O-ou,
Tömpsis, tule sinäkin sitten kertomaan pian tarinan onnellinen seuraava luku! Synnytystarinoita on kovasti mielenkiintoista lukea, vaikka itse onkin ihan alkumetreillä...
Toivottavasti
Amandakin pian uskaltautuu tuolta kuumeilijoiden pinosta tänne
... Ja hauskaa, että
Marjutan jo ilmoittautui. Olen ollut itse niin kovin varovainen...
Samirjan ultrakuulumiset oli ihanat! Ja on ihan superhauskaa, että pääsette uusintakierrokselle, varsinkin kun ei ole mitään häikkää. Näillä viikoilla nuo ultrat ovat niin kovin tärkeitä, kun ei välttämättä ole kauheasti mitään muita merkkejä. Mites teillä muuten oli (lahopää minä...), kävittekö varhaisultrassa ja onko neuvolassa kuunneltu jo sydänääniä? Meidän tapauksessa ekalla neuvolakäynnillä ei kukaan maininnutkaan mitään sydänäänistä (viikolla 8+6 neukkutädin mukaan, mun mielestä IVF:stä laskettuna se ois ollut 9+2)...
Viikkojen laskemisesta muuten - ja tämä on puhtaasti akateeminen kysymys - (Kättärillä ne ehti jo tiukasti ojentamaan, että ei se niin tarkkaa ole, mutta kun mulle on, kun päivien kyttääminen on niin tärkeetä :ashamed
: eikö niin, että hedelmöittymispäivä on tasan 2+0. Siis kun noita lasketaan oletetuista vikoista kuukautisista? Ja siksipä, kun meidän Pikkuinen on saanut alkunsa mikroskoopin alla, niin meillähän ei pitäisi laskea kuukautisista vaan tuosta oikeasta hedelmöittymispäivästä? Eli sen mukaisesti viikko ois aina katkolla keskiviikkoisin, eikä lauantaisin, kuukautisista nähden. Noh, tämä siis ihan mielenkiinnosta... Laskettua aikaa ne eivät tuon perusteella muuttaisi, eikä siinä vaiheessa ole muutenkaan ihan päivän päälle pelistä kyse, mutta näillä viikoilla, joita itse tietty pidän edelleen uhanalaisina, tuntuisi kivalta saada pyöräyttää laskuria eteenpäin ne parikin päivää aikaisemmin. No tää on kyllä jo noloa.
:attn: Varoitus: lisää omanapaista panikointia. Mulla on ollut tiputteluvuotoa muutamaan otteeseen ja viimeksi viime viikolla. Panikoiduin siitä tietysti, vaikka pienestä määrästä ei pitäisi hätäillä. Kiltti neukkutäti pyysi käymään ja kuunneltiin oikein hyvin kuuluvia sydänääniä :heart: ... Ja sitten verta tuli vähän enemmän ja panikoiduin uudestaan. Täti käski soittamaan Kättärille, josta sanottiin että ilman kipuja tai runsasta vuotoa ei kannata tulla - ja näinpä mentiin taas vaan kuuntelemaan sydänääniä, jotka kuuluivat vähän heikommin, mutta viikkojahan on aika vähän (ja läskiä edessä). Sitten kun tuhru jatkui vkonlopun yli ja töissä oli tylsää ja luin netistä kauhujuttuja, niin a) tilasin dopplerin ja b) painoin paniikkinappulaa ja menin yksityiselle ultrattavaksi. Ja kas, siellä Pikkuinen heilutteli kovasti raajojaan, kohtu oli täysin siisti (ei hematoomia) ja istukka vain oli toistaiseksi aika lähellä kohdunsuuta (ei kuitenkaan mitenkään yli) - siitä ehkä tuo tihkuttelu. Tai sitten jostain muusta. Mutta lääkäri sanoi, että hyvä että näkyi syke, mutta myös virkeä liikuskelu on oiva merkki. No, tänään on doppler odottamassa postissa, ja mies kielsi ikävien tarinoiden lukemisen... eli näillä mennään ja seuraavaksi yritän taas uskoa sen ihmeen todeksi, että raskaana ollaan ja kaikki on HYVIN.
Voikaahan paksusti - ja anteeksi romaani...
Lallaa ja Pikkuinen (joko 13+5 tai 14+1)