Toukovauvat -07 Helmikuu

Jospa mieki listaan Paavon osaamiset:

-istuu tuetta
-nousee itte istumaan
-kävelee tuettuna
-alhaalla 2 hammasta ja kolmas tulossa
-pitää itse kiinni tuttipullosta kun juo
-osaa kohdistaa katseen jos esim. sanoo, missä lamppu,äiti,isi,tutti yms.
-pyörimällä kulkee huoneesta toiseen
-yöllä syö 1-3 kertaa.

Elikkä siinäpä ne. Kovasti kyllä ootan, että oppis konttaamaan.. tai edes ryömimään.. :whistle:

Voihan hitsi... mulle tehtiin äsken 3 pv:n työtarjous, josta aion kai kieltäytyä.. tai ainaki tällä hetkellä siltä tuntuu.. Päätös pitäis antaa huomeniltaan mennessä.. Siltä ajaltahan sais sitte vain minimiäitiyspäivärahan, mutta palkka olis ollu kyllä sen verran hyvä, että kantis ehkä sen puolesta se ottaaki.. eli minua tahottiin Elisan tv mainokseen... Tulevat tänne tunturikeskuksiin filmaamaan ja minun pitäis näytellä siinä lääkäriä.. Saas nyt nähä sitte... en ole kyllä ollenkaan omasta mielestä kuvauksellinen :D

Mies tuli just hätyyttämään minua salille.. tietenki, että itte pääsee tietokoneelle... on lähössä huomena Seinäjoelle autonhakureissulle. Joten olen lasten kanssa neljästään sitte sunnuntai iltaan saakka. Mutta tämä tältä erää... :wave:

Hanna ja Paavo :heart:
 
Hanna mene ihmeessä, voi olla hauska kokemus =)

Meillä on pieni kriisi perhepiirissä. Minun pikkusisko on 17-vuotias omapäinen tyttö, eikä ole pitkiin aikoihin tullut äidin kanssa toimeen. Pompottaa sitä miten haluaa ja äiti saa aina kiitokseksi haukut ja huudot. Nyt sisko muuttaa meille asumaan ensi viikolla, jos kaveripiirin muutos vähän auttais saamaan siskoa oikeille raiteilleen. Minua kuitenkin on aina kunnioittanut, eikä ole koskaan mulle temppuillut. Jännityksellä odotan mitä tästä tulee...

Kirjoitan huomenna paremmalla ajalle, mies nurisee sohvalla kun istun tässä kuulemma taas joka ilta... :whistle:

:wave: Öitä kaikille!
 
Heipparallaa!

Tulin vielä pyörähtämään palstalla ja olittepa ihanan paljon kirjoitelleet :hug:

Hanna-77, oih! telkkarimainokseen!!! Tottakai menet, eikös niin =) Se olisi varmasti tosi ihana kokemus! Ja kestäisi siis kolme päivää, eihän se olisi paha... ;) Minä kannustan sinua siihen ihan kovasti :hug: Mutta minä nääs olenkin sellainen yllytyshullu, joka menisin suin päin itse tuollaiseen, jos pyydettäisiin :D

Siitä pääsenkin hyvin aasinsillalla yhteen paljastukseen.... En ole tätä täällä tainut kertoakaan, mutta seurasiko teistä kukaan sitä "vaimot vaihtoon" sarjaa :whistle: Me oltaisiin päästy siihen mukaan, mutta jänistin viime metreillä :ashamed: Meillä kävi kaksi naista haastattelemassa meitä ja oltiin kerrottu asiasta lähisukulaisille, että aiotaan siihen osallistua... sitten vain tuli jänistys, kun neiti 3v oli silloin vähän alle vuoden ja ajattelin, että ei hemmetti, siitä ei tule kuin sanomista :ashamed: Peruin siis koko homman ja tietysti he olivat kovin pettyneitä, meitä varten olisi ollut tosi hyvä vaihtoperhekin kuulemma jne. Jotenkin ajattelin, kun katsoin niitä ohjelmia, niin se meidän vaihtoperhe olisi varmaan ollut se lesboäitien perhe :) Kun tuli ilmi, että olemme hyvin perusperhe ja äiti on kirkkovaltuustossa jne... Ja kun se haastattelija sanoi, että olisi ollut niiiiin hyvä vaihtoperhe meille :D Ja ajallisesti sen perheen kuvaukset oli juuri tehty silloin. Hyvin me olisi varmasti tultu juttuun niiden mammojen kanssa, en epäile hetkeäkään :)

Mutta, nyt kirjoitin oikein ylös, että mitä piti kommentoida :)

Kojo , tsemppiä nukutukseen ja voimia tuohon heräilyyn! Meillä Maija tekee välillä juuri tuota, että nukahtaa syliin ja sitten herääkin samantein kun vie omaan sänkyyn :/ Se rassaa kyllä hermoja, ymmärrän hyvin :hug:

Tiitteräinen, apua!! Anna minullekin vähän tuota energiaa ja Hannalle sitten loput :D :hug: Olet sinä kyllä rautaa! Ihanaa, että jaksat olla noin pirtsakka ja ehtiväinen! Minä en ole nyt jaksanut ollenkaan liikkua niinkuin olisi pitänyt :ashamed: Uinti on taas forbidden, kun on menkat ja sauvat huutaa ulkoiluttajaa, mutta miehellä päivystysviikko, niin en voi silloin aamu kuudelta lähteä, kun päivystys kestää aina klo 7 asti... Voisihan sitä silloin olla tikkana menossa ja ehtisi kotiin klo 8 aikaan, mutta miten en vain ole päässyt lähtemään... :whistle: :ashamed:

Bruschetta hali noissa mies asioissa :hug: Siis, kun ne miehet ei aina ymmärrä, että me tehdään täällä kotona ihan täysi työpäivä kanssa |O :/ Onneksi ne useimmiten ymmärtää, mutta putkiaivojen kanssa se on aina pikkuisen epävarmaa... ;) No, onneksi ne tosiaan useimmiten ymmärtää meitä helliä ja hoivata, eikös niin :heart:

mennis jaksamista flunssan kourissa :hug: Toivottavasti paranette pian! Ihanaa, että pääset mummolahoitoon, kun mies on työmatkalla :) Ne on sellaisia elämän ihania erikoisasioita, joita joskus pitää itsestäänselvänä, mutta ovat monesti niin erityislaatuisia :)
Jaksamisia myös allergiaepäilyjen kanssa :hug:

Moonlight oli kysellyt ilmeisesti yöhoitojuttuja... Mä en taida kehdata tunnustaa, että vieläkin on se tammikuun loppu lukematta :whistle: :ashamed: Mutta meillä Maija on ollut jo aika monta kertaa yöhoidossa mummojen seurassa. Kaikkia en muistakaan, mutta on ollut yöhoidossa sekä minun vanhemmilla, että miehen vanhemmilla. Se on tietysti iso asia, että sellainen mahdollisuus on olemassa ja että lapsi mielellään jää hoitoon. Kyllä kait silläkin on jotain tekemistä asian kanssa, että ei ole ensimmäinen tai toinen tai kolmaskaan lapsi kyseessä :ashamed: No en tiedä, luulen vain. Niin ja se meidän aika monta kertaa taitaa olla kaksi kertaa.... Vai olikonhan jo peräti kolmekin!

