Toukovauvat -07 Helmikuu

Hupsista heijaa!
Heitin meidät Helmikuulle 2008!

***Toukovauvat 2007*** Helmikuu

Aloitetaas uus ketju!!

Tervetuloa mukaan kaikki toukomasut 2007, myös ne ketkä eivät aikaisemmin ole keskusteluihimme osallistuneet.

Porukkaamme kuuluvat äidit vauvoineen:

22.2.
Himmeli+poika 41cm/1500g

29.3.
Rasse04+Yemina 35cm/1105g

14.4.
Lumikko+tyttö

17.4.
Parasta aikaa+Maija 52,5cm/3920g
Commander+Viivi 51cm/4100g
vauvahaave+poika A 46cm/2550g ja Poika B 46cm/2620g
RPM+tyttö 50cm/3200g

18.4.
MikaelaEster+Johannes 48cm/2850g

20.4.
Tirlittan81+Aatu 51cm/3130g ja Beetu 51cm/3110g
Lanella+ tyttö 49 cm/ 2900 g 24.4.
Sykkyrä+poika 50cm/3780g

25.4.
Maisa75+tyttö
helinää helskettä+tyttö 50cm/3360g
SATU27+poika

26.4.
Siljuska+Neea 48cm/3100g
Sammakko+Miska 48cm/3280g
miam+Manolis 52cm/3390g
gismo+tyttö 50cm/3470g
Ihanaa-81+poika

27.4.
MissH+Arttu 50cm/3450g
Melli74+tyttö 49cm/3320g
rinsessan äite+Noora 52 cm/3850g

28.4.
Kojo+Noora 49cm/3370g

30.4
kippana+tyttö 50cm/3330g

1.5.
Gabria+Niilo 50cm/4110g
noju+tyttö 51cm/4210g
Manzuliini+tyttö 52cm/3870g

2.5.
TuiKKu+Marko 46cm/2796g
Heba+tyttö 49cm/3780g
Pullenah85+poika 50cm/3114g
Martsi+tyttö 51cm/ 3000g

5.5.
HissunMyy+poika 50cm/3550g
ElliEtikka+Justus 51cm/3675g

6.5.
virpi1980+Jessica 51,5cm/3995g
Vaniljatäti+Rasmus 54cm/4550g
Helmiäisen äiti+Helmiina

7.5.
Minnihiiri+Helmi 46cm/3060g
Ilona+tyttö 47cm/3220g
riiviöiden äiti+poika 52cm/3615g
ninzu81+Kasper 52cm/3780g
eltsu-80+poika 51,5cm/4540g
emppuliinit+Tatu 50cm/3795g
metsänhenki+poika 48cm/2820g
Balou+poika 49,5cm/3150g
Pähkinä75+poika
Miskan äiskä+poika 50cm/3480g

8.5.
mennis+Sinna 53cm/3890g
Neeastiina+Venla 48cm/2850g
Meea+tyttö 50cm/3600g
Tyttö83+poika 48cm/2795g
Ekä+Peppi 53cm/3320g
Äippä78+Daniel 53,5 cm/ 3915g
9.5.
Toukomamma07+poika 50cm/3030g
Peuhu+tyttö 50cm/3130g
Heitar+poika 52cm/3805g

10.5.
Hemppu81+Miia 52cm/3944g
Noppu+Isla 49/3220g
Hani+Samuel 47cm/2660g

12.5.
maissikas+poika 54cm/4520g
Kaukomaija+poika 51cm/3575g
Tiinis+tyttö 48 cm/ 2486 g


13.5.
emmi06+Ida 50cm/3315g
Mimosa+tyttö
Äiti 05 ja 07+tyttö 49cm/3225g

14.5.
Viivi-76+Viivi 48cm/3200g
Vaappuva Iskuporakone+ Akseli 52cm/ 3890g

15.5.
Tyttöni Tuulispää+poika 49,5cm/3275g
Maija+Aatu

16.5.
Miesku+tyttö 52cm/3965g
maitsu83+Jenna 51cm/3635g
Lacu+tyttö 52c/3350g

17.5.
sallinen+tyttö 49cm/3870g
maha-asukki07+tyttö 53cm/4060g

18.5.
Tiitteräinen+Peetu 53cm/4440g
suzu1981+poika 55cm/4830g
Peppi+Taisto 52,5cm/3540g
Nellu1+poika 53cm/4720g

19.5.
JabbaTheHut+tyttö 52cm/4695g
Leena72+tyttö
tuikkunen82+Nea 49cn/3320g
Mimais+Vilho 54,5cm/4000g
tähti 75+Vihtori

20.5.
Bianca85+Linnea 53cm/4480g
alexandraana+tyttö 48cm/3200g
Bruschetta+Samu 51cm/3730g
roosa78+tyttö 53,5cm/4335g

21.5.
HeLinä-83+Konsta 53cm/3605g
Hilipatuinen+Antti 48cm/2895g

23.5.
Hanna-77+Paavo 52cm/3870g
Riks+tyttö 52cm/3660g
jubby+Arttu 53cm/3775g
klaava+tyttö 51cm/3695g
Lumipallo86+poika 52cm/3635g

24.5.
jurristi+Artturi 52cm/3860g
Mamma80+poika 50cm/n. 3kg
nihkula+Aleksi 49cm/3350g
pilkku79+Eetu

