***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

Kuinka monta ateriaa teidän vauvat syövät päivässä? Itse meinasin vähitellen aloitella aamu- ja iltapuuroja. Mutta luin eilen sellaista Bonan vihkosta sekä jotakin MLL vihkosta joka saatiin neuvolasta, että 7 kuukauden iässä voisi ottaa kolmanne aterian mukaan kuvioihin ja 8 iässä neljännen aterian ja vasta lähempänä vuotta tuon 5 aterian. No nyt olen taas aivan äimänkäkenä. Tietysti nuo ovat vain ohjeita ja jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, mutta mutta. Neuvolastakaan en saanut mielestäni kunnon ohjeita, siellä oli tosiaan se sijainen joka ei tiennyt siitä unikoulustakaan mitään.

vaniljatäti sinun tutkimuksen kirjoittaminen edistyy hyvin, tsemppiä sinne.

Mettis pikaista toipumista sinulle.

Tyttö nukkui viime yönä 5 tuntia ilman syömättä !!!!!!! Ja siinä kerran välissä heräsi, noin 15 min sen jälkeen kun oli nukahtanut, joten aivan luksusta tämä. Nyt vaan kun tyttö parantuisi niin saataisiin ehkä tämä homma toimimaan.

Onko vielä muita jotka soseiden lisäksi vain imettävät? Olisin mieleelläni kuullut teiltä miten vauvat huolivat rintaa ja oletteko pienentäneet soseiden kokoa jotta maidolle jää tilaa.
 
Lumikko Minä annan Justukselle 2 kertaa päivässä kiinteää ruokaa, muuten mennään imetyksen voimalla. Päivällä 1 purkillinen peruna/liha ruokaa ja sen jälkee maistuu maitokin vielä ihan hyvin. Illalla sitten puuroa ennen nukkumaan menoa ja sen jälkeen tissittelyä. Meillä ei oo vaikuttanut imetykseen tuo ruoan aloitus hyvin kelpaa edelleen. Öisin kyllä välillä nukutaan paremmin, ettei olla muutaman tunnin välein syömässä. Outoa mulle tuo yö valvominen, kun Juuso alko aika aikaasin nukkumaan täysijä öitä. Mutta onneksi sen oon oppinut, että kaikki vaikeatkin vaiheet on ohi meneviä, kun vaan jaksaa niitten yli.

Täällä suunnitellaan miehelle paitaa missä on poikien kuva. Onko hyviä vinkkejä mistä kannattais tilata? Tai sitten on toisena vaihtoetona, että poijat saa piirtää t-paidan iskälle. Tai eihän Justus vielä osaa piirtää, mutta painaa jalan kuvan tai jotain.

Täällä kummatkin poijat edelleen :snotty:, mutta parantumaan päin. Onneksi. Mutta Justukselle on tullu kova yskä tilalle. :(
Mieskis palautui töistä kotia ja sano että menee päikkäriille, kun illalla pitää mennä kymmeneksi töihin takaasin ja olla seuraavaan päivään kahteentoista. On kuulemma niin kova kiire. Rahaahan se onneksi tietää. Mutta ei tässä muuta, että hyviä vointeja kaikille! Jotain piti kommentoida, mutta ei muista, että mitä. :LOL: :kieh:

Elli Ja Justus
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elli Etikka:
Täällä suunnitellaan miehelle paitaa missä on poikien kuva. Onko hyviä vinkkejä mistä kannattais tilata?
Täältä ainakin saa tilattua. http://www.coollooc.com/ Mä tilasin miehelle tommosen hiirimaton missä on tytön kuva. Saa sillä sitten rullailla töissä. :D
Appiukolle ja isukille tilasin tommoset kauppakassit tytön kuvalla.

Tyttö on tosi rauhaton öisin klo 4-5 jälkeen. Pyörii ja hyörii ja jos ei pidä kiinni tai hytkytä, niin itkeskelee. Saattaa itkeskellä anyway. Nälkä ei kumminkaan ole, kun tisua tai pulloa tarjoaa niin muutaman imasun ottaa. Väsyttävää puuhaa. :/ Voisko korvat noin oireilla? Tosin syö hyvin ja nukahtaa iltasin hyvin niin ei ne varmaan korvista ole kiinni. Huoh, ota noista pikkuihmisistä selvää. :D

Saadaan varmaan lauantaina lapsenvahti pariksi tunniksi. Päästään kattomaan pintamateriaaleja taloon. Kivaa!

Mies tulee tänään kursseilta, ihanaa! Kyllä sitä ikävä ehtiikin tulla parissa päivässä.
 
