***Toukovauvat 2007*** marraskuu

Pitkästä aikaa pääsin kirjoittelemaan. Yksinkertaisesti tuntuu, ettei enää aika riitä, vaikka kone onkin tässä auki kaiken päivää. Neiti on alkanut olemaan niin seurallinen, ettei meinaa antaa äidin harrastaa :LOL: Meillä on nyt ikää tasan 6,5 kuukautta eikä meillä istuta, käännytä eikä kontata. Jos neiti on sylissä, hän kyllä punnertaa kovasti selkäänsä istuma-asentoon, joten toivoa on... myöskin masullaan yrittää kovasti konttausta, mutta kun jalat ja kädet on yhtäaikaa ylhäällä, niin eihän homma etene... mutta yritys on kova ja välillä menee oikein hermot, kun homma ei toimikaan kuten hän on suunnitellut. Kovasti aamuisin pesee hampaita itse jo ja muutenkin on hommissa mukana, seuraa kovin tarkasti kaiken mitä teen tiskauksesta lähtien. Hän on myös kova lukemaan, aina pitää olla joku kuvasto käsissä, jos istuu sitterissään, muuten alkaa kovakin huuto.

Yöt on myöskin alkaneet olemaan rauhattomampia, tosin hieman auttoi, kun vaihdoin tuhdimpaan vaippaan. Taisi tulla hieman liian suuri lasti, kun on niin märät unet :LOL: Muutaman kerran olen herännyt huutoon, kun jalka on itsekseen tahtonut tulla pinnojen välistä ulos, vaikka onkin pehmusteet ja kaikki. Ilmeisesti tulee leikit jo uniin. Yöllä meillä ei ole syöty enää neljään kuukauteen, onneksi.

Meidän päivän ruoat koostuvat seuraavasti:

8.00 maissa heräillään ja tehdään aamupesut sekä laitetaan puuro. Yleensä tarjolla on Muksun riisipuuroa, jota neiti tahtoo koko 4 ruokalusikallista desiin kuumaa vettä + omenasose tai marjasose sekaan. Tissiä päälle

11.00 maissa syödään lounasta, yleensä se on liha- tai kalasosetta, kanaa hän syö myös mieluusti. Jälkkäriä on vaihtelevasti, jos tuntuu, että vielä mahtuu. Marja- tai hedelmäsose on maistunut tässä kohtaa. Tissiä päälle.

13.00 tai jälkeen välipalaksi marja- tai hedelmäsosetta

17.00 maissa viimeistään syödään päivällistä, joka on lounaan kaltaista. Harvoin on jälkkäriä sen kanssa. Tissiä päälle.

19.00 tai salkkarien aikaan on sitten iltapuuro, joka on kopio aamupuurosta, sose saattaa olla toki vaihtelun vuoksi jotain muuta kuin aamulla. Ja taas tissitellään.

Sitten mennään nukkumaan, mikä tuntuukin vaikeutuvan päivä päivältä. Siellä tutkitaan pupun pepusta pesulaput sun muut ja lauletaan ja hillutaan eikä haluta nukkua. Lopuksi kuitenkin sammahtaa, joskus jopa tunnin kuluttua vasta. Ja äitillä on hermo välillä piukeena :LOL:

Sellaisia kuulumisia tänne meille, minä kyllä myös mielelläni tulen Tampereen seudun tapaamiseen, jos sellaista järjestelette. Yritän petrata tätä täällä olemistani ja seurata vähän tarkemmin teidän kuulumisia, oikein hävettää, kun en ole juuri ollut täällä. Mutta minulla ei ole juurikaan apuja lapsenhoitoon, joten olen aina vähän varattuna. Vauvakuumetta silti pukkaa... olenkin ottanut naapurin kaksivuotiaan hoitoon silloin tällöin, mutta ei se kyllä sitä kuumetta ole pienentänyt :LOL:

Voikaa kaikki hyvin ja voimia yöheräilyihin ja hillumisiin, niitä taitaa nyt kaikilla vähän olla!

