***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

Sainpas vihdoin luettua kaiken mistä olin viikon ajalta jäänyt paitsi =)
kiva oli lukea kuvauksia teistä. Oon itekkin luonut kaikista jonkinlaisen kuvan, eivätkä kaikki ihan metsään menneet :) ite oonkin jo paljastanut omia mittoja kun sitä hääpukua kyselin, mutta tummat hiukset omistan ja silmälasit (joita kyllä harvemmin pidän). Ja nykyisin aikalailla verkkarilinjoilla, vähän yritän panostaa kun lähden muualle kun vaunulenkille, mutta aika laiska nykyään oon laittautumaan.

Kiva oli kyllä käydä äitiä ja muita sukulaisia katsomassa. Musta oli ihan hassua, että siellä Dani ei vierastanut ketään vaikka oli nähnyt edellisen kerran heitä noin neljä kuukautta sitten. Mutta kun tultiin kotiin ja nähtiin kaupassa miehen sisko, niin taas tuli parku. :eek: omituista... Toisaalta minä oon hiljainen (kuten lähisukulaisetkin) kun taas täti on puhelias pälpättäjä.

Meillä Dani ei vielä käänny mihinkään suuntaan. Eikä oikein viihdy yksinään lattialla viittä minuuttia kauempaa. Mutta kun ollaan vaippaa vaihtamassa niin siloin kyllä venkuloidaan molemmille kyljille :LOL: Minusta tuntuu että lattialla yksin on niin tylsää, että sen vuoksi poika vain tuijottaa kattoa eikä innostu mistään lelusta. Ei kyllä auta sekään että äiti on vieressä. No, eiköhän vielä jokupäivä meilläkin käännytä ja liikkeelle lähdetä. Tuntuu kyllä, että pojalla on ollut kaikin puolin hitaampi kehitys kun tytöllä aikanaan (sen mitä kymmenen vuoden takaisia muistan...)

Onnistuin saamaan pojan rytmin ihan sekaisin noiden kellojen kääntämisen takia. Ennakoin kääntämistä ja venytin yöunille menoa tunnilla, mutta aamu lähti normaalia aikaisemmin seitsemän aikaan liikkeelle (eli kuudelta uutta aikaa), tuli siis melkei kaks tuntia liian lyhyet yöunet ja niin meni päikkäritki ihan sekasin. Sama jatkuu nyt tänäänkin, ei ois pitäny yrittää heti kerralla muuttaa tuota hyväks havaittua rytmiä, nyt on poju kiukkunen ja väsyneen oloinen koko ajan. :ashamed: Mutta eiköhän se tästä. Harmittaa vaan kun meillä oli kaks tosi hyvää yötä ennen tuota kellojen siirtoa, heräsi vain kolme kertaa tissille, mitä ei ollutkaan tapahtunut sitten viimeksi alle kolmikuisena. Nyt taas on menty kaks yötä normaaliin tapaan.

Taas romaania pukkaa ja onnistuin unohtamaan melkein kaiken mitä piti kommentoida, mutta nyt täytyy alkaa tekemään kotihommia.

Äippä78 ja Dani 5kk ja 3vk :wave:
 
Parasta aikaa Jonkun verran meni mielikuvat kohdilleen. :) Pituutta on kertynyt 164cm, naisellisia muotoja löytyy niinkuin sanoit, mutta niin löytyy pelastusregaskin. :LOL: :kieh: Siitä yritetään päästä eroon, kun tilattiin eileen crosstraineri hobby hallista. Tulee ens viikolla. Ihanaa. Aika paljon pidän kotioloissa verkkareita ja kun johonkin lähdetään niin farkkuja. Tunikka mallisia paitoja en omista yhtään. Siniharmaat silmät ja silmälasit. Hiukset on punertavat purkin ansiosta. Vaikka on punapigmenttisyyttä, kun kesällä tulee pisamia. Joista tykkään erittäin paljon. Oikiasti mun hiukset on "maantien" ruskiat. Hiusksia pidän paljon kiinni, kun on pakonsanelema juttu, kun Justus on niissä heti kiinni, kun on sylissä. Hiukset piikki suorat ja suunillen lapaluitten ylle. Tulipa oikein romaani musta.
Ite en oo kovin paljoa ajatellu minkä näköisiä olette. En siksi rupea arvailemaankaan. =)

Kuka sitä suunnitteli vievänsä pikkuisen ½ kuvaan? Jos ootte jo ollu niin onnistuko hyvin?

Kippana Teille sinne parantumis :hug: . Täällä ollaan jo voiton puolella.

Poikien rytmi on ihan normaali onneksi. En jaksaisi kovin varahin herätä.

Mutta nyt imuroimaan kodinhoito huoneen lattia, niin saa mies illalla saumata sen.

Elli Ja Justus 5kk 3vko 4pvä
 
Neuvola kuulumisia:

6kk
Paino: 7100g
Pituus: 66,8 cm
Pipo: 42,6

Tempperamenttinen tyttö. Tuhuaa ja tutkii aktiivisesti. Konttaa, Istuu. Suojat eteen ja sivuille ++. Lelua seuraa 180 astetta. Hampaita tekee edessä. Kasvaa tasaisesti omaa linjaansa. Hyväihoinen.

