** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **



- o d o t t e l i j a t -

Valeska..........................LA 12.10.2010
Tinka.............................LA 17.1.2011..............NKL
Neulainen.......................LA 26.1.2011..............TAYS
Hlemmur........................LA 25.3.2011.............OYS
Feufollet........................LA 4.7.2011..............
Kleinfish........................LA 21.7.2011..............K-HKS
Liina77..........................LA 23.7.2011.............
Lupus............................LA 29.7.2011.............

Tömpsis.........................LA 8.9.2011..............
Arminen.........................LA 5.9.2011...............KÄT
Liinukka..........................LA ?.9.2011...............
horrorpop.......................LA 18.9.2011.............
RR.................................LA 7.10.2011.............KÄT
Katarina78......................LA 9.10.2011.............TAYS
Joanmi...........................LA 16.10.2011...........SAS.
Pol82.............................LA 17.10.2011...........
sgt.................................LA 30.10.2011...........
Tuiskuli...........................LA 14.11.2011..........
sunni..............................LA 1.3.2012.............
Samirja...........................LA ?.4.2012............
Kodehu............................LA 6.4.2012............OYS


- j a k a u t u n e e t -
2011
Kaapo80 14.1. (33+0) Tyttö 2240g, 43 cm
Smi 14.1. (41+2) Tyttö 3055g, 47 cm ja pipo
Rae34 28.1. (38+3) Poika 3600g ja 53 cm
Siukuki 28.2. (41+5) Tyttö 3700 g, 52 cm
Linda 2.4. Tyttö
talitintti80 5.4. klo 7.47 (40+0) Tyttö 2924g, 47cm
Anna-79 26.6. Poika 3095g, 49cm
Olivia-79 9.7. klo 18.24 Tyttö 3438g ja 50cm
Sannuli79 18.7. klo 12.55 (41+0) Tyttö 3360g ja 49 cm
aamuyö 20.7 klo 15.23 Tyttö. 52 cm, 3998 g
viu 22.7. klo 00.45 Tyttö 3780 g, 49 cm
zalea 22.7. klo 20.31 Tyttö, 3010g, 48,5 cm. (37+4)
Mma Ramotswe 10.8.2011 klo 21:20 Poika (42+0) 55cm ja 4660g :flower:
zipuli 10.8. (41+0) Poika 04:07, 52 cm ja 3525 g, pipo 35cm
Tuulia80 20.8 klo 18.36 Tyttö (40+2) 3905 g, 51 cm ja pipo 35 cm :flower:
Marienna 21.8.2011 Tyttö (40+3) 3650g, 51cm ja pää 33cm.
Ainomieli 25.8. Poika 4100 g ja 54 cm :flower:

Poikia 5 Tyttöjä 12

Tervetuloa jatkamaan vauvapuolelle:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/2009076-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vauvautuneet/

2010
Celia81 14.2. Poika
Piip 7.3. (41+5, sektio) Poika 4120g, 53cm, pipo 37cm
Hapsiainen80 19.3. klo 5.10 (38+2) Tyttö 3580g, 48cm, pipo 34cm
Päpsy 28.3. klo 22.31 Poika 4120g, 54,5cm
Omena -81 21.4. klo 10.34 Tyttö 3270g, 51cm, pipo 35
Unico 24.4. klo 4.48 (39+1) Tyttö 3670g, 51cm, pipo 36,5cm
Kevätesikko 8.5. (38+5) Tyttö 2940g 47cm
Odessa80 20.5. (40+4) Tyttö 3660g
Jane69 16.6. (40+2) Poika 3150g, 50cm, pipo 34
Mekkala 20.7. klo 8.58 (39+5) Poika 4035g, 50cm
Pikkumangusti 2.8 Poika 3145g 49,5cm
Sipsunen 8.8. (rv 40+0) tyttö 3215g 48cm
Danuli79 23.10 klo 9.54 (41+1) Poika 3656g 50cm
Siiris80 18.11 klo 9.53 (40+1) poika 4160g 53cm
Nunuliini 29.11 klo 6.50 (rv38+3) poika 3495g 51cm
Keltakaneli 13.12 klo 14.28 (rv41+0) poika 3670g 52cm pipo 37,5cm
Hampiainen 15.12. (rv41+0) poika 3850g 52cm pää 35 cm

