Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Hupsista heijaa!
Heitin meidät uudelle vuodelle 2008!

***Toukovauvat 2007*** Tammikuu

Aloitetaas uus ketju!!

Tervetuloa mukaan kaikki toukomasut 2007, myös ne ketkä eivät aikaisemmin ole keskusteluihimme osallistuneet.

Porukkaamme kuuluvat äidit vauvoineen:

22.2.
Himmeli+poika 41cm/1500g

29.3.
Rasse04+Yemina 35cm/1105g

14.4.
Lumikko+tyttö

17.4.
Parasta aikaa+Maija 52,5cm/3920g
Commander+Viivi 51cm/4100g
vauvahaave+poika A 46cm/2550g ja Poika B 46cm/2620g
RPM+tyttö 50cm/3200g

18.4.
MikaelaEster+Johannes 48cm/2850g

20.4.
Tirlittan81+Aatu 51cm/3130g ja Beetu 51cm/3110g
Lanella+ tyttö 49 cm/ 2900 g 24.4.
Sykkyrä+poika 50cm/3780g

25.4.
Maisa75+tyttö
helinää helskettä+tyttö 50cm/3360g
SATU27+poika

26.4.
Siljuska+Neea 48cm/3100g
Sammakko+Miska 48cm/3280g
miam+Manolis 52cm/3390g
gismo+tyttö 50cm/3470g
Ihanaa-81+poika

27.4.
MissH+Arttu 50cm/3450g
Melli74+tyttö 49cm/3320g
rinsessan äite+Noora 52 cm/3850g

28.4.
Kojo+Noora 49cm/3370g

30.4
kippana+tyttö 50cm/3330g

1.5.
Gabria+Niilo 50cm/4110g
noju+tyttö 51cm/4210g
Manzuliini+tyttö 52cm/3870g

2.5.
TuiKKu+Marko 46cm/2796g
Heba+tyttö 49cm/3780g
Pullenah85+poika 50cm/3114g
Martsi+tyttö 51cm/ 3000g

5.5.
HissunMyy+poika 50cm/3550g
ElliEtikka+Justus 51cm/3675g

6.5.
virpi1980+Jessica 51,5cm/3995g
Vaniljatäti+Rasmus 54cm/4550g
Helmiäisen äiti+Helmiina

7.5.
Minnihiiri+Helmi 46cm/3060g
Ilona+tyttö 47cm/3220g
riiviöiden äiti+poika 52cm/3615g
ninzu81+Kasper 52cm/3780g
eltsu-80+poika 51,5cm/4540g
emppuliinit+Tatu 50cm/3795g
metsänhenki+poika 48cm/2820g
Balou+poika 49,5cm/3150g
Pähkinä75+poika
Miskan äiskä+poika 50cm/3480g

8.5.
mennis+Sinna 53cm/3890g
Neeastiina+Venla 48cm/2850g
Meea+tyttö 50cm/3600g
Tyttö83+poika 48cm/2795g
Ekä+Peppi 53cm/3320g
Äippä78+Daniel 53,5 cm/ 3915g
9.5.
Toukomamma07+poika 50cm/3030g
Peuhu+tyttö 50cm/3130g
Heitar+poika 52cm/3805g

10.5.
Hemppu81+Miia 52cm/3944g
Noppu+Isla 49/3220g
Hani+Samuel 47cm/2660g

12.5.
maissikas+poika 54cm/4520g
Kaukomaija+poika 51cm/3575g
Tiinis+tyttö 48 cm/ 2486 g


13.5.
emmi06+Ida 50cm/3315g
Mimosa+tyttö
Äiti 05 ja 07+tyttö 49cm/3225g

14.5.
Viivi-76+Viivi 48cm/3200g
Vaappuva Iskuporakone+ Akseli 52cm/ 3890g

15.5.
Tyttöni Tuulispää+poika 49,5cm/3275g
Maija+Aatu

16.5.
Miesku+tyttö 52cm/3965g
maitsu83+Jenna 51cm/3635g
Lacu+tyttö 52c/3350g

17.5.
sallinen+tyttö 49cm/3870g
maha-asukki07+tyttö 53cm/4060g

18.5.
Tiitteräinen+Peetu 53cm/4440g
suzu1981+poika 55cm/4830g
Peppi+Taisto 52,5cm/3540g
Nellu1+poika 53cm/4720g

19.5.
JabbaTheHut+tyttö 52cm/4695g
Leena72+tyttö
tuikkunen82+Nea 49cn/3320g
Mimais+Vilho 54,5cm/4000g
tähti 75+Vihtori

20.5.
Bianca85+Linnea 53cm/4480g
alexandraana+tyttö 48cm/3200g
Bruschetta+Samu 51cm/3730g
roosa78+tyttö 53,5cm/4335g

21.5.
HeLinä-83+Konsta 53cm/3605g
Hilipatuinen+Antti 48cm/2895g

23.5.
Hanna-77+Paavo 52cm/3870g
Riks+tyttö 52cm/3660g
jubby+Arttu 53cm/3775g
klaava+tyttö 51cm/3695g
Lumipallo86+poika 52cm/3635g

