Toukovauvat -07 Helmikuu

Heippistä :wave:

Muskarissa oltu ja nyt pojat nukkuu :D meen kyllä ihan justiinsa keittämään kahvia ja vielä YHDEN runebergin torun syön :p hih yksi vielä jäljellä,pakkohan mun on se syödä ettei vaan roskiin mene ;)

Oi miten ihana kuva maijasta kylpemässä !! ja pyssymies samu aivan ihania :D !! ja parasta aikaa 3v tyttösestä upea kuva maisemineen =) on kyllä kiva katsella näitä lapsosten kuvia!!!!

ja aina vaan sitä tosiaan surkuttelee kun aika menee äkkiä...mä en edes halua ajatella sitten kun on sanottava "viimesestä vauvasta" :'( nyt on hyvä sillä lailla ajatella että vauva sitten joskus vielä(toivottavasti) =)
vaikka tulee sitä varmaan sitten joskus mummokuume :LOL:

Meillä myös kämppä on pommin jäljiltä :/ tai aina on jotain eikä koskaan kelpaa kyllä mun makuun. pölyä ja romua kertyy niin äkkiä ja paljon et eilen viimeks ukolle mäkätin että pitäs tehä suursiivous!Pestä katot,seinät ja joka paikka sekä kuskata kaikki turha romu roskikseen/kaatopaikalle. mua inhottaa kun joka kaappi aivan täynnä...vaatehuone syöksyy melkein päin naamaa kun oven avaa :kieh:

joo mutta se siitä. Moonlight Onnea hyvästä ultrasta!!!Hienoa että kaikki kunnossa =) on tänne kyllä monelle vauva tulossa...kiva kuulla miten raskaudet etenee :)

no nyt kuuluu hälyttimestä parku,puolen tunnin unet otettu.... :wave:
 

Heti alkuun kuva Justuksesta. Uusimmat kuvat vielä kamerassa ja kännykässä.

Täällä taas on Justuksella flunssa. :( Tänään olis ollut aika sinne rokote tutkimukseen, mutta piti siirtää sitä.

Meillä on ruvettu höpöttämään. :heart: Outoa, kun on ollut tähän asti hiljainen poika.

Oltiin kans eileen Laskiais tapahtumassa. Oli hevosajelua, makkaran paistoa. Juuso tykkäs olla ja oli onneksi sopiva ilmakin ettei ollut kylmä.

Sunnuntaina oltiin äiteen luona hernekeitolla. :p On ollut pitkän aikaa sellainen perinne, että äitee tekee laskiaisena hernekeittoa. Aamusta oltiin ensin laskettelemassa koulun mäestä. Musta on tullut vanha, ei uskalla enää laskia mäkeä alas jarruttamatta. :LOL:

Työhakemukset on tehty, huomenna pitääs viedä, samalla viedään Justuksen kuva paikkalis lehteen, kun keräävät 2007 syntyneiden kuvat lehteen.

Meillä Juuso kattoo piirettyjä ja Justus levittää lego kippoa tyhjäksi. :D
Oltiin aamulla naapurin kans pihalla ja käytiin katsastamassa poikien kans uusi leikki kenttä. Oli kiva paikka , mutta sinne tuli lähitalon koira lujaa haukkuen. :(
Ja kaverin poijat pelkää koiria, oltiin onneksi muutenkin lähdössä kotia päin kun poijilla oli hanskat lipimärkänä.

Onnea sinulle jollekka tulee kesällä uusivauva! :flower:

Ihanaa, kun moonlight sinulla oli ultrassa kaikki kunnossa.

Ihania kuvia olette laittaneet, mulle tuli lappi kuume tuosta parasta aikaan laittamasta kuvasta.

Nyt oon muuten saanut kuntokuurin päälle. Jee. Oon nyt 3 päivänä veivannut tuolla crosstrainerilla. Ja sunnuntaina olin sählyssä. Jalat on yli kipiänä, kun sitten eileen ja tänäänkin on tullut oltua lenkillä pihalla.


Kirjoitelkaa paljon.... :wave:

Elli Ja Justus
 
Me ostettiin tuo oma crosstrainer Hobby Hallista. Siellä urheiluväline puolella on vieläkin myynissä. Raleigh Cross 7i -crosstrainer merkkinen. 269 hinta.
Ite poljen 15 minuuttia kerrallaan, 5 km tulee veivattua tuos ajas. Vastukset on helpoimmalla. Mutta ehkä niitä voi jossain vaiheessa nostaa, kun kunto kasvaa. :LOL: Suosittelen, kohon kehon liikuntaa ja mulla auttaa hartia särkyihinkin. Ja nopeasti nouseee syke yli 120.
 
Morjens :wave:

Terveisiä muskarista :wave: Meillä on se muskari aina klo 17 alkaen ja on osoittautunut ihan kivaksi ajaksi, niin Maija ehtii ottaa kahdet tirsat ennen muskaria. Tänään tosin meni ekoille unille niin myöhään, että nukkui vain ne yhdet tosi pitkät unet.

