***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

Minusta nuo kävelytuolit näyttivät molemmat sellaisilta, joissa on vain etupyörät kääntyvää mallia. Takana kääntymättömät pyörät. Meillä yks sellainen ylimääräisenä ja on ihan surkea. Se ei liiku kunnolla, ja siinä pitää olla aika pitkä vauva, että jalat yltää hyvin maahan.
Meillä pojat vaan hermostuu siinä.
Itse ostin Gracon kävelytuolin, jossa on kahdeksan kääntyvää rengasta ja sillä voi huristella tosi helposti. Yks päivä Peetu ajeli sillä keittiössä ja näki laatikosta pilkistävän keltaisen pussin. Se eka hypisteli sitä ja sit kiskas lopulta sen sielä ja voi sitä ilmettä!! :heart: Äiti kato mitä löysin!
Peetu tosiaan huristelee sillä jo melkein mihin haluaa ja penkoo paikkoja. Ihanaa!
Toiselle meillä on kaverilta lainassa kans sellainen jossa 8 kääntyvää pyörää.
Anteeksi jos teilasin sinut. :ashamed: Mut mun kokemus noista sellainen.

Ja kiva kuulla, että joku muukin on odottanut tätä vaihetta, että aletaan olla isoja ja ei haikaile pikkuvauvakääröaikaa.

Tirlittan jatkaa nyt siivousta
 
Meillä ei ole vielä käytössä kävelytuolia, mutta pitää kattoa jos huomenna isännän komentaas hakemaan sen vintistä. Hyvästi rauhalliset oltavat. :LOL:
Meillä on leppäkerttu kävelytuoli, ostettu romppepäiviltä, mutta oon nähnyt sopurahassakin olleen myynnissä.
Hanna Oon samaa mietä tirlitanin kanssa, että kannattaa olla tarpeeksi kääntyviä pyöriä. Ettei mee pikkuisella hermot ja pääsee sujuvasti liikeelle. Mutta eihän sitä ite tuu kaikkia niin huomattua ja ajateltuakaan.

Meillä puhkesi eileen eka hammas. :heart: Toinen lujaa tulossa viereen.
Minä oon kans tyytyväinen, että tuo pikku mies kasvaa. Vaikka vauva aikakin ihanaa, mutta mahtava huomata kuinka kehittyvät ja taidot kasvaa.

Nyt on antamassa flunssa periksi...Välillä vaan tulee ikäviä yskän puuskia. :(
Ja rytmi menny jotekin sekaisin, mutta eiköhänkin se normalisoidu, kun parantuu. Mutta nyt laittaan Juusolle iltapalaa jos vaikka suostuis syömään.
Välillä ruokailu sen kanssa yhtä taistelua ja välillä maistuu ruoka yli hyvin...Niinkuin eileen, kun tein karjalanpaistia :p. Oli hyvää vaikka ite kehunkin. Tein ekaa kertaa elämässä, mutta taitaa tulla meidän perheen lempiruokia siitä. Mun kotona tehtiin usein, mutta en tiedä miksei sitten ite oo tullu ennemmin tehtyä. Välillä tuntuu, että on päivät yhtä taistelua Juuson kans ja välillä on mitä kultaisin poika. Kait jotain 4-vuoden uhmaa.
Mutta nyt moikka aivan oikiasti. :)

Elli Ja Justus 5kk 3vko
 
Heippa kaikille :wave:

Äkkiä tulin jotain kirjoittamaan, ennenkuin alkaa Selviytyjät :D Olen ihan koukussa siihen sarjaan näiden meidän koululaisten kanssa, pienemmät ovat jo untenmailla ;) Tosin esikoista odotellaan vielä sieltä uintikisoista, äsken tuli viestiä uimakaverin äidiltä, että ovat n. 21.30 täällä... en kysynyt miten meni, jännää! Saa tyttö sitten itse kertoa kuinka kulki :)

Ihania kuvauksia oli tullut :D Minäpäs raapustan tähän jotain nopsasti kanssa ja jatkan huomenna ;)

Hanna, minä kuvittelen, että sinulla on kastanjanruskeat, paksut hiukset, melko pitkät, tuonne lapaluihin asti. Olet siro, n. 165cm pitkä. Käytät klassisia vaatteita, neuleita, suoria housuja, vaaleanpunaista ja ruskeaa, beigeäkin sekä oliivinvihreää. Olet aina huolitellun ja siistin näköinen. Tykkäät pitää hameita ja mekkoja. Olet hyvin naisellinen.

Minnihiiri, olet sporttinen tarmonpesä. Vaikka pukeudut mielelläsi urheilullisesti, olet aina tosi siistin näköinen. Hiuksesi ovat melko vaaleat, pidät niitä usein ponnarilla ja sinulla on otsatukka. Hiuksesi eivät ole pitkät, mutta saat ne hyvin kuitenkin ponnarille. Kun lähdet kaupungille, laitat sammarit ja neuleen. Farkkujakin tykkäät pitää ja paksuraidallisia, sporttisen oloisia puuvillapaitoja. Toisaalta tykkäät myös käyttää koruja ja pukeutua siististi. Pituudeltasi olet n. 168cm ja sinulla on hyvä lihaskunto, joka näkyy myös kropassasi, ei ole roikkuvia paikkoja.