Poikia 11 Tyttöjä 6

2009
Niiskunenä-78 23.1. klo 22.14 (37+0) Poika 48 cm, 2835g
Vetku 1.2. klo 12.15 Tyttö 49cm, 3330g
Memmuliina 2.2. (41+3) Tyttö 49cm, 3045g
Kvart Över 17.2. klo 19.40 (41+0) Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2. (39+2) Tyttö 49cm, 3370g
Myrna 4.3. klo 7:36 (37+3) Poika 46cm, 2772g
Salmiakkitassu 30.5. (40+1) Poika 48,5cm, 3480g
Nuutti79 14.7. (39+1) Tyttö 48cm, 2940g
Tiara 18.7. klo 1:10 (40+3) Tyttö 49cm, 2975g
Mandy81 23.7. (38+3) Poika 49cm, 3240 g
Pilvilinna 29.7. Poika
Valkolilja 27.8. Poika ja Poika
Rosehip 14.9. klo 2:53 (40+5) Tyttö 52cm, 3230g
Citrus 15.9. Tyttö
Piki80 26.10. klo 11.38 (40+2) Tyttö 3654g, 51cm, py 34,5
La Mer 14.11 klo 17.39 Tyttö 3284g, 50 cm
JoJo 20.11 Poika
Ada 8.12 klo 9.03 (39+3, sektio) Poika 3475g, 48 cm
Delfis 14.12 Klo 19.42. Poika 3790g, 52cm, pipo 35cm.
Salome 21.12 Poika 3060g ja 48cm

Poikia 10 Tyttöjä 10



2010
Tammikuun pino Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Tammikuussa*
Helmikuun pino *Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*
Maalis- ja huhtikuun pino *Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*
Touko- ja kesäkuun pino *Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*
heinäkuun pino *Noin kolmekymppiset ekakertalaiset HEINÄKUUSSA*
elo- syys- ja lokakuun pino http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1799815-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-elokuussa/
** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.6 **
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1868362-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-6-a/
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Löysin vasta nyt tämän pinon, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan: )

Itse odotan ensimmäistäni rv27+2 ja olisin tiedustellut samoilla viikoilla kutakuinkin tai pidemmällä olevilta miten tuntemukset mahassa on muuttuneet raskauden myötä? Miten olette suhtautuneet supistuksiin, kipuihin, vihlontoihin jne.?
Itsellä kun ei ollut puoleenväliin saakka niin mitään oireita eikä mahaakaan, ja nyt on alkanut paitsi supistella hirveän herkästi, olen päivystyksessäkin pari kertaa käynyt, ja oudot polttelut nivusessa ja mahan kivistäminen tuntuu aika pelottavilta välillä.
Kai sitä on elänyt niin kaukana kaikesta ruumiillisesta ettei tiedä miten päin kasvaneen ja jo-vähän-tiellekin-tulleen mahansa kanssa olisi: )

hyvää joulun odotusta kaikille!
 
Heiii mä osasin sen!! Siis aloittaa tän uuden pinon :)

Oikein paljon onnea Keltakanelille!!! :heart:

Tervetuloa Raiisa, jos haluat itsesi listalle niin ilmoittele laskettu aikasi ja yms tiedot jos haluat, niin lisään ne tuonne listaan.
 
Hih, ajattelin eilen kun ihan illalla kävin 6.ketjussa, että jos ei Sannuli ole huomenna (tänään) aloittanut uutta ketjua, mä aloitan :)

Tänään sit päivällä katsoin, niin täällähän se Sannuli oli jo listan pykännyt :wave:

Onnea tosiaan Keltakanelille ja Hampiaiselle myös :flower::flower:, joko on tullut hoitopöydällä tähtäys silmään :D ?

Täällä vähän hassuissa tunnelmissa. En sillä että mitenkään pahoinvointia odottaisin, mutta tavallaan kuitenkin. Yksi lyhyt ällötys oli muutama päivä sitten ja tänään ihan sellaisesta majoneesinhajusta tuli ällöolo, MUTTA muuten on kyllä hyvät fiilikset. Mua väsyttää vähemmän kuin viikko sitten, rinnatkaan ei kai ole ehkä niin arat kuin viikko sitten, nippailuja ei ole. Tai parin päivän välein on ollut joku ihan pieni lyhyt vähäinen. Tänään pikku tuntuma nivusissa. Onneksi sentään eilen tein viikkonäytöllisen testin ja viime su kun oli raskaana 1-2 niin eilen oli 3+ :).

Tsh, tv4 ja b12 -vitamiinin tuloksia odotellessa, kohti ens viikon ekaa ultraa...hui, onkohan siellä ketään?

Kaikille terkkuja!!

Marienna 5+2
 
Plääh...tsh 4,44 ja t4v 11,7. Sain neuvolasta uuden lähetteen, että käyn vielä ennen neuvolaa, mikä on vasta kolmen viikon päästä. Kuukaudessa tsh kivunnut ylöspäin 1,24. Huoh...kumpa kaikki vaan menisi hyvin.
 
