***Toukovauvat 2007*** elokuu

palaan vielä tänne kun ukko nukuttaa isompaa :) pikkumies se nukkuu edelleen,joten yöunilla juu on.
Tirlittanille mahdottoman paljon voimia sinne tulehduskierteeseen! :hug: kyllä varmasti aivan kamalaa olla jatkuvasti rintatulehduksessa ja vielä kaks vauvaa imetettävänä!toivottavasti joku ratkasu löytyy ja helpottaa!!

Stiinas säkin kirjotit tosta "raivarista",helpottava kuulla et muidenkin vauvat tosiaan saa tollasia ihme itkukohtauksia :eek: meidän tämän päiväinen kohtaus oli kyl suurin,ei ennen oo nii kauan huutanu. mut niiku sanoit moni asia yhtä aikaa saattaa myös olla syy--->maha,nälkä ja väsy ;) aina ei tunnu äiti tietävän,ainaki musta välillä tuntuu etten aina tiedä mikä toisella on :ashamed: toivottavasti nyt kuukauden kuluttua olis mahavaivat historiaa kun 4kk tulee ikää.luulis ainakin helpottavan.

mut nyt syömään ja nukkumaan!!!!! :wave:

Jospa minäkin ehtisin pikaiseen kirjoittamaan kuulumisia, vaikkei tänne sen ihmeempiä kuulukaan. Poika kasvaa hurjaa vauhtia. Taas oli tullut reilu kilo lisää painoa ja 5cm pituutta kuukaudessa. Ihmettelinkin, kun olin juuri ottanut pojalle isompia vaatteita käyttöön, niin kolmen viikon päästä piti ottaa taas isompia. Mut ei ihmekään, jos pituutta oli tullut sen 5cm :D Kovin pieneltä meidän isomies kuitenkin vaikuttaa teidän useimpien vauvojen rinnalla, kun (3kk) painoa oli sen 6410g ja pituutta 60cm ;)

Kovasti Miska höpöttelee ja muutamat naurutkin on jo meille kaikille päästellyt :heart: Vielä ei olla käännytty kumminkaan päin, kun käsi kinnaa vastaan ja vatsallaan ei juurikaan viihdy. Meillä on nyt pari viikkoa nukuttu noin 9 tunnin yöunia =) Toivottavasti jatkuukin näin. Huomasin muuten, että taas kun tuo yösyöttö jäi kunnolla pois, niin maidontulokin on vähentynyt. Onneksi pakkasessa on paljon maitoa, niin voin sieltä antaa, jos päivävarasto alkaa loppumaan ;)

Oih, Mennis on päässyt kirjan pariin. Mulla olis montakin uutta kirjaa, jotka odottaa lukijaansa, mutta en ole vielä ehtinyt niiden pariin. Monesti olen miettinyt, että tänään aloitan, mutta sitten on tullut paljon muuta. Ja hommaa hidastaa sekin, kun olen vielä niin pöhkö, etten voi rauhassa rentoutua kirjan parissa, jos kämppä on sotkuinen. Voitte kuvitella, että kuusi ihmistä, kun asustaa 91m2, ei koti yksinkertaisesti pysy paria tuntia kauempaa siistinä ( tai ei ainakaan meillä ) :ashamed: Mites teillä muilla, joilla on useampia lapsia, teidän isommat osallistuu kotihommiin? Meillä muksut 10 ja 14v tyhjäävät astianpesukoneen vuorollaan ja vievät roskia pihalle. Omien huoneiden siivous kuuluu heille. Näiden lisäksi silloin tällöin tekevät jotain pikkuhommia. Jos haluavat rahaa, esim.leffaan tai muuhun suht kalliiseen, katson sitten jonkun homman, minkä tekevät sen "rahan eteen". Tänään 10v oli niin kultainen, että teki äidille yllätyksen ja laittoi pyykit narulle :heart:

Nyt täytyy lopettaa ja alkaa laittamaan isompaa pikkumiestä iltapalalle ja nukkumaan.

Sammakko + Miska kohta 4kk :heart:

Heippa kaikille...

Täällä minä ja toukokuun 8. syntynyt tyttöni Peppi. Nyt 3.5kk ja viime neuvolakerralla tyttö oli 60cm ja 5270g. (synt. 53cm/3320g)
Saatin ekat rokotteet ja annettiin myös rotarokote.

Meillä kovasti tartutaan kaikkeen mikä käden ulottuvilla vaan on ja käännytään mahalleen, kauaa ei taida enää mennä siihen että lähtee eteenpäin. Kova on yritys :) Ei malta millään olla selällään, sylissäkin nostaa itsensä istualleen..olen sitten antanut istua hetken kun kerran on niin jämäkkä. Naureskelee kovasti ja ääneen, ja parasta hupia on kun isä tai äiti laulaa ja tanssii, ei voi olla nauramatta. Mukavaa on myös pärinät poskelle ja masuun. Tykätään myös kovasti neuvolasta saadusta hymy-naamasta. Äiti on kova lauleskelija ja meillä onkin melkein joka tilanteessa aina keksitty laulu mukana. Hauskaa viihdettä sekä äidille että tyttärelle:)

Täällä oli noita kestoilijoita. Itse odotusaikana ompelin vaippoja ja nyt taidan päästä niitä kokeilemaan kun on tuo tyttö kasvanut. Olen ommellut 5-7kg kaavan mukaan ja eihän ne tietenkään sopinut vastasyntyneelle. Nyt olen käyttänyt Pampersseja 3-6kg ja tykännyt kyllä merkistä.