25.5.
mmamaa+poika 50,5cm/3310g
MayaM+Luka 50cm/3520g
Moonlight-80+poika 51cm/3660g

26.5.
Vilmis+poika 51,5cm/3880g
marjuska81+poika 52cm/3980g
Biologi+poika 45 cm/ 2676 g

27.5.
KNiinKuinKirppu (Mutteri)+Alise

28.5.
Maji+poika 50cm/3845g

29.5. mucho+Laura 50cm/3740g
Kata32+Miska 50cm/3340g

30.5.
olava+Minttu-Maria 51cm/4000g
Luminka+tyttö 47cm/3030g

31.5.
StiinaS+Mio 51cm/3620g
FANG-ANN-75+Eeva 51cm/4115g

1.6.
Niiskunen+poika 51cm/3395g

2.6.
sofia78+tyttö 52cm/3625g

4.6.
lobelia80+tyttö 52cm/3770g

5.6.
Hepotyty+Kasperi 51.5cm/3835g

7.6.
Räppänä+poika 52cm/ 3960g
Äippäliini-73+Jasmiina 50,5cm/3500g

9.6.
Perunankukka+tyttö
Marika72+Vilma 53,5cm/4250g
 
Kiitos Tiitteräinen päivitetystä ketjusta :wave:

Meillä on alkanu yöt mennä päin prinkkalaa... Paavo herää joskus 3 jälkeen ja sitte alkaa se pyöriminen, potkiminen ja vetää hiuksista (yleensä minua) ja roppisetelee kasvoista... Sillä aivan ku loppuis uni kesken... Viime yönä se tapahtu kello 5 ja sen jälkeen joskus 7 jälkeen otti puolentunnin tirsat...
Toivottavasti menis pian ohi tämä kausi nimittäin mie alan olla päivällä ku zombi ku ei jaksa tehä mitään ja päiväuniakaan en osaa oikein nukkua.. aina joku tulee häirittemään just silloin.

Moonlight mie olen kans semmonen, että en halua jättää vielä Paavoa mihinkään yökylään... pisin aika mitä on ollu minussa erossa oli nyt lauantaina ku oltiin siellä Roissa. Ja mulla oli aivan mahoton ikävä poikaa... aina ku näki suurinpiirteen samanikäsia lapsia niin Paavo tuli mieleen ja sydäntä alko pakahduttaa... Se on semmonen "äitinpoika".. ;)

Äh... nyt alko kuulua itkua tuolta lattialta, joten :wave:

Hanna ja Paavo :heart:
 
Kiitos uudesta pinosta Tiitteräinen =)

Samu heräsi ekaa kertaa neljältä aamulla.
En meinannut poika antaa enään laittaa nukkumaan, mutta aina kun poika kääntyi masulleen, käänsin sen selälleen.
No onneksi sain sen uudelleen nukahtamaan, kun juotin sille maitoa pullollisen.
Seuraavan kerran herättiin puoli 9. =)

Ekaa kertaa Samu oli aamulla märkä pissistä.
Silloin neljältä sen vaippa tuntui melkein kuivalta.
No tänään on muutenkin pyykkipäivä, niin joutaa molempien poikien lakanat pesuun. Pitää vielä tarkistaa ettei peitot ole pississä.

Samu on ollut Miron kanssa hoidossa mummojensa luona neljä päivää putkeen. Samu oli silloin 4kk ikäinen. Kyllä koko ajan ajattelin, että miten pojilla ja mummoilla menee, mutta turhaan minä sitä koko ajan ajattelin.
Mummot hoitivat poikia hienosti ja mikä sen parempi hoitopaikka onkaan kuin mummojen luona. =)

Samu leikkii parhaillaan lattialla tyhjän limupullon kanssa.
Se tykkää aina touhuta niiden kanssa ja höpöttää niin vimmatusti. :D
Miro katselee nauhalta LazyTownia niin kuin melkein joka aamu.

Mutta nyt luonto kutsuu, tai oikeastaan vessa :D
Joten kirjoittelen taas kun ehdin :wave:

Laitan vielä uudelleen, että tervetuloa Nyt kokataan kerhoon.
Sinne voitte laittaa kaikki lempi reseptinne ym.
http://www.kaksplus.fi/kerho/Nyt_kokkaamaan

T: Bruschetta ja pojut
 
kopioin tämän tähän nyt, kun kerran eilen kirjoittelin tuonne vanhaan näköjään.. Hanna ja Bruchetta mulle ehtikin jo vähän vastailla tuosta hoitoon jättämisestä, kiva olis kuulla muidenkin ajatuksia..

Biancalle
myös minunkin puolestani paljon onnea !

Hanna Tosi kiva kun joskus itsekkin saa jotain positiivisia yllätyksiä, kuten tuo teidänkin sänky juttu. Kohta teillä on makoisat unet!!

Kata toivottavasti teidän Miskalle löytyi nyt oikee lääke ja se pulauttelu loppuu, se on niin kurjaa. Ja voi että mä en voi ymmärtää miten ihmeessä teillä riittää aika kaikille ja vielä toisillekkin, kadehtittavaa! Musta tuntuu ettei tämän yhdenkään kanssa riitä aika mihinkään..heh heh. no olenkin vielä kokematon! Ja kohta on toinen tässä..