Tirlittan, sinä olet pitkä, reilut 170cm, olet sopusuhtainen ruumiinrakenteeltasi. Sinulla on lyhyet hiukset ja ne ovat ruskeat. Sinulla on silmälasit ja ne ovat kantikkaat. Käytät paljon Marimekon paitoja ja muutenkin tykkäät räiskyvistä väreistä. Housuina pidät useimmiten farkkuja, mutta myös ulkoiluhousut ovat mieleesi.

Elli Etikka, sinä olet n. 160cm pitkä, ihan vaaleat, pitkät, hiukset, vähän kiharat. Et ole tukeva, mutta sinulla on naiselliset muodot. Sinulla on siniset silmät ja hymyilet paljon. Tykkäät pitää hiuksiasi auki. Pidät paljon farkkuja ja tunikamallisia paitoja sekä neuletakkia.

mennis, sinulla on melko lyhyet, tummanruskeat hiukset. Olet n. 165cm pitkä ja normaalivartaloinen. Käytät farkkuja ja vartalonmyötäisiä paitoja. Olet aina huoliteltu ja pukeudut aina siististi.

Moonlight, sinut minä näin siinä kuvassa, kun ostin sen huggiksen ;) Ja voin vain sanoa, että olet todella kaunis :)

No, nyt se alkoi se selviytyjät, palaan myöhemmin tai huomenna :wave:

Älkääkä kukaan suuttuko kuvauksista :ashamed: Ihan hyvällä tahdolla ne kirjoitin, en halua ketään loukata :hug: Ai niin, ja monihan oli jo laittanut omia kuvauksia, eli aikasta pieleen taisi minunkin mennä!

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Pikaista iltaa!

Kuvaukset ovat olleet kovin lämmittäviä...olisimpas tosiaan pikkuinen ja ennenkaikkea hoikka...
Totuus: Pituutta n.163 ja painoa ihan liian paljon :ashamed: ....Painonvartijat kutsuu, kunhan vaavinkaiset loppuu (kurjaa kun kaikki harrastukset on aina samana päivänä)
Hiukset hm....keskiruskeet kai..silmät sini-harmaat..
Farkkulinjalla tosin mennään joten siinä mennis osui oikeaan.
ja rillit keikkuu nenällä B)

Meillä yöt olleet pari yötä tosi levottomia, neiti vatkaa ympäri sänkyä ja kitisee..tuttia saa olla korjaamassa kokoajan.
Tulis nyt edes hampaita :D . ´
Pieni flunssan poikanen on ainakin pesiytynyt meille, joten sekin vaivaa :snotty: .Laitoin nyt ekaa kertaa likan huoneeseen se menthol-jutskan...katotaan kuinka auttaa..

Öitä! :wave:
 
Totuus menniksestä:
174 cm pitkä, normaali vartaloinen (tai ainakin BMI on vielä normaalin rajoissa :LOL: ), sini-harmaat silmät ja silmälasit punaisilla sangoilla keikkuu aina välillä nenällä. Farkut löytyy yleensä jalasta, jos ulostaudun kämpästä, kotona enempi verkkari linjaa, edustan sitä kailottamaani perusfarkku-linjaa. :D Kiva ois pukeutua muodikkaammin ja satsata, mut innostus loppuu kotisohvalle eli kauppaan asti en pääse, vihaan shoppailua. Tukka on aikas lyhyt ja tällä hetkellä tumman ruskea vaaleilla raidoilla, yleensä olen suosinut punasen eri sävyjä. Jos jaksan tukkaani laittaa, laitan sen vahalla pörröön.

Eli oli siellä jollain tullut oikeitakin veikkauksia. =) Vaikea on arvata tällein kirjoitusten perusteella minkä näkönen tyyppi siellä näppiksen ääressä naputtelee.
 
Heipsun vielä :wave:

tulin vielä pikapikaa käymään... :whistle: :)

Hauskoja tosiaan nuo kuvaukset ;) Minnihiiri oli niin nätisti kuvaillut minua, kiitos siitä :hug: Jotain tuttuakin sieltä bongasin ;)