Paljon onnea Keltakaneli!! :heart:
Ihana kuulla että vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin :) Jaksamista valvomiseen, toivottavasti saat vaikka päiväunia välillä nukuttua.

Paljon onnea Hampiainen, tulepa kertomaan itsekin tänne miten menee :)

Kiitos Sannuli uudesta ketjusta :)

Marienna, kai sulla nostettiin annostusta (vai oliko sulla jo Thyroxin-lääkitys)? Alkuraskaudessa TSH pitäisi olla lähempänä kakkosta, eikä tää ole mikään mun oma kotilääkäriarvio, vaan ihan spesialistin eli endokrinologin lausunto. Nyt vaan heti vaadit lähetteen erikoislääkärille, jollet ole vielä käynyt, ei ne neuvolassa näistä kaikkea ymmärrä.

Tervetuloa Raiisa :flower:
Mulla alkoi liikkeet tuntua jo aika aikaisin, n. rv 17-18 paikkeilla. On tietysti koko ajan vahvistuneet vauvan kasvaessa ja nyt välillä tuntuu muljaus ja potkut ikäviltäkin... Mutta enimmäkseen kuitenkin aika ihanalta :) Mulla ei ole paljoa ollut supistuksia, mutta ne mitä on ollut, on ollut enimmäkseen kivuttomia. Jokunen viikko sitten tuntui paljonkin sellaista kivuliasta painetta alapäässä ja liitoskipuja on ollut paljon ja usein jo ehkä ainakin pari-kolme kuukautta. Tuntuu kuin veitsellä viillettäisiin. Pahinta on öisin kylkeä kääntäessä tai esim sohvalta ylösnoustessa. Nämä kaikki on kai kovin yksilöllisiä ja vaikka omalla kohdallani välillä on kovaakin vihlontaa niin kyllä sen kestää vaikka ikävältä tuntuukin. Jos pelottaa että on epänormaalia niin kannattaa jutella neuvolassa. Itse olen sieltä saanut mielenrauhan erinäisiin kipuihin =)

Mua vaivaa ihan järkyttävä väsymys... Yöt on aika tuskallisia, iltaisin en saa unta ja sitten kun saan niin heräilen jatkuvasti. Nuo mainitsemani liitoskivut on todella inhottavia ja tuntuu kylkeä kääntäessä. Lonkat myös kipeytyy ja mulla on tosi kivuliaita jalkakramppeja. Onneks olen jo lomalla niin voi sitten yrittää nukkua aamuisin pitkään ja olen jopa parina päivänä nukkunut päikkärit, mitä en normaalisti koskaan tee :) Se on kyllä selvästi illalla nukahtamisesta pois, mutta ainakin voin nukkua silloin kun nukuttaa. Olen nyt myös alkanut pestä vauvalle vaatteita ja laskostella niitä lipastoon. On sitten pikkumiehelle kaikki valmiina jos vaikka päätäisi syntyä etuajassa. Mulla on parilla ystävällä syntynyt vauvat 4-5 viikkoa etuajassa, joten varaudun siihenkin. Ja meillähän ei ainakaan yliaikaiseksi mene kun leikkaus on jo viimeistään 1-2 viikkoa ennen l-aikaa. Olen pikkuhiljaa henkisesti alkanut sopeutua ajatukseen, vaikka aluksi olinkin hirveän pettynyt leikkausmääräyksestä.. Kivaa joulunodotusta kaikille!

Rae 33+2
 
Moikka!

Kiitos Sannulille päivityksestä ja uudesta pinosta!:)

Meillä oli eilen eka virallinen ultra ja olin ennen sinne menoa ihan hermorauniona...:ashamed: Kaikki, siis kaikki oireet loppuivat viime viikolla perjantai-lauantai akselilla ihan kokonaan! Ei oksettanut, tissejä ei aristanut, ei väsyttänyt, ei mitään.. Olin siis aivan varma, että kaikki ei oo kohdallaan. No toisin onneksi oli kumminkin asiat! Eli siellä meidän pienen pieni kullannuppumme, Lempi-Einari, pötkötteli tyytyväisenä!!:heart::heart: Koko vastasi täysin viikkoja, niskaturvotusta oli vaivaiset 0,67mm, mikä on kuulemma tosi hyvä. Kun hoitaja sitten hieman "herätteli" kaveria hän kääntyi selälleen ja heilutteli käsiä ja jalkoja!:heart: Kyllä siellä itku tirahti! Mieskin pyyhkäisi silmäkulmaansa...:)
Nyt olen päättänyt, että en stressaa koko aikaa vaan nautin. Niin kuin oma isäni tuossa eilen tokaisi, että "nauttikaa nyt, tämä on teidän elämänne parasta aikaa!" (Ja taas piti hieman kyynelehtiä..:)). Nyt vaan tosiaan positiivisin mielin eteenpäin! En malttaisi odottaa, että tuo maha alkaisi kasvamaan..!:)

Marienna toivottavasti kaikki menee hyvin noista arvoista huolimatta!

