***Toukovauvat 2007*** marraskuu

Ihania kuvia tosiian on kaikilla... kyllä tulee hienoja joulukortteja =)

Imetyksen lopettamisesta : Mulla ainakin tuli hirveä läheisyyden kaipuu Nooraa kohtaan sen jälkeen. Tuntuu etten saa tarpeeksi pusutella ja halia. Noora kun on vielä sellanen vauhti mimmi että konttaaminen kiinnostaa paljon enemmän kun äitin sylissä nujuaminen. Mutta kait tää tunne menee ohi joskus... kuukauden olen nyt ollu imettämättä.

Vanilijatäti : Lääkkeisä... Me ollaan annettu alusta asti sitä liuosmaista panadolia. Oikein hyvin on alas menny, tuntuu jopa olevan aika "namia"

Huomioimisesta : Välillä ollaan miehen kanssa pohdittu että miten se aika ja huomio sitten riittää kahdelle kun nytkin välillä tuntuu ettei toisiamme keretä huomioimaan tarpeeksi niin miteen sitten kun toinenkin tulee.

Nooralla on vissiin vauhikas uni menossa kun unissaan tuolla höpöttää, itkustaa ja konttailee. No meillä on ollutkin niin vauhikas päivä kun käytiin joululahja ostoksilla ja kaverin lapsen 1.v synttäreillä. Sainkin jo kaikki lahjat ostettua =) Hyvä minä :D En oo uskaltanu ees laskea et paljonko on menny rahaa. No turha sitä on laskea kun ostettavahan ne kuitenkin on.

Nyt meen valmistautuun nukkumaan, kun varmaan kohta saan sinne unikaverin miehestä =)

Kojo ja Noora 7kk
 
Heippa vielä tälle päivälle :wave:

Vaniljatädin Rasmukselle paranemis :hug:

Samoin myös Minnihiiren pojalle voima :hug: , jotta paranee pian!

lumikko, se lääkäri oli mies... :whistle: :LOL: :ashamed: Oikein hyvä ja pätevä lääkäri on, tykkään hänen rempseästä tyylistään ;) On vähän sellainen "tavallinen ihminen", kun joskus niiden lääkäreiden kanssa on niin vaikea kommunikoida, kun ajatukset tuntuu olevan niin kovin kaukana toisistaan... Mutta joo, tuo kommentti oli ehkä vähän outo siitä nukuttamisesta ;)
Toivottavasti pääsette sopivaan ajatukseen siitä joulusta :hug:

EKÄ, oih...äkkiä pääsit takaisin hepan selkään :) Jospa minäkin sitten keväällä ;)

Istumisesta, kovin moni jo istuu, hienoa :hug: Meillä ei vielä istuta, jos laittaa istumaan, niin Maija on kyllä niin tomerana, mutta kellahtaa kumoon, ellei pitele kiinni. Aika kivasti ottaa kyllä jo käsillään vastaan, että ei ole ihan holtiton enää :D

Sitten vielä loppuun sellainen minulle ikävämpi juttu, teille ehkä ihan kiva juttu :whistle: :D Olen linjoilla seuraavan kerran maanantaina ;) Mies on pidemmällä työkeikalla ja pitää jotain esitelmiä työpaikallaan, niin power point esityksiä on tehty oikein monena iltana valmiiksi... Vie siis meidän koneen mukanaan :/ Toisaalta aika hieno homma, koska tulee pakollinen vieroitus koneelta :ashamed: :LOL:

Eli, toivottelen hyvät viikonloput ja kirjoitelkaahan ahkerasti :) :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Iltaa täältäkin pitkästä aikaa :wave:

Tässä samalla taistelen tuon 3veen kanssa että alkais nukkumaan, välillä tällainen olo :headwall: kun koko ajan juoksuttaa ja huutaa huoneestaan mua sinne eikä sitten ole mitään asiaa ja mikään ei kelpaa. Peitellytkin olen jo sata kertaa...huoh. Ja mies sählyssä, Peetu jo nukkuu, välillä heräilee itkemään kun on kääntynyt sängyssä mahalleen.

Sisko kävi toissa päivänä siivoamassa, ja laitoin jouluvalot ja keittiöön jouluverhon. Lattiatkin vahasin ja sisko teki sellaisen vähän paremman siivouksen, vähän niinkuin joulusiivous, mutta kertaalleen pitää ainakin vielä ennen joulua siivota. Mutta hyvä mieli tuli, nyt pitäis alkuviikosta mennä leipomaan hänelle sitten jouluksi jotain.

Ihania korttikuvia teillä. Minä tein tänä jouluna itse kortit, ensimmäistä kertaa. Neulahuovutin sydämiä, joulukuusia ja kynttilöitä ja liimasin kartongille ja kirjoitin mukaan jonkun runon. Ehkä ensi vuonna laitetaan sitten kuvat lapsista.