Eli olen 164cm pitkä ja sitä painoa on vielä vähän liikaa :ashamed: Eli normaalivartaloiseksi en kyllä itseäni kehuisi... BMI-selostus taitaa nätisti sanoa, että "lievä ylipaino", kuulostaa ihanan lohdulliselta :LOL: Haluaisin laihduttaa 10kg, mutta olen oikein tyytyväinen 5kg:n... Katsotaan nyt miten tämä tästä kehittyy, en jaksa nyt stressata, vaikka niissä keventäjissä "roikunkin" :whistle: Silmät on vihertävän harmaat ja hiukset vaaleat. Tosin väri on purkista, eli lapsena olin täysin eloveena-tukka ja sitten teininä se alkoi tummua :( Tykkään vaaleista hiuksista, niin olisi kiva olla ihan naturelli blondi ;) Meillä on poika ihan pellavapää :heart: Hiuksissa mulla on sitten vaihtelevasti raitaa, välillä jotain toffeen sävyjä, välillä vähän punertavaakin. Sen verran on punapigmenttiä, että pisamia on naamassa (äidilläni niitä oli kanssa aika paljon), sieltä reissusta jäi muistoksi oikein huuuuurjaaan paljon pisamia, tosin ne alkaa jo hiipua. Aurinko ne saa aina esille. Tykkään niistä kyllä, antavat kovasti ilmettä ja väriä kasvoihin :) Hiusmalli on sellainen, että mulla on otsatukka ja muutoin hiukset on tuohon olkapäille. Ponnarilla yleensä, mutta myös Hannan mainitsemat hainhampaat on pop ;)
Pukeudun kotona juurikin Marimekon paitoihin ja farkkuihin tai sammareihin :D Monesti myös ulkoiluhousuihin. Töissä täytyy olla niin laitettu ja huoliteltu, että kotilook on aika rento. Työasuna suosin juuri niitä Minnihiiren mainitsemia suoria housuja, yleensä kuitenkin jakkupuku. Tosin tykkään kovasti neuletakeista ja kauluspaidoistakin, hamekaan ei ole ihan vieras työasuna. Että aika hyvin kyllä tiesittekin :)

On se hauskaa arvuutella millainen toinen on kirjoittelun ja nimimerkin perusteella. Mutta kyllä teitä olisi kiva tavatakin! Ajatelkaas sitä puheen määrää ja naurua, kun meidän pino tapaisi livenä :LOL: Meillä olisi varmasti ihan älyttömän hauskaa, mä vaan luulen niin :)

Mutta nyt taidan istua vielä tuohon sohvalle ja nautiskella rauhasta. Kaikki nukkuvat jo ja kellohan on meillä vasta 21:27 :whistle: Unohdan aina kellojen siirron, niin teen sen nykyään näin ajoissa ennen nukkumaanmenoa ;)

Tyttö muuten palautui väsyneenä kisoista, sai hopeaa 50m rintauinnista :) Ui myös satasen samaa lajia, se oli eka kisa sille matkalle, eikä muistanut miten se meni tulosten puolesta. Epäili itse, että hänet olisi hylätty väärän käännöksen takia, kun jalat kuulemma liukui hetken pinnanpäällä ennen käännöstä... Ne on niin tarkkoja juttuja, toivotaan ettei hylätty, mutta jos niin kävi, niin parempi onni sitten seuraavissa kisoissa :) Tosi hyvin oli mennyt toisiltakin saman seuran tytöiltä, hienompi homma! Meillä on tosi pieni seura, mutta valmentaja on tosi hyvä, on saanut tosi hyviä uimareita näistä lapsistamme. Jossain kisoissa joissa meidän porukka putsasi käytännössä koko pöydän joka matkalla, niin joku oli kysynytkin, että mistä ihmeen paikasta te tuutte? Onko siellä edes uimahallia :LOL: Kun me tosiaan asumme aika pienessä kaupungissa :)

Mistä tulikin mieleen helmiinanmamma, että ei asuta itse Jyväskylässä, mutta aika lähellä :) Isäni ja äitipuoleni siellä asuvat, joten usein siellä käydään!

Mutta nyt haen lakritsijätskiä vielä... :whistle: :ashamed: ja istun sohvalle katsomaan töllöä :saint:

Öitä ja voikaa hyvin!
 
No niin, en vielä päässyt pakastimelle asti... Luin noita vanhoja viestejä vielä ja tässä parit villit vetäisyt vielä :D

mettis, sinulla on ruskeat, pitkät hiukset. Pidät niitä letillä tai ponnarilla. Olet n. 170cm pitkä ja normaalivartaloinen/hoikka. Pukeudut rennosti, tykkäät verkkareista ja puuvillaneuleista.

Commander, olet pitkä ja hoikka. Sinulla on vaaleat hiukset, joita pidät nutturalla tai ponnarilla. Olet aina huoliteltu, käytät paljon suoria housuja ja siistejä neuleita.

kippana, olet n. 165cm pitkä ja sinulla on ruskea tukka. Olet hoikka ja pukeudut yleensä farkkuihin. Sinulla on silmälasit.

Fang-Ann, sinun profiilikuvasi olen nähnyt ja vieraillut irc-galleriassa, eli tunnistaisin sinut varmaankin jos käveltäisiin vastakkain :D

Mutta nyt mä meen :wave:

P.S.Yritän vaihtaa profiiliin kuvaa, siellä on "ihan minun näköinen" esikoinen ja Maija alkusyksystä :)
 
Olenpas ollutkin laiska kirjoittaja :ashamed: Te olette täällä ahkerasti kirjoitellut omia kuvauksia ja ihanasti arvailleet muita. Se on kyllä totta, että kaikki luo oman mielikuvan ja monesti juuri nimimerkkikin kertoo jotain. Nythän onkin helppo yrittää luntata vauvojen kuvista minkänäköisiä äidit on..heh.

