***Toukovauvat 2007*** elokuu

Heipat!

Onko kukaan matkustanut vauvan kanssa lentokoneessa? Kun uusien turvamääräysten mukaan pulloja ei saa viedä koneeseen - tarjoaako lentoyhtiö sitten tuttipullon? Jostain kuulin myös, että yhden tuttipullon saa ottaa mutta äidin pitää maistaa maitoa. Mutta meillä on pulverimaitoa, laitan aina pulverin pulloon valmiiksi ja veden lisään vasta kun pojalla on nälkä! Eli jos kenelläkään tästä tietoa, niin olisin todella iloinen!! =)

Vaniljatäti: Mulla menkat alkoi heti kun aloitin pillerit, eli noin puolitoista kk sitten. Lopetin pillerit kuitenkin 3vk niitä syötyäni kun menkat tuli joka toinen viikko :headwall: Ja nyt puuhailemmekin jo meidän pojalle sisarusta :) Olisi mukavaa saada pienellä ikäerolla niin olisi enemmän leikkiseuraa sitten parin vuoden kuluttua. Eli saas katsoa olenko sitten ensivuoden toukomasuissa taas ;)

Virpi1980: Sormella tuntee aika hyvin onko hampaita tulossa! Meidän pojalla kaksi hammasta kasvaa jo hyvää vauhtia, ja taitaa lisää tulla kun myöskin nyrkki on jatkuvasti suussa - tosin vaihdan sen aina tuttiin tai puruleluun. Ei vaan poika vielä ymmärrä purulelun merkitystä, taitaa olla liian pieni vielä.

Tiitteräinen: HUI on teidän poika iso!! Mutta hänestä kasvaa komea pitkä mies :) Ehkäpä tuleva koripalloilija ;) Mun pitää vaihtaa muutamiin vaippohin tarranauhat - koukkupuolet, kun on pesussa menneet niin huonoiksi etteivät pidä enää. Pitäis alkaa isompiakin tehdä, me käytetään vielä kokoa S, kolme olen tehnyt kokoa M ja ne alkaa jo olla ihan sopivia - S menee vielä hyvällä säkällä kuukauden.. jos sitäkään. Oltiin viimeviikolla reissussa ja käytettiin kertiksiä, ja oltiin miehen kanssa molemmat iloisia kun päästiin kotiin taas kestoja käyttämään! Mainostetaan tietty kaikille vieraillekin aina kestoja, ollaan ehkä jo yks babya suunnitteleva pariskunta saatu käännytettyä ;)

Eilen olin anopin kanssa työkkärissä (kun jäin tosiaan jo työttömäksi kun ä-loma loppui) ja poika jäi appiukon hoitoon. Pojan serkku 6kk oli myös hoidossa. Tultiin takaisin, niin siellä se appi syöttää banaani-kiiwisosetta vuorotellen serkulle ja meidän pojalle, vaikkei me olla vielä suunniteltu kiinteiden aloittamista seuraavaan kuukauteen!!! Hyvin näytti pojalle uppoavan enkä kehdannut alkaa valittamaan, hyväähän appi tarkoitti.. ja mies oli kiukkuinen kun kerroin illalla!! Mutta ei ollut masuvaivoja, eikä hän onneksi paljoa sitä ollut antanut. Vähän kyllä jänskätti miten appi pärjää kahden vauvan kanssa, etenkin kun heillä on myös kaksi koiraa (tanskandoggi ja partacollie) mutta hyvin meni ja pojat näyttivät molemmat tyytyväisiltä.

Pukuliina: Teillä on myös iso poika! (Tiitteräisellä myös on komian kokoinen poika! :)) Oliko jo syntyessään suurikokoinen? Meidän poika oli syntyessään 3150g, ja hänestä sanottiin että potra poika!! Pituutta oli 49,5cm. Tosin Belgiassa on keskimäärin vähän pienempiä vauvoja, painoltaan siis.