Parasta aikaa kyselit Herqules rattaista. Ovat olleet aivan ihkut ;) Niin kevyt ja hyvä työntää kääntyvien etupyörien ansiosta. Ja ovat niin tyylikkäätkin, että kelpaa työnnellä. Paljon saaneet huomiota sekä kärryt, että kaks matkustajaa :heart: :heart:

Kojo, oliko se kukkakaali-parsakaali juttu salainen resepti, vai unohditko sen kertoa? Mulla jäi niin tekemään sitä mieli... :ashamed:

Vaniljatäti on ollut tosi reippaana tutkimuksen kanssa!

Lumikko, meillä edelleen myös maitona pelkkä rinta. Illalla menee kaurapuuro ja aamulla hedelmäsose. Muuten mennään rinnalla ja hyvin maistuu. Ei ikinä hyljeksitä sitä, vaikka just ois saatu puuroa maha täyteen ja tuntuis, että nälkää ei ole. Taitaa olla niin mukavaa puuhaa. On niin ihana katsoa poikia kun ne naureskelee tissin takaa ja tapittaa silmiin kun maitoa on saatu tarpeeksi. :heart: :heart: Silloin kun mahaa vielä täytetään, niin lupsuttavat silmät kiinni autuaallisn onnellinen ilme kasvoilla..

Nyt tuli pitsaa, joten :wave:
 
Tirlittan: Tosiaan unohin koko reseptin joten tässä se sitten on.

Kuorrutettu kukkakaali/parsakaalipaistos

500 g kukkakaalta/parsakaalta
noin 5 dl vettä
1/2 tl suolaa

kuorrutus:
30 g margariinia
3 rlk vehnäjauhoja
2 dl maitoa
2 dl keitinlientä
1/2 tl suolaa
1 maustemitta valkopippuria
1 kananmuna
2 dl juustoraastetta

1. Paloittele kaalet pieniksi lohkoiksi. Huuhtele lohkot ja pane ne kiehumaan suolalla maustettuun veteen. Keitä noin 10 minuttia tai kunnes ne ovat puolikypsiä.
2. Sulata margariini kattilassa ja kiehauta siinä jauhot puuhaarukalla sekoittaen. Lisää maito ja keitinvesi ja kiehauta kastike jatkuvasti hyvin sekoittaen.
3. Mausta kastike ja lisää siihen lopuksi kananmuna ja juustoraaste.
4. Valuta kaalet ja laita ne vuokaan. Kaada päälle kuorrutus ja ripottele pinnalle juustoraastetta.
5. Kypsennä paistosta 225 asteisessa uunissa keskitasolla 15-20 minuttia.

Tässä tuo nyt sitten on. Ite käytin kokonaisen kukkakaalen jonka painoa en tiennyt ja pakasteesta otin ton parsakaalen kun ei tuoreena kaupassa ollu. Suolaa taisin laittaa hieman ohjetta enemmän kun tykkään et uunipaistoksissa saa olla hieman enemmän suolan makua.

Kokkailun iloa :)

Kojo
 
Mä oon antanu jo neljä kertaa päivässä kiinteitä... :ashamed: Oonkohan ollut nyt liian aktiivinen niiden kanssa. Aamulla pojalla on kyllä niin kova nälkä että vaatii jotain muuta kun rintaa (vaikka koko yö on tissitelty).
-Annan silloin aamulla puol purkkia hedelmäsosetta.
-Keskipäivällä puolpurkkia kasvista.
-iltapäivällä puolpurkkia hedelmää
-illalla puoldesiä puuroa.

lisäks tissittelyä päivän aikana 6-8kertaa ja yöllä vaihtelevia määriä.

eihän nuo määrät tietysti kovin isoja ole. kerralla ei vaan halua enempää. Mutta mitä mietä olette kannattaako kuitenkin antaa vaan sen pari tai kolme kertaa päivässä?

 
taas tämä täällä... :ashamed: Täytyy nyt kirjoittaa, että jaksaa muutaman päivän olla poissa täältä (ellen sitten vieraile kirjastossa :whistle: ). Lähdetään huomenna sinne kotikonnuille lasten kanssa. Vähän jännittää pitkä ajomatka, n.450km, kun mies jää kotiin. No, eiköhän se suju, kun vaan pysähdellään ahkerasti.

Ihmettelin äsken kun Dani heräsi päikkäreiltä vähän ennen kuutta, kun oli niin kärttyinen. Puurokaan ei maistunu, eikä kylvyssäkään hihkuttu niinkuin normaalisti. Lopulta tajusin kokeilla suuta ja hammashan se oli pienellä puhjennut :heart: Kitinä oli siis sitä tai sitten vaan oli niin väsynyt; nukahti heti kun laskin kahdeksalta sänkyyn.