Me ollaan aloitettu kiinteiden syöminen. (neuvolassa sanoi, että voitaisiin kokeille kun tyttö kasvaa hoikkana) Neuvolat antaa kyllä eri ohjeita tuohon kiinteiden aloitukseen mutta meillä nyt suositteli. Syödään yksi peruna-annos päivässä ja välillä hedelmäsosetta myös. Annan myös korviketta. Aloitus meni aika kivuttomasti ja nyt suu aukeaa kun lusikka lähestyy..ihan kaikki ei kuitenkaan aina siellä suussa pysy mutta päivä päivältä paremmin. :)

Oma palautuminen...
Tuntuu, että vasta kun tyttö täytti 3kk voin sanoa että olen palautunut synnytyksestä. Menkat alkoi 2kk synnytyksestä :( niitä ei todellakaan odotettu kun täysimetin mutta tulivat kuitenkin.
Aloitin kuitenkin rakkaan harrastukseni ratsastuksen noin kuukauden päästä synnytyksestä, vähän jännitti mutta meni hienosti eikä käynyt kipeää.

Meillä nuo yöt ei mene ihan niin kivasti kun muutamalla muulla. Yöunille mennään noin 20-21 ja sitten jo ennen 24 herätään tankkaamaan. Taas noin 2-3 tuntia ja herätään syömään ja aamuneljän jälkeen voi herätä jopa tunnin välein. Olen yrittänyt sekä omalla että korvikemaidolla mutta välit on suht samat. Mulle puhuttiin jostain "maidon tilaamisesta", kestää jonkun aikaa mutta yleensä 4kk:n ikäisenä loppuu. Tässä siis vielä 2vkoa heräilyä...vai?
Löysin nyt Hipp luomu kaurapuuroa, mitä saa antaa 4kk alkaen. Taidan kokeilla sitä illalla, jospa se antaisi pitemmän uniajan.
Alkuaikana yöuni saattoi olla jopa 5tuntia putkeen mutta nyt ei kyllä millään päästä siihen.

Jospa tässä tätä "esittelyä" meistä.

Hauskoja päiviä kaikille vauvojen kanssa!

Seuraavaan kertaan,
EKÄ ja Peppi

Jospa ehtis jotaki kirjottamaan ennen Serraanon perhettä ;)

Onkohan se jotenki tähän ikään kuuluvaa tuo raivareitten saaminen, nimittäin toissailtana Paavo sai kans mahottoman hepuli-kohtauksen.. mikään ei kelvannu, ei tissi, tutti, pullo eikä sylissä istuminen.. ainoastaan hieman rauhottu ku kanniskeli ympäri taloa... No mie, en jaksanu sitte kovin kauaa sitä kuunnella ja laitoin pojalle supon niin johan hiljeni ja nukku 8 tuntia pötköön!! Oisko ollu sitte jotain masuvaivoja..

Kiitos kaikille vaippa-kommenteista!! :flower:

Paavo on alkanu tehä semmosta, että ku pötkötellään vierekkäin sängyllä ja sille juttelee niin se ottaa kouralla kiinni minun huulista ja oikein roppistelee... ja toinen mukava paikka (sen mielestä) mistä kiinni ottaa on kaulakoru.. Mutta aika hauskaa ku toinen nyrkki omassa suussa ja toinen äitin suussa... :eek:

Niin ja tervetuloa EKÄ ja Peppi seuraan.. :wave:

Ja aika veikeän ja hauskan näkönen pikkupoika Manolis ;) Missäpäin Kreikkaa te Miam -asutte? Mie olen ollu pikkutytöstä asti semmonen Kreikka fani ja käyny siellä sitte useamman kerran... olipa mulla joskus jopa poikaystäväki sieltä.. :whistle: (*haikeana muistelee sitä nuoruutta..*)

No jos nyt sitte lähtis tuota telkkaa kattomaan, että mitähän väärinkäsityksiä se Fiti ja muut on taas keksiny... =)

Hanna ja Paavo 3kk 1pv :heart:

Sammakko Meillä tosiaan muksuja tuo 6 kappaletta kotosalla,iät 13 ja kolme 8 vuotiasta sekä nää 2 v ee ja 3 kk.

Kotihommista:vanhin imuroi 3 kertaa viikossa alakerran ja yläkerran 2 kertaa.Meillä on jokasella omat makkarit elikäs neliöitä liki 200.
"kolmoset" tyhjentää tiskikoneen jokainen vuorollaan,tiskivuoro lista on jääkaapin ovessa ja nime kohdalle rasti kun homma tehty.

Roskat vie vanhin ja tiskit jokainen laittaa itse syönnin jälkeen koneeseen kun se tosiaan tyhjennetään aina kun käynyt.Meillä on siisti tiskipöytä aina!!

Sitten muksut osallistuu isosti pienempien hoitoon,vaihtavat Miskan vaippaa,vaatetta ja käyvät lenkillä jotta nukkuu.Maisan kanssa leikkivät hiekkalaatikolla ja pihalla muutenkin.