Eipä tänne kummempaa. Poika nukkui ihanat 9h yöunet yhteen putkeen!! :heart: Ja taas tuhisee tuossa sohvalla.. taisi väsähtää kun kertoili niin paljon juttuja tuossa aiemmin :D JA voi että on suloista, kun poika kutiaa kaulasta ja niskasta, ja nauraa hekottaa ääneen!! Ei siinä voi muuta kun itse hekottaa mukana :D

t: Balou & dude 3kk 2vk
 
Huomenia!

Täältä mummulasta kirjoittelen, kun Peetu meni päikkäreille =)

Balou et arvaa. Ite oon nyt hurahtanu vähän muuhunki kestoiluun. Omeplin vaippakankaiden jämistä itselle kesto liivinsuojia ja vähän muutakin ;) Siinähän nuo menee muun pyykin mukana ja ompa ihana kun on niin kivanvärisiäkin eikä niin paksuja kuin kaupan. Ootko ommellu niihin vaippoihin pesutarroja, kun huonoksi menivät. Mulla on liki kaikissa vaipoissa pesutarrat ja jos ei ole niin laitan vaipat kiinni pesun ajaksi, siis tarrat toisiinsa kiinni.
Meillä ukko käyttää M ja L koon vaippoja, S koot on laitettu oottaan seuraavaa tulokasta jo aikaa sitten =) Minäkin haluisin jo uuden vauvan =) Just tuossa aamulla mietin et kun kaveri saa vauvan kanssa pian, et ehdotan sille et käytä yks kesto päivässä, sekin säästää jo 365 vaippaa vuodessa, eli montako pakettia lie, aika monta. Eikäpä juuri vaivaa tuota. Me ollaan reissattu nyt paljon ja oon käyttänyt kertiksiä kun ei ole ollu tpesumahdollisuutta. Nyt oli jo pakko tälle yhden päivän reissulle ottaa kestot mukaan kun tulee ihan huonomieli kun ei käytä niitä. Ja ei, en todellakaan tarkoita että muiden pitäisi potea huonoa omaa tuntoa. Minä vaan teen niin =) Mutta laitahhan sieki vaippakankaiden jämät käyttöön, niistä saa kaikkea kivaa ;)

Elli meilläkin tulee sellainen valoittava hymy jos tissiä tarjoaa eikä enää haluta, niin söpöä. Vaikka hymyjä tuo poika ei säästele, ihan sama kuka menee jututtaan niin heti naana loistaa ku naantalin aurinko :heart: Ja kutiaa ihan hirveesti ja kikattaa ääneen.

Mutta nyt lähden laittaan laukut valmiiksi ja lähden päiväksi kyläileen ja sit illalla suunnistetaan kotopuoleen. Mies lähti taas ylläri ylläri haulikon kanssa käveleen tuonne joen varteen, eli YH:n elämä jatkuu.

Mut aurinkoista päivän jatkoa!

Tiitteräinen ja lapset
 
[/b]Balou,
ainakin Finnairin sivuilla lukee, että lastenruokaa saa tuoda koneeseen.
Tosin sinuna en ehkä laittais pulveria pullon pohjalle vaan ottaisin pullot tyhjinä ja sitten valmista korviketta. Luulis, että niin ei ainakaan tule ongelmia.

Olen nyt täällä vanhemmillani Porvoossa ja neiti nukkuu vaunuissa pihalla. Eilen, kun illalla tultin perille niin neiti heräs kesken unien ja oli vähän pyörällä päästään, että mihis sitä nyt on tultu. Lisäksi sitten ihan selkeesti vierasti äitiäni. Isääni kattoi vaan ihmeissään, mutta kun äitini tuli liian lähelle alko parkuminen. Oli se jotenkin niin huvittavaa. :LOL:

Eilen ja tänään on neiti sitten uudestaan kääntyillyt selältä masulle. Reilu viikko sittenhän se tapahtui ekan kerran ja on ilmeisesti pitänyt hetki sulatella opittua ja nyt sitten uudella innolla treenaamaan. =)