Parasta aikaa Kiitos kauniista sanoista, mutta kyllä mulla on kauneus omasta mielestä kaukana välillä, kun tukkaa irtoaa päästä minkä ehtii ja kotona on aina jotku olovaatteet päällä ja pihalle ku säntää päikkäriaikana huutava vauva vaatteet päällä vaunukopassa niin itelle vetää vaan jotku ryysyt mitkä on lähinnä päälle.. ja sitten nolosti käveleskelee vähän pienempiä mettäpolkuja musta villakangas takki päällä, vaaleanpunaiset olohousut jalassa ja armeijan vihree lippalakki päässä ku tukka on miten sattuu ja lakin on ehtiny vetää matkaan hyllyltä,..niin ei paljon naurata. :LOL:
Mutta harvoin silti (onneksi) poistun kotoa tuon näköisenä, ja en muuten kovinkaan usein ilman ripsiväriä..
Mutta jännä, kuinka minä olin sut kuvitellutkin just vaaleaksi ja nuo marimekon vaatteet päällä.. eli ei aivan metsään. mutta pitemmäksi olin kyllä mieltänyt sinut.

Hanna Sustakin muuten ajattelin enemmän vaaleeta ja aika lailla sporttisissa asuissa kulkevaa.. mutta useasti huomaan ajattelevani sitä teidän taloa enemmän, että minkänäköinen ja hieno talo teillä on, anoppila samassa pihapiirissä..
Ehkäpä voisimmekin sitten alkaa arvuuttelemaan seuraavaksi toistemme sisutusmakuja ja asumistyyliä..heh heh ;)
Niin meillä on tuo Emman kävelytuoli, just tuo beige.. Hyvin sillä on kyllä pieni mies nyt alkanu liikkuun, mutta sitä joutuu just nosteleen, kun ne ei käänny ne pyörät.. Ja nyt harmittaa kun aloin vasta nyt sitä ajattelemaan.Täällä olis kyllä ihania muitakin tuommosia myynnissä, mutta yli 100 e niin kivasti on hintaa. Ja eipä tuo kauaa tuossa enää ole ku toivottavasti oppii käveleen. Mutta toivossa on hyvä elää..
Nyt jo kävelee tukevasti eteenpäin kun pitää käsistä kiinni.. Mutta välillä innostuu sitten hyppiin.Eli ei vielä ehkä ala ihan käveleen, 5 kk ikää :LOL:

Mennis
Sut olin kuvitellu lyhemmäksi ja ruskee hiuksiseksi just varmaan enemmän tuon nimimerkin ansiosta paljon erinlaiseksi.

Nukkumisesta: Jollakin muullakin oli ollut viime yö tosi hyvä, meillä oli kans. Siis laitettiin nukkuun puoli yhdeksän ja heräsin eka kerran 04.00 kun poika kieriskeli, ajattelin sitten kuitenkin valmiiksi antaa vellin, kun kuitenkin olis kohta nälkä.. seuraavan kerran söi sitten 07. ja siitä vielä nukku puol. yhdeksään, niinku joka aamu. Voi vaan toivoa, että nyt menis muutkin yöt samalla lailla. Meillä on vaan niin pieniruokainen lapsi, että ei hän millään jaksa nukkua koko yötä syömättä, aina nimittäin kuuluu masusta ku ruoka menee sinne kun hän syö yöllä. Eli tyhjä on maha.

Niin ja meillä kans annan vettä ruoan kans, tykkää vedestä muuten paljon enemmän kuin maidosta. Vaikka maitoahan pitäis kuulemma ainakin 5 dl saada päivässä..meillä ei varmaan saa. Ku neuvolassakin sanottiin, että on niin hoikka poika että pitäs lisätä velliä ja puuroa, niin nyt sitä velliä menee sitten enemmän ja puuroa ei yhtään. Maitoa vaan muutaman kerran sitten päivässä ja yöllä useesti annan kyllä maidon, mutta välillä vellinkin.

Meillä alkaa huomenna se vauva uinti, tosi mukavaa..menispä se hienosti.
Meillä on vaan nyt joku vaihe menossa, että kaikki kovat pärinä äänet pelottaa. Eli porakone, sauvasekoitin, sähköhammasharjakin jopa tarpeeksi väsyneenä. Joten toivottavasti ei nyt sitten ala pelkään jotain muutakin. Suloisesti alkaa alahuuli väpättään ku pelottaa ja meinaa itku tulla.

Meillä uusi kuva muuten profiilissa.. Hiukan huono kuva kylläkin, mutta kameran usb-kaapeli on muuton johdosta hukassa ja en saa mitään kuvia siirrettyä koneelle.. :kieh:
No mutta nyt tässä alkaa tuleen romaani ja mun pitää mennä nukkuun, jos kerran sais tämänkin yön vähän paremmat unet.. toivotaan parasta!!

Moonlight ja pikku-ukko 5 kk
 
Ensiksi täytyy kiitellä teitä kauniista veikkauksista ja sekä mennis, että parasta aikaa olivat tavoittaneet jotain minua. Mennis veikkasit, että laitan punaista väriä tukkaani, ja vuosia olen sitä aina näin syksyisin tehnyt, vaan tätä nykyä olen enemmänkin ruskea vaaleilla raidoilla, ja otsatukkakin on nyt ruvennut kasvamaan. Oikeesti ponnareita en pidä vaan päivittäin föönaan hiukseni :whistle: , mutta en kuitenkaan ole niin huoliteltu. Oikeesti mun "tyyli" keikkuu juuri välillä sporttisena, toisaalta pidän usein Marimekon paitoja, toisena päivänä olen farkkutyttö ja toisena mustissa suorissa housuissa...eli taitaa enemmänkin olla se joka lyylin vapaa tyyli.
Veikkaisin, että suurin osa meistä on normaalipainoisia, mutta kun painoa on kuitenkin kertynyt raskauksien myötä, niin itse näemme tilanteen paljon lohduttomampana. Välillä itse ainakin tunnen oloni tosi turhamaiseksi kun kiteydyn näihin makkaroihini, kun oikeesti moni ihminen taistelee painonsa kanssa ihan eri mittakaavoissa.

