Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Moikka kaikille taas pitkästä aikaa :wave:

Mulla on vähän hoppua pietelly kun Miehellä oli perjantaina 30.v bileet ja niiden järjestely tohinassa meni aikaa ja voimia.
Hauskat juhlat oli ja tarjottavat riitti ihan hyvin. Ainut mikä meinas loppua kesken oi olut. 2 sellasta isoa laatikollista tölkki olutta ostettiin ja kaikki meni. Onnekis sitä viimistä tölkkiä haki sankari ite ja oli jo siinä vaiheessa menossa nukkumaan niin ei haitannu mitään vaikka sitä ei sit enää ollutkaan. Lisäksi meni vielä 3 litraa kirkasta viinaa ja määrää x sit lantrinkia. Mut täältä ei sitten ihme kyllä kovinkaan moni lähteny baariin ollenkaan. Yöllä sit kolmen jälkeen ajelin kaverit koteihinsa nukkumaan.
Kaikin puolin mukava ilta jopa mulle joka oli ainut selväpäinen koko porukasta. Noora oli mummolassa yökylässä sen yön. Ilmeisesti pitäis mun useemmin antaa Noora hoitoon kun mulla tuli niin kova ero ikävä jo siinä vaiheessa kun pakkasin tyttöä mummon autoon. :ashamed:

Bianca: Onnkesi olkoon täältäkin :flower:

Aika moni tuntuu sairastelevan nyt. Oikein paljon jaksuja siihen :hug:
Täälläkin mulla ja Nooralla nenä vuotaa. Ainkin mulla on myös niin kipeä olokin ettei oo kehannu ulos nokkaa näyttää. No kauppaan on pakko haalautua sit kun mies pääsee töistä.

Sovittiin muuten miehen kanssa vähän tästä ajan käytöstä. Hän kun meinaa olla hieman ressissä tuosta ettei ole autotallissa saanut aikaseksi paljon mitään ja kevät kolkuttelee ovella ja yhtään autoa ei ole vielä kisakunnossa ens kesää varten. Mulla tietenkin taas vastaavasti ressaa kun ei oo omaa aikaa paljonkaa ollut viime aikoina ja oma elämä tuntuu jotenkin pysähtyneen. No sovittiin et joka toinen viikko kun mies on päivä vuorossa ja pääsee töistä jo kahdelta et jaksotetaan illat n.3 tunnin sykleeseen. Esim. tänään meen käymään itekseni kahvittelmassa, kaupassa, laitan rauhassa ruokaa (joka on vähän mun harrastus) sitten kun mies pääsee töistä. Ja vastaavasti myöhemmin illalla hän saa mennä sit rauhassa talliin touhuaan. Näin saahaan molempia tyydyttävä ratkaisu ainakin teoriassa. Katotaan nyt et miten tää sit käytännössä onnistuu. Mites teillä muilla on tästä ajan käytöstä sovittu?

Nyt alko jostain syystä väsyttään niin kovasti et on kait pakko tonne peiton alle mennä vähäksi aikaa kun Noorakin nukkuu vielä päikkäreitä.

Yritän taas ahkerammin käydä lukeen juttuja ja osallistuun keskusteluihin :)

Kojo, Noora 9kk ja möykkis 17+5
 
Toi oliskin Kojo hyvä idea,sopia ihan rauhassa ajankäytöstä.Meillä kun lapsia 6 niin tuntuu ettei ikinä ole itelleen aikaa ja mä jaksan siitä kyllä vähän väliä urputtaa.Kuten viikonloppuna.Piti RAUHASSA leipoa mutta Miska roikku jaloissa ja Maisa höpötti ja vaati jonnekin koko ajan.
Sitten ukkelille meni hermot.Alas viemäristä pulla-ainekset!!

Meillä ei miehelläkään ole muuta omaa aikaa kuin työ ja eihän sekään korvaa ihan omaa aikaa.
Pitäsi sopia nuo ajat jotta molemmat sais jotain itelleen.

meillä on isommille lapsille jo sovittuna ajat viikossa kun ollaan ihan yksin jonkun kanssa.Vuoroviikoin vedetään miehen kanssa "kerhoa".
Sitte päälle harrastuksiin ajelut niin viikolla on aika vähän luppoaikaa.Mut viikonloppuna ei juur mitään paitti lauantaisin käydään koko sakki uimassa.
Miskaa ei olla vielä otettu kyllä,menis tuokin kaiketi jo mukana.Mut se on vähän itellekin rentoutumista kyllä.