Elikkäs kaikki meillä ihan jees. Influenssa rokotteen ois muuten samalla antanut, mutta ei oltu kananmunaa kokeiltu, joten se meillä täytyy kokeilla ja mennä vasta sitten sinne joukkorokotukseen.

Kävin sitten siellä kaverin luona oleileen kolme päivää. Oli oikein mukavaa ja rentouttavaa kun sai pitkästä aikaa höpötellä kaikkea oikein kunnolla. Noorakin siellä viihty kun oli muitakin lapsia ymp'rillä.

Meillä alko tänään päivä sit klo. 5.00 :headwall:
Muutenkin tuo rytmi on mun mielestä ollu liian aikasessa ja nyt se sit vasta onkin. Enkä ole mitenkään onnistunut sitä siirtämään myöhemmäksi... No kaippa tän mamman on opeteltava aamu virkuksi ja illan torkuksi... Voikohan sitä ees opetella :whistle:

Kävelytuolista Meillä on Carenan kävelytuoli siskolta lainassa. On ainakin mun mielestä tosi hyvä. Siinä on tarpeeksi niitä renkaita ja kaikki on kääntyvät. Korkeus säätö on tosi hyvä et meidän Nooralle se on alimmalla nyt just sopiva. Kaverilla oli sellanen tuoli jota ei saanut tarpeeksi matalalle sääfettyä kun loppu säätövarat kesken.

Eilen Noora täytti 6 kk. Mie leivoin kakun ja Mummot ja papat kävi kylässä kahvittelemassa. Sit me käytiin eilen uimassa. Oli aivan älyttömän mukavaa. Noora aluksi jonku vajaa 10 min katseli ympärilleen mun sylistä. Hieman tuntu pelottavan, mut itkua ei kuitenkaan tullu. Sit totuttelun jälkeen alko jo kova polskiminen ja hihkuminen =) Tykkäs kyllä älyttömän paljon. Muutaman kerran käytiin saunassa hetken seisomassa lämmittelemässä ja suihkussa. n. 45 min me siellä altailla oltiin. Oikein reipas tyttö oli :heart: äitin kulta :heart:

Nyt noora on jotenkin ihan outo. Meni reilu tunti sitten unille. Heräs äsken, otin syliin. Ei syli kelvannu ja nyt nukahti takasin tonne sänkyyn. Ei kait se vielä yöunille laittanu :eek: Täytyy varmaan kohta käydä herätteleen jos ei itekseen herää.

Meillä onkin kiireinen viikko tiedossa kun on touhua ja menoa vähän joka illalle...
Nyt kotityöt odottaa tekiäänsä...

:wave:

Kojo ja Noora 6 kk
 



*Tirlittanin olen kuvitellu erittäin laihaksi noin 170 senttiseksi, lyhyt tumma tukka ja silmälasit. Lisäksi olen kuvitellut sinut semmoiseksi retrohenkiseksi eli käytät vintage-tyylisiä vaatteita ja koluat kirppareita. :D

Otetaan pari senttiä pois pituudesta niin menee lähelle. Lyhyt aika tumma tukka ja kantikkaat hengettömät lasit keikkuu nenällä joo. Pukeudun ihan laidasta laitaan. Kotona paljon urheilullisia vaatteita ja joskus farkut. Kaupungilla yllä esim. farkut ja samettijakku.Hameita myös käytän. Kasseja mulla on melkein miljoona ja kengät, ah niitä rakastan ostella.
Ja koluan todella kirppareita taas kun on nuo pikku-ukot. Niille tekee niin paljon löytöjä ja säästää pitkän pitkän pennin kun kaikki pitää hankkia tuplana.


 
Heippa taas!

kellon siirtämisestä meillä se ei vaikuttanut mitenkään. Johtunee ehkä siitä että meillä ei ole niin tarkat rytmit ja rutiinit :ashamed: Peetu on kyllä tuon nukkumisen suhteen oikea ihanne. Kasin ja ysin välillä menee unille, joskus kolmen aikaa otan viereen, syö tissiä ja jatkaa unia. Aamulla taas syö jossain vaiheessa ja jatkaa unia. Tänä aamuna heräili siinä yhdentoista maissa, köllittiin sängyllä ja sisko kävi jututtamassa. Sit ruvettiin tissitteleen ja oltiin molemmat nukahdettu, ja herättiin vähän ennen yhtä. :ashamed: Neiti oli sillä aikaa kuunnellut satuja ja leikkinyt. Millakin on kyllä ihana kun antaa rauhassa nukkua ja koskaan ei ole tehnyt mitään tuhoja vaikka onkin "yksin" hereillä. Leikkii aina omassa huoneessa kiltisti. Toki sitä itse nukkuu vähän luuriunta jos tietää että Milla on hereillä. Ihme juttu, vaikka mulla ei varmasti ole univelkaa niin silti uni tulis aina heti, paitsi illalla :whistle: Ehkä mulla on vähän väärä rytmi. Mutta aina siis olen ollut aamuntorkku ja illanvirkku.