Parastaaikaa minä kävin eilen 5 vuoden tauon jälkeen ratsastamassa ja kyllä oli ihanaa. Pääsin jopa vielä selkäänkin, mutta ei ihan yhtä helpolla kuin 5vee sitten. Mulla myös ollu oma poni ja hevonen, hevosesta jouduin luopumaan 9 vuotta sitten. Ehkä vielä joskus haaveena saada oma hevonen, mutta tyttö allerginen niin en tiedä jääkö haaveeksi vain. Mutta ajateltiin kaverin kanssa että jos edes joka toinen viikko kävis niin sekin olis jo hyvä.

Vaniljatäti kiitos siitä jonkun ajan takaisesta ruuan teko vinkistä. Minäkin teen nyt samoista aineksista Peetulle aina pariksi päivää eteenpäin ruuat kuin itsellekkin. Eikä tuo niin työlästä olekkaan, vaan kätevää. Että :flower: sinulle! =)

Imetyksestä Peetu syö kerran yössä vielä tissiä, joskaan en tiedä tuleeko sieltä enää edes mitään :ashamed: Mutta tyytväiseksi se tulee ja jatkaa uniaan. Lopetus kävi tosi mukavasti pikkuhiljaa vähentäen.

Tutista meillähän Peetu oppi vasta vajaa kk sitten syömään tuttia ja oli kyllä helpotus. Pois jätän se sitten 1v-1,5vee iässä. Esikoiselta jätettiin 1,5-vuotiaana ja helposti kävi. Yhdessä leikattiin tutista pää pois ja rikkinäinen tutti pyöri leikeissä mukana ja sille sitten naurettiin kuinka hassusti sille kävi. Eikä yhtään itkua sen takia. Ehkä olis ollut jos tutti ois vain hukattu niin paljon hankalampaa.

Mulla piti olla paljon asiaa, mutta niin vain pää lyö nyt tyhjää. Koira on hyvin sopeutunut ja aivan suloinen pentu. Peetu sille aina kovasti yrittää jutella ja tuo neiti ei anna sille hetken rauhaa.

Mutta kommentoin lisää jahka aivot taas pelaa. paranemis :hug: kaikille sairastaville ja allergisille. Meilläkin Peetun posket alkaa mangosta heti punoittaa, mutta se on onneksi helppo jättää pois.

Huomenna lähdetään ostamaan tuolle esikoiselle sukset ja ehkä jotain joululahjojakin. Tai siis minä lähden lasten kanssa kun mies menee töihin.

Mutta Nyt unosia!


Tiitteräinen lapsineen
 
Huomenta.

Meillä käytössä 74-80cm vaatteet.

PArasta aikaa toivottavasti ei tuu kovin suuria vieroitusoireita nettipimennosta. Sinut olen mieltänyt tämän ketjun "äidiksi", joten kirjoittele vaan ahkeraan. :flower:

Joululahjoja täällä teen ja suunnittelen loppuja. Veronpalautukset tulee ti, 2900 euroa yhteensä meille! Joten jos jotain raskis ostaa lapsille ;)
Sain just vetskaria vaille valmiiksi tytölle oikean rimpsun rämpsyn rinsessamekon. Innostuin toissapäivänä ajatuksesta kun pengoin vuosien takaisia kangaslaatikoita ja sieltä löytyi vetskaria lukuunottamatta muut kankaat. Joten kone laulamaan ja säästyi 50 euroa kun valmis disney-mekko ois maksanut sen. Ja näin aamuisin olen tehnyt sitä eilen ja tänään kun neiti eskarissa. Toivottavasti se kelpaa sille leikkeihin.


Kojo, tuota ajan riittämistä minäkin mietin kovasti kun poikia odotin ja olin ihan varma, että ei voi aika riittää miehelle ja neljälle lapselle, mutta kun tämä ralli on asettunut uomiinsa, niin kyllä sitä vaan kummasti riittää suunnilleen. Älä siitä huoli. :hug:

Nyt äkkiä vielä ompelusten kimppuun, kun tyttö tulee jo 12.15

Viikonloppuja!

 
kaikille.tekstiä tullut kivasti taas.
onkos teillä 7kk neuvolaa?kun katoin nyt kortista niin seuraavaks olis 8kk lääkäri neuvolassa ja pyysi siihen varaamaan aikaa,muttei 7kk aikaa ole ollenkaan....hitto kun en tajunut kysyä sitä sillon paikan päällä :/
 
mettis,
ihan oikein menee, että ei ole 7kk-neuvolaa. =)
Eli 6kk jälkeen on se 8kk-lääkärineuvola ja sen jälkeen, jos en ihan väärin muista, on vasta 1v neuvola eli harvenemaan päin on neuvolat. 7kk-neuvola on, jos on jotain erityistä esimerkiksi kasvun kanssa.

Pääsin eilen sitten tuulettumaan. Autolla kyllä menin, kun tänään on klo 11 tytön prick-testit. Yhden oluen join ja 1.30 olin kotona. Uskomatonta, mutta tuntuu siltä, että ois krapula. :LOL: Eli taitaa suurimmaksi osaksi se krapula johtua aina ihan jostain muusta kuin viinasta.