No, mutta tämä äippä lähtee pakkailemaan =)
:wave:
 
Iltoja..
Mä olen kanssa lähdössä pojun kanssa huomenna tiistaihin asti mun vanhempien luo n.200 km:n päähän..saa vähän huokaista,kun taas tuntuu ton miehen puheista että MÄ teen kaiken väärin! Äskenkin otin edellisiä pyykkejä narulta pois,niin naru meni poikki..ihan vain ajan patinoimana,niin siitä nousi kauhee myrsky mieheltä |O Se kun on nykyään äärettömän stressaantunu melkeen kaikesta,joskus tuntuu että ero ois parempi,mut ei sekään ois hyvä idea:( Mies kun on joskus sellainen marttyyri :kieh:

Joo..olipa vali-vali viesti,mut johonkii piti purkaa :ashamed:
 
Kiitos Kojo. kokeilen heti huomenna kun käyn kaupasta hakeen tarvikkeet.

äippä78 eihän siitä kiinteiden syötöstä kait mitään sääntöä ole. Jokainen tekee niinkuin itelle ja lapselle on paras. jos teillä kerta syödään noinkin useasti tissiä, niin kyllä kiinteät taitaa tulla tarpeeseen. Meillä on vain niin harvat välit syötöissä, että en jaksa kiinteiden kanssa sotkea. Meillä menee siis herätessä tissi klo 7 ja sit parin tunnin päästä klo 9 sose. Sit tissiä n.klo 12-13 ja tissiä n.klo 16-17 ja sit puuro klo 19 ja tissi klo 20. Ollut sama rytmi alusta asti ja koen tämän meillä hyväksi ja riittäväksi. Meillä ei olla koskaan kenenkään lapsen kanssa roikuttu pitkin yötä tai päivää tissillä vaan selkeät syöntiajat on. Moni kummastelee tätä. Imetystä tulee siis vain 4-5 krt/vrk.

Tuikulle
:hug: , valita vaan jos se helpottaa.

Tulin just lenkiltä, niin jopa minä olen hereillä tähän aikaan. Ihmettelen monesti, et kuinka myöhään täällä joku jaksaa olla kun tekstiä tullut vielä paljon kun minä jo vetelen hirsiä. Olen niin iltauninen että.

Öitä kaikille!
 
Heippa kaikille :wave:

Voima :hug: kaikille, joilla on sairastelua, väsymystä tai hermo palaa mieheen :hug: Voimia ja tsemppiä!

Maija on tänään ollut oma itsensä, kiva, että se kitinä ja itkuisuus meni ohitse :) Mies palautui sieltä Lapin reissulta aamuyöllä ja olivat kierrelleet useita mökkejä. Nyt katsotaan, miten kaupat edistyvät...jännää!

Minun isäni tuli tänään käymään ja kävivät pojan kanssa äitini hautaa siivoilemassa ja laittamassa talvikuntoon. Oli tarkoitus mennä yhdessä, mutta jokin älyn riemuvoitto tuli minulle ja poltin käteni aikalailla :( Aluksi säikähdin, että nyt kävi pahasti, kylmän veden alla pidin pitkän aikaa ja useaan otteeseen. Tapaus sattui niin, että juttelin isälleni jotain ja nostin tyhjän paistinpannun pois hellalta, nappasin sitä vasemmalla kädellä pohjasta ja sehän oli tulikuuma :ashamed: :'( En mä mielestäni ole edes väsynyt, mutta toki aivot käy kaiken touhun keskellä ehkä vähän ylikierroksilla :whistle: Nyt käsi alkaa olla siinä kunnossa, että sitä kirvelee enää aavistus ja se on hyvin kosketusarka, sormenpäät ovat jo siinä kunnossa, että näpyttäminen onnistuu ;) Mies oli aika huolissaan, kun hänelle kerroin, mutta lohdutteli sitten, että onneksi tuntuu kipua, ettei ole sitten palanut kovin syvältä. No, onni onnettomuudessa, säikähdin enemmän kuin mitä sitten vahinkoa tapahtuikaan.

Huomenna mennään Jyväskylään ostoksille, isot tytöt tarvitsevat talvikengät ja mulla on miiiiiiiiljoooooona paikkaa missä haluan käydä =) Katsotaan nyt miten kaikki menee ja missä kaikissa jaksetaan käydä ;) Minä olen kyllä hyvä suunnittelemaan useita käyntikohteita, mutta usein sitten väsähdän ja haluankin jo kotiin... Niitä Herquleksia ainakin mennään tyyppäämään :) Siskoni ottaa tytön ja pojan hoitoonsa, niin saadaan mennä pienemmällä porukalla, se on kiva juttu!

Syömisistä sen verran, että meillä Maija syö aamupuuron + siihen sekoitettuna vähän hedelmäsosetta, päikkäreiden jälkeen kasvista tai lihaa ½-1 purkki, iltapäivällä hedelmää tai kasvista tai lihaa, riippuen mitä on ekalla kerralla syönyt ½-1 purkki ja illalla menee vaihtelevasti velliä tai pikku annos puuroa. Empä tiedä onko sitten liikaa tai liian vähän, mutta tyytyväinen on ainakin :) Ja siitähän sen varmaan parhaiten sitten huomaakin, että miten päivät sujuvat vauvalla. Näin olen tainut muistaakseni tehdä kaikkien kanssa ja ihan hyvin on sujunut. Toki voihan väliin tulla päiviä, että syödään vain yksi purkki kasvista tai lihaa ja illalla otetaankin sitten vain puuro, seurailen Maijan käytöstä ja tosi selkeästi näkee milloin on jano tai nälkä. Joku muukin sitä taisi puhua, että selkeästi huomaa, milloin on vauvalla ruoka-aika :) Tosi yksilöllistähän tuo ruokailu on, aikojen ja määrien suhteen. Riippuu paljon varmaan siitäkin mihin muukin perhe on tottunut.

Mukavia vierailuhetkiä kaikille jotka ovat lähdössä reissuihin :wave:

Minä ajattelin muuten käyttää noita Piltti-purkkeja vähän joululahjoihinkin :) Eli idea olisi sellainen, että ostan jotain nättiä kangasta josta leikkaa "hatun" kannelle ja vaikkapa sydämen purkin kylkeen. Se hattu saa siis olla sellainen isompi kuin kansi, että se jää nätisti ryppyyn, kun sen solmii nauhalla tai paperinarulla. Ymmärsiköhän kukaan :ashamed: Noissa Nalle Puh kirjoissa taitaa joskus olla hunajapurkeilla sellaiset "kannet" ja joissain mummon hillopurkeissa :D Laittaisin sinne sisälle jotain pikkunameja, vaikka piparminttukarkkeja :) Sain sellaisen pari joulua sitten miehen veljenvaimolta ja oli ihana idea =) Lasten päiväkotitädeille se voisi olla kiva joulumuistajainen ja edullinenkin :)

Nyt lähden vielä vähän surffailemaan ja sitten pehkuihin :wave:

Öitä!

Parasta aikaa ja kulta-Maija :heart:
 
Iltaa taas!

Kiitos kojo reseptistä, minäkin sitä kaipailin ja aion kokeilla jahka ehdin.

Kiinteistä meillä syödään 3 kertaa päivässä. Aamulla purkki kasvisosetta kun herätään, iltapäivällä neljän aikaan purkki lihasosetta ja illalla ennen nukkumaan menoa purkki hedelmäsosetta. Puuro ei meillä vielä kelpaa, ei edes ne kaupan valmis puurot kun ovat kai liian karkeita kun yökkii vaan jos yrittää niitä syöttää. Nuo omatekoiset soseetkin jäi kai vähän liian karkeiksi kun ei tahdo maistua, mutta olen jatkanut niitä sitten maidolla.
Maitoa menee sitten vaihtelevissa määrin. Nukahtaa tissille ja yöt mennään pelkällä rintamaidolla. Korviketta menee päivässä 3-4 desiä.


Huomenna ois meillä sitten 5kk neuvola aamulla ja päivällä lähdetään käymään mummulassa. Ihanaa kun miehellä pe, la ja su vapaata. Jospa sais vaikka siivottua tän huushollin kunnolla.

Mutta nyt kutomaan, aloin miehelle villasukkia kutomaan kun onneton hukkasi entiset mitkä olin kutonut. Kyllä vähän harmittaa kun niitä ei löydy mistään ja nuo miesten villasukat on aika homma silti kutoa jos ei ole mikään nopea kutomaan. Ja varsinkin kun tuon miekkosen jalka ei mikään pieni ole, on kokoa 46-47 :whistle: Siinäpä mulle muutamaksi illaksi hommaa.

Jotenka :wave: :wave:

Tiitteräinen ja Peetu tasan 5kk :heart:
 
Kojo oi kun alkoi tekemään mieli kukkakaaligratiinia!!! Meillä lapset aina hirnuu, että kukkakaalia kakkakuulia, mutta tykkäävät silti. Perunoiden kera.

Kiitos tsempityksistä tutkimuksen tekoon, kyllä tässä välillä mielenlujuutta testataan, mutta oikeasti on niin ihanaa kun nykyään on netti, niin siinä saa juuri sellaisia oikeanlaisia minitaukoja, jotka auttaa nollaamaan ajatukset ja jaksamaan!!! Muutenkin kyllä netti on aivan uskomaton lähde kaikelle sillekin materiaalille, mitä mä tarvitsen. Aikanaan gradua kirjotellessa ei voinut edes uneksia tällaisesta.

Mä varasin ajan lääkärille, kun kaikesta lantionpohjajumpasta huolimatta en ole saanut alapään paikkoja niin tiiviiksi kuin olisin toivonut. Todellakin haluan itseni tässä suhteessa kuntoon, ja ongelmana on siis pissinpidätyskyky. Mitenkäs muut, onko jumpat hyvällä mallilla?
 
jo kertaalleen tänne kirjoitin,mutta teksti häipy jonnekkin :kieh:
elikkä täällä alkaa elämä jo voittaa kiitos kaikille paranemistoivotuksista
miehelle täytyy antaa täydet pisteet!hoiti kaiken kotona.pojan syötöt,yöheräämiset,pukemiset,kylvetykset,vaunuihin pakkaamiset ym muut hommat kotona.en oikein tiedä miten häntä kiittäisin...

tänään olin jo kävelylenkillä,hiukan tikit kutittaa ja kiristää mutta muuten olo mainio.
syömisistäoli puhetta.meillä näin:
aamulla puuro ja maito
lounaalla lihasose ja maito
välipalalla hedelmäsose ja maito
päivällä kasvissose ja maito
illalla puuro ja maito

näillä mennään tällä hetkellä ja neuvolassa kehoitettiin antamaan kaksi lämmintä ateriaa pvässä että paino nousisi.

tuikkuturvallista matkaa teille.

poika nukkuu ja mies menossa kans kohta perään.kai sitä itekkin pitäsi mennä,kun ite pitää huomen aamulla herätä.
palaillaan mammat.
 
No hei pitkästä aikaa!

Vihdoin on saatu muutto tehtyä, pari laatikkoa enää purkamatta. On tässä ollut kyllä hirveä homma, kun yksin olen oikeastaan ollut päivät ja illat, mies on käynyt kotona vaan nukkumassa. Siinä kun hoitaa lapset ja perusarjen ruoanlaittoineen ja siivoamisineen, niin yöt on sitten mennyt tavaroita pakatessa/purkaessa. Mutta nyt selvästi voiton puolella, tänään oli eka päivä, että en ajatellut minkään tavaran paikalleen laittoa :)

Mutta hurjasti oli tapahtunut vaikka mitä; lapset on oppineet ja kasvaneet ja äideille kuuluu paljon uutta. En ihan alusta asti lokakuuta ehtinyt lukea, 4 sivua taisi tulla. Mutta jospa ehtisin nyt vihdoin ja viimein palata aktiiviksi porukkaan :)

parasta aikaa: rattaista kirjoittelit. Minä kyllästyin painaviin yhdistelmiin ja vaihdoin Scootereihin pari viikkoa sitten. Sain vanhat myytyä huuto.netissä, maksoin scootereista myyntivoiton jälkeen vain 10 euroa :) Ja olen aivan rakastunut niiden keveyteen, pienuuteen ja ketteryyteen. Ja punaisuuteen ;) Jos olis ollut enemmän rahaa, niin olisin minäkin ostanut Herqulekset, ne on kyllä mahtavat! Tosin kokoontaitettuna ne vie ns. normaalien yhdistelmien tilan, mutta onhan ne tosi paljon kevyemmät.

EKÄ: meillä illat isän kanssa on molempien lasten kanssa tuossa vaikeassa vaiheessa (jolloin vain äiti kelpaa) tehty niin, että mies on käynyt lapsen kanssa lenkillä nukuttamassa. Eipä tartte kuunnella huutoa. Pistää yökkärit päälle ja sitten vähän normaalia tuhdimpi peittely/ulkovarustut vaunuihin. Kun nukahtaa kunnolla, niin sitten riisuu ja siirtää sänkyyn. En tiedä toimisko teillä, mutta näin meillä on siis joskus tehty.

Maija oli täyttänyt puoli vuotta, onnea siitä! Meillä "juhlittiin" samaa virstanpylvästä eilen. Ei siis varsinaisesti juhlittu, mutta rakennuksen talkooporukka tuli illalla meille syömään, joten tarjosin pullakahvit. Minä ja mummo ostettiin myös pienet lahjat. Ihan kiva oli pienellä tavalla muistaa tärkeää päivää.

Liikkeelle lähtijäkin oli, en nyt muista kuka. Onpa tosi ajoissa! Meillä esikoinen lähti konttaamaan 6 kk iässä, ryöminyt ei ollenkaan. Viivillä ei tunnu ihan niin kiire olevan, pari kertaa on sängyllä päässyt ryömimään pienen matkan, lattialla vielä pakittaa. Mutta yritystä kyllä löytyy.

Menkat ei oo mulla vielä alkaneet (imetän edelleen), ja itse asiassa tänään kävi sellainen vahinko, että mies yllätti seksillä, eikä muistettu ehkäisyä ollenkaan :eek: Oli siis eka kerta synnytyksen jälkeen, ja ei ollu oikein pää mukana hommassa. Olen varmaan ainut, jolla meni näin pitkään lämmetä, eikä tuo kyllä kovin ihanaa ollut vieläkään. Mutta pikkuhiljaa...Mä olen tullut molemmilla kerroilla yhdestä yhdynnästä raskaaksi, joten nyt vähän hirvittää...Mutta jospa se imetys ois antanut vielä tarpeeksi suojaa.

Kiinteistä on ollut paljon keskustelua. Mä annan kanssa Viiville "samaa" kuin meillä on, jos sattuu olemaan sopivaa ruokaa tulossa. Tai sitten annan kaupan purkkiruokaa. Olen suunnitellut isompien erien tekemistä, mutta en ole vielä ehtinyt. Miten saatte lihan ja kanan hienoksi soseeksi? Mulla jää jotenkin aina paakkuiseksi vaikka kuinka hienonnan. Pitäisikö vaan lisätä enemmän nestettä?

Ateriamääristä: meillä menee 3 kiinteää päivässä, joskus saattaa aamunälkään mennä neljäskin. Aamulla annan hedelmää/marjaa, jos tissittelyn jälkeen jää kovin nälkäisen oloiseksi. Lounaaksi liha-ateria, päivälliseksi kasvista ja illalla puuroa. Tämä oli neuvolan ohjeistus, kun 5 kk neuvolassa oli painokäyrä vähän alaspäin. Tai tuo aamu ei ollut siinä, sen olen lisännyt siksi, että menee aamu muuten kiukutteluksi. Maitoaterioita tulee päivällä n. 6 ja yöllä yksi.

Mutta nyt on kello taas hirveitä ja pitäisi vielä yläkerta raivata aamua varten kuntoon. Ja melkoinen raamattukin taisi tulla kirjoitettua, mutta kun kerrankin ehti rauhassa lukea ja kirjoittaa.

Jaksamista kaikille menetyksiä kokeneille ja sairauksien tai muiden ongelmien kanssa sinnitteleville. Pari nuhanenää täältäkin löytyy, mutta se on niin pientä noiden isompien ongelmien rinnalla.

Commander ja Viivi 6 kk
 
Huomenta!

Ruokailuista on ollut puhetta. Meillä olis tarkoitus syödä 4 kertaa päivässä (neuvolan mukaan painon takia), mutta eipä neiti niin usein aina syostu syömään joten usein syömme oikeasti 2 kertaa.
Tarjoan kyllä useammin, mutta jotenkin olen kyllästynyt tohon neuvolan painohössötykseen ja aatellu että eiköhän meilläkin kuitenkin jossain vaiheessa sekin homma tasaannu.
Tämän takia meillä kaupan soseet aika usein käytössä, ei oikein jaksa innostua itse tekeen vielä kun toinen vaan huutaa kun ruokaa tarjotaan :ashamed:

Commander :wave: pitkästä aikaa!

Mennis Tavataan tamperetreffeillä!

Kippana ja Sirppana
 
Heippa

ja kiitos kaikille kannustuksesta... pääsin nyt vasta taas lukemaan teidän viestejä ja kyllä itku tuli silmään kun huomasin, miten paljon olin saanut tsemppiviestejä...

Ollaan päästy kotiin. Ihanaa. Tiistaina on tultu, ja ihan hyvin on sujunut. Vähän on piikitykset vähentyneet, sillä iltapalaa ennen olevan piikin saa jättää pois, jos verensokeri on hyvä. Poika on tosi reipas edelleen, ei vaan yhtään tykkää kun pitkäkestonen insuliini täytyy laittaa peppuun... muut inskat laitetaankin reiteen. Verensokerin mittauksesta ei ole enää moksiskaan. Välillä sanoo AUTS kun se otetaan, mutta usein on ihan leikin tiimellyksessä se otettu että hyvä kun edes tajuaa... :) Ja onneksi yöllä ei herää verensokerin mittaukseen. Saa siis nukkua kunnolla. Muutenkin arki alkaa jo rullaamaan ja tuntuu, että poika on itse jo asian hyväksynyt niinkuin vaan lapsi voi hyväksyä.

Tuo meidän vauveli on kanssa viikossa muuttunut ihan hirveesti. Nyt sen oikeen huomas kun ei ole koko ajan vauvan kanssa, että miten ne kehittyy ihan huimasti! hampaita ei vieläkään ole yhtään, vaikka kuolaus ja kutina ovat aivan kauheita. :) kova yritys ois päästä eteenpäin mut kun peppu nousee niin pää menee maahan ja toisinpäin. :LOL: peruuttamistakaan ei ole vielä tajunnut.

ruokailuista meillä syödään 3 kiinteetä päivässä. ap liha+kasvis, päivällä kasvis+hedelmä ja illalla puuro+hedelmä

oletteko muuten ottamassa influenssarokotusta? Me otetaan nyt molemmille koska diabetikoille sitä suositellaan.

Oma olo alkaa olla jo parempi. -Elämä voittaa, jälleen kerran!
Iso :hug: teille kaikille.

Gabria
 
kiva kuulla gabria että elämä voittaa =)
meilläkään ei hampaita näy vaikka kuolamäärästä niin vois päätellä.
markus on löytänyt oman äänensä ja kirkuu korvia raastavasti aina ruokailun jälkeen tai muuten vain kun energiaa löytyy.ei sitä voi kuin nauraa vaikka ääni ei ole mitään kivaa kuultavaa.
ja masulleen käännytään kokoa ajan ja missä vain,sitterissäkin meinaa kääntyä väkisin vaikka mahdotonta.
pylly nousee pystyyn ja puskee jaloillaan eteenpäin.ei vielä liiku minnekkään,mutta kova on yritys.

sain noi soseet tehtyy nyt niin meen pesemään vessat ja sitten miehelle jotain safkaa kun tulee ruokkiksella syömään.
 
Mettis meillä kanssa vauva on löytänyt äänensä ja tykkää kokeilla sitä kuuluvasti. On keksinyt sellaisen tekonaurun ja -yskän tai sitten vaan naama vinossa kovaa vääää väää... Hassu kulti... Meillä myös ihan pakonomainen tarve kääntyä aina mahalleen. Yölläkin aina haluaa kääntyä, mutta toisaalta tykkää kyllä nukkua mahallaan, niin mikäpä siinä.

Commander mä soseutan lihan perusteellisesti, ensin vedän koko mössön (siis kasvikset, lihat yms) sauvasekoittimella ja sitten vielä siivilän läpi. Meillä aloitettiin niin pienenä kiinteiden syönti, että tuo oli ainoa tapa saada riittävän sileäksi. Nyt vois alkaa kokeilla jo pelkkää sauvasekoitinta. Joo on hiljaista meilläkin mainitsemallasi saralla, kokeiltu on aikoja sitten, mutta siihen se jäi. :( Ei siinä mitään... on vaan nämä eri huoneissa nukkumiset ja se, että mä kirjoittelen aina myöhään saaneet aikaan tällaisen. Toivottavasti se teillä (ja meilläkin) tuosta piristyy. Ihan halujakin olisi, mutta... no en tiiä.

Gabrialle oikein paljon jaksamista tuon teidän tilanteen kanssa. Oman lapsen sairastuminen on aina kova pala, ja kyllä tuossa lapsella on sopeutumista, vaikka miten reipas olisi. Mutta kyllä hän siihen tottuu. Ja ajatella, miten hyvin on jo tottunut, jos ei edes yöllä herää verensokerinmittaukseen. Taistelija!!

Meillä muuten kun tämä nettiyhteys välillä tökkii ja tekstit katoilee, niin olen ottanut tavaksi, että lähetän vain pienen pätkän ensin ja muokkailen sitä, niin ei ainakaan mikään pitkä pätkä tekstiä katoa kokonaan. Toinen vaihtoehto on, että kopioin koko tekstin leikepöydälle ennen kuin lähetän.
 
Influenssarokotteesta...En oikein tiiä uskalletaanko antaa sillä tuo 2 vee tyttö on allerginen kananmunalle ja tuosta influenssarokotteesta tulee samat oireet kuin MPR:stä.

ELi jos jollakin on epäilys kananmuna allergiasta niin kannattaa sairaalassa se pistättää...
Voi tulla tosi rajuja reaktioita.Me mennään vasta ens viikolla sairaalaan pistämään Maisalle se mpr ja kysyn samalla miten tuon influenssa rokotteen kanssa.

Osalle kanamuna allergisista aikuisistakin on tullut hurjia reaktioita...

Kurjaa kun sitä ei näillä pienillä vielä tiedä varmaksi onko allergiaa vaiko ei.
Meistä ei miehen kanssa kumpikaan ole allerginen munalle ja silti mun esikoisella ja Maisalla on kova allergia.

 
moikkelis taas.täällä näköjään huljaista tänään... :/
kata toi oli hyvä tietää siis jos on allerginen,eipä olis tullut mieleenkään että aiheuttais oireita.
me otetaan se rokote ens kerralla kun käydään puol -vuotisneuvolassa.
tultiin just heseltä ja kaupoilta.söin sen kanasalaatin kun siihen ollut himo siitä asti kun raskauduin.tytöt söi sitten aterat.
=) en tie miks...
no mut ei mulla taaskaan asiaa oo,kuhan tääl roikun...
:whistle:
 
Pitkästä aikaa ajattelin koittaa itekin kirjottaa. Niin kova polte kuin olikin päästä mukaan remmiin kirjottelemaan, niin taustalla lukemiseksihan tää on taas jäänyt :whistle: Päivät vaan menee, jne... ;)
Meillä oli keskiviikkona 5kk neuvola; 68cm/7400g =)
Hirveesti on alettu meillä pyörimään, ja liikkeelle on kova yritys. Keskelle lattiaa kun jättää omalle matolleen kellimään ja hetkeksi poistuu huoneesta, niin jo on pyöritty puoliksi sohvan alle, tms.. =)
Onko muitten vauvat vähentäneet jutteluaan? Täähän oli ihan kauhee räpätäti, mut sitte tuli kikatus, päriseminen, kiljahtelut, ja nyt viimesenä toi "tekonauru/yskä", mistä jo olikin juttua täällä... Niin siis tuntuu että johkin matkan varrelle vähän jäi ne juttelut oottamaan uutta tulemistaan=)
Tyngäksi jäi tääkin kirjotus, alotetaan neidin kanssa pikkuhiljaa iltatoimet, kun tossa heräilee. Mut koitanpa palailla, ja kiitos kaikille ihanille aktiivisille,on niin kiva teiän juttuja käydä lueskelemassa :flower:
Ja illan jatkoja =)
 
Pikaisesti iltaa :wave:

Täälläkin 5kk neuvola oli tänään. Peetu painoi 11kg140g ja pituutta 71.5cm =)
Reipas, tyytyväinen poika! :heart:

Samalla sain tulokset tuon 3 veen allergioista. Hevoselle, Kissalle, Koivulle ja pölylle. Pakko kai alkaa tekemään "viikkosiivouksia" useemmin kuin kerran kuussa :ashamed: Ennen tein kerran viikossa mut pakko on ollut joistakin säännöistä lipsua. Koiralle ei onneks ollut allerginen ja haaveissa onkin nyt ulkokoira. Meillä oli ennen sisäkoira mut annettiin se pois tytön olessa alle 2 vee kun iho oli aina pahana. Epäilen et johtui sitten siitä kun koira kuitenkin aiheuttaa lisää pölyä ja karva pölisee, vaikkei nyt sille ollutkaan allerginen. Iho-oireet kuitenkin parani kun koirasta luovuttiin.

Nyt meillä on sitten uusi lemmikki tytöllä, nimittäin kastemato :LOL: Kyllä, aivan oikein luit. Eilen se löydettiin pihalta ja se oli pakko saada tuoda sisälle. Haettiin purkkiin multaa ja kanteen reikiä ja siellä se maunomato tyytyväisenä elelee, saas nähdä kuinka kauan. Se piti ottaa mummolaankin mukaan että saa esitellä mummulle ja papalle :heart: Heppahullu tuo neiti ois myös, ja arvaattekin varmaan että harmittaa kun pahiten oli hevoselle allerginen :/

Mutta nyt lähden iltapalan laittoon kun saatiin miehen veli kaverinsa kanssa yövieraaksi. Ja Milla ja Mauno-matokin pitää saada unille ;)

Gabria kiva kuulla että elämä voittaa :hug:

Ja Commander kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa :wave:

Tänään siis tällaiset kuulumiset pikapikaa (3 ukkoa istuu selän takana :whistle: )

Että kauniita unia vaan ja huomisiin!

Tiitteräinen ja Peetu 5kk 1pv :heart:
 
Tiitteräiselle: Mulla itellä todettiin lapsena suurinpiirtein samat allergiat. Mulle sit myöhemmin kehitty allergia myös koiralle :( kaikille ei tietenkään näin käy, mut kannattee kuiten miettiä tarkkaan ennekuin sen koiran ottaa. Siitähän on aika vaikea sit luopua jos myöhemmin se herkistyminen tulee.

Gabria: Kiva et teilläkin jo alkaa hieman koetteluemukset helpottamaan ja sopeutuminen tilanteeseen on alkanut noin hyvin.

Influenssa rokotteesta: Aijotaan ottaa tytölle se. Täällä se hoidetaan joukko rokotuksena kahtena päivänä. En kylläkään muista koskas se nyt sit olikaan.

Täällä on mukava päivä takana. Miehellä oli vapaapäivä tänään. Heräs aamulla Nooran kanssa ja mie sain nukkua pitkään. Sit kun tyttö meni päikkäreille niin kävin yksin kaupungilla hakeen sen liberon pakkauksen ja kavereiden kanssa kahvilla. Oli oikein rentouttavaa. Siinä Liberon pakkauksessa oli muuten pallo, sukat, kankainen katselukirja, Up and go vaippoja ja libressen terveys siteitä. Noora tykkäs pallosta oikein kovasti ja sillä tänään sit ilta leikittiin. Oikein hienosti jo ryömi pallon perään =)

Muita juttuja ei nyt taas tuu mieleen joten taidan kohta hiipailla nukkumaan näin perjantain kunniaksi =)

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Kojo
 

Yhteistyössä