Meillä oli laajennussuunnittelija (meinataan uusia saunaosasto,tehä oikein iso sellanen ja takkahuone joka meitlä uupuu sekä työhuone ja 1 makkari lisää) ja hän sanoi että ei voi uskoa silmiään kuinka nuo isommat hoitaa pienempiä.Me aikuiset kun juteltiin keittössä niin muut hoiti pienemmät...
Sanoi että on ihanan näköistä kun murkkuikäinen poika menee pienen kanssa niin tottuneesti.On se mustakin ihanaa!!
On ihania lapsukaisia!! :heart:
Miehen poika ei niin halua osallistua kuin muut,mutta jotain pienten kanssa tekee kuitenkin,pakotettu ei olla,sillä se pitää olla omaehtoista.
Kannustusta kaipaa sillä on vähän epävarma pienten kanssa.

Miska on rauhallinen ja hymyilevä poika edelleen...Maito mulla alkaa olemaan tosi vähissä,ja poika on ruvennut yökkäämään kun tissin laitan suuhun...Harmittaa mutta mitään ei voi.

Hanna mä oon koukussa tohon Serranoihin myös!!Aina ei ehdi tässä aamupäivällä kattomaan mutta iltapäivä aika onkin hyvä kun Maisa nukkuu päiväunia ja Miska usein myös!!! :kieh:

Heipat!!
kata ja miska kohta 3 kk :heart:

Taas vierähti pitkä aika kun tänne kirjoitin.
Mitenköhän se aina jää.

Meillä Samu kasvaa hyvää vauhtia ja viimeksi neuvolassa olikin 6.910g ja 62,7cm pitkä. =)
Samulla oli hienosti viime maanantaina ekat nimipäivät ja samalla täytti 3kk, ja vielä neuvolakin oli samana päivänä. :heart:

Meillä vissiin tehään hampaita ....taas sai huutokohtauksen täs hetki sitten :'( ei onneks kauan huutanu,mut se itku alkaa niin oudolla tavalla ja sit herää kesken unien huutamaan.hinkkaa kovasti harsoakin naamaansa ja yrittää lutkuttaa :eek: tiedä sitten,yritin kurkkia suuhun,mut ei sielä selviä merkkejä näy...pieni valkonen piste kyllä oli et voiskohan olla kutinaa ja hampaat sieltä alkaa puskea hitaasti esiin :/ on vaan niin uuden tyyppinen itku,ei niin samanlaista mitä masuvaivat on ollu....jää nähtäväks koska alkaa ilmaantua hampaat :D on kyllä pelko et flunssa tulis pienempäänki ku isommalle tuli räkätauti.

nyt nukkuu molemmat =) äiti tietysti meni het pakastimelle ja otin jätskiä :p oi voi ei tässä ikinä pääse entisiin mittoihin tällä menoo :headwall:

jaahas ei täälä nukutakkaan...vaunuista kuuluu ääntä....
:wave:

Pikaisesti...

Tervetuloa uusille mukaan :flower:

Tirlittanille :hug: sinne tulehdusten keskelle, mulle on yksi rintatulehdus meinannut tulla ja sekin oli kamalaa. Saatikka jos niitä sitten on vähän väliä. Olen kanssasi samaa mieltä että korvikkeella kasvaa ihan samanlaisia lapsia. Elä kuuntele tuossa asiassa neuvolaa vaan omaa sydäntäsi ja tee päätös itse. Ei varmasti ole kivaa sekään että yhtenään olet kuumeessa ja yrität jaksaa kahta pientä hoitaa. Mun siskolla on myös kaksoset, hän lopetti imetyksen 3 kk iässä, koska ei olisi jaksanut kahta imettää, maitoa hänellä kyllä olisi tullut, mutta koki helpommaksi pulloruokinnan. Ja ihan terveitä tokaluokkalaisia ovat =)

Ja minä kun sanoin, että enää ei reissuun lähdetä :ashamed: Taas pitäs lähteä kassit pakkaamaan, kaverit houkutteli viikonlopuksi heille, onneksi matkaa vaan 130km, että ei niin paha.

Meillä on Peetulla alkanut tulla ihan erilaisia ääniä, kovasti kiljuu ja muutenkin jokeltelu on muuttunut. Soseet aloitettiin ja voi kuinka innoissaan toinen syö, ihana taas syöttää vauvaa, esikoisen vauva-ajasta kun tuntuu olevan ikuisuus, vaikka hän onkin siis vasta sen 3 vuotta.

Mutta nyt pakkaamaan, palailen taas sitten jahka kotiudutaan sunnuntaina, ja maanantaina pitäs mennä siskon luo jonne matkaa kertyy 80km, mut sit mä vannon että enää en reissaile vaan linnottaudun kotia :D

Tiitteräinen ja lapset

Meillä myös itkuraivareita :wave: Uskoisin, että ne liittyvät tähän aiemmin mainitsemaani kehityskauteen.. paljon siis tulee uutta ja onhan se varmasti uuvuttavaa. Ja ehkä ne ikenet kutisee siinä ohessa ja masuakin nippailee :/ meillä on nyt viime aikoina tullut kamalia autoraivareita.. viitisen minuuttia poika huutaa ja sitten rauhoittuu silittelyn ja hyräilyn avulla. Villi veikkaus, että liittyy äidistä erillään olemisen tuntemuksiin ja siihen, kun ei pääse syliin kuten yleensä..

TERVETULOA EKÄ ja PEPPI! Itse kokeilin tällä viikolla vanhaa ratsastusharrastusta, ja olipa virkistävää =) Viimeksi olin hepan selässä vuosia sitten, joten on tässä mieleen palautettavaa..