Mut nyt ukko vie tän työläppärinsä mun alta. Heips! :wave:
 
Meillä menee niin, että 6kk neuvolakäynnin jälkeen on 8kk, sitte 10kk ja sitte 12kk. Jonka jälkeen on 18kk ja 24kk... Sitte kerran vuojessa.

Paavo nukkuu tuossa vieressä eka päikkäreitään ja minun pitäis tehä ihan muuta ku istuskella koneella... Tein ku teinki eilen sen muumitalon piparista... huh.. olipas siinä väsääminen.. kuistit, hattivatit, möröt ja kaikki... Muuten tuli ihan hyvä, mutta katto on vähän vinksolleen... ainaki on persoonallisen näkönen ;)

Meillä 7-vuotias halus ittelleen sähköpostin ja mulla soneran liittymä, enkä saa mitenkään luotua sille omaa sähköpostitiliä... Kaikki käyttäjätunnukset ym. on tievossa, mutta ku ei osaa niin ei.... täytyy varmaan tahtoa joku viisaampi sen tekemään.. oishan niitä ilmasiaki juttuja, mutta minusta tämä soneran juttu on jotenki nopeampi eikä kuormitu niin helposti.

Rasmukselle pikaista parenemista :hug: ja muillekki myös jaksuja :heart:

höh.. poku heräs jo päikkäreiltä ja tuossa sängyllä ääntänsä aukoo... hauskan kuulosta ku välillä karjuu, päristelee ja kiljahtaa.. taitaa tulla hyvä lauluääni ku tulee niin kovaa ja korkealta ;)

Täällä aika moni harrastaa tai on harrastanu ratsastusta. Meillä on talli tuossa 50 metrin päässä, mutta eipä ole tullu käytyä. Tytöt siellä kyllä käy joka päivä ja nyt ovatki sitte ukilta kinuamassa omaa ponia... on tallipaikkaki jo kuulema valmiina... mikäs siinä, ihan hyvä harrastushan se on.. mielummin tallilla kävelemässä ku kylillä... ainoa vain, että vanhemman koulu pitäsi sujua vähän mallikkaammin, mutta siinähän onki sitte sille hyvä "porkkana". Kovasti yrittää tsempata.

Nyt heissulivei vähäksi aikaa...

Hanna ja Paavo
 
joo toi on totta että mieluummin talleilla kuin muualla raitilla.meillä toisen tytön ratsastus on nyt jäähyllä kun aikasempi talli niin kaukana ettei kannattanut jatkaa siellä.katotaan jos tästä lähempää löytyis.kallista se joka tapauksessa on.
 
Ihana kuinka täällä ollaan jo joulun tunnelmissa ja monet ovat olleet ahkeria! Meillä on vielä lahjat ostamatta ja itse en ole yhtään jouluihminen vasta ku aattona..eli en tykkää kyllä kauheesti laittaa. Ajattelin vielä nauttia tämän vuoden siitä ettei tarvitse, mutta ens vuonna sitten kun lapsikin ymmärtää joulusta enemmän niin sitten laitan oman joulun.Tänä vuonna mennään vielä anoppilaan ja siellä kunnon joulu.

voi hitsi mikä yö meillä onkaan takana!!
Saatiin eilen 6 kk neuvolassa se infulenssa rokote ja melkein 40:ssä huiteli sitten yöllä kuume ja poika ei kylläkään yhtään kitissy, mutta ois vaan kontannu ympäri sänkyä ja jutteli ja päristeli koko ajan.. ja arvatkaan harmittiko mua ku mun mies nukku lapsen toisella puolella eikä heränny siihen kertaakaan! minä sitten siinä tuon kans painiskelin yö kahdesta aamukuuteen.. aika poikki!
Annoin sitten kuudelta aamulla öisen supon lisäksi sitä suunkautta annettavaa panadolia, niin se laski kivasti kuumeen sitten. Nyt sitten hätä keinot keksii ja pikku ukko nukkuu tuolla pesuhuoneessa pimeessä vaunuissaan, kun on niin tottunu vaunuihin ja en kyllä ulos vie kun on noin korkee kuume..

No mitat oli 71 cm eli sentti oli tullu viimekuusta ja painoa on nyt 8300kg ja vain 200g oli tullut kuussa. No meillä onkin niin hankalaa tuo syöminen..oikein mikään ei tunnu menevän kunnolla alas, hyvänä päivänä saan puolipurkkia meneen jotain pilttiä. tai omaa ruokaa. munakasta mun lautaselta ois kyllä syöny vaikka kuinka, en vaan viitsiny paljon antaa ettei allergisoi. Mutta hyvin kesti. Niin ja vaatekoko on meilläkin sitten tosiaan se 74-80 senttiä.

Neuvolatäti oli yhtä ihmeellinen ku aina, mutta onneksi nuo nyt harvenee nuo käynnit ja te täällä autatte aina pulmissa niin ei ole niin hätää ;)

Sillä on niin outo asenne työhönsä, nytki ku sanoi että olen pulassa noiden ruokien kanssa ku se ei oikein syö.. että mitäs sitten antais ku paino nousi vaan noin vähän taas ja on pitkä ja laiha poika.. niin arvatkaapa vastaus!?!
" no olettehan kuitenkin tarjonnut ruokaa, että jos ei syö niin ei sitten, mutta tarjottu on" !!! huh huh.. noin pienelle pitäis vissiin sanoa, että no kuule ole sitten ilman ku et syö.. :LOL: just just. no iteppä pitää sitten hakea vinkkejä jostain mitä kokeilla.