Mä nauroin ihan kippurassa noita teidän säärijuttuja Vaniljatäti ja Helinä-83 :LOL: :whistle: Miehelle en ehtinyt vielä kommentteja näyttää, saapas nähdä kuinka miehinen ego tuon ottaa ;) :LOL: Mä katsoin sitä kuvaa isompana vielä itsekin ja aika siroiltahan ne näyttää :whistle: Valehtelisiko tuo kuvakulma, kun on aavistus alaviistosta otettu :D

mmamaa, ai kun kuulosti niin tutulta tuo "mäkätys" sana... :whistle: Kun tuli kanssa mäkätettyä yksi päivä tuosta siivouksesta :D Kyselin mieheltä, että jos palkattaisiin siivooja meille kerran kuussa :saint: Ei mennyt läpi :/ Tuli heti tyrmäys ja mies lupasi luututa lattioita vaikka väkisin :) Sen mä valitettavasti muistan seuraavana luuttuamispäivänä ;)

Sain onneksi vähän järkättyä paikkoja tänään, imuroin ja pistin kamoja paikoilleen. Se luuttuaminen mulla takkuaa, se ei jotenkin ole ihmisen hommaa sanon minä :| Vaikka innokkaana tutkiskelen aina niitä puhtaita lattioita sen 10min. minkä ne pysyy puhtaina, ennenkuin joku taas kaataa tai pudottaa jotain :D

Tänään oli muuten ihan hyvä se "meille tuli vauva" ohjelma! Vähän missasin alusta, mutta olipa siinä huisketta perheessä! Tunsin kyllä osan siitä kaaosmaisesta olotilasta mitä ne vanhemmat koki, kyllä sitä itselläkin välillä on vähän sellainen epätodellinen olo, että mitenhän tästä iltaan selviäisi kunnialla. Se asiantuntija sanoi siinä hyvin, että kun lapsia syntyy, niin äitien olisi ymmärrettävä, että kaikkia asioita ei voi hoitaa yhtä hyvin... Se on niiiiin totta, ja osui minuun kyllä kovasti. Itsellä on juuri sellainen olo, että kodin pitäisi kiiltää, pyykkien olla pestyinä, ystäviä tavata, miehelle olla hehkeänä ja itseäänkin vielä huoltaa, ai niin ja vielä kuuden lapsen ilot, huolet ja murheetkin hoitaa ja huoltaa... Että jokin jää ihan taatusti huonolle hoidolle :D

ElliEtikka, toivottavasti Justus paranee pian nuhasta :hug: Meillä kanssa tuota höpötystä, se on ihanaa kuunneltavaa :heart:

Mutta nyt mä taidankin sitten tästä lähteä hoitamaan tätä lapsikatrasta, kohta on esikoisella taas treenien aika :wave: Mies remppaa kellaria ja päivystää.

Kuulemiin :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Helmikuinen :wave:

Tulipa ihana fiilis Helinä, kun huomasin että olit kysellyt :) Kiva kuulla, että joku jaksaa meikäläisenkin marinoita lukea ;) Itsekin huomaa aina kaipailevansa monia palstalaisia, jotka kirjoittelevat tiheästi.. usein ihmettelee, jos joku on hetken kirjoittamatta. Koukussa taidan siis olla tähän minäkin :D

Moonlightille onnea kasvavasta vauvelista!! Varmasti tuplasti ihana olo hyvistä uutisista, kun alku oli niin epävarmaa! Toivottavasti Linuksen mahavaivat alkaa jo helpottaa.. ihme pöpön oli tosiaan itselleen napannut.

Kieltämättä heräilee pienen pientä vauvakuumetta täälläkin, kun noita odotusjuttuja lukee.. Mutta kuumeilun asteella se saa vielä pysyäkin :D Onnea myös tyttö83 :flower:

Jos sitten lyhyesti poitsun kuulumisia. Elikkäs pikkumies oppi tänään nousemaan pystyyn tukea vasten :heart: Mies sai kuvattua videon, jossa poika kampeaa itseään kerta toisensa jälkeen ylös pinnasängyssä ja alkaa hekottaa aina kun tajuaa onnistuneensa :D Voi sentään, ei se kohta ole enää mikään vauva :'(

Neuvolassa käytiin viime viikolla, ja 8kk-mitat olivat 71,9cm ja 10,6kg. Eli kasvuun ei ole astmalääkkeet vielä tehneet tuhojaan, onneksi.

Juttua tulisi nyt vaikka kuinka, mutta iltapala ja tv kutsuvat. Kokeilen huomenna näpytellä uudestaan :p

vilmis ja poika :heart:

ps. EKÄ, piti vielä toivotella jaksuja töiden ja hoidon alkuun! Toivotaan, että sopeutuminen sujuu mukavasti edelleen, ja ettei pöpöt pääse pahemmin iskemään.
 
Nyt oma napainen purkaus :ashamed:
Mulla räjähtää pää ton tytön kanssa kun en meinaa saaha sitä enää nukkumaan. Viime aikoina illat on menny silleen et ilta maidon jälkeen joko nukahtaa suosiolla mun syliin ja vien sen sitten sänkyyn jatkaan unia. Tai sit käy useimmiten silleen et iltamaidon jälkeen saan väkisin pitää sylissä et malttaa rauhottua. Sit kun siihen syliin nukahtaa ja vien sen sänkyyn niin todennäköisesti käy niin et joko havahtuu hereille saman tien kun sänkyyn laitan, tai sit herää noin 15 minutin päästä sinne hyppimään. Sillä hyppimisellään sit on saanu aikaan sen et toi pinnis on alkanu nariseen ihan kauheesti ja nyt herää entistä herkemmin siihen kun sen sänkyyn laskee.
Oon myös yrittäny sitä et nukuttaisin sen sinne pinnikseen suoraan, mut siihen mulla ei riitä hermo kun koko-ajan käännytään, nostaan hyppimään, potkitaan pinnoja, raavitaan äitiä ym,ym...
Missä vaiheessa tää on tämmöseksi menny :kieh: Kesään mennessä tän homman on muututtava koska enhän mie mitenkään saa illalla sit Nooraa nukkumaan jos vauvaakin täytyis hoitaa miehen ollessa iltavuorossa. Toivotavsti tää ois joku ohimenevä vaihe :ashamed:
Nyt toi taas tuolla huutelee ja pomppii :'( Menee hermo... no huokaan kerran syvään ja kokeilen taas uudestaan :/