Tutti on meillä sitten nyt IN nukkumaan mentäessä. Tutin kanssa nukahtaa eikä enää tarvi äitin tissillä roikkua siihen saakka että pääsee syvään uneen. Pääsee itsekkin paljon helpommalla. Velli pullo syödään sylissä, sitten vaunuihin, tutti suuhun ja vähän aikaa kun piispittää niin poika on unessa :heart:

Pakko kertoa kun harmitti tänään. Olen kutomassa miehelle villasukkia. Olin just saanut kantapään toiseen sukkaan valmiiksi (se on mulle se vaikein kutoa ja ohjeet luin sataan kertaan että tulee varmasti hyvä). Noo, eikös tää meidän 3 vee ollut nykinyt kaikki puikot pois ja se oli purkaantunut. Mun olo oli oikeesti tällanen :headwall: ja vielä kun en osaa kunnolla poimia niitä silmukoita ja vihaan niiden poimimista. No räjähdin tytölle, mutta sovittiin asia sitten. Keskusteltiin sitten miksi äitillä harmitti, niin tyttö tuumaa että siksi kun minä yritin kutoa isille hienoa villasukkaa. Itku meinas päästä, kun toinen olikin yrittänyt auttaa ja äiti siitä hermostui :/ Kurjaa, kun omistaa niin lyhyen pinnan. Sukasta tuli kyllä ruma siitä kantapään kohdalta kun en niitä silmukoita oikein osannut poimia, mutta mies lohdutti että sama se sille mille se näyttää kunhan on vaan lämmin :heart: Ja tottahan se on...

Huomenna menen kaverille siksi aikaa kun vien Millan kerhoon ja ylihuomenna lupasin mennä toiselle kaverille tuohon naapuriin. Elikkä hyvästi taas kotihommat joita ois tekemättä. Noo, talvella ei (ehkä) jaksa sitten niin paljoa kulkea niin siivoillaan noita kaappeja sitten :)

Nyt menen laittamaan tuon neitinkin unille. Taas tuli vaan omaa napaa, lupaan parantaa tapani. :ashamed:

Huonoäiti Tiitteräinen ja ihanat lapset :heart:
 
Tiitteräinen tavoitin hyvin sun eiliset fiilikset, täällä samanlaista ilmassa, eilisen perusteella voisin vielä lisätä nimimerkkiin huono vaimokin. :ashamed: Pinna on tosi kireällä, ja osan syytä laitan kyllä näille ekoille kuukautisille. Poika oli eilen vaativalla tuulella, osaksi mun omaa syytä, ei ulkoiltu kuin aamupäivästä ja se kyllä kostautui, olin siis jo valmiiksi virittäytynyt känkkäämään ja kun mies tuli töistä ja koulusta puoliyhdeksän maissa ja rupesi vielä koulutöitään tekemään, eikä selvästikään ollut juttu tuulella, niin ärsytti ihan vimmatusti, oli sellainen olo, että olis ollut kiva purkaa tunteitaan aikuisen kanssa ja toinen rupes vaan tehtäviään vääntämään.

Mummo just soitteli, että haluisko noi vanhemmat mennä tänään heille leikkimään! Ihanaa, vaari hoitaa ton ulkoilu puolen aina ihan kiitettävästi :) ja mullekin jää hetkeksi aikaa laittaa paikkoja järjestykseen, ja ehkäpä taa pestä pyykkkiäkin kun kone taas toimii :whistle: .

Helmi puklasi eilen meidän luonnonvalkoiselle olohuoneen matolle mustikkaisen jäljen, ja en heti ollut sitä huomannut, kokonaan en saanut jälkeä pois, eli lisään senkin maton pesulaan vietäviin. Pidän aina kyllä sen päällä kangasta, jos neiti siinä köllii, mutta nykyään hän siirtelee kaiken minkä käsiinsä saa.

No nyt suihkuun!

T:Minnihiiri
 
Jos matossa ei ole muuta kuin yksi tahra suosittelen Soft Care -puhdistusaineen hankintaa :) Lähtee meinaan tahra kuin tahra mistä tahansa tekstiilistä. Ite sain huosuista öljynkin pois ja koiran tassusta kun tuli verta sohvalle niin sekin lähti. Sitä on olemassa suoja ainettakin jolla voi estää tahran tarttumisen esim. matolle tai sohvalle, toimii oikeesti. Niin ja voi tehdä esim. nestesuojauksen lasten ulkohaalarille (haisee kyllä hirmu pahalle, mutta haihtuu parissa tunnissa, eikä oo myrkyllinen, eri purkit matolle ja muille tekstiileille, mutta todellisuudessa sama aine molemmissa purkeissa). Saa huonekaluliikkeistä.