Ihania kuvia kaikilla profiileissa, minäkin sitten lisään tuon oman hyvää joulua korttipohjan tuonne, itse halusin hieman erinlaisen kuvan, kun pikku ukko näytti niin hassulta se tonttulakki päässä ja kaikilla on monesti niitä kuvia..niin otin tuommoisen erinlaisen sitten tahallani. ei ehkä niin jouluinen, mutta hauska ?

Minä kans liityn noihin ratsastaviin ihmisiin,, nyt en ole vielä ehtinyt mutta eilen just juttelin yhden koira omistajan kanssa ja hänen tytöllään sattuu olemaan hevonen, joten ens viikolla ajattelin sitten soitella hänelle kun kuulemma sillä ehkä pääsis sitten ratsasteleen ku tyttö ei itse ehdi. Ja minä en ehdi mihinkään säännölliseen lähtee tässä vaiheessa, kun mies on töissä miten sattuu ja iltaisin yleensä pitkään.

Meillä on tullut viime aikoina tosi levottomiksi muutenkin yöt, onko muilla vähän samaa nyt kun aletaan liikkumaan? Linus syö kylläkin vain yöllä kahdelta ja sitten aamukuudelta, mutta siinä välissä saa laittaa monta kertaa tuttia ja sitten välillä ei huolikkaan pulloa ja sitten herää touhuaan siihen kun yritän väkisin syöttää.. heh. mutta tiedän kuiten hällä olevan nälän, kun niin pyörii siellä ja sitten kun sen vihdoin juo sen pullon niin kuulee ku ruoka menee mahaan. Syö niin vähän päivällä, ettei oikein varmaan voi noita yö syöntejä kauheesti jättää poiskaan, vaikka väliin kun ei ota niin en sitten turhaan vänkää. Mutta paljon menee velliä hukkaan..huh huh. ja päivisin sitten tulee kiukkua kun on nälkä, mutta ei syö kuiten vaikka mitä tekee. maissinaksuja kyllä vetäis jos antais.. no tämmöstä tää kait on.
Mutta nyt en enää ehdi muuta kirjoitella kun on hieman touhuttava ja niin väsyttääkin.. jaksuja kaikille joilla on kipeinä olevia lapsia! Mulla täällä vielä yks ärsyttävä vinkuva koira, joka luulee koko ajan pääsevänsä ulos niin vinkuu koko ajan..on niin tottunu tuohon ku otetaan vaunut että nyt pääsee, ja vaikka käytin sen aiemmin niin silti vinkuu ku on päättäny lähtee vaikka vaunut meniki jo pesuhuoneeseen..heh..käy aika lailla hermoon..

no mutta hyvää päivän jatkoa kaikille!
 

Hei !

Ehdinpä minäkin vähän kirjoittaa kun poika unilla..

Moonlight80 meilläkin on pitkä ja hoikka poika, 6 kk neuvolassa mitat olivat: 7295 kg ja pituus 68.3 cm (pipo 43.4),
eli jossain -2 käyrällä mentiin. Sitten sovittiin, että tarkastetaan tilanne kuukauden kuluttua eli "7kk neuvolassa", jolloin mitat olivat: 7730 kg ja pituus 70.7 cm (pipo 44.4).
Siinä kohtaa sitten ilmeisesti mentiin tuon -2 käyrän alle koska hoitaja antoi kotiohjeeksi syöttää 2 tl rypsiöljyä/päivä sekä lisäämään aterioiden määrä viiteen per päivä (ennen oli neljä ateriaa: aamupala, lounas (liha), päivällinen(kasvis) ja iltapala), nyt on näiden lisäksi välipala. Myös kasvisateria vaihdettiin lihaan eli nyt syödään sekä lounaalla että päivällisellä lihaa.. Maitoa (osin korviketta, osin rintamaitoa) pitäisi taas saada menemään 600 - 800 ml/päivä.

Aikamoista syöttämistä siis meillä, varsinkin kun en uskalla vielä istuttaa poikaa syöttötuolissa kuin muutamia minuutteja kerrallaan per päivä. Lisäksi Johannes kuitenkin nukkuukin vielä kahdet päikkärit ja pitkät yöunet (10 - 12 h) niin siinä oli haastetta että sain päivään mahtumaan 5 ruokailu kertaa.. (sen takia meillä tuo aamiainen on velli, jonka Johannes juo siinä 04 - 08 aikaan ja jatkaa heti sen jälkeen unia noin 09 - 10 saakka).

Tahtoisinkin nyt tietää miten paljon teillä muilla syödään ja juodaan /päivä ja millaiset mitat olivat esim. 6 kk neuvolassa ?