Kylläpä aamulla tuntui lohduttomalta kun katsoi kelloa, oltiin siis ylhäällä jo 6.20 uutta aikaa |O .

Kohta mun pitää jo lähteä lastenhuoneeseen, siellä kuulemma nalle viettää synttäreitä, nyt sisarukset siellä pukeutuvat :whistle: , toivottavasti eivät ole ihan ykkösiä päälleensä laittaneet.

Mie ostin meidän tytöille ihanat :whistle: mekot talven juhliin. Sellaiset perinteikkäät punaruudulliset liivimekot, joissa on se valkoinen alushame, ensin oikeesti ostin sellaisen vain Helmille, mutta esikko halusi samanlaisen :heart: . Yleensä tykkään pukea juhliin lapsia saman tyylisiin vaatteisiin, mutta nyt on sitten samanlaiset, pojalle pitää keksiä jotain tyyliin sopivaa, tehkääs ehdotuksia mitä se voisi olla.

Aamusta lupasin, että mennään veljen perheen kanssa ulkoilemaan.

Palataan taas asiaan.

Niin ja kuten Parasta aikaa laitoit, olen samaa mieltä, että jos tämä porukka näkis, ei jutusta tulis loppua.

T:Minnihiiri
 
kiitos imertelevista kuvauksista.osa osui oikeaankin.pidän usein letillä hiuksia tai ponnarilla.tykkään käyttää rentoja vaatteita ja hiukseni ovat vaaleanruskeat.
mitoiltani olen 165cm pitkä ja ns.normaalivartaloinen.en mikään hoikka,mutten pullukkakaan.

mun aamu oli tänään eli sain nukkua pitkään ja mies hoiti poikaa
=) eilen oli toistapäin.

nyt lähtee toinen tytöistä harkkoihin joten palaillaan kun ehin taas
 
Tyty taas sylis kiemurtelee joten pikaseen kirjotan ulkonäkööni kun sitä on arvattu :D
172cm 75kg, rillit, tumma lyhyehkö polkka. Mustat housut tai siniset farkut yleensä. Paita voi olla mikä vaan. :wave:
Niin ja joko ilman meikkiä tai sillai soppelisti pakkelia.
 
Hauskoja kyllä nuo ulkonäköjutut. Oon niitä itekseni täällä hihitellyt ja pysynyt sivummalla. :)

Meän neiti oivalsi vihdoin ja viimein tuolloin viikko sitte, että miten käännytään mahalleen ja nyt ei enää selällään pysykään. Ei puhettakaan, että uskaltais enää yksin jättää sohvalle. Hyvä, että uskaltaa ollenkaan pitää sohvalla. Me ko neitosen kans ollaan kahestaan tässä, mie istun toisessa nurkassa ja surffaan tällä läppärillä ja tyttö makkoilee toisessa nurkassa. Vaan eipä makkoile enää vaan pyörii ja pyörii ja pyörii.

en sitte tiä, että onko tuo kääntymään oppiminen menny tytön uniin ko pitkän aikaa nukuttiin yöt kokonaan, mutta nyt tämä viikko on herätty keskellä yötä (4-6 välillä) ja huuettu ko syötävä. Huuto on loppunu vasta ko on maitoa saanu. Ja mie ko toivoin, että nuo yösyötöt ois jo ohi..

Testattiin myös sitä, että syötäis illalla kunnon puuro, mutta ei oo ainakaan vielä ollu mitään vaikutusta. Neljästi päivässä noita soseita/puuroja syyään.

Vaan neiti pitää sellasta kirkunaa, että pakko keksiä viihykettä. Ei muuten, mutta korviin käy tuo huuto.

 
Sen verran nyt vaan, että hemppu meillä kans ku poika oppi vajaa viikko sitte kääntymään niin yöunet on yhtä säätämistä.. nukkuu rauhattomasti ja herää kans yöllä huutamaan ja mikään muu ku velli ei auta siihen... lisäksi poika ei suostu menemään sitte omaan sänkyyn nukkumaan vaan täytyy päästä minun viereen... toivottavasti on ohimenevä juttu... tai kyllähän se onki... :whistle:
 
Mun "palaan pian" kestikin pari päivää...