Keltakaneli oikein iso rutistus ja onnen toivotukset pienen pojan vanhemmille!:flower:

Tervetuloa Raiisa!=)

muoks.
Rae mukava kuulla myös sun kuulumisia, postattiin näemmä samaan aikaan... Noi kivut ei kyllä kuulosta kivoilta, mutta pitää vaan miettiä niin, että se tuleva "palkinto" on sen väärti! Mukavaa joulua sinnekin!:saint:

Kaikille Mammoille Oikein Ihanaa Joulua ja Ihanaa odotusta!


Olivia + Lempi-Einari 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Keltakaneli!! Ihania hetkiä vauvan kanssa! Samoin onnittelut Hampiaiselle!

Rae onpa helpottavaa kuulla, että jollain muullakin on samanlaisia ikäviä oireita. En tosiaan kenelläkään toivo näitä oireita. Minullakin yöt ovat tuskaa, heräilen koko ajan. Kääntyminen sängyssä on kamalaa ja aamuöisin herään siihen, että lonkkiin särkee todella paljon. Pitkään istuminen alkaa sattumaan selkään, samoin kävely aiheuttaa supistuksia. Onneksi levossa menee supistukset ohi. Myös selkä tuli kipeäksi sunnuntaina kaupungillä käydessä.

Itselläni on vielä töitä ihan reilusti jäljellä. Kuulostaa mukavalta, että saat Rae olla lomalla. Minä joka ilta mietin, että nyt täytyy mennä hakemaan sairaslomaa, kun päivät töissä on vaikeita ja etenkin yöt tuskaisia. Aamuisin kuitenkin lähden töihin ja sinnittelen siellä koko päivän. Jotenkin en vain osaa olla poissa töistä, kun tiedän, että mitä kaikkea on vielä työpöydällä. Pitäis vaan unohtaa ne työt ja keskittyä omaan ja vauvan terveyteen. Mutta kun vaan osais. Huoh.

kaapo 29+4
 
Viimeksi muokattu:
Raiisa teretulemast! Täällä ainakin yksi noviisi kieli pitkällä odottaa kaikkia kuulumisia, asia vielä niin uusi ja jännä. Kovinkaan paljon tietoa täältä suunnalta ei saa, mutta tsemppihaleja kyllä!

Kaapo lähde nyt ihmeessä sairaslomalle jos sitä noin usein mietit, matkaa on vielä edessä ja vauva-arkikin kuulopuheiden mukaan melko vähäunista :D. Lepo tekee terää ja varmasti sitten nukkuessa kroppakin paremmassa kuosissa.

Rae voi toinen siellä pikkuvaatteita viikkaa :heart:. Tsemppiä, kohta on pieni sylissä.

Olivia!! Virallinen ultra :heart:. Kuinkas pitkä Lempi-Einari tällä virallisella hetkellä oli :). Teillä jo viikkoja kasassa. Mä menen viikon päästä vaan tarkistamaan onko siellä ketään ja se meidän pötkö on tietty vielä hyvin lyhyt lapsi :LOL: jos se siellä oikeasti on.

ON: niistä kilppariarvoista. Sattui joku Jumalan tuuri, koska soitin tänään sinne yksityiselle, missä endokrinologille ei ole ollut ollenkaan aikoja viimeiseen pariin kuukauteen. JA kappas...juuri oli tullut peruutusaika ensi viikon torstaille. HUH HELPOTUS! Tämä kyseinen nettilähteiden mukaan on sitä mieltä, että arvot raskaana ollessa oltava alle 2,5 (tsh). Vastaanottoaikaa odotellessa...

Tsemppii ja pukikasta joulua kaikille!!

Marienna 5+4
 
Onnea Olivia pikkuisen vilkutuksista :) Se oli kyllä mieletön fiilis kun np-ultrassa pikkuinen pyöri, tuli jotenkin paljon konkreettisemmaksi vaikka kävin myös varhaisultrassa, mutta silloin oli vain epämääräinen möykky eikä sinänsä vielä muistuttanut vauvaa.

Kaapo, tiedän kyllä mitä tarkoitat, on huojentavaa kuulla että muillakin samoja vaivoja, vaikka ei niitä kenellekään toivoisi. Jälleen yksi huonosti nukuttu yö takana ja varmaan vielä monta edessä, kunnes sitten vauva valvottaa... Kai sitä viimeistään sitten saa nukkua kun lapsi aikuistuu ja muuttaa pois kotoa :)

Hyvä Marienna, että sait ajan endokrinologille, nyt saat varmasti asiantuntevaa apua!