Meillä syömiset:

Aamuvelli n. 150 ml

Lounas
1/2 - 1 prk lihasosetta + 120 ml maitoa kahdessa erässä

Välipala
1/2 - 1 prk Jogurtti/hedelmä/marjasosetta + 150 ml maitoa kahdessa erässä

Päivällinen
1/2 - 1 prk lihasosetta + 100 ml maitoa ja 50 ml velliä

Iltapala
1/4 - 1/2 dl puuroa + marjasosetta 1/2 purkkia + 50 ml maitoa, josta osa puuron sekaan

"Yöpala tarvittaessa"
40 - 100 ml maitoa

Keskimäärin meillä siis syödään n. 3 - 3½ pilttipurkillista soseita/puuroa päivässä ja noin 600 ml maitoa/velliä..

Vaatekoko meillä oli vielä viikko sitten 68 mutta kun rupesivat tuntumaan aika pinkeiltä niin nyt sitten ostin erän 80 cm kokoisia vaatteita kun ajattelin että ei sen alle enää kannata uusia ostaa.. :heart:

Joulukuvat on otettu ja teetetty korteiksi, ottamisessa kyllä oli haastetta kun meillä ilmeisesti tehdään kovaa vauhtia hampaita, joten tonttulakki olisi sitten pitänyt mielellään saada syötyä.. :p
Kauniita kuvia teillä oli profiileissa !

Mukavaa joulun valmistelua kaikille : )

MikaelaEster & Johannes 7½ kk
 
MikaelaEster laitan meidän tytön syömiset (mut ne ei kyllä taida olla vertailukelpoisia, mut pistä nyt kuitenkin)
n.6.00 maitoa n.100ml (mies herättää neidin syömään)
n.9.30 0,5-1dl puuroa+100ml maitoa
n.11.30 ½-1prk lihasosetta+100ml maitoa
n.16.00 sama kuin edellä
n.18.30 0,5-1dl puuroa+100ml maitoa
puurojen sekaan ravitsemusterapeutti pyysi laittaa öljyä ja NAN-maitojauhetta
välipalaa meillä ei keritä päikkäreiden takia syödä
meillä mitat 8kk (kehitysikä 6kk) 5735g ja 64,5cm

vaatteiden koot tällähetkellä: bodyt ja paidat 70-74cm ja housut 62-70cm

te jotka olette lopettaneet imetyksen kokonaan, niin mikä syynä? (älkää loukkaantuko tästä kysymyksestä, eikä ole pakko vastata). varsinkin jotka viime aikana lopettanut

ihania kuvia :heart:

tapaamisesta: kirjoittelen myös yhdellä toisella vauvapalstalla ja me olemme jokusen kerran tavanneet, eikä jutut mitä olemme kirjoitelleet ole yhtään muuttuneet :) on kiva nähdä naamja tekstien takaa ja tietysti niitä ihania vauveleita =)
 
Meillä Samu ei vielä osaa istua, vaikka koittaa kovasti nousta sitterissä istumaan. Kun laitan sen istumaan, niin se on vielä aika holtitonta ja ei ota vielä käsillään vastaan. Mutta syöttötuolissa on mukava istuskella.

Samun mitat viime neuvolasta (20.11) pituus: 70,6cm ja paino 9515g.
Ikätasoista kasvamista.
Vaatekoko on bodyissä 76-80cm, tykkään pitää hieman isompia vaatteita.
Housuissa menee 70cm. Riippuu tietysti housujen koosta.
Joululahjaksi ostin Samulle 86-90cm vaatteita.

T: B
 
Meillä syödään näin.
* aamupalaksi on desiin vettä tehty kaurapuuro + 3 tl hedelmä- tai marjasosetta
* lounaaksi 1 prk kasvislihasosetta
* päivälliseksi 1 prk hedelmäsosetta
* iltapalaksi samanmoinen annos kaura- tai riisipuuroa kuin aamulla + 3 tl hedelmä- tai marjasosetta
Maitoa juo sitten 4 x päivällä (määrä vaihtelee 50-130 ml välillä) ja yöllä 2 x 100 ml

Noin karkeesti siis mennään. Päikkäreitä nukkuu yhteensä semmoisen 3,5-4 tuntia päivän aikana.

rasse,
me lopetettiin imetys kokonaan viiden kuukauden iässä. Kuukausi oltiin siinä vaiheessa enää imetelty 1-2 x päivässä. Syy siihen oli yksinkertainen eli se, että se oli alusta saakka ollut yhtä tappelua tuon neidin kanssa ja painoakin tuli aika nirkosesti. Tuon osittainimetyksen lopetin maitoallergiaepäilyn vuoksi ja en jaksanut alkaa diettaamaan noin vähäisen imetyksen takia, varsinkaan kun ei tyttö siitä tuntunut pitävän. Maitoallergiadiagnoosi saatiin viime viikolla.

