** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

Tää ei oo totta, kirjoitin pitkät pätkät ja onnistuin sössimään sen johonkin bittiavaruuteen...

Mutta siis keltakaneli ja Danuli, kiva kuulla teidän vauva-arjesta :) Rankkaa, mutta varmasti antoisaa!

Hampiainen, kiva kuulla että synnytys meni luomuilusta huolimatta hyvin. Onnea vielä kerran!

Onnea kaikille ultrassa käyneille ja Smi, onneksi selvisitte säikähdyksellä ja hyvä että perätila huomattiin nyt. Toivotaan että alatiesynnytys onnistuu siitä huolimatta!

Meilläkin pikkuinen majailee edelleen perätilassa, mutta sillä ei sektion vuoksi ole merkitystä. Sektio meillä max. neljän viikon kuluttua, rv 38, jollei aikaisemmin tule mitään yllättävää. Nyt iski pienimuotoinen paniikki, isot hankinnat vielä tekemättä, kuten turvakaukalo, sänky ja kunnon vaunut sekä kaikenlainen pikkusälä. Pitää mennä ensi viikolla shoppailemaan. Vaatteet onneksi hankittu ja pesty, joten se stressi poissa. Siivooja vaan pitää vihdoin palkata, olen sitä kauan miettinyt ja nyt kun on kielto fyysiselle rasitukselle ja leikkauksen jälkeen ei saa moneen viikkoon tehdä mitään, niin täällä voi kämppä alkaa näyttää pian melko kaamealta. Mun mies mielummin maksaa siivoojan kuin siivoaa itse :)

Väsymys edelleen painaa, vaikka nukun aamuisin pitkään niin ei se paljoa auta kun yöt on niin katkonaisia.

En nyt muista mitä muuta kirjoitin tai te olette kirjoittaneet, mutta palaan taas myöhemmin, nyt ei jaksa enempää, taidan ottaa pikku päiväunet :)

Rae 34+4
 
Endokrinologi oli mukava :), vaikkakin oli 5 min myöhässä ja laskutti näin ollen 30min eikä 20min vaikka olin siellä 19min. En jaksanut valittaa, koska oli hyvä palvelu :D.

Noh, nyt sitten on Thyroxin -lääkitys 0,1 mg x 1/2 tablettia aamuisin. Ja paperia neuvolaan kera kontrolliohjeiden. Kyllä tämäkin oli sitä mieltä, että tsh pitää olla 1-2 ja vähintään < 3. Sekin lukee ohjeissa. Nyt sitten odotellaan neuvolaa, ja toivotaan, että pötkö siellä pysyy hereillä ja kyydissä :heart:
 
Moikka!

Luen kaikkien jutut jokapäivä, mut nyt omaa napaa...

Sokerirasituksessa kävin tänään ja valitettavasti raskausajan diabetes osui kohdalleni. Ensimmäinen eli paastoarvo koholla 5,4 (raja-arvo 5,3). Huomenna neuvolaan uusiksi, saan ilmeisesti jonkin laitteen, jolla mittailen itse sokereita viikon verran tms. Myöskin sf-mitta seikkailee kaikilla käyrillä...

Palailen asiaan kun tiedän enemmän. Jos joku tietää jotain tosta paastoarvosta, ni mielelläni otan kaiken tiedon vastaan :)

Talitintti ja vavi 26+2
 
Noniin Marienna sultakin siinä kadonneessa viestissä kyselin miten meni ja saithan lääkityksen, mutta osasit vastata mun telepaattiseen kysymykseen :)

Talitintti, ikävä kuulla että arvo koholla, mutta onneksi se on helppo hoitaa ruokavaliolla, vaikka vähän vaivaa tuottaakin.

En sitten saanut nukuttua, mut nyt menen nukkumaan, on vähän kipeä olo, ihan kuumeinen vaikkei kyllä onneks ole kuumetta.
 
