***Toukovauvat 2007*** elokuu

[/b]Vaniljatäti, en olisi sinuna vielä huolestunut tuosta kääntymisestä. Meillä kyllä käännytään jo, mutta tiedän kyllä vauvoja jotka ovat oppineet paljon myöhemmin kääntymään. Eli nou hätä. :)

Hanna, ihan järkyttävää porukkaa suurimmaksi osaksi siellä BB-talossa. :x Voin yhtyä mieheni sanoihin, että "hiljaa palais käämi, jos sinne joutuis"! :D Miun suosikki on kyllä se Sauli, oli jotenkin luttanan oloinen. Oli se Eikkakin jotenkin sulonen. Ihan eri kaliiperia, kun ne muut jätkät. Tytöistä ehkä Satu on suosikki.

Jaaha, ja lihavoinnit taas ihan päin seiniä. :D
Sitä piti vielä sanomani, että mennään huomenna käymään neuvolassa punnituksella. kun se kakka on edelleen semmosta vihreetä ja makean hajuista. Mut tuskinpa siinä mitään sen kummempaa on. Neiti on kumminkin ollut muuten ihan oma ittensä.

kiitos parasta aikaa reissun toivotuksista, ja tosiaankin aiotaan syödä ja nauttia olosta, uskoisin, että pystyn taas sen jälkeen saamaan kuurin päälle, kun nyt ainakin on mennyt ihan hyvin, mulla ei oikeesti ole edes nälkä paljoa vaivannut, vaikka tosi paljon olen syömisiä karsinut, nytkin sortumiset on johtunut lähinnä sosiaalisesta paineesta, aina ei voi kieltäytyä, eilenkin kun ystävä tuli tuoreet pullat kainalossa, niin en kehdannut jättää väliin, vaikka mun ei edes mitenkään mieli tehnyt.

Tänään käytin vanhimman lapsen viisi vuotis neuvolassa, muutama kotitehtävä saatiin, vaikka täti sanoi, että kesän jäljiltä ei ole syytä huoleen kun eräs kynä tehtävä meni vähän peilikuvana, todennäköisesti johtuu vaan siitä, ettei kesällä niitä ole ehtinyt harjaannuttamaan. Kotona kun tehtiin samat tyttö onnistui ihan hyvin, mutta mieluusti voin häntä harjaannuttaa kun itse siitä pitää.

Tänään laitoin Helmille sen hyppykiikun hetkeksi, ja kovasti tykkäsi kun sai olla pystyssä.

Pitää tänään lähteä luumusoseen ostoon, kun Helmin maha ei ole kahteen ja puoleen päivään toiminut, jos mun laskelmat pitää paikkansa. Aloitin meinaan sunnuntaina ne kiinteät hänelle, eli taitaa olla vielä pieniä käynnistys vaikeuksia.

On kyllä tullut totutettua toi ukko huonoille tavoille, taaskin taitaa mulle jäädä ylivoimaisesti suurin vastuu tosta pakkaamisesta, ja koska teen kaiken nykyään ihan viimetinkaan, niin varmaan täällä on lauantai aamusta kauhea säpinä...

Nyt taidan mennä lasten kanssa katsomaan Nalle Puhia, ja yrittää samalla hiukan salaa silmitellä |O .

T:Minnihiiri

STIINAS:lle olisi lisäkysymyksiä =) Eli me saatiin nyt kanssa lääkäriltä ja neuvolasta ohje kokeilla maissivelliä ja tein koesatsin maizenasta ja vedestä, valmiiseen velliin laitoin lisäksi ä-maitoa. Lopputulos oli klönttistä liisteriä ;) Upposi kyllä 20ml poikaan hyvin, ihan maitotutista meni läpi.. Tosin pulautuksena tuli osa heti pihalle.
Te ilmeisesti kanssa teette vellin itse? Oletko tehnyt millaisella ohjeella? Ja kuinka velli vaikutti yöuniin? Ajattelin huomenna aamulla antaa lisää, jos nyt ei itkuja tule. Ja määräkin voisi kaiketi olla isompi, sillä äskeisen velli+rintamaitoruokailun jälkeen nälkä iski taas 1,5h kuluttua..
Joo-o, allergian suhteen ollaan siis taas seurantalinjalla.. nyt itse olen jälleen täysin maidottomalla, ja toivotaan että ihottuma häviää.

Tässä itkujen ohessa olen ehtinyt bb:täkin seurailla.. On tosiaan värikästä porukkaa ;) Eiköhän pysy mielenkiinto yllä. Vielä ei uskalla suosikkeja valita, ehtii muuttua moneen kertaan :)

Kaikille reissuun lähtijöille rentouttavia matkoja! taisi olla MINNIHIIREN lisäksi muitakin :wave:

Vilmis: Juu, itse tehdään velli, ja maizenasta, kun tärkkelys ei sisällä juurikaan proteiineja, jotka allergisoi. Kuitenkin meillä tuli sitä ihottumaa, mutta saattaapa olla siitä rokotuksesta johtuuvakin, mene ja tiedä. Nyt kun ne häviää, niin sitten vellit testiin uudestaan. Sillon ekena iltana meilläkin meni n. 20 ml, josta osa varmaan rinnuksilla. Sillon nukku eka välin neljä tuntia,mitä ei oo ihan hetkeen tapahtunut. Seuraavana päivänä annoin taas velliä,innostuin päivällä testaamaan maistuisko, 40 ml meni, mut sitten huomasin sen ihottuman ja illalla en enää antanutkaan.

Tein tällä ohjeella: http://www.geocities.com/odotus/VH/ruokailu.html
Tosin meillä korvikkeena Almiron Pepti ja sen mitta on ihan eri kokonen kun tuossa ohjeessa. Vettä oon pistänyt pikkusen vähemmän ja sitten yhden meidän mitallisen maizenaa. Ja 2-3 mitallista korvikejauhetta. Liisteriähän se tosiaan oli, sen kakkosannoksen tein hieman vetelämmäksi kuin ekan, en tiedä upposko sen takia paremmin.

Meillä on nyt ongelmana se, että Mio ei huoli ollenkaan pulloa. Se alko eilen, päivällä joi vellit kiltisti, mutta illalla kun olisin antanut tissin päälle korviketta, niin ei millään. Sitten ennen nukkumaan menoa yritin ensin antaa pullosta, mutta huuto vaan tuli. Tissi sitten kelpas kyllä. Olisin tankannut maidolla yötä vasten, kun se velli hetken on pannassa. Mutta ei millään pulloa, sitten yöllä taas kahden tunnin välein syöttö...Onneksi ei mulla lakanutkaan se koulu tänään, niin kuin ensin piti. Ehdin kyllä jo kouluun asti ennen kun tieto minut saavutti. Sillä välin poika oli isänsä kanssa mummolassa käymässä, eikä suostunut pullosta syömään mitään. Menin sitten sinne perässä ja syötin. Mikähän nyt on? Mikä tähän auttaa? Ensi viikolla ollaan pulassa, jos ei suostu juomaan korviketta pullosta. Outoa on se, että ennen kyllä kelpas! APUA |O

Vilmis, sellasta piti vielä kysellä, että missä vaiheessa teidän allergiatutkimukset on? Selvitetäänkö sitä niin, että voisitte saada sen b-todistuksen, jos maitoallergiaa on? Meillä kävi sillon aluks kans noin, että muutama päivä meni hyvin, kun jogurttia söin, mutta sitten pamahti taas vatsakivut, kun tarpeeks oli altistunut, tai protskut minuun kertynyt. Mutta jospa vois ajatella, että kestää ainakin pieniä määriä :)

Niin, ja piti vielä sanoa, että maissista ei ole meille tullut mahaitkuja ollenkaan, ainakaan vielä. Ainoastaan tuota ihottumaa jostain.

Myöhäistä iltaa vielä kaikille :wave:

Täällä sitä vain kukutaan, vaikka mies jo huuteli viereensä :ashamed: :D :heart: Sanoin, että luen nopsasti mitä ootte kirjoittanut ja vastaan pikaisesti :)

Vaniljatäti tuo on niin totta, että pari päivää on ollut vähän tuskaa tämän "kuurin" kanssa, mutta tänään oli jo ihan hyvä päivä! Tosi alussa minä vasta painin tämän homman kanssa, mutta eiköhän tässä hiljaa hyvä tule :) Se on kyllä mahdottoman hyvä apu, että laittaa ylös mitä on syönyt. Ja kun tuo ohjelma näyttää heti kalorit ja kaikki, niin ei tuon helpommaksi voi ruokapäiväkirja mennä!

Minun tekisi mieli kanssa koittaa sitä hyppykiikkua Maijalle :heart: Meillä ei vain ole sellaista ja taitaa jäädä ostamatta. Maija voisi saada sellaiset kyydit siinä, että hippulat vain vinkuisi :ashamed: Ei sillä, että häntä siihen yksin jättäisin, mutta kun täällä saa olla silmät selässäkin ja sekunnin murto-osassa voi sattua mitä vain :whistle:

Minnihiiri tuo pakkausasia on minulla ihan sama! Kaikki jää aina viimetinkaan ja minun harteille... No, mies kyllä tekee sitten jotain muuta tärkeää :) Ja toisaalta taitaa olla parempi, että minä pakkaan :whistle: :D Ajattelinkin, että aloitan pakkaamiset ensi viikolla. Kesävaatteet kun saanee pakata muutoinkin jo pois, niin samantien voi valkata reissuun otettavat laukkuihin.
Aika jännää on kyllä lähteä! Vähän jännittää, miten kaksi kotiinjäävää pärjäilee tuon pitkän ajan mummon ja papan kanssa.... Varmasti kyllä tulee ikävä puolin ja toisin, mutta onhan se jälleennäkeminen sitten riemukasta taas :) Ihanaa on myös päästä isojen tyttöjen kanssa reissuun ja antaa heille paljon aikaa. Esikoisen kanssa pääsen urheilemaan, kun hänen täytyy vetää uintitreenit sielläkin, saa mammakin sitten aamu-uintia :D Ja lapset pakkaavat koulukirjat mukaan, tehdään siellä läksyjäkin, niin ei tule ihan hirveä urakka missään vaiheessa. Päiväkirjaahan he pitävät sitten myös siellä.

Mutta nyt se mies kyllä tuolla niin kauniisti pyytelee viereensä, että mentävä on :wave:

Voikaa hyvin kaikki ja voimia meille kaikille :hug:

Parasta aikaa ja Maija-kulta 4kk2vko :heart:

Täällä taas :wave:

Mulla sitten niskajumi äityi niin pahaksi etten aamulla meinannut sängystä päästä. Hivuttauduin selälleen kuin mato sängyn reunaa kohti ja siitä sitten mies nosti pystyyn. Kamala kun ei päätä voinut yhtään liikuttaa. Heti sitten soittelin ja sain kymmeneksi ajan hierojalle. Helpotti kyllä kummasti oloa vaikka ei nuo nyt ihan vielä kunnossa ole. Taidan tilata uuden ajan parin viikon päähän. Sanoi että ihan tukossa oli tuo vasen puoli ja löytyi oikealtakin jumeja. Pahempaa kuin synnytys, sanoisin :/

Siispä kävin taas sauvakävelyllä, enkä siitä ihan hevillä luovu. Juokseeko muut? Mä jo aloittelin sitäkin mutta mulla on joku ihan ihme vaiva. Eli jonkun urheilusuorituksen (olipa sitten kävelyä tai juoksua) jälkeen yöllä kun on pitkään samalla kyljellä niin tulee joku ihan ihmejomotus tuonne alapäähän :ashamed: Ja kun nousee ylös tai menee selälleen niin häipyy melkein samantien. Ja jos ei ole urheillut moista kipua ei tunnu, ja tulee tosiaan kun makoilee pitkään kyljellään, mitä joutuu pakostakin tekemään kun imettää. Onko kellään tietoa mistä vois johtua? Lopetin juoksemisenkin tuon takia ja jos ei ala häipyä pian tuo onkelma niin täytyy sit kääntyä lääkärin puoleen. :/

Tänään aloin antamaan minäkin Peetulle 2x päivässä sosetta. Aamulla otetaan aina uutta makua jotain hedelmää puoli purkkia ja sitten iltapäivällä pottua tms. puoli purkkia. Ja illalla vellipullo. Korvikkeen määrä vähentyi huomattavasti mutta menee sitäkin tissin lisäksi vielä n.5dl päivässä.

Mutta taidan kipsiä nukkumaan, hyvää matkaa Minnihiiri ja Parasta aikaa, toivottelee Tiitteräinen jolla mieli ei ole koskaan tehnyt ulkomaille vaan ennemmin lappiin jonnekkin mökille keskelle ei mitään :D

Huomiseen taas!

Niskajumi Tiitteräinen ja Peetu 3kk ja kohta 2 vkoa päälle

Heippa! Kauhia kun tänne ehtii aina tulla paljon tekstiä jos ei vähään aikaan käy netissä, yritän pysyä perässä silti =)

Täälläkin ollaan jo vähän alettu maisteleen muutakin kuin vaan maitoa ja velliä. Perunaa,porkkanaa ja välillä vähän hedelmäsoseitakin oon kokeillut antaa ihan paria lusikallista. Hirveen sotkun poika kyllä saa aikaan :whistle: meillä aatu on nyt siis 3kk ja 2vkoa suunnilleen. Mutta onhan tuo niin isokokoinen että pelkällä rintamaidolla ois tunnin välein nälkää :/

nyt kyllä pelottaa vähän kun ilmat kylmenee että mahtuukohan se äitiyspakkauksen toppapuku ollenkaan päälle :eek: muistaako kukaan minkäkokoinen se olikaan? kun en itte löytänyt kokolappua..vuoden 2006 puku siis :)

mutta kylläkai se täytynee "jo" tästä tuonne nukkumaanpäin lähteä, huomenna taas vaipparumba jatkuu ;)
hyviä öitä jos täällä vielä joku valvoo :) :wave:

Tiitteräinen mä yleensä olen harrastanut juoksua, mutta nyt on pakko saada nuo lantionpohjalihakset kuntoon ennen kuin aloittelee taas juoksuhommia. Olen kyllä tosi ahkeraan jumpannut niitä ja lihakset alkaa olla kunnossa, mutta silti ei ole mennyt tuo pissinkarkailuongelma valitettavasti ihan kokonaan ohi. Odotan vielä pari kuukautta ja sitten pyydän lääkäriltä lähetteen korjausleikkaukseen. Loppuikääni en aio tästä kärsiä. Vaikkei se niin arkea haittaakaan, mutta liikuntaharrastuksia kyllä.

Kääntymisestä: voi että, just eilen kun sanoin neuvolassa, ettei Rasmus osaa kääntyä, niin iltapäivällä se mokoma otti ja väänsi itsensä mahalleen!!! Ja vielä monta kertaa.

Hanna vilistääkös siellä teilläpäin sopuleta kun lehdessä kerrottiin? Vai onko ne vielä pohjoisemmassa? Ihania syksyisiä Lappi-kuvia oli lehdessä, nyt ei tänä syksynä varmasti päästä, mutta ensi syksynä kun on 10-vuotishääpäivä niin varmaan lähdetään miehen kanssa EKAN kerran ihan kahdestaan 9 vuoteen pienelle lomalle Lappiin vaeltamaan!

Kukuliina meille -01 ja -06 äitiyspakkauksen kevyttoppis menee päälle, on nyt juuri sopiva. Eikös se ole 70-senttinen? Muuten jäi 60-senttiset vaatteet ihan käyttämättä, kun Rasmus oli syntyessään niin iso, ja kesällä pidettiin vainlyhythihaisia bodeja. No, sukuun on tulossa vauvoja lisää, joten eiköhän ne vielä käyttöön saada.

Ääh, meillä syötiin taas läpi yön tunnin välein :headwall: . Mio ähis ja puhis nukkuessaankin koko yön ja kiemurteli. En tiiä olisko masua, tai saattaahan tuo ihottumakin kutista niin, että pistää kiemurtelemaan.

Oon oottanu tätä viikonloppu kuin kuuta nousevaa, kun on suunniteltu, että lauantaina tämä äiti vaihtaa viimeinkin vapaalle ja lähtee yöjuoksuun. Näyttääpä menevän kiville ne suunnitelmat, jos ei poika nyt enää pullolle suostu. Voi ahistus |O :'( , pää leviää jos ei pääse, pettymystensietokyky alhainen tällä hetkellä.

Nyt kokeillaan pitää poikaa nälässä (julmaa touhua :whistle: ) sen verran, että söisi vihoviimein pullosta. Pitäähän sen jotain syödä, luulis ainakin! En tiiä mitä sitten tehdään, jos ei toimi..Miten selvitään maanantaina, mun täytyy vissiin siinä tapauksessa jäädä kotiin.

Ja anteeksi anteeksi anteeksi, oma napa taas esillä :ashamed:

Ooh! Viimeinen päivä tätä pinoa :attn: :D

Stiina & Mio 3kk tasan

Kiitos STIINAS linkistä ja neuvoista muutenkin =) Teen kohta uuden erän tuolla ohjeella. Ajattelin tehdä veteen kokonaan ja lisätä ä-maitoa vasta syömävaiheessa (sitähän ei kannata käsittääkseni uudelleen lämmittää), jolloin yhdestä erästä riittää moneen ateriaan.
Toivottavasti saatte pullohomman jotenkin toimimaan. Olet varmaan kokeillut erilaisia tutteja? Meidän herra ei esim. aventin tutista suostu syömään, kaikista muista kylläkin. Entäs oletko laittanut omaa maitoa pulloon vaikka korvikkeen sekaan? Huoh, ei ole kyllä mukava pulma tuokaan :( Jospa Mio tähän ikään liittyen kokee jonkinlaista eroahdistusta äidistä (voi varmaan alkaa jo näin ajoissakin) ja pullon hylkiminen liittyy siihen...? Meillä on ollut tällä viikolla monta huutoraivaria, joista osaan luulen syyn löytyvän "henkiseltä puolelta", poika ei esimerkiksi malta nukahtaa tai hermostuu kun ei saa lelusta otetta niin kuin haluaisi. Voi olla tietysti kaukaa haettuakin.. ei se vieläkään aina helpolta tunnu lasta lukea, kun kehitys menee niin hurjaa kyytiä eteenpäin. Se mikä toimi edellisellä viikolla, ei välttämättä enää toimi ollenkaan... :whistle: No, toivon tosiaan, että pääset tuulettumaan allergiajuttujen ja muiden keskeltä :hug:
Niin ja allergiasta vielä.. meillä siis tutkimukset ovat ihan alkutekijöissään, kun ehdin jo luulla, että ei tämä olisikaan ollut allergiaa (kun se laktoositon toimi yli viikon). Lääkäri kehotti jatkamaan vielä tätä kotikokeilua, välttäminen ja altistus taas vähän myöhemmin. Mehän nyt ei periaatteessa vielä sitä lääkärintodistusta tarvita, kun ei olla korvikettakaan annettu.

TIITTERÄINEN, toivottavasti niskajumi helpottaa. Olisipa tosiaan ihana päästä hierojalle!!

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE :hug: Nautitaan ihanan kirpeästä syyskelistä!

vilmis ja poika :heart:

Jee, jee! :xmas: Ihana murunen, isältään huoli pullon alkukitinän jälkeen :D Se siis syö! Ja tämä äiti pääseekin tuulettamaan päätään ja ensiviikolla palaamaan ihanaan opiskeluelämään (onneksi vain toviksi)! Nähtävästi syö kun on tarpeeksi nälkä. Lisäsin kyllä siihen korvikkeeseen muutaman murun sokeria, kun sellasen vinkin luin, pahaahan se on.

Joku kyseli juoksemisesta. Minä juoksin ennen, mutta edellisestä juoksulenkistä taitaa olla lähemmäs vuosi...en juossut yhtään raskausaikana. Kovasti tekisi mieli kokeilla, mille se tuntuu. Nyt kun ei ole enää niin kuumakaan.

Stiina & ihana Mio!

Tänään siis käytiin ylimääräsellä neuvolakäynnillä,
kun neidin kakka on vihreää ja haisee makealle. Lisäksi neiti haroo toista korvaansa jopa unissaan. Punnituksen tulos oli, että neiti on saanut rapiassa kolmessa viikossa painoa vain 280 grammaa, mut terkkari sitten sanoi, että ei olisi vielä huolissaan, kun neiti on muuten pirtsakka oma itsensä. Lääkäri neuvolassa on tavattavissa seuraavaksi vasta 11.päivä jolloin meillä muutenkin aika elikkä korvia ei saatu katsottua. Varasinkin ajan yksityiselle tälle illalle. Katsotaan mitä lastenlääkäri on mieltä tuosta painonnoususta ja samalla tarkistaa sitten ne korvatkin.

Pitkästä aikaa täällä..

Painonpudotus alkaa täälläkin huomenna. Hirveästi on kyllä tuota tuliaiskarkkia ko mies oli reissussa ja tuli tännään kotia, että saa nähä, kerkeääkö syä kaikkea. Mutta jos ei kerkeä niin se on voivoi.

Meilläkään ei tyttö vielä käänny ympäri. Kovasti kyllä punnertaa ittensä kylelleen, mutta käsi jää vielä alle.

Vaan koinpas tänään aikamoisen järkytyksen. Tytöllä on alhaalla kaksi hammasta! Saa sitä sitte ihmeteläl, miksi tyttö on niin kärttyinen ja itkuinen. Sieltähän ne syylliset löytyivät söpösti nököttämästä vieri vieressä. :)

Perunaporkkanasosetta syödään kerran päivässä. Mulla loppui maidontulo kuin seinään, joten oli sama alkaa syöttään noita soseita.

Vaan tyttö kitisee, häätyy lopettaa.

Konstan kanssa tultiin just lenkiltä. Ihanaa oli lenkkeillä sateen raikastamassa ja auringonpaisteisessa ilmassa. Aika viileetä ulkona kyllä oli, joten taitaa syksy tehdä jo kovasti tuloaan. Konstallekkin oon jo parina päivänä laittanu tumput käteen, kun se ei suostu pitämään käsiä peiton alla.

Keskiviikkona kävin parturissa ja kylläpä piristi! Lopputulokseen oon enemmän kuin tyytyväinen. Suurinosa mun hiuksista jäi sinne parturin lattialle, mut nyt hiukset on paksun ja terveen näköset. Kyllä kannatti pätkästä. :)

Nyt ei keksi tikusta enempää asiaa, joten poistun muihin hommiin.. :D
Antoisaa reissua lomallelähtijöille ja Stiinalle railakasta bileiltaa. ;)

Yhteistyössä