En miekään usko, että jutut muuttuisivat, vaikka tavattaisiin. Tai ei ainakaan minun kohdalla. Kippanan olenkin täältä jo tavannut. =)
Jos Tampereen seudulla on mammoja, jotka kiinnostuneita tapaamiseen niin I'm also in! :wave:
 
Heips

Pitäs olla pakkaamassa, mut kas kummaa, koneella taas istun :whistle: :ashamed: Aamulla on vauvauinnissa se kuvaus, sit lähetään Saloon mun mummon synttäreille/pikkujouluihin. Sit mennään mun äidin luo taas.

Meillä alkanu mennä yöt aika hyvin (kop,kop ) Ehkä 1-2kertaa tarvii laittaa tutti suuhun. Nukkuu n. 20.30-8.

Yks päivä tässä kävi niin, et mies oli jostain syystä jättäny sohvalle tupla patukan ja tyttö oli sen jotenki saanu käsiinsä. Huomasin kun se tyhjää käärettä nuoleskeli, nappasin pois ja tietysti alko siitä huutaa. No, kohta se hiljeni ja aloin kuulostelee et on kyl liian hiljaa... No oli hiljaa joo, suklaapatukka suussa! :kieh: Ja ai että sitä huutoa kun sen häneltä vein!! Näytti niiiiin syvästi loukatulta, ensin oli vihanen huuto ja sit lohduton. Mikään ei meinannu autaa. Mut onneks ei tullu mitää reaktioita, siinähä oli päällä pähkinääkin, ja kaakao + tav. maito... Jeah, siinä oli neidin tän vuoden joulusuklaat :D

Täällähän on paljon ratsastusmammoja :) Minä oon 2 kertaa hevosen selassä ollu, kerran n.4v sirkuksessa (tais olla poni ) ja toisen kerran n.7v ihan ison hevosen selässä, remmissä se oli kiinni ja ympyrää piti kävellä, mut lähtikin yhtäkkiä juoksemaan ja säikähdin aika hyvin. Naama valkosena olin kuulemma hepan seläst alas tullu ja sanonu kovaan ääneen "perkele, nyt riitti" :LOL: Sit heitin pipon ja hanskat maahan ja lähin autolle. Äiti siitä vieläki jaksaa muistuttaa jos tulee puheeks ratsastaminen. En sen jälkeen oo hevosen selkään noussu, eikä mitää intoa olekaan...

Kalasta, oon antanu sitä bonan pikku kalastajan herkkua, lohta sisältää ja kerran annoin muksun jotai kalarisottoa (? ) mut haisi Aivan kissan ruualle, en pysty sitä enää neidille antaa... :|

Meillä ollaan just siirtymässä vaatekokoon 74, noi 68 alkaa olla jo aika pieniä, vaatteesta riippuu tietty.

Joulu on meilläki vähä auki viel, tod. näk. mennää 23.pvä miehen vanhempien luo ja 25. lähetää sit mun suvun luo. Ajateltiin ihan kahestaan lähtee virossa käymään joulun ja uv välissä. Ihan päivä reissu vaan, olis tarkotus vähän juomia häihinkin tuoda mukana :whistle: :D Eilen kävin sovittelee pukuja, kyllä ne osaa olla hinnakkaita :/ Soitinkin äitille et, arvaa kenellä oli äsken 1200? puku päällä :LOL: Ei kyllä ihan sellasiin summiin oo varaa, mut toivotaan et löytyy joku kiva vähän edullisemmin. :)

Sellasia, vois jotai fiksuakin välillä tehdä kun tyttökin nukkuu... Mut ääh, en jaksa :D

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bianca:
Eilen kävin sovittelee pukuja, kyllä ne osaa olla hinnakkaita :/ Soitinkin äitille et, arvaa kenellä oli äsken 1200? puku päällä :LOL:
Juu, hääpuvut on kyllä ihan järjettömän hintasia. Mun puku makso 1300 ?.

:whistle: :) Kiitos mammalle, kun sponssas sen miulle, oli kyllä mieleinen.
 
Hauskaa perjantaita. Mies lähti pikkujouluun ja minä täällä kotona tyttöjen kanssa. :)
Millalla on ainakin maitoallergia. Mahtoi lääkäriä ottaa päähän kun väitti ettei tytöllä mitään allergiaa ole. Kaikki tulokset eivät ole vielä tulleet.
Pitää nyt odottaa aikaa sairaalaan... (testit otettiin verikokeesta)
Eli vielä tässä imetän.
Kuitenkin tuntuu että neiti juo niin vähän maitoa. Ainoastaan aamulla ja päivällä hiukkasen ja illalla yritän antaa vielä. :heart:
Mutta soseita (peruna ja hedelmä) menisi vaikka kuinka paljon... Yksi purkki kerralla ei oikein tahdo riittää, mutta mietin uskaltaako sitä antaa paria purkkia kerralla.
Uskoisin kuitenkin että lapset eivät syö "määräänsä enempää".