Olin muuten aamulla hammaslääkärissä, ja lääkäri kokeili samalla pojankin ikeniä =) Kuulemma painavat lapset saavat hampaita usein aiemmin, en ollut ennen kuullutkaan.. Vielä ei kuitenkaan mitään tuntunut.

Kauankos tuo serranon perhe vielä jatkuu..? Vieläköhän pääsisi kärryille, hauskan oloinen sarja. Vaikka ensi viikolla alkaakin sitten taas bb, enköhän jää siihen koukkuun kuten aiempinakin vuosina :ashamed:

Viikonloppuja kaikille!!

Vilmis ja poika, ihan juuri 3kk :heart:

Paskat, kirjotin äsken pitkät pätkät ja ne katos jonneki ennenku edes olin lähettämässä |O
No uus yritys :D

Mekin ollaan taas reissuun lähössä, vaikka viime viikonloppuna mökillä oltiin. Huomenna mennään mun äidin luo. Mies kyllä tulee jo sunnuntaina takas, mut mä ajattelin jäädä sinne Linnean kanssa muutamaks päiväks. Jotain seuraa mullekin, oon meinaan saanu kokea vähän sitä yksinhuoltajan arkea tässä viime päivinä. Mies on tehny n.20h työpäiviä, tänäänkin lähti aamulla viiden jälkeen ja ehkä tulee ysin paikkeilla. No, huomaahan sen sit tilipäivänä et on ukko ollu ajossa :D

Linnea on nyt viikon verran kääntyilly selältä mahalleen :) Hyvin se alkaa sujua kun kerran on hoksannu :D Ja istumaan yrittää kovasti nousta aina kun vaan vähänkään mahdollisuus. Käy ihan sääliks kun toinen yrittää punkee pää punasena itteään ylös kaukalosta, vaikka on vöillä kiinni :LOL: :ashamed:
Öisin nukutaan ainakin se 12h, vaikkakin aika rikkonaisesti. Kutakuinkin rytmi on ollu, että ekaks nukkuu 4h, syö, 3h unta, syö ja sit 2h välein syö... Iltasin menee vaihtelevasti 100-150ml maissi- tai peruna-porkkanavelliä. Ajattelin seuraavaks neuvolassa kysellä tosta kiinteiden alotuksesta, kun ei toi iltavellikään tunnu vaikuttavan öihin.

Joku joskus mainitsi että oli sieltä osuuspankista sen marimekon ruokalapun saanu, olin aika yllättyny kun kävin sen hakemassa kun saatiin myös iso marimekon tuttipullo :) Eikä edes yrittäneet saada avaamaan tiliä kun sanoin et on jo :D

Kissa sit lopetettiin :'( Sen sterilisaation jälkeen yltyvällä tahdilla kuseskeli ympäriinsä :( Ei siitä tullu mitää, lääkärillä käytettiin, josko olis ollu joku tulehdus, ostettiin jotain pirun kallista erikoisruokaa, huolehdin erityisen hyvin et hiekkalaatikko oli kokoajan siisti, ruokaa oli koko ajan ja kiinnitin huomioo et sen kanssa tuli leikittyy ja rapsuteltuu... mut ei :( yhtenä yönä oli käyny Linnean vaunuissa ja viel viimesenä yönä oli oikein kunnolla kussu uudelle sohvalle! |O En tiiä mitä sille sohvalle tekis, kk ehdittiin siitäki nauttia, nyt se haisee kissan kuselle... :x Sapettaa suunnattomasti! Mut viel isompi surku on kissasta :'( Viime viikon torstaina oli sen viimenen päivä... Mut sellasta elämä on :/

Toivottavasti toi sade loppuis kohta, äsken oli hirvee ukkonen. Vois lähtee vähän ulos kävelylle, varmasti raikas ilma ainakin on :)

Sellasia tällä kertaa, jakselkaahan

Bianca ja Linnea 3kk 4pvä

moi!
HANNA-77, me asutaan kreetalla. B)
ihan mukava saari asustella,vaikkei mulla muualla asumisesta ole kokemusta,paitsi suomesta,tietty ;)
eri kuvaa yritin kyllä laittaa profiiliin,mutta toi tuli..samapa tuo,manolis kuitenkin! :heart:

täällä on kamalan hiostavaa ollu jo monta päivää,vauvallakin hikikarpalot otsalla ja monta kertaa päivässä laitan sen kraanan alle vilvottelemaan, rakastaa vettä tosi paljon!
ei tartte kun lorinan kuulua ja nauru alkaa!
sama ulos lähtiessä, kun tullaan ulko ovelle niin hihkutaan riemusta! ihanan kuulosta!
me käydään ulkoilemassa 2 kertaa päivässä, aamupäivällä ja illalla.
aamulla on kaupassa käynti,laskujen maksut ym.asiat ja illalla mennään leikkipuistoon,mini-golfiin,kylään tai ihan vaan kävelylle tonne rantakadulle. saa vauvakin meri-ilmaa! :flower:

me kyllä asutaankin muutama kymmenen metriä rannasta.
aamupv ei voi puistoihin mennä,kun keinut ja liukumäet on tulikuumia, eikä vaunuille ole varjosta paikkaa :/

viikonloppua kaikille!! :flower:

Päiväunista:
Meillä on pienoinen ongelma... Jos ollaan kotona koko päivä niin tyttö ei meinaa nukkun kunnon unia ollenkaan. sellasia vajaan tunnin pätkiä vähän väliä ja sit kitisee väsymystään.
Reissun päällä kun ollaan (kylässä,kaupungilla,kisamatkalla) niin nukkuu puolen päivän jälkeen n. 2,5-3,5 h ja silloin on tosi virkeen olonen ja hyvän tuulinen. Kotona sit ei nuku kunnolla vaan heräilee vikisemään ihan myötäänsä. Onko toi tyttö nyt sit tottunu siihen et sitä päivisin riepotellaan pitkin pitäjiä ja ei sit osaa kotona rauhottua nukkumaan kun on liian hiljaista.
Ens viikolla lähetään keskiviikkona lentsikalla viikoksi Helsinkiin siskon luo kyläileen joten päivärytmiä ei vielä silloinkaan saa rakennettua, mut sieltä kun kotiudutaan niin ajattelin tosiaan yrittää muodostaa meille jonkun suhtkoht säännöllisen rytmin. Mitkäköhän konstit tällaseen tepsis? Oisko teillä jotain hyviä vinkkejä tällaseen?

Minä sain tossa yks päivä ahaa elämyksen. Olen murehtinut tota äippäloman loppumista jo näin varhasessa vaiheessa et jos joutuu sit töihin lähtemään. No tässä hoksasin et jos laitan veronpalautukset säästöön ja sieltä suoraveloituksena muutaman sata euroa tilille tulemaan niin voin olla tytön kanssa kotona jopa puolivuotta pidempään. Meille kun ei taida tuo pelkkä kotihoidontuki riittää elämiseen kun ei täällä edes makseta mitään kuntalisää. Kylläpä helpotti hoksata tuollainen =)

Onko kukaan muuten koskaan matkustanut vauvan kanssa lentokoneessa? Jos on niin oisko jotain vinkkejä mitä kannattis muistaa tai muuta?

Tervetuloa Ekä ja Peppi =)

Kuulostaa Miam niin satumaiselta toi teän elo siellä =) Mulla kun on mielikuvana Rhodoksen ja Lanzaroten reissu ja siellä illalla lämpimän merituulen puhallellessa kävellä rantakadulla... oli se kyllä mukavaa :)

Bianca
Otan osaa :hug: Tollaset päätökset ei oo koskaan helppoja, mutta niinkuin sanoit että tällaista tää elämä on.

Mulla alkaa vauva kuume nostaan päätään... Siis toisin sanoen kova kuume jo on. Tosi hassua kun on vauva kuume vaikka kotona on toinen vielä ihan pieni. Taas toisaalta raskaanahan ollaan 9 kk joten kyllä tyttö kerkee taaperoksi kasvaa kuitenkin. Ja meillä kun ei niin sanottua ole et seuraavakaan niin nopeesti tulis kun Nooraakin yritettiin reilut 3 vuotta. Olen kyllä kuullu et eka avaa tietä toiselle... Ja oon nyt viime päivinä myös kuullut että kun esikko kehittyy nopeasti niin se lähtee toisen alta pois. Saa nähä pitääkö tämmöinen meillä paikkaansa :whistle:

Nyt lopettelen tän romaanin kirjoittamisen ja alan kohta sopiin treffejä nukkumatin kanssa :wave:

Kojo ja Noora 4kk

minäkin puolestani toivottelen EKÄ:n ja Pepin tervetulleeksi joukkoomme!

[/b]Kojo noista uskomuksista vielä, meille sanottiin, että aikaiset hampaaat tietää pientä ikäeroa sisaruksille, mie en tietenkään moista uskonut(jos nyt oikeesti vieläkään), kun ekan tekemisessä meilläkin kesti, mutta noiden isompien ikäero on 1 v ja 10kk. Ja uskoahan saa mihin haluaa, varsinkin jos se tuntuu hyvältä! ;) Eli kyllä teille kohta jo toinen tulee! Mie ainakin puollan tota pientä ikäeroa, nyt isommilla 5v ja 3v löytyy aina leikki/tappelukaveri, meidän ei miehen kanssa tarvi juuri muuta kuin erotuomarina olla :D .

Tänään pitäis jo ruveta vanhimman synttäreitä ruveta järjestämään, huomenna juhlitaan sukulaisten kanssa ja maanantai aamupäivästä tulee kaverit.

T:Minnihiiri

Tervetuloa Ekä ja peppi!

Kiitos kaikille myötätuntoa antaneille tässä tulehduskierteessä. :flower:

Kojo, toivottavasti saat Nooran rytmin kohilleen. Meillä oli kahden ekan kans just sama, kun olin aina jossain, niin rytmiä oli vaikea saada muodostumaan.

MEillä pojat nyt omaavat tosi selkeän rytmin. EKat unet tunnin-kahen päästä heräämisestä. nukkuvat n. pari tuntia. sit hereillä ollaan pari tuntia ja taas nukutaan n.kolme tuntia.Sit iltasella vielä parit pienemmät unoset. Ja mikä parasta, pojat nukahtaa nykyään itsekseen!

Hui kamala, kuulostaa siltä, että pinon pienille voi olla jo pikkusisarruksia tulossa useammassakin talossa! :heart:

MEillä kasvatus lähtenyt menemään heti kieroon, kun en saa poikia uskomaan, että ruokapöydässä ei pas.kota... Joka kerta kun syövät, niin viaton ilme naamalla ja kamala turina perästä! :LOL: :LOL:
Yritä siinä sitten syöttää loppuun kun haisevat nykyään jo niin pahalle!
Onko muiden vauvoilla yhtä suora suoli???
Eikö oo melekosia kosseja.