Pitkästä aikaa taas piipahtamaan täällä. Paljon onnea kaikille synnyttäneille ja vauvaelämään siirtyneille! :flower: Ja meille raskaana oleville tsemppiä ja paljon hyvää onnea vuodelle 2011! =)

Tänne ei kuule ihmeempiä. Uä:ssä oltiin pari viikkoa sitten ja siellä oli kaikki kunnossa. Turvotusta oli 0.8 mm. Pahin pahoinvointikin on helpottanut. Kävin viikko sitten Bebes -kaupassa ostamassa raskauaikaan sopivat liivit, kun entiset alkaa hiukan jo kiristämään. Ja samalla sain kauhean ostovimman kaikkeen ihanaan (ja turhaan...) äitiys/vauvatavaraan. ;) Pitää vielä hillitä itseään! Joko olette muut tulevat äidit tehneet mitään shoppailuja? :cool:

aamuyö 13+1

Ja lisätään tähän vielä laskettu aika eli 9.7.
 
Viimeksi muokattu:
Oikein hyvää alkanutta vuotta 2011 kaikille!!!

Eilen kerrottiin kummankin vanhemmille ja kovin olivat kaikki onnellisia meidän puolesta ja kuulemma oli jo odottukin tätä uutista. Huomenna kerron sitten pomolle töissä.

aamuyö: kaverilta ostin kassilisen mammavaatteita jo varmaan kuukausi sitten, muuta en sitten vielä ole shoppaillut. Bola korun ajattelin tilata aika pian vaikkei vauveli vielä pariin kuukauteen kuulekkaan mitään mutta silti se on pakko saada ;)

Sannuli 12+6
 
Heippa! :)

ilmottaudun mukaan tänne puolelle! :)

tömpsis LA 6.9.2010 (tulee varmaan muuttumaan, toi on laskettu mun bongaaman oviksen mukaan) ja LS.

Ollaanhan tässä vasta tosi alussa, mutta innolla odotan jo. :) Toivotaan niin kamalasti, ettei tämä raskaus mene kesken niinku kesällä... Kiva päästä tännekin jakamaan ajatuksia :)

Oikein iloista odotusta meille kaikille ja hyviä vointeja! :)
 
Tervetuloa Tömpsis :flower:

Huomasinkin yksi päivä että olit käynyt helmikuisissa moikkaamassa. Ihanaa että olet jälleen plussanneissa ja löytänyt ketjumme :)

Kävin tänään neuvolassa, jälleen sijainen, oon joutunut useammin sijaiselle kuin omalle tädille, tosi harmi, olis kiva kun olisin vain yhden ihmisen seurannassa tai olisi edes sitten aina sama sijainen, nyt oon käynyt viidellä eri tyypillä... No mut arvot kunnossa, pissassa vain hieman valkuaista, mut ei kuulemma syytä huoleen.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Rae 35+1
 
:flower: Tervetuloa Tömpsis !:flower:

Rae34Mulla oli tänään kanssa neuvola ja lääkärillä käytiin samalla reisssulla. Meillä oli myös sijainen neuvolassa ja se laitto toivomaan, että oma neuvolan täti olis jatkossa usein paikalla. Sijainen oli unohtanu meidän ajan ja mentiin sisään melkein 20 min myöhässä. No sitten se paniikissa otti perus-setin ja pyyteli anteeksi unohtamista. Sillä oli vähän kaikki hukassa ja en tienny ollakko ärtyny vai säälivä sitä kohtaan. No hyvää siinä reissussa oli, että kuultiin juniorin sydän äänet! Tosin tätä mammaa alko ihan hervottomasti naurattamaan, kun ne äänet kuulu ja en vaan pystyny siitä rauhoittumaan. Mutta onneks se lääkärikin ne äänet kuuli, joten en ihan onnistunu tyrimään koko hommaa...

Hb oli tippunu 135:sta 122:een. Tarvii varmaan alkaa rautaa popsia mikäli tippuu samaa tahtia jatkossa..Pissan protsku arvo oli hieman koholla ja huomenna tarvii viedä uus näyte. Muuten kaikki kunnossa.

Marienna Sulle mun piti noista hajuista sanoa, että en ole "alakerran" hajumuutoksia havainnu, mutta hielle haisen voimakkaammin kuin kahteen kymmeneen vuoteen! Kainaloista lähtee ihan karsee löyhkä! Normaalisti käytän Erisanin hajusteetonta dödöä, mutta sen olen nyt saanu unohtaa ja olen siirtyny järeämpään tavaraan.