Meille nyt sitten selvisi tänään miksi Linuksella on ollut yli 2 viikkoa ripuli, hänellä on Kampylobakteeri :eek: Mysteeriksi jää nyt sitten mistä on sen saanut, on aika samanlainen kuin Salmonella, joten kana on päällimmäinen epäillys..joskin tuon ikäinenhän laittaa kaiken suuhun ja nuolee noita kauppakärryn ratteja ym. eli on sen voinut saada mistä tahansa.nyt ollaan sitten oltu myös täysin maidottomana ja se on hiukka hillinnyt tietysti sitä mahaa ja mennään sitten kuitenkin niihin maito testeihinkin, vaikka luulen kyllä että ei sille ole herkkä kerran tässä oli suurin syy tautiin.

Mulla huomenna, eli tänään kun tämä on kopio eiliseltä.. se ultra aika jossa tutkitaan, että tuolla masussa kasvaa vauva varmasti oikeassa paikassa, jännittää aika lailla. Pari päivää on ollut tosi kauheet pahoinvoinnit myöskin, mutta kyllä siitäkin on vaan selvittävä, muistaa vaan nyt niin elävästi tuon edellisen odotusajan ja kuinka sitä oksentamista kesti puoli vuotta.Toivottavasti tämä loppus tuohon n.12 viikkoon. Helpottais huomattavasti tuon pikku miehen hoitoa, kun heti kun kannan häntä vähänki niin alkaa oksettaan. No se siitä valituksesta.

Meillä on opittu eilen ja tänään uusia taitoja, Opittiin vilkuttamaan kun isi tai äiti lähtee johonkin, ( Eli yleensä ISI ;) ) Ja opittiin tanssimaan musiikin tahdissa, tosi kiva ja hauskan näköistä, mutta sanoja meillä ei kyllä tule.
Kävellään kyllä kivasti tukea vasten ja noilla Brion taaperokärryilläkin menee välillä jos laittaa siihen, mutta jotenkin aristelee niitä vielä vaikka käveleekin niillä sitten.
En tiedä, mutta aina kun luen noita muiden yökylä juttuja ym. niin mietin, että olenkohan minä ainut täällä joka ei uskalla antaa vieläkään vauvaa yö kylään? Vaikka eipä kyllä ole minne antaakkaan, kun anoppilaankin on 3 tunnin matka. Mutta Linus ei ole ollut koskaan vielä ilman minua 4 tuntia enempää ja siihen kuuluu siis myöskin mukaan lukien mun miehen kanssa oleminen. En vaan osaa sitä jättää ja olen niin kiinni siinä ilmeisesti. Onko muilla samanlaisia ajatuksia, musta vaan tuntuu että se ei pärjäis ja mitä jos se sitten itkeekin siellä hulluna.. :ashamed: No siis silloin kun ollaan anoppilassa niin silloin käydään lauantaisin kaupungissa ja he hoitavat päivällä ja ihan hyvällä mielin yleensä jätän, mutta sitten useasti he saattavan esittää että kaikki on ollut hyvin, mutta sitten jossain vaiheessa lipsauttavat, että kuinka se huusi naama punaisena täällä ja ei mikään auttanut..sitten tulee aina semmoinen olo, että ei se vissiin pärjää ilman mua. Mutta olenkin kyllä niin herkkä sille itkulle, en yhtään kestä jos poika itkee jos se on jotain turhaa itkua mihin minä voin auttaa. Ja harvoinpa meillä kyllä itketäänkin.. paitsi nyt välillä kun kiukkuaa jotain mitä ei saa, niin silloin itketään sitten jotta opitaan. No mutta olenkohan aivan liian suojelevainen ja pöhkö? mutta eipä meillä ole kyllä mitään menojakaan, vaikka en voisi kyllä kuvitellakkaan lähteväni esim. baariin miehen kans ja jättäväni lasta nukkuun sinne, jos se herää :LOL:
No mutta tälläisia hormoni vuodatuksia tällä erää... Ja nyt menen saunaan miettimään mieheni kanssa, mihin sitä rakennetaan taloa..heh.

Anteeksi kun en ehtinyt kommentoida muita juttuja kauheesti.

Moonlight ja Linus 8kk
 
Ihana kuva Moonlightin Linuksesta
Miten musta tuntuu että Linus näyttää jo paljon vanhemmalle kuin 8kk.

Mukavaa laskiais tiistaita ja samalla Runebergin päivää kaikille.
Tein tänään pannukakkua, kun mies niin vaatimalla vaati eilen.
Vaikka sille sanoin etten tee pannukakkua, mutta nyt on yllätyksenä sitä.

Samu pulauttelee myös välillä.
Se on niin innokas hytkymään ja pomppimaan sylissä, että välillä puklu tulee.

Äsken oli pakko komentaa Miroa, kun se menee istumaan Samun sitteriin, eikä se kestä tuommoista 25kiloista nappulaa.
Koko ajan se on siihen menossa, jos Samu ei ole siinä.
Nyt Samu on päiväunilla.

Mutta nyt pitää mennä, ennen kuin Miro taas tekee jotain tyhmää.