Ihanaa joulua teille kaikille :xmas:

Rae 33+3
 
Kiitos kannustavista sanoista. Eilen kävin työterveyslääkärissä. Se lääkäri on kyllä tosi mahtava. Tutkii aina kunnolla ja kyselee paljon. On kiinnostunut mistä oireet voivat johtua ja muistaa palata edellisillä kerroilla käytyihin asioihin.

Nytkin puhuttiin tarkasti mun alaselkä- ja nivusongelmista. Hän myös tutki selän ja lantion. Si-nivelet on löystynyt, josta kivut johtuvat. Tämä on siis täysin normaalia raskaudessa. Hän olisi laittanut sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka, mutta en halunnut sitä. Haluan kokeilla vielä töiden tekemistä.

Nyt on kuitenkin tärkeintä saada nukuttua, vaikka sitten päivällä vähän kerrallaan. Toivotaan, että selkäkivut pysyvät päivällä poissa, kun ei tule istuttua koko aikaa paikallaan.

Vaunut ja turvakaukalo hankittu, tosin kaukalon travel system ei toimi, joten täytyy mennä vielä uudestaan liikkeeseen sen kanssa. Joko me ei osata sitä käyttää tai sitten se ei vaan toimi. Kärryjä tutkin ja ihastelen koko ajan. Mies varmaan vie kohta ne tulevaan lasten huoneeseen piiloon :) Lisäksi jotain pientä ollaan saatu tai ostettu kavereilta. Lähes kaikki hankinnat siis tekemättä. Ehkä sitten joskus.

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille!!

kaapo 29+6
 
Tulin vielä käymään poksumassa! Ja vielä kerran toivottelemassa Tunnelmallista Joulun aikaa! Itselläni menee tämä(kin) joulu työn merkeissä. Toivottavasti ensi joulu olisinkin sitten jo toisenlainen..:):heart:

Marienna pikkuinen Lempi-Einari oli "jo" 49mm (pääperämitta). On se vaan niin ihmeellistä!:)

Jouluisin pakkasterveisin,

Olivia + Lempi-Einari 12+0!! POKS POKS
 
Niskapoimu-ultra onnellisesti takana ja kaikki valtakunnassa hyvin =)

Siellä se erittäin vilkas napero mennä vipotti niin kovaa karkuun ultrauslaitetta ettei meinattu kuvia saada. Mutta siis muuten kaikki todella hyvin ja koko vastasi viikkoja eikä turvotusta ollut kuin 0,7 mm eli erittäin normaali!!! Vihdoinkin sitä taitaa saada ruveta uskomaan että meille tulee ihan oikeasti VAUVA!!! Aivan uskomatonta oli nähdä pikkuinen sieltä ruudulta ja kätilökin oli aivan ihanan rempseä naisihminen (voi kuinpa hän olisi sitten heinäkuussa kätilönä)!

Nyt saa siis vihdoin nauttia odotuksesta!

Sannuli 12+0 POKS :D
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja kiitos onnitteluista :) Onnea myös Keltakanelille!

Musta tuli siis äiti 15.12. Synnytyksessä oli hiukan dramatiikkkaa mukana, kun lähetettiinvielä aamuyöllä takas synnäriltä ja poitsu syntyi kumminkin jo puoli 10. Tämän takia en sitten ehtinyt mitään kipulääkettäkään saamaan vaan synnytys sujui luomusti. Lopputulos on kumminkin tärkein ja molemmat vanhemmat onkin ihan onnesta sekaisin.

Vauva on tosi kiltti eikä ainakaan toistaiseksi ole paljoa itkeskellyt. Luonteeltaan vaikuttaa kiltiltä ja kärsivälliseltä. Toivottavasti tämä jatkuu eikä ainakaan koliikkia tule.

Yöunet kyllä on jääneet vähille, vauva heräilee yöllä keskimäärin 3 kertaa syömään ja nukkuu kerralla vain 1-3 tunnin pätkiä. Ihan ok olen silti jaksellut vaikka välillä tietty väsyttää. No tänään otin parin tunnin päikkärit ja sen jälkeen on ollutkin pirteä olo. Kaikenkaikkiaan rankkaa mutta käsittämättömän ihanaa tämä vauva-arki, en kyllä etukäteen pystynyt edes aavistamaan tätä rakkauden määrää!
 