Tulipas aikamoinen mainospuhe :ashamed: Entisenä sisustusmyyjänä... :LOL:

eipä muuta tällä erää :wave:
 
Mennikselle iso :hug:
Vaikka riidat on inhottavia, niin silti olisi itse kaivannut jonkun jonka kanssa riidellä (itse en omista sisaruksia :( )

Ihania ovat juu vauvat profiileissa. Itse edelleenkään osaa pienentää omiani :ashamed:

:wave:

Kippana ja Sirppana tänään 6 kk :heart: :heart:
 
Mennikselle iso :hug:

Kellon siirto ei aiheuttanut meillä ongelmia, pienet nukkuu yhtä vaihtelevan huonosti kun ennenkin. (paitsi että Ida-pikkuinen söi viime yönä vain kerran =) ) Tuttia laitoin muutaman kerran ja sängystä takaisin vaunuihin jouduin siirtämään aamusta. (Edelleenkin tyttö nukkuu paremmin vaunuissa :/ )

Itse olen nukkunut ihan liian vähän kesästä lähtien; exän kanssa vääntäminen aiheutti ensin unettomia öitä ja nyt mun isällä on todettu syöpä :'(
Isä on vasta 62v ja tätä nykyä erittäin läheinen, tärkeä, avulias ja rakas meille kaikille :heart: (lapsena en juurikaan nähnyt isääni, joka teki paljon töitä ja oli aina reissussa :( )

Lyhyeksi jäi tälläkin kertaa, Ida heräsi lasti housuissa
:whistle:

Jospa illalla ehtis perehtyä enemmän muidenkin juttuihin, nyt pyllypesulle :wave:

emmi ja Ida 5,5kk :heart:
 
Uusi yritys; teksti hävisi...

Kellon siirto ei aiheuttanut meillekään mitään ongelmia.

Milla on istunut HTS Besafe Kid-turvaistuimessa jo pari kuukautta. Ollaan tykätty siitä, kun siinä on istuimen kallistus.

katselin netistä kävelytuolia, on siis niin monenlaisia tuoleja; toisissa neljä pyörää toisissa kuusi. Mutta löysin tällaisenkin tekstin: "uusien turvastandardien tuolissa oltava vain neljä pyörää ja pohjassa kumilevyt turvastoppareina"


Milla heräsi juuri, pitää nyt lähteä nieluviljelyyn kun huomasin että
kurkussani on valkoisia pilkkuja, ja mielettömän kipee kurkku. :ashamed:
Mitehän ne testaa onko vauvalla angiinaa? :wave:
 
Heippatirallaa :wave:

Haleja mennis, emmi ja miesku :hug: Ja tietysti kaikki muutkin :)

Minä kirjoitin eilen illalla pitkät pätkät, enkä kopioinut, joten :headwall: Hannalle siis sympatiat, ymmärrän tunteen :hug:

No, yritän muistaa, mitä eilen olisin halunnut kertoa... :whistle:

lumikolle piti ainakin sanoa, että ei se uusi vuosi niin kauheasti harmita ;) Ollaan kuitenkin menossa sinne sitten hiihtolomalla, että ei makeaa mahan täydeltä :D

olikos kippanalla vähän saamattomuutta ilmassa? Sinulle kuitenkin iso :hug: ja täällä tuollainen saamattomuus on kanssa aina välillä valloillaan :/ Eiköhän se ole ihan inhimillistä, ei kait sellaista superihmistä olekaan, joka jaksaa vain puurtaa hymyssä suin :whistle: :) Se on kyllä totta, että ihanasta vauvasta :heart: ja tulevasta joulusta :xmas: saa voimaa!

Tiitteräinen, on sinulla ihana sisko! Se teidän järjestely kuulostaa mahtavalta, että toinen siivoaa ja toinen leipoo :) Minullakin on ihanat siskot, mutta tuollainen ei kyllä onnistuisi.. :whistle: Vaikka lastenhoidossa toisiamme kyllä autamme kovasti! Ja se avantouinti on varmasti huippista! Työkavereista käy monet avannossa ja ovat ihan hurahtaneita siihen!

Eilen poljin kuntopyörää 45min. ja olin ihan hiestä märkä, yök :x Mies meni paloharkkoihin, niin me menimme pienten kanssa suihkuttelemaan oikein pitkän kaavan mukaan. Tarkoittaa siis sitä, että pikkuiset meni ammeeseen ja pesin ensiksi Maijan, istui sitten loppuajan turvakaukalossa ja katseli meidän muiden pesuja :D Siunattu amme, miten se viihdyttääkään lapsia ;) Itse sinne vaahtokylpyyn pääseminen, kynttilän valossa, on kyllä harvinaista herkkua, mutta ehkäpä tulevaisuudessa... :)

Tänään kävin taas heti aamusta lenkillä ja vetta tuli ajoittain aika rankastikin. Mutta ei haitannut, kun oli pukeutunut niin, ettei kastunut! Oikeastaan se vesi tuntui ihanan virkistävältä ja mukavalta :whistle: :D

Pojalla ja tytöllä oli tänään hoitopäivä, joten päätettiin lähteä miehen kanssa katsomaan pari mökkitonttia. Voi joku ajatella, että on pientä hulluutta ilmassa tuolla miehellä ja sen yhtiökumppanilla, kun näitä projekteja täytyy haalia vain kokoajan :ashamed: Mutta heillä on tuo toimiala sellainen, että välillä tulee hiljaisempia aikoja, niin tämä mökinrakennus projekti on ollut sitten hyvä keino paikata niitä hiljaisempia aikoja. Ja kun yksi mökki on nyt myyty, niin johan sitä ehtii toista alkaa jo rakentaa :LOL:

Hyvältä näytti tontit ja sain samalla kerättyä havujakin lisää :) Kastuin tosin läpimäräksi, vaikka oli saappaatkin jalassa :/ Täällä on sade vain yltynyt kokoajan, nyt tulee jo oikein kunnolla vettä. Maija nukkui onneksi ne hetket, kun oltiin katsomassa tontteja, niin ei tarvinnut häntä kantaa tuolla sateessa varjon kanssa.