Mä nostan kyllä hattua teille, jotka kestoilette. Mulla ei yksinkertaisesti into piisaa. :ashamed: Yksi syy siihen on se, että meidän kaksiossa on niin onnettomat kuivatus tilat pyykeille, että meinaan olla jo k*sessa pelkkien vaatteiden ja peppu/pukluharsojen kanssa. No jos sitten seuraavan muksun kanssa joskus hamassa tulevaisuudessa kunnostautuis, kun on sitten isompi tönö. Ai niin, ohan mullakin muutamat kestorintsikansuojat eli en mä ihan toivoton tapaus ole. :D

Meille ei pikkukakkosta tule ihan lähiaikoina. Minä olen aina halunnut tehdä muksut vähän pidemmillä väleillä. Itsekin olen sisarusparvesta jossa välit 5-6 vuotta ja en ole siitä kärsinyt. Lisäksi vaakakupissa painaa kesken olevat opinnot eli joskus tässä pitäs valmistuakin. Kukin tyylillään. :)

Mut eipä tässä kummempia. Jos vaikka kirjaa lukis hetken, kun neiti vielä nukkuu.

-mennis ja tytsykkä tasan 15 viikkoa-
 
Tää on jo harvinaisen outoa....mä täälä ODOTAN että jompi kumpi pojista heräis :whistle: päikkäreillä molemmat ja pian tulee vieraita :) meillä on näköjään ollu väsyttävä aamu ku uni noin maittaa molemmille =) kerhossa oltiin ja kivaa oli.

meillä myös tulee iso hymy pojalta kun äiti tarjoaa tissiä vaikka ei niin nälkä :heart: tai sitten kesken syönnin alkaa tuijottaa äitiä ja nauraa :heart: :D meidän pojulle maistuu maito välillä vaikkei niin nälkäkään olis....ilmeisesti ;) ottaa melki aina kun tarjotaan,edes muutaman imasun ja hymyilee/naurahtaa päälle =)
on ne vaan niin sulosia!!!!!! :heart: kasvaa hurjaa vauhtia...
onpas täälä jo isoja vauvoja...jännittävä nähdä miten meidän ukkeli,neuvola on ens viikolla.painava ainakin tuntuu olevan.eilen kaupoilla oltiin ni laitoin pojan rintareppuun ja kyllähän väsähti hartiat! tuntuu et se reppuki alkaa olla ahas....

mut nyt meen tästä jotain tekemään ennenku vieraat tulee!!ja pojatki varmaan pian herää...ainaki isompi ;) :wave:
 
Sitä piti tulla nyt kysymään teiltä, että te jotka käytätte kertakäyttö-vaippoja niin mitä merkkiä käytätte?? Tytöiltä käytin ainoastaan Liberoita, ku Pampersit tuntu niin kovilta ja nyt myös olen käyttäny Liberoita, ku niitä käytettiin jo sairaalassaki ja minusta nuo Pamperisn new bornit vaikutti edelleen kovilta.... kunnes viimeviikolla tuli ilmasnäyte Pampersin Active vaipasta ja sehän oli yllätys, yllätys, paljon ohuempi ja "notkeampi" vaippa ku libero!!! Eli onko muilla mimmosia kokemuksia näistä ko. vaipoista??

 
minä olen aikaisemmilla lapsilla käyttänyt liberoa,pampersit painoivat ikäviä jälkiä,eikä olleet niin imukykyisiä,nytten jessicalla kanssa etupäässä liberoa,mutta ostin myös pampersin active vaippoja kokeeksi ja ovat aika hankala laittaa kiinni,kun teippi tulee meillä ainaski niin alas,vaikee sanoa,mutta jaloille jää silleen niinku vähän tilaa.äh,et varmaan ymmärrä mitä tarkotan,mutta yritys 10.vannon siis liberon nimeen!active vaipat ovat kalliitakin...liberot 19c/kpl ja activet 25c/kpl,hinnat otettu prismasta.ovat sitten käytännöllisempiä kun vauva lähtee ryömimään/konttaamaan,joustavuutensa ansiosta(activet)olivat ennen kyllä paljon pehmeämmän tuntosia,kuin mitä nykyään.
 
koitin kahteen eri otteeseen laittaa tytön kuvaa profiiliin vaan ei onnaa.menin ihan normaalisti omat tiedot kohtaan ja siellä kuva ja selaa.etsin sopivan kuvan ja laitoin avaa.sitten tallensin tiedot,mutta tekstin se oli muuttanut mutta kuvaa ei näy missään,mitä siis tein väärin?tympäsee.... :LOL: :D
 
Moi!