Viimeksi muokattu:
Hola toverit!
Joulu meni reissatessa sukulaisissa ja hienoa oli jakaa ihanaa odotus uutista tärkeiden ihmisten tietoon. Me ollaan oltu tosi avoimella linjalla tämän odotusasian kanssa eikä olla jaksettu odottaa, että nämä riskiviikot olisi ohi. Toivottavasti ei tarvitse katua... Omassa olossa ei mitään ihmeempiä ole tapahtunut. Väsymys on edelleen suunnaton ja unta riittäisi etenkin päiväsaikaan vaikka kuinka paljon. Tämä viikko on onneksi lomaa ja suunnitelmissa on nukkua, nukkua ja nukkua. Tänään kävin seulontalabroissa ja np-ultra on varattu 17.1. Odotan sitä ultraa jo innolla, että pääsis taas pikkuista kurkkaamaan ja ihmettelemän kuinka hän on kasvanut.

ViuKirjoittelit ennen joulua, että olet ollut alakuloinen ja itkuinen. Itsellä mieliala on ollut kanssa alamaissa, en tosin ole mitenkään erityisen itkuinen ollut vaan jatkuvasti ottaa vaan rajusti päähän. Yhtään ei helpota se, että nälkä aiheuttaa pahoinvointia ja kun kaikki on päällä yhtä aikaa niin huh, huh..mies parkaa, se tässä entien sivullisena kärsii. No onneks mielialat menee ja tulee, yleensä ihan hyvä fiilis päällä. Yritetään pärjäillä näiden mielialojen kanssa!

Keltakanelille ja Hampiaiselle suuren suuret onnittelu pienokaisista!

Sannulille onnittelut hyvistä ultrakuulimisista!Ja kiitokset uuden pinon perustamisesta!

Kleinfish 9+6
 
Sannuli ihania uutisia!! Kumpa olis jo tossa vaiheessa... Ja Hampiainen...onnea tosiaan :flower:. Miten synnytys muuten meni? Ilmeisesti siitä luomuna selviää:D? Mä olen aina ajatellut, etten epiduraalia haluaisi...saas nähä sitten laitoksella joskus...

KYSYMYS: Onko teillä (anteeksi muotoiluni...) koskaan alkuraskaudessa haissut tai tuoksunut alakerta vauvalta? Enkä puhu nyt talonne alakerrasta...Mulla monesti siis ennen raskautta hiki haissut samalta, jos vaikka siivoilen. (hikoilen tosi harvoin, eikä mikään hiki haise oikealta hieltä paitsi vaateostosten aikana tuleva tuskanhiki :p). Mutta siis mulla on nyt niin selvä vauvan haju alapäässä, että oikein tulvahtaa kun istuu tässä soffalla läppärin ääressä ja jalat rempseesti harallaan. Ja ihan on housut jalassa :D. Ikinä ennen tällaista ei ole ollut, aivan vauvan tuoksu...en osaa selittää - talkin, tai jonkun, mutta ihan vauvan. Rinnat välillä oikein kipeät, joulun aika oli väsyttävää ja ehkä ihan myöhään oli vähän huono olo, ihan väsymyksestä johtuen. Oli rankkaa kyläillä ja valvoa ja seurustella. Keskiviikkona ultra...pelottaa älyttömästi...

Marianne 6+2
 
Viu
Heippa hei! Pikaiset päivitykset minultakin. Käytiin tänään nt-ultrassa ja siellä pomppi ja vilkutteli erittäin vilkas elmeri. Kuvia saatiin joka suunnasta, koska mötky oli niin selällään, mahallaan kuin kyljelläänkin. Aivopuoliskot, vatsapeitteet, selkäranka, korvat, sormet varpaat,nenä - kaikki nähtiin! Niskaturvotusta oli 1,4 veriseula meillä oli jo otettu ja yhteensä riskiluvuksi tuli 1:21 000 eli oikein hyvät lukemat. Pääperämitta oli 7,2 cm ja vastasi viikkoja 13+5. Meillä menossa vasta 12+4 eli iso mötkäle siellä hienosti kasvaa :) Huikeat tunnelmat!
 
Moikka! Vihdoin kerkisin tulla tänne kurkkimaan ja tosi moni samaan aikaan itseni kanssa odottava olikin jakautunut! =) Onnea vaan Siiris, Nunuliini, Keltakaneli ja Hampiainen! :flower::heart: Tosin onnittelut tulee tosi myöhässä :ashamed: Tää vauva-arki vaan on vienyt mennessään, eikä aikaa oikein tunnu löytyvän muuhun kun pikkumiehen kanssa olemiseen:whistle: Meille kun vielä suotiin hiukan enemmän luonnetta omaava kaveri, joka jo nyt pomputtaa meitä ihan kivasti, niin siinä ei oikein muuta kerkee, mut ehkä tässä pikkuhiljaa aikaa riittäs ihan itsellekkin ja parisuhteelle;)

Onnittelut myös "tuoreemmille" odottajille ja tsemppiä niille keiden h-hetki lähenee! Nauttikaa odotusajasta! On vauva-arkikin ihanaa, mut niin oli odotuskin, paitsi ehkä ei enää sitten kun LA oli ylitetty:whistle:

Danuli ja Topi 2kk
 
pikapikaa...