Palailen kirjottaan muita juttuja sit toiste. Tää oli vaan pakko saaha purettua jollain lailla ulos etten tytölle rupeis kiukkuaan...

Kojo
 
Pikaisesti iltaa täältäkin!

Kahlasin kuulumiset läpi kun en ole pariin päivään koneelle ehtinyt.

Onnea Moonlight ihanista uutisista ja tyttö83 sulle myös onnea :heart: :flower: :hug:

Meillä on päivät olleet nyt yhtä lentämistä kun oltu menossa enemmän ja vähemmän. Isommalla vähän nuhaa ja pientä yskää, Peetu on vielä siltä säästynyt.

Arki rullaa etiäpäin niin ettei mukana pysy. Peetu on edelleen sama iloinen kiltti itsensä, nukahtaa hyvin ja syö hyvin. Ja se höpöttäminen on meillekkin tullut, lähes joka päivää keksii uuden jutun mitä sitten hokee koko päivän. Ensin se oli pom pom pom, sitten hoettiin vauvaa, sitten pappaa, sitten mammaa ja nyt on menossa nam nam. :heart: Ihanan kuuloista kerrassaan.

Mulla ois huomiselle tiedossa lastenvaatekutsut, mietin nyt vaan menisinkö ihan yksin vai ottaisinko tytön mukaan kun siellä olis hälle kaveri. Noo, näkemä kattoma :)

Nyt oon ihan tilt, kävin ensin pari tuntia luistelemassa/pelaamassa ja sitten vielä liki 4 kilsan sauvakävelylenkin päälle. Ja saunassa iski sitten väsy. Huomenna punnituspäivä taas, saas nähdä onko paino tullut alaspäin.

Nyt taitaa tulla sen verta sekoa ja omanapaista tekstiä että paree lopetella :whistle:

Kirjoitelkaa ahkerasti.

Tiitteräinen ja Peetu
 
Huomenta!
Joo on tää vaan aikamoinen "koukuttaja" tää palsta ;) mun pitäs alkaa pukemaan poikia ulos,mut tähän tulin kahvia hörppimään :)
mulle käy välillä sitte niin että kahvi jäähtyy kuppiin kun tässä sitä juon.

Kojo Voih nuo nukutuspuuhat on niin raivostuttavia :hug:
tiedän tunteen :headwall: meillä tosin yöunille nukahtaa vielä aika hyvin mut nää päiväunet jos kotona ollaan niin on kyllä pinnaa kiristävää esikon ja tän pienemmän kans. kovin samanlaiselta alkaa tää pienempikin vaikuttaa nukkumisten suhteen :( ei millään malttas rauhottua ja alkaa nukkumaan.tänään ajattelinki lähteä ajelulle ruuan jälkeen et nukkukoot kumpikin autossa =) en jaksa nyt millään hermostua tänään :D

Höpöttelyä on kovasti meilläki ilmassa :heart: ja nyt on ruvennut ihme hirnumista pitämään...nousee sohvaa vasten pystyyn ja kauhea hekotus alkaa :D :heart: on tuo vielä niin kamalan huteraa menoa kun kaahii että eilenkin kaatu selälleen ja pää kopsahti lattiaan :'( onneks oli sentäs matto alla.

tällästä tällä kertaa,nyt menen suunnittelemaan sitä uloslähtöä :) :wave:
 
Vaniljatäti Kyllä meidän koira osaa ottaa pienet lapset huomioon.
Paitsi että tuo koira on ehkä vähän liian innokas pussailemaan :D

Mulla on tiskikone päällä ja vielä pitäisi laittaa pyykinpesukone päällä.

Mä mäkätin eilen miehelleni, kun se ei tee mitään töiden jälkeen.
Aina sen pitäisi päästä nukkumaan päiväunia, mutta mä en sitten pääse koskaan.
Mä jo touhua näiden muksujen kanssa koko päivän ja se on tietty töissä.
Mutta sillä duuni on istumatyötä suurimmaksi osaksi, kun on trukinkuljettaja.
Sitten se vetoaa aina siihen, että hän käy töissä, mutta eikös tämä kahden lapsen hoitaminenkin käy työtä?
Vielä kun tuolla 3,5vuotiaalla on niin kova uhma ja se ei meinaa muuta tehdä kuin tuhmuuksia.
Samun kanssa joudun heräilemään välillä keskellä yötä ja se ei ole kivaa kun unet keskeytyvät.
Luulisi tämänkin olevan työtä, vaikka onkin työ ihanimmasta päästä.