Neuvolassa käyty. lääkärineuvola oli. Kaikki ok, paitsi pitäis pitää kuulemma mahallaan vauvoja vaikka väkisin lattialla, kun Aatu oikein haki sellaisen hyvän asennon mahallaan pää alhaalla ja alkoi naureskelemaan. :LOL: Ei yrittänytkään päätä nostaa, vaikka pystyasennossa tönöttää mielellään itse päätään kannatellen.
Mutta minkäs teet, kun ne ei yhtään tykkää olla mahalleen. koitan päivittäin, mutta kauhee raivari alkaa heti

Painoa oli A:lla 7650g ja B:lla 7350g. ja pituutta molemmilla 65cm.

Olipas Tiitteräisen pojalla mahtavat lukemat puntarissa!

sama täällä, että ihanan näköistä hymyä tissin takaa kun turhaan yrität kylläiselle pojalle tyrkyttää. Just niinkuin joku sanoi, että aivan kun poika haluais viestittää, et etkö äiti ymmärrä, että en mä mitään taho :LOL:

Kuukautisia ei ole näkynyt, enkä kyllä todellakaan niitä halua. Jotenkin elättelen toiveita, että tuonne vuoden ikään asti ne pysyy pois, niinkuin aikaisemmilkin lapsilta. siis jos imetän.

Täällä maha meillä kaikilla kolmella ihan ravalla kun sain taas (!) antibiootin rintatulehdukseen. Vaihdettiin nyt merkkiä äkäisempään, jotta ei uusis kokoajan. Pakko oli jättää kuuri kesken, kun tavaraa tuli yli 10 kertaa päivässä meillä kaikilla! lääkkeet jätin jo toissapäivänä, mutta edelleen jos jotain syön, niin heti saa juosta vessaan... :ashamed:

tekis mieli lopettaa imetys, mutta lääkärit ajattelee vain vauvojen parasta, ei äidin. kysyin, että onko (tiedän, että on) jotain maidontulon lopettavaa lääkettä olemassa jos ei jaksa joka toinen viikko olla 39 asteen kuumeessa pari päivää. siis että lopetan koko imetyksen jos tää jatkuu, niin lääkäri oikein huudahti ja torui, että pieni vaiva siitä, että pojat saa rintamaitoa!!!! :eek:
Minusta käsittämätön mielipide, pulloruoka varmasti yhtä hyvää.

Aivan tosi söpöjä kuvia teillä profiileissa. Ainkin Hannan ja Tiitteräisen pojat ja olikos se Miamin myös niin ihania! Ne ainakin siis huomasin. Vinkatkaa jos teillä muillakin kuvia siellä.

Ja Liberoa ei voita meillä ainakaan mikään. Istuu tosi hyvin, ja isoin ero Bambersiin on se kun siellä takana ei ole Bambersissa sitä resoria, josta tulee niskarällit aina läpi.

Pojat taas nukkuneet jo monta tuntia. pitää lähtä viemään isompia kohta uimakouluun ja illalla kouluun vanhempainiltaan, joten tuoan laittoon niille kenen massu kestää jotain syödä. :D

Tirlittan ja pojat 4 kk
 
Moips! En millään pysy teidän kirjoitusten tahdissa, joten olen varmaan puonnut kärryiltä. Nopeesti kerkeen jotain kirjottamaan kun Mio on mummulla hoidossa että saisin opinnäytetyöni kirjoitettua...hyvinpä tulee tämäkin aika käytettyä:)

Vaiposta: meillä menee muumit. Liberoa käytin, kun pampersit vuoti kaikki kainaloon, mutta päätin kokeilla muumeja. Malliltaa minusta ovat lähes samanlaiset kuin liberot ja meillä on nuo liberomerkitkin kerätty jo kiintiö täyteen (sain lahjoituksena) joten ajattelin sitten suosia kotimaista. Hinnassa ei ainakaan meidän kaupassa ole mitään eroa. Ja tosi tyytyväinen olen ollut, ei ole vielä ikinä vuotanut, eikä tarvitse yöllä vaihtaa.