Imetystä, imetystä ja imetystä. Niin että takapuoli on puuduksissa. Eipä tässä oikein muuta ehdi. Mutta on tuo poika vaan ihana! Danuli mä niin ymmärrän kuinka kaikki aika menee pikkuisen kanssa ja ehdoilla. Ja meillä on suht "helppo" ja rento tapaus tää jätkä... Omaa todella hyvän ruokahalun vaan. :LOL:

Keltakaneli & poika 2vko
 
Marienna kyllä täällä ainakin se valkovuodon haju on ollut erilainen kuin aikaisemmin ja sitä on tullut aika paljon. Toivottavasti ultrassa oli teillä kaikki hyvin!

Keltakaneli ja Danuli varmasti se on alkuun juuri sitä ettei muuta ehdi kuin imettämään, mutta eipä silloin kai muuta sitä tärkeämpää tekemistä pitäisikään olla. Sittenhän se helpottaa kun saa alkaa antamaan kiinteitä.

Viullekin onnea hyvistä ultrakuulumisista, vähän meilläkin pikkuinen oli isompi kuin lakennallisesti eli +2 päivää mutta hyvä niin kun siinä varhaisultrassa näytti vielä -2 päivää. Siihen tietysti voi vaikuttaa myös tuo minun tupakoinnin lopettaminen kun se voi vielä ihan alussa vaikuttaa vauvaan vaikka lopetinkin tietysti heti silloin kun plussasin.

(.) tänään oli neuvola ja mieskin pääsi kuulemaan sydänäänet :heart: ensimäistä kertaa kun ei päässyt siihen niskapoimuun mukaan. Mitään muuta uutta ei sitten siellä neuvolassa ollutkaan. Eli nyt sitten vaan kasvatellaan massua taas kuukausi ja odotetaan että olo tästä vielä vähn paranisi niin voisi alkaa nauttimaan raskaudesta ihan täysillä. Uutena vuotena on tarkoitus kertoa kummankin vanhemmille ja sen jälkeen kerron työpaikalla lähimmälle pomolleni, mutta tuskin vielä kovin monelle muulle. Kaippa ne muutkin kohta sen huomaavat pyöristyneestä vatsastani (tai sitten ne vaan luulee että olen syönyt kinkkua ja suklaata aika paljon) onneksi olen lantion seudulta muutankin pyöreän oloinen niin ei heti kiinnitä huomiota. Housut rupeaa kyllä olemaan jo kaikki melkein liian pieniä, täytyy varmaan siirtyä kohta mamma housuihin mitä sainkin kaverilta parit edullisesti ostaa. Närästys on myös alkanut lisääntymään, täytyy varmaan jättää loputkin kahvikupilliset nyt juomatta.

Nyt päiväunille ennen iltavuoroa |O

Sannuli 12+2
 
Jaahas...ultra takana...siellä olivat Marienna, pötkö 6+4 (aivan satavarma oikea ikä) ja mies. Lääkäri oli ensin hiukan huolestuneen kuuloinen, näkyi kohtu (ai täälläkö tää sun kohtu onkin) ja sitten se pussi, joka oli oikein selkeä, ja sitten ruskuaispussi ja sitten hyvin pieni pötkö. Lääkäri sanoi, että tämä olis täällä juuri ja juuri. 3,5mm pitkänä Pötkö tuomittiin 6+0 viikkoiseksi. Verivirtausta kuulemma oli, ja sitten tulivat värit ruutuun ja siellä näkyi syke :heart:. Siellä mun kohtuni ja Pötkön sydän sykkivät samaan tahtiin. MUTTA: huolestutti näin jälkikäteen se sykkeen nopeus, mitä en tietty kysynyt. Mutta ei se kyllä mikään 180 krt/min ollut... että kuinkas paljon sen pitäisi olla?

Lääkäri sanoi, että voi kiriä kasvussa kiinni, mutta sellainen realistin kuuloinen oli: nyt täällä ollaan elossa jne. Ja siis lääkäri oli tosi mukava, ei siinä mitään. Samalla tutki kohdunsuun yms. kaikki kunnossa. Keltarauhasta ei löytänyt :(, mikä kaihertaa mua tosi paljon. Sit se jutteli ne seula-asiat, että soittaa neuvolaan ajoissa, seuloihin pitää mennä tietyillä viikoilla. Tietty olen lukenut, että suurella sikiöpussilla ja pienellä alkiolla voipi olla yhteyttä kehityshäiriöihin...KIVA.