Mutta joo... Samu rupes karjumaan, joten pitää mennä :wave:
 
Päivää kaikille!
En oo useampaan päivään jaksanut kirjoitella, kun ollaan taas koko perhe oltu flunssassa. Käytiin tytön kanssa lääkärissä ja hänellä onneksi korvat ok. Pyysin lekuria samalla kattomaan mun poskiontelot, kun jomotti aivan sairaasti poskipäitä, mutta ei niisäkään mitään ollut. Olin ihan, että :eek: kun usein on ollut poskiontelontulehdus ja koskaan nuin paljon sattunut poskipäihin. No hyvä kuitenkin näin.

Mies lähti tänään pikaselle työreissulle Saksaan ja tulee huomenna takasin. Sitten hän lähteekin maanantaina taas reissuun ja tulee takasin 22.päivä. Minä lähden maanantaina tytön kanssa evakkoon miun vanhemmille. Ei jaksa melkein paria viikoa olla keskenään täällä kotosalla.

Tytölle puhkesi eilen kolmas hammas. Alas tuli sekin ja lisää alarivissä kuultelee ja ylhäällä ei muuta kuin vähän pullottelee, mut ei kuulla kyllä yksikään hammas. Kai se meinaa eka kasvattaa alarivistön. :D

Tyttö on alkanut yösyömisiä vähentämään. Nyt on monena yönä syönyt ekan kerran vasta viiden-kuuden maissa. Ennen söi kaksi kertaa. Kyllä kelpais, jos nuo yösyömiset jäis ilman unikouluja pois. Vielä kun sais neidin taas nukkumaan omaan sänkyynsä. :headwall: :whistle:

Täällä alkaa taas allergiaepäilyt nostamaan päätään. Tytöllä on jatkuvasti hikka (kun Almironiin siirryttiin niin hikat loppu), pulauttelee päivittäin esimerkiksi vain kontatessaan (vauvana ei pulautellut juurikaan) ja peppu ja pimpsa helottaa tulipunaisena. :/ Noh, pitää seurailla ja sit pohtia mitä tekis. Mitään uutta en ole viikonlopun jälkeen antanut eli eka epäilykseni olisi, että on allergisoitunut Almironille. No jos näin on, niin sit Neocate vain kehiin.

Mut siinä tärkeimmät tälle päivälle... :wave:

-mennis ja dydy päivän vajaa 9kk-
 
Heipat!!

Yritän nopsaa ehtiä muutaman rivin kirjoittaa. Aamulenkillä käyty vaunujen ja koiran kanssa ja Dani jäi tuohon terassille nukkumaan. Kerkesin siivoamaan sillälailla silmälle siistin näköistä ;) Ja nyt äkkiä tähän koneelle... Heräilee varmasti ihan kohta nälkäänsä, mutta yritän olla nopea =)

Eilen oli 9kk lääkärineuvola, paino 10kg 955g ja pituus 77,7cm, pipo 46,4cm. Ei mitään ihmeitä, siellä oli uusi lääkäri, joka vähän näytti siltä kun ei olisi tiennyt mitä tehdä.. Ihan mukava kylläkin. Kysyin muuten terkkarilta, joka pojan mittaili, niistä maitomääristä ym, imetyksen lopettamisesta mitä lumikkokin silloin pohti. Sanoi, että 5dl maitovalmisteita riittää vuorokaudessa turvaamaan kalkin saannin. Ja niihin tosiaan luetaan jugurtit ja puurot jotka tehty maitoon. Juustoakin (tosin täytyy välttää kovin suolaisia) voi sitten antaa pikkuhiljaa ja maustamatonta jugurttia ym hapanmaitovalmisteita. Noin 11kk iässä voi alkaa tavalliseen maitoon totuttaa, mutta siinä rinnalla rintamaitoa siihen vuoden ikään asti. Toki saa pidempäänkin imettää. Itse kyllä ajattelin lopettaa siinä vuoden iässä, vaikka jostain syystä on nyt jo haikeus sen asian suhteen :ashamed: Ehkä sitä pelkää menettävänsä pienen vauvansa, kun tajuaa samalla kuinka iso toinen jo on... Toisaalta on ihana seurata kasvua, enkä sinällään haikaile vauva-aikaa. Mutta mutta, tämä aika tosiaan vaan menee niin huimaa vauhtia. en tiädä mikä minuun on tullut, mutta mitä isommaksi poika kasvaa niin sitä kiinteämmin haluisin sen vielä pitää lähellä. Moonlight kyseli siitä yöhoidosta, meilläkään ei ole poika ollut yöhoidossa eikä paria kertaa lukuunottamatta erossa vanhemmista päivälläkään. Ja nyt kun poika ymmärtää niin paljon, niin tuntuu etten uskaltaisi antaa yöhoitoon (ei sillä että se olisi mahdollistakaan). Mutta asia olisi tietenkin toinen jos olisi läheisiä sukulaisia tässä lähistöllä.

Kylläpäs tuli vuodatasta... :ashamed: Nyt en enää muista mitä piti kommentoida..

Mennis parempaa vointia sinne!

Kojolle jaksuja nukutuksiin! Kyllä varmasti menee ohi ajan kanssa nuo, toivotaan niin!


Meillä poika otti toissapäivänä ensimmäisen konttausaskeleen. Tosin omintakeisella tyylillä hyppi pari askelta eteenpäin :LOL: . Ihana pikkuinen :heart: Jää siis ilmeisesti ryömiminen kokonaan välistä ja lähtee suoraan konttaileen.