Muutenkin nuo hormonit tuntuu tällä hetkellä jyräävän ja kovaa. Tässä jokin päivä sitten ahdisti rahat asiat jonkin verran heti aamusta ja päivä kuluikin sitten todella alamaissa. Asiat tuntuu saavan suhteettoman suuret mittakaavat näissä hormonihöyryissä. Välillä tuntuu ettei enää itteensä tunne, kun mielialat vaihtelee niin järjettömästi.

Kleinfish 11+6
 
Hyvää alkanutta vuotta mammat!

tömpsis: Tervetuloa, sekaan vaan!

Smi: onni onnettomuudessa, että asian oikea laita selvisi nyt. Harmillinen ajankohta vaan...

Omalle kohdalleni harmillinen ajankohta sattui uuden vuoden päivänä, kun verinen vuoto alkoi. Edellinen km 12 vuotta sitten alkoi hyvin samalla tavalla ja samoilla viikoilla. Mihinkään ei tietenkään pääse pyhänä ultrattavaksi, vain Taysiin ja lähetteellä. Siellä ohjeistus on, että tule sitten kun et enää kotona pärjää. Viimeksi kuuntelin niitä ja olin jo aika huonona kun pääsin lopulta ensiapuun.
Koska työmatka odotti maanantaina, en voinut ajatellakaan "seurailevani tilannetta" siinä ohessa, joten menimme sunnuntaina ensiapuun. Siellä ei ole ultrausmahdollisuutta, mutta sellainen doppleri-tyylinen vekkain, jolla kuunnellaan mahan päältä. Lääkäri onneksi otti huoleni vakavasti ja tutki kaikin mahdollisin keinoin. Sydänääniä etsiessä meni mielestäni ikuisuus ja olin jo heittää kaiken toivon, kunnes: "sä et varmaan kuule tätä, mutta kyllä täällä sydän hyvin lyö". Lääkäri väänsi volyymit kaakkoon, ja siellä se oli: tsjung, tsjung, tsjung.... Puhkesin lohduttomaan itkuun, onnesta tietenkin.
Lääkäri sanoi, että 80% tälläisista verenvuototapauksista jatkuu normaalina raskautena. Olen huonoista kokemuksista johtuen kytännyt vessapaperia plussatestistä lähtien joka kerta ja aina, enkä sitä varmaan lopeta ennen kuin nyytti on täällä. Meillä vuodon aiheutti todennäköisesti seksi, joten voitte varmaan kuvitella mitkä on fiilikset makuukammarihommien suhteen tällä hetkellä. Ennenkokematon tunne kun jotain elämää tärkeämpää otetaan pois ja sen saakin takaisin. Ehdin jo yhden päivän suremaan menetettyä lasta... Sain viikon toipumisaikaa ja vuotokin loppui melko pian.
Joudun pomolle varmaan kertomaan asiasta ensi viikolla, vaikka se ei ollut suunnitelmissani vielä moneen viikkoon.

Ostamani pinnasänky piti noutaa tällä viikolla, mutta se saa nyt odottaa ensi viikkoon. Muuten en ole mitään uskaltanut ostaa, vaikka ittelle tarttisin isompia housuja. Olen varsinkin loppupäivästä sen näköinen kun raskaus olisi jo puolivälissä! Joudun töissä käyttämään ajoittain työvaatteita ja niiden housut ei ole menneet enää viikkoihin kiinni. Sen aukinaisen sepaluksen peittely vasta haastava homma onkin :)!

Kamalan pitkä vuodatus! Ensi viikon ultraa odotellessa.... Tuitui! Voikaa paksusti! :wave: MR 10+6
 
Kleinfish mullakin oli sijainen ihan pihalla, eikä löytänyt sydänääniä, mut en ehtinyt huolestua kun vauveli möyrysi ja potki samaan aikaan :) Mutta jos aikaisemmassa vaiheessa olisi niin käynyt kun en vielä liikkeitä tuntenut, niin olisin varmaan mennyt ihan paniikkiin! Ei ole todellakaan kivaa kun sinne laitetaan epäpäteviä ihmisiä tuuraamaan..
Onneks teillä äänet löytyi ja kaikki oli hyvin :)

Hui MR kylläpä sulla oli pelottava kokemus, tuli ihan tippa linssiin kun luin. Pääasia kuitenkin että kaikki lopulta oli hyvin, vaikka olihan tuollainen pelottelu ikävää... Ja tuohon vessapaperin kyttäämiseen, minäkin olen sitä koko raskauden tehnyt vaikka ei vuotoja olekaan ollut. Tosin nyt on pakkokin koska mun istukkatilanteessa pitää lähteä piipaa-autolla sairaalaan jos vuotoa tulee.

Niin ja Sannuli, kiva että teillä isovanhemmat innoissaan :)

Rae 35+2
 
Smi
Tömpsis Tervetuloa :flower:
MR Olipas teillä säikäyttävä kokemus! Onneksi kaikki hyvin :)
Rae Mun ainakin pitää mennä piipaa autolla, jos lapsivesi menee. Perätilassa voi napanuora luiskahtaa ulos puristuksiin, jolloin sen toiminta estyy.

( . ) POKS 40+0 eikä taida tapahtua mitään tänäänkään : / Muuten ei harmittaisi eikä ärsyttäisi, mutta päivät joina saan yrittää alatiesynnytystä vähenee ja sektion mahdollisuus kasvaa. Onneksi vointi on hyvä ja kaikenlaista jaksaa puuhailla. Eikä tietysti pitäisi marista tällaisesta asiasta.

Smi 40+0
 
Heippa kaikille munkin puolesta pitkästä aikaa! Joululomailu on tehnyt terää, hyvin meni joulun vierto mädin ja graavikalan ja juustojen syömisen väliin jättämisestä huolimatta :) (huh mikä lause) olen jopa nähnyt unta siitä, että vahingossa olen juonut pullollisen siideriä tai syönyt jotain kiellettyä.. hassua...

Onnea ekaksi Hampiaiselle ja Keltakanelille!! :flower:

Tervetulotoivotukset Raiisalle ja Tömpsikselle!!

Ja kiitti Sannuli ketjusta, sekä tuosta Bola-koru maininnasta/vinkistä, aloin itsekin innostua :) ja onnea hyvistä ultra kuulumisista!

Onnea kaikille ultrassa käyneille myös mun puolesta! täälläkin oli NT (/NP) tällä viikolla, jossa kaikki hyvin, huh huh. Jännitti kyllä aivan kamalasti... Lukemia kätilö ei sanonut, eikä ollut kirjoittanutkaan joten en nyt tiedä muuta kuin että kaikki so far so good.... Sitten tietysti menin lukemaan illalla KaksPlus-lehdestä "ultrassa ei ollutkaan kaikki hyvin" -jutun, jossa NP:ssa kaikki oli ollut hyvin, mutta ei sitten enää rakenneultrassa... tosi tärkeää, että näitä asioita nostetaan esille, mutta raskausaikana ei vaan haluaisi törmätä liikaa näihin juttuihin, kun mieli helposti muutenkin alkaa kehittää ylimääräisiä huolia, joista ei mitään apua kuitenkaan ole. Pitäis vaan osata iloita ja olla ilman stressaamista...

Hienoa, että MR teillä kaikki hyvin säikähdyksestä huolimatta!! Tsemppiä Talitintille ruokavalion ym kanssa! Jotenkin tuntuu, että kuka oikein ehtii tekemään joka päivä kaikki ne kasvislisukkeet ym mitkä olis optimaalisia... välillä ainakin mulla ote lipsuu. (jonka olen saanut sitten kokea närästyksenä :-() Marienna tosi hyvä että sait Thyroxin lääkityksen!! Itsellä tosiaan sama vaiva... Olen muuten itsekin samaa miettinyt tuosta epiduraalista, että voisi yrittää ilman... mutta toisaalta olisi hyvä tietää, missä vaiheessa mitäkin voi sitten ottaa/ missä viimeistään, jos tuntuu ettei kestä muuten...

Nyt en ehdi enempää kirjoitella, hyvää vointia ja iloista mieltä kaikille!!

Liina 11+4
 
Helou!

Jos mäkin nyt tulisin tännekin tuolta syyskuisista... Eli ensimmäistä odotellaan, ikää 31-v. ja ehdin pyöriä tuolla kuumeilupuolella pari kuukautta, kolmannesta kierrosta tärppäsi ja ekan haamuplussan sain joulupäivänä.

Oireita pukkailee aika tavalla: eilen alkoi ihan tosissaan pahoinvointi joka näyttää pahenevan aina iltaa kohti, eilen jouduin puhumaan norjaa posliinille ja tänäänkin on ollut lähellä. Tissit on turvoksissa ja kipeät (nännit varsinkin) ja iltaisin myös vatsaa turvottaa järkyttävästi. Väsyttää ja janottaa ja suuhun ilmestyi paha maku jo viikko oviksen jälkeen. Itkuherkkyyttä on myös havaittu ja todettu. Sitä raskauden hehkua odotellessa :D

Alkuraskauden ultraan olen menossa 26.1. (jee, alle kolme viikkoa) jolloin viikkoja on kasassa 8+2. Tiedän aika tarkkaan koska ovis oli ja kiertokin oli sen 28 päivää joten mun LA 5.9. ei pitäisi paljoa muuttua. Toivottavasti pikku sydän siellä sykkisi :heart: Ekaa neuvolaa en ole vielä varannut.

Eipä kai muuta tällä erää! Tiedot vielä koottuna, jos täällä oli joku lista: 31-v, 1. lapsi, LA 5.9., synnyttämään Kättärille kaiketi

Arminen 5+3
 
Arminen kivaa kun tulit!!:) Ja Tömpsis myös teretulemast!! :) Varaahan nyt A toki se neuvola. Ajat täyttyy yleensä melko nopsaan ja kuitenkin sen neuvolan jälkeen olis se lääkärineuvola, minkä pitäis olla viikoilla 9-11, että saa ne seulat oikeaan aikaan. Pystyt vähän vaikuttamaan minkä ajan saat.

Meillä on neuvola maanantaina, ja kun ajoissa varasin, sain iltapäivän vikan ajan, niin sai työtkin molemmat järkättyä hyvin. Vähintään 8+0 on sitten kasassa, ja siitä aikas pian pääsee taas lääkärille kurkkaamaan, vieläkö pötkis on siellä menossa mukana :heart:. Ja kun mun pitää päästä sinne äitiyspolillekin kontrolleihin sen kilpparin takia.

Täällä PALJON väsymystä, ihanaa, että on ollut loma. Tissit vaihtelee aroista kipeisiin. Muuta ei kyllä ole, eikä väsymyksestäkään varma voi olla onko syynä kilppari vai vauveli. Joskus vähän jostain vihlasee alamahassa, ihan muutama kerta ollut vähän etomista tai pahaa oloa havaittavissa, ja alakerta kyllä vuotaa :D, ei verta vaan väritöntä valkkaria varmaan. Toisaalta kiva juttu, että näin hyvin menee, toisaalta se on vähän pelottavaa...

Haleja kaikille!!

Marienna 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Arminen, kiva nähdä sut täällä :).

Kääk, miten te kaikki mun kanssa samoilla viikoilla menevät ootte jo ollut np-ultrissa ja lääkäreissä... Mulla on ultra vasta 12+1 ja lääkäri siitä viikon päästä. Ei kestä odottaa!!! :)

Ostin itselleni nettikaupasta (ei ole voimia kierreillä kaupungilla tai sovittaa yhtään mitään) yhdet mammahousut ja "normaali-ihmisten-mallistosta" muutamia yläosia. En halunnut sijoittaa mitään isoja summia mamma-vaatteisiin ja normivaatteita ajattelin käyttää raskauden jälkeenkin... Usein äitiysvaatteet on vähän blaah enkä normaalisti pukisi niistä mitään päälleni. Mutta, mutta, löysin sattumalta Happy mum -malliston. Ei ne, mitä myydään suomalaisilla nettisivuilla, vaan niiden omilla sivuilla. Jos ja kun ostan möhön kasvaessa lisää vaatteita, ostan ne sieltä. Toimitusmaksut oli pikkasen alle kolmekymppiä, joten pitänee mitata ja miettiä tarkkaan mitä tilaa.

Innostuin samoin Sannulin vinkistä Bola koruun. En ollut koskaan kuullutkaan moisesta, mutta vaikutti kauhean ihanalta idealta ja ajatukselta, niin ja Swarovskin malli ja ne kristallit on erityisesti mun mieleen. :)

Kerään tsemppiä lähteä rämpiin lumimyräkkään koiran kanssa. Rakki-rehveli on ollut vähän huonolla huomiolla viimesten viikkojen aikana. Nyt se on niin innoissaan kun oon kotona, että seuraa kun hai laivaa ja tökkii vessan ovea, jos erehdyn menemään sinne yksin... Huoh...

Voikaa paksusti ja varokaa liukkaita! :wave: MR 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista! :)

Oireita oon kovasti kaipaillut, mutta sitten niitä taas tuli: mahakipu on ollut aika kovaa, palelu välillä sekä naama on ihan ihottumaisen näköinen pienine näppylöineen. Ei mitään yökötyksiä tai tissikipuja tai sellasia. Välillä oon ihan kamalan huolissani ja välillä taas ihan rauhallinen, ehkä ne hormoonit vähän vaikuttaa ;) :whistle:

Me mennään Armisen kaa ihan samoissa :D Mutta mulla varmasti muuttuu luvut ultrassa, ovis tais olla myöhemmin, kun mitä ite arvelen. Tarkottaakohan se sitä, että tyttö tulee, kun tyttösiittiöthän elää pitempään? :D

Äitiysvaatteita en oo ikinä katellu... housuja joudun varmasti kohta ostamaan, kun kaikki housut kiristää niin kamalasti!

Mulla on eka neuvola 20.1. ja sit ultra yksityisellä 31.1. Varmasti kuolen jännitykseen ennen sitä ultraa... :ashamed:

Voikaa hyvin ja nähdään taas!

Tömpsis 5+3 (7+6)
 
Kiitos toivotuksista :)
Neuvolan yritin varata ensin tiistaina, jolloin sain tietää että ajanvaraus onkin vaan klo 12-13. No keskiviikkona olinkin palaverissa niin enpä päässyt varaamaan, tänään taas yritin klo 12.45 ja juuri tänään se olikin vaan puoli yhteen asti! No, josko maanantaina sitten onnistuisi... Asutaan onneksi ihan terkkarin vieressä! Mä en kyllä ollut tajunnut että ekan neuvolan jälkeen on lääkärineuvolakin, pitääkin kysyä siitä maanantaina :confused:

Tänään on ollut tosi huono olo jo aamusta asti ja veto ihan poissa :x Onneksi on lomapäivä, mutta ihmetyttää että kuinka mä jaksan ensi viikolla käydä töissä jos olo on tällainen :O Ei jaksaisi tehdä mitään, mutta pakko on raahautua kauppaan hakemaan sipsejä ja muuta syömistä ja juomista, jos jotain saisi menemään alas tästä pahoinvoinnista huolimatta :popcorn:
 
Lista taas ajantasalla. Jotenkin ollut niin veto pois ettei edes sitä ole saanut tehtyä.

Nyt kun pahoinvointi on loppu melkein kokonaan niin nyt sitten närästää ihan mielettömästi. Kurkkua korventanut tänään koko päivän niin pahasti etten nyt enää tiedä olenko tulossa kipeäksi vai onks tää kurkkukipu vaan närästystä??!! :confused: Ja niska paukahti eilen niin jumiin että päänsärky on pahempi kuin krapulassa!!! Mää haluaisin jo niin kovin nauttia tästä odotuksesta enkä vaan koko ajan voida pahoin! :|

Mieskään ei tunnu ihan ymmärtävän että mulla on oikeesti veto pois ja tosi kipeä olo, vaan luulee että mä oon muuten pahalla tuulella koko ajan. Voihan ÄRSYTYS!!! Onneks nyt on vapaa viikonloppu eikä mitään pakottavia menoja tai ohjelmaa tiedossa niin jospa toi lepo vähän auttais.

Sannuli 13+4
 
Hei, mä ilmoittaudun tänne tuolta 3-kymppisistä kuumeilijoista. :wave: Yk neljällä tärppäsi, ikää jonkun aikaa vielä 29. LA olis nettilaskurin mukaan 21.8., katsotaan mitä neuvolassa sanotaan ensi viikolla. Ultra oli 2 päivää sitten, siellä oli elävä ihmisen alku, syke ja raajat :) Onnellinen olo.

Olo ollut hyvä, tosin tänään aivan kamala. Mies teki aamupäivällä ruokaa jota maistoin, en pystynyt syödä enkä sen jälkeen ole saanut syötyä melkein mitään :( Paistettu liha ja kana ja mausteet tekee pahaa. Onneksi mies on nyt jo toista kertaa kaupassa mun oikkujen mukaan, nyt hakemassa valkosipulileipää (en keksinyt pyytää ekakerralla). :D

Ainomieli 7+6
 

Yhteistyössä