Noh, tänään vielä onnellinen. Toivottavasti kaikki menee hyvin...

Marienna 6+4 sitkeästi
 
Heippa!

Työ jyrää alleen niin pahasti, että sättäily ja muu kiva on jäänyt vähemmälle. Onnea uusille kansalaisille ja varsinkin äideille! :flower: Luen teidän kaikkien kuulumisia tarkemmin ajan kanssa.
Marienna: elämäni yksi onnellisimmista hetkistä kun kuulin ne sydänäänet :). Niin ja siitä vanhemmille kertomisesta; meillä sattuu oleen anopeilla 5 pv synttäreiden väliä, joten kakkukahveilla oli hyvä tilaisuus, parin tunnin erolla.
Voikaa hyvin, palaan taas!

MR 10
 
Smi
Joulukiireet ja nyt joulun jälkeen väsymys ovat verottaneet täällä vierailua, joten tämä tulee toooosi myöhässä, mutta paljon, paljon onnea vauvoista Keltakaneli ja Hampiainen :flower:

Tervetuloa Raiisa :)
Ja Mariennalla pitää kommentoida, että sulla on kiva tyyli kirjoittaa. Aina mukava lukea juttujasi :)

( . ) Täällä koettiin pienoinen jouluyllätys, kun jouluaattona ylävatsa kipeytyi kovasti. Joulupäivän iltana kivun yltyessä soitin Jorviin ja sieltä kehoitettiin käymään. Kätilö katsoi ensin vauvan sydänkäyrää puoli tuntia (oli kuulemma sykkeet kuin suoraan oppikirjasta :heart: ), otettiin verikokeita, pissa, verenpaine yms. Kaikki ok. Kätilö oli kuitenkin sitä mieltä, että kun kipua on, on parasta, että lääkäri katsoo vielä kun kiireiltään ehtii. Yhden aikaan yöllä päästiin lääkärille, joka ensin kyseli kaikenlaista, tutki kohdunsuun ja alkoi sitten ultrata vauvaa. Tässä vaiheessa päästiin sitten siihen yllätysmomenttiin, kävi nimittäin ilmi, että vauva on perätilassa. Ja on ollutkin useamman kuukauden, vaikka neuvolassa on aina oltu sitä mieltä, että vauva on raivotarjonnassa. Itse olen ihmetellyt, miksi en tunne potkuja kylkiluissa (niistä kun yleensä kaikki loppuraskaudessa valittelee :) ). Neuvolan terkka on ollut sitä mieltä, että vauvan pylly heiluu ylhäällä ja jalat on vain niin mun selkään päin, etten niitä tunne. Todellisuudessa se on siis ollut tuon meidän muksun pää, joka ylävatsaa hankaa. Pää kun on peppua aika paljon kovempi, niin siitä johtuu se ylävatsan kipukin.
Vauvan pylly on nyt jo niin kiinnittynyt, että kääntöä ei voitu enää yrittää. Eilen kävin magneettikuvissa ja niiden mukaan lantiossa on tilaa alatiesynnytykselle vaikka perätilassa ollaankin. Huomenna sitten tutkitaan lisää pehmytkudoksia, vauvan asentoa, kokoa yms. Kokoarvioksi sain silloin yöllä 3100 g eli vielä vauva olisi ihan hyvän kokoinen tulemaan alakauttakin. Itse olen kovasti tuon alatiesynnytyksen kannalla, mutta tottakai päätökset sitten tehdään sen mukaan, mikä järkevintä on. Täytyy sanoa, että onni onnettomuudessa tuo vatsakipu, ilman sitä perätila olisi selvinnyt vasta synnytyksessä ja silloin olisi ollut vähän myöhäistä miettiä vaihtoehtoja.
Tässä tätä omaa (kipeää) napaa oikein urakalla...

Smi 39+0 POKS
 
Smi oikeasti kurja juttu toi perätila, mutta ei voi muuta kuin väkisinkin hiukan naurattaa se mielikuva: toinen siellä pylly kiinnittyneenä :), siis tulee mieleen, että se istuu siellä niin kuin lapset yleensä istuu pieneen ämpäriin ja jää sinne kiinni - tää istuu siellä ja nojaa kyynärpäät polviin ja nyrkit leukaan ja miettii, että tässä sitä nyt sitten ollaan nalkissa :D.

Mutta toivottavasti kaikki nyt menee niin, että pääset itse vaikuttamaan synnytystapaan!
 

Yhteistyössä