Meillä kolme päivää täällä pientä nuhaa(Räkä-Ryystäjä ollut tarpeen kuitenkin), ja yksi yö huudettiin :( ,taitaa sitä hammasta. Täällä olikin muutamalle hammas jo puhjennut :)

Tässä Talenttia tuijotin, kyllä on taitavia / hulluja ihmisiä olemassa! Ukkeli lähti harrastukseen ja hetken omaa aikaa tässä sohvalla :)

Te, joilla tuollainen kävelytuoli...Onko se enemmän hyödyllinen kun haitallinen? Tarkoitan, että onko lapsi siinä liian paljon jaloillaan kun siitä liiasta seisottamisesta ovat muutamat sanoneet...Tuntuu jotenkin, että vois olla aika kiva tytölle kun se niin kovasti sylissäkin kampeaa seisomaan ja nytkyttelee :)

Peppi oli tänään 6tuntia mummulla ja pappalla hoidossa, oltiin muuttamassa työpaikkaa. Hienosti tyttö siellä, syönyt ja nukkunut reippaasti. On kyllä kiva kun vähän aikaa sitten vaan itkeskeli hoidossa mutta nyt jo viihtyy muuallakin. Ehkä voin harkita iltahoitoon jättämistä vaikka millään en kyllä raaskisi.
Olikos jonkun vaavi jo ollut ilta/yöhoidossa?

Torstaina neuvola, odotan kovasti että miten on typy kasvanut kun tuollainen tirppana on.

Jospa tuota menisi iltapalaa tekemään, tässähän nälkä jo ehti tulla.

Hauskoja muuten teitin arvailut toisistanne:)

Hyvät yöt ja huomenet kaikille!

EKÄ ja Peppi
 
:wave:

Niin se viikonloppu taas oli ja meni..kotona ollessa.

mennis oli minua kuvaillut :D Täytyy sanoa että metsään meni muilta osin, paitsi puhun kyllä suht paljon. Retrohenkinen en ole enkä pikkuinen ja hoikka vaan... 171cm pitkä, ja makkaroita kertynyt mutta en mielestäni lihava silti. Ruskeat, melko lyhyet hiukset ja tyyli on mitä milloinkin. Mutta siis tavallistakin tavallisempi tiitteräinen täällä :wave:

Hauskoja kyllä nuo kuvailut, itse en ole oikeastaan edes miettinyt mille kukin näyttää, joten en nyt ala miettimällä miettimäänkään =)

Meillä Peetu nyt on siis (kuten taisin jo mainitakkin) oppinut kääntymään mahalleen ja kääntyileekin koko ajan. Silti ei ole yöunia täällä menetetty. Ja tissittelyynkin tuli helpotusta kun tuo toisinaan yöllä roikkui tuntikausia tissillä. Toissa iltana tökkäsin tutin suuhun ja kas kummaa se kelpasi. Nyt sitten nukahdetaan tutin voimin, ja joskus toki tissillekkin. Muuten ei tuttia syö kun nukkumaan mennessä, eikä aina silloinkaan. Toisaalta ihan helpotus tuokin...kunhan ei riesaksi asti siihen kiinny.

Imetys on meillä jäänyt nyt vähemmälle, yöllä syö, ja päivällä kerran pari.

Olenko muuten muistanut kertoa omasta uudesta harrastuksesta? Aloin nimittäin siskoni innostamana käymään avannossa uimassa. Nyt olen tälle syksyä käynyt 5 kertaa. Omaa avainta ei ole sinne koppiin joten käyn aina kun aikataulut siskon kanssa menee yksiin. On se kyllä mahtava tunne kun sieltä avannosta tulee pois, suosittelen.

Taas oli omaa napaa :ashamed: Mutta sänky kutsuu.

Kirjoitelkaa ahkerasti!
 
mitenkäs teillä on talviaikaan siirtyminen mennyt lasten kanssa? |O Meillä isommilla ei näytä mitään muutosta olevan, mutta pikku neiti on sitten tänään herännyt kuudelta. Kyllä toi sais pidempää nukkua, päivästä tulee kyllä turhan pitkä, ainakin äidille.

Mie olen perjantaihin asti käytännössä yh., mies lähtee joka päivä töihin kotoonta ennen kuutta ja palailee puoli yhdeksän korvilla iltasella.

Helmi on laajentanut lattialla olleessaan liikeratojaan, pakittelun lisäksi jo hieman menee eteenkin päin ja tämä on saanut neidin paremmin taas siellä viihtymään.

Taas tällä viikolla jatkuvat lasten kerhot ja tytön jumppa, viime viikko oli täällä syyslomaa.

Tänään pesukoneen korjaaja tulee, toivottavasti sillä on tarjota enemmän kuin valohoitoa koneelle, mutta pahaa pelkään, että nyt vaan kartoittaa tilanteen ja joskus loppuviikosta tulee korjaamaan. on tässä saanut oppia huomattavasti suurpiirteisemmäksi, ihan pienet kurat ei ole pihavaatteissakaan nyt haitanneet, niin olen lapsillekin vakuutellut ;) . Oikeesti tämä kyllä on taas opettanut sen, että ihan liikaa tulee vaatteita pestyä, iltaisin kun mennään pesulle olen aina vaan käskenyt laittaa kaikki vaatteet likapyykkiin, nyt kun sinne laitetaan vain alusvaatteet ja tahriintuneet vaatteea, niin paljon hitaammin on likapyykkikori täyttynyt.