Nyt pitää lähtee kuskaamaan yhtä lasta.... joten kirjoittelemisiin :wave:
 
Perjantai-iltaa :wave:
Istahdin tähän koneelle kera suklaalevyn :p oli aivan pakko kaupasta ostaa,ihan vaan perjantain kunniaks :whistle: mulla on kyllä perjantai sitte lähes joka päivä... :ashamed:

Kaikille kipeille ensimmäisenä toivotan pikaista paranemista!!!
Mäkin luulin tässä et taasko meille tulee räkätautia,mut ei kai onneks oo tulossa :) viime yö vaan meni aivan pyllylleen :kieh: vaikka kuinka monta kertaa heräs ja itkeskeli hetken kunnes taas nukahti max.tunniks ja taas itkua :'( ei kyl mamma saanu nukkua juuri mitään..aina kun ite meinas nukahtaa niin taas alko huuto!joo mut aamulla vasta tajusin et oliskohan rokotus huudattanut?poika sai neuvolassa sen 5kk piikin kun meillä tulee kuukauden jälessä rokotukset sen silloisen korvatulehduksen takia.en tiedä sitten....kauhulla/mielenkiinnolla odotan tulevaa yötä :eek: nyt jo yöunilla on =)

Huomion antamisesta kyllä pakko sanoa että on jääny ton esikoisen huomio vähemmälle vauvan tulon myötä :'( yritän kyllä antaa niin paljon kun mahdollista aikaa myös isommalle,mut kyllä meillä monet kiukut joutuu esikko kiukkuamaan kun äiti ei enään ehdi mitään muutaku vauva vauva vauva.... :ashamed: no touhutaan kyllä iltasella sitte esikon kans enempi yhdessä kun mies tulee töistä :D mut kyl sitä miettii et miten ihmees pystyy antamaan tasapuolisesti huomioo molemmille lapsille...ja mietin teitä joilla 3,4 tai useampi lapsi,kuinka ihmees sitä "repee" kaikille yhtä paljon :D kaippa sitä vain kummasti sopeutuu kaikkeen ;)

Joulua kovasti kaikki jo suunnitellut =) mulla on edelleen lahjat ostamatta :/ ostan varmaan taas aivan viime tipassa. Joulusuunnitelmat muuten on kyllä jo ollu mielessä kauan....me vietetään ihan kotona joulu perheen kesken . meille tulee mun sisko(ei perhettä).sitten mummut ja luultavasti muita sukulaisia tästä läheltä pyydetään syömään...kotona ollaan,syödään,hautausmaalla/kirkolla,lahjoja jne. normijoulujuttuja :D aih että innolla jo odotan :heart:

nyt ei muuta muistu mieleen,joten :wave:
 
Bianca; Mulla on kans tuon hintainen puku, mutta se olis nyt myynnissä jos kiinnostaa.
Mä olen tämmönen kaupustelija, aina jotain voisin myydä. Nytkin sain myytyä meidän hoitotason, mutta hyvä juttu niin eipäs ole tilaa viemässä.
Täällä meillä vaan infulenssa rokotteesta johtuva kuume se sahaa.. ikävää.
Ai nyt tuolla huudellaan, joten mentävä on,. hyvät viikonloput!!
Moonlight
 
Bianca,
miun puku vois myös olla kaupan, jos kiinnostaa.
On tuon näköinen. http://www.aijaa.com/v.php?i=1291779.jpg
En oo kyllä hintaa miettinyt... Niin ja koko on jossain 42 tietämillä.
Kuvasta ei nää, mutta on aika pitkä laahus, jonka saa nostettua ylös.
 
Hoh hoijaa...rankkaa tämä vieroittaminen. Viime yönä sitten tutin pois jäänti aiheutti tissillä roikkumisen..ensi yöksi lataan kyllä pulloja yöpöydälle. Koitetaan nyt sitä tissiäkin pois..

RASSE kun tuosta imetyksen lopetuksesta...itse koen,että lapsi puolen vuoden ikäsenä rupeaa olemaan "iso" tissille. Jokainen tietenkin tyylillään mutta itse en pystyisi vaikkapa vuoden ikäistä tissittämään. Ja meillä se hoitoonmeno lähestyy ja siellä ei ole ketään tisua antamassa.

HAMPAITA on kaksi alhaalla! Eilen hammasharjaa koitettiin,taisi tuntua kivalta kun niin kovasti hymyili.

HÄÄPUKUni ajattelin myydä mutta en taida pystyäkään..jotenkin niin henkilökohtainen. 2005 oli talvihäät... :)

Mies haluaa seuraa..palaan taas.

Uusi kuva tytöstä tuolla profiilissa.


:hug: kaikille!

EKÄ ja Peppi
 
MikaelaEster musta kuulostaa aika sopivilta nuo teidän ruokamäärät. Jos teidän vauva vaan on hoikka, tai pituuskasvu on kovasti meneillään eikä paino pysy perässä? Kun pituuskasvu on kuitenkin OK. Mä en olisi kyllä yhtään huolissani tuosta painonnoususta, en tippaakaan. Miltä sinusta itsestäsi tuntuu, näyttääkö vauva sinun mielestäsi liian laihalta? Enkä lisäisi erityisiä rasvoja ruokaankaan, mutta varmaan tuo pari kertaa päivässä proteiinia on ihan hyvä. En nyt halua painostaa tekemään kotiruokaa, mutta oletko kokeillut? Koska usein purkkiruuissa on aika paljon vettä joukossa, se on vaan tärkkelyksellä suurustettu soseeksi. Kotisose on aika paljon topakampaa ravintoa, tällainen mielikuva minulla ainakin on.