Kotiin kun tultiin, huomasin, että askelmittari oli tippunut :headwall: :headwall: Voi että on harmittanut :( Sen on täytynyt tippua siellä tontilla, kun keräilin niitä havuja :/ Eipä auta, siellä on nyt ja pysyy.

Mies alkoi tänään rempata alakertaan vielä yhtä huonetta, esikoiselle. Järjestellään huoneet vielä uusiksi ennen joulua. Alakertaan menee nyt sitten kaikki "isot tytöt", eli koululaiset. Yläkerrassa on sitten pojalle oma huone ja Maijalle ja tytölle tehdään yhteinen huone. Maija sinne tosin muuttaa vasta sitten, kun pinnis jätetään pois :D

Huomenna on esikoisen synttärit :heart: Täytää neitokainen jo 11v :eek: vastahan hänkin oli vauva :D Niin se aika menee, hurjaa vauhtia!

Mutta nyt alkaa mennä romaanin puolelle, taisi jo mennäkin :ashamed: Ja omaa napaa liian paljon, mutta olette kyllä mielessäni ja luen kaikkien jutut, kun vain sitten muistaisi aina kommentoida!

Iltoja ja öitä :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Sellainen vielä tuli mieleen, että te joilla on suihkukaappi, niin millä aineella pesette sen? Jostain luin, että siihen on ihan oma aineensa, mutta itse olen pessyt vähän millä milloinkin :ashamed: Jotain suoja-ainettakin sinne voisi ilmeisesti suihkuttaa, joka tekisi siihen "lasiin" sellaisen kalvon. En ole niitä nähnyt ihan tavis kaupassa, tai sitten en osaa etsiä :whistle:

Pesin nimittäin tänään taas tuota meidän makkarin vessassa olevaa suihkukaappia ja ajattelin jälleen kerran, että olisiko siihen joku oma aineensakin. Pesin nuo yläkerran vessat ja käytin sitä Domestosta (yleensä käytän ihan WC-ankkaa) ja meinasi kyllä taju lähteä :x hirveä haju! Mutta toisaalta tosi puhdaskin tuoksu, tai sellainen oikein desinfioitu tuoksu :LOL: :ashamed: No joo, halvat on huvit taas täällä kun puhdas vessa ja suihkukaappi saa minut niiiiin iloiseksi :ashamed:
 
Heipat taas :wave:

Minnihiiri kiva kuulla etten ole ainoa hermoheikko :ashamed: Vaikka eihän se hermoaminen koskaan kivaa ole mutta siihen vaan joskus sortuu, valitettavasti :ashamed: :hug: sinulle!

emmi06 :hug: myös sinulle. Toivotaan, että isäsi toipuu syövästä, onneksi lääketiede on nykyisin niin pitkälle kehittynyt. KOvasti voimia teille :hug:

Ihanalle kuulostaa kun toiset jaksaa ahkeroida, mulla on nyt joku vaihe menossa et kyläilen vaan ettei tarttis kotona tehdä mitään. Toki sellaisen "perus siivon" pidän yllä, muuten en täällä vois edes asua. Huomenna menen naapuriin vauvaa katsomaan, on tosin jo 2,5kk vanha, mutta on kai liian pitkä tuo 300 metrin matka kävellä :ashamed: No, huomenna sekin asia korjaantuu. Harmittaa vaan kun en kerinnyt pienelle käydä mitään ostamassa. Ajattelin leipoa vaaleanpunaisen sydänkakun tuliaisiksi, vaikka eihän se vauva siitä hyödy, mutta kun ei tähän hätään muuta ole.

Meiän kolmevuotias aikoi mennä ostamaan uuden äidin :ashamed: Kuulemma halpa-hallista :LOL: Muuten samanlainen kuin minä mutta se äiti ei koskaan ole "öykkäpöykkä" *Painuu maanrakoon* :ashamed: Mutta pakko oli kertoa. Lisäksi sanoi mulle illalla, että minä en kuulemma ole ihminen vaan äiti :D Pisti vähän hymyilyttämään, tiiä sitten pitäiskö ymmärtää tuo hyvänä vai pahana =)

Mutta nyt taas unille!