Ai niin ja lisää omaan napaan, mulla alkoi lauantaina kuukautiset, olin jo niin luullut, että hormonikkierukka on vienyt ne mennessään, kun aikaisemmilla kerroilla ovat alkaneet paljon aiemmin. No pientä tää vuoto kuitenkin onneksi on, Laurin jälkeen kun se oli ihan valtavaa.

No nyt rupean aamupaloja ja kerho eväitä vääntämään. :wave:

Ihanaa viikon alkua kaikille! Nautitaan lapsista, nykyään tulee usein mietittyä sitä miten onnellinen heistä saa olla. Kun elämää miettii taaksepäin niin kuusivuotta sitten meille ei ollut itsestään selvää onko meillä koskaan lapsia vai ei, mutta kun "putki" saatiin auki, niin elämä on tarjonnut ihania yllätyksiä.

T:MInnihiiri
 
Heipparallaa :wave:

Kellon kääntämisestä, meillä ei vaikuttanut mitenkään :D :ashamed: Siis samallalailla nukutaan ja mennään nukkumaan, ihan hyvä toisaalta.

Minnihiiri, tuo pyykin peseminen on niiiiiiin totta! Minä olen kanssa himopesijä :ashamed: Mies ei ole niinkään, mutta minähän pesen jokapäivä jotain ja usein monta koneellista, yleensä ne kyllä on täysiäkin ne koneet. Täytyisi siinä kyllä vähän skarpata, ettei nyt ihan niin ahkeraan niitä pesisi :whistle:

Ja piti muuten Minnihiiri sanoa, että älä suotta kadehdi Uutta Vuotta... se meni ihan reisille koko homma :kieh: :headwall: Kun se mökki mistä mies yhtiökumppaninsa kanssa tällä viikolla tekee kaupat, on ollut vuokramökki, arvaat jo varmaan... Se oli vuokrattu jo uudeksi vuodeksi ja kahdeksi muuksi viikoksi |O No, onneksi meidän hiihtolomaviikko oli kuitenkin jäänyt vapaaksi :) Enkä missään nimessä halua kenenkään Uutta Vuotta pilata tämän omistajan vaihdoksen takia :ashamed: Kyllä siellä varmasti tämä perhe, joka mökin on vuokrannut, odottaa lomaa ihan yhtä paljon, kuin mekin oltaisiin odotettu... :| Mutta näille ei voi mitään ja ainahan se Uusi Vuosi tulee toisenkin kerran :D Eli kotosalla vietetään nyt sitten vuodenvaihde, mikä ei ole toisaalta ollenkaan huono idea, meillä on siihen liittyen kovasti perinteitä, joten olisi voinut olla aika hassua lähteä reissuun :)

Ekä, ihana kuva profiilissa :) :heart:

Tiitteräinen, minä kuvittelin sinut n.165cm pitkäksi, oikein hoikaksi, vaaleanruskeat, pitkät hiukset ja silmälasit :D Eli aika metsään meni minun kuvitelmat :whistle: Mutta sitä piti sanoa, että ihana sisko sinulla ja mahtavan järjestelyn olette tehneet tuossa siivouksessa ja leipomisessa! Minulla on myös ihanat siskot, mutta tuollainen ei meillä onnistuisi ollenkaan :D Lastenhoidossa kyllä autetaan toisiamme kovastikin, jos on menoa. Ja avantouinti on kuulemani mukaan tosi ihanaa puuhaa! Kaikki ketkä meillä töissäkin ui avannossa, on siihen ihan koukussa!

Mun pitäisi alkaa nyt pakkailemaan postitettavia juttuja, kun huutonetissä sain vähän taas myytyä juttuja. Ihan kiva, että tavara vaihtaa omistajaa ja saa nurkkia siivottua.

Maija on kasvanut minusta jotenkin isoksi tytöksi :heart: Mä vaan halin ja pusin sitä kaiket päivät ja se nauraa hihittää, kun kutittaa :) On se vaan ihana lapsi :heart: Niinkuin tietysti nämä kaikki muutkin =) Minäkään en niin kaipaa sitä ihan vauvavaihetta, nyt on kivempaa, kun Maija jo puuhailee kaikenlaista. Uusia kehitysvaiheita tulee hurjassa tahdissa ja kaikki päivät ovat suuria tutkimusretkiä meille kotona oleville, iltaisin sitten mies ja koululaisetkin pääsevät nauttimaan Maijasta. Maija on kyllä meidän kaikkien lemmikki ja ihastelun kohde :heart:

Mutta nyt soitti sisko ja se tulee käymään teellä, kiva-kiva :)

Palataan jälleen :wave:

Parasta aikaa ja Maija-kulta :heart:
 
Heips taas kaikille!

Onpa tekstiä tullut taas paljon. Minulta on nyt viime päivät ja illat menneet opiskelujuttujen kanssa. Lukemassa olen käynyt teidän juttuja, mutta sitten ei olekaan aikaa enää ollut kommentoida. Ja täytyy kyllä myöntää, että en jaksanut ihan kaikkea edes lukea.