Vaippamerkistä ja valskaamisesta , meillähän ei ole koskaan kellään voinut käyttää mitään muuta kuin Liberoa :/ Nyt olen Maijalla käyttänyt jo toista kuukautta Pampersia ja tykätään ihan tosi paljon! Liberot alkoi meillä valskata ja pari kertaa oli aamuyöllä märkä tyttö ja sitten päikkäreiltä nostin märän tytön ja siinä vasta meni hermot, kun meni sitten haalarit ja kaikki pesuun :headwall: Nyt Pampersien kanssa on kaikki mennyt hyvin, ei mitään ohivuotoja :)

Hanna muuten, piti vielä siitä näyttelemisestä kertoa, että meillä Maija kanssa sitä välillä harrastaa :) On se niin söpöä :heart: ja naurattaa kyllä koko perhettä :D

vilmis, kaipaili muita, jotka eivät vähään aikaa ole kirjoitelleet... Minä kaipailen kanssa, missä on Commander, Tirlittan.... Paljon olisi muitakin, mutta nuo huonomuistinen muisti :ashamed: :)

Tiitteräinen piti se jo aiemmin laittaa, että aivan upean mahtavaa tuo painonpudotuksesi :flower: :hug: Hattua nostan sinulle ja ihailen tahdon lujuuttasi!! Mahtavaa :flower:

himmeli, kyseli vesirokkorokotteesta... Meillähän Maija on jo sairastanut vesirokon :eek: :D Eli ei meillä ole sitten suunitelmissa. Kesällä tuli tosiaan ensin poikaan, siitä tyttöön ja lopulta Maijaankin, vaikka oli täysimetyksellä ja ikää reilut 3kk :/ Toisaalta hyvä näin, mutta oli silloin kesällä sellaiset inhottavat tuntemukset ja seurasin hullun lailla tyttöä :ashamed: Nyt on kaikki meidän lapset käyneet vesirokon läpi ja hyvä niin, on nimittäin niin älyttömän pitkä tauti :/
Oli muuten ihana kuulla himmeli kuulumisiasi :hug: Tsemppiä töihin! Minulla se myös pian edessä :)

Vaniljatäti, himmeli, Bruschetta, meillä Maija kanssa tietää heti, jos tarjolla on jotain hyvää ja herkkua :D Pulla on nyt Maijan suosikki... Leivoin niitä pitkoja pakkaseen ja kun on vieraita käynyt, niin olen sieltä sulattanut sitten pullaa kahvin kanssa. Miten voi olla, että Maija tietää ihan tasan tarkkaan mitä se on ja hirveän komennuksen kanssa sitä täytyy saada :D

Siihen galluppiin...

Maija:
*nousee istumaan
*nousee pystyyn tukea vasten
*ottaa askelia, kun pitää käsistä
*juttelee ja höpöttää kovasti
*juo nokkamukista itse
*nukkuu yöt läpeensä
*nukkuu kahdet päikkärit, eka n.2-3h ja sitten illemmalla n. reilu 1h
*halii ja pussailee
*tietää mikä on herkkua
*konttaa kuin pieni kone
*laittaa suuhunsa kaiken, siis aivan kaiken :kieh:
*jos nukkuu meidän välissä aamuyöstä, niin tarkistaa, että äiti on vieressä (koittelee käsillään missä äiti on :heart: )

Kyllä tämä vauvavaihe tuntuu menevän ihan liian nopeasti ohitse... Tuleekohan meille enää koskaan vauvaa :( Ei varmaankaan... Tai eihän sitä tiedä :) Siksi en halua sitä sterilisaatiota, kun elämä voi muuttua niin nopeasti, vaikka toivon sen näin etenevän :) Se tuntuisi kuitenkin niin kurjan lopulliselta ja näin saan ainakin sydämessäni pitää ajatuksen, että uusi vauva on periaatteessa mahdollinen, vaikkei se koskaan meille tulisikaan :heart:

No, nyt on löpinää taas tullut niin, että palsta paukkuu, joten lopetellaan tähän...

Öitä kaikille :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Hengissä edelleen =)

Meille on sattunut yhtä jos toista, ambulanssi jouduttiin tilaamaan kun likka luki hieman kirjaa ja sitte vähä sattui :'( , ollaan reissailtu mummalassa seinäjoella (kiva reissu kun likka ei suostunut oleen muutakun mun sylis koko 4 pvää, eikä saanu poistua sentinkään päähän :kieh: ), iskä on nyt isäkuukaudella, yöt on ollut viimeiset 2 viikkoa yhtä itkua ja hammasten kiristystä, mahataudista kun selvittiin niin nyt taas harjotellaan syömistä...

No ihania kuvia ootte laitetelleet.
Osaamislistan tulen päivittämään paremmalla ajalla.

:hug: kaikille!

:wave:

Kippana ja Sirppana :heart:
 
heti alkuun varoitus, nyt tulee roomaani, kerrankin listasin jutun aiheita josta on ollut puhetta.

Meillä on tänään aamusta neuvola, eli laitan varmaan päivällä vielä uudet mitat. Ja sitten pitäis varmaan ryhdistäytyä ja mennä käymään viemässä Kelaan papereita. Uusi verokorttikin pitäis tilata, mutta en taas osaa arvioida mun tuloja, kun en muista miten noi tulot menee hoitovapaalla, sen verran kyllä muistan, että ne on tosi pienet. Kuten mun yhden ystävän mies oli sanonut, että miten niin pienet, riittää melkein rouvan puhelinlaskuun ja lehtitilauksiin ;) .

Vesirokkorokotetta en ole ajatellut neidille antaa.

Hanna-77, minunkin mielestä ehdottamasti menet kuvauksiin! Saataispa tänne ainakin toditettavasti julkkis, ja sitten vielä nähtäis sinut! Oikeesti nyt on alkanut kiinnostaa miltä me kukin näytetään, ainakin teillä on ihanan söpöjä lapsia!

Yöhoidossa ei Helmi ole ollut, muutamaan kertaan on ollut pari tuntia isovanhemmilla.

Vaipoista meillä käytetään Liberoa, nyt joku aika sitten mies toi Pamperssien active vittejä vai mitä ne onkaan, niin Helmin iho ei oikein kestänyt, on ilmeisemmin niin muovinen pinta, äidin tyttö, sillä mulla on Allwayssien kanssa sama tilanne....

Nukkumaan, ei meilläkään käydä ihan, että vaan sänkyyn veisi, jos itsekseen nukahtaa, niin on pullo matkassa tai sitten nukutan neidin pitämällä kämmenen isosti pepun päällä, neiti peiton alla, ettei pääse touhuamaan ja taputtelen hartioille.

Neidin taidot:
-istuu
-nousee pystyyn, mutta tarvitsee hieman tukea
-kävelee taaperokärryllä yhdellä kävellä työntäen
-tyhjentää kaappeja
-konttaa
-syöksyy keittiöön jos kuulee, että astianpesukone on auki
-vilkuttaa
-kohdistaa katseensa, jos kysyy, missä lamppu, kello, äiti.....
-kaksi hammasta
-tuntee ei sanan

Te joilla on useampi lapsi, niin oletteko huomanneet, että pienin on erilainen jos muut ei ole kotona? Meillä Helmi puhuu omaa kieltään silloin lähes taukoamati, ja touhuaa paljon enemmän, mutta toisaalta kyllä malttaa olla silloin paremmin sylissäkin.

No nyt on kai ruvettava laittautumaan neuvolareissua varten :wave: .
T:Minnihiiri
 
Parasta aikaa Kunpa mun mies osaisikin helliä ja pitää hyvänä.
Mutta kun ei se sitäkään jaksa tehdä. En tiedä mikä sitä riivaa.
Kyllä mä sille aina välillä sanon, että kaipaisin pientä hellyyttä, mutta katinkontit, just ja just voi ottaa kainaloon. No parempi sekin kuin ei mitään.

Se on jännä, että nuo pienet osaa pitää kovaakin ääntä, jos ei saa edes maistaa mitä me syödään.
Samulle kyllä maistuu kaikki mitä sen suuhun laitetaan. :D

Viime yöksi laitoin Samulle lidlin vaipan ja nyt ei pissit vuotaneet ylitse.
Taitaa noissa pamperseissa olla hieman vähemmän tuota pissin imijää, kun tuppaavat valskaamaan.
Mirolla on pakko pitää öisin lidlin housuvaippaa, tai muuten se on takuu varmasti märkä aamulla.

Tuosta nokkamukista tuli mieleeni.
Mirolla on kaksi ihan tavallista nokkmukia, siis jotka ovat kovanokkaisia.
Samulle ostettiin pehmeä nokkainen nokkamuki, mutta jotenkin musta tuntuu ettei Samu osaa siitä juoda, vaan se kastelee sillä itsensä kokonaan.
Mutta jos se saa veljeltänsä tuon kova nokkaisen mukin, niin siitä se kyllä osaa nätisti juoda.
Voiskohan se olla niin, että Samu tykkää enemmänkin pureskella sitä pehmeää nokaa? Tässä pehmeä nokkaisessakin on venttiili, joka ei päästä juomaa tulemaan kuin imemällä.

Täällä sataa lunta.
Toivottavasti päivällä ei sada, että miehen on parempi ajaa autoa, kun lähdemme poikien mummon luokse Helsinkiin.

Viime yö meni Samun kanssa todella hyvin.
Se ei herännyt vasta kuin lähempänä aamu viittä.
Ihanaa kun sai kerrankin nukkua yön heräämättä, kun mua tuo aamu herääminen ei niin häiritse, kuin yöllä herääminen.
Samu joi pullon maitoa ja nukahti uudelleen, seuraavan kerran Samu heräsi, kun Miro nousi sängystään, siinä puoli 9 aikoihin. =)

Mutta nyt pitää mennä tiskaamaan ja pakkaamaan laukut, että päästään syönnin jälkeen lähtemään.

Mukavaa viikonloppua kaikille. :heart: =)

T: Bruschetta, Samu ja Miro
 
Kiitos tsempeistä kuvauksiin... Täytyy nyt kattoa, että miten käy.. Nimittäin haastattelu on tänään illalla ja samoihin aikoihin pitäis mies käydä viemässä juna-asemalle, joka on 50km päässä, lisäksi tänään vietetään veljenpojan synttäreitä..
Anoppi aiko kattoa Paavoa tyttöjen kanssa sillä aika ku vien miestä, mutta minun pitäis sitte käydä viemässä tytöt puoli 8 aikoihin (vasta!) synttäreille ja ottaa Paavo mukaan sinne infoon... Miltähän seki vaikuttaa, ku menee haastatteluun lapsi kainalossa :ashamed:
Eli voi olla, että joudun tällä kertaa jättämään "julkkis-hommat" väliin... Vaikkaki ne lupaili, että jos kaikki menee hienosti niin jatkoakin olis ehkä luvassa... Muu minua ei siinä kyllä houkuttele ku palkka.. En tiiä, että saisko sitä kertoa, mutta sen verran, että se on 200-300 euron välissä/per päivä!!
Kuvaukset olis jo viikolla 8!!!

Höh.. aina mulla jää tämä kirjottaminen kesken.. nyt täytyy taas mennä alakertaan, ovi kävi :wave:

Hanna ja Paavo
 
Piti vielä tulla laittamaan tänne kuva meidän molemmista pojista.
Otin sen tänään, kun pitää mummolle viedä uusi yhteiskuva pojista.
Kuva ei onnistunut kovin hyvin, kun Miro tuppaa aina temppuilemaan.
Mutta nätisti kyllä pitää Samua sylissään. =)


Kuvassa Miro 3v8kk ja Samu 8kk+

Mutta nyt ruoan tekoon, että kerkeämme syömään ja sitten lähdemme.

T: B ja pojat
vielä kerran kaikille oikein mukavaa viikonloppua!
 
Olipas tullu taas paljon juttua ja jos minäkin kannan korteni kekoon tähän viestien tulvaan :)

Hanna: Voishan tuo olla aika mahtava kokemus kaikkinensa. Mulla ainakin tuo raha ois aika iso houkutin :) sen verran perso oon kartuttaan säästötiliä ;) Eikait sillä oo väliä vaikka lapsi kainalossa sinne meet... ei siitä luulis haittaa olevan, ja sanohan he sitten jos se heitä niin suuresti häiritsee.

Moonlaight: On tuo Norjan äitiyspäivä systeemit käteviä. Niin helposti sovellettavissa ja ei se äitiyspäiväraha varmaan mikää pienikään ole jos suomen palkkatasoon suhteuttaa. Yks tuttu nainen oli kans Norjassa töissä ja sieltä saa äp rahaa. Summa oli kuiten varmaan kaksinkertainen mun tuloihin nähen vaikka itekki oon ansiosidonnaisella äp rahalla.

Vaipoista: Me käytetään pamppersin aktive fitt vaippoja. Ostin käyhyyksissäni kerran prismasta xtra merkkisiä halppis vaippoja ja en kyllä sorru toiste. Eivät ole kovin imukykyisiä ja ne meinaa painaa jälket tohon mahan ja nivusten tienoille kun tyttö on niin kova jo liikkumaan ja voimistelemaan ja ne ei joustaneet yhtään. Todettiin miehen kanssa et satsataan mielummin hyväksi havaittuihin vaippoihin. Enhän mie itellekkäään osta kuukautissiteitä sillä perusteella et mitkä on halpoja.

Parasta aikaa: Kuulosti mielenkiintoiselta tuo vaimot vaihtoon juttu mut en ois kyllä itekkään uskaltautunut mukaan. mua kait telkkarissa olo jotenkin jännittäis niin paljon et osaisinko sit olla oma itteni vai käyttytyisinkö jotenkin hermostuksissan aivan hassusti. Mulla on kiinnostanu ilmottaa tuo meän olohuone siihen Inno ohjelmaan muutos kohteeksi, mut miehen kanssa puhuttaessa ajateltiin et ei me varmaan kuitenkaan kehattaisiin. Ja liekkö ne tänne Rovaniemelle asti ees tuliskaan.

Vesirokko rokotteesta: En usko et meille tulee sitä otettua eikä meille oo tullu mitään lappujakaan siitä.

Nooran taidot:

-konttaa
-istuu
-nousee seisomaan
-seisoo ilman tukea
-kyykistyy ja palaa takaisin seisonta asentoon ilman tukea
-kävelee tuen kanssa sujuvasti
-yrittää ottaa ilman tukea askeleita, mut ei vielä oikein uskalla
-kiipeää portaita
-karhukävely asento onnistuu ja pystytään kurkkimaan omien jalkojen välistä
-hampaat harjataan itse
-vilkuttaa ja sanoo hei hei
-2 hammasta 3.tulossa
-sanoja joiden merkitys ymmärretään ja sanotaan tietoisesti:
anna, mamma, nanna, namnam, äiti, ätä (isi), että (vettä), taato (auto) tuti/tutu (tutti)
ja lisäksi kaikenlainen höpötys mikä alkaa muistuttaa jo oikeaa suomen kieltä :)

Hui kun tuota listaa tehdessä alko tuntuun et kyllä mun vauva on tainnu kasvaa taaperoksi. Niin isojen tyttöjen juttuja jo oikeasti osaa =)

Ton nukkuma homman kans meillä on nyt silleen et mie alotin Nooralle nyt unikoulun tuon nukahtamisen kanssa. Yöthän se on nukkunu pitkään heräämättä kertaakaan (silloin kun sen saa sit oikeesti rauhottuun nukkumaan).
Eka yönä meni puoltoista tuntia et nukahti. Eilen meni vajaa tunti ja nukku aamuun asti heräämättä kertaakaan.
Eli teen silleen et iltamaidon jälkeen vien sänkyyn, himmennän valot, silitän hetken ja toivotan hyvät yöt. Sit annan sen siellä höpötellä ja hyppiä ihan rauhassa. Sitten kun alkaa itkeen ja itku alkaa voimistuun niin sit käyn laittaan takas pötkölleen, rauhotan, silitän ja menen uudelleen pois. Eilinen oli jo paljon helpompi. Aijon nyt pysyä kovana tän asian kanssa. Vaikka tää nyt vissiin on tavallaan sitä "huudatus" unikoulua niin ei mulla ainakaan oo tuntunu mitenkään pahalta. Ehkä se johtuu siitä et Noora ei huuda mitenkään hysteerisesti vaan se itku on enemmänkin sellasta huomionhakuisuutta. Rauhottuu sillä nano sekunnilla ku meen sinne huoneeseen. Saas nähä miten tää pitemmän päälle rupee luonnistuun... toivottavasti tästä olis nyt sit apua.

Nyt en enää muista enempää juttuja mitä ois pitäny kommentoida, mut tulihan sitä jo tässäkin romaania...

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Kojo, Noora 9kk ja möykkis 18+2
 
:wave:

Nyt on sitten Peetullakin nuha, onneksi ei vielä ainakaan muuta.

Meille tuli sitten siskon tyttä (3vee) kolmeksi yöksi. Ihana kun on noista tytöistä nyt seuraa toisilleen. Yksi yö jo takana.

Moonlight ihanat hiukset teidän pojalla :heart:

Bruschetta meillä on melko samanikäiset lapset, meillä isompi on syntynyt 21 toukokuuta 2004 ja Peetu sitten 18 toukokuuta 2007. Eli kolmea päivää vaille kolme vuotta on ikäeroa. Meillä vanhempi on tyttö, sulla molemmat poikia =)

Hanna sinne vaan kuvauksiin B) Tsemppiä!!

Vesirokkorokotuksesta meillekkin sinne tuli kutsu (siis siihen tutkimukseen) ja ensin jo ilmottauduin mutta peruin sitten. Ongelmana aina hommata ölapsenvahti isommalle ja lähteä kaupungille ja kun 5 kertaa pitää käydä niin oma työnsä siinäkin ja kun yks auto vaan niin ois senkin kanssa ollut saikkausta. Ja kaveri sanoi että se on niin kamalaa kun pieniltä otetaan niitä verikokeita, ja kuitenkin tuossa aika monta piti ottaa. Että me sitten kestetään se rokko, ei ole ollut vielä tuolla isommallakaan.

Vaipoista meillä edelleen käytössä kestot, öisin Libero.

Peetun taidot:
-kierii
-istuu
-2 hammasta alhaalla
-höpöttää omaa kieltään, ja tapailee muutamia sanoja.
-pitää itse pullosta kiinni
-iloinen ja kiltti kaveri joka ei turhia kitise

Monilla on kyllä jo niin ison oloisia lapsia noiden taitojen suhteen, meillä Peetu kehittyy samaa rataa kuin siskonsakkin vauvana. Hyvä niin, äiti pääsee helpolla kun vältytään turhilta kolhuilta ja kaappien penkomiselta ;) Hyvinhän tuo on tyttökin kerennyt mennä vaikka myöhään liikkeelle lähtikin.

Mulla alkoi sitten menkat, vasta nyt :kieh: Ei näitä kyllä ikävä ole ollut. Kävin sitten ostamassa kuukupin ja hyvälle vaikuttaa. Onko muuten ekat menkat synnytyksen jälkeen runsaammat, kun tuntuu ettei mulla enne tällaista vuotoa ole ollut menkkojen aikaan :kieh: :x

Mutta nyt ruuanlaittoon, Peetulle jo soseet taas tein pariksi päivää. Ja sitten ulos. Ja ai niin, en minä mikään reipas ole. Olen vaan jäänyt lenkkeilemiseen koukkuun, eilen en päässyt, mutta tänään on pakko päästä jo. Olen huomannut että vaikka valvon myöhään, niin nykyään kun ulkoilen enemmän niin jaksan silti nousta aamulla yhdeksältä ylös ihan reippaana kun lapset herää. Peetu on aikaistanut ylösnousuaan tuohon yhdeksään, eikä haittaa ollenkaan, nukkuu silti yöunia 12-13 tuntia.

Mutta nyt :wave:
 
Täällä on tänään ollut niin ihana keväinen ilma!!

Hiihtoloma suunnitelmia tänään touhatttu aateltiin mennä kylpylään pariksi päivää kun ei lunta oo pulkkamäki juttuihin. Uimahousuvaippoja pitäis jostain metsästää ettei tuu kikkareet kylpylän altaaseen, heh. Mites muiden hiihtolomat?

VAIPPOINA käytetään meillä pamppersia ja ei oo ikinä vuotanut mistään päivällä eikä yöllä.

Mulla ei oo vieläkään alkanu MENKAT vaikka en enää anna tissiä kun kerran päivässä.

Kyllä te ootte tosi ahkeria laihduttajia ja liikkujia kun mä aina kaks päivää oon kevyemmällä ja sit jo repsahdan...

Vihtorin taidot

-ryömii
-istuu tuetta
-höpisee
-juo nokkamukista
-yksi alahammas

HANNA-77 Voi olis ollu hieno nähdä mainos..

Nyt täytyy mennä saunaan mut kiva lukee näitä juttuja!

t: Tähti75 ja Viku
 
täytypä tulla kehaseen et Noora oli päässyt tänään telkkariin :D
Olin mieki siinä, mut niin Nooran takana ettei minusta siinä paljoa näy. Oli siellä Tiistaisessa laskias tapahtumassa jossa oli sitä poroajelua niin kuvaaja paikalla ja sattu hyppäämään sen meän reen kyytiin kuvaamaan. Noora on se oikeanpuoleinen valkopipoinen tyttö joka pomputtelee mun sylissä siinä kuvassa. Jos joku sen pätkän haluu kattoa niin tuolta sen löytää. On suurinpiirtein puolessa välissä sitä ohjelmaa.
http://areena.yle.fi/toista?id=1073729

:D
 
Kojo, ihana. Olitte ennätystä tekemässä vai? Hauskan näköistä puuhaa! =)

Tulin vaan sulkemaan konetta ja tähän jämähdin. Peetu nukkuu tuolla nuhanenänä iskän kainalossa. Meillä kaikilla muilla nyt flunssa paitsi mulla. Vähän luulen että voisin jopa säästyä siltä, kiitos avantouinnin.

Tulin just lenkiltä, eilen en päässyt ja tuntui että oli ikuisuus kun viimeksi käynyt :D Kaverin kanssa sauvottiin 8km lenkki.

Mutta yritänpä sulkea nyt tään koneen, miehellä huomenna koko päivä töitä jos vaan raasu jaksaa olla kun kuumettakin oli. Ja sinni ei anna periksi hakea saikkua :/ Eli siis pitää heräillä aamulla noiden lasten kanssa...noista tytöistä kun ei tiiä mitä kaksistaan keksivät.

Kauniit unet :wave:
 
Kojo Muistelinkin illalla tota ohjelmaa kattelessa että olitte Roista.Kiva että on julkkiksiakin mukana =)
saatiinkos me muuten Hannasta toinen julkkis?

Meidän neiti osaa:
- Kiukutella
- liikkuu pyörien ja mönkien
- Höpisee omiaan(ei järkeviä sanoja)
- taputtaa"käskystä"
- Vilkuttaa heiheistä (useimmiten)
- ottaa tutin pois suusta kun pyytää
- Ruokkii koirat syöttötuolista
:LOL:
- kaksi hammasta alhaalla (tuli samalla kertaa)
- istuu itse,mutta taakse laitan silti pehmikettä varmuudeksi
- kävelee, kun pitää käsistä kiinni

Nyt ei tule muuta mieleen, mutta kyllähänne taidot koko ajan karttuu.


:wave:


Kippanan ja Sirppana :heart: (joka ei muuten tässä kuussa vanhene ollenkaan kun ei ole 30 päivää :LOL: )
 
Heips kaikille taas pitkästä aikaa! Meni taas eilinen ja tämä päivä että sain päivitettyä tiedot. Se on vaan niin jos ei joka päivä koneelle pääse sitte on niin paljon lukemista,. että se kestää taas pitkään ennenkuin on ajan tasalla.

Onnea tyttö83 :flower:

Moonlight kiva, että ultrassa oli kaikki hyvin.

Meillä käytetään Liberon vaippoja. Olen käyttänyt myös pampersin ja lidlin vaippoja mutta liberot tuntuvat parhaimmilta istuvuuden ja pitävyyden kannalta.

Toivottavasti Hanna-77 menet siihen mainokseen. Minusta se kuulostaa tosi hienolta tilaisuudelta.

Vesirokkorokotteen olen ajatellut tytölle ottaa.

Yöhoidossa tyttö on kerran ollut sillä tavalla, että isovanhemmat olivat täällä hoitamassa tyttöä. Kevään aikana menee kaksi kertaa pois yöksi kotoa. Minua jännittä jo aivan valtavasti. Ensimmäinen kerta on jo kolmen viikon kuluttua.

Tyttö on taas kipeä. Nuhaa. Kaksi viikoa ehti olla välillä terve ja taas kipeä. Ei päästy taas uimaankaan.

Meiilä osataan:
- kontata
-seisoa tukea vasten
- istua ja mennä itse istumaan
- pinsettiote
- kova tyttö höpöttämään, varsinaisia sanoja ei tule, minusta kylläkin sanoo äiti
- välillä kiljuu kovaa kun on innostunut
- viihtyy lattialla hyvin yksikseen
- antaa äidin ja muiden syödä rauhassa, ei vaadi pöydästä mitään
- nukkuu yöt, ei syö yöllä
- osaa katsoa missä kello on
- antaa suukon poskelle kun sitä pyytää :heart:
- kaksi hammasta alhaalla
- jotenkin tottelee kun kielletään
- kiltti ja iloinen tyttö
- tukka alkanut kasvaa ( ei siis tainnut meidän tytöstä jäädä kaljua ja hampaatonta)
- taputtaa käsiään yhteen

Tiistaina tosiaan oppi antamaan suukon poskelle ja silloin tuli toinen hammaskin. Joka kerta kun on ollut kipeänä on oppinut uuden taidon. Viimeksi siis oppi seisomaan tukea vasten. Mitä nyt mahtaa oppia. Ei ainkaan kävelemään, on kuin spagetti kun käsistä ottaa kiinni ja yrittää seisottaa.

Imetän edelleen ja kohta aloitellaan hampanmaitovalmisteilla. Torstaina tulee 10 kk täyteen, maanantaina ajattelin aloitella antamalla maustamatonta jugurttia.

Tyttö tykkää aivan valtavasti kirjoista. Niiden kanssa pelaa vaikka kuinka kauan. Nyt on muutaman kerran hermostunut kun olen antanut kirjan käteen enkä olekaan lukenut sitä.

Tytöllä on valtava viehtymys naruihin ja kengän nauhoihin, vetoketjuun, vaatteisiin ja kasseihin. Jos näitä on lattialla niiden kanssa nyplää vaikka kuinka kauan.

Nyt taidan mennä valmistelemaan tytölle ruokaa. Ollaan kahdestaan kotona, mies omien harrastusten parissa.

Täällä oli puhetta tuosta työn jaosta kotona. Mekin olemme vaihteeksi käyneet keskustelua siitä aiheesta. Toivottavasti tuottaa tulosta.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

lumikko ja tyttö kohta 10 kk
 
Huomenia!

huh huh, olipas urakka saada poika aamu-unille. Nyt ollaan pitkään käyty aamuisin aina ulkona ja Dani on nukahtanut rattaisiin. Nyt mies kävi koiran kanssa lenkillä ja laitoin Danin sänkyyn nukkumaan. Ei ollut ollenkaan samaa mieltä tästä muutoksesta normaaliin päivärytmiin :LOL: Vaikka käy kiltisti toisille päiväunille sänkyyn samoin kuin iltaunille. Pitää vähän aikaa sellaista unilaulua ja sitten nukahtaa. Nyt alkoi itkemään. Niinpä sitten ensimmäistä kertaa tuudittelin toisen uneen. Oli toisaalta mukava pitää sylissä noin lähellä :heart: , kun alkaa olla vähissä sellaiset hetket että Dani paikoillaan sylissä pysyy. Mutta täytyy kuitenkin jatkossa välttää, että ei osaa vaatia sylinukutusta.

Kiva pätkä oli Kojo, harmi kun sinua ei vain näkynyt siinä kunnolla =)

Listailenpas tähän vähän Danin osaamisia:
- konttaa (oppi juuri, ei osaa ryömiä)
-osaa ilmaista mielipiteensä, vahvasti :LOL: (selkä kaarelle ja parkaisu, jos asiat ei toimi pikkuherran mielenmukaisesti )
-on alkanut jokeltelemaan; vaavaa (tähän asti pelkkää murinaa, pärinää ja kiljumista, sekä eiei-huutoa. Sen oppinut ilmeisesti koiran komentamisesta, koska hokee sitä myös koiralle )
-neljä hammasta; kaksi ylhäällä ja kaksi alhaalla (rako hampaiden välissä ylhäällä samoin kuin äidillä ja tytöllä :kieh: )
-tietää mitkä asiat on kiellettyjä, ryntää kävelytuolilla tai konttaa niitä kohti samalla nauraen ja katsoo taakseen (ei-sana ei siis tehoa...)
-istuu ilman tukea
-vilkuttaa
-tanssii (hytkyy :LOL: ) musiikin tahdissa

Nyt ei muuta tule mieleen, ihana kyllä huomata joka päivä jotain uutta :heart:

Meillä mies taas töissä :/ Siinä mielessä hyvä, että rahatilanne tällä hetkellä tosi huono, mutta silti pitäisin sen välillä kotona mieluummin. On siis selvää, että meillä työnjako menee niin, että minä hoidan kodin, koiran ja lapset, kaikki paperiasiat (myös miehen) ja raha-asiat. Ja mies sitten... hmmm... hän käy töissä.

Tulipas nyt vähän ikävään sävyyn. Tänään on vähän sellainen päivä :ashamed: Täytyy nyt vielä lisätä, että tekee mies paljon noita miehisiä askareita kotona, juuri eilen illalla portit rappusiin Danin vuoksi. Ja sitä ennen tv-tason/viinitelineen alakerran takkahuoneeseen. Ja tietysti remonttia, joka tällä hetkellä on kyllä (onneksi) tauolla.

Juttelin äidin kanssa siitä meidän häämatkasta joka tehtäis noin vuoden päästä ja hän lupasi ottaa talviloman niin, että tulee sitten tänne hoitamaan lapsia. Ihanaa, omalle äidille sitä uskaltaa niin mielellään jättää lapset, kun hän tuntee kuitenkin parhaiten meidän tavat ja rutiinut. Ja ihanaa, että lapset saavat olla sitten omassa kotona. Hän mielellään hoitaa, kun ei ole aiemmin oikeastaan voinut välimatkan takia. Pääsevät tutustumaan paremmin toisiinsa, kun ovat keskenään.

Meillä myös liberot käytössä. Nyt viimepäivinä on ollut kyllä niin mahdotonta tuo vaippojen laitto :headwall: kun ottaa vaipan esiin niin poika kääntyy mahalleen vaikki miten yrittäis viihdyttää. Hätätilanteisiin on sitten muumihousuvaipat. :D Yön aikana ei Danilla tule vaippa kovinkaan märäksi, melkein kuiva vaippa. Toisin kuin isosiskollaan, joka oli yökastelija ja satunnaisesti kasteli vielä noin vuosi sitten. Onneksi tämä on ohi, kun vaivasi jo niin isoa tyttöä kovasti.

Vesirokkorokotus tutkimukseen
meidän oli tarkoitus mennä, mutta en ole kuitenkaan saanut aikaiseksi varata aikaa. Taidan sitten kuitenkin jättää välistä. Se influenssa rokotuskin sai aikaan niin kovat oireet, että jätin sinne toiseen rokotukseen menemättä.

Taas oikea romaani, vaikka jäi kommentoimatta yhtä sun toista :ashamed:

Nyt tämä äippä keittää kahvit ja ottaa lehden esiin, vielä kun pieni nukkuu :wave:

satu ja dani 9kk
 
Pizzapannari uunissa :p sitä ootellessa tulin käväsemään täälä :)


galluppiin ei vielä kävele.nukkuu välillä yön heräämättä/syömättä.jos syö niin aamuyöstä(klo4-5) heräilee.

osaamisia on kans listattu...laitanpas minäki mitä nyt mieleen tulee:
*ryömii
*nousee tukea vasten
*taputtaa,heiluttaa
*höpöttelee
*istuu tuettuna(vieläkään ei ite lattialla kauan pysy)
hmmm mitähän vielä....sitten pojalta löytyy hampaita yläällä 4 ja alaalla 3,neljäs tulossa.tukkaa niin paljon että leikattu jo on silmiltä ja takaa. ja mitäs muuta...ei nyt muistu mieleen.

vesirokkotutkimukseen ei oo kutsua tullut eikä siihen mentäskään kun rokko jo sairastettu.
vaippoina käytössä muumit ja välillä kestoja. housuvaippoja kun aletaan käyttämään niin siirryn varmaanki liberoihin...esikolla ne.

yöhoidossa ei oo ollu poika vielä eikä varmaan meekkäään hetkeen.ei oo esikkokaan ollu....ei oo tarvetta ollut. tänään jää mies lasten kans kun mulla on kaverin kolmekymppiset :D ja toisenki kaverin synttärit olis että käväsen varmaan sieläkin illan mittaan :)

nyt soi puhelin :wave: lauantain jatkoa kaikille!
 
Aika hiljasta täällä ollu.. kirjottelen jotaki ja nostelen samalla :wave:

Elikkä eilen vein miehen juna-asemalle ja tullessani pohdin sitä työtarjousta ja siinä kävi sitte niin, että en saa lapsille hoitajaa niiksi kolmeksi päiväksi, joten en voi ottaa sitä työtä vastaan... :/
Kävin kaikki kelvolliset vaihtoehdot läpi, mutta ei löytyny ketään, joten se siitä.

Täällä pakkasta -20 astetta ja Paavo heräs vasta päikkäreiltä ulkoa.. Nukku melkein 3 tuntia siellä. Aamupäiväunille laitoin sen untuvamakuupussin kans ulos, muttei nukkunu ku reilun tunnin ja heräs aivan hikisenä sieltä.. mahoton hikilimppu :D Eli kunnon pakkasillaki vain tavallisessa vaunun pussissa ulos :whistle:

Meillä käytetään vaippoina Libreron Up&Go XL vaippoja, ei valskaa ja iho kestää.

Kojo oli kyllä kiva filminpätkä...tosin ois ollu mukava jos sinuaki ois näkyny paremmin ;)

Mies on vielä reissussa, soitti tunti sitte Kokkolasta.. eli kotiapäin on tulossa... arvioitu "laskeutumisaika" tänne on kello 23 aikoihin. Saas nähä mimmosen kaaran on ostanu.

Niin sitä piti vielä kertoa, että eilen ku kävin sen miehen viemässä niin anoppi hoisi Paavoa ja tyttöjä sillä aikaa niin tottakai Paavo oli ottanu ensimmäiset konttaus askeleensa just silloin... Siis poika eka kertaa hoidossa ja heti tekee jotain semmosta, minkä mie olisin halunnu nähä. Kai se on joku Murphyn laki.. :headwall:
Hyvin olivat pärjänneet... Vanhin tyttö oli syöttäny ja juottanu pojan.. anopin oli tarttenu olla vain tukena tytöille. Ihanaa ku nuista vanhemmista on jo apua hoitohommissa...
Nytki tuolla alakerrassa menevät takkaa ympäri mahottoman naurunkäkätyksen kanssa... Paavo varsinki kiljuu ja nauraa =)

Nyt täytyy lähteä laittamaan takkaan lisää puita ja nauttimaan laatuajasta lasten kanssa ;)

Hanna ja Paavo :heart:
 
Heippa :wave:

Minäkin tulin kurkistamaan mitä kuuluu :) Meillä on ollut nyt vähän täpinää parin päivän ajan ja olo on ollut vähän jyrän alle jäänyt....

Lapset on riidelleet ihan älyttömästi, oikein haastamalla haastavat riitaa ja kiukuttelevat ja äksyilevät :( En tiedä onko nyt taas sellainen kausi meneillään, että mikään ei ole hyvin kenelläkään, no tyttö 3v ja Maija on suht tyytyväisiä :D

Minä kävin kampaajalla torstaina ja oli kyllä ihanaa päästä ihan yksin sinne. Perjantaina käytiin uudelleen kampaajalla, silloin vuorossa tyttö ja poika. Maija katseli rauhassa menoa kampaamossa ja nukahti hetkeksi syliinkin :) Oli kiva, kun saatiin edullisesti ostettua meidän kampaajan tyttären vanhat lautailukengät esikoiselle! Ne oli tosi hyväkuntoiset, ei ole montaa kertaa niillä laskettu ja 15e kustansi, pidin edullisena ostoksena :)

No, perjantai oli sitten aikamoinen päivä sen kampaajan jälkeen... Kämppää yritin siivoilla, mutta tuntui, että se leviää käsiin sitä mukaa sieltä päästä, mistä on siivouksen aloittanut :/ Mies oli pitkän päivän töissä, mutta pelasti onneksi illan ja toi meille pitsaa :p (oikein hyvää laihdutusruokaa :D :ashamed: ) No, illalla huomasin sitten, että tyttö ja poika olivat piirtäneet meidän kaksi vaaleaa nojatuolia täyteen pisteitä ja viiruja :eek: :headwall: Mies hinkkasi tuoleja tahranpoistoaineella ja viirut hävisi, pisteet jäi :( Täytyy koittaa jotain vielä jämäkämpää niihin.

No, ilta jatkui niin, että miehen piti päästä ajoissa nukkumaan, kun lähti sitten aamuyöstä töihin. Poika ja tyttö olivat kaksistaan vessassa ja pian toinen kaksosista tuli kertomaan, että tytön pää on täynnä saippuaa ja hiuksia on lattialla :eek: Mies lähti pesemään tytön hiuksia ja minä ihmettelin, että mistä irtohiukset on lattialle tullut... Kynsisakset oli nätisti paikoillaan pikkukopassa hyllyllä... Poika sitten paljasti, että tyttö oli tullut kampaajalle :headwall: Vähän se naurattikin, mutta enimmäkseen harmitti kyllä :/ Tytöllä on nyt sitten mojova aukko keskellä otsatukkaa :D Onneksi on kyse kasvavasta luonnonvarasta ;) Kestää tosin ehkä hetken, että kasvaa otsatukka kohdilleen, kun oli hiukset nipsastu sitten ihan päänahasta asti :whistle:

Jotta ilta olisi ollut täydellinen, niin Maijalle nousi kuume ja kauhea räkätauti. Ja minulla alkoi tänään kirppispöytä (jonka olen tiennyt viimeisen kuukauden ajan...) mutta tietenkään yksikään vaate ei oltu hinnoiteltu :ashamed: :snotty: Siinä meni iloisesti loppuilta hinnoitellessa ja hyssytellessä aina pienin väliajoin Maijaa takaisin uneen. Lopulta nuokuttiin miehen löhötuolissa Maijan kanssa sylikkäin ja katsottiin sitä Cheatersiä Subilta :headwall: :LOL:

Ai niin, olihan siellä illalla vielä yksi situation, kun toinen kaksosista sai oikein kunnon raivarin :/ Hän on kärsimätön luonne ja noita raivareita on aina välillä tullut pienestä asti. Nyt ollaan menossa siihen kolmannen luokan terveystarkastukseen ja aion ottaa ne puheeksi siellä. Hän ei oikein kestä vastoinkäymisiä ja pinna on niin lyhyt, että jos saisi jotain apuja terkkarilta, että kuinka häntä voisi tuossa asiassa tukea. Kun omakin pinna on niin lyhyt, niin olemme hänen kanssaan sitten aina ajoittain törmäyskurssilla... :ashamed: Sovittiin kuitenkin asia tytön kanssa ja miehen kanssa yhdessä hänelle taas asiasta juteltiin.

Maijan kuume vain jatkuu tänäänkin ja kovin räkäinen tuntuu olevan. Toivottavasti menisi pian ohitse, niin olisi toisella helpompi olla.

Anteeksi kun taas tuli näin omanapainen romaani :ashamed:
Mutta hengissä ollaan, kynttilät palaa (mansikkaraparperia ja valkolumimarjaa :) ) ja ostin kirppisreissulla meille vähän herkkuja (minäkö lohdutan itseäni herkuilla... :kieh: :headwall: :D ), lapset katsovat Huumaa ja Maijan puuro on jäähtymässä. Pian pienet menee nukkumaan ja isojen kanssa katsellaan vielä Selviytyjät.

Voimia kaikille ja huomenna on päivä uusi taas :) :hug:

Voikaa hyvin ja öitä :wave:

aika-väsynyt Parasta aikaa ja kovin-kipeä Maija :heart:
 
Yöhoidossa ei ole Rasmus ollut, me ollaan maailman nynnyimpiä sellaisessa. Meidän esikoinenkaan 9 ja puoli vuotta ei ole koskaan ollut missään yöhoidossa/ -kylässä... Josko syksyllä ekaa kertaa yritettäisiin aktivoitua tässä asiassa, kun on meidän 10-v. hääpäivä.

Hanna harmi, ettei onnistunut se mainoskuvaushomma! Oishan se varmasti ollut mielenkiintoinen kokemus, ja meistä olisi ollut äärettömän hauska nähdä sut ruudussa! No, toisen kerran!

Vesirokkorokotusta en ota ainakaan vielä, ehkä sitten, kun palaan hoitoon, jollei Rasmus ole sitä silloin sairastanut. Mun kaveri kertoi, että niille oli otettu 3 lapselle, 150 euroa per kuono. Ja kaksi lapsista oli silti saanut taudin. Eivät olleet saaneet rahoja takaisin, koska kuulemma rokotuksen suojaa ei ole väitettykään 100 %:ksi. No, toi oli varmaan harvinaisen huonoa tuuria. Musta olisi melkein paras, että tauti tulisi nyt kun olen vielä kotona.

Parasta aikaa jaahas teillä on sitten käyty vähän enempikin kampaajalla! =) Olen ihmetellyt, ettei noi meidän vekarat ikinä ole keksineet alkaa leikellä tytön pitkää tukkaa. Meillä ei edes ole otsatukkaa tytölle leikattuna, joten kasvattaminen todellakin kestäisi... Munkin pitäisi koota kirppikselle vietäväksi romppeita. Musta tuo hinnoittelu on todella vaikeaa, varsinkin kun en itse juurikaan käy kirppiksillä, en tunne hintatasoa. Maijalle paranemishali!!!!

Mie jään huomiseksi yksin kotiin, kirjoittelemaan tutkimustani... Muut menee anopille, enkä mä pääse taaskaan... :( :kieh: (ei vaan mun anoppi on oikein kiva, mutta vielä kivampaa on olla päivä yksin kotona ja saada opintoja eteenpäin).
 
Jospa kerkiäis kirjoittelemaan kuulumisia. Aamulla meinasin, mutta oli huoltokatko. Nyt en jaksanu laiskuuttani pistää ylös mitä ootte kirjoittanut. :ashamed:
Juuso oli kans kummiensa luona yö kylässä. Kummit haki eileen viiden aikoihin ja nyt kahdelta palautui kotia. Oltais jo haettu aamupäivästä kotia, mutta ei suostunut tulemaan. Oli kuulemma niin paljon hommia tekemättä. Olivat menneet siivoamaan tallia ja Juuso oli vielä päässyt ponilla ratsastaan.

Onneksi on olemassa tuollaiset kummit. Mulla olis nimittäin varmaan pää pamahtanut eileen jos Juuso ei olis päässy hoitoon. Aamulla itkua väänsin, kun olin niin väsynyt ja toivoton Juuson kans.
Kun nyt on sellainen vaihe, ettei mitään uskota mitä sanotaan länkytetään vastaan ja irvaillaan. On jatkunut aika kauan. Ei tiedä mitä tekis, kun ei hyvällä auta, ei pahalla, lahjontaa on turha yrittää.
Mutta nyt tuntuu, että tuo hoito teki kummallekin hyvää. Kun me kummatkin ollaan Juuson kans samallaisia kovapäitä, että voin vaan kuvitella miltä susta parasta aikaa tuntuu. :hug:

Yöhoidossa Justus ei ole vielä ollut, olis varmaan 1 kerran ollut jos ei söisi tissiä. Muutenkin on hoidossa vähän ollut.

Galluppiin vastaus: Ei nuku öitä, kävelee tukea pitkin.

Taitoja: Istuu ilman tukea, pääsee istumaan kun seisoo ja ylös taikaisin.
Hampaita: alhaalla 3 Ylhäällä 4 ja hiukset menee luonnon kiharalle niskasta. :heart: Ruvennut muutaman päivän sisään höpöttämään aivan valtavasti. Komentaa, Astianpesukoneelle tullaan kans yli nopiaa, kun huomaa, että aukaistaan.

Meillä olis ollut keskiviikkona vesirokko tutkimukseen aika, mutta piti siirtää kun tuli tää flunssa ja taas korvatulehdus. :( Onneksi yöt on nyt rauhoittunut, että jaksaa jotain tehdäkin.

Hannakos se mun kuntoa kehui? Kiva kuulla, että sitä voii pitää ihan hyvänä.
:LOL: Vaikka ittestä tuntuu, että on huono.
Harmi, kun et Hanna päässy sinne kuvaukseen, mutta mä uskon, että sillä oli joku tarkoitus mikset saanut hoitajia.

Mulla on nimittäin sellainen ajatus maailma, että asioilla on tapana järjestyä ilman suurempaa murehtimista ja että asioilla on omat tarkoituksensa. Niillä kipeimmilläkin.
Mulla on tää teksti synkän kuuloista. :LOL:
Laitan tähän lopuksi kuvan poijista, minkä otin meidän mettä retkeltä.

Mutta nyt valmistautumaan illan sähly peliin.

Voikaa kaikki hyvin ja kirjoitelkaa paljon asiaa!!

Elli Ja Justus
 
Lanella
Neitihän on jo 8kk ikäsestä kävelly tukia vasten, mutta tänään sohvalla seiso ja oikeen keskitty ottamaan ekan askeleen... mutta mätkähti kuitenkin pehmeälle alustalle.

Meillä syöminen on tosi vaihtelevaa. Välillä ei mikään oikeen mee ja välillä taas syö kun hevonen.

Uusia kestovaippoja oli pakko napsutella, kun nyt on selvää, ettei yhen taskut oikeen tuu toimimaan tällä :$
 
Heips!

Nyt ollaan tultu takas kotiin.
Nopeasti viikonloppu meni äidin luona ja käytiin muutamissa kaupoissa.
Löysin Samulle halvalla bodyn, housut ja ekat kengät.
Mirolle löysin vain pitkähihaisen t-paidan.

Kyllä nyt on olevinaan niin väsynyt olo, että olla ja osaa.
Äidin luona kun ei ole oikein kunnollista nukkumapaikkaa mulle, joten nukun semmoisessa ilmalla täytettävässä vara vuoteessa.
Miro pomppi muutaman kerran sen päällä, niin siitä poikkesi sisältä jotkut kiinnikkeet, niin se oli kuin pallo sen jälkeen.
Hankala siinä oli nukkua, kun kääntyi niin tuntui kun olisi tippunut sen päältä.
Se oli keskeltä ihan kuprulla, niin se koko patja keikkui kun siinä oli.
Joka kerta kun käännyin, niin heräsin siihen, etten tipu siitä. :D

Pojat nukkuivat ihan hyvin, Samu matkasängyssä ja Miro jatkettavassa, mikä me sinne hommattiin yks kerta.

Tiitteräinen Onpas meillä tosiaankin melkein saman ikäiset lapset.
Miro on syntynyt 21.6-04 ja Samu 20.5-07. =)

Mutta nyt en jaksa kirjoittaa enempää, joten varmaan huomenna sitten lisää.
 

Yhteistyössä