Meilä vauva vetää hanakasti kotisoseita, suosikkeja ovat sellaiset, joissa on maissia, kukkakaalia tai seitiä.

Moonlight tosi kiva nallekuva teillä, mustakin on kiva kun on erilaisia kuvia! Meillä tosin perinteinen tonttuhommakka, kun sattui sellainen puku olemaan laatikossa. Meillä myös vauva on toivoton yökiehnääjä, ja yleensä se liittyy siihen, että alkaa nälkä kurnuttamaan masussa. Olen ajatellut antaa vauvelille aikaa nukkumisen opetteluun, yksivuotiaaksi syököön öisin jos kerran haluaa.

Laihdutuksen etenemisestä joku kyseli, ei etene täällä! Jossain vaiheessa sain tosi hyvin painoa pois, mutta nyt kun opiskelen, niin pakko antaa itselleen välillä (VÄLILLÄ??? Heh!) periksi. Kun ei nyt kauheasti lähtisi nousemaankaan taas.

Joulua vietetään... niin missä? Kai me mennään mummulaan vaikka mulla vähän ajatus ahdistaakin. Ei tekis yhtään mieli...
 
iltoja =)

Minustakin olis aivan ihana nähdä teitä. Mutta tosiaan kun ollaan kaikki eripuolilta Suomea niin hiukka hankalaa. Tai ehkä vois vaikka yksvuotis miitinki olla jossain, siihen vois vähän vaikka matkustaakin :)

Minäkin oon miettiny tuota huomioin antamista. Meillä kun tuo esikoinen on jo kymmenvuotias, niin oikeastaan kaikki asiat sujuu hältä jo ihan itsenäisesti. Sitten sitä tuppaa vaan jakeleen käskyjä tyyliin "tyhjennä astianpesukone, vahdi Dania hetki, tee läksyt" ym ym. Ja semmonen läheisyys on jäänyt tosi vähiin. Tajusin sen loppukesästä, kun Dani jäi päiväunille kotiin ja lähdettiin esikon kanssa kahdestaan uimaan. Minäkin uskaltauduin uimaan ja hulluteltiin tytön kanssa. Hän oli niin onnelinen ja nauravainen, että tuli ihan surku olo kun tajus, ettei oo oikein huomioinu toista :/ Meillä tyttö oli aluksi tosi mustasukkainen ja sanoi minullekin, että entä jos rupeat rakastamaan Dania enemmän kuin minua. Onneksi uskoi kun selitin, ettei häntä kohtaan tuntema rakkaus ikinä häviä minnekään. ja nyt on niin ihana seurata kun heidän välilleen on pikkuhiljaa kasvanut läheinen suhde :heart:

Minäkään en ole vielä hääpukua löytänyt, onneksi juhannukseen on vielä aikaa =) Me kun joudutaan ite rahoittamaan koko juhlat, niin täytyy yrittää kulut pitää minimissään ja olenkin kovasti yrittäny löytää jotain käytettyä. Ihana puku mennis sinulla (niinkuin oli Moonlight-80:lläkin)!

Naurattaa kun mies kutsuu tätä palstaa "hippikerhoksi" :LOL: Se on tullut siitä, kun täältä silloin keksin sen hipp-merkkisen puuron, jota meillekin sitten ostin. Välillä kun tulee joku juttu eteen mitä mietin, niin mies sanoo, että kysy nyt niiltä hippikavereiltas :LOL: Siis ihan positiivisessa mielessä sanoo =)

Mitäköhän muuta oli... Ai, niin ruokailuja MikaelaEster kyseli. Meillä mennään näin:

-aamulla puuroa jotakuinkin puoldesiä noin klo 8.30. Ei meinaa pojalle puuro aamuisin maistua, kun tissi maistuu yöllä niin hyvin :LOL:

- noin klo 12 liha-kasvis sose tai kasvissose 1/2-1 purkki. Ainut mikä maistuu kunnolla on perunaporkkana, kaikkia muita joutuu huijaamaan ja yleensä saan alle puolpurkkia menemään. Sitten annan lisäksi hedelmää.

-noin klo 15.30 Hedelmäpurkki tai sama kuin edellä.

-noin klo 19 desi puuroa.

Päivisin tissiä annan ennen päiväunia ja yöunia ja aamulla jos haluaa. Jos annan enemmän ei kelpaa soseet oikeastaan ollenkaan. Eli noin 4 - 5 kertaa päivässä. Jos ei olla kotona niin sitten ei tissi kelpaa lainkaan... :x

Yöllä, nyt viimeöinä, annan tissia kolme tai neljä kertaa. Toivottavasti nämä 1-2 tunnin välein tissittelyt olis jo historiaa...

Ja koko pojalla oli 6kk ikäisenä 73,5cm ja 9730g

No, nyt miehen viekkuun sohvalle :wave:
 

Yhteistyössä