Lumisilta peräkyliltä joulun odotusta ilmassa: Viivit 6,5 kk
 
Aivan I-H-A-N-A puku mennis!! :p Just jotai ton tyylistä oon kattellu :) ainoo, ettei todellakaan oo varaa laittaa 1300? sellaseen :( ehkä puolet siitä, oon suunnitellu et hyvä olis jos 600-700? sais puvun, tai tietty vaikka halvemmallaki! Mun isä maksaa tilan vuokran ja pitopalvelun, kaiken muun maksetaan ite. Ja kun mulla minimi äp-raha, meillä lainaa jne. niin ei ihan hirveesti kyl mitenkää voi laittaa. Ja just sopivasti joulu tässä verottaa kivasti ja mies pitää isyyslomaa jouluna 2vko, eli sekin jonkin verran vie... :/ Noh, ei auta rutista, niillä pärjätään mitä on :)

Just tein toffeeta, huomenna kun reissuun lähetään. Aina mulla on ollu tapana jotain viedä sinne juhliin, yleensä kuivakakku tai jotain vastaavaa, mut nyt ku mennää junalla, kelasin ettei ehkä hyvänä säilyis sitä reissua. Toivottavasti toffeet säilyy ja säästyy :LOL:

Vois kohta alkaa houkutella unta, on taas pitkän aikaa ollu niin vaikee nukahtaa iltasin :/ Menee monesti klo3-4 ennenku tulee uni ja sit neito herää 8, nii ei montaa virkeetä päivää oo tää mamma lähi kk nähny :(

 
lemmenlaiva
HEIPPA!

Olen ollut totaalisessa "uutispimennossa" koska jouduttiin olemaan rempan takia evakossa kotoa. Olipas homma lukea teidän tekstejä.. ja puolet taisi mennä oho, unohtua jo.

Vaatekoko on meillä bodyt 74 ja housut 68-74. Ja tyttären mitathan oli 7250g ja 66cm 41cm pipo.

Yö syönnit on meidän osalta ohi. Ei olla nyt sitten pariin viikkon syöty, mutta nukkumaan meno on mennyt istten taas hankalemmaksi. Ennen mentiin unille klo.20, niin nyt sitten se venyy joskus jopa 23.30 asti! Enkä ymmärrä mikä on syynä... Ei kai vaan osaa rauhoittua, koska olisi niin paljon kivempi keikkua pylly pystyssä konttasuasennossa, kuin nukkua.

Tutti asiaa olen minäkin miettinyt... Pitäsikö yrittää vierotta jo nyt. Tunnustaa että jatkuvasti on tutti suussa, yötä päivää. Muta on se vaan niin helppo tyrkätä suuhun kun joku asia harmittaa.. Ja nukkumis hommassa loistava. Meillä yleensä onkin toinen tutti suussa ja toinen kädessä unileluna.

hauska lukea nuita tekstien loppuja kun tosi useassa tekstissä lukee että "anteeks omaa napaa taas jne.." Mua se ei ainakaan haittaa vaikka aina vaan omaa napaa kirjottas... Itseasiassa tykkään siitä enemmän.

Meillä ei vielä yksin istuta, mutta istuu hetken aikaa vahingossa, mutta takana pitää olla turvana. Heijasteet tulee eteenpäin, mutta ei sivulle. Neuvolantäti sanoikin että ei muista koska olis tullut vastaan 6kk ikästä jolla sivu heijasteet tulisi. Että se on ihan normaalia.

Mutta, nyt mä luovutan ja painun kultien viekkuun!

**Lemmenlaiva ja HampaatonHymy**
 
Mäkin jopa kerkiän taas kirjoittelemaan. :)
Täällä alkaa olla äiskälle perhosia vattas....Pääsee viihteelle piiitkääästä aikaa. Jee. Tänään on kauan ja hartaasti odotettu yön keikka seinäjoella. Kotia tullaan heti, kun keikka loppuu, mutta ainakin pääsee hetkeksi pois kotoa.
Huomenna sitten mennään äiteen ja sen miehen luo pikkujoulu aterialle. :p

Joku kyseli puolivuotis mittoja, tässä näin: paino 8,085g, pituus 69cm ja pipo 45,6cm.
Meillä syödään ruokaa teidän muihin nähden vähän.
Meillä aamu mennään tissillä, kun syödään yölläkin vielä 2-3 tissiä niin aamulla ei maita. n.klo 13 peruna-liharuoka+tissiä, iltapäivä päikkärien jälkeen kasvisruoka ja illalla iltapuuro + tissiä. Nyt kun, ylähampaita tehdään niin on jäänyt tuo iltapäiväruoka pois ja tilalle tissiä ja ilta puuro on vaihtunut kasvissoseeseen. Jostain kumman syystä perunaruoat uppoaa paremmin, kuin puuro ja soseet.
Mutta, kun ylähampaat saadaan "tehtyä" palataan ruotuun ruuansuhteen.

Tuttia meillä kumpikaan poika ei oo syönyt.
Vaatteissa meillä käytettään 68-74cm, hiljattain laitin tutan 56cm puoli potkarit vasta pois.

Lemmenlaiva, mulle ei oo tullu vielä mieleenkään, että vois poikaa yrittää potalle. Vois joku päivä kokeilla.

Kun meette kauppaan niin missä teillä on vauvat. Me eileen istuttiin pakon edestä tavallisissa kärryissä ja Justus tykkäs.
Oltiin metsästämässä uudelle puolelle jouluvaloja ja onneksi löydettiin.
Eileen sain myös jouluverhot, niittä sitten pitääs vielä huomenna neuloa. Tänään vedin reunat saumurilla.

Kuinka moni tekee itte joululaatikot? Mä teen ite porkkana ja lanttulaatikon, peruna- ja maksalaatikkoista kelpaa kaupankin omat.

Mutta nyt meen miettiin mitä laitan päälleni. Tulin hiljattain saunasta ja pitääs saada ittestänsä ihmisen näköisen taas uudelleen. :LOL:
Sillä meinaan että hiukset harjata ja yrittää laittaa niitä jotenkin ja ihan pikkasen meikkiä.
Hyvää illan jatkoa kaikille!!!

Elli Ja Justus
 
:)
Tutti ollut nyt kolmatta yötä pois käytöstä, tänään myös koko päivä ilman. Eilen mummu joutui turvautumaan päiväunilla kun tyttö oli siellä hoidossa. Kivuttomasti, suht on mennyt.
Ja viime yö...sain nukkua kokonaiset 4tuntia yhteen menoon ja sitten viideltä heräs,sai tisua ja nukkui taas kahdeksaan asti ;) meille oikein hyvin nukuttu yö. Oli se ladattu maitopullo niin mentiin sillä.

Meillä on ollut POTTA välillä käytössä ja ollaan pyttyynkin kakattu pari kertaa.Se on huvittavaa kun pieni siinä reunalla keikkuu ja kun kakka tulee..on ihmettelemistä :LOL:

KAUPPAREISSU mennyt siinä lastenistuinkärryssä mutta tänään hoksasin että voishan en tytön laittaa tavalliseenkin kärryyn kun kerran istuu..seuraavalla kerralla siis. Luulen, että tykkää kun on niin kovin seuraavainen.

Tänään tossa lattialla ryömi pienen matkaa. Hieman kyllä omantakeisella tyylillä...otti tosta meidän kevyestä sohvapöydästä kiinni ja työnsi sitä eteenpäin ja veti sitten itsensä pöydän luo..
:LOL: kyllä mua nauratti ja sanoin Peppille että, no käyhän se noinkin mutta tulee vähän hankalaksi jos pitää tuo pöytä aina raahata joka paikkaan mukaan...

Ensi lauantaina olis mun tarkoitus lähteä tyttökaverin synttäreille, vähän jännittää..en ajatellut lähteä autolla mutta katsotaan nyt. Voi olla että en raaskikaan jättää typyä ... päivät on paljon helpompia kun illat jättää hoitoon.

ATERIARYTMI
aamulla 8-9 aikaan syödään puuroa, omena-päärynä makua ja hedelmäsosetta joukossa.Vettä päälle.

lounas syödään 11-13 välisenä aikana (riippuu unien pituudesta tuossa välissä) ja se on lihakasvis-peruna ollut tähän asti.Maitoa pullosta.
Tarvis tehdä ruokaa lisää ja ajattelin kalaa kokeilla.

Välipalana hedelmäsosetta noin 14-16,Maitoa,jos kelpaa..aina ei kelpaa.

Päivällinen alkuillasta viimeistään klo 18 ja ateria samaa kun päivällä, lihaa annetaan.Maitoa pullosta.

Iltapalana puuroa ja maitoa.
Yöllä sitten maitoa 1-2 kertaa :(

JOULULAATIKOT teen osan itse (en ikinä tehnyt), jos joulu täällä meidän kotona.Muuten ostan kaupasta.

TAPAAMINEN vois olla hauska, minä täällä Turun suunnalla..ainuana?

Nyt untenmaille, aamulla uinti

=)

:wave: kaikille!

EKÄ ja Peppi
 
laitan pari sanaa näin unien lomassa, äsken meinaan jo sohvalla torkuin, mutta kun tulin konetta sammuttamaan, niin rupesinkin kuulumisia päivittämään.

Meillä syödään aikalailla samoin kuin monella muullakin, viisi kiinteää päivässä, tuntuu, että pitäis kohta ruveta määriä isontamaan, mutta kun niihin isompiin purkkeihin olis ne hampaat ensin tultava ;) .

Otin hieman äsken tossa joulun tunnelmaa, söin kinnkua ja suklaata vuorotellen ja luin tänään ostamiani joululehtiä. Aina jos bongasin niistä jotain mielekästä, niin mies tylytti, no oikeesti jos jotain päätän hankkia, niin enpä häneltä juuri kysele, ja on aina mun sisustukset kelpuuttanut, isommat ostot on tietty erikseen.

Meillä on kanssa pari viime yötä olleet Helmillä levottomampia, pinnoista yrittää vetää itseään istumaan sängyssä, siinä ei pinnasuojat auta...

Huomenna pitäis keskimmäisen lapsen kanssa keksiä jotain kivaa, kun esikko on nyt saanut omaa ekstra huomiota parina viime päivänä, eilen käytiin yhdessä hänen kanssaan kaupoilla ja kampaajalla, kyllä oli tyttö elementissään. Itse kun pitkästä aikaa laitoin punaista hiuksiin, josta en taida itsekään olla kovin otettu, niin poika kysyi multa, miksi teit noin hiuksille, ja kohteliaasti sitten ilomoitti, että äidillä on tyhmät hiukset :( .

Mun on kyllä ikäväkseni sanottava, että jos Tampereen seudulle kokoontumista suunnittelette, niin en pääse tulemaan, vaikka olishan se ihan hauska nähdä ihmisiä nimimerrkien takaa. Mutta hyvä on näinkin, pääasia kun kuitenkin on, että olette olemassa! Kyllähän tästä on omanlaisensa verkosto, tuki ja turva muodostunut =) . Toi nimitys Hippikerho, oli hauska!

No nyt lähden sänkyyn, ja yritän mukaan kaapata sohvalta ton nukkuvan miehenkin ;) :wave: T:Minnihiiri
 
Pottaharjoittelut - ehkä vuoden päästä... Välillä kuulee tarinoita, miten sinnikäs harjoittelu tuottaa varhaisia tuloksia, mutta tuossa meikäläinen kyllä on ajatellut ottaa vähän laiskemmin.

Vaatekoko meillä 70-senttiset menevät juuri pesuun ja pakettiin ja isompia aletaan kaivella esiin.

Kenen vauveli on tosi tarkka mitä syö? Meillä on näköjään jo puolivuotiaana niin tarkkaa, että suu menee totaalisen suppuun jos tulee jotain epämieluisaa. Sitten kun tulee jotain mieluisaa niin kyllä kita aukeaa. Onko muita ronkeleita vauvoja, vai meillekö vain siunaantuu näitä omapäisiä pikkuotuksia?

Tutti on meidän vauvalla sen verran harvoin, että olkoon vielä. Sen sijaan meillä suussa viihtyy nyrkki tai peukku, ja se on hammaslääkärin mukaan vielä pahempi. Parempi olisi ottaa peukku pois ja antaa tutti. Mutta kun ei millään viitsisi tuttia tyrkyttää.
 

Yhteistyössä