:hug: vielä kaikille tasapuolisesti näihin syksyn pimeisiin hetkiin, voimia ja pitkää pinnaa tarvisin ainakin minä :ashamed:

Tiitteräinen ja lapset

PS. Ihan varppiin kopioin tekstin ennen lähetystä :D
 
Ihan pakko vastata tuohon siivousprobleemaan, vaikka silmät lumppaa jo kiinni. Parasta aikaa, oletko koskaan kokeillut Johnsonin Saunan tehopesua? Käy koko kylppärin (sekä tietysti saunan) pesuun. Tuoksuu minusta yllättävän hyvälle ollakseen tehokas, olisko eukalyptuksen haju?!

Maija on "tehnyt" hampaita viimeiset kolme viikkoa ja nyt on alhaalta kaksi läpi. Itse olen kyllä ihan rikki kun illat ja yöt on olleet pelkkää itkua ja mies usein poissa kotoa. Huh, näyttäisi olevan pahin toistaiseksi ohi.

Palailen pinon kimppuun uudestaan kunhan olen saanut vähän unta simmuun. Ihanan paljon olikin ehtinyt tekstiä tulla :)

Rauhallisia öitä kaikille!
MrsJ ja pikku-jyrsijä Maija
 
Huomenta :wave:

Kiitos vinkistä MrsJ :hug: Täytyy koittaa sitä!

Meillä pitäisikin pestä sauna, kun jaksaisi :ashamed: Tuntuuko teistä muista siltä, että kokoajan saisi siivota? Minusta tuntuu, että vaikka siivoan ja siivoan ja pesen pyykkiä ja laitan ruokaa ja..ja.... Mutta niinhän se sananlasku taitaa mennä, että ei työt tekemällä lopu :whistle: Kun vain osaisi antaa joskus olla. Mitä se sitten haittaa, jos kaikki ei ole paikoillaan... No, siinä on tietysti se ongelma, että sitten tulee entistä kauheampi olo :( Eli korvien välissä tämä ongelma minulla :/

Höh, alkoipa tämäkin juttu sitten taas valituksella. Anteeksi :ashamed:

Aamu on alkanut itseasiassa ihan kivasti. Ei pitäisi siis olla mitään valittamista :) Syötiin oikein juhla-aamiainen, kun on ne esikoisen synttärit. Mies on nyt tytön ja pojan kanssa muuraamassa jätekatoksen pohjaa. Siellä on kiva, raikas ja kostea ilma, mutta Maija nukahti sisälle, niin tänne palstalle sitten jumittui äiti :ashamed:

Aamulla ehdin kyllä jo potea huonoa omaatuntoa siitä, etten taaskaan mennyt srk:n perhekerhoon :ashamed: Mistä sekin lie tulee, että koen jotenkin, että sinne pitäisi nyt sännätä heti aamu 9:ltä... Keskiviikkoisin on kuitenkin pojan srk:n kerho, joten aikamoinen rumba päivä olisi, jos ensin mentäisiin yleiseen kerhoon ja poika sitten vielä omaan kerhoon. Illalla on vielä Maijan muskari... No joo, taitaa täälläkin olla pikkaisen "epävireistä" ja huonoäiti olo täälläkin :ashamed:

Nyt taidan lopettaa, kun tämä tuntuu olevan yhtä valitusta vain, ja tälläisistä asioista.

Palaan myöhemmin tänään, jos juttuni paranee :/ :) :wave:

Parasta aikaa-alavireisenä ja kulta-Maija :heart:
 
Huomenta!

Täällä ollaan pikkaisen paremmalla tuulella. Veljeni kanssa en ole eilisen riidan jälkeen jutellut.

Eilen kävi meillä kylässä vajaa kaksi viikkoinen vauveli vanhempineen. Voi kun oli suloinen nyytti :heart: ja kyllä meidän tyttö näytti taas isolta plikalta sen rinnalla. =) Melkein taas alko vauvakuume nostamaan päätään. ;) Mut antaa nostella vaan päätään vielä muutaman vuoden.

Meillä yöt ovat nyt parantuneet huomattavasti. Tyttö nukkuu omassa sängyssään. Eipä tartte heräillä siihen, kun toinen potkii minua vatsaan. :D Syömään ollaan herätty 1-2 kertaa. Voi kun jatkuisi näin. Tai no, syömiset voisi kyllä loppua kokonaan, mutta olen tyytyväinen tähän tilanteeseen. Niin ja kahtena viimesenä aamuna ollaan muuten herätty vasta 7.15 normaalin 6.30 sijaan. Ah, kun ihanaa. :)

Siinäpä kai tämän aamun tärkeimmät. :wave:
 
Eilinen tosiaan meni enkä ehtinyt mitään kirjoitella. Opiskelujutut painaa päälle, onneksi kohta taas vähän helpottaa sen suhteen.

Tyttö siis edelleen kipeä. Sai antibioottikuurinkin siihen ja se meni jo ja silti lämpö jatkuu. Tänään mennään taas lääkäriin. Kaksi viikkoa siis jo ollut kipeä. Ja kolmas lääkärikäynti.

