***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

täällä kitinäyö takana.markus nukkui levottomasti ja lopulta otin viereen.sen jälkeen en nukkunut mä :kieh:
no otetaan sitten päiksyt molemmat.
markus ei vaadi koko aikaa seuraa.aika pitkään viihtyy lelujen kanssa,jossain vaiheessa alkaa kuulua käskevää ääntä,että tänne ja heti seuraksi =)

ostin jumppapallon ja nyt pitäs vaan pumpata se niin pääsee tekee selkälihaksia.joka pvä särkee selkä,että pakko alkaa tehä jotain asialle.



commander minkä väriset hiukset tuli?

suurperheistäoli puhetta,niin tulee mieleen reissu,kun mentiin kaverin kanssa jolla 4 lasta mäkkäriin syömään,niin kyllä häntä hiukan tuijotettiin varsinkin kun hänellä oli mukana myös miehen 2 lasta.siinä sitten tilaili hamppiksia ja ihmiset kattoi :LOL:

mutta tällä erää höpinät tässä.
 
Kirjoitan pikaisesti pari sanaa, sitten meidän on sännättävä lasten kanssa suihkuun, kun illalla appivanhemmat oli meillä niin pitkään, että oli ruvettava heti oven sulkeuduttua laittaa lapsia yöpuulle, ehti äitikin sitten telkkarin ääreen nukkumaan täydellisten naisten kanssa ;) .
Kohta meille tuleekin naapurin 12 v päivää viettämään, heillä on vanhemmat töissä, joten tyttö on seuran kipeä, ja kyllä noi meidän lapsetkin nauttii hänen seurastaan, itsestä voi tietysti jo iltapäivällä tuntua toiselta :whistle: , ihana tyttö, mutta isoina annoksina nautittuna hieman uuvuttavaa, kun on sellaisessa pikkuvanhassa iässä.

Hiuksista ja hampaista on ollut puhetta, meidän neidillä ei ole hampaita ja hiuksiakin vain nimeksi. Just mietin, että meidän poika seisoi jo puol vuotiaana pinnasägyssään, mutta siskolla ei onneksi ole yhtä kiirus =) , tää meno muutenkin on tässä torpassa jo ihan tarpeeksi aktiivista.

Parasta aikaa oli noista pohjoisen kohteista puhetta. Me kyllä tykätään siitä ylläksestä, ollaan vielä asustettu siellä Ylläsjärven puolella joka on hiljaisempi puoli, mutta kun meillä myös noi iltariennot ovat jääneet, niin rauhallisuus sopii meille. Nyt Ylläsjärveltä pääsee sitä maisematietä pitkin sinne Äkäslompolon puoleen, mikä on tosi kiva reitti!
Rukasta olen kyllä kuullut ton iltaelämä puolen, mutta kun mennään sinne näillä näkymin tammikuussa, niin taitaa olla melkoisen hiljaista sielläkin. Vielä kun ei ole perheessä koululaisia voi hyödyntää noi ei sesonki ajat, jolloin mökkejä paljon paremmin saatavilla.

Nyt suihkuun :wave:
Minnihiiri
 
Taas ollaan tytön kanssa Porvoossa mummolassa.
Käytettiin tyttö perjantaina lääkärissä, kun yöt ollut tosi rikkonaisia.
Aateltiin taas josko korvissa jotain. Korvat oli puhtaat,
mutta lääkäri kehoitti kokeilemaan apteekin korviketta,
jos kumminkin jotain pientä allergiaa olisi. Eilen kävin sitten apteekissa
ja pari satsia ehdin antaa uutta korviketta ennen nukkumaan menoa
ja kas kummaa, neiti heräsi ensimmäisen kerran vasta vähän vaille kaksi. Yleensä eka kitinä ollut kuin nakutettu klo 23-24. Tiedä sitten johtuko siitä maidosta vai mistä, mut kyllä kelpaa mulle. Katsotaan nyt kuinka homma tästä alkaa etenemään. Nytkin muuten neiti ollut kohta kolme tuntia ulkona unilla ja yleensä on harrastanut niitä 45 minsan tirsoja (toki poikkeuspäiviäkin löytyy).

Maistuu muuten ihan karmealle se Almiron Pepti. :x
Tissimaito / normikorvike makeampaa. Mulla on pakkomielle maistella ja haistella kaikki. :D

-mennis-
 
Ihanaa.. sain tietokoneen käyttöön... Kylläpä oli kummallinen olo ku sitä ei ollu... Sain tehtyä mahottomasti eri juttuja.. Alunperin tietsikka piti saaha perjantaina ja ku se viivähtikin niin olin jo aivan varma, että mies oli sinne huoltoon soittanu ja käskeä pitää sitä kauemmin siellä, että mulla ei tulis istuttua sen eessä vaan tekisin kotihommia... :whistle: No nyt kuitenki taas toiminnassa...

Mie kans tein ananas-kookos muffinseja perjantaina kaiken muun lisäksi ja voi ku oliki hyviä.. eli taas meillä samoja juttuja parasta aikaa... Ja noista Muksu-soseista kans, että olen miettiny ihan samaa, että miksi ne niin vetkuja eli kiitos sulle ku hokasit sen, nyt mieki sitte tiiän, että miksi semmosia ovat ;)

Perjantaina käytiin sitte Paavon kanssa 5kk neuvolassa ja mitat seuraavanlaisia;
Paino 8720 grammaa
Pituus 66.6 senttiä
pipo tasan 44

Hyvin kasvaa. Tuttelia+soseita/lihaa saa. Varaa napakasti jalkoihinsa. Hyvin kontaktia ottava poikavauva.

Eli paino ei ole enää noussu samaa rataa ku aiemmin eli noin kilo kuukaudessa.. mutta silti vielä mennään keskikäyrän yläpuolella... ja kuten tuosta tekstistä nyt huomaa eli lopetin imettämisen tasan viikko sitte... Maitoa olis tullu vielä vaikka kuinka, mutta Paavo huomas, että kuinka mukavaa oli purasta tissistä ja minun mielestä se ei niin mukavaa ollu, joten lopetin sen siksi. Muutenki alkanu puremaan... jos saa sormesta tai jostaki minua kiinni niin puree niin kovasti, että jälki jää... Eilen nappas minua alahuulesta ku aloin sitä sumpittelemaan ja vertahan sieltä sitte alko tulemaan... :eek: Eli tissittely meän kohalta nyt ohi. Toisaalta mulla tosi haikea mieli tästä ku tämä kuitenki meän viiminen vauva... :ashamed:

Neuvolassa muuten laitettiin sitte pojalle se piikki ja tottakai varauduin siihen, että ilta ja yö on yhtä huutoa niinku 3kk piikistä, mutta kappasvain... poika ei ollu moksiskaan... ja hyvä niin! ;)

lumikko meillä Paavo syö aamulla puuroa, jossa hedelmäsosetta+maitoa sitte päälle, puoliltapäivin syö sitte velliä, iltapäivällä perunaa+lihaa ja maitoa päälle, sitte taas velliä ja illalla iltapuuro ja velli.

Hiuksia Paavolla oli syntyessään aika paljon, mutta ne kaikki lähti pois... nyt sitte tilalle on tullu tummanruskea 3mm siili... ja aika tuuhealta vaikuttaa.. ja hampaita on 2 kappaletta alhaalla..

tirlittan tuo on kyllä tosi, että sitä kuvittelee, että minkänäkösiä ihmiset on, jotka tänne kirjottaa.. osittain mielikuvan tekee nimimerkki ja osittain se mitä on ittestä kertonu. Toisaalta ois hauska tietää, että miten oma mielikuva pitää paikkansa... ;)
Ja siitäki voi vähän perustella, että millä murteella kirjottaa... Ittestä voin sanoa sen verran, että oikeastihan mie puhun "h:n päälle", mutta en kehtaa tänne kirjottaa niin niinku puhun ku tiiän, että joitaki se voi ärsyttää suunnattomasti, mutta joskus kyllä saattaa välissä lipsahtaa kirjotuksiin h-kirjaimia.. :ashamed:

Meillä kans pietään ahkerasti takassa tulia, ku takka on olohuoneessa ja ihan mukava nyt taas pitääki ku nuohoojaki kävi eilen ja tarkasti, että kaikki on kunnossa.

Vauvauinnissa ois kyllä mukava käydä, mutta näillä leveyspiireillä semmosia ei ole koskaan ees ollu... en ainakaa tiiä.. Lähin löytyy 150 kilometrin päästä Rovaniemeltä...

Noh.. täytyyhän minunki paikkakuntalaisena ottaa kantaa tuohon Ylläs/Levi keskusteluun.... :whistle: Eli listaan tuohon minun mielestä molempien hyvät/huonot puolet:

Ylläs:
+ rauhallinen
+hyvät hiihtoladut
+loivat rinteet
+saagassa kylpylä ok
+hyvät mökit
+hyvä yksityinen lääkäriasema

-ei paljon shoppailtavaa
-ei "menopaikka" eli baareja ei montaa
-melko pitkät välimatkat esim.lentokentältä
-kelkkareitit huonossa kunnossa

eli ylläkselle rantautuu yleensä eläkeläiset sekä sellaiset perheet joilla ihan pieniä lapsia. kaikki tarpeellinen kuitenki löytyy, muttei mitään extraa... rinteet ovat pitkiä, mutta loivia.. hyviä offari-reittejä kuitenki löytyy..

Levi:
+paljon erilaisia kauppoja
+lapsille paljon tekemistä ja lapset otettu hyvin huomioon
+yli 50 anniskelupaikkaa
+lapsille toimintakeidas
+monentasoisia rinteitä
+lyhyt matka lentokentältä
+mökit todella hyvälaatuisia
+useampi yksityinen lääkäriasema

-ehkä liian paljon porukkaa rauhaa rakastavalle
-kylpylä aika vanhanaikanen
-tarkoitettu ehkä kuitenki enemmän nuorisolle (juuri tämän hulinan takia)
-paljon rakennustyömaita...
-hiihtoladut ihan ok. mutta ylläksellä kuitenki paremmat

Nuorison suosima paikka, paljon yritysasiakkaita, sekä perheitä joissa lapset 6-15 vuotiaita. Kiireisimpänä kautena eli hiihtolomilla ja pääsiäisenä meno on todella hulvatonta. Paljon julkkiksia silloin myös liikkeellä... Rinteet on monitasoisia eli kaikille löytyy jotaki. Kauppoja todella paljon ja lisää löytyy 15 kilsan päästä Kittilästä.

Muista hiihtokeskuksista en sitte osaa juurikaan sanoa mitään... mutta jos haluatte lisää yksityiskohtasempia tietoja levistä tai ylläksestä niin voi kysyä ja sitte ainaki levi.fi sivuilla paljon kuvaa yms.

Noh.. tulipas tästä nyt aika romaani... huomaa, että Hanna ei ole päässy nettiin pitkään aikaan... :LOL:

Hanna ja Paavo tasan 5kk :heart:
 
Heippa kaikki!

Vieläkö mahtuu mukaan keskustelemaan? Olen 6.toukokuuta -07 syntyneen neitokaisen (48cm ja 3370g) :heart: äiti. Ammatiltani olen ope ja asustelen Keski-Suomessa.

Olen monesti lueskellut juttujanne, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Kovasti olen itse pohdiskellut samanlaisia asioita, kuin mitä te muutkin olette tänne kirjoitelleet. Välillä mietityttää öiset heräämiset - milloin tytöllä (pian 6kk) on oikeasti nälkä ja milloin vain muu "hööhötys" päällä. Iltaisin neiti nukahtaa aina kasin aikaan itse omaan sänkyyn tissin jälkeen tutun unilaulun soidessa hiljaa CD:ssä jatkuvalla toistolla. Aamuisin herää yleensä noin kuuden seitsemän aikaan. Yöt meni välillä jo todella hyvin, heräsi vain kerran. Nyt on palattu taas kahden kolmen kerran heräämiseen. Olen antanut aina tissiä lopulta, kun tutti ei ole auttanut. En tiedä, pitäisikö kokeilla tuota paita-juttua, jos äidin pelkkä tuoksu riittäisi...

Hampaita ei ole vielä tullut, kaikki tosin menee suuhun ja kaikkea pitää jyystää ikeniä vasten. Kuolaa tulee välillä tosi paljon, kiinteiden aloittamisen jälkeen vähän kyllä tasoittui. Ollaan syöty perunaa, porkkanaa, päärynää, mustikkaa, luumua ja persikkaa. Pitäisi varmaan kohta aloittaa puuro ja liharuokakin, kun 6kk tulee pian täyteen. En ole hirveästi kiirehtinyt kiinteiden kanssa, vaikka olemmekin jo aloittaneet ne 4kk:n iässä, kun maitoa tulee edelleen kiitettävästi. Ovat olleet lähinnä maistiaisia, nyt vasta viime viikkoina olen antanut enemmän, kun niin hyvin näyttää neitille maistuvan ja kun on alkanut liikkuakin niin valtavasti.

Tällaista tällä kertaa. Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja voimia arkeen! :)

t. Mamma78 ja Helmiina07
 
Viime yö tai voi olla että oli jo aamua meni plörinäksi. Joku tuolla tytöllä oli mutta ei selvinnyt mikä..rauhoittui tissille, että ehkä nälkä sitten.
Kirjoitin silloin siitä 6tunnin uniputkesta, ei olis pitänyt. Jäi siihen yhteen kertaan :ashamed: ,täytyy ottaa varmaan lisämaito yöksi.
Olen jättänyt päiväimetystä vähemmälle, aamulla ja sitten kerran päivällä ja illalla. Yöllä ollaan tissitelty tarpeen mukaan..

Täällä puhuttiin hiuksista ja hampaista..
Meillä hiuksia mutta ei hampaita. Vaalea, hieman punertava tukka Peppillä:) Toivon, että jäisi tuo punaisuus.

Uimassa oltiin sunnuntaina ja aiheena lentokonesukellus. Ilmasta sukellus, hui että oli jännittävää. Ohjaaja kehui Peppiä kun niin hienosti sukeltaa! :)
Tyttö kyllä innoissaan vedestä.

...kävin hakemassa typyn päikkäreiltä sisälle, katsotaan kauanko viihtyy tuossa lattialla...
Meillä kyllä ollaan paljon lattialla ja viihdytään siellä lelujen kanssa jokin tovi. Olen laittanut samaan huoneeseen missä muutkin on niin ei ole sitten yksin. Sitterissä ei enää muuten kun välillä syödään siinä, muuten pääsee itsensä siitä tipauttamaan lattialle.

Kukas kirjoitti, että oli ostanut stokken tuolin...oliko Moonlight?? Me saatiin tuoli anopilta kastelahjaksi ja olen ollut tosi tyytyväinen. Istutaan siinä syöttöajan mutta ei vielä enempää, tyttö kun ei vielä istu itsekseen. Sylissä kyllä mutta ilman tukea ei...

Naurettiin eilen kippurassa kun Peppi keksinyt nyt että hei mä osaan mennä kyykkyyn ja ylös... :) siis kun seisten on sylissä niin vatkaa itseään edestakaisin ylös ja alas. Melko huvittavan näköistä!!!
Lattialla maatessaan mahallaan läpsyttelee jalkojaan lattiaan...

Eilen tuli haikea mieli kun katseli kaikkia noita osaamisia, että niin se pikkuvauva-aika vaan meni...nyt jo vauva ja kohta iso...

Ostin verhokangasta ja nyt tarvis saada aikaa niiden ompeluun..hmm, helpommin sanottu kun tehty!
Täällä kotona kun tuo remonttikin niin miehen kaikki vapaa-aika menee siihen...tossa katselin kalenteria ja ehkäpä kuukauden päästä saattaisin päästä omaan suihkuun..sitä kovasti tässä odottelen.

Tytölle lounasta laittamaan.
Toivottavasti tää teksti jonkun lailla luettavaa, join vasta aamukahvinkin ja pää vielä unten mailla. Eiköhän tää tästä...

:hug: kaikille!

EKÄ ja Peppi

(koitan laittaa kuvan tytöstä, jos vaan osaan...)
 
Meillä pojat nukkuu :D kerho väsyttää noin kovasti et pienempikin on jo tunnin nukkunu ;) ne puolituntiset on enempi sen juttuja,mut on näitä poikkeus päiviäkin et pikkasen pidemmät unet otetaan ;)
yö meni taas hyvin =) vähän ennen 4syötiin ja jatkoi unia puol7 asti! oikein kiva!!Jo alkaa pikkuhiljaa uskoa et ne aamuyön (klo.4alkavat) kähinät olis kitisty ja nukuttais ees tonne lähemmäs 6tta :) no kaikki tietysti voi muuttua kun kiinteitä aletaan syömään,mut kumminki :D

helmiinanmamma07 tervetuloa :wave: kiva kun vielä tulee lisää toukomammoja!! :D kamalan äkkiä nää vauvat vaan kasvaa....aika menee tosi nopeeta!!
EKÄ Niimpä haikea mieli tulee usein mullakin kun katselen poikaa ja mietin miten se onkaan jo iso vauva! ja sitten esikkoa....muistelin ja mietin et vastahan sekin syntyi ja kaikki oli niin uutta ja outoa :eek: mihin tää aika menee?mun esikko vauva tulee pian 2v...nyyhkis! :D

ja nyt ne kumpikin heräs ...

meillä myös tuo stokken syöttötuoli...esikon tuolina vielä,mut se tahtoo jo vähän kiukutella siinä istua vaiikka ite siihen pääsee ja pois siitä.se on kyllä hyvä tuoli ku on nii tukeva ettei kaadu taaksepäi eikä keiku muutenkaan.

apua nyt täytyy mennä kattomaan mitä tuo isompi tuola touhuaa..... tahtoo aina jäädä kesken tää kirjottamiinen ja hätäsenä tässä tulee käytyä niin kirjotuskin sen mukasta :LOL: mut nyt menoks :wave:
 
Mietin lähdettäisiinkö millan kanssa vauvauintiin... :) Jotkut ovat tällä palstalla kirjoittaneetkin aloittaneensa vauvauinnin...
Tyhmänä kuitenkin mietin että mihin ihmeeseen lapsi laitetaan kun suihkutetaan itseä, kun lapsi ei vielä osaa istua? :ashamed:

Pitäisi ostaa myös verhokangasta, meinaan joulua varten. Nyt kun asutaan uudessa talossa noita keittiönikkunoita on sitten paljon enemmän. (ennen vain yksi ikkuna) Harmittaa myös noiden pöytäliinojen "pieneksi jääminen", kun ostimme sellasen suurperheen pöydän, ja laitoimme kuuden hengen pöydän pois. Mutta voihan sitten lahjoittaa noita liinoja eteenpäin.

Millalta ei lähtenyt vauva hiukset ollenkaan pois. Sairaalassa sanoivat että aina ne lähtee. Harmi vaan että pitäisi etuhiuksia jo leikata kun ovat aina silmillä, en siis millään malttaisi leikata :/

Neiti puri/imi mua kädestä eilen niin että tuli ihan vedenpurkauma - siis ihan fritsun näköinen. Onneksi ei sentään kaulalle, olisihan siinä miehellä ollut ihmettelemistä :LOL:
 
parasta aikaa kiva, että sinulle tuli hyvä mieli sanoistani. Tuli itsellekin oikein hyvä mieli kun luin kirjoitustasi! :flower: Sinä kerroit antavasi hirven lihaa Maijalle. Aloitatko lihan antamisen kuitenkin jollakin muulla lihalla? Meillä neuvolassa täti sanoi, että voi olla voimakkaan makuista. Minulla on nyt kuitenkin jo paljon valmiina hirvenlihaa soseutettuna jääpalarasioihin kun sitä saatiin niin keitin sen heti ja laitoin pakkaseen. Nyt mietinkin, että pitääkö aloittaa jollakin muulla lihalla ja antaa sitten vasta tuota hirveä.

Meidän tyttö viihtyy hyvin lattialla yksikseen. Leikkii ja harjoittelee konttaamista toden teolla. Nousee siis polvien päälle ja hynsyttää siinä edestakaisin, mutta vielä ei sillä konstilla oikein eteenpäin pääse. Viime yönä nukkui 3 tuntia, 4 tuntia ja 3 tuntia. Siis taas hyvä yö takana. Heräsi vain kaksi kertaa yöllä syömään. Toivotaan, että yöt menisivät näin. Minusta tämä meni tosi hyvin vaikka tyttö on kipeäkin. Nyt taisi tyttö tuonne nukahtaa. Oli aivan väsynyt, mutta ei olisi millään malttanut alkaa nukkumaan. Leikki vain unipupunsa kanssa.

Onko muiden lapsilla unilelua?

miesku vauvauinnissa minä teen niin, että otan turvakaukalon mukaan sinne altaalle ja suihkutilaan. Laitan siihen sellaisen muovitetun froteen päälle kiedon tytön pyyhkeeseen ja siinä odottaa niinkauan, että käyn suihkussa ennenkuin menemme uimaan ja sama juttu sieltä tullessa. Minulla on tytölle kaksi pyyhettä mukana. Toiseen kiedon hänet kun tulemme uimasta ja toista käytän sitten kun olen hänet suihkuttanut. Tämä siksi, että ei tarvitse tyttöä klooriseen pyyhkeeseen kiehtoa enää pesun jälkeen.
 
Jos taas vaihteeksi muutaman rivin kirjoittelis, tuntuu että koskaan ei oo aikaa kun lukaista muiden juttuja :whistle:

Eka hammas on nyt Idallakin ja olihan työn ja tuskan takana saada se esiin. Monta yötä ja päivää meni kitisten ja lämpöillen :/

Hiuksia on neidillä ollut ihan kiitettävästi syntymästä lähtien, ovat vaan vaalenneet siitä mitä olivat. :)

Helmiinanmammalle tervetuloa joukkoon =)


Ruokailuista;
Ida juo aamulla 9-10 maissa maitoa noin 120-150ml,
klo.11-12 lihakasvissose+tilkka maitoa,
13-14 hedelmäsose+maitoa,
16-17 perunaporkkanasose +maitoa
19-20 puuro+maitoa (tai velliä 160ml)
23-02 velliä 160ml
04-07 maitoa 160ml

Vauvauinti ei oo mun juttu lainkaan. (Vesi on kylmää, märkää ja sinne hukkuu :ashamed: Eikä mulla olis mahdollisuuttakaan siihen kun mies on lähestulkoon vuorokauden ympäriinsä töissä :/

Unileluista; kaikilla meidän muksuilla on sellaiset ainun puput ja esikoisella 12v on lisäks pehmovirtahepo, jonka sai 1,5v :heart:

Nyt tuli Idalle nukkumatti, täytynee jatkaa myöhemmin :wave:

emmi ja Ida 5kk
 
5kk neuvolassa käytiin 7340g ja 67.5cm 42cm.
Tukkaa pojalla on tasaisesti kiiltävän harmaata.. Hampaita ei ole läpi tullu pullottelee kyllä kovin jo.
Meidän ruokailu on tätä nykyää tämmönen aamu 6-7 tissiä
9-10 riisipuuroa
12-13 kasvisose tissi
16-17 hedelmää tissi
19-20 riisipuuro tissi
2-3 tissi
Lihaa aattelin parin viikon sisällä alkaa kokeilee. Miten ootte alkanu lihan paljoko kasvissoseen joukkoon ja mitä lihaa. Teen ite kasvissoseen.

Menkoista.. Ei oo näkyny vielä pysyis pois vaan vielä. Kortsua käytellään sen mitä tarvii ei oo kyllä häävii mut kun mulle ei sovi oikee mikkään hormoonit.

Syyslomaa vietellään tasaisen harmaassa kelissä, huomenna iltasella tulossa sisko perheineen syysloman viettoon. Viikonloppuna olis energiahierontaa sain synttärilahjaksi äidiltä mielenkiintoista en oo ennen ollut moisessa käsittelyssä.
 
Meän neiti oli tuolla 5kk -neuvolassa 7980g ja 66,6cm. Sinällään hassua, että pituutta oli tullu sen 3,3cm, mutta painoa vain 300g. Yleensä ko tuota painoa on tulllu sen kilon kuussa.

Toennäkösesti tyttö kitisee tuossa justiin neljättä hammastaan. On nimittäin ihan puhkeamista vaille valmis. Hiuksia ei oo juuri nimeksikään. Tuollainen tumma pieni peite tuossa päässä, mutta ei mitenkään huomiota herättävä.

Ruokaa menee sillain, että aamusin ja iltasin maitopullo ja päivällä ensin lihasosetta ja toisella kertaa kasvista tai marjoja. Pitäs kyllä alkaa vaihtaan vähintään tuo aamumaito puuroksi, mutta ei oo vielä kerenny. Välipalaksi syö ite noita maissinaksuja. Hiljalleen oppii jopa itse laittamaan suuhunsa. :)

Unileluna on tuossa sellanen rätti tai riepu, minkä keskellä on sellanen pupun pää ja käet.

Syöttötuoli taitaakin olla se seuraava ostos.
 
helmiinanmamma07 Tervetuloa mukaan :wave:

Unileluna meillä toimii harso...Ite raahasi varmaan yläasteelle asti mukani pikkutyynyä ja Pink Pantteria, ja ne sai kuulemma pestä vain salaa :saint:

Me saatiin viikonloppuna syöttötuoli ja nyt neiti syö siinä niin polleena että..ja siinä itsensä hetkuttaminen eestaas on ihan suosikkijuttu :kieh:

Mennis Kiva että pääsitte uiskenteleen...muakin ois tosiaalta huvittanut mennä, mutta jäi sit vaan sille asteelle :ashamed:

Mutta nyt töllön pariin!

Kippana ja Sirppana
 
Ompas jotenkin takki tyhjän oloinen, sellainen olo, että menihän tääkin päivä iltaan. Naapurin tyttö tuli sitten kymmeneltä meille ja lähti puol seitsemän :eek: , ja pari viimeistä tuntia, oli vielä hänen veljensäkin meillä. Ja kun noi meidän omatkaan ei ole rauhallisemmasta päästä :whistle: .

Hannan analysoinnin Levistä ja Ylläksestä voin allekirjoittaa sata prosenttisesti. Jotenkin kun luin sun kirjoitusta, huomasin samalla mielikuvassani olevani siellä. Vaikea sanoa oikeesti kumpi on parempi, molemmissa on puolensa, mutta jos pelkästään laskemista miettisin on Ylläs enemmän mun makuun. Pienten lasten kanssa kun voikin kiinnittää vain siihen huomionsa :LOL: .

syöttötuolistaon ollut puhetta, meillä on toi trip trap, ollut viimeiset viisi vuotta tossa pöydän päädyssä. Itse on ole siihen niitä alkuperäisiä pehmusteita hommannut, vaan mulla on se perus pyyhi ja pidä pehmuste siinä. Helmiä en ole vielä siinä istuttanut, voishan sitä vaikka viikonloppuna laittaa tuoliin sen kaaren ja pehmusteen, voin kyllä kuvitella miten innoissaan olisi :heart: .

Olenko minä ainoa joka tarjoaa ruoka juomaksi vettä joko nokkamukista tai pullosta. Minusta tuntuu, että jos annan maitoa palan painikkeeksi, litkii neiti siitä vatsansa täyteen ja ruokaa menee huonommin. Usein kuitenkin jonkun ajan kuluttua kun on syönyt annan maitoa, kun alkaa mun mielestä kähisemään janoonsa.

Kylläpä noita lelu gatalogeja on taas ruvennut postista tulemaan, niistä viimeistään huomaa joulun lähestyvän.

Huomenna olis se päivä kun olen uhkannut pestä ikkunoita :whistle: , kummasti sain itseni kiinni suunnittelemasta metsä reissua puolukan varpuja keräämään, kun jokin aika sitten niistä kransseista puhuitte...Eli varmasti taas keksin vaikka mitä ja ikkunat saa jäädä.

vauvauinnista on ollut juttua. Se on kivaa puuhaa, me käytiin noiden vanhempien kanssa, nyt kuitenkin tuntuu ylivoimaiselta raahautua lauantai aamusta hallille koko konkkaronkka, kun noi meidän isommatkin on vielä siellä niin vahdittavia.

Nyt pitäis vielä hiipiä toiselle koneelle, kun se on vain tulostimeen kytketty, lupasin ottaa sieltä ulos jotain miehen koulu juttuja.

Öitä :wave: Minnihiiri
 
Iltaa!

Hanna tervetuloa sieltä pimennosta takaisin! Joo, minä olen sut luonut mielessäni vaaleatukkaiseksi, jotka on korkeintaan polkkapituiset, muodikkaaksi naiseksi. :D Menikö ihan metsään? Hauska joskus arvailla mitä siellä tekstin takana on!

Lumikko meillä unileluna joko rätti tai mun paita.


Helmiinanäiti tervetuloa!

MEillä oli neuvola tänään. Sen piti olla eilen, mut rupesin siinä leipomusten keskellä tarkistelemaan aikaa, niin huomasin sen menneen jo pari tuntia sitten. No sain ajan tälle päivää. Leivoin kaks mokkapalapeltillistä ja 4 kääretorttua joista kaksi sillä Tiitteräisen ohjeella. Ja hyvää tuli, kiitos

Eli pojat oli 9350g ja 9560g.
Pituus 69.8 cm
ja päät 47.8 ja 47.5!!
Mulle tuli hätä, kun täti oli noista pään ympäryksistä huolissaan. Käyrät ei riitä näille pojille... Katsoin sit isompien mittoja, niin tytöllä oli vasta 1.5v sama mitta ja pojalla 9 kk. Kontrolli siitä 7 kk ikäisenä..
Meinaa vähän kummitella se mielessä.

Ihana katsella kun meillä pojat menee kävelytuoleilla jo ihan hyvää vauhtia ja toisiansa katselevat niistä ja peräkanaa mennään esim. eteisen nurkkaan jumiin ja sit karjutaan :heart:
Helpottanut ihan kamalasti kun viihtyvät niin mukavasti niissä.
Ja toisella oli niin riemullinen ilme kun löysi keittiön laatikosta muovipussin joka vieläpä rapisi! Sitä piti ihmetellä pitkä tovi. Siitä se kaappien penkominen alkaa, jess!

Olenko ainoa, joka ei niin haikaile pikkuvauvavaiheen perään? Minusta just nyt alkaa olla niiiiin ihanaa kun vauvat alkaa oppia monenmoista kuten esim. tuossa ylempänä kerroin. Tietenkin tämä tilanne on meillä eri kun on kaksi vauvaa, niin se arjen helpotus on enemmän kuin mukavaa.

Olen kirjoitellut päiväkirjaa tästä vauva-ajasta kun luulen, että tätä muistelee vielä mummona kiikkustuolissa (ollaan aiottu miehen kans ostaa sit eläkepäiville sellainen kahden istuttava kiikkutuoli ja pitää kädestä ja muistella menneitä :whistle: ).

Nyt kipin kapin nukkumaan.

Öitä kaikille!
 
Iltaa kaikille! Ja helmiinanmammalle tervetuloa mukaan :flower:

Meillä hieman rankka päivä takana. Pojalla todettiin nyt virallisessa altistuksessa maitoallergia, 10 milliä tarvitsi vaan tuttelia juoda ihoreaktion aikaan saamiseksi. Huoh. Jotenkin kamalan helpottunut olo: Nyt se on paperilla, vihdoin. Olin jo niin monta kertaa luovuttamassa, kun luulin kuvittelevani koko ongelman (tai sen laajuuden). Vaikeahan se on verrata ns. tavallisiin mahavaivoihin, kun on eka lapsi kyseessä. No, Mieskulle antaisin kuitenkin sen vinkin, että luota itseesi! Meillä tuo touhu oli pitkään samanlaista, epämääräsiä suolioireita jne. Edes verikokeissa ja prickeissä ei mitään näkynyt. Nyt olen tyytyväinen, että jaksoin yrittää -tästä eteenpäin ei poika enää saa maitoproteiinia mistään kautta, ennen kuin kokeillaan sitten joskus, onko allergia mennyt ohi. Ja mitä aiemmin maito eliminoidaan, sitä aiemmin elimistö voi sitä alkaa taas sietää. Ainakin näin olen ymmärtänyt... Mites Sammakko teillä, muistelen että teiltä löytyi useampikin allergia? Meillähän pricit eivät näyttäneet mitään, mutta soija ja muna ovat vahvoja epäiltyjä omien kokeilujeni mukaan. Nyt jatkan siis ilman niitäkin, ainakin hetken. Että sellainen päivä tänään :/

Vauvauinnissa pidän poikaa kaukalossa, muovinen suojalakana on meilläkin käytössä. Monellahan on sellainen Bumbo-sitteri, jossa voi pienempääkin vauvaa istuttaa.. meidän poika ei vaan taitaisi siihen enää mahtua, kun painoraja on 10 kiloa. Harmi sinänsä, ihan oivallinen keksintö varmaankin.. mutta kunhan tuo oppii istumaan, niin eiköhän pesuvati tms. aja saman asian.

Tirlittan kyseli yksin viihtymisestä.. Meidän poika viihtyy vaihtelevia aikoja omissa touhuissaan. Jos sattuu hyvä hetki, niin jopa puolikin tuntia saattaa möllötellä lattialla leluineen. Nauttii myös suunnattomasti kissojen katselemisesta, mikäli sattuvat olemaan hereillä :D

Syöttötuoli olisi hankintalistalla täälläkin :wave: Olen jahkaillut käytetyn ja uuden välillä.. toisaalta sellainen trip trap kuulostaisi kivalta. Mutta onhan se aika hinnakas, varmaan halvemmallakin saisi ihan hyvän :ashamed:

Unileluna täälläkin unipupu ja nukahtamisessa apuna äidin likainen paita :D Uniasioihin liittyen.. Olen lueskellut nyt sitä Pantleyn unikirjaa. Ihan fiksu opus tuntuu olevan, vaikkakin suomennos on aika töksähtelevä. Kirjassa on mm. ihan perusasioita uneen liittyen, keskimääräsiä unimääriä eri ikäisillä jne. Päiväunille nukahtamisesta siinä on myös vinkkejä, jotka ainakin meillä tuntuisivat nyt ajankohtaisilta. Yöthän meillä menee ihan ok nykyään, vaikka tiheasti syödäänkin (Vaniljatäti ME tosiaan, kumma kun nykyään ollaan ihan yhtä noiden vaavejen kanssa :D ).. Päiväunet sen sijaan on katkonaisia, eikä niissä ole mitään rytmiä.. Ajan kanssa nekin varmasti lähtee sujumaan paremmin, mutta jos tätä voi mitenkään nopeuttaa, niin olen valmis kokeilemaan. Nuo Pantleyn metodit eivät kuitenkaan ole missään nimessä liian julmia pikkuisellekaan vauvalle..

Nyt meni löpinäksi taas.. Hauskaa loppuiltaa täällä vielä roikkuville :p

vilmis ja poika :heart:
 
Huomenia!

Täällä ollaan palattu reissusta eilen,ja kylläpä viime yönä nukuttikin omassa sängyssä hyvin.Markokin nukkui klo 22-03:15 inahtamatta,oli ihan luksusta :heart: Mikä lie nälän iskeny pojalle illalla,kun tultiin kotio,niin veti puoli purkkia liha-kasvissosetta kera luumun(edelleen..eipähän toi pahasta oo,jos sen noin syöttää.. )ja sit jälkkäriks annoin aurinkohedelmä-jogurttisosetta :p Sitten otti n.3 tunnin unet ja sen jälkeen söi 360ml:)o ) velliä,eka riisi ja sitten 4-viljan..ei oo koskaan kerralla syöny vielä 200 ml enempää. Onhan se tietty hyvä ku syö ja sitten nukuttikin hyvin :)

Tänään mennään tk-lääkärille ton pojan silmän takia..ei ne tipat auttanu,joita tiputin 10 päivää ja ylikin :( Mitähän ne antais..antibiootit?

Nyt poju heräs :wave:

Tv.TuiKKu ja Marko
 
Vitsi, että sain hyvät naurut näin aamusta tirlittan... Tuosta mielikuvasta, että minkänäkönen on, niin miehän aikasemmin kirjotin, että moni sekottaa minut minun äitiin, että oisin niin sen näkönen.. Aika hyvin, osasit mielikuvassasi kuvailla juuri äitini piirteet :LOL: Eli joo, äitini on vaaleatukkainen ja polkkatukkapituset hiukset ja välillä jopa muodikaski... Mulla on kans vaaleahkot hiukset, joissa on aavistus kuparinväriä ja alta sitte on ruskeat... ja pituus on vähän olkapäiden alle... eli ei silti ihan metsään menny tuo sinun arvaus... ;) Ja strategisista mitoista sen verran, että pituutta on kertyny jopa 159cm :ashamed: ja vielä hieman pyöreä olen näistä raskauskiloista...Nyt leikkimatolta kuuluu ähinää... täytyy rientää sinne, mutta kirjotan myöhemmin sulle, että minkälainen mielikuva mulla on sinusta... ;)
 
Heti aamusta täällä taas.. :wave:

Tirlittan, varmaan säikäytti tuo päänympärys-asia! Ainakin teidän pojat kuulostavat ikäisikseen todella hyvin kehittyneiltä ja tyytyväisiltä lapsilta, ja sehän on paras merkki siitä, että kaikki on varmasti kunnossa :hug:

Itse haikailen pikkuvauva-vaiheen perään toisena hetkenä ja toisena taas en ollenkaan. Juuri puhuttiin miehen kanssa, että kohtahan tuo jo kävelee ja puhuu :) Ja aivan älyttömästi sitä odottaakin, että saa nähdä, millainen kaveri pikkuisesta kasvaa. Itse nautin kyllä kovasti joka päivästä.. oikeastaan enemmän nyt, kun pojan kanssa voi jo aivan uudella tavalla seurustella vastavuoroisesti ja tehdä kaikenlaista.

Tuikku, meillä kokeiltiin ainakin kolmet eri tipat aikanaan siihen silmään.. mitkään ei oikeastaan auttaneet, vain tosiaan se aika. On se varmaan paljon inhottavampaa isommalla vauvalla, kun näköaisti alkaa olla jo tosi tärkeä. Voimia sinne :hug:

Nyt siivoilemaan, kun poika vielä hetken nukkuu ekoja päiväunia. Monet päikkärit muilla muuten nykyään nukutaan?

vilmis ja poika :heart:
 
Huomenia!

Ja Helmiinanmamma tervetuloa mukaan!

Meidän pojulla ei ole edelleenkään yhtään hammasta, mutta pieni tuuhea sänki löytyy päästä :heart: Joudun päivässä vaihtamaan pojalle paitaakin monta kertaa kun kuolaa niin paljon. Pitkään onkin kuolannut, mutta mitään ei näy edelleenkään ;) Miesku, meillä kans toi imu on aikas huima, kun löytää käden tai sormen suuhunsa, niin sissos, että niissä ikenissä on voimaa :D

Meillä on myös ollut käytössä Tripp trapp tuolla isommalla pikkuherralla ja tarkoitus onkin piakkoin ostaa Miskalle oma toiseen päähän pöytää =) Eli todella tyytyväisiä ollaan oltu ja nimenomaa sen vuoksi, ettei tarvitse pelätä sen kaatumista.

Kuvauksesta puheenollen, minä olen kait sitten vihreä, suurisilmäinen ja pitkäkinttuinen mimmi :eek: Nojoo, ei voisi paljon kauemmaksi osua :LOL:

Vilmis, meillä Miskalle prick-testit ja verikokeet näyttivät vain maidon, mutta koska pojan oireet eivät ole mun maidottomasta, munattomasta, viljattomasta ja soijattomasta dieetistä huolimatta kokonaan lähteneet, löytyy varmasti muuta, mikä/mitkä eivät testeissä näkyneet :/ Sen vuoksi suosittelivat imetyksen lopettamista, jotta päästään maistelemaan vahvempiakin ruokia, kun 6kk tulee nyt täyteen. Hanna, sen vuoksi varmaan mullakin on vaikeaa tuo imetyksen lopetus, kun ajattelen (ainakin tällä hetkellä :whistle: ) , että Miska on meidän viimeinen vauva :'( Mennis, tuo Almiron on kuin linnunmaitoa verrattuna tuohon Nutramigeniin, mitä me juomme :x Kun maistoin sitä pari-kolme ekaa kertaa, tuntui, ettei se maku lähde suusta pois ollenkaan, huh! Mutta kyllä sitä on jo kummasti tottunut sen makuun (mäkin maistan joka kerta) ja Miskakin on juonut sitä koko ajan ihan hyvin =)

Tuosta maistamisesta tuli mieleen, että kyllä se kannattaa joka kerta tehdä. Itse olen saanut kerran todella oudon makuista ruokasosetta vanhemmalle pikkupojalle. Samoin ihmettelin kerran, kun ei peruna uponnut, niin se maistuikin sellaiselle karvaalle. Ja likkakaveri oli juuri ostanut korvikkeita ja oli antamassa vauvalleen, kun haistoi tai maistoi sitä ja se oli pilaantunut (kaupassa oli vanhalla päiväyksellä, eikä ollut itse huomannut tarkistaa) :/

Onkos muuten kukaan lähdössä täältä Tampereen suunnalta isompien tenavien kanssa katsomaan Fröbelin palikoita Hatanpään koululle? Meillä olisi tarkoitus mennä tuon isomman kanssa. Miska nyt on vähän liian pikkuinen, vaikka tykkääkin musiikista kovasti ;)

Jahas, nyt aletaan lukemaan isommalle kirjaa. :wave:

Sammakko + Miska 2 pv vajaa 6kk :heart:
 
Pikasesti jotain kommentoimaan.
Unileluna meidän tytöllä on harso päikkäreillä ja yöunilla harso sekä semmonen Teddykompanietin vaaleanpunainen kissa-rätti.
Päikkäreitä tyttö nukkuu yleensä kolmet. Kesto vaihtelee 45 minuutista kolmeen tuntiin. Noita kolmen tunnin unia harvoin kuitenkaan. 45 minuuttia yleisin.

Eipä kai tässä muuta tällä kertaa...
 
Moikka...

Täällä on ollu puhetta vaikka mistä... yritän muistaa ees puolet :)

Unilelu Meillä Nooralla on harso. Ilman harsoa ei elämästä tuu mitään. Lattiallakin kun leikkii niin välillä pitää ryömiä harson luo että saa hinkata naamaansa siihen ja halaillakkin hieman. Sängystä meillä löytyy sellanen ainu nalle, mut siihen se ei oikeastaan oo kovinkaan kiintynyt.
Eilen muuten laskin sängyn pohjan alas. Kun tässä muutaman kerran on roikkunut jo siihen malliin pinnoissa kiinni että en viitsi odottaa siihen et se kesken yötä sit hoksaa lähtee kiipeilemmään ja mätkähtäis vielä lattialle. Nyt taas tyttö näyttää astetta isommalta kun sänkykin on jo taapero asennossa =)

Vauvauinnista me ei sit ikinä saatu aikaseksi ilmottautua sinne vauva uintiin. Mut nyt ajattelin et mentäisiin sunnuntaina vauvauinti ryhmän jälkeen sinne uimaan. Mitä siellä vauvauinnissa on teille opetettu? Olisko hyviä vinkkejä miten siellä pitäis vauvaa uittaa vai polskutellaanko siellä samalla tavalla kuin ammeessakin?

Päikkäreitä meillä nukutaan kolmet. Kaikki ovat noin tunnin mittaisia. Välillä tulee neljännet pikku unet iltaan jos oikein kovasti väsyttää.

syöttötuoli meillä on sellainen matka mallinen joka ankkuroidaan tuohon pöytään. Oikein hyvin on toiminu ja tyttö siinä kovasti tykkää istua.

Hampaita ei meille vieläkään ole tullut vaikka neuvolatäti arveli jo 4 kk neuvolassa että ihan kohta puhkeaa. Hiuksia on jonkin verran. Ei kovin tuuheat eikä tummatkaan. (tosiaan vauvan kanssa ollaan ME. puhuttelen koko ajan että me, meillä... =) )
Eli mulla on kyllä hampaita itellä ihan normi määrä (vaikkakin kaksi maitohammasta on suussa rautahampaiden tilalta :whistle: ) ja hiukset on tummat ja olkapäille asti. Pituutta on 172 ja muutenkin olen hmm... roteva/isohko...
Minnihiiri Minäkin annan ruokajuomaksi aina vettä. Johtuu kyllä siitä että tyttö ei korvikkeita huoli. On kyllä tykänny juoda vettä oikeastaan aina.

mettis Tuo jumppapallo on kyllä tehokas selkä ja vatsalihaksille. Ite silloin aika pian synnytyksen jälkeen jumppasin jumppapallolla selkälihaksia kun olivat ihan mahottoman kipeet. Ei menny ku viikko niin alko jo helpottaan. Ite istuin illalla telkkaria katsoessa siinä pallolla. Samalla voimistu lihakset kun katso töllöä.

tervetuloa helmiinanmamma mukaan :flower:

Hanna-77 Asutteko muuten Kittilän keskustan tuntumassa vai Levin puolella? Ite en kovinkaan useesti oo Kittilän keskustassa käyny kun melkein aina jatketaan matkaa suoraan Leville. Onko siellä Kittilän kaupoissa ihan normi hinnat vai onko sielläkin Hiihtokeskus lisä? Joskus kun Levillä oon käyny kaupassa niin hinnat on tuntuneet aika kovilta.

Nyt taidan ruveta soitteleen kaverille Sallaan et mitäs ne meinaavat loppuviikon tehä, jos me vaikka Nooran kanssa lähettäis heille kylään muutamaksi yöksi näin ekstempporee... Mukavaa loppuviikkoa :wave:

Kojo ja Noora (sunnuntaina tulee 6kk)
 
Me täällä...

Tankkasin tytön ja nyt tuossa lattialla lelujen ja koirien kanssa..

Minnihiiri : meillä annan välillä myös vettä ruoan kanssa, niinkun suun puhdistukseen. Nyt niin paljon helpompaa kun voi ottaa vaan kraanasta eikä tarvitse keittää ensin. Ja sitten kun ollaan syöty niin annan maitoa palan painikkeeksi.

Kävin tänään itse lääkärissä, tuo raskaus löystytti mun nivelet ja täällä kipeiden ranteideni kanssa taistellut. Nyt sitten jotain tukea ostamaan ja taas seurailemaan tilannetta. Kuulemma täytyy odottaa että imetys on lopetettu ja siitä muutama kuukausi ennen kuin voi sanoa onko mitään oikeasti vialla.
Sitten kävin KELAssa hakemassa hoitomaksupapereita :( ,aika lähestyy uhkaavasti!

Nyt tyttö hermoilee tuossa lattialla, palaan myöhemmin!

EKÄ ja Peppi
 
täällä minä istun vaaleanpunainen rusetti päässä, minihameessa ja korkkareissa ;) , kerran tituleeraan itseäni minnihiireksi. Oikeesti lähempänä totuutta on farkut ja huppari, kropaltani olen pitkä...159 (hyvä Hanna), ja myös entinen hoikkuus on lasten myötä vaihtunut naiselliseen pehmeyteen :whistle: , eli keskivartalolta löytyy pelastusrengasta ja reisistä ja alleista sitä pehmeyttä. Hiukset on pätkityt, tällä erää rusehtavat vaaleilla raidoilla, eivätkä ihan olkapäille yletä.

Sain sentään tänään vähän sitä ikkunan pesua aloitettua, toista tuntia pesin, pyyhin ja imuroin ja vasta on olohuoneen ikkunat pestynä. Sitten Helmin kummi tuli yllätys vierailulle niin sain hyvällä omallatunnolla keskeyttää homman.
Isommat lapset on mummon ja vaarin luona, nyt kun on hiljaista muutoin, Helmi mekastaa tavallista enemmän, juttelee, kiljuu ja temuaa, kerrankin saa äänensä kuuluviin.

Helmi on nyt oppinut nukkumaan tuolla pihalla niinkuin vauvan mun mielestä olis suotavaa, vetelee sellaisia kolmen tunnin unia. Pitäis vaan itse kyetä pitämään neidillä tota rytmiä, meillä se on kyllä ollut äidistä kiinni, oikeesti sitä taas jälleenkerran saa saman ahaa elämyksen, että toi rytmi kyllä helpottaa arkea.

Mie en ole vielä oikein osannut ajatella kauan oikeesti olen kotona. Sen tiedän, että keväällä en ainakaan mene ja tuskin vielä syksylläkään kun meidän neiti aloittaa eskarin, sitten tulee koulun aloitus....Oikeesti pitää katsoa miten hyvin tolla miehen palkalla taas pärjää, mistä on valmis tinkimään.

T:minnihiiri
 

Yhteistyössä