Toukovauvat -07 Helmikuu

joukkoon minäkin, jos sopii. Meillä poika syntynyt 2.5.07.Ei vielä kauheasti liiku, vähän pakittelee ja viisaria pyörii, mutta lähtee varmaan liikkeelle hänkin:).Enemmän tuntuu olevan halukkuutta puhepuoleen, tapailee kovasti sanoja ja matkii äänenpainoja ym.Hetkeäkään ei malttaisi olla hiljaa.Onkos teilä muilla samanikäisiä, jotka ei vielä kauheasti liiku, tai aiemmat lapset olleet sellaisia? En nyt varsinaisesti huolestunut ole, koska kehityksessä kuitenkin mukana ok ja liikkeelle lähtöä saattaa viivästää hieman karsastaminenkin, mitä esiintyy.

Liigapörssiin ei (tietääkseni) ole meillä hurahdettu, mutta mikä tahansa jalkapalloon liittyvän vie miehen mukanaan:).
 
Täällä taas. Maha täynnä peruna muusia ja poronkäristystä. :p

Tervetuloa hemunen! Joukkoon aina mahtuu mukaan.

Meillä ollaan ajois lähretty liikkeelle, mutta tuo jutustelu puoli on vasta nyt ruvennut tulemaan. Eikä mitään selkeitä sanoja...Omaa höpötystä. :heart:

Elli Ja Justus
 
Hemunen tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!

Kävin tänään siellä kuntoklubilla, oli tosin kivan näköistä. Mukava kun on vain naisten paikka. On siellä kuntosalikin, mutta lähinnä olen ajatellut käydä ohjatuilla tunneilla. Ajattelin aloitella erilaisista pehmommista wellbeing tunneista ja sitten on kivalta kuulostavia tanssillisia tunteja, jotka erityisesti kiinnostavat. Sekin oli kiva, että oli eri pituisia tunteja, joskus on kiva vaan piipahtaa puolen tunnin ohjatussa ja jatkaa vähän salilla. Yleensä sinne pitää ostaa 1 tai 2 vuoden kortti, mutta nyt mun kaverilla oli se tilanne, ettei se voi jatkaa, niin sain ostaa sen loppuvuoden 7 kk, juuri se aika kun olen ainakin vielä kotona.

Lobelia: hauska kananen teillä! Meillä tehdään illalla fondueta lasten toivomuksesta. Eihän se mitään terveysruokaa ole, mutta aina lauantai-iltaisin on jotain lasten herkkua tyyliinn tacoja, pizzaa... Ja onhan siihen dipattavaksi kaikkea terveellisiä kasviksia ja hedelmiä. Meillä on jotenkin niiiiiin kaavamaiset nämä ruokahommelit. Arki-iltaisin arkiruokaaa kuten lihapullia, makaronilooraa, lauantaina päivisin keittoa tai kalaa, lauantai-ilta jotain "herkkuruokaa", sunnuntaina juhlavampi liha-kasvisruoka ja sunnuntai-ilta pannari, lätyt tai puuro. Vähän liiankin rutiinimaista mulle, mutta tällaiseksi tämä on mennyt.
 
Argh, kirjotin just mutta sitten poistin... :kieh: varmasti tuli kaks kertaa se teksti ja kun toisen poistin, oli toinenki hävinny ku pieru saharaan :LOL:
Nooh, yksikseni oon kotosalla niin kirjotampas uudestaan.

Naurattaa meiän pikkuneiti, ku se huutelee tät-tät-tät-tät-tää samalla nuotilla kun kanat kot-kot-kot-kot-koo:nsa :LOL: ja toisinaan kyllä tulee niiiiiin komentavasti..

Tiitteräinen, varmaan joka viikko käy mielessä että pitäs kyläillä. Puolin ja toisin :) Jos houkuttelis sen toisenki kaverini sieltä päin yhtä aikaa kun se tietää missä asutte. Ja kun yhesti kävis niin sit uskaltas tulla toisteki :LOL: Mutta vaihellaampa yv:tä tuosta jutusta.

Juu uusia mukaan vaan, tervetuloa :) tää on virkeä palsta, aina eka sivulta löytyy.

Ruuan laittoon pitäs singahtaa ja lenkille tekis mieli mullakin..ei oo moneen päivään päässy kunnon lenkille ja tuntuu että pää hajoaa sen takia.

:wave:
 
Heipparallaa :wave:

Mä en nyt jostain syystä pääse tohon viimeiselle sivulle, mutta koitan, jos tämä kirjoitus kuitenkin onnistuisi ja pääsisin sitten sinne :D

Kojo :flower: Onnea Nooralle ensiaskeleista :flower: :hug: Kyllä tuntuu haikealtakin, kun meidän vauvelit kasvaa niin hurjaa vauhtia...

mennis minulla vähän tuollainen sama asenne, että lapsille sattuu ja tapahtuu... Eli en pitäisi sinua huolettomana äitinä :D Kaikkea ei pysty estämään, vaikka kuinka haluaisi. Nyt en kyllä ehdi koko ajan juosta lasten perässä, mutta en kyllä tehnyt sitä esikoisenkaan aikana, eli kyllä se taitaa olla luonnekysymys :)

Tiitteräinen, paranemis :hug: teille! Minun äitipuoleni on kanssa Tuppermyyjä ja kertoi, että nokkamuki tulee uudelleen markkinoille! Huippua! Se on tosi kätevä kapistus :)

Helinä-83 tuoksuttelin kyllä sitä suklaatuoksua siellä kutsuilla, mutta en oikein tykännyt... Oli minusta niin voimakkaan tuoksuinen :/ En tiedä sitten miltä tuoksuisi, kun sitä polttaisi. Tykkäsitkö sinä siitä?
Aika hurjalta tosiaan kuulosti, että kätilö on kieltänyt kertomasta synnytyksestä... :hug: Mutta tekstisi perusteella kuulostaa, että olet kuitenkin aika sinut asian kanssa, vaikka varmasti paljon on vielä selvitettävääkin. Ja tietysti kun uusi synnytys joskun lähestyy, niin varmasti kaikki muistot tulee toisellatavalla pintaan, silloin on varmasti hyvä käydä juttelemassa asiasta hoitohenkilökunnan kanssa.

lobelia-80 siivouksesta kyselit :saint: Minä en ole kyllä mikään himosiivoaja :ashamed: Kärsin kyllä sotkusta ja epäsiisteydestä, mutta mistä saisi ne ylimääräiset tunnit ja kädet :/ :headwall: Yritän kyllä pitää sellaisen perussiisteyden, ettei koti pääsisi ihan hirveäksi lääväksi, välillä se ei onnistu.. Imurointia tulee tehtyä useita kertoja viikossa, kun leivänmuruja ja pölyä tulee tosi nopeasti lattioille. Lattioiden pesuahan inhoan, joten sitä teen harvemmin. Minulla on kyllä sellainen yksi juttu, mistä yritän pitää kiinni, eli iltaisin laittelen tavarat paikoilleen, viikkaan viltit sohvan reunalle, jos ne on olleet majaleikeissä ja suoristan sohvatyynyt. Tiskaan astiat ja pyyhin kaikki pöydät. Aamuisin on ihanaa herätä, kun nämä yhteiset tilat on kunnossa. Lasten huoneissa saattaa lelut vähän jäädä levälleen. Tiitteräinen taisi tehdä samalla lailla tuon illan kanssa, että järjestät paikat illalla kuntoon.

Moonlight-80, paranemis :hug: teillekin :)

Tänään mulle taisi iskeä joku salama päähän :) Eilen illalla nimittäin jo päätin, että tänään meillä siivotaan :saint: Säätiedotus lupasi niin hyvää pakkaskeliä ja lattioilla nuo mehutahrat ja muut mössöt alkoi niin sieppaamaan, että siitä se sitten lähti. Aamulla kun herättiin, niin vein heti matot ulos ja imuroin koko kämpän. Maijan ollessa päikkäreillä sain luututtua ja tein oikein veden sankoon ja pesin seiniä ja ovia :eek: No se ei kyllä kuulu yleensä siivoukseeni :D Mutta kun se draivi tulee päälle, niin sittenhän se on tehtävä!

Nyt on ihana olo, kun vielä on puhdasta ja siistiä :LOL: Miten siivouksen jälkeen voikin tulla näin hyvä fiilis? Vähän kuin olisi kiskaissut kunnon lenkin :D

Esikoinen halusi, että paistetaan vielä illalla lettuja :p Kun saapuu uintitreeneistä, niin pääsee paistohommiin, taikinan tein jo tekeytymään jääkaappiin. Ja illallahan tulee sitten vielä Selviytyjät, meidän lemppariohjelma :)

Mutta nyt täytyy mennä, sisko tuli käymään ja pitää näyttää hänelle koneelta yksi juttu :wave:

Ai niin, vilmis minäkin olen välillä ajatellut, että pitäisiköhän kuitenkin kirjautua sinne kerhoon. Uskon ja itse asiassa tiedänkin, että minut on täältä tunnistettu ja pinoamme luetaan ahkerasti taustalta ;) Mutta ei se toisaalta haittaa minua, kun ei ole oikein mitään salaisuuksia :D Toisaalta olisi kuitenkin ihanaa kirjoitella "vain" meidän omalla porukalla :) Olisiko muut halukkaita siirtymään suljettuun kirjoitteluun?

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Tulin kuulumisia lukemaan, mutta en päässyt tuonne seiska sivulle.

Eilen illalla kävin lenkillä ja tuntui vähän oudolle olo. Tuntui että iho ihan hellänä jos koskeekaan. Ja se kuumetautihan se sitten tuli. Mulla on normaalilämpö 35.5 enkä muista että mulla ois koskaan ollut kuumetta. Tänään oli aamulla sitten 37.03 ja se on mulle jo aika korkea lämpötila. Olo oli sen mukainen. Kurkkuun koskee, päätä särkee ja tosi väsynyt olo. Mies perui reissunsa ja on päivän meitä hoitanut. Esikoisella siis sama tauti ja Peetullakin oli vähän lämpöä ja en tiä mistä johtui että oksensikin kerran. Ja tää tauti voi kuulemma viikonkin kestää. Oon nukkunut lähes koko päivän. Ja miettinyt että miksi sitä ei jaksa olla kiitollinen silloin kun on terve. Oikeasti kauheaa kun on itse sairaana ja lapset myös. Saas nähdä jos tää nyt jatkuu että miten pärjätään ensi viikko kun miehen kuitenkin pitää töihin mennä. No, se on sen ajan murhe sitten.

Nyt tuli omanapainen tilitys, taidan taas kaatua sängyn puolelle.

ISO :hug: kaikille sairasteleville ja toki muillekkin!

Hyvää yötä! :wave:
 
On tää rasittavaa. Mä en pääse lukemaan ollenkaan viimeistä sivua. Aukenee vaan valkoinen sivu. :kieh: :( Niin haluaisin lukia teidän juttunne mitä ootte kirjoittanut.

Meillä ollaan siirytty sivuvaunu nukkumiseen, eli justuksen pinnasänky on meidän sägyssä kiinni. Viimme yö meni 1 heräämisellä sitten, kun oltiin saatu mies nukkuun. En oo muutakaan keksinyt korviketta ainakaan vielä tuohn välis nukkumiselle, mihkä oppi nyt, kun oli kipiä.
Silloinhan otin väliin nukkuun, kun en jaksanut miljoonaa kertaa nousta imettämään.
Eli oma vika, kun on tälläinen "ongelma". Ihanaa se on, ku on toiselle noin tärkeä. :heart:

Ootteko te muut huomanneet, että rupiaa vähenemään päikkärit yksiin vähän pitempii?
Meillä on menty nyt melkei kokonaan tää viikko 1 pitemmillä päikkyysillä ja illalla menty varemmin nukkuun.
Mutta nyt ruoan laittoon. Toivottavasti tää vika saadaan pian korjattua. Muuten tulee paniikki kohtaus. :LOL: Niin koukkuun oon jäänyt tänne palstalle. :whistle: Mutta siitä saa syyttää teitä muita, kun ootte niin ihanaa porukkaa. ;) :hug:

Elli Ja Justus
 
Yritänpä vielä kirjoittaa, kun en pääse viimeisemmälle sivulle millään katselemaan teidän muiden juttuja.Eli vieläkös huolitte minut mukaan? Meillä poika 2.5.07 syntynyt.Kyselin myös jo aiemmin, onko kaikkien toukovauvat jo lähteneet liikkeelle?Meillä vielä viisaria pyöritään ja pakitellaan,puhepuoli tuntuu olevan paremmin alulla.
 
Meillä tosiaan ei tämä netti ole toiminut, enkä ole päässyt teitä moikkaamaan:(

Kovasti tekstiä tullut =) , ja joku ongelma kun en pääse lukemaan tuota viimeisenä olevaa sivua.. mutta pikaisesti tässä kuulumisia:

Töissä menee hyvin, Peppikin viihtyy hoidossa kivasti. Nukkuu ja syö siellä reippaasti:)
Peppi oli ekaa kertaa yökylässä kun vietettiin hääpäivää. Siskon luona oli ja hienosti kaikki meni. Söi, kakkas, saunoi ja nukkui niinkuin kotonaan olisi ollut. Hoitaja ei ollut nukkunut ihan niin hyvin kun tietty uusi tilanne heillekin...

Peppi heräs päikkäreiltä, koitan päästä illalla takas.

:wave: EKÄ ja Peppi
 
Mä en saa näkyviin enää viimeistä sivua meitin ketjusta, pelkkää valkoista näyttää. Näköjään antaa mun sentään kirjoittaa. :(

Ei sillä eipä mulla asiaa ole, mut vähän harmi kun ei pysty lukemaan palstan kuulumisia.
 
Mä en ymmärrä miksi en pääse tuolle 7 sivulle. Tulee vain kokonaan valkoinen sivu ja lukee valmis.
No kirjoitan nyt sivulle 6, kun kumminkin sen pitäisi tulla sinne 7 sivulle.
Harmi etten näe mitä olette kirjoitelleet.

Huh...että mä olen ollut koko viikonlopun väsynyt.
En tiedä mistä johtuu, mutta väsyttää vaan.
Tänä aamunakin oli todella väsynyt, johtuen siitä, kun Samu heräsi samaan aikaan kuin iskä.
Iskä lähti aamuvuoroon ja mä sitten onneksi sain Samun nukahtamaan takas maidon avulla.
Kello oli tuolloin viisi. Nukahdin koira kainalossa uudelleen ja heräsin ennen puolta kasia, kun Miro nousi pois sängystään.

Täällä paistaa aurinko niin ihanasti.
Jospa auringon paiste hieman piristäisi minua. :D

Samu se naureskelee mulle sitteristä ja Miro roikkuu sohvan selkänojan päällä.
Olen Miroa siitä miljoona kertaa komentanut, mutta silti se aina kapuaa sinne.

Mutta nyt menen tekemään Samulle uuden satsin porkkana-ohrasosetta.
Se tykkää siitä todella paljon. =)
 

Yhteistyössä