Meillä tyttö jo ollut kaksi viikkoa kipeä. Iltaisin ollut lämpöä, ei paljon mutta kuitenkin. Käytiin sitten lauantaina lääkärissä ja korvat sekä keuhkot olivat puhtaa. Lääkäri ei olisi halunnut laittaa antibioottia, mutta kun kuumetta oli ollut jo yli viikon niin laittoi sitten. En itsekään tykkää ns turhista antibiootti kuureista. Sanoi, että tämä on vähän niin ja näin, että onko sekä virus että bakteeri sairaus. No nyt tyttö kuitenkin jo parempi vointinen. Räkä ei valu enää ja eilen illalla oli vielä pientä lämpöä. Ulkonakaan ei ole nukkunut kahteen viikkoon :eek: se on vaan niin harmi kun tykkää siellä nukkua.

Perjantain ja torstain välisen yön nukkui todella hyvin, heräsi vain kerran syömään ja sitten nukkui ensin 5 tuntia ja toinen pätkä taisi olla 5-6 tuntia. Aamulla kuudelta kyllä piti juttu tuokion, mutta nukahti ihan hyvin sitten itsekseen. La-su yö olikin taas huonompi, mutta viime yö taas parempi. Nukkui ensin 4 tuntia ja toinen pätkä oli niin, että heräsi kyllä 5 höpöttämään, mutta nukahti ilman tissillä käyntiä. 7 taas höpötti sängyssä mutta nukkui vielä tunnin ilman tissiä. Eli puhtaasti onpi tapa tuo tissillä käynti. Ei ole kahteen viikkoon nukkunut kunnon päikkäreitä. Eilen kun mies oli tytön kanssa niin nukkui ensin aamulla 8-10, 12-13 ja iltapäivällä auossa vielä 14-16.30 siinä välissä oli varmaan puoli tuntia hereillä. Kysyinkin mitä unipillereitä mies sille antaa :whistle:

No nyt tyttö on nukkumassa, katsotaan nukkuuko kauemmin kuin puoli tuntia.

Tyttö oppi perjantaina ryömimään. Ihan sattumalta sen huomasin. Nyt vauhti on jo niin valtaisa, että huh. Menee lelulen perässä oikein innoissaan. Ja täytyy kyllä ihmetellä miten sillä riittää virtaa vaikka on ollut kipeänä ja ei ole nukkunut kunnolla.
Tästä tuli nyt oikein omaan napaan kirjoitus :ashamed:

Talviaikaan siirtyminen täällä sujui ihan hyvin, ei ollut mitään ongelmia

parast aikaa harmi kun teidän uuden vuoden suunnitelmat menivät piloille. Ja niistä veikkauksista minkä näköinen kukin on. Sinut ajattelisin melko pitkäksi, vähän pyöreäksi, tummat pitkät hiukset missä vähän punaista väriä seassa. Hiuksia pidät yleensä auki.

Hanna sinut olen kuvitellut pitkäksi, hoikaksi, tummat pitkät hiukset jotka yleensä auki.

Tirlittan81 sinut olen ajatellut hoikaksi, pitkäksi, vaaleahkot pitkät hiukset. Olet sporttinen.

Toivottavasti kukaan ei tykkää pahaa minun mielikuvistani. Täytyy lukea tuolta ylempää miten olette itseänne kuvailleet. Ihan tarkoituksella jätin ne lukematta.

Hyvää viikon alkua. Nyt menen hakemaan postin laatikolta.
 
No niin..täälä ollaan nyt sit kunnolla flunssassa :snotty: .Pikkuneidillä oli eilen kuumettakin..Itelläkin on sen sorttinen olo että ei ihan kaikki ole kohillaan :(

Mekin saadaan tällä viikolla käppäilytuoli =) , en kyllä yhtään tiedä millainen on kun saadaan se tuttavalta.

Talviaikaan siirtyminen sai meillä aikaan aikaisemmat aamuherätykset, eilen herättiin puol kuus ja tänään kuudelta |O . Toivottavasti rytmi normalisoituu pian.

Saamattomuustila jatkuu.....
Ärsyttää oma laiskuus, väsymys, läskit ym... Kuinkahan tästäkin suosta taas nousis :/

Mutta onneksi tyttö on pääosin iloinen ja ihana vauveli :heart: :heart:

Ai niin ja mielialaa nostaa välillä myös lähestyvä joulu...Rakastan joulua ja sen tuoksua

:xmas:

Kippana ja Sirppana huomenna 6 kk

:wave: :wave:
 
Mettikselle: Kiva kun tykkäät nimestä. Niin mekin tykkäämme. Ja Luka on todella nimensä veroinen pikku-kundi. Aina on jotain velmua mielessä.

Ajattelimme aloittaa vauvauinnin Lukan kanssa.

Millaista isompaa istuinta suosittelisitte? Meillä on nyt Gracon autobaby jalustalla, mutta pitempiä matkoja ajaessa Luka ei oikein viihdy tuossa. Pitäisi nähdä ulos. Ja mielellään saisi olla sellainen, joka olisi pitkään selkä menosuuntaan, mutta saisi käännettyä myös sitten kasvot menosuuntaan.

Vielä emme ole aatelleet ostaa, mutta ehkä joulun. Luka mahtuu vielä tuohon kaukaloon. Turvaistuinpussin ansiosta. Piti jo vöitä nostaa yhden pykälän ylöspäin. Sitten ei olekaan enää siirtomahdollisuutta.

 

Yhteistyössä