T: B ja murut
 
Laskias tiistaita kaikille :wave:
Tultiin just Nooran kanssa laskias tapahtumasta. Oli järjestetty kaikille kaupungin päiväkotilaisille ja me kun käydään siellä avoimessa päiväkodissa niin sitä kautta mekin sinne sit mentiin. Siellä oli poroajelua, makkaran paistoa ja pulkkamäki. Sit sen jälkeen käytiin hakeen vielä kuvat mitkä viime viikolla avoimessa otettiin. Oikein oli hienoja kuvia ja aivan itsensä näköisiäkin :D

Ihania kuvia ootte taas laittaneet =)

Mulla niin kovasti tekis mieli runeberin torttua, et varmaan täytyy alkaa leipoon sit ku mie kotiutuu... jos syön vaan yhen pienen tortun niin ei se varmaan haittaa :p (siis sokereiden kannalta... ) :whistle:

Kojo, Noora 9kk ja möykkis 17+6
 
Ai niin... HYVÄÄ LASKIAISTIISTAITA KAIKILLE :wave:

Mulla just tuolla hiivapullataikina nousemassa... aattelin aluksi etten tee, mutta sitte ku kävelin kylällä leipomon ohi ja tuoksu oli mitä huumaavin, niin täytyhän sitä käyvä ainekset ostamassa :p

Hauska kuva Linuksesta :heart:

Täällä muuten taas oli tänäaamuna melkein -30 astetta pakkasta. Ja nuorimmalla tytöllä vielä oli koulussa laskettelua... Eli ovat Levillä koko päivän.. Toivottavasti tarkenevat siellä. Vaikkaki pakkanen laskemassa ku luntaki alko satelemaan.

Kojo ei enää pitkä aika niin sinun raskaus on jo puolessavälin... tuntuuko muistaki siltä, että tämä aika menee aivan liian nopeaa??

Jospa ny lähtis sitte pyörittelemhän niitä pullia.. ;)

Hanna ja Puuha-Pate

Niin ja Kojo tosi hyvä laskettuaika sulla ;) Mulla samana päivänä synttärit :whistle:
 
Pitkästä aikaa ajattelin kirjottaa tänne.

Käyn täällä muiden kuulumisia lueskelemassa useammin mutta harvemmin itellä on aikaa kirjotella.

Täällä niin monien vauvat on jo oppinut kaikenlaista. Meillä ei edes vielä ryömitä, mutta on kova yritys päällä. Tukevasti ollaan kyllä jo istuttu n. puolitoista kuukautta. Poju on varsin rauhallinen ja hiljanen tapaus, mutta sitäkin ihanampi. Eilen illalla istui mun sylissä ja yhtäkkiä painoi posken mun poskea vasten ja sanoi aa-aa. Taisi olla pojalla halimisen tarve. Toisti sen vielä monta kertaa sen jälkeen.

Me ollaan just saatu taas kehiteltyä meille uusi päivärytmi kun tossa hetki sitten vielä nukkumiset ja syömiset oli ihan sekasin jonkun aikaan, taisi pojan tarpeet muuttua. Nukkuu suunnilleen 3,5 h päikkärit joka päivä ja yötkin on aina nukkunut hyvin, mitä nyt viime aikoina ollut jonkun verran levoton, heräilee ja valittelee mutta jatkaa sitten taas nukkumista kun käyn vähän silittelemässä ja antamassa tuttia. Mutta ne levottomat yöunet kuuluu vissiin ikäänkin, vai?
Me ollaan kohta kuukausi syöty karkeampaa ruokaa ja maisteltu kaikenlaisia uusia makuja. Selvästi huomaa että joistain ruoista tykätään enemmän kuin toisista.
Että meidän arki täällä sujuu oikein mukavasti.

Meidän pitäisi saada kesällä pikkukakkonen, että sitä tässä jo kovasti odotellaan, vaikka ihan kiva kun on vielä aikaa niin jos vaikka poika oppisi kävelemään ennen sitä. La on 2.7.

Tyttö83 rv 18+6 poitsu perjantaina 9 kk
 
Olo on ihan raukee, kotiuduttiin äsken, lähdettiin aamulla kävellen kaverien pihalle mäkeä laskemaan, paistettiin siellä sitten makkaraa ja lopuksi mentiin vielä sisälle, lapset leikkivät ja äidit hörppivät teetä, ja sitten kävellen takas, matkalla ostettiin vielä maito kioskilta ja tuoreita lämpimiä vesirinkeleitä :p .

Taas tuli postista lastenkirjakerhon kuukaudenkirja, olen vähän onneton niiden perumisten kanssa :whistle: . No eläinkartasto sieltä tuli, poika olikin ihan onnessaan.

Mietin just, että soittelisinko appivanhemmat ilta kahville, mies kun on taas koko viikon myöhään iltaisin töissä, niin sais aikuista juttu seuraa ja lapset kaipaamaa huomiota.

Huomenna pääsis taas aamusta lenkille kun isommat lapset menee kerhoon.

Viikonloppuna käskin ukon koota Ikean taaperokärryn Helmille, kävelee nyt sen kanssa kuin vimmattu, kunnes seinä tulee vastaan, kiinikään ei viitsi pitää kuin yhdellä kädellä, hassun näköistä. Nauroinkin miehelle, että ekalle lapselle kaikki oli ajoissa tarjolla, ja nyt Helmiä vaan haluis pitää pitkään vauvana.

No nyt lapset "hyökkäsivät kimppuun", en muista mitä piti kommentoida, aletaan siis lukea uutta kirjaa.