Enpä edes muista mitä minun piti edellisenä iltana kirjoitella....joo taisin arvuutella joidenkin ulkonäköä, vai olikohan se jo aiemmin, apua kun en muista.

siivoamisesta täällä kanssa samanlaista, että tuntuu että aina saa olla siivoamassa.

viikonloppuna tyttö jää isovanhempien kanssa tänne hoitoon. minua jännittää aivan valtavasti. tämä siis ensimmäinen kerta kun tyttö jää hoitoon. mennään kaverien kanssa viettämään viikonloppua. lähdemme lauantaina iltapäivällä ja tulemme sunnuntaina aamupäivällä. voi olla että jo aamulla jos äidillä kova ikävä :kieh:

nyt täytyy mennä laittamaan itseään ihmisen näköiseksi kun sinne lääkärille menemme.

ai niin voisin vielä heittää ne veikkaukset ulkonäöistä
parasta aikaa olet melko pitkä, vähän pyöreähkö, tummat pitkät hiukset jossa punaisia raitoja, hiukset yleensä auki.
Hanna olet melko pitkä, hoikka, tummat hiukset, jotka yleenäs poninhännällä.
Tirlittan81 olet hoikka, vaaleat pitkhähköt hiukset, olet sprottinen
Siinä nyt mitä tuli tällä kertaa mieleen. luin tuolta teidän kuvauksia ja eivät oikein menneet oikeaan. toivottavasti kukaan ei pahastu minun mielikuvistani.
 
jospa nyt yrittäis uuestaan kirjotusta...

eli jaksuja lumikolle.. toivottavasti teillä parannuttaan pian :hug:

mennikselle kans iso :hug: .. voin vain kuvitella tunteen ku veljen kanssa riitelee... :(

parasta aikaa tuosta siivouksesta, että en tiiä onko semmosta jotaki suihketta mitä ne laittaa noihin suihkukaappeihin/seiniin, mutta jos niissä on esim kalkkeutumaa niin todella hyvä aine on Universal stone puhdistus ja kiillotusaine. Se on myrkytön ja hapoton. Oikea ihme aine... sillä lähtee melkein mikä vain mistä vain... Mulla on välissä vaalea vahakangas pöydällä ja siihen tarttuu inhottavasti sanomalehdestä mustaa niin ku tuota ainetta pyyhkäsee niin kaikki on tipotiessään. Myös sauna lasioveen oiva, ku se tahtoo aina kalkkeutua.

Jospa vielä "vähän" kuvailisin itteäni... aika monella meni nimittäin pahasti pieleen... :LOL:

Eli olen 159cm "pitkä" ja painoa on vähän liikaa.... :ashamed: eli ku 15kiloa sais pois niin oisin todella tyytyväinen. Hiukset on nyt tuohon olkapäiden alapuolelle ja värinä vaaleahko, jossa punertavaa, rusehtavaa raitaa ja alta on ruskea. Tykkään pitää niitä hainhampailla kiinni. Monesti myös mulla leveä, trikoo panta otsarajalla. Aikasemmin olen aina ollu vaalea, niinku moonlight arveliki, mutta vuosi sitte päätin laittaa hiukset tummemmaksi ku minun äitillä blondi tukka ja kaikki sano, että kuinka mie olen sen näkönen.
Meikkaan silloin ku lähen jonnekki, mutta yleensä olen ns. "naturelli-Elli". Vaikkakin kulmissa ja ripsissä mulla melkein aina kestot.
Vaatteissa tykkään pitää ehottomasti Jackpotin ja Espritin vaatteita. Myös Marimekon raitapaidat ahkerasti käytössä, niin mulla ku lapsillaki. Urheiluvaatteissa adidas ja ulkovaatteissa Halti on minun mieleisiä. Eli merkkivaatteista pidän. Vaikka ovatki kalliita niin sitte hyvälaatusia. Ei tartte olla aina uusia ostamassa.
Sisustuksessa tykkään valkoisesta ja tällä hetkellä beigestä. Mutta myös vanhaa sinistä, vihreää ja keltaisa löytyy.
Moonlightia kiinnosti talo niin meillä on puna-valkoinen 155m2 puolitoistakerroksinen Lappli perinnetalo. Rakennettu vuonna 2000. Talo on Ounasjokirannalla ja tontti on 4500m2. Samassa pihassa myös anopilla punavalkoinen puolitoistakerroksinen hirsitalo, joka on 10m2 isompi ku meillä. Pihalta löytyy myös muumitalo liukumäellä, varasto-autotalli-liiteri yhdistelmä. Tällä hetkellä meillä myös lupapaperit vetämässä autokatokselle, mutta meillä niin ilkeä naapuri, että oli valilttanu siitä ja nyt sitte hidastuttaa tätä rakentamista... Ärsyttävää tuommonen... ei mekää välitetä, että mitä HÄN tekee omalla tontillansa niin se sekaantuu jokaseen meän valintaan/hankintaan.... :headwall:

No jopas tuota kuvaelmaa sitte tuliki... :whistle:

Paavolla kaikki hyvin.. herää 1-2 kertaa yössä ja on semmonen "aurinkopoika".. Vaunuissaki viihtyy jo hyvin.. Sunnuntaina nukku siellä 2.5 tuntia!!! Mikä on harvinaista.
Joululahjoja olen alkanu ny urakalla hommammaan, ettei tunnu sitte niin mahottomalta se rahasumma mikä niihin menee, ennen Joulua. Ei sillä, tykkään antaa ihmisille lahjoja.. tulee siitä hyvä mieli.
Mulla onki ny sitte ens ma PartyLite kutsut jos sieltäki jotaki lahjoja hommais... tosi hyvä muuten se uus tuoksu -valkolumimarja- Parasta aikaa sullahan oli kans muistaakseni vasta kutsut... mitä löysit sieltä??