Mutta nyt poika hakemaan sisälle ja ruuan jälkeen ruokakauppaan. :wave:
 
No niin... taas kerran täällä. :D
Samu päiväunilla, niin kerkeän hetken taas naputtelemaan. =)

Mennis täältä toivotellaan myös teille parempaa vointia. :hug:

Mistä johtuu, että Samu herää kitisemään kesken uniensa?
Esim: jos olen saanut sen nukahtamaan yöunillee syliini, ja siirrän sen omaan sänkyynsä. Se nukkuu siellä n.1-1½tuntia, kunnes alkaa kitistä.
Välillä saan sen nukahtamaan uudelleen kerralla, mutta toisinaan joudun menemään vähän väliä sinne nukuttamaan toista uudelleen.
Sit Samu on ruvennut heräilemään aamuyöstä neljän aikaan ja en saa sitä uudelleen nukahtamaan, ellen anna sille maitoa.
No välillä maito kelpaa ja toisinaan taas ei.
Samu jo nukkui niin hyvin yönsä heräämättä, mutta nyt tästä heräilyistä meinaa tulla vitsaus.
Mies joutui viime yönäkin siirtymään olkkarin sohvalle nukkumaan, kun Samu kitisi vähän väliä. (Miehellä aikainen herätys aamulla töihin.)
Päivällä Samu nukkuu yleensä yhdet kunnon päiväunet, jotka ovat kestoltaan noin 2-3tuntia.
Toiset ns. päivätirsat, jotka kestävät vain 5-15min.

Täällä rupesi satamaan ilmeisesti räntää, kun asteita on +2.
Toivottavasti huomenna perjantaina ei sataisi mitään, kun ollaan lähdössä ajelemaan kohti Helsinkiä mun äidin luokse.
Matkaa on yhteen suuntaan vain 221km.

Mutta nyt pitää mennä ripustamaan pyykit kuivumaan ja alkaa hauduttamaan lihasuikaleita, että kypsyvät kunnolla.

Heippa :wave:
 
Meillä tietokone rikki näköjään, yhtäkkiä kun saan aina kirjoitettua niin kone yhtäkkiä alkaa kelaan jotain ja hyppää toiselle sivulle.. näin olen nyt saanut kaks päivää kaikki tekstit tänne kirjoitettuani häviämään :kieh:

Soittelin tänään tuonne norjaan ja nyt olen kyllä tosi iloinen, he sanoivat sieltä että saan aloittaa äitiyslomani 12 viikkoa ennen vauvan laskettua aikaa, elikkä vaikka heti putkeen kun tämä toinen loppuu.. tietenkin se on sitten toisesta päästä lyhyempi se loma ja tämä vauva ehtii sitten vaan jotain 9 kk vanhaksi kun pitäs se viedä jo hoitoon.. mutta sama kait se on hakeeko sitä kodinhoidon tukea sitten sinne päähän ja lykkää töihin menoa vai hakeeko sen nyt tähän kesäksi ennekuin taas aloittaa äitiysloman.

Mutta mulla siis jatkuu äitiysloma rahat normaalista norjan tulojen mukaan vielä tämän uudenkin vauvan kanssa ja äitiyslomaa on se vuosi taas eteenpäin. Tosi kivaa.

Tosi paljon muuten samasta aiheesta esim. EKÄ;lle jaksamisia työkuvioihin ja uuteen tilanteeseen vauvan hoitoon viemisen kanssa. Omalla tavallaan varmaan kivaa palatakkin töihin, mutta varmasti oudon tuntoista alkuun.

Bruschetta;
Pysyikö poika kuivana viime yön? Aloin tuossa miettimään, että auttaiskohan teilläkin vaippa merkin vaihto? Meillä auttoi kivasti ja vaikka mitä ollaan kokeiltu, vieläkin kyllä joutuu väliin yöllä vaihtamaan vaippaa ettei kastu kaikki. Mitkä vaipat teillä on käytössä?

Mennikselle tosi paljon jaksamisia sairasteluihin ja siihen kun mies reissaa.. meilläkin on välillä tuota reissuhommaa ja minäkin aina silloin menen pojan kans hoitoon jonnekkin, kun kuka hullu jaksaa yksin olla vaan kotona.. Niin ja tervetuloa tähän Alahampaiden ketjuun,heh. Meilläkin on neljä alahammasta ja yksi kulma ylähammas.. eli aika hassussa järjestyksessä tulee, missähän ne etuhampaat on kun ei edes pullota ikenet vielä!?!

Kivasti täällä jo monen vauvat osaavat sanoja.. meillä se puoli kyllä viivästyy.. Mutta meillä liikutaan jo kivasti että kait se verottaa sitten vähän, luulisin.

hieman Galluppia, kuinka monen vauva kävelee jo? ja kuinka monella nukkuu läpi yön?

Ja nyt se parin tunnin päiväunien nukkuja heräskin..eli palaillaan..
 
Olipas tullu juttua.. nytkö vielä muistais niihin kommentoida... Paavo ulkona päikkäreillä, joten on hetki aikaa..

Me siirrettiin eilen tietokone alakerran makuuhuoneesta yläkerran aulaan ja huh, olipa siinä homma.. noita piuhoja ku on aika monta, eikä meistä miehen kans kumpikaan oikein ymmärretä näitten tietsikka piuhojen päälle... Mutta ihan kiva ku nyt makkari on makkarina.