24.5.
jurristi+Artturi 52cm/3860g
Mamma80+poika 50cm/n. 3kg
nihkula+Aleksi 49cm/3350g
pilkku79+Eetu

25.5.
mmamaa+poika 50,5cm/3310g
MayaM+Luka 50cm/3520g
Moonlight-80+poika 51cm/3660g

26.5.
Vilmis+poika 51,5cm/3880g
marjuska81+poika 52cm/3980g
lemmenlaiva+tyttö 49cm/3600g
Biologi+poika 45 cm/ 2676 g

27.5.
KNiinKuinKirppu (Mutteri)+Alise

28.5.
Maji+poika 50cm/3845g

29.5. mucho+Laura 50cm/3740g
Kata32+Miska 50cm/3340g

30.5.
olava+Minttu-Maria 51cm/4000g
Luminka+tyttö 47cm/3030g

31.5.
StiinaS+Mio 51cm/3620g
FANG-ANN-75+Eeva 51cm/4115g

1.6.
Niiskunen+poika 51cm/3395g

2.6.
sofia78+tyttö 52cm/3625g

4.6.
lobelia80+tyttö 52cm/3770g

5.6.
Hepotyty+Kasperi 51.5cm/3835g

7.6.
Räppänä+poika 52cm/ 3960g
Äippäliini-73+Jasmiina 50,5cm/3500g

9.6.
Perunankukka+tyttö
Marika72+Vilma 53,5cm/4250g
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!
Lomanrippeitä täällä vietellään, lapset tappelevat siihen malliin että lähdetäänkin ulkoilemaan kok o pesue, mies palasikin jo töihin. Lisäsin meidän komistuksesta uuden kuvan profiiliin, onnistunut otos meidän ukkelista, ikää 7kk =)
Lisää myöhemmin,
Riiviöiden äiti + pikkumies 7kk sisaruksineen
 
No niin,
uusi pino. Jee jee! :)

Tyttö teki semmosen ihmeen, että meni nukkumaan eilen 19.30 ja herättiin aamulla vasta 8.40. :eek: =) Mies otti joskus viiden aikaan viekkuun, kun kovasti yritti omassa sängyssään esitellä hienoja taitojaan. Kyllä kelpasi tämmöiset nukkumiset meikäläiselle. ;) Saisi kyllä nukkua tuon koko ajan omassa sängyssä. Tuppaa menemään niska ihan jumiin, jos neiti on meidän välissä. Nooh, eiköhän se joskus sielläkin opi nukkumaan niinkuin ihmiset. :D

Neiti on unilla partsilla ja mie tutustun tuohon keventäjien päiväkirjaan. Vähän tuntuu alkuun vaikeelta etsiä haluamansa ruuat, mutta eiköhän se siitä. Apteekissa pitäis lähteä käymään, kun alkaa taas Almiron-purkki hupenemaan. Onneksi on nyt se B-lausunto, niin ei maksa kuin n. 11 ? pönikkä. =)

Ei prkl! Laitoin pyykkiä tossa vähän aika sitten pyörimään ja aloin äsken ihmettelemään, että eihän se nyt vielä ole voinut pyöriä loppuun, kun ei mitään ääntä kuulunut. En sitten ollut avannut hanaa! :headwall: :D
Nooh, pikku-vikoja... :whistle:

Mut ei tässä muuta.... :wave:
 
ja niin se lähti taas uusi vuosi käyntiin.inhottaa tää alku vuosi aina,se tuo vaan kaikki vakuutus yms...maksut mukanaan.plaah.ilmatkin kiristy kummasti kun kuu vaihtui.

millasia pakkasrajoja olette pitäneet lapsenne ulkoilulla?aattelin vaan että kun olen lukenut et se olis -10 astetta,meillä on nyt n.-11c ja vein neidit vaunuihin ulos nukkumaan.onko paha?

meillä taitaa olla nyt tammikuun alkupuolella jessin 8kk neuvolakin,7kk aika jää täällä vissiin kaikilla pois,ainaski sellasilla joilla enemmän lapsia.varmaan nyt jessillä kasvu tasottunu kun on sairastanut nuhaa,yskää jne...oikeastaan syksystä asti,vain viikon pari välissä ollu terveenä.kamalaa aikaa.olis vissiin ollu hyvä ottaa se influenssa rokote.

lupasin kertoa teille myös laihutuksestani,siinähän kävi sitten niin,että kun joulu tuli herkkuineen niin en voinut vastustaa kiusausta.painoa on tullu oman puntarini mukaan hieman,mutta katsotaan sitten loppiaisen jälkeen et mitä tuo painon vartijoitten vaaka näyttää.

mun veljen morsmaikulla on la 13.1.jännää aikaa ootella että milloin se vaavi maailmaan putkahtaa.minustaa tulee sylikummikin.elikkäs ootan kyllä malttamattomana uutisia.onhan ne vaavit niin ihania.

mutta tais postiauto käyä..palaillaan.heips.

virpi ja jessi
 
pitkästä aikaa...kone ei aina suostu yhteistyöhön,kun yritän tänne kirjottaa. |O
poju painaa nyt hieman yli 10kg ja pituus 73cm.seka ruokaa syö ja ryömii vauhdilla.korvakierteessä menny syksy.
himmeli

ps.rasselle yritin laittaa y-vistin,en tiiäonnistuko.
 
Anteeksi etten ole taas kerennyt kirjoittamaan tänne. :ashamed:
Mutta nyt on taas aikaa ja kerkeän välillä koneellekkin.

Meillä pojilla on flunssaa.
Samulla on vielä nuhaa vähän jäljellä, mutta Miro on ollut nyt kaksi päivää kuumeessa ja on muutamia kertoja oksennellut.
Mirolla on myös kova nuha ja räkää vaan riittää.
Välillä Miro valittaa vasenta korvaansa, että se on kipeä.
Ajattelin katsoa huomiseen Miron vointia, mutta jos se ei parane, tai iltaa kohden huononee, niin mun on varattava aika lääkärille.
Eilen kävin ostamassa sille nestemäistä kuumelääkettä, mutta sitä pitää antaa aika paljon 15ml. Ja sen antaminen sitten pojalle on työlästä.

Täällä on myös pikkuisen pakkasta.
Aamulla oli -7astetta ja nyt on enään -3astetta pakkasta.
Saisi vielä sataa lunta ja ehkä saisi olla myös hieman enemmän pakkasta.

Samulla on 8kk neuvola lääkäri aika 23.1-08!
Kun menemme hieman aikaisemmin, niin samalla mitataan Samun pituus ja paino.

Tuosta lääkäri ajasta tulikin mieleeni tämä; Olin menossa Samun kanssa lääkärin vastaanotolle pari päivää sitten.
Aluksi ilmoittauduin Samun kanssa ja täti luukulla sanoi, että voimme joutua odottamaan lääkärille pääsyä tunnin verran.
No odottelimme sitten Samun kanssa sen tunnin ja ajattelin kysäistä, että kauanko vielä menee. No täti sitten vastasi, että vielä voi mennä parikin tuntia, ennen kuin pääsisimme lääkärin luokse ja lääkärit menevät kohta taukoakin pitämään.
Samu oli jo siinä vaiheessa ihan täynnä odottamista.
Sanoin sitten sille tädille, että ei me voida enään jäädä odottelemaan, kun meillä on muitakin asioita hoidettavana, ja eikö vauvoja voida ottaa ennemmin huomioon. Mutta ei niin ei, minä sitten peruutin koko ajan, turhaan Samun kanssa istuttiin ja odotettiin lääkärille pääsyä.
Hieman mun sisälläni kiehui, pitääkö nykyisin vauvallakin olla pää kainalossa, ennen kuin pääsee lääkärille.
Mihin tämä maailma vielä meneekään, kun ei vauvoistakaan välitetä enään pätkääkään.
Samulla oli tuolloin ollut nuhaa jo yli viikon ja köhää myös.
Mutta onneksi Samun olo tila on parantunut jo melkein normaaliksi, vielä on hieman nuhaa ja yöllä hieman köhää kun suu kuivuu.

Samu on jo jonkin aikaa sanonut äiti.
Se on hauskan kuuloista, kun se lisää siihen vielä h:n väliin, eli äithi. :heart:
Varsinkin silloin se hokee äitiä, kun olen keittiössä laittamassa ruokaa ja iskä istuu Samun vieressä.
Samulle on jo tullut kolme hammasta ja neljäs varmasti puhkeaa ihan piaan.
Nyt se on ruvennut narskuttelemaan hampaitaan yhteen.

Nyt poistun taas vähäksi aikaa.
Pitää laittaa pojat päiväunille.

T: B ja pojut
 
Heippa kaikille :wave:

Kiitos Kippana uudesta pinosta :hug: :flower:

Minä nousinkin tänään jo klo 6 ja lähdin samantien lenkille sauvojen kanssa :saint: Ilma oli ihana, pakkasta oli n. -5 ja raikas talvisää. Pimeää tosin oli ja ekat puoli tuntia sain kävellä kyllä aika yksin katuja, huomasi tosi hyvin, miten 6:30 tienoilla alkoi olla ihmisiä jo kovasti liikkeellä.

Aika tukossa tuntui olevan paikat ja kävelyn eteen sai tehdä oikein töitä :ashamed: Sen siitä saa, kun ei liiku... Jospa tämä tästä nyt taas helpottuu :)

Tänään oli myös kampaaja =) Ja pääsin aivan yksin, kylläpä oli ihanaa :D Luin naistenlehtiä ja juttelin kampaajan kanssa mukavia, teetäkin siinä hörpin :) Kävin vielä asioilla ja ostin ihanan pirteän Marimekon vihon, kivan kynän ja alleviivaustusseja. Tämä mamma nimittäin alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa :wave: Ajattelin, että kaunis vihko voisi kannustaa muistamaan asian :whistle: :D Kirjasinhan minä ylös sinne Keventäjiin ruokailuja ja se oli kyllä helppo, kun ohjelma laski kaiken valmiiksi. Olen kuitenkin enemmän sellainen ihminen, joka haluaa pitää tavaroita käsissään, eli tälläinen konkreettiinen, fyysinen vihko on parempi ;)

Toinen tähän kepeään, uuteen elämään siirtyminen oli se, että kävin Luontaistuotekaupassa ja ostin paastoa varten tarvikkeet. En ole ikinä aiemmin paastonnut. Siskoni, veljeni ja pari kaveria ovat kyllä paastonneet, osa paastoaa ihan säännöllisestikin. Heiltä olen kuullut vain pelkkää hyvää paastosta ja sen virkistävästä ja puhdistavasta voimasta! Ajattelin, että nyt on elämässä hyvä, rauhallinen hetki tehdä paasto ja koittaa miten oma keho siihen reagoi. Netistä pitäisi vielä etsiä lisää tietoa ja kauan aikaa juteltiin sen Luontaistuotekaupan ihmisen kanssakin, hyvät ohjeet ja neuvot sain sieltä. Nyt täytyy muutama päivä keventää ruokavaliota, ennen paaston aloittamista. Ja sen viiden päivän paaston ajattelin pitää. Uskon, että se sujuu ihan hyvin, olen tosi motivoitunut asiasta ;) Ainut pelon aihe on se lopetus, siihen täytyy oikein keskittyä, ettei tule enemmän vahinkoa kuin hyötyä :)

Mitään laihduttavaa vaikutusta en paastolta hae, mutta toivon sen antavan pontta ruokailutottumusten muuttamiselle. Kaiken tämän mässäilyn ja ylensyönnin jälkeen tuntuu ihan kivalta ajatukselta rauhoittaa vähän syömistä ja puhdistaa elimistö kaikesta kuonasta.

Onko kukaan meidän pinosta paastonnut? Olisi kiva kuulla kokemuksia!

No, sitten muihin asioihin... Muistankohan enää mitä piti kommentoida :D

virpi, minäkin aina mietin, että mikä se pakkasraja oikein voisi olla... Itse olen laittanut Maijaa ja muitakin lapsiamme vauvoina vaunuhin siinä -10 asteen pakkasilla. Lämminhän vauvalla siellä vaunuissa on, kun sitten vain aina osaisi laittaa sopivasti vaatetta, ettei tule liian kuuma :) Minulla vähän se paha tapa, että vauvat ei kyllä kylmety, mutta joskus laitan vähän liikaa päälle..

Bruschetta, kurjaa tuo odottaminen! Kurjaa, että näin pieniä ei enää lasketa tk:ssa "vauvoiksi"! Onneksi teillä voidaan jo paremmin :)

mennis, onnea hyvistä unista ;) :) Tsemppiä keventäjiin :hug:

riiviöiden äiti, ihana pikku herrasmies profiilissa :)

himmeli olipa kiva kuulla sinustakin :hug: Kerrohan taas kuulumisianne, kun ehdit :wave:

Nyt Maija hermostuu tuossa lattialle, sii juu :hug: :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Kiitos kippana uudesta listasta :wave:

Paavo kans osaa joillain tavalla sanoa "äiti".. eli ku haluaa syliin tai rulluuttimella ettii minua niin se huutaa, että "ämmää, ämmää..." En tiiä, että olenko sitte tämän ämmättelyn tulkinnu oikein :LOL: Mutta voihan se olla, että tuon ikäset alkaa jo jollainlailla sanoja hahmotella.
Molemmat tytöt oppi sanomaan sanoja 11kk ikäsenä ja molemmilla oli ensimmäinen sana Eetu... eli meidän koiruus. Veikkaan, että Paavolla kans se on sama sana, ku niin on koirasta kiinnostunu. Ei antais sille millään rauhaa.

Kertokaahan muutkin kokemuksia Crosstrainerista, jos teillä semmosia on... vinkkejä otetaan vastaan. Itte olen kattonu sitä Tunturi-merkkistä sekä Energetics merkkistä. Intersportit myy niitä... aika hintavia vain on. Mies kyllä meinas, että eikö jostaki sais sitä vähänki aikaa vuokralle, ettei vain kävis niin, että se jää sitte käyttämättä. Ei meinaan ole ensimmäinen vekotin, jolle niin kävis :ashamed:

Mie en pysty kyllä vieläkään alottamaan sitä painonpuotusta ku äiti tuossa käväs ja toi ison kasan herkkuja meille jääkaappiin... sano, että heillä menee ne isän kanssa pilalle ku eivät kerkeä niitä kahestaan syömään. Eli jospa sitte ENS viikon maanantaina alottais... tai no, olen kyllä tutkinu, että tuo maanataina alottaminen ei taho onnistua, eli jospa alottaiski vasta tiistaina tai keskiviikkona :LOL:

Meillä Paavolla 8kk neuvola vasta 22.1, joten tämänhetkiset strategiset mitat ei ole tiedossa, mutta kovasti on kasvanu. Liiku ei vieläkään millään muulla tavoin ku rulluuttimella ja sitte pyörii lattialla ku lankarulla.

Sitä piti kysyä, että onkohan Paavo ainoa tästä pinosta, joka ei ole ollu vielä kenenkään muun hoidettavana ku äidin tai isän??? Nimittäin meillä ei ole vielä mummit, ukit, tädit yms. hoitaneet koko poikaa.. eli aina vain mie tai mies... :whistle:

Ny vielä facebookkiin, ennenku poku herää..

Hanna ja Paavo :heart:
 
äh.. täällä yks tumpelo värkkää tämän koneen kanssa.. :ashamed: tuli äsken kahteen kertaan, joten poistin toisen viestin.

sitä piti vielä kirjottaa että minua kans kiinnostaa tuo paastoaminen... eli mielellään lukisin juttuja niistä. Tsemppiä sulle parasta aikaa, toivottavasti paasto onnistuu.... :wave:
 
Itse en ole paastonnut, mutta mies on kerran.
Hän sanoi, että alkuun pelkästi eniten suolihuuhteluita (yllätys mieheltä :LOL: ), mutta todellisuudessa ne litkut oli kuulemma koko homman pahin osuus. Suolihuuhtelu oli niiden rinnalla pala kakkua. En muista paastosko 5 vai 10 päivää (muutama vuosi aikaa), painoa kuitenkin mun mielestä lähti semmonen 7 kg, josta neljä tuli melkein heti takasin niinkuin pitääkin. Eihän tuo paastominen mikään laihdutusjuttu olekaan.

Mut juu, siinä "mun" kokemukset asiasta. =)
 
Paastoamisesta oli puhetta, mie olen sitä pariin kertaan kokeillut... mutta täytyy sanoa, etten siinä kokenut mitään valaistumista. Ja kuten mennis sanoi, niin ne mehut ei kauheesti enää houkutelleet. Mua ainakin paleli koko ajan ja sitten lopetin neljän päivän jälkeen kun olo oli niin hutera, rappusia ei meinannut ylös päästä kun pyörrytti niin kovin. Mutta paljonhan ihmiset sitä harrastaa, eli varmasti ovat kokeneet sen toisin kuin minä. Ja pissalla piti juosta kok ajan.

Minä lähden nyt kävely lenkille lykkimään Helmiä vaunuissa, kun isommat on vielä hetken mummolassa.

T:Minnihiiri
 
Tuosta mun painon painon pudotuksesta joku teistä kyseli. Jätin iteltäni sipsit ja limsat pois. Nyt ajattelin suoda itteleni herkku päivän viikossa, joka edellyttää sitä, että joka päivä on tullut/tulee crossailtua.

Täällä Justuksella nousi aamulla 38.1 kuume vaikka on se pensiliini kuuri päällä.
Huomenna yritetään sitten tänne omaan tk:hin ajan kans ettei tarvisi mennä jonottelemaan.
Brucshetta( kirjoitinkahan oikeen ?) Meillä kans saa vauvojen kans odotella tk:n päivystyksessä nykyään saman ajan kuin aikuinenkin. :(

Mulla lyöö pää taas aivan tyhjää....Uuttako..no ei.. :LOL:

Elli Ja Justus
 
Ja taas täällä :whistle: :D

Ruokaa aloin tekemään, kun Maija meni vielä nukkumaan. Jotenkin sitten eksyin kuitenkin tässä välissä tänne :ashamed: :D

Tuosta palelemisesta puhui se Luontaistuotekaupan myyjäkin ja sanoi, että voi laittaa ripauksen cayennenpippuria juomaan, se kuulemma tuo lämpöä :) Ostin sieltä myös kaneli-omena ja marjasekoitusteetä, niillä koitetaan sitten lämmitellä :snotty: :D Olen tosi kova palelemaan ja huomaan jo nyt, kun vedenjuontia on lisännyt, niin palelu on ensimmäinen tuntemus. Vaikka vesikään ei ole jääkylmää.

Tuota suolihuuhtelua itsekin jännään, kun se ei ole näissä synnytyksissäkään ollut kaikkein mukavimpia hommia :x No, ei kait se nyt niin paha ole...

Itse ostin sellaista Vaahterapalmusiirappia paastojuomaksi, sitä lantrataan veteen ja sekaan puristetaan sitruunaa. Jotenkin se kuulostaa ihan hyvälle... :p :ashamed: :D Se myyjäkin sanoi, että esim. A.Vogelin mehupaasto on myös ihan ok, mutta siinä ne mehut todella pahanmakuisia. Ei suositellut ainakaan ekaksi kerraksi sitä ollenkaan. Tuota vaahterapalmusiirappijuttua suositteli juuri sen maun takia, vaikka ei kait ne mikään nyt niin herkkua ole...

No, perjantaina ajattelin ottaa sen suolahässäkän illalla ja lauantaina sitten aloittaa... Toivotaan, että menisi ihan ok! Oma usko on kova ;) :D

Siitä huterasta olosta luin sen verran, että jos on kovin paha olla, niin teelusikallinen hunajaa korjaa tilanteen kuulemma nopeasti. Toivottavasti ei sitä tarvita, sisko ja veli ainakin pärjäsi ihan hyvin pelkillä mehuilla :) Mutta näähän on aina niin yksilöllisiä juttuja. Pidän teidät ajantasalla tuntemuksista :D

Tuo crosstrainer olisi aivan ihana vekotin :heart: Meille ei sitä varmaan ihan heti tule, kun se mies osti sen kuntopyörän :( Hyvä vehje sekin on, mutta mulle tekee sen, että menee hartiat ihan jumiin :/ Mutta on se kiva vaikka kerta viikkoon!

Huomenna menen muuten aamu-uinnille! Meillä on halli auki aina tiistaisin ja torstaisin jo klo 6 lähtien. Ajattelin alkaa sitten uimaan noina aamuina, kun muutoin kello soi sauvakävelylle. Meillä menee halli tosin remppaan keväällä, että pitkää iloa ei siitä ole.

Nyt sinne ruoanlaittoon :wave:
 
lemmenlaiva
HEI kaikilla!

Ja kiitokset uudesta pinosta :)

Meillä uusi vuosi meni rauhallisesti. Tyttö oli mummun ja ukin luon yötä ja me oltiin kaverilla käymässä.

Jotenkin odotan että nyt pääsee normaaliin elämään taas kiinni, alkaa kaikki kerhot ynnämuut, niin tietääpähän aina mitä seuraavana päivänä on edessä. Nyt tämä joulun aika ja uusivuosi on vaan ollut tällaista olemista!

Meillä kontataan nyt jo vauhdikkaast, huoneesta toiseen, että saa olla silmä tarkkana missä mennään.

Laihduttamisesta kovast kaikki puhuu. Minä menen painonvartijoihin. toi keventäjän ei ole mun juttu... Täytyy olla konkreettista, ei virtuaalista :LOL: Mutta kaikki on molemmissa vain itsestä kiinni.

Minä olin tänään laiska, huono äiti ja en ole käyttänyt tyttöä tänään ollenkaan ulkona!! Vielähän tuonne ehtii, ollaanhan vasta iltapäivässä menossa, mutta luulen että en enää viiti lähtee, onhan jo pimeetä B)

Tähän onkin hyvä lopettaa :D Lainaten Elli Etikkaa, "Mulla lyö pää taas aivan tyhjää....Uuttako..no ei.. :LOL: "

**Lemmenlaiva ja Hampaaton Hymy**
 
lenkki tuli heitettyä, ja taas oli tultava tänne käymään.

Parasta aikaa varmaan suurin tae paaston onnistumiselle on just toi usko siihen, ja sie olet selvästi ottanut asiasta selvää =) . En halunnut lannistaa sua, vaan rehellisestikerroin omista kokemuksista. Mietin just, että mie taisin silloin ruveta hommaan vähän äkkiseltään ja silloin olin 15 kg laihempi, joten ei ollut mitään vararavintoja mistä poltella ;) .

Kohta pitäis lähteä tyttöä jumppaan viemään, yhtään ei huvittais, kun mies on töissä, niin joudutaan menemään koko porukka ja kävellen, vaikka kait se pitäis ottaa hyötyliikunnan kannalta.

Nyt rupen teetä hörppimään, tulen vielä illemmalla kuulumisianne kurkkimaan.

T:Minnihiiri
 
Heippa kaikille!

Ja kiitos uudesta pinosta!!

oon ollut nyt vähän laiska kirjottelemaan, vaikka joka päivä käynkin täällä kurkistelemassa moneen otteeseen :whistle:

Minäkin suunnittelin muutaman kilon painonpudotusta. Nyt on tässä lähiaikoina tullut muutama kilo painoa, vaikka olin jo pitkään normaalipainossa. Mulla käy niin, että kun tulee painoa se aina johtuu näistä herkuista joita popsin päivittäin. vaikka painoa ei varsinaisesti ole "liikaa", niin minulle tulee ittelle sellanen väsy ja plösö olo. Pakko siis taas hiukan ottaa niskasta kiinni ja muuttaa tavat terveellisiksi taas! Nytkin on fatzerin sininen edessä. Täytyy äkkiä tuhota kaikki herkut joululta että voi aloittaa uuden elämän :saint:

Tilasin tänään meidän perhe -lehden. Olen kyllä aina niin mainosten (ja tilaajalahjojen) uhri. Nyt sai marimekon kaks meikkipussukkaa lahjaksi niin pakkohan se oli... Viimeksi tilasin vauva -lehden kun sai kantoliinan mukana :whistle:

Hanna, meilläkään ei poika ole vielä ollut missään hoidossa. Miehen sisko on käynyt kyllä meillä kahteen otteeseen hoitamassa. Toisella kertaa käytiin katsomassa tytön kanssa Harry Potter- elokuva ja toisella kertaa käytiin viettämässä kaverin synttäreitä (tosin vaavi jo nukkui kun lähdettiin kotoa). Tavallaan itse kyllä haluisin antaa hoitoon, että tottuu paremmin muihinkin hoitajiin, mutta ei ole muita hoitajia kuin miehen sisko ja hän sanoi, että ottaa sitten hoitoon, kun poika osaa kävellä. Ymmärrän kyllä häntä, koska hällä on viisi lasta itsellään. Meillä on ensi kesänä ne häät ja ollaan suunniteltu häämatkaa kahdestaan seuraavaksi talveksi Meksikoon. Eli noin vuoden päästä. ja jos poika ei ole ollut paljoa muiden hoidossa voi kyllä tulla suru puseroon molemmilla :( nyt jo sitä pähkäilin miehelle, että uskaltaako sitä kahdestaan lähteä... Mitä mieltä muut olette, onko alle kaksivuotias liian pieni olemaan kaksi viikkoa erossa vanhemmistaan?

Voi kun oli vielä paljon "asiaa", mutta nyt alkoi huhuilu kuulumaan itkarista. Heippa siis taas :wave:

Satu ja Dani, melkein 8kk
 
Pikaisesti!

Kiitos uudesta pinosta :flower:

Meillä rupes Peetu oksentamaan, onneksi nukkui sisällä eikä ulkona kuten yleensä. Raukka oli kesken unien oksentanut ja koko yläkroppa aivan oksennuksessa :/

Mies ja tyttö tulossa kotia päin, neiti oli päivän mummulassa ja mies autoa remppaamassa, Siskon 8vee kaksoset oli sitten täällä hoidossa.

Mutta kirjoittelen paremmalla aikaa. Peetu nyt sylissä.
 
Riiviöiden äiti: Kiitos vinkistä pitää kokeilla sitä seuraavaksi.
Tänään kävin Miron kanssa lääkärissä.
Tällä kertaakin meni tunti, mutta onneksi sitten päästiin lääkärille.
Mirolla on vasemmassa korvassa lievä korvatulehdus ja kurkku punoittaa hieman.
Miro sai antibiootti kuurin.
Miro ei ole oikein juonut tai syönyt kahteen päivään.
Muutaman huikan se on ottanut juomista ja leivästä haukkasi palasen.
Oli pakko käydä ostamassa kaupasta parempaa mehua Mirolle, että nestetasapaino pysyisi hyvänä.
Onneksi Gefilus mehu sitten kelpasi meidän kipeelle pikkumiehelle.

Samu on onneksi voinut ihan hyvin, vielä on pientä nuhaa jäljellä, mutta toivotaan että se siitä häviää kokonaan pois. =)

Tuota vatsatautia on kuulema nyt hirmuisesti liikkeellä.


Mun pitäisi myös aloittaa laihdutus kuuri.
Ainakin 20kg pitäisi saada pois.
Pitäisi vaan keksiä jokin hyvä keino, millä saisin painon hyvin laskemaan, ja etten sortuisi niin helposti.
Onko kellään hyvää vinkkiä tähän painon pudotukseen? :D

Nyt taas poistun.

T: Bruschetta ja murut
 
Moi piiiiiiiiitkästä aikaa. Facebookki sai mut kynsiinsä ja tämä on jäänyt. Eeva on nyt 7kk. Herää edelleen äisin tisulle parikyt kertaa. Pitää sitä tuttina. Onko ketään kohtalotoveria? :wave: :/ Ihmeen hyvin jaksan silti...oudon hyvin :eek: . Tassutella en halua sillä huutoa sekin olis, mies ei sais nukuttua ku töihin menis ja pojukin kärsis. Enkä halua huudattaa yhtään tyttöä.
Soseita syö, puuroa jne. Potkii meneen kävelytuolilla minne haluaa ja sitterissä istuu paljon leikkimässä. Liian vähän tulee laitettua lattialle et oppis konttaankin jne, kun tuntuu et aina jtn touhua niin ettei ehi siellä pitämään. Sitä kun pitäs vahtia kokoajan ettei satuta itteensä. Likka on voimakas ja kova touhuaan, ei voi jättää yksin.
Muilla? Miten ja missä pidätte vauvoja? Kui kovasti ne liikkuu?

Fangis ja Eeva 7kk. :heart:
 
FANG-ANN-75, meillä tassuttelu ei aiheuttanu huutoa, tai siis poika rauhoittui aina viimeistään syliin. Ja kaks yötä kesti aínoastaan uuden tavan opettelu eli hyväksy tosi nopeasti sen ettei tissiä tule yöllä. Toki sitten välillä heräilee muuten vain; tuttia suuhun, huono asento jne. mutta pääsääntöisesti heräilyt loppui siihen. Ja meilläkin oli tosi aktiivinen yösyöjä, ei tosin 20 krt mutta pahimmillaan 10 krt yössä. Sittenhän on olemassa se Elizabeth Pantleyn kirja missä on pehmeitä tapoja opettaa vauva nukkumaan läpi yön. Meillä se auttoi moneen juttuun ja kaikkia ohjeita pitkäjänteisesti noudattamalla olis varmaan yötkin rauhoittuneet. Meillä yösyötöt väheni kolmeen, kun noudatin ohjeita (ja sitten taas palasi, jolloin aloitin tassuttelun).

Meillä poika ei viihdy kovin kauaa ittekseen lattialla, kun ei pääse liikkumaan. Yritän kuitenkin laskea hetkeksi mahalleen useamman kerran päivässä. Istuen viihtyy paremmin, laitan tyynyt ympärille ja leluja myös ja keittiön lattialle kun laittelen ruokaa. Osaa mennä mahalleen istumasta, mutta välillä sattuu kömmähdyksiä taaksepäin tai sivulle. Sitten myös kärryttelee kävelytuolilla. :)

 
Fang-Ann meillä Peetu on viihtynyt ihan vauvasta saakka lattialla. Sitterissä ei viihtynyt ja kävelytuolia meillä ei ole. Mahalleen kääntyy ja kierimällä vaihtaa paikkaa sekä taaksepäin möyriipi. Ei istu vielä ilman tukea, tai no hetkittäin mutta yksin ei uskalla jättää. Näin meillä.

Koputan puuta, mutta tuo nyt söi hedelmäsosetta ja iltapuuron ja gefilusmehua ja maitoa ja kaikki on ainakin vielä pysynyt sisällä. Nyt kehrää unta tuolla sängyssään. Toivottavasti oli vaan pikatauti.

Mut tuo neiti tuol kouluttaa tuota koiranpentua, pakko rientää hätiin. :whistle:

:wave:
 
taas minä täällä :ashamed: Nyt kun innostuin niin kirjoittelen sitten yhtenään... ;)

Oli vähän aikaa sitten puhetta lapselle herkkujen antamisesta. Mulla alkaa vähän lipsumaan sen suhteen. Aiemmin olin aika tarkka, ettei mitään ylimääräistä, mutta nyt kun poika osaa pyytää (alkaa siis kitisemään..) ja näyttää niin anovalta, että olen heltynyt. Pieniä määriä olen antanut monenlaista. Poika tykkää syödä muutenkin kaikkea käsillänsä, perunan puolikas menee jo loistavasti ja keitetyt pikkuporkkanat. Ruisleipää mussuttaa myös hyvin, pastaa ja kurkkua. Ranskalaisia (ilman suolaa) annoin myös vähän uudenvuoden kunniaks.

No nyt taidan mennä miehen viekkuun sohvalle. Meillä on taas viime aikoina räiskynyt. Nopeesti sovitaan, mutta kuluttavaa on. Nyt aattelin jutella ihan kunnolla ja saada jotain muutosta tähän. Tyttökin alkoi yksipäivä itkemään ja kysyi miksi teidän pitää aina väitellä. Sanoi vielä, että hänellä tulee siitä syyllinen olo, vaikka tietää ettei hänen syynsä olekaan. Päätin ettei enää turhia riitelöitä lasten nähden.

Öitä kaikille! :wave:
 
huomenta kaikille!
täällä on ulkona -18 astetta pakkasta...aamupuuro saatiin syötyä niin ajattelin tulla kirjoittelemaan kun lapset leikkii,kohta tyttöä aamuunille.meillä tyttö ei ole vielä syönyt herkkuja,leipää tyttö on maistellut ja hyvin sai syötyä.nyt on puhkeammassa ensimmäinen hammas.tyttö sai eilen mummolta sellaisen ratin josta kuuluu ääntä,se on kyllä ollut mieluinen lelu,mutta isoveli välillä haluaa omia sitä,vaikka sai itsekkin mummolta oman lelun:D juoko teillä vielä nokkamukista?meillä tyttö juo tuttipullosta itse mutta nokkamukista ei vielä.
kippana:viittisitkö minutkin lisätä listaan,eli meillä tyttö syntynyt 13.05 49cm 3225g :)
nyt pitää lähtä pyllyjen pesuun ja nuorimmainen laittaan aamuunille:)
 

Yhteistyössä