Pitäis lähtä kauppaan |O , ja sit leipomaan. Meillä illalla pienet pirskeet nyyttäriperiaatteella.

Pojat nukkuu, joten häivyn nyt sinne :wave:

Kirjoitelkaa ahkeraan!

Tirlittan ja pojat 4 kk

Onpas täällä oltu reissuissa! No minä lisään itseni siihen listaan sitten myös, oltiin Viivin kanssa Helsingissä yökylässä. Oli aivan mahtavaa, tämän vuoden maalismammojen Eloveenan kanssa päästiin oikein jupisemaan huolella, hyvä että maltettiin nukkumaankaan mennä :LOL: Ja lapset tuijottelivat toisiaan. Sitten käveltiin vesisateessa yli tunti itäkeskukseen ja nelisen tuntia paikan päällä. Kyllä oli jalat illalla ihan sipit, mutta olo on tosi ihana! Kerrankin pääsin kovasti kävelemään hyvässä seurassa.

Meillä näkyy jo molemmat alahampaat tossa keskellä. Ostin sellaisen viilennyslelun ja tutin, mutta ei hän vielä oikein ymmärrä niiden päälle. Lisäksi kakkaamiseen on yhtäkkiä löytynyt rytmi, eli kahden päivän välein tulee. Eilen hän alkoi jutustelemaan ekaa kertaa paluumatkalla ja ilmeistä päätellen kysäisin huvikseni, että pittääkö pysähtyä, niin oliko sit sattumaa vai mitä, mutta neiti sanoo että 'aaa-aah' ja katsoi anovasti. Pysähdyttiin, ja kakkahan siellä jäyti vaipassa!

Vilmis kyseli viime viikonlopun iltamista, niin hienostihan ne meni, tuli ehkä muutama otettua liikaa, mutta meillä oli miehen kanssa tosi kivaa ja lapsenvahti oli vielä sunnuntainkin täällä, joten saatiin potea rauhassa. Tosin heräsin jo yhdeksältä ja lapsenvahti oli vähän kummissaan, kun aloin kotia siivoileen ja tekeen kaikkea. Uskalsin imettää vasta illalla kuitenkin. Mutta sitten kauhulla katselin, kun lasta puettiin niin, että siltä valu hiki päästä, mutten kehdannu sit sanoo mitään. Ja niinpä maanantaina kärsittiin pienestä nuhasta... no se meni onneks ohitte. Nooh, nyt on menohalut toistaiseksi poissa. Huomattiin miehen kanssa, että kivointa on ottaa vain pari saunakaljaa ja istua tossa grillillä, mitä sitä minnekään kotoaan lähtemään :LOL:

3 kk neuvola oli maanantaina, pituus oli 59cm ja painoa 6480g heh varsinainen michelinneiti... sovittiin sen neuvolatädin kanssa, että aletaan antaan kiinteitä 4 kk iässä suunilleen sitten. Kun joudun lopettamaan tuon maidonluovutuksenkin, niin jää maitoa sitten velleihin. Kuulosti tosi hyvältä tuo banaani-vadelmahommeli. Voikohan lapselle antaa avocadoa kuinka? Sekin sopisi banaanin kanssa tosi hyvin... Vaikka kai mekin perinteisesti aletaan sitten perunalla ja porkkanalla...

Niin, rotarokotetta en sitten antanut, kun en nähnyt sille mitään syytä ja neuvolan täti sanoikin, että ei tuon kokoinen ainakaan kuivumaan pääse, vaikka ripuli tuliskin. Lohdullista :LOL:

Kai tästä joutaa miehelle tekeen aamupalaa, näytti heräävän. Viivi nukkuu vielä sikeästi, hän söi aamiaisen puoli yhdeksältä ja simahti samoin tein. Täytyy kyllä nauttia tästä ns. helppoudesta, onneksi on koko perheellä hyvät unenlahjat.

Voikaa hyvin, kirjoitellaana ahkerasti taas ja tervetuloa EKÄ ja Peppi mukaan! :flower:

Heipparallaa ja hyvää viikonloppua: Viivit 3,5 kk

miam, tuo Kreeta on just minun lempisaari... olen käyny siellä mm. Hersonisoksessa, Agios Nikolaoksessa, Kalivesissa (josta se ex-hellu Yannis oli..) ja sitte käytiin vuosi takaperin Plataniaksella... ja tottakai sitte siinä sivussa on koluttu Hania, Elounda yms.. Joten nyt mieli taas halajaa sinnepäin... :wave:

Paavo nukkuu päikkäreitä, mies on puumettällä ja tytöt leikkii hevosilla tuossa keittiössä.. ja mie..tottakai taas täällä netissä :ashamed:
Paaavolle on kans tuon kakkimisen kanssa tullu selkeä rytmi eli joka kolmas tai neljäs päivä se tulee.. Vellin annon jälkeen kakki ei ole ollu enää niin vetistä ku aikasemmin. Silloin se imeyty aivan sinne vaippaan niin nyt se on enemmänki semmosta "majoneesimaista".. :x

Vanhempien sisarusten kotihommista oli puhetta niin meillä tytöt petaa omat petit ja pitää muutenki huoneensa siistinä, sitte on sitä perinteistä tiskikoneen tyhjentämistä/täyttämistä, roskien vientiä, pyykin ripustamista, laskutuspäivinä kirjekuoren sulkemista ja postimerkin liimaamista ja tottakai Paavon hoitamista.. tai lähinnä Paavon viihdyttämistä. Eli pikkuhiljaa opettaa tekemään hommia minun kaverina.

Aattelin tänään käydä kaupassa ja leipoa hiivapullaa, pitkästä aikaa... :p joten nyt sitte tälläämään vähän itteä..

Hanna ja Paavo :heart:

yhdellä kädellä kokeillaan mitä saan kirjotettua :D isommat ukot nukkuu ja pikku-ukon kans kuunnellaan musiikkia täs koneella =) tänä aamuna yllätysunet,tämä vetäs yli 2tuntia unia pihalla vaunuissa :eek: ennen 9 jo laitoin nukkumaan,maha oli täys ja disflatyl tipat annoin....no niimpä uni maitti tuola vesisateisessa ilmassa!kyllä on nyt virkeä ja iloinen poju :heart: :heart: hurmuri :D

voi täälähän moni jo uutta vauvaa suunnittelee =) älkää nyt puhuko....minä saan kohta kans kovan vauvakuumeen :D vaikka ihana pikku vauva mulla on täs sylis,mut kyllä aika menee äkkiä ja ainainen vauvakuume mulla taitaa olla ;) mut eiii,ei meille kyllä vielä :'( nyt täytyy keskittyä näihin kahteen poikaan täysillä :) tsemppiä ja onnea kaikille vauvaa suunnitteleville!!!!aivan ihanaa kyllä,kohta pikkusisaruksia toukoille tulossa :D

ahas nyt alkaa mun vauva kiukustua,oliskohan nälkä....menoks siis :wave:

No ni söi ja nukahti aivan rauhallisena :eek: voiskohan uskaltaa alkaa toivoa mahavaivojen helpottavan pikkuhiljaa :whistle: toivotaan!!
Piti vielä palata takasi...
EKÄ&Peppi Toivotan myös tervetuloa !!
Tirlittanin pojathan on hauskoja :LOL: en tiedä suora suoli,mut kyl meilläkin rutisee joskus tissiä syödessä,samaa aikaa tulee tavaraa ulos mitä menee sisään :D ja niin hauska kun syönnin päälle alkaa kohta rutina kuulua housuissa :LOL: yleensä aamulla kakkaa useamman kerran,päivällä sit hiljasempaa kakkapuollla.

Viivi olipas hyvä kuulla tuo teidän neuvolatädin kommentti...me ei myöskään oteta rota rokotetta.toivottavasti ei saada sitä tautia,kauheahan se on,mut ei silti päädytty sitä rokotetta ottamaan.

jaah taas mentävä....moiks!!

Heipsuli vei!

Kuulumisia meiltäkin välillä. Aina tulee vaan nopsasti käytyä lukasees mitä muut on kirjoitellu.
Enpäs muista laitoinko viime neuvolan mitat, joten ne oli 60,5 cm ja 5,135kg.
Tänään ja eilen maisteltu maissisosetta :x ja luulen että maissi jää meillä tähän, ei tunnu oikeen uppoavan.
Tervetuloa uusille Ekä ja Peppi, itsekin "myöhään" mukaan liittyneenä sitä mieltä että aina ehtii :hug:
Onko kellään muulla ollut semmosia tuntemuksia, että maidontulo loppuu, kunnes n. viikon päästä maitoa alkaa taas tulla melko normaalisti jälleen. Mä oon nyt pari kertaa luullu, että imetys oli siinä, kunnes jälleen suihkuaa =)
Menkoista; Ei ole vielä näkyny, enkä kyllä kaipaakaan.
Kovasti näkyy vauvakuumetta olevan ilmassa..Itse katselen kaiholla raskausmahoja, vaikka oma maha on edelleen yhtä iso :LOL: , koskahan sitä sais itseään niskasta kiinni.

Nyt pakko poistua taas koneen äärestä-Heippa-

Kippana ja Sirppana

Heippa!

Tämä on ihan outoa, kun näin nopsaan kirjoitan uudestaan :kieh:

Miska täytti tänään 4kk :heart: juu ja sen kunniaksi ymisi yöllä siihen malliin, että viideltä oli pakko nousta syöttämään. Ja hän kun on siis nukkunut kolmisen viikkoa jo koko yön aamukasiin asti :/ Saas nähdä, miten meidän käy, kun niin haluaisin, että menis tissimaidolla sinne 5kk asti. Maitoa on pakkasessa sen verran paljon, että ei ole kiva, ett menee hukkaankaan.

Vauvakuumeilua on täälläkin, vaikka järjen ääni sanoo, että nyt riittää. Aikuisten oikeesti. Oikein pelästyin, kun aloin katselemaan äitiysvaatteita myytäväksi, niin mua alkoi oikein ahdistaa. Tuli siis oikein puristava olo rintaan, kun aattelin, että se on niin lopullista, kun ne myy pois :'( Vaikka saahan niitä uusia sitten, jos tulemme toisiin ajatuksiin.

Niin, tervetuloa mukaan Ekä ja Peppi =)

Kojo, mäkin olen nyt parina kuuna laittanut vähän rahaa säästötilille, jotta voisin olla vielä ens kesän kotona poikien kanssa. Veronpalautuksia ei ole tiedossa, viimeksikin tuli mätkyjä kelan maksamista rahoista :/ Eipä sillä kotihoidontuella voi millään pärjätä, jos ei miehellä ole todella hyväpalkkainen työ.

Mulla on kans mennyt ihan lekkeriksi tää kunnon ja kropan palautus. Kun sain kaikki kilot lähteen tosi nopsaan ihan itsekseen tekemättä mitään, niin nyt on lujaa vauhtia noususuunnassa. Joka päivä mutustan suklaata ja jäätelöä, eikä mitkään päätökset pidä. Puolustuksekseni sanon, että mies oli tän kuun lomalla, joten senkin takia tuli herkuteltua. Mutta maanantaisin meillä alkaa aina terveelliset elämäntavat, joten josko huomenna taas yrittäisi :LOL:

Sammakko ja Miska tasan 4kk :heart:

Tervehdys meiltäkin,

aika rientää...neitonen pian 3kk - kovasti juttelee ja naureskelee. Toki parkuu myös kovalla äänellä jos katsoo tarpeelliseksi, esim kauppareissuilla jne =) No ei nyt aina sentään, mut kyllä yks päivä jo meinas parku tulla itelläki, kun olin vauvan ja 2-vuotiaan kans ruokakaupassa. Vaavi hermostui ja 2-v tietenki käytti tilaisuuden hyväkseen ku äitillä ei kädet piisannu hänelle..juoksi ympäri kauppaa ja koski joka paikkaan, ja käyttäytyi muutenkin ihan "säädyttömästi" :headwall: Nyt jo naurattaa mut sillon teki mieli tehä vaikka ja mitä... :LOL:

Neuvolassa ei oo vielä käyty joten ei mitään mielikuvaa paljonko tuo vauveli painaa tällä hetkellä. Noin 62cm vaatteita käyttää eikä oo mikään hirmusen pallero niinku edellinen tuon ikäsenä. Tuuhea syntymätukka alkaa uhkaavasti kaljuuntua niistä kohdista, mitkä eniten pääsevät hankautumaan esim tyynyä vasten. Saas nähdä pysyykö siitä yhtään, vai vaihtaneeko neiti kokonaan uuteen kampaukseen ;)

Täälläkin puhuttu kiloista...mulla kans vielä muutama tiputettavana. Mikä himpura siinä on, että ne ei vaan lähe |O ¨vaikka tekis mitä...Vaikka toisaalta, oon aivan normaalipainoinen tälläkin hetkellä, mut ennen raskautta mahtuneita vaatteita on kaapissa iso kasa joita en kyl raskis poiskaan heittää...hyvä motivaattori :)

Mitähän mun piti kommentoida...dementia iski. Pitänee palailla asiaan tuonnempana. Nauttikaa vauveleistanne :heart:

Vielä yks asia piti kertoa...meillä vauva alkanu harrastaa pitkiä päikkäreitä. Nyt muutamana päivänä oon nukuttanu sen vaunuihin tässä sisällä ja viis tuntia niissä nukkunu :eek:

Oi oi, monella jo uutta vauvakuumetta pukkaa! No mikäpä siinä, lykkyä tykö! En mäkään siitä varmaan kokonaan eroon pääse ikinä, mutta Sammakon sanoin järjen ääni sanoo, että nyt riittää. On ne ihania, mutta niin kova työ, ja meillä on jo kolme. Meillä on siitä onnellinen tilanne, että on ystäväpiiriin/ sukulaisille useita vauvoja tulossa, joten olen voinut antaa odotus- ja vauvan vaatteita sinne, niin se ei tunnu niin lopulliselta kuin myyminen.

Kilot on toooosi tiukassa mulla ainakin, mutta niin ne vaan ovat alkaneet tippumaan kun pistin ruokavalion hyvin tiukalle. Mutta tosi tiukalle sai pistää syömiset ennenkuin alkoi mitään tapahtua. Arkena on aika iisiä laihduttaa, mutta tänäänkin kun oltiin perheen kanssa reissussa, niin ei ole niin helppo kontrolloida. Mä aloitin niin, että ensin jätettiin kaikki herkut pois. Sitten kun oli tottunut siihen ja päässyt eroon jatkuvasta makeanhimosta, oli aika puuttua muuhun syömiseen, eli yksinkertaisesti pienentää roimasti annoskokoa ja päivisin korvata lounas rahka-ananas-mansikkaseoksella (sokeriton, rasvaton). Myös aamiaisleivät olen korvannut nyt greipillä. Usein aterian jälkeen tekisi mieli ottaa lisää, mutta olen päättänyt, että en ota, vaan odotan sen parikymmentä minuuttia kuin kylläisyysviestin meneminen vatsasta aivoihin kestää. Sitten ei enää tee mieli ottaa lisää. Näin olen päässyt tilanteeseen, että paino on todellakin alkanut tippua ihan mukavasti (kilon viikossa). Pitkä selostus, mutta jos ketään kiinnostaa.

Täällä 3kk Eeva lunssassa. Muiden pikkuset olleet räkätaudissa? Tyty yskinyt ihan vähän ja räkää ei tuu esiin mutta sitä on paljon välillä nenässä sisällä piilossa ja rohisee kun toinen yrittää esim syödä :( . Sit tulee itku kun on vaikee hengittää. Reppana. Keittosuolaa laitan ja sängynpääty kohotettu. Sai sen isoveikalta. Te joilla oli virus, kauanko kesti ja minkälaiset oireet?

Yhteistyössä