Töihin paluusta: Menen siis kouluun, oppari on loppusuoralla ja koulua olisi kuukausi (syyskuu) jäljellä. SItten olisi käytännön harjoittelu 2kk, jonka jätän suosiolla ensi kesään. Sitten ei pitäisi enää mitään olla ja sais rauhassa jäädä kotiin poitsun kanssa.

Lisää vauvoja: Minä haluaisin jo kovasti toisen! Ollaan päätetty tehdä kakkonen nyt samaan syssyyn, 1,5 vuotta ikäeroa olisi hyvä. Joten uuden vuoden jälkeen, ehkä maaliskuussa olisi sitten aika yrittää pistää toista nuppusta alulle. Menis sitten se käytännön harjoittelujakso maha pystyssä ja ei töihin ehtis vieläkäänm, mutta menköön., Kyllä niitä töitä kerkee tekemään loppu elämän. Ja tuumailin, että jos opiskelis sitten kotona ollessa lasten kanssa vähän jotain lisää, vaikka avoimeen yliopistoon tekis kursseja, niin sais itseään kehittää samalla. No, saa nyt nähdä miten kiinnostaa sitten kun se aika on käsillä...

Kuukautiset: tietysti alko heti kun minit alotin, vaikka niiiiin toivoin, että poissa pysyis.nyt kestänyt yli viikon jo mut selvästi vähenemään päin. Tyhmät on.

Kylvetys: Minä yleensä, isi yleensä mukana tai joskus jopa hoitaa koko homman. Joskus viiden päivän välein, joskus useammin, vähän vaihtelee omasta kiinnostuksesta riippuen.

Vauvauinti: Me oltas menossa, kunhan tulis infoa siitä, millon täällä alkaa. Viimevuonna maksoi 10? per kerta, huh kallista, mutta ehkä sen arvoista...

Luonteesta: Ihana poika! Silloin kun ei masu vaivaa, Mio on ihana aurinko, joka juttelee kovasti ja naureskelee melkein jo ääneen. Kyljelleen on kääntynyt jo kuukauden ajan ja en muista kuinka kauan vatsaltaan selälleen. Masulleen ei vielä osaa, mutta kovasti yrittää ja sitten on jumissa melkein massullaan kun käsi jää eteen estämään lopullisen onnistumisen. Kyllä se siitä...Herkkä poika, loukkaantuu helposti, esim. jos lasketaan sylistä pois. Ja hermostuu hälinästä ja papalleen (miehen isälle) kun aina puhuu niin kovaan ääneen vauvalle. Mio alkaa komentamaan ensin ja sitten muuttuu itkuksi. Mutta niin ihana ja rakas! Ja kotona aina näyttää parhaat puolensa, kylässä sitten onkin vähän hermona. Ja ihan mammanpoika.:D

Kuolaaminen: Kamalasti on meilläkin kuolattu pari viikkoa (pitää vaihtaa ainakin kerran päivässä kuivat vaatteet) ja nyrkit koko ajan suussa. Ja kaikki mikä käteen osuus. Joku pieni valkoinen nökkönen näyttä äolevan alaikenessä, mutta olisko tuo vielä hammas...itse sain ensimmäiseni vasta vuoden ikäisenä. Niin, ja kädet on meillä löydetty kauan sitten. Osaa tavoitella leluja ja jopa tarttua niihin, jo ylttää. Sitten ne vedetään suuhun ja kastellaan antaumuksella.