Hanna ja Paavo :heart:
 
jospa nyt yrittäis uuestaan kirjotusta...

eli jaksuja lumikolle.. toivottavasti teillä parannuttaan pian :hug:

mennikselle kans iso :hug: .. voin vain kuvitella tunteen ku veljen kanssa riitelee... :(

parasta aikaa tuosta siivouksesta, että en tiiä onko semmosta jotaki suihketta mitä ne laittaa noihin suihkukaappeihin/seiniin, mutta jos niissä on esim kalkkeutumaa niin todella hyvä aine on Universal stone puhdistus ja kiillotusaine. Se on myrkytön ja hapoton. Oikea ihme aine... sillä lähtee melkein mikä vain mistä vain... Mulla on välissä vaalea vahakangas pöydällä ja siihen tarttuu inhottavasti sanomalehdestä mustaa niin ku tuota ainetta pyyhkäsee niin kaikki on tipotiessään. Myös saunan lasioveen oiva, ku se tahtoo aina kalkkeutua.

Jospa vielä "vähän" kuvailisin itteäni... aika monella meni nimittäin pahasti pieleen... :LOL:

Eli olen 159cm "pitkä" ja painoa on vähän liikaa.... :ashamed: eli ku 15kiloa sais pois niin oisin todella tyytyväinen. Hiukset on nyt tuohon olkapäiden alapuolelle ja värinä vaaleahko, jossa punertavaa, rusehtavaa raitaa ja alta on ruskea. Tykkään pitää niitä hainhampailla kiinni. Monesti myös mulla leveä, trikoo panta otsarajalla. Aikasemmin olen aina ollu vaalea, niinku moonlight arveliki, mutta vuosi sitte päätin laittaa hiukset tummemmaksi ku minun äitillä blondi tukka ja kaikki sano, että kuinka mie olen sen näkönen.
Meikkaan silloin ku lähen jonnekki, mutta yleensä olen ns. "naturelli-Elli". Vaikkakin kulmissa ja ripsissä mulla melkein aina kestot.
Vaatteissa tykkään pitää ehottomasti Jackpotin ja Espritin vaatteita. Myös Marimekon raita ja pallopaidat ahkerasti käytössä, niin mulla ku lapsillaki. Urheiluvaatteissa adidas ja ulkovaatteissa Halti on minun mieleisiä. Eli merkkivaatteista pidän. Vaikka ovatki kalliita niin sitte hyvälaatusia. Ei tartte olla aina uusia ostamassa.
Sisustuksessa tykkään valkoisesta ja tällä hetkellä beigestä. Mutta myös vanhaa sinistä, vihreää ja keltaista löytyy.
Moonlightia kiinnosti talo niin meillä on puna-valkoinen 155m2 puolitoistakerroksinen Lappli perinnetalo. Rakennettu vuonna 2000. Talo on Ounasjokirannalla ja tontti on 4500m2. Samassa pihassa myös anopilla punavalkoinen puolitoistakerroksinen hirsitalo, joka on 10m2 isompi ku meillä. Pihalta löytyy myös muumitalo liukumäellä, varasto-autotalli-liiteri yhdistelmä. Tällä hetkellä meillä myös lupapaperit vetämässä autokatokselle, mutta meillä niin ilkeä naapuri, että oli valilttanu siitä ja nyt sitte hidastuttaa tätä rakentamista... Ärsyttävää tuommonen... ei mekään välitetä, että mitä HÄN tekee omalla tontillansa niin se sekaantuu jokaseen meän valintaan/hankintaan.... :headwall:

No jopas tuota kuvaelmaa sitte tuliki... :whistle:

Paavolla kaikki hyvin.. herää 1-2 kertaa yössä ja on semmonen "aurinkopoika".. Vaunuissaki viihtyy jo hyvin.. Sunnuntaina nukku siellä 2.5 tuntia!!! Mikä on harvinaista.
Joululahjoja olen alkanu ny urakalla hommammaan, ettei tunnu sitte niin mahottomalta se rahasumma mikä niihin menee, ennen Joulua. Ei sillä, tykkään antaa ihmisille lahjoja.. tulee siitä hyvä mieli.
Mulla onki ny sitte ens ma PartyLite kutsut jos sieltäki jotaki lahjoja hommais... tosi hyvä muuten se uus tuoksu -valkolumimarja- Parasta aikaa sullahan oli kans muistaakseni vasta kutsut... mitä löysit sieltä??

Hanna ja Paavo :heart:

heh... onneksi äsken kopioin... nimittäin kirjotus katos johonki peräti 2 kertaa.. ähäskutti...sainpas kuitenki tekstin tänne...
 

Yhteistyössä