T:Minnihiiri
 
Heippa kaikille :wave:

Kiitos Tiitteräiselle uudesta pinosta :hug:

Ihania kuvia olitte laittaneet :heart:

Meillä ollut aikamoista vilskettä, etten oikein ole ehtinyt edes koneellekaan :D Se on jo sitten aikamoista hulinaa, koska kyllä mä koneelle aina pienessä kiireessäkin olen ehtinyt... ;)

Vielä on se tammikuun loppuketju lukematta, täytyy se joku päivä ottaa urakaksi, että tiedän missä mennään :D Ajattelin kuitenkin nyt hypätä tähän väliin, niin ei tule niin hurjan pitkää taukoa kirjoitteluun.

Käytiin miehen ja Maijan kanssa tänään Jyväskylässä, kun tyttö ja poika olivat hoitopäivällä. Ostoksia tehtiin ihan liikaa :ashamed: Mutta toisaalta kaikkia tarvitaan, joten ei kannata murehtia :) Top Sportin alesta löytyi isoille tytöille kunnon laskettelurukkaset, -laseja, -kypäriä, alusasuja.... Nyt vasta sain muuten haettua sen Liberon lahjapaketinkin Lindexiltä! Laitoin sinne Liberokerhoon sähköpostia, kun en koskaan saanut sitä lipuketta, jolla sen paketin olisi voinut noutaa. Kertoivat, että se on lähetetty, mutta ilmeisesti hukkunut, joten laittoivat uuden tulemaan. En kyllä vielä ehtinyt edes avata sitä pakettia, täytyy illalla katsoa mitä siellä on.

Oksennustauti ei onneksi tullut kaikkiin lapsukaisiin, joten helpolla selvittiin, onneksi. Tai jos pidempi itämisaika, niin tässä saattaa tulla vielä jollekin tauti päälle, toivottavasti ei :x !!

Jotenkin nyt on vain tuntunut, että kotona on hirmuisesti hommaa, pitäisi tehdä sitä ja tätä. Siihen on varmaan monta syytä, että ei meinaa oikein päästä arkeen kiinni. Se loma oli ihana ja rentouttava, mutta niinkuin Minnihiiri sanoi, se paluu aina pikkuisen tihkaisee :/ :D Ja nyt on tuo töihinpaluu alkanut siintää jo edessäpäin, ja se aiheuttaa monia uusia juttuja, mitä pitää laittaa kuntoon. Ja hiihtolomakin painaa jo reilun parin viikon päästä päälle ja sitten mennään taas :D Lapset odottaa jo kovasti lomaa!

Minä kävin tänään muuten elämäni ensimmäisen kerran liivi- ja alusvaatekaupassa... kehtaako sitä myöntääkään :D Jotenkin olen aina ostanut liivini ja alusvaatteet muutenkin näistä Seppälä, Lindex, KappAhl paikoista ja ihan kivoja ovat olleet. Sisko kuitenkin ostaa paljon alusvaatteita näistä erikoisliikkeistä ja onhan ne ihan erilaisia päällä ja käytössä. Päätin siis satsata itseeni kaikkien näiden vuosien jälkeen, kun tuo kroppaparkakaan ei ole enää ihan niin kauhean hehkeä :whistle: :LOL: Löysin kahdet liivit ja alushousut, jotka oli tosi nätit, useampia en raaskinut ostaakaan... Mies sai vaikuttaa kanssa värivalintoihin ja hyvin neutraaleissa pysyttiin, jotta menevät työkäytössäkin :D Keväällä haaveilen jo uudesta reissusta siihen liikkeeseen, jos sitten jotain hempeää väriäkin ;)

Mutta nyt hermostuu Maija tuossa vieressä, joten :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Tiitteräiselle Kiitokset uudesta pinosta!!!! :flower:

tyttö83 Onnea hirmu paljon tulevasta kakkosesta :flower: kesällä jo,hienoa :D

onpas taas ihania kuvia ilmestynyt :heart: alkaa nää meidän vauvat olla jo melkosia hurmureita :D ei enään niin vauvamaisia ... :) joo että Hanna musta tuntuu ihan samalta,aika menee hirveen äkkiä!! :'( :heart:

Parasta aikaa voi että mäki haluan tollaseen liivi-alusvaateliikkeeseen :D oon jo pitkään haaveillut pääseväni.viimeks teininä käyny. ei jaksa "tavis" kaupassa sovittaa ja sitte tulee ostettua vähän mitä millonki. nii ja nyt varsinki pitäs päästä tollaseen liikkeeseen kun liivivarasto pitäs uusia ;)

Runebergin torttuja on tullut syötyä :p oikein 2kpl tänään =) ne on niiiiin hyviä!

meillä on nuo päiväunet menny taas vähän hankalaks :/ no yöt on nyt menny hyvin,ei maitoa eikä oo herännyt yöllä ollenkaa :) mut sitte nuo päikkärit on hankalia...ei oikein tiedä onko väsynyt vai kiukkuaako vaan unta vastaan. ja kun ei oo mitään tarkkoja aikoja millon nukkus.. autoon ja rattaisiin kyllä nukahtaa ihan hyvin =)
juu ja hammastakin taas teettelee.näkyy jo ikenen läpi...ehkä sekin syynä näihin päiväkiukkuihin.

jep mutta kohta puuron tekoon ja nukutuspuuhiin :wave:
 
No niin, ultrassa on käyty ja siellähän näkyi pieni alkio joka oli jo hieman vauvan näköinen. Sydän pompotti jo kuitenkin vahvasti ja nyt sitten hyvillä mielillä voi jatkaa odotusta. Eli pikkuinen kakkoinen sieltä olisi sitten syyskuussa tulossa.

Onnea myös teille Tyttö83 tulevasta perheenlisäyksestä :flower:

Minustakin tuntuu, että aika menee niin kovin nopeaa ja juuri niinkuin vielä Bruchetta sanoit, niin Linus näyttää tosiaan ikäistään vanhemmalta. Monet ovat sitä sanoneetkin.Eli vauva aika on ohi..nyyh...
Ihana kuva tuo teidän koiran kanssa. Meillä on myöskin tuo koira ja lapsi aivan parhaat kaverit, yhdessä leikkivät aina jollain.

Voi että mulla haluttaa nyt kuulkaa niin paljon laskiaispullaa, että pakko varmaan lähtee kauppaan tekeen pieni mutka..heh. Nyt kun saa sitten luvan kanssa vähän lihoakkin.. ;)

Mutta palaillaanpas taas paremmalla aikaa..

Moonlight ja Linus sekä pieni masupapu 8+4
 
:flower: Onnea tyttö83 :flower: :hug:

Ihania uutisia taas :heart:

Minusta aika menee myös aivan liian nopeasti :( Maija oppii uusia asioita hirmuista vauhtia ja se pikkuinen vauva on pian poissa... Tilalle onneksi kuoriutuu ihana neitokainen :heart: Voi kun tätä aikaa saisi säilöttyä purkkiin! Jotenkin viime aikoina on tullut niin vääjäämättä tämä oma vanheneminen mieleen... Elämä menee eteenpäin ja eilistä ei takaisin saa, lapset kasvaa ja äidin rooli muuttuu... Maija on meille se viimeinen vauva, joten se varmasti vaikuttaa tähän haikeuteen... Tosin olen jo pojan jälkeen sanonut, että tämä on meidän viimeinen vauva :LOL: Eli ei ehkä kannata sanoa enää mitään, ainakaan ääneen :whistle:

Moonlight, onnea ultrasta :hug: :heart:

Ihanaa, kun niin monelle on uusi vauveli tulossa :)

Tulin laittamaan tälläisen iloisen saunomiskuvan Maijasta, on minusta niin onnellisen näköinen tässä :heart: Älkää piitatko miehen karvaisista jaloista :kieh: :LOL: En osannut niitä poiskaan rajata :ashamed: Otin tämän kuvan siellä Ylläksen reissulla mökin saunassa.

 
mmamaa, oli kyllä ihana käydä siellä liivikaupassa :) Mulla oli kanssa ihan surkea liivitilanne ja kaipasi kyllä kiivaasti päivitystä! Ajattelin, että on sitten töissäkin kivempi olla, kun on kunnon tukevat liivit päällä ;) Joskus mä mietin, että hitsi, jos joutuisin onnettomuuteen näine mammavehkeineni, niin kyllä hävettäisi :ashamed: :LOL: No joo, ihan kuin siinä nyt sitten alusvaatteet olisi oleelliset.. :ashamed:

Nyt täytyy mennä laittamaan lapsia yöpuulle :wave:
 
Ihanan hiljainen talo, kaikki kullanmurut tuhisevat untaan :heart: , tänään on ollut kiva päivä, hieman vain harmittaa, kun ollaan vissiin ton tytön kanssa niin saman luontoisia, helposti kimmastuvia, mutta onneksi lepytäänkin nopeasti. Jotenkin aina kaivertaa, että kun sitä hermustuksissaan noille isommille kimittää ja mäkättää, ettei niiden itsetuntoa ihan musertais. Vaikka kyllä meillä useampaan kertaan päivässä rakkauttakin todistellaan ja suukotellaan, kehutaan yms. Taas tällaista vuodatusta....

Ihania kuvia pienistä olette laittaneet :heart: .

Onnea Tyttö-83 ja Moonlight :hug: :flower: ! Mulla oli Helmistä myös vähän samanlaisia alkuodotus kokemuksia kuin Moonlightilla, ekassa ultrassa ei näkynyt sykettä, sitten jo heitettiin ilmaan tuulimuna vaihtoehto, mutta parinviikon päästä kaikki oli mallillaan!

Joo kyllä minäkin uusia liivejä tarvitsisin, mutta kun se sovitteminen on niin työlästä, ja ensinnäkin pitäis päästä ihan yksin liikenteeseen, nyt vaan jotenkin tuntuu, että kun mies on paljon töiden takia poissa, niin sitten kun hänellä on vapaata on ihaninta olla koko perhe yhdessä, ei huvita silloin kuitenkaan ottaa aikaa itselleen, vaikka sitä arkisin vähän kaipaakin.

Tiitteräinen kiitos uudesta pinosta, minä onneton kun en ollut huomannut edes kirjoittelevani edellisen kuun puolelle :whistle: , tän mamman kalenteri ei siis ole ihan ajantasalla...

No nyt jos valuis telkkarin eteen, tallennan dirty, sexy, moneytä, kun mies valitti, että aina olkkarissa katsellaan mun lempisarjoja, mutta mulla kun vaan on parempi maku noiden ohjelmien suhteen ;) .

T:Minnihiiri
 
Heissulivei!!!

Kiitos uudesta ketjusta tiitteräinen

Täällä minä töihin palannut äiti. Sunnuntaina oli kyllä outo olo, en ollenkaan ymmärtänyt että töihin pitäis mennä. No, maanantaipäivä menikin suurimmaksi osaksi ihan ihmettelyksi. Mutta vielä jännittävämpää oli varmasti meidän Peppillä, jolla ensimmäinen hoitopäivä. Kaksi päivää siis totuteltu uuteen rytmiin ja elämään. Hoidossa mennyt hyvin, nyt ei vaan oikein meinaa syödä mitään. Ja tietenkin tyttö sai sitten hoitokamuilta pöpöjä ja nyt yskii/niiskuttaa. Voi kökkö!!!

Heräs uniltakin nyt, yskä vaivaa...
Mun pitää mennä lohduttamaan. Koitan palata huomenna paremmalla ajalla!

EKÄ ja Peppi
 
Hei kaikille!

Onnea kovasti Moonlight ja Tyttö-83!! Ihanaa kun tulee uusia vauvoja :heart: :heart:

Olen myös kattellut sitä nelosen vauva ohjelmaa, mistä täällä oli joku aika sitten puhe. Taidampa olla koukussakin siihen... :ashamed: Joka kerta kun sen katson, niin itku pääsee kun vauva syntyy, on ne pienet niiin ihania :heart: Haluu myös vielä pikkuisen, täytyisi mies saada vielä mukaan siihen hommaan :whistle: . noo, katotaan sitten hääjuhlan jälkeen jos saisin miehen käännytettyä ;)

Kiva, kun olet parasta aikaa takaisin! Täällä oli myös ikävä juttujasi =) Ja ihana kuva Maijasta. Ja myös muilla ihania kuvia pienistä.

Me käytiin tänään Danin kanssa vauvajumpassa, kivaa oli molemmilla!

EKÄ hienoa, että sujui ensimmäinen hoitopäivä hyvin! Ehkä se ruokahalukin herää kun alkaa olemaan tuttu paikka. Toivottavasti pöpöt ei iske pahemmin.

Nytpä ei muuta tule mieleen ja nukkumaan pitääkin kiiruhtaa. Aamupäivästä on 9kk neuvola ja sen vuoksi pitää herättää Dani aiemmin yöuniltaan. Ehtii sitten nukkumaan pienet päikkärit ennen neuvolaa. Jos on väsy neuvolassa niin pelkkää vierastusitkua tulee koko reissu...

Keeron sitten huomenna neuvolakuulumiset! Öitä :wave:
 
Parasta aikaa Ihana kuva Maijasta, todella iloinen kylpijä. =)
Meillä Samu tykkää myös kylpeä todella paljon.
Ei ole vaan koskaan sattunut kamera tulemaan saunaan mukaan, että olisin saanut kuvan pienestä vati kylpijästä. =)

Meillä pojat leikkii autoilla, tai no Miro niillä enemmänkin leikkii, Samu seuraa vierestä ja nauraa, kun tulee kolari autoille.
Tänä aamuna Samu oli toista kertaa märkä pissistä.
Piti pistää jopa peitto pesuun, kun siihenkin oli märkä läikkä ilmestynyt.
Onneksi Miro oli aamulla kuiva, tai ei ollut pissit tullut lävitse. =)

No jopas tuli meidän Samusta kerralla pyssymies.
Miro antoi toiselle leikkipyssyn ja nyt sille nauretaan ja höpötetään niin kamalasti. :D
Onnistuisikohan ottamaan siitä kuvan.

No tuommoisen kuvan onnistuin nappaamaan.

Mutta nyt menen laittamaan peitot ja lakanat kuivumaan, että ehtivät kuivua illaksi.

:wave: Heippa kamut
 
EkaaKertaaÄitinä, tsemppiä töihin :hug: Itsellä se on pian myös edessä... Peppille paranemisia ja hyvää ruokahalua :) Kyllä se syöminen varmasti pian korjaantuu, kun uudet asiat käy tutummaksi!

äippä78, kiitos kauniista sanoistasi :) :hug: Tulipa niin kiva olo, kun sanoit noin... Ikävä oli minullakin teidän juttuja :)

Bruschetta, mies huuteli minulle saunasta, että tule nyt äkkiä katsomaan, miten tämä tyttö nautiskelee olostaan :D En ollut vielä ehtinyt kastella itseäni, niin nappasin kameran nopeasti naulakosta, joka sattui sopivasti olemaan pesuhuoneen oven ulkopuolella ja kamerakin oli ulkoreissulta siihen jäänyt roikkumaan... En minäkään näitä saunakuvia usein saa napsittua ja voit kuvitella miltä kamera näytti tuon kuvan jälkeen... Äkkiä vein sen pois, eli tuon yhden otoksen ehdin napata ;)
Tuo pyssyily on noilla pojilla kyllä sellainen hauska piirre! Kyllä ne sen tosiaan vääntää vaikka näkkileivästä :whistle: se on niin sisäänrakennettu juttu ilmeisesti :D Söpö kuva Samusta :heart:

Tähän loppuun vielä yksi kuva meidän 3v tytöstä siellä Ylläksellä. Pysähdyttiin lukemaan sellaista tienvierustaulua P-paikalle, kun ajettiin sinne toiselle puolelle. Ilma oli ihanan kirpeä ja aurinko paistoi kauniisti, maisemat oli huikaisevat :)



Mutta nyt täytyy mennä siivoilemaan, kämppä on todellakin pommin jäljiltä :D

Moikka :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Just tuli tehtyä Tuunattua meksikon pataa meille.
Saa vielä tekeytyä valmiiksi tuolla hellalla, vaikka levy ei enään olekkaan päällä.
Maistoin hieman sitä ja todella hyvää, en ole ennen tätä ruokaa tehnytkään. =)

Samu on päiväunilla ja Miro katselee taas kerran piirrettyjä. *yllätys yllätys* :D
Mä ihmettelen miten tuo poika jaksaa niitä katella jatkuvasti.

Parasta aikaa: meillä on myös kämppä kuin pommin jäljiltä.
Vielä kun ollaan siiretty huonekaluja niin, että ollaan pystytty repimään vanhoja tapetteja pois.
Hyvä että täällä pystyy kävelemään, Miro kun vielä sekoittaa kaikki lelunsa lattialle, niin voit varmaan uskoa minkä näköistä täällä on. :D

Mun pitäisi mennä laittamaan puhtaat vaatteet kaappiin ja pestyt tilalle, just pesukone linkosi viimeiset linkoomiset.

Joten se on moro :wave:
 
Nuo kuvat ihanasti elävöittävät (muutenkin kyllä ihan eläväistä) palstaa. Ai kun alkoi tehdä mieli Lappiin kun katsoi tuota auringonpaistekuvaa (Parasta aikaa). Just tässä haikeana mietin miten ihanaa kesällä oli lomailla perheen kanssa, nyt arki on niin sellaista - no arkista! :LOL: Kyllä kai sitä vielä jonkin lomahommelin ehtisi varaamaan kevääksi Lappiin. Katselin tuosta Maijan saunakuvasta, että onpa sulla sirot sääret, mutta joo taitaa ne sittenkin olla jonkun muun!

Bruschetta Samu ja Nelli näyttävät olevan ylimmät ystävät! Osaako teidän koira hyvin ottaa huomioon pikkuisen, kun jotkut koirat ovat niin taitavia ymmärtämään. Yksi tuttu koiruli rakastaa villejä riehumisleikkejä, mutta pienimpien pettymykseksi heidän kanssaan ei ollenkaan suostu sellaisiin. Viisas hauva.

Isot lapset olivat eilen laskiaismäessä, kun laskettelurinnettä ja -hissejä saivat käyttää pulkkailijat. Heillä oli valtavan hauskaa, ja kotona odottivat unelmanpehmoiset tuoreet laskiaispullat. Vauvakin sai osallistua leipomiseen, siinäpä oli ihmettelemistä taikinaisissa käsissä.

Ihan tippa linssissä katselin tänään ohjelmaa parista, joiden ainokainen oli muuttanut pois kotoa. Varsinkin isällä oli aika kova kriisi sen johdosta... voi ei, älkää ikinä kasvako isoiksi!!!
 
Pirteätä keskiviikkoa kaikille! :wave:

Konstan kanssa nukuttiin taas yhdessä päikkärit ja nyt kun vielä kahvia join niin olo on mukavan pirteä. :)

Parasta aikaa: Peesaan Vaniljatätiä, kyllä on sun miehellä varsinaiset silosääret! Katoin ensin että mitä se Parasta aikaa turhaan laihduttaa kun noin kauniit sääretkin on! :LOL: Tietysti Maijaa ensin ihastelin ja sen jälkeen sääriä.:D

Oltiin eilen kaupassa tekemässä viikon isot ostokset. Vaikka kuinka miettis kauppalappua etukäteen niin en osaa kokoviikoksi kerralla ruokaa ostaa. Taas paloi vähän alle 100?, kun ostettiin vaippoja, hedelmäsoseita, NANnia ja ruokaa. Ostin kyllä myös koiralle ruokaa ja itselle meikinpoistoainetta, mutta kyllä se lasku vaan aina tuon 100? on vaikkei mitään ylimääräisiä ostais ja silti pitää vielä viikonaikana käydä uudelleen kaupassa täydennysostoksilla. Ostin myös ruisjauhoja jos tääkin mamma ruisleipää pyöräyttäis. Ostin vaan epähuomiossa ruisleipäainesten sijasta ruisjauhoja, mutta eiköhän niilläkin saada leipää aikaseksi.

Tein eilen illalla Konstalle mangovispipuuroa. Keitin veteen mannapuuron ja lisäsin piltin mangososetta ja vispasin. Melkein ois voinu 3 purkkia mangososetta laittaa niin ois tullu vielä enemmän makua, mutta näytti se hyvin uppoavan noinkin. On muuten kevyttä aamupalaa laihduttajillekkin, vinkki vinkki. :D

Mä luulen että Konstalla on konttaamaan lähteminen likellä. Pitkään on jo menny konttausasentoon, mutta nyt viimepäivinä se on jo jaloilla yrittäny mennä eteenpäin, mutta kädet ei vielä ihan toimi yhteistyössä. Ja kun isi makaa lattialla niin noustaan isiä vasten seisomaan.

Laitahan Vilmis kuulumisia, kun sun juttuja on niin mukava lukea!:)

Nyt meen kattomaan vauvaohjelmaa ja antamaan Konstalle maitoa ja sen jälkeen pitää alkaa imuroimaan ja siistimään paikkoja. Keräsin Konstalle kauhoista, vispilöistä ym. keittiövälineistä leikin ja tuossa vieressä se niitä onnellisena paukuttelee. :heart:

:wave:
 

Yhteistyössä