Toissapäivänä Mio huusi täyttä kurkkua kaksi tuntia putkeen, ei suostunut syömään eikä nukkumaan. Kuumeen mittasin, mutta oli vaan 37,7. Korviakaan ei tuntunut aristavan ja aloinkin jo hammasta epäilemään. Oltiin just lähdössä päivystykseen näyttämään, että jos joku osais sanoa jotain tarkemmin, painella masua ja katsoa korvat, kun poika sitten nukahti itkuunsa isänsä syliin. Nukkui vartin, söi ja nukahti uudelleen. Sitten kun heräsi, niin kaikki oli taas hyvin ja naureskeltiin. Taisi olla siis vain masu, väsy ja nälkä kaikki yhtä aikaa. Edellisenä päivänä oltiin häissä, jossa söin maitotuotteita, joten oli varmaan sitten se. Nyt on kakat ollu extra-nestemäisiä. Imeytyy ihan kokonaan vaippaan, eli ihan vettä vaan. Outoa. Neuvolaa odotellaan, että sais pyytää päästä tutkimuksiin. Neuvola ens viikolla.

Noin, olikohan siinä nyt jotain. Palailen, kun ehdin, nyt olis tehtävä muka tärkeämpiä hommia (mikä vois olla tätä tärkeämpää... :eek: ).

Stiina & Mio 2,5kk
 
Huomenta! :wave:

Kurkatkaahan profiiliin, siellä pitäis nyt olla kuva Konstasta. :D

Konsta nukkuu tuossa mun vieressä sängyllä. Kummitäti piipahti äsken aamukahvilla ja Konsta naureskeli ja touhusi niin paljon että nyt sitten loppukin virta. On se vaan niin suloinen, kummitätikin oli aivan myyty! :heart:

Innostuin eilen illalla leipomaan pullaa. Onneks oli mies apuna niin meni homma joutuisasti. Tänä aamuna sai sitten aamukahvin kanssa itseleivottua pullaa ja onpahan sitten pakkasessakin vierasvaraa yllätysvieraita varten.

Taitaa olla sadepäivä tulossa kun ulkona on niin synkän näköistä. Taitaa jokapäiväinen vaunulenkki jäädä tänään välistä. Tylsää olla kokopäivä sisällä.:( Konsta on aina vaunulenkin jälkeen jääny ulos nukkumaan ja yleensä n. 2 tuntia nukkuukin ulkona. Sisällä päikkärit on aina lyhyempiä.

Konsta yöt on nyt taas menneet paremmin. Noin kymmenen aikaan nukahtaa yöunille ja herää siinä 4-6 välillä syömään ekan kerran. 7-8 aikaan herää uudelleen syömään ja valvoo noin tunnin verran ja sitten nukahtaa uudelleen "päikkäreille".

StiinaS: Meitä kanssa vaivaa kova vauvakuume. Me ollaan myös mietitty että ensvuoden alussa alettais uutta yrittämään alulle. Ollaan kyllä oltu vähän huolimattomia ton ehkäsyn suhteen, joten saas nähdä kuinka käy..

Kuukautisista: onneksi ei oo vielä alkanu. Poitsu on täysimetyksessä joten toivon että pysyisivät vielä poissa.

Vaipoista: Meillä käytetään liberoa. Pampersejakin jossain vaiheessa käytettiin ja niistäkin on ihan hyvät kokemukset, mutta jotenkin oon noihin liberoihin tottunu.

Töihin paluusta: Näillä näkymin vasta ens vuoden lopussa, sitten kun talo on valmis, mutta luultavasti ei vielä silloinkaan jos meille vielä toinen lapsi suodaan.

Talon rakennuksesta: me saatiin viimeviikolla tarjous talopaketista, oli kyllä kalliimpi mitä kuviteltiin, mutta halutaan juuri se talo, joten se päätettiin nyt tilata. Edustaja oli laskenu sen hinnan hieman yläkanttiin, mies käy vielä edustajan kanssa sen tarjouksen tarkemmin läpi niin ei sitten tuu mitään yllätyksiä, mutta ihanaa kun tää talonrakennusprojekti edistyy. :)

Tirlittanille voimia ja pitkää pinnaa rintatulehduskierteen keskelle. Todella kurja juttu tollanen kun aina vaan uusiutuu.

Jaaha, Konsta heräs. Taidetaan lähteä ulos nyt ennenku alkaa satamaan. Jos vaikka pienen lenkin ehtis tehdä.