Pitää ottaa puheeks ukkelille tuo sopiminen!!

Meillä alettiin Miskalle lääkitys pulautteluun.2 viikkoa syö ja sitten otetaan sydänfilmiä taas.
Tuntuu jo 5 päivän jälkeen että vaikutusta oli parempaan.Pulit vähentyneet.Jospa se painokäyräkin lakkais laskusuunnan.
Kaveri kyllä syö kuin hevonen!!!


kata ja miska 8 kk+vko
 
Pistin uuden kerhon pystyyn.
Tervetuloa sinne kirjoittelemaan ruoka- ja leivontaohjeita.
Nyt kokkaamaan on kerhon nimi, jätä hakemus ja pääset jäseneksi.

Myös vauvan ruokaohje osia jonne voi laittaa soseohjeita ja isompien lasten ruokaohjeita.
 
On tainnut mennä viikko kun olen viimeksi kirjoittanut. Olen taas yrittänyt kiriä kiinni lukemisia ja nyt on kaikki luettu! Viime viikko oli niin aktiivinen viikko, että kotona ei paljon oltu. Oli joka päivä jotakin. Ja tänäänkin yksi ystävä kävi kahvittelemassa, on se vaan niin kivaa kun saa seuraa. Tuntuu, että saa itsekin ihan valtavasti energiaa kun saa puhua muiden ihmisten kanssa.

Joku kyseli arkisia ruokaohjeita. Tässä muutava vinkki: keitettyä riisiä+ broilerin paisti/fileesuikaleita paistetaan + herkkusieniä+ ruokakermaa. Se on helppoa ja minusta hyvää. Toinen mitä teen usein; perunasipulisekoitusta + kinkkua + ruokakermaa + suolaa+ maustepippuri jauhetta ja uuniin 200 c 1-1,5 tuntia. Siitä saa isommallekin porukalle näppärästi halvan ja helpon ruuan.

Joku kertoi niistä vauvan ruokapurkeista, että ovat tarjouksessa, mutta en minä ainakaan ole huomannut. Onko vain paikallinen cittarin tarjous?

Tyttöllä oli eilen oikein into päivä nousta sohvaa vasten pystyyn. Nousi lukemattomia kertoja, oli jo vähän lööhöä touhua. Toinen hammas on tuloillaan.

Palailen kun taas muistan mitä piti kommentoida.

lumikko ja tyttö 9 kk ja 3 viikkoa
 
Jospa kirjottelis kuulumisia... kai joskus viime viikolla viimeksi kirjottanu. Täällä oli pakkasta aamulla -27 astetta. Ny leivinuunissa tulet ja Paavon kanssa samallaan siivoillaan..

Kävin lauantaina tyttöjen kanssa ihan kolmestaan Rovaniemellä shoppailemassa... on ollu monesti puhetta, että minun pitäis tehä niitten kans jotain kivaa niin ettei Paavo ole aina jaloissa, joten mies sitte jäi hoitamaan poikaa kotia ja me naiset lähettiin kaupunkiin.
Voi ku siellä olis ollu vaikka mitä ostettavaa jos olis ollu enempi rahaa... no sain sentäs Pentikiltä lampun ostaa ja muuta pientä kivaa.

Paavolle eilen puhkes alas kolmas hammas ja ylhäällekki näyttäis puhkeavan päivänä minä hyvänsä. Pääsee sitte jyrsimään lelujansa.. :whistle:

En tiiä, että mainitsinko jo, että mehän oltiin ostamassa uutta sänkyä ku tuossa meidän vanhassa (ostettu 2002) alko jouset löystyä ja ihastuin Hästensin sänkyyn, mutta huonekalukaupasta soitettiinki ja sanottiin, että saadaan uudet sängyt vanhojen tilalle ilmaseksi, koska niissä vielä takuuta jäljellä.. Olin niin onnellinen.. säästy pitkä sentti rahaa... Nyt sitte kävin tilaamassa uudet tyynyt ja täkin... oikein muhkeat ja lämpimät.. oih... ihanaa sitte ku on koko paketti sänkyä myöten uuet ;)

Nyt tuli sitte omaa napaa.. mutta nyt puita lisäämään...hrrrrrr... kylmä...

Hanna ja Paavo :heart:
 
Heippa! :wave:

Aamulla oltiin vauvajumpassa ja voi että Konsta oli iloinen! :heart: Heti kun sain riisuttua Konstalta ulkovaatteet ja Konsta tajus mihin oltiin tultu, niin pikkumies oli yhtä hymyä ja naurua. Kaikille piti morjestaa ja hymyillä aurinkoisesti. Ihanaa nähdä että Konsta todellakin nauttii jumpasta. Viimekerta jäikin väliin kun Konsta oli kipeä.

Käytiin vielä jumpan jälkeen kaupassa ja pankissa ja oli kyllä kiva vaunutella. Oli niin mukava kelikin ulkona. Konsta oli jumpan jälkeen niin poikki että jäi vielä vaunuihin nukkumaan ja mä tein silläaikaa Konstalle kesäkeittoa (nappasin sen ohjeen täältä sillon kun mennis(?) laittoi) ja kirjotin ystävänpäiväkortit. Tein vaan 2-kertaisen satsin keittoa niin riittää pidemmäksi aikaa. Kun Konsta heräs niin oli lämmin kesäkeitto odottamassa ja hyvin näytti maistuvan.

Sunnuntaina mentiin meidän perhe ja siskon pojat sekä mun nuorempi sisko sinne laskiaisriehaan. Aurinko paistoi täydeltä terältä, lunta oli maassa ja pakkasta -1. Oikein mainio laskiaiskeli oli täällä, mutta uutisten mukaan muualla ei tainnu olla luntakaan. Käytiin siskon poikien kanssa hevosajelulla ja sitten mentiin mun äidin luo pulkkamäkeen ja laskiaispullalle. Mukavaa oli kaikilla eikä millään ois malttanu mennä sisälle. Mun mieskin laski mäkeä kuin pikkupoika.:D

En tiedä oliko sattumaa vai mitä, mutta Konsta ajeli rollalla (kävelytelineellä) tuossa yhtenä iltana ja sillä oli meidän kaukosäädin kädessä. No Konsta pudotti vahingossa kaukosäätimen ja sanoi "oho". Täytyy kuulostella tuleeko noita "ohoja" vielä lisää. :)

Minnihiiri: Muistan sykerön ja sen tunnarinkin osaan vielä laulaa ulkoa. :)

Nyt meen hakemaan postin, tekemään ruokaa ja tiskaamaan. :wave:
 
Käytiin työpaikalla tänään vaavan kanssa. Oli hauska kuulla kaikenlaiset jutut ja juorut. Rasmus esitteli tädeille ihan täysillä oikein kunnon tekonaurua ja katseli sitten reaktioita. Kaikkia nauratti se tekonauru ihan hirveästi, hauska reissu. Oikea Naurava kulkuri, muistaakos joku sen Jean-Pierre Kuselan....! :LOL:
 
Niin en minäkään huomannut uutta pinoa ainakaan vielä ja minultakaan ei onnistu se pinon pitäminen, kun niin huonosti ehdin olla koneella..sori, mielelläni sen kyllä muuten tekisin.

Biancalle
myös minunkin puolestani paljon onnea !

Hanna
Tosi kiva kun joskus itsekkin saa jotain positiivisia yllätyksiä, kuten tuo teidänkin sänky juttu. Kohta teillä on makoisat unet!!

Kata
toivottavasti teidän Miskalle löytyi nyt oikee lääke ja se pulauttelu loppuu, se on niin kurjaa. Ja voi että mä en voi ymmärtää miten ihmeessä teillä riittää aika kaikille ja vielä toisillekkin, kadehtittavaa! Musta tuntuu ettei tämän yhdenkään kanssa riitä aika mihinkään..heh heh. no olenkin vielä kokematon! Ja kohta on toinen tässä..

Meille nyt sitten selvisi tänään miksi Linuksella on ollut yli 2 viikkoa ripuli, hänellä on Kampylobakteeri :eek: Mysteeriksi jää nyt sitten mistä on sen saanut, on aika samanlainen kuin Salmonella, joten kana on päällimmäinen epäillys..joskin tuon ikäinenhän laittaa kaiken suuhun ja nuolee noita kauppakärryn ratteja ym. eli on sen voinut saada mistä tahansa.nyt ollaan sitten oltu myös täysin maidottomana ja se on hiukka hillinnyt tietysti sitä mahaa ja mennään sitten kuitenkin niihin maito testeihinkin, vaikka luulen kyllä että ei sille ole herkkä kerran tässä oli suurin syy tautiin.

Mulla huomenna se ultra aika jossa tutkitaan, että tuolla masussa kasvaa vauva varmasti oikeassa paikassa, jännittää aika lailla. Pari päivää on ollut tosi kauheet pahoinvoinnit myöskin, mutta kyllä siitäkin on vaan selvittävä, muistaa vaan nyt niin elävästi tuon edellisen odotusajan ja kuinka sitä oksentamista kesti puoli vuotta.Toivottavasti tämä loppus tuohon n.12 viikkoon. Helpottais huomattavasti tuon pikku miehen hoitoa, kun heti kun kannan häntä vähänki niin alkaa oksettaan. No se siitä valituksesta.

Meillä on opittu eilen ja tänään uusia taitoja, Opittiin vilkuttamaan kun isi tai äiti lähtee johonkin, ( Eli yleensä ISI ;) ) Ja opittiin tanssimaan musiikin tahdissa, tosi kiva ja hauskan näköistä, mutta sanoja meillä ei kyllä tule.
Kävellään kyllä kivasti tukea vasten ja noilla Brion taaperokärryilläkin menee välillä jos laittaa siihen, mutta jotenkin aristelee niitä vielä vaikka käveleekin niillä sitten.
En tiedä, mutta aina kun luen noita muiden yökylä juttuja ym. niin mietin, että olenkohan minä ainut täällä joka ei uskalla antaa vieläkään vauvaa yö kylään? Vaikka eipä kyllä ole minne antaakkaan, kun anoppilaankin on 3 tunnin matka. Mutta Linus ei ole ollut koskaan vielä ilman minua 4 tuntia enempää ja siihen kuuluu siis myöskin mukaan lukien mun miehen kanssa oleminen. En vaan osaa sitä jättää ja olen niin kiinni siinä ilmeisesti. Onko muilla samanlaisia ajatuksia, musta vaan tuntuu että se ei pärjäis ja mitä jos se sitten itkeekin siellä hulluna.. :ashamed: No siis silloin kun ollaan anoppilassa niin silloin käydään lauantaisin kaupungissa ja he hoitavat päivällä ja ihan hyvällä mielin yleensä jätän, mutta sitten useasti he saattavan esittää että kaikki on ollut hyvin, mutta sitten jossain vaiheessa lipsauttavat, että kuinka se huusi naama punaisena täällä ja ei mikään auttanut..sitten tulee aina semmoinen olo, että ei se vissiin pärjää ilman mua. Mutta olenkin kyllä niin herkkä sille itkulle, en yhtään kestä jos poika itkee jos se on jotain turhaa itkua mihin minä voin auttaa. Ja harvoinpa meillä kyllä itketäänkin.. paitsi nyt välillä kun kiukkuaa jotain mitä ei saa, niin silloin itketään sitten jotta opitaan. No mutta olenkohan aivan liian suojelevainen ja pöhkö? mutta eipä meillä ole kyllä mitään menojakaan, vaikka en voisi kyllä kuvitellakkaan lähteväni esim. baariin miehen kans ja jättäväni lasta nukkuun sinne, jos se herää :LOL:
No mutta tälläisia hormoni vuodatuksia tällä erää... Ja nyt menen saunaan miettimään mieheni kanssa, mihin sitä rakennetaan taloa..heh.

Anteeksi kun en ehtinyt kommentoida muita juttuja kauheesti.

Moonlight ja Linus 8kk
 

Yhteistyössä