pitkästä aikaa.
muutenkin näyttää olevan hiljaista täällä.
meillä kans hillutaan edelleen öisin.jo pääsiäsestä asti yöhulinaa.
mä oon vaan pysynyt tiukkana.en anna maitoa yöllä enää vaikka kuinka vingutaan. olen pitänyt kello 6 rajana.me ollaan myös isännän kaa nukuttu vajaa viikko olohuoneessa patjoilla ja teo makuuhuoneessa jotta saan edes vähän univelkoja pois. eli pienimpää vikinää ei edes mennä kattomaan että mikä nyt taas.
pari yötä on menny suht hyvin. teo herää 1 ja kitisee aikansa.käyn laittamassa tuttia suuhun ja kääntämässä kulkeä ja silittelemässä yms 3-4 krt.niiden rauhoittelujen välissä poitsu kerkee huudella tovin.yritetään vähän tällasta omatoimista unikoulua.
loppujen lopuksi noin puolen tunnin päästä poika nukahtaa ja nukkuu 6 jollon annan ekan kerran tosiaan vasta maitoa.sitten nukutaan 8-9.
aikaisemmin herättiin 1,3,5,6,7...ja kuka sellasessa metelissä nukkuu kun huudellaan ja vänistään kokoajan..mulle alkoi tulla jo migrenejä ja pyörrytti yms kun ei saanut nukuttua..
meille puhkesi ylähampaat eli neljällä hampaalla on kiva narskutella.teo siis narskuttelee hampaitaan
rytmiä haetaan vieläkin (edelleen)koska nyt ekat päikkärit jää välistä ja päikkäreille mennään vasta klo15 ekan kerran.
ja aamupuuro ei maistu vieläkään.
ihottumaa on edelleen ja poika alkanut raapimaan taas takaraivoaan ja lakana on yön jäljiltä usein veritiploissa..
meille ei kontata.eikä ryömitä.eikä nousta itse istumaan.istutaan vaan jos äiti pistää istumaan ja kasvetaan siinä sitten pituutta.poika on varmaan jo 75cm kun kaikki 74vaatteet alkaa jäädä pieniksi. eli 80 ja 86 vaatteilla mennään.
varasin juuri äsken 8kk lääkärineuvolan ja jostain syystä sain ajan vasta 30.8 jollon poika on jo 9,5kk..eli se siitä mittatiedoista.kaikki on jossain lomalla ja muuta.mut no hyvinhän toi kasvaa ja kaikki tuntuu olevan ihan ok..kait?
me sitten lähdemme ensi to italiaan viikoksi. lento on 8aamulla ja mä oon ostanut puurojauheita ja testaillu niitä pojalla että maistuuko.kun meillä puuro on ollut sitä ihan tavan hienontamatonta puuroa.mitkään vellit ei mene kun meillä ei ole tuttipulloa ollutkaan(nokkamukista ja mukin reunalta juodaan vettä)joten se niistä.
ja sit oon koklannu nuita 8kk ruokia mutta liian isoja paloja on niissä vielä.hedelmäiset ja marjaisat palat menee kyllä.ja drikkiä juotin kokeeksi pojalle.en nuista valmisruuista ja juomista ole niin perustanut..mutta matkaa varten testaan..
sitten raakaa porkkanaraastetta koklasin kun mietin mitä sormiruokaa voi alkaa tarjoamaan jotta poika voisi opetella itse syömään..mitä te muuta annatte. mietin myös omenaraastetta ja riisiä olen kans antanut pöydälle eteen ite lääpittäväksi.
uniku ja teo parin pv päästä 8kk