HeLiNä ja Konsta 3kk 1pvä
 
Neuvolakuulumisia ja vähän muutakin

Eilen käväistiin siis 3kk neuvolassa (jos tarkkoja ollaan, niin Artturi täyttää sen 3kk vasta 24.8) ja hyvin oli poika kasvanut. Pituutta tullut kuukaudessa 4cm lisää eli sitä löytyi 62cm, painoakin tullut kuukaudessa lähes kilo eli nyt poika painaa 6105g. Kuupan ympärys oli 41,2cm. Artturi pisti parastaan neuvolassa; hymyili, hekotteli ja "jutteli" myös th:lle, seisoi suorana ja tomerana kuin sotilasrivissä, päätä kannatteli hienosti käsistä nostettaessa. Kaikki siis hyvin.

Ruokailusta. Mä olen viime viikolla "joutunut" antamaan pojalle jo rintamaidolla lantrattua maissivelliä, kun pelkkä maito ei enää näytä pojalle riittävän. Johtuu osittain varmaan myös siitä, että hän nukkuu 7-9h yöunet putkeen ja sitten herätessä on niin kova nälkä, että syö maitoa liikaa. Sitten puklaa, tankkaa, puklaa, tankkaa jne. Tuosta puklaamisesta ollaan vellin avulla päästy kokonaan eroon. Eli annan velliä illalla ennen yöunille menoa ja aamulla yöunien jälkeen. Muutoin vielä mennään rinta- ja korvikemaidolla. Vettäkin olen välillä pojalle juottanut, kun ainakin tuo korvikemaito tuppaa kovettamaan pojan vatsaa.

Kestovaippoja käytämme täälläkin edelleen, mutta vaipat menivät kokonaisuudessaan vaihtoon. Pistinkin kaikki myyntiin tuonne Babyidean ja Kestovaippainfon kirppareille, kun siirrymme kokonaan Fuzzi Bunz -taskuvaippoihin. Edelliselle käytimme sisävaippoja ja harsoja erilaisilla kuorilla lähes yksivuotiaaksi, mutta tämä poika on niin kova menijä, että vaipanvaihto muistuttaa jo nyt extreme-lajia... :eek: :LOL: Jotain nauhista tai harsoa on ihan mahdotonta saada pojan päälle, kun herra pyörii kuin väkkärä. Mies sitten ehdotti, että hommataan jo nyt ne Fuzzit, niin säästetään aikaa ja kaikkien hermoja vaipanvaihtotilanteissa. Tilasinkin niitä sitten eilen 15kpl tarjouspaketin, jotka kyllä riittävät meidän kestoiluumme.

"Liikkumisesta". Meillä ei Artturi vielä käänny mihinkään, mitä nyt selältä/mahalta kyljelleen. Sen pidemmälle ei ole vielä rahkeet riittäneet. Poika sen sijaan viihtyy hyvin lattialla peittojen päällä vatsallaan ja jotenkin onnistuu jalkojen avulla pökkimään itseään metrinkin verran suuntaan jos toiseen. Useimmiten ei siis kauaa pysy peittojen päällä.

Jaahas, nyt on lopetettava loruilut ja lähdettävä ekaluokkalaista vastaan.
Oikein mukavaa syksyn alkua kaikille!
:wave:

t. jurristi ja Artturi (kohta 3kk)
 
Neiti nukkuu pihalla vaunuissa joten heti piti tänne syöksyä kirjottamaan.
On muuten tuo vaunun koppa vinkeessä asennossa, kun en oo oikein tutustunut ton ratasosan sielunelämään ja se selkänoja oli sieltä noussut syystä tahi toisesta yhden pykälän ylös ja en osannut sitä sitten laskea. :D :ashamed: No hyvin näytti noinkin uni tulevan.

Olin eilen äitini ja neidin kanssa Lingon&Blåbärin lastenvaatekutsuilla ja sieltä sitten tilasin muutaman vaatteen ensi kesää ajatellen. Tai en ehkä ois mitään tilannut, mut mamma lupas maksaa niin pakko oli uhrautