***Toukovauvat 2007*** elokuu

Pikaseen voimia sairastaville ja vinkkinä lastentarvikkeesta saa ostettua Vaporizer niminen kuivahöyrystin ja musta se oli tosi tehokas ja on hygieeninen kun ei ole vesihöyryjä.
Ihanan raikas tuoksu tulee ja toimii hyvin!
Tuo sipulilohkot sekä valkkarisipulit varmaan ajaa saman asian mutta tuo kuivahöyrystin on huomattavasti paremman tuoksuinen!!! ;)

Meillä nukutaan edelleen yöt isi kanssa ja koko yö menee ilman tankausta vieläkin.POika simahtaa 22-23 ja syö 6-7 ja herää 11 aikaan.

Huomenna saadaan rokote,saa nähä tuleeko kipeeks siitä...

kata ja miska 3kk
 
hellou taas! kirjoittaminen hieman vaikeeta kun paskantavan lapsi sylissä, mut nopeesti :LOL:
l ääkärissä käyty, kaikki hyvin ei missään mitään, rohina yläteissä. Mutta paree kattoo ku katua!

no nyt vaipan vaihtoon
 
Eli 4 kk neuvola käytynä:
Pituus: 63 cm
Paino: 6040 g
Pipo: 41 cm

Suloinen hymy-neiti. Sirorakenteinen. Rintaa saa. Lisäruokien maisteluun kohta. Kääntyy, miltein kämmennoja jo. Käsien symmetrinen keskilinja. Pään hyvä hallinta. Varaa jalkoihin hetken.

Elikkäs hyvin kasvaa ja kaikki hyvin. Paino ei ollu noussu edellis käynnistä, muttei kuulemma ole vakavaa. Kiinteitä alotellaan sit viikon päästä kun kotiudutaan reissusta. Ens kerralla taas saahaan sit rokote.

Huomenna sit lähetään tytsyn kanssa sinne Helsinkiin siskon luo. Nyt varmaan pitäis pakkailua jatkaa että tulee kaikki tarvittava mukaan.
Palaillaan taas :wave:

Kojo ja Noora tasan 4kk
 
Heipsistä!

Touhukas päivä takana...leivoin kahvikehriä, suklaamuffinsseja ja juustosarvia, kun alkoi pakasteessa olla jo aukkoja. Ja ihanaa...sai lämmittää leivinuunia jo kun tuntui vähän kolealta (mun lempipuuhaa), tästä se syksy alkaa =) Ja perkkasin 20 litraa mustikoita jotka ostin tuttavalta, siinä oli omat ja miehen veljen porukan mustikat.

Teiltä joiden vauvat syö jo soseita piti kysymäni että montako kertaa ja kuinka paljon päivässä/kerralla vauvanne syö sosetta?
Meillä Peetu on nyt syönyt aina aamuisin, ja tänään meni jo puoli purkkia peruna-porkkana sosetta kertaheitolla. Ja muutenkin tänään katsoin varsin paljonko syö päivä aikana, saldoksi tuli 7dl korviketta, tissittelyä, puoli purkkia sosetta ja 160milliä peruna-porkkanavelliä. Eli syö kuin miehet konsanaan. =) Mietinkin tässä josko alkaisin antaa sosetta 2 kertaa päivässä eli aamulla ja vaikka iltapäivällä.

Meillä on täällä nyt tyttöjen yö :D 3-vuotias neiti halusi välttämättä nukkua äitin kanssa lattialla patjalla ja niinpä me tehtiin peti lattialle. Ajattelin että voi kai sitä joskus tehdä sitäkin mikä lapsesta niin kivaa vaikkei se itseä nyt niin miellytäkkään. Iskä aikoi syöttää sen yhden syötön Peetulle yöllä pullosta. Ja tää äiti kokeilee mille tuntuu mennä jo ennen yhtätoista yöunille :eek: Sitä ei ole tapahtunutkaan sitten aikoihin kun aina venyy liki kahteen ja joskus ylikin tuo nukkumaan meneminen.

Viivi kiva idea viedä lahjaksi kestoilua aikovalle kestovaippa. Itse olisin ainakin ilahtunut suunnattomasti.

Ja minä en oo kerinny sauvakävelylle kun ollaan oltu niin koko ajan menossa että nyt on niskat ihan ihan jumissa. Päätäkin jo särkee sen takia, mies hieroikin niitä mut eipä oikeen auttanut. Häätynee tilata aika oikeelle hierojalle :/ Siitä onkin jo aikaa kun viimeksi olen käynyt, tai sitten vaan alan taas ahkeroimaan ja kävelemään. JOtenkin nuo syksyn pimeät vähän verottaa lenkkeily innostusta.

Mutta nyt kömmin tytön kanssa peiton alle kokeileen mille tuntuu nukkua vierashuoneen lattialla :D

Huomiseen taas :wave: :wave:

Tiitteräinen ja lapset
 
Tirlattan: Kaverillani on nuo vihreän sävyiset, ihan hyvän näköiset. Olet varmaan mittaillut ne paikat, joihin teidän pitää vaunuinenne mahtua? Kaveri nimittäin ei mahdu noilla kaupan turvaporteista, pitää poistua tuloportin kautta. Ja ulko-ovi heillä 80 cm, joen aika tarkka saa olla, että osuu ovesta sisään, kun puoli senttiä varaa kummallekin puolelle...Ja mummon luo kerrostalon ovesta ei mahdu ollenkaan. Mutta jos teille sopivan levyiset, niin ota punasävyiset =)

3kk neuvolakuulumiset:
5990 g,
63,6 cm,
pää 40,6.

"Kasvu norm. Pään muoto symmetrinen, aukile +. Moro+, askellus+, tarttuu+. RM + Almiron Pepti saanut. Vatsavaivoja sekä itkuisuutta ollut --> äiti ei enää käytä itse maitoa eikä munaa. Iho helahtanut äidin syömästä vadelmasta yms. " Sitten joku outuo sana, josta en ssaa selvää...

Eli otin puheeksi allergiaepäilyni. Meidän onneksi meidän oma neuvolantäti (joka oli meillä nyt ekaa kertaa) on meidän neuvolan allergiaspesialisti. Ei olisi voinut paremmin sattua! Saatiin seuraava vapaa lääkäriaika, ensi viikon keskiviikolle menee. Sanoi täti, että kuvaukseni perusteella hänkin on sitä mieltä, että selvästi maitoallergiaa ja asiaa pitää saada nyt eteenpäin, kun olenkin jo itse tehnyt välttämis/altistukset. Lääkäriltä toivotaan saavamme verikokeet ja läheteen allergologille sekä reseptin tuohon almironiin, kun on sikakallis. En ole kyllä ihan varma, saako siitä sen korvauksen ihan vaan reseptillä. Olen ymmärtänyt, että tarvii testien osottaa ensin alleegian ennen kuin saa b-lausunnolla kela-korvauksen. No, katotaan miten käy. Tissillähän meillä edelleen on menty, lisämaitoa tarvitsee vaan kun lähden torstaina kouluun (hui, jännittäää kuinka menee). Ja saanut jo ennakkoon mummulla hoidossa ollessaan että on testattu suostuuko Mio almironia syömään ja kestääkö masu.

Olen välillä epäillyt, että jää poika vielä nälkäiseksi syötyään. Tyytyy kyllä siihen mitää saa, mutta lopettaa imemisen vasta kun ei enää tunnu tulevan mitään. Tänään sitten kokeilin antaa korviketta sen jälkeen kun oli syönyt molemmat rinnat ensin. Pullosta katosi vielä yli 80 ml! Eli ei taida ihan vastata tarjonta kysyntään tällä hetkellä...

Saatiin lupa kokeilla maissitärkkelyksestä valmistettua maissivelliä iltaisin, jospa se pidentäisi edes yhtä syöttöväliä yössä, niin minä saisin nukkua paremmin ja jaksaisin luennoilla olla...Tänä-iltana meni n.20ml velliä, totutellaan ja katotaan miten käy. Supon pistin yöksi, kun rokotettiin tänään, ihan vaan varulta.

Siskoni sai tänään tytön, kolmannen lapsensa. Vähän poikaa toivoin, että olisi Miolle leikkikaveria, mutta ihanaa päästä lääräämään tyttöä! :D

Nyt yöpuulle odottamaan isukkia yöllä töistä kotiin. :wave:
 
Kiinteistä: meillä vauva syö yleensä päivässä näin:
-aamulla maitoa
-päivällä peruna-porkkanavelliä
-iltapäivällä maitoa
-illalla purkillisen kasvissosetta (tai vastaavan määrän itse tehtyä), jälkkäriksi ½ purkkia luumua
-iltapalaksi itsetehtyä banaani-vadelmasosetta
-nukkumaan mennessä ja yöllä maitoa

Meillä sekä maissivelli että kauravelli näyttävän aiheuttavan mahakipuja, eli niitä en anna vähään aikaan.

Tämä mamma lähtee tänään juhlimaan, ihan autolla kylläkin, mutta näkemään työkavereita. Ja saa vähän laittautua. kiva juttu!

Muuten 4 kg tippunut paino kuukaudessa!! Olin vähän yllättynytkin että se on sittekin tippunut niin paljon. Jouduin (=sain) tämän iltaiset juhlavaatteetkin vaihtaa kokoa pienemmäksi kaupassa. Ihanaa, ei ole ihan hukkaan mennyt laihdutusponnistelut. Vielä yritän n. 7 kg saada pois, silloin olen kyllä jo hoikempi kuin alkaessani odottamaan Rasmusta.

Meidän päiväkodissa on muuten ulkomaalaissyntyinen nainen, joka meitä tavatessaan aina valittelee, että voi kun hänkin haluaisi pojan, hänellä on vaan tyttöjä, jotka tietty kuulemassa vieressä. Mä vaan yritän, että molemmat on kivoja... mutta tämä vaan jatkaa, että hän niin pitäisi pojasta. Jotenkin tosi kiusallista. Ilmeisesti jokin kulttuurisidonnainen asia, että tyttö ei ole yhtä arvokas. :(
 
Saanko liittyä seuraan? :) Kun on tullut nyt salkkaristi vähän seurailtua jutusteluanne :ashamed: josko voisin osallistua myös...

Jos vähän kertoisin meidän vaavista :) Meillä perheeseen kuuluu 8.5.07 syntynyt poika ja kymmenen vuotta vanhempi tyttö, sekä mies ja koira.

Me aloitettiin muutama päivä sitten harjoittelemaan maissivellin syömistä. Muutoin ollaan tissitelty. Ja sitä onkin sitten tehty tosi ahkeraan ja siksipä päätin kokeilla lisäksi velliä. Eilen ja parina edellisenä iltana juotiin 40 ml ja tisua päälle. Samoin nyt aamulla. Vielä en ole huomannut mitään vaikutusta; ei siis mahakipua, mutta ei edistystä syöttöväleissäkään. Syödään päivisin jo noin tunnin välein ja yöllä enää vain hiukan harvemmin... Se vähän arvelluttaa, kun en osaa aina tunnistaa nälkää ja mahan kipristelyä, ja meillä ukko kyllä ottaa kaiken tarjotun ruuan vastaan, että syötänkö välillä liikaakin.

Hauska tutustua teihin ja mukava lukea muiden samanikäisten vauvojen vaiheista ym. =)
 
Tervetuloa äippä seuraan.. :wave:

Vaniljatäti, miten olet saanu itteäs "niskasta" kiinni ja alkanu puottaan painoa, ku minun pitäis kans saaha sitä alemmas, mutta ku makean nälkä aivan valtava ja ruoka maistuu! Oisko vinkkejä? Hitto, ku yölläki herää niin aivan maha murisee ja suklaata haluttais... vois vaikka lusikalla syödä paljasta kaakao-jauhetta :eek: Ajattelin kyllä, että jos kaivais nuo vanhat Painonvartijoiden laput ja alkais niitä noudattaa, mutta saa nähä sitte.. Eikö täällä muuten joku? liittynytkin niihin keventäjiin??? Kokemuksia?

Mulle nousi sitte kuume, eikä jaksa juuri mitään tehhä...(paitsi tänne nettiin tulee eksyttyä vaikka olis kuinka kipeä :ashamed: )
Nyt juomaan kuumaa teetä jospa se vähän helpottais...

Mukavaa iltaa Vaniljatäti ja nautihan illasta!!

Hanna :snotty: ja Paavo :heart:
 
Me aloitettiin kiinteät 3kk ikäisenä. Nyt ruokarytmi on kutakuinkin tällainen..

aamulla: kaurapuuroa (HIPP luomupuuro) tai hedelmäsosetta + korvikemaito
lounas: tisumaito
välipala: tisumaito
päivällinen: itsetehty peruna-pataattiseos + korvikemaito
iltapala: oma tai korvikemaito (vähän tytön tuulesta kiinni)
yöllä: tisumaito noin 3krt :(

Noita kiinteitä annan niin paljon kun syö. Ilmoittaa kyllä kun ei enää tee mieli, maito kyllä kelpaa silti ja sitten yleensä siitä on rinnuksilla osa.

Meidän neuvolassa ei suositeltu noita vellejä ollenkaan. Sanoivat, että saattaa kuulostaa hassulta mutta mieluummin perunaa iltapalaksi. Kokeilu kannattaa aloittaa päivällä tietty, että jos jotain tuleekin niin ei mene yöunet. Mut toi puuro mitä käytän niin on alk 4kk ja ainakin meidän neiti on tykännyt yhdessä mustikkasoseen kanssa. Helliä vatsalle:)

Maanantaina 4kk neuvola, saa nähdä miten on tyttö kasvanut.
Äiti täällä odottaa kovasti kun ollaan lähdössä kuukauden päästä matkalle, viikko aurinkoa :) Peppikin lähtee mukaan...onko teillä kokemuksia pienen kanssa lentämisestä/matkustamisesta ulkomaille?

Äippä78, tervetuloa!

Hauskaa päivää kaikille, kun tuo neiti tuosta herää niin lähdetään kaupoille.

EKÄ ja Peppi
:wave:
 
onpas väsyttävää tällaiset sade päivät |O , enkä ole ainut joka meillä on väsynyt, poika nukkui oma-aloitteisesti just tunnin unet, mikä on hyvin outoa ja Helmikin taas nukkuu, vaikka oli vain pari tuntia hereillä. Oltiin meinaan säästä huolimati tunnin ulkona, kun meno sisällä käy liian hurjaksi, lapset pyöräili ja sitten tietysti loiskivat vettä lätäköistä.

Toivottavasti ukko pääsee tänään ajoissa lähtemään töistä, kun meidän neidin jumppaan ilmoittautumis päivä on tänään, ja hiukan tekis mieli ottaa itsellekin jumppakortti, mutta kun noista miehen töistä ei ota selkoa, niin en tiedä miten pääsen siellä käymään.

Meidän laajennuksen piirtäjä just soitteli, että on saanut paperit siihen jamaan, että päässään rakennuslupia hakemaan :whistle: eli ne vähätkin vapaa-ajan ongelmat häipynee, remonttia ja rakentamista tiedossa, ja jos suoraan sanotaan, mua se ei hirmuisesti iskis, mutta kyllä sitä lisä tilaa nyt niin kipeesti tarvitaan. Eli se niistä mun talopaketeista. No oikeesti, en tiedä olisinkos miekään niihin osannut ryhtyä, kun kymmenen vuotta ollaan tätä taloa laiteltu, niin onhan tästä niin koti muodostunut.

Helmin kummi kävi äsken teellä, toi tuoreet pullat tullessaan, niin hiukan kyllä sorruin, muutenkin mun paino on pudonnut sen kolme kiloa, ja nyt tyssännyt siihen, liekö noi tytön synttärit olleet pahaan aikaan, no ei sen puoleen, launtaina lähdetään viikoksi sinne reissuun, että jatketaan tiukkaa kuuria sitten sen jälkeen. Olen tähän pieneenkin pudotukseen tyytyväinen, vaatteissa senkin huomaa.
 
voi mikä päivä....mua suututtaa :headwall: onneks ukko tuli töistä jo vähän ennemmin :) vettä satanu melki koko päivän ja tää flunssa nii ei olla uloskaan menty. johan alkaa taas seinät hyppiä silmille kun ollaan koko viikko oltu kotona sisällä :kieh: kovasti jo menottas jonnekkin... :whistle: mitäpä muuta mäkään oon täälä kotona ollessa tehnyt kun herkutellut vähän väliä :p kiva kiva pitäs lopettaa tämä mässäily,ei enää meinaa onnistua ilman esikon kiukkuilua kun sille en annakkaan namia :whistle: joo että vaniljatäti mäkin kuulisin mielelläni miten oot onnistunut lopettamaan herkuttelut? :D Hanna-77 aivan sama juttu mulla...yölläkin joskus niin kova nälkä ettei meinaa saada unen päästä kiinni.... :headwall:

äippä78 :wave: tervetuloa!!!!

meillä tänään ollu ahmimispäivä...vauvalla siis ;) syönyt tosi usein ja päikkäritkin ollu puolituntisia.eipä oo tänään tissit täyttyny liikaa....mut maito riittäny kuitenkin onneks.
no nyt tämä pieni mies taitaa suuttua äitille :( niin loukkaantuneen kuulosta itkua tässä mun sylissä meinaa päästää,joten nyt häivyn :wave:
 
Kiinteistä/velleistä: Meillä neuvolassa sanottiin, että ei viljavellejä vielä kokeiltaisi, yleensähän viljan suositusikä 5 kk ja meillä vielä tuota allergiataipumusta. Maissivelli oli ainut, mikä jäi jäljelle. Peruna-porkkanavelli olisi ollut paras vaihtoehto, mutta porkkanassa arllergiavaara ja peruna yksistään kuulemma saa lapsen helposti ummelle. Joten maissivelliä kokeillaan. Nyt kyllä täytyy jättää tämä ilta väliin. Päivällä annoin vielä (ja eka kerran siis eilen illalla), mutta huomasin vasta myöhemmin, että Miolla on ihottumaa taas kaulassa ja selässä. Täytyy pitää tauko ja koikeilla sitten uudelleen tulooko tuosta maissista vai olenko ite syönyt TAAS jotain ihottumaa aiheuttavaa. Huoh |O , päätä saa hakata seinään näiden allergioiden kanssa, eikä edes se auta :headwall:.

Painon pudotuksesta: Täällä päinvastainen ongelma, paino on jo kilon alle painon enne raskautta, ja näy ttää vaan putoavan! Tää maidoton-munaton dieetti ei ainakaan auta tuon painon pitämisessä. Vauva imee kaiken ylimääräisen pois...kuulostaa varmaan tosi hyvälle ja tyytyväinen olenkin, kun vanhat vaatteet mahtuu, mutta kun ne alkaa jo uhkaavasti roikkua päällä, ja aiemminkin olen keikkunut alipainon ja normaalin rajamailla. Ja hiukset tippuu!

Pitää mennä, kuulemisiin :wave:

Stiina & Mio 3kk
 
Moikka

oltiin eilen 4kk neuvolassa:

paino 8350g (kuten lääkäri sanoi: pullukan puolella, mutta normaalipainon rajoissa :LOL: )
pituus 64cm
pipo 45cm

Aurinkoinen vauva
iho, cor(?), lonkat normaalit
seuraa katseellaan, kuulee, ottaa jaloilleen, nukkuu yöt

tuosta öiden nukkumisesta en ihan ole samaa mieltä, musta kello 5-6 aamulla on vielä yötä... :D sillon nimittäin syö sen kerran. Mikä muuten tuo cor on? se lukee edellisessäkin lääkärikäynnissä.

kiinteistä tänään on maisteltu ekaa kertaa perunaa, kun neuvolassa suosittelivat kiinteiden aloitusta ison koon takia. Meillä on myös kuten EKÄ:llä (hauska lyhenne, muuten) eli neuvolasta sanottiin, ettei vellejä, vaan suoraan perunaa.Joka tapauksessa, Niilo TYKKÄS perunasta. maiskutteli oikein tosissaan. Muistan että isoveli olis ollut samanlainen. Ei mitään yökkäilyjä tms. Hienosti siis meni. Huomenna maistellaan uudestaan.

Isoveljellä on vähän lämpöä, toivottavasti ei tartu pikkuveljeen.

painonpudotuksesta Kaks viikkoo keventäjissä takana, 1,6kg lähtenyt. Ja koko viime viikon loppu (keskiviikosta lähtien) meni harakoille, koska olin siskon luona ja herkuteltiin tietty koko ajan... ja sunnuntaina oli ristiäiset. Serkkupojasta tuli Jerry Väinö Juhani. :heart: Nyt palattu ruotuun. Maanantai oli vaikea päivä, eilen ja tänään tosi helppoa. no, matkaa on vielä vaikka miten. Päivä kerrallaan...

Tervetuloa mukaan äippä78!!!

Mulla on kirjoittelu vähentynyt, mutta lukemassa käväisen lähes päivittäin.
Palataan taas!

Gabria
 
Heippa!!Tuo cor on sydän..Eli hienosti on teillä Gabria asiat!!

Meillä oli vasta 3 kk neuvola mutta hyvin täälläkin kasvettu!
pituus 60,5 cm
paino 6,4 kg ja nuppi 41 cm

Piikin sai ja vähän ollut flegmaattinen ja kuuma jo...
Syönyt tänään vain aamu 7,päivällä klo 13 ja iltapvästä 17.Joka kerralla noin 1,5 desiä.
Nukkuu vaan.
Aika vähän syö musta.
Öisin ei syö vieläkään,eli eilen nukahti 22.
Kai jokinkasvukausi taikka piikistä johtuvaa...Mene ja tiiä!!

Nyt mentävä,ukon menee hermot kun kahville mua huutelee!!! :wave:

kata ja miska 3 kk
 
Tyhmänä täällä kyselen, mutta ku annatte vauvoille tuota perunaa niin annatteko sitä tämän kesän potuista eli uusista potuista vai mistä? Mie en nimittäin ole koko kesänä uskaltanu syyä uusia pottuja ku mulla menee niistä maha aivan sekasin ja aattelin, että Paavollekki varmaan niistä tulee masuvaivoja.. :whistle: Ja meilläki varmaan pitäis nuo kiinteät alottaa ku ei taho tuo maito pitävän nälkää, joten pähkäilin, että mistä saan sille ns. vanhoja pottuja vai ostanko purkkiruokaa.. :ashamed:

Niin ja vasta käväsin kuumeisena kaupassa ja tottakai sieltä tarttu mukaan Maraboun Daim suklaalevy... :ashamed: Kääk... tälle makeanhimolle täytyy tehä jotaki!!!
 
Heippa!

Tervetuloa äippä78 mukaan!

Kaikille voimia joilla sairastetaan. :hug:

Kiinteistä ainakin Tiitteräinen kyseli.
Meillä yritettiin aloitella pottu-porkkanalla. Siitä meni maha kovalle. Sit seuraavaksi ollaan kokeiltu maissia, ja siitä tulee vihreä kakka ja mahavaivoja. Hedelmäsoseita olen pari kertaa antanut.

Meillä muuten mennään edelleen tissimaidolla, kun syöntiväli pysyy edelleen n. 4 tunnissa. Olen tyytyväinen kun pullosta saa annettua maissivelliä illalla aina tunti-pari ennen iltatissiä, niin yö nukutaan aamuun asti. Yö alkaa pojilla jo klo 20 ja herätään sit 6-7 aikaan syömään. Meillä koululaiset pitää herättää jo klo 7, joten tämä sopii meille.
Muuten en taida pitää kiirettä, kun mahavaivoja kerta tulee. Pääasia, että on joku mitä antaa helposti miun poissa ollessa.

Hanna, meillä neuvolantäti sanoi, että kannattaa aloittaa vanhoilla potuilla eikä uusilla, mut en kyllä muista miks... Itse kokeilin purkista.

Kiitos kovasti kaikille ratasvärikyselyynvastanneille!
Lopulta päädyin niihin puna-harmaisiin ja komiat on!!! Kävin just iltasella kävelyllä (siis pojat ei karjunut yhtään siellä, vaikka se on ollut meidän ongelma). Kyllä niillä oli kiva pukata, kiitos kääntyvien etupyörien.

Ihania nämä illat kun kaikki 4 nukkuu jo aikaisin ja saadaan miehen kans olla kaksin joku tunti ennen nukkumaan menoa. (nyt mies kyllä ei kotona, joten tulin heti tänne :whistle: )

mmammaalle olen aikonut usein lähettää :hug: kun vieläkin joudutte kärsimään mahavaivoista ainakin ajoittain.

Ja Stiinalle myös :hug: allergiavaivojen kanssa

Tirlittan ja pojat 4 kk
 
Itkuista iltaa täältä :/
Nyt on joku pistänyt taas pojan masun kipeäksi ja uutena juttuna posket helahtivat punaisiksi ja näppylöille, samoin jaloissa on pientä punaista näppyä.. Argh. Kyllä suututtaa. Juuri kun luulin, että se laktoositon toimii, niin nyt sitten näin. Mitään muuta erikoista en ole syönyt, joten kai se on pakosti sitten se maito. Tosin olen syönyt noita laktoosittomia tuotteita jo reilun viikon :| Huomenna jää sitten maito taas kokonaan pois, katsotaan kuinka käy.. Olin juuri muutenkin kysymässä, STIINAS, että onko jotain maidotonta maissivelliä olemassa? Meillä varmaan olisi nyt kiinteät edessä jollain muotoa (lisää masuvaivoja...), koska syömäväli on nyt ollut ympäri vuorokauden 1/2-2 tuntia. Tosin voihan se olla sitä tiheän syömisen kautta, mutta eikai senkään pitäisi kovin montaa päivää kestää..? Tuo peruna on tietysti toinen vaihtoehto, mutta pelkään sen allergisoivan, kun itse olen sille oireillut vauvana (kuten lehmänmaidollekin).

Nyt oli omaa napaa (tai siis pojan), kiitos kun sain taas tilittää.. unohdin tässä jo mitä muuta piti kommentoida. Hienoa että STIINAS saatte allergiatutkimukset vauhtiin, toivotaan pikaista selkiytystä asioihin! ja TIRLITTAN, hyvä valinta, hienot vaunut =)

Mutta nyt kokeilen siirtää poikaa omaan sänkyyn (liinaan nukahti lopulta huudettuaan koko illan..). Toivottavasti sentään yöunet säilyisi jonkinmoisina..

Öitä =)
Vilmis ja poika :heart:
 
Heipat taas!

:hug: mahavaivoista ja flunssasta kärsiville! Ei varmasti mukavaa.

Meillä siis Peetu syö pottu-porkkana, perunaparsakaali ja kasviksia soseena. Tänään kävin ostamassa kaikenlaisia 4kk soseoita ja alan purkki kerrallaan kokeilemaan. Noista ei ainakaan ole tullut mahavaivoja yhtään. On se jännä et toisilla tulee niin helposti ja meillä ei esikoisellakaan ole koskaan mistään tullut mitään. Eli mahavaivoilta on meillä säästytty kokonaan. Tää on muuten just ongelma-aika noiden pottujen kanssa kun vois itekkin soseuttaa perunaa, mutta kun ei vanhoja pottuja kaupasta saa, ja uutta ei suositella vauvoille. Eli osta Hanna vaan hyvällä omalla tunnolla purkkiruokaa :) Pelkkää perunaa ei kyllä löydy, mutta mä aloittelin sillä peruna ja olikohan se nyt parsakaali soseella.

Yöt nukutaan edelleen noin 20.30- 10.00 yhdellä syönnillä, eli tosi hienosti. Kaikki kauhistelee että ei kai tuollasia vauvoja edes ole mutta on niitä :heart: =) Veljen vaimo aina sanoo 1 vee tytölleen et kuuntele nyt, heillä kun heräillään edelleen monta kertaa yössä. Peetu on siis kaikinpuolin tyytväinen vauva. Kaikki vaan kauhistelee sen kokoa, ja että miten sä jaksat tuollaista kannella. Mut sepä siinä onkin kun ei sitä tartte kannella, joko se kellii lattialla (sitterissä ei viihdy yhtään) tai sit istuskellaan kiikkastuolissa. Ja kyllähän ne voimat kasvaa sitä mukaa kun vauvakin. =)

Just tulin sauvakävelyltä. Niskat huutaa hoosiannaa niin oli pakko lähteä verrytteleen niitä. Vasen puoli niin jumissa et vihloo tuolta päästä takapuoleen asti :/ Ehkä usein kantaa Peetua just vasemmalla puolen ja yöllä kun otan tissille niin sit nukkuu hankalasti yöt Peetu kainalossa. Ja nyt jäänyt kävelyt vähiin kun oltu reissussa niin paljon ja autossa istumistakin harrastanut ihan kiitettävästi. Mut josko nuo tuosta vertyy kun alkaa taas sauvomaan.
Jollekkin oli lääkäri antanut vinkin kipeille niskoille että pulloon niin kuumaa vettä kuin hanasta saa ja sitä pitää siinä kipukohdassa, kuulemma helpottaa. Kokeilen itsekkin tänään sitä, kun ei pää meinaa kääntyä.

Mutta nyt sauna kutsuu! Kirjoitelkaahan ahkerasti!

Tiitteräinen ja kiltit lapset :heart:
 
Heippa kaikille :wave:

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen :) Kävin kyllä eilenkin lukemassa viestejä, mutta aina joku juttu tulee, ettei sitten saa kirjoitettua :/ Mutta nyt kaikki nukkuvat ja itse olen käynyt suihkussa :)

Kovasti :hug: :hug: kaikille, jotka kärsivät allergiaepäilyistä ja masuvaivoista :hug: Voin vain kuvitella miten kurjaa se on :ashamed: Mutta voimia paljon teille kaikille :hug: :)

Tirlittan hyvän värin valitsit! En ehtinyt vastata värigallupiin, mutta niitä olisin äänestänyt :D Vaikka ne oli kaikki kyllä tosi nättejä!

Gabria, täällä toinen "keventäjä" :D Eli eilen liityin netissä ja ilostuin, kun nyt niillä on se kampanja, että saa askelmittarin lahjaksi :)

Eilinen päivä oli ihan tuskaa. Sormet napsasivat niin julmetusti kaiken hyvän perään, tai oikeastaan ihan minkä vain suuhun pistettävän perään :ashamed: Ai kamala, että mä syönkin hirveitä määriä :eek: Jotenkin sen vasta tajuaa, kun laittaa kaiken ylös ruokapäiväkirjaan mitä suuhunsa laittaa :ashamed: Tämä päivä on ollut jo helpompi, vaikka valehtelisin jos väittäisin, etten haluaisi syödä jäätelöä, leipää, lihapiirakkaa, karjalanpiirakkaa.... :ashamed:

Katsotaan nyt miten käy, yritän kyllä olla reipas =) Minun olisi syytä ihan terveydellisistä syistä laihduttaa ja alkaa liikkumaan enemmän :ashamed: Vaikkei minulla ole ylipainoa kuin vajaa 10kg, niin ne on kaikki keskivartalolla :ashamed: :( Ja kun se raskausdiabeteskin oli minulla silloin poikaa odottaessa, niin kaikki mahdollisuudet on sitten sairastua siihen oikein pysyvästi :ashamed:

Nyt olen taas alkanut pyöräillä kuntopyörällä. Ai että sitä tunnetta, kun hiki valuu selkää pitkin ja jalat on ihan hyytelöä :LOL: Mutta mittarit näyttää hyvältä, kun kalorit palaa ;)

Vaniljatädille suuret onnittelut painonpudotuksesta :hug: :flower: Hieno juttu!

Hanna voi että mä voin melkein maistaa sen Daim-suklaan suussa :p Mutta nyt ei auta, tälle tielle kun olen lähtenyt, niin tämä katsotaan loppuun asti :D

Kiinteistä olitte jutelleet. Meillä Maija syö nyt ihan täyttä päätä kiinteitä. Tissiä annan aina kun haluaa, mutta saa korvikettakin ja velliä. Meillä on suunnilleen näin nämä ruokailut:

*aamupalaksi tissiä, n. 6.30-7 aikaan
*ennen ekoja päiväunia, n.9-10 aikaan juo yleensä korviketta n. 120ml
*lounas ½ purkkia kasvissosetta ja ½ purkkia hedelmää, päälle rintaa
*päivän mittaan rintaa ja lisäksi korviketta n.100ml
*päivällinen sama kuin lounas
*illalla velliä 100-200ml

Aika paljon meillä siis syödään jo. Ajattelin piakkoin siirtyä aamu- ja iltapuuroon. Yöt meillä nukutaan ihan kokonaan, niinkuin on tehty jo pidemmän aikaa. Välillä herää yöllä ja silloin otan hänet vain kainaloon ja lykkään tissin suuhun. Ja ihan kaupan purkeilla mennään, nyt on tätä projektia niin hyvin, että ei pysty omia soseita tehtailemaan :whistle: Vaikka se on kyllä enemmän kuin tuttua puuhaa aiempien lasten kohdalta :D Tein yleensä aina kerralla useita eri ruokia vauvoille. Ostin kasan eri vihanneksia ja sitten vaihdellen lihaa, kalaa ja kanaa. Kolmessa-neljässä kattilassa sitten porisi ruoat :) Helposti tuli hyvää ruokaa, joten voi olla, että tässä syksyn päälle luovun kaupan soseista ja teen ne taas itse. Perunankaivuu kun on anoppilassa ohi, niin sitten saa taas niitä "vanhoja" perunoita raaka-aineeksi!

Minnihiirellä loma lähestyy B) Kuin myös täällä =) Toivotan teille oikein hyvää ja turvallista matkaa, ellen ole enää linjoilla ennen lähtöänne :wave: Nauttikaa ja syökää hyvin! Minä aion ainakin syödä mitä mieli tekee tuolla lomalla, siellä ei jaksa kaloreita laskea :ashamed: :D

Mutta nyt täytyy mennä nukkumaan, alkaa mennä romaanin puolelle
:D

Voikaa hyvin kaikki :wave: :hug:

Parasta aikaa ja Maija :heart: 4kk2vko
 
Kyllä ootte ahkerasti kirjoitelllut. Äkkiä kans kirjoitella kuulumisia, kun poika viihtyy setterissä ja juttelee tyytyväisenä. Isompi poika vielä nukkuu. Ensinnäkin isot :hug: teille joilla epäillään allergioita ja myös teillä missä ollaan kipeinä. Täällä vielä nokka vuotaa mulla ja miehellä. Poijille ei oo vielä tarttunut. *koputtaa puuta*. Tirlittan oli välinnut nätit vaunut. Mä en olisi osannut päättää kumman olis ottanut.
Minnihiiri Teillä alkaa ihana aika ;) . Meillä onneksi tuo laajennus puoli on melkein valmis, khh huone on tapetteja ja kaappeja vaille. Muuten on tuo uus puoli ok. Sitten pitääski tuota poikien huonetta tekemään ja laittaan kuntoon. Nyt kesällä ollaan tehty hissuksenssa, mutta aina jotain on tullu valmiiksi.
Otin eileen pehmennyksen hiuksiin, tuntuu niin ihana uudelta taas. :)
Meillä mennään edelleen myös tissimaidolla, maisteltiin muutama päivänä ruusunmarja sosetta, mutta jotenkin tuli sellainen olo ettei justus piitannu. Ilme ei ollu niinkuin esikoisella, että vau mitä hyvää mä sain.
Hyvin kyllä pärjätään tissimaidolla yölläkin syödään se max. 2 kertaa.
Kiva nähdä maanantain neuvolassa kuinka on kasvettu.
Meillä isoveli on saanut "viihdyttäjän" roolin, Justus nauraa aivan vääränä, kun juuso jotain pelleilee sille. :heart: On ne niin ihanan rakkaita. :heart: Vaikka välillä tekis mieli lahjottaa tuo esikkoinen johonkin, kun meno on aivan hullua ja ei uskota mitään. Mutta sen onneksi on oppinut tässä 4 vuoden aikana lasten kasvatuksesta ja kasvamisesta, että kaikki vaiheet menee ohi.
Huomenna Juuso täyttää sen 4-vuotta. :heart:
Oltiin eilen kaupassa käymässä niin eiköhän mulle tarttunut sipsi pussi taas käteen. :kieh: :ashamed: Ei tästä laihdutuksesta mitään tuu, mutta jos yrittääs ottaa ittiänsä niskasta kiinni ja alottaas maanantaina. :whislte: ( Niinkuin aina). Hyvää viikonloppua kaikille!!

Elli Ja Justus muutamaa päivää vaille 4 kk.
 
Tulin pikasesti lukemaan,mutta tähän mä nyt jäin... :D ei kauan pysty kyllä,tuo esikoinen kiukkuaa tossa palapelin kanssa :kieh:

KIITOS kaikille parantumistoivotuksista =) alkaa olo olla kaikilla meillä jo parempi! Toivottavasti muillakin sairastelijoilla olo helpottaa pian :hug:

Stiinas&vilmis kurjuus noiden allergiajuttujen kanssa :( :hug: teille!!!mä uskallan pikkuhiljaa ajatella ettei meillä ainakaan maitoallergiaa ole...nyt on mahavaivat pikkasen parempaan päin,ainaki nyt näyttäs siltä :) Tirlittan kiitos!!Tästä pikkuhiljaa luottavaisin mielin jätän mahavaivat historiaan :whistle: vaikka kyllähän sitten kiinteiden alottamisen myötä varmasti taas jotenki reagoi...mut toivossa parempaan hyvä elää =)

Pojalla on muuten maha varmaan vähän löysällä tai jotain...niistä antibioteista,kun kakkaa tulee usein!nyt joka yökin rutissut ainakin kerran ja aamulla sit useemman kerran täräyttää :) haiseeki vähän erilaiselle mitä yleensä,mut väri on normaali keltanen :LOL: kiinnostavaa :whistle:

Vielä mennään meilläkin tissimaidolla.yöt menny ihan kivasti.ja mikä ihanaa uskaltaskohan tässä jo hurrata niiden aamuyön(klo.4alkaen) ähinöiden siirtyneen vähän myöhemmäks,jopa lähelle kuutta ku nyt muutamana aamuna ei oo herännytkään noin neljän aikana ;) hmmm saas nähä :D

Parasta aikaa Oi mä oon haaveillut kuntopyörästä täs jonku aikaa =) vois vaikka samalla polkea kun kattoo salkkareita :whistle: se on ainut ohjelma jonka katon joka ilta ja rauhassa(yleensä :whistle: ) niin siinä olis hyvää aikaa :D Tsemppiä kaikille keventäjille!! jospa sitä itekkin alkais vaikka sillä ruokavaliolla....ei tää ylensyöminen oo hyväks vaikkei ylipainoa olekkaan. ai niin positiivista mä sain kaverin lenkkeilyyn ja mikä hyvä juttu päätettiin mennä myös johki jumppaan tms. :D

Elli-Etikka miten mustaki tuntuu välillä tolta et tekis mieli lahjottaa tuo esikoinen jonnekkin edes hetkeks :ashamed: meno on ihan kamalaa vaikka joulukuus tulee ikää 2v! tavarat ei pysy paikoillaan ja kaahitaan joka paikkaan....huoks ...nyt lähtee meidän televisiokin kohta kävelemään jos en mee ottamaan tota kaveria tuolta pois :headwall: juu nyt siis menen ennenku kolisee..... :wave:
 
Painonpudotuksesta: mulla oli myös alkuun järkyttävä makeanhimo, kun raskaus otti niin koville että jouduin lohduttelemaan itseäni makealle. Aloitin laihdutuksen vaiheittain: ensin pois makeat, mutta muuten söin aivan normaalisti ruokaa. Siinä kesti muutama päivä, että sen makeanhimon sai taltutettua. Sitten ei oikeasti ole juurikaan tehnyt mieli makeaa, ihme kyllä (mutta kyllä ne muutama päivä itsekuria vaati!). Vasta parin viikon päästä siitä olin valmis puuttumaan muuhun syömiseen, eli vaan pienentämään annoksia reippaasti, ja korvaamaan osan aterioista marjarahkalla. Olen kyllä pitänyt aika vähäkalorisia päiviä osan, mutta se ei ole tehnyt ollenkaan tiukkaa. Oikein paljon tsemppiä laihduttamisen aloittamiseen, alku on kamala, mutta on kyllä motivoivaa kun alkaa housunvyötärö lerpattamaan. Ja tuolla vaiheistamisella voi sitä alkua vähän helpottaa

Niin ja niinkuin joku sanoikin, että lomalla ei laihduteta, silloin saa herkutella! Kyllä mekin kun oltiin laivalla niin nautittiin hyvästä ruuasta ja viinistä ja ostettiin namejakin, vähän tuli takapakkia, mutta esim. kotona en enää jatkanut niiden namien popsimista.

Rasmuksen kanssa oltiin 4 kk neuvolassa:
-66.5 cm
-7.930 gr
-pipo 43.4
-Pirteä tarkkaavainen vauva. Kasvaa hyvin.

Kääntymistä kehotettiin harjoittelemaan olemalla paljon lattialla, Rasmus ei vielä osaa kääntyä vaikka lääkärin mielestä näyttäisi olevan hyvät valmiudet. Osaako muiden 4 kk vauvat kaikki jo kääntyä (masulleen siis)?

Elli Etikka; meillä myös isommat lapset ovat vauvan viihdyttäjinä korvaamattomia!! Vauvalla riittää hauskaa aina kun isommat sisarukset ovat paikalla. Myös on ihanaa, kun esim. aamulla voi rauhassa käydä pesulla yms. kun he ovat vauvan kanssa.

Oi oi, vähän väsyttää kun tulin vasta puoli kahdelta kotiin sieltä juhlista... Ja sitten se vauva melkein jo aloittikin ähräämisensä. Mutta oli kyllä kivaa ja virkistävää! Kunpa vauva alkaisi jo nukkumaan vähän paremmin. Mutta neuvolan mukaan ei kannata alkaa antaa uusia ruoka-aineita parempien unien toivossa, kun vauva syö nyt jo aika paljon kaikkea ikäisekseen.
 
Kylläpä väsyttää nykysin, onko sellasta kun syysväsymys? Mä voisin vaan nukkua aamuisinkin, vaikka pitäs tehä yhtä sun toista. Tällekin illalle päätin jo monta kuukautta sitten järjestää kutsut ja saunaillan ja nyt kun pitäis piirakkaa leipoo, niin eipä vois vähempää kiinnostaa :LOL:

Huomenna lähdetään itäsuomeen häihin, ollaan koko viikonloppu hotellissa, tekee varmaan aikas hyvää. Mieskään ei pääse rassailemaan autojaan taikka tekeen oikein mitään, millä varjolla normaalisti luistaa kaikesta. En ees muista, koska se olis viimeks vaihtanu esim. vaipan :eek: Tosin ilmoitti tossa, että lähtis mielellään neuvolaan mukaan ens kerralla. Oiskin kiva =)

Me saatiin eilen kaverilta uusia kestovaippoja, sen äiti oli tehnyt itse, mutta kaveri ei saanu aikaseksi käyttää. No mullehan kelpaa, ne olikin tosi hyvän mallisia, taidan tehdä niistä kaavan ja alkaa tekeen itelle lisää ja isompia. Kun toi tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia toi likka. Mutta kai se tasaantuu, kun se alkaa liikkuun, ni pyöreys varmaan katoaa hieman.

Kai mun tarttee nyt oikeesti alkaa tekeenkin jotain, viimeset kaks tuntia lukenu teidän kuulumisia :LOL: Saa muuten nähdä millanen talvikin tulee, kun nyt jo on 11 astetta vain lämmintä ja kello on puolen päivän....

voikaa hyvin ja voimia allergioiden kanssa taisteleville! :flower:

:wave: Viivit

PS: aloin just huonolla omalla tunnolla miettiin kanssa tota syömistä, kun eilenkin söin 'välipalaksi' kaksi tuplaa... tuli oikein himo. No onneksi en ole yksin asian kanssa, mutta silti...
 
Täällä edelleenki flunssan kourissa.. silti piti siivoilla ja luututa mattojen välistä yms. Piti tulla vain kertomaan, että menin tilamaan sen Vaporizer -laitteen.. ei onneksi ollu kovin hintava 29? ja se sisälsi niitä tuoksutyynyjä...luulen, että huomena tulee. Saas sitte nähä onko siitä hyötyä, eli pysyykö nenä auki yön.
Mitä muuten olitta mieltä uusista BB asukeista? Aika värikästä porukkaa.. :whistle: Taas tulee semmonen syksy, ettei kerkeä ku telkkaria töllöttää.. onneksi poika on semmonen sylivauva niin siinä tulee kaks iskua samalla ku tulee pojan kans oltua ja äippä näkee mieliohjelmat.
Niin ja niistä vaipoista, että tein semmosen päätöksen, että päivällä käytetään Pamperisin active fit vaippoja ku ovat niin ohkasia, ei tule semmosta 7 sentin tölleröä haarojen väliin ja sitte yöllä käytetään Liberoita... toistaseksi ainaki toiminu hyvin..
Nyt kahvia keitteleen.. tulee lapsuudenkaveri käymään kylässä...

Hanna ja Paavo 3 kk ja 8pv :heart:
 

Yhteistyössä