaan vatsa). Inhottavaa :(

marjutan ja muru 7+1
 

Yhteistyössä