Huomasin vain nyt sen, että ku Paavo nukkuu ulkona terassilla ja mie olen täällä ylhäällä ja vaikka itkuhälytin on päällä niin silti täytyy käyvä vähän väliä ovesta vilkasemassa, että onko heränny ku jotenki en luota täysin noihin hälyttimiin... No saapahan mamma liikuntaa ku ramppaa rappusia ylös ja alas :kieh:

No niin.. anoppi kävi just ja Paavoki heräs sillä aikaa, joten taas jää kesken... tulen myöhemmin uuestaan...

Hanna ja Paavo :heart:
 
Jospa nyt sitte uuestaan...

Moonlight mukava, että kaikki on masussa hyvin... Onnea odotukselle :flower:

Meillä Paavo on oppinu näyttelemisen taidon... näyttelee, että esim. itkee eli laittaa silmiä kiinni ja suun alaspäin ja itkee semmosta tekoitkua.. sitte ku sen huomio niin sillä mahottomasti alkaa naurattamhan... aika hauska ;)

Vaniljatäti me ostettiin Crosstrainer Intersportin alesta, hinta oli 599? ja siitä oli -50%. Todella hyvä ja laadukas kampe. Tykkään kovasti..

Elli Etikka sullahan on mahoton hyvä kunto!!! Mie poljen 20minuuttia enkä pääse ku 4,5km päähän ja kaloreita on kulunu 500. Ja vastus kaikkein pienimmällä... no, kyllähän sen melkein arvasiki, ku en ole moneen vuoteen liikkunu juuri yhtään :ashamed:

Tiitteräinen miten sulla tuota virtaa riittää... jaa tännekki sitä vähäsen :wave: =)

Mennikselle tsemejä sinne flunssan kouriin.. :wave:

Moonlight meillä ei vielä kävellä ku tuettuna ja yöllä herää syömään 1-3 kertaa.. Mutta aika jännä juttu on se, että on ollu aamuja jolloin Paavolla on ollu vaippa aivan kuiva.. kunnes tekee ISOT aamupissat siihen... luulis, että on sitte myöhemmin helppo jättää vaippa pois :whistle:

Nyt lyö pää tyhjää... Ai niin... kivoja kuvia olitte laittanu. Minusta nuo kuvat on semmonen ekstralisä tähän pinoon... en yhtään laita pahakseni vaikka laittasitte niitä lisääki... jooko? ;)

Jospa mieki vielä laitan pikku "Puuha-Paten" kuvan... ;)



Hanna ja Paavo

ai niin.. tuosta Jukka-hakasta sen verran, että nyt ku Paavo on oppinu sitä käyttämään niin arvatkaa vain, että hakkaako se pelkästään tuota alustaa... nimittäin kohteena on pöydät, lipastot yms. :eek:
 
Tervehdys taas :wave:

Vastaanpa ensin galluppiin: Ei kävele, ei nuku :D

Voisi ottaa uusintakierroksen muutenkin vauvojen taidoista ja tavoista =) Missä muilla mennään?
Meidän poika (n.8,5kk):
-ryömii, istuu, nousee seisomaan (ei konttaa),
-maistelee sanoja, etenkin niitä missä on "p" (yrittää sanoa lamppu, omppu, hoppu, lappu :D ) sanoo äiti ja uskon ymmärtävän jo tuon merkityksenkin
-omaa 6 hammasta
-nukkuu yöllä n. 20-07 syöden 1-2 kertaa ja muuten vaan heräillen. kahdet päiväunet.
-touhottaa kuin ikiliikkuja joka puolella ja kolistelee itseään milloin mihinkin..

Kojolle tsempitys nukutuspuuhiin! Itsellänikin on aika lyhyt pinna noissa hommissa, etenkin kun täytyy keskellä yötä ruveta hyssyttelemään :kieh: Meillä poika nukahtaa nykyään tosi kivasti pullon kanssa vaunuun päiväunille ja illalla omaan sänkyyn. Tilanne oli tosiaan paljon hankalampi vielä jokin aikaa sitten (ja varmaan tulee taas olemaan monesti), mutta jotenkin tuo rytmi ja rutiinit loksahtivat kohdalleen. (kopkop).

Mennis, voi kurjuus jos teillä alkaa allergiaselvitykset taas uudelleen :(

Ostin muuten eilen sokokselta ihanan keväthaalarin poitsulle. Reiman haalari oli vain 29,90e. Ja kohtahan sen saa jo käyttöönkin näillä etelän keleillä =)

Nyt yritän tehdä jotain järkevää, kun on tämä päivän viimeinen rauhallinen hetki (2.päikkärit). Meilläkin kämppä on taas ihan sikolätti, kun en omaa sitä siivousgeeniä.. Luulin, että kotiäitinä sekin olisi jostain löytynyt, mutta ei :/

Sitä piti vielä kysellä, että mitä mahtaa kuulua mm. Viiville ja StiinaS:lle ?

Tervehtymistä potilaille ja kivaa loppuviikkoa kaikille!

vilmis ja poika :heart:
 
Heipat!

Meillä ei kävellä, ei kontata eikä ryömitä. Kieritään ja istutaan vain. Eikä nousta myöskään konttausasentoon eikä puuta vasten.

Meillä Peetu on ennen syönyt kahdesti yöllä (yhden ja kuuden aikaan). Nyt on itsestään jäänyt se yhden syöminen pois. Nukkumaan menee kasilta ja ylösnousua on aikaistanut sen verran että nyt noustaan vähän yhdeksän jälkeen.

Hanna pakko yrittää ammentaa sitä virtaa itelle urheilemalla. Tuota painoa kun on saatava pois. Myönnän et oon iltasin aika poikki, mutta lähden väenvängällä iltalenkille ja sit ku tuun takas oon ihan virkku. Ulkoilma kyllä piristää ja samalla saa yötkin sitten hyvin nukuttua. Nyt oli 900g tippunut viikossa. Tavoitteena mulla on että vähintään 500g/viikko. Enää olis n. 7kg tavoitepainoon. Joskin taidan siitä vielä sitten vähän lisää laihduttaa, vaikka mies sanoikin etten enempää sais pudottaa painoa. :whistle: Nyt siis joulusta tullut paino alaspäin noin 6kg. 4 viikkoa olen nyt pisteitä laskenut ja sillä on painoa tippunut 3 kiloa. JEE B)

Kojolle tsemppiä nukutuspuuhiin täältäkin. En voi edes kuvitella tilannettasi kun meillä on nuo molemmat olleet niin hyviä nukkumaan. Peetu ei ole itkenyt yöllä varmaan kuin pari kertaa koko elämänsä aikana ja rauhoittunut minuutissa. Ihan melkeen hävettää kertoa kun toiset taistelee nukkumisten kanssa :ashamed:

Mä kaipailen JabbaTheHuttia ja laitoin hänelle jo YV:täkin, ei ole vielä vastannut. Juoruan nyt vähän kun ei se kai salaisuus ole, mutta Jaban profiilissa luki että heillekkin vauva tuloillaan. Onnea vielä tätäkin kautta :flower:

Nyt ruuanlaittoon niin pääsen illalla sinne kutsuille. Samalla otan siskon lapsen meille viikonlopuksi. Onpahan neitille kaveri, toivottavasti vaan osaavat olla ihmisiksi. Nämä kun ovat toisinaan melkoisia riitapukareita :whistle:

Tiitteräinen ja Peetu
 
Moonlight-80 Meillä on käytössä pampersit ja lidlin vaipat.
Nyt olen käyttänyt pamperseja ja niistä on tullut noita kasteluita.
Lidlin vaipoista ei ole koskaan tullut kasteluita.

Galluppiin Meillä ei vielä kävellä, hyvä että just ryömitään.
Samu nukkui jo pitkään yönsä heräämättä, mutta nyt on taas alkanut heräilemään kitisten.

Tälleen pika pikaa käväsin :wave:
 
Galluppeihin vastausta eli täällä kävellään tukea vasten ja ei nukuta öitä läpeensä. Sitten Vilmis kyseli muita taitoja, niin täällä kontataan, noustaan istumaan, äitiä muutaman kerran sanonut ja kamala puluutus muuten koko ajan päällä. Hampaita on nyt puhjennut kolme. Menee nukkumaan noin klo 20.30 ja syö 1-2 kertaa yössä. Viime aikoina kerran. Heräillään sitten 7-8 välissä, joskus nukutaan jopa 8.30 asti.Ihanaa, kun yhdessä vaiheessa tuo nahkavekkari herätti aina kuuden aikaan. Tuttia laitetaan suuhun n-kertaa yössä. Päikkäreitä nukkuu kahdet, a´n. 1,5 tuntia.

Täälläkin laihdutus etenee hyvin. Nyt on painoa pudonnut 5,7 kg.

Nyt ei jaksa enempää kirjottaa, pää lyö tyhjää...
 
täällä on poju ja äiti kumpikin toipumassa pahaisesta räkätaudista,ollaan antibiootti kuurilla kumpikin.pojalla yllätys yllätys,taas korvatulehdus,onneksi tulee putket loppukuusta.meen ens keskiviikkona töihin :(
poju kehittyy hurjaa vauhtia,kävelee puuta pitkin ja videot,digiboxit,tv on tosi mielenkiintoisia räplättäviä.mies aikokin ostaa jonkin uuden systeemin laitteille olkkariin.niin ja keittiön laatikot kiinnosta.sisärappusiin on portit laitettu jne...
monet päikkärit teidän lapset nukkuu? kun meillä yleensä kahet,mutta nyt meinaa toiset jäädä pois,johtuneekohan sit tuosta taudista,en tiiä.

ja jäätelöä jos joku isompi lapsi syö.hänen täytyy saada kanssa,herra rupeaa karjumaan,ei itke vaan karjuu,osaa kyllä pitää puolensa.nyt kipeena oli hankalaa tuon syömisen kanssa,onneks joi.ei ole sen rsv sairastamisen jälkeen(toukokuussa)ollut ikänä niin räkänen kuin nyt.nenä frida on jokapäivä käytössä.
pikkuhiljaa pitäs rueta suunnittelemaan niitä 1v.bileitä.on se kyllä muutenkin juhlan paikka,kun ajattelee miten alku meni.
meinaatteko ottaa lapsille vesirokko rokotuksen?me otetaan se.
nyt tuli vaan omia napoja,yritän käydä lukemassa teidän jutut ja toiv.kerkeisin väliin heittää jotain meistä.
tsemppiä kaikille töihin palaaville :flower:

himmeli ja poju
 
Vauvan taitoja:
-konttaa
-nousee pystyyn
-yrittää sanoa pallo (paa)
-ei nuku, vähintään 2 h välein pakko saatava maitoa. Litra menee yössä :eek:

Himmeli meillä kanssa vauva havaitsee heti jos joku pöydässä syö leipää, keksiä, appelsiinia tms. Ensin on pakko syöttää vauva, ja sitten vasta muut saa, muuten tulee riita.
 
Meillä myös Samu havaitsee jos me muut syömme.
Pakko on aina aluksi syöttää poika, vaikka se siltikin haluaisi maistaa mitä me muut syömme.

Mennis Wau... kunpa Samukin oppisi kävelemään tukea vasten, mutta ei se vielä edes nouse seisomaan tukea vasten.
Meillä just ja just ryömitään, pyörimällä kyllä pääsee eteenpäin.
Näin sitä huomaa miten lapset kehittyy eri aikaan.

Samun taitoja: (voi olla että olen jo laittanut aijemminkin)
-just ja just ryömitään
- pyöritään joka suuntaan eteenpäin
-sitterissä nousee istumaan
-istuu tuetta jonkin aikaa
-juo itse tuttipullosta, ja nokkamukista jos veikka sen sille antaa.
-Sanoo: äiti, isi, hyvää ja höpöhöpö, tai ainakin niiltä se kuulostaa.
-osaa melkein jo pinsentti otteen
Olikohan siinä kaikki.
Niin ja nykyisin ei enään nuku öitään yhteen putkeen, niin kuin ennen.
Yhdellä syöttö kerralla selvitään.
Välillä herää kitiämään jostain syystä, mutta ei halua maitoa.

Meillä ollut taas tänään oikea narina päivä.
Molemmat pojat narisee vuorotellen, eikä mikään kelpaa.
Sylikään ei tunnu enään Samulle kelpaavan, olisikohan tulossa hampeja lisää.
Ennestään jo 5 hammasta!

Onko teille tullut joku kirje missä voi osallistua lapsen kanssa rokotuksiin?
Meille ei ole koskaan tullut mitään semmoisia, ainoa on se influenssa rokote joka saatiin Samulle.

Kysyikö joku täällä siitä rs-viruksesta?(voi olla että jollain muulla palstalla)
No Samu sairasti rs-viruksen n.3-4 viikkoisena.
Samu oli aivan tukossa ja hengitys kulki just ja just.
Jouduin viemään sen sairaalaan, jossa se oli viikon verran.
Siellä siltä imettiin katetrilla nenusta räkää ja sai samalla höyryhengitystä ja jalassa oli se happitutka, vai miksi sitä sanotaan.
Se oli kyllä minulle kovaa aikaa, ei pelkästeen sairaalassa ravaaminen, vaan miten pieni vauva jaksaa sen viruksen.
Kun Samulla oli vielä syntyessään streptkokki B ja keltaisuutta.
Onneksi streptokokista ei jäänyt mitään poikaan ja siitä selvittiin silloin antibiootilla.
Toivottavasti poikaan ei enään iskisi mikään kamala tauti.
Kyllä siinä oli koettelemista tarpeeksi.

Muistaako kukaan, laitoinko tänne silloin Samun sntymän jälkeen, synnytys tarinaa ym.?

Mutta nyt pitää mennä, tämmöistä tämä elo on, vaikka voisin kirjoitella ummet ja lammet. :D
 
Bruschetta; Meillä on kans nuo samat vaipat ja välillä on tosiaan vaihdettava öisinkin, mutta tuo lidlin kestää melkein parhaiten yöllä.
En kyllä yhtään minäkään muista laitoitko sitä synnytystarinaa, jostainhan senkin vois kaivaa esiin jos jaksais tuntikaupalla selata vanhoja. Mutta muistan kyllä kun kerroit tuosta teidän rs-taudista silloin ja teidän sairaala oloista.

Vaniljatäti
; Me ostettiin ihan just se Crosstrainer net anttilasta ja ne toi sen ihan kotiin asti. Minä kyllä aika pian sen palautin, kun huomasinkin olevani raskaana, kun se vei niin ison tilan olohuoneesta ja maksoi kuiten 700e ja nyt en voi käyttää kuiten varmaan vuoteen..eli tilaan sitten uuden jos tahdon.
No laitanpas tähän omaan galluppiini myös meidän jutut vaikka kaikki jo ne tietääkin varmaan kun vasta kirjoittelin niistä..heh;
- Eli meilläkin kävellään tukea vasten ja yöllä herätään pari kertaa syömään.
-hampaita on 3alhaalla ja neljännen kärki vähän näkyy ja yks kulmahammas.
-Kontataan lujaa ja saadaan kaikki kielletty alas
-ei puhuta mitään sanoja, vain omaa kieltä ja kirkumista, välillä tuntuu niinkö jotain tavuja tulis ja Ei sana tulee vahingossa varmaan, mutta tiedäppä häntä.
-osaa heiluttaa hei hei ja tanssia kun tulee musiikkia
- nyt tullut tosi kova tahto ja kiukku jos ei jotain saa mitä haluaa heh!!

Ostettiin Linukselle uusi mopo, ja voi että se on ollut innoissaan siitä nyt kaksi päivää, hyvin osaa istua sen päälläkin jo ja pukkia itseä taaksepäin. Pitää tietenki katsoa ettei köpsähdä siitä alas. Ja laitanpas kuvan kun huomas noita palikoita laitella noihin koloihin, ihan ei kuiten onnistu vielä ;)

t. Linus ja uusi mopo

 

Yhteistyössä