Hyvää alkanutta vuotta mammat!
tömpsis: Tervetuloa, sekaan vaan!
Smi: onni onnettomuudessa, että asian oikea laita selvisi nyt. Harmillinen ajankohta vaan...
Omalle kohdalleni harmillinen ajankohta sattui uuden vuoden päivänä, kun verinen vuoto alkoi. Edellinen km 12 vuotta sitten alkoi hyvin samalla tavalla ja samoilla viikoilla. Mihinkään ei tietenkään pääse pyhänä ultrattavaksi, vain Taysiin ja lähetteellä. Siellä ohjeistus on, että tule sitten kun et enää kotona pärjää. Viimeksi kuuntelin niitä ja olin jo aika huonona kun pääsin lopulta ensiapuun.
Koska työmatka odotti maanantaina, en voinut ajatellakaan "seurailevani tilannetta" siinä ohessa, joten menimme sunnuntaina ensiapuun. Siellä ei ole ultrausmahdollisuutta, mutta sellainen doppleri-tyylinen vekkain, jolla kuunnellaan mahan päältä. Lääkäri onneksi otti huoleni vakavasti ja tutki kaikin mahdollisin keinoin. Sydänääniä etsiessä meni mielestäni ikuisuus ja olin jo heittää kaiken toivon, kunnes: "sä et varmaan kuule tätä, mutta kyllä täällä sydän hyvin lyö". Lääkäri väänsi volyymit kaakkoon, ja siellä se oli: tsjung, tsjung, tsjung.... Puhkesin lohduttomaan itkuun, onnesta tietenkin.
Lääkäri sanoi, että 80% tälläisista verenvuototapauksista jatkuu normaalina raskautena. Olen huonoista kokemuksista johtuen kytännyt vessapaperia plussatestistä lähtien joka kerta ja aina, enkä sitä varmaan lopeta ennen kuin nyytti on täällä. Meillä vuodon aiheutti todennäköisesti seksi, joten voitte varmaan kuvitella mitkä on fiilikset makuukammarihommien suhteen tällä hetkellä. Ennenkokematon tunne kun jotain elämää tärkeämpää otetaan pois ja sen saakin takaisin. Ehdin jo yhden päivän suremaan menetettyä lasta... Sain viikon toipumisaikaa ja vuotokin loppui melko pian.
Joudun pomolle varmaan kertomaan asiasta ensi viikolla, vaikka se ei ollut suunnitelmissani vielä moneen viikkoon.
Ostamani pinnasänky piti noutaa tällä viikolla, mutta se saa nyt odottaa ensi viikkoon. Muuten en ole mitään uskaltanut ostaa, vaikka ittelle tarttisin isompia housuja. Olen varsinkin loppupäivästä sen näköinen kun raskaus olisi jo puolivälissä! Joudun töissä käyttämään ajoittain työvaatteita ja niiden housut ei ole menneet enää viikkoihin kiinni. Sen aukinaisen sepaluksen peittely vasta haastava homma onkin
!
Kamalan pitkä vuodatus! Ensi viikon ultraa odotellessa.... Tuitui! Voikaa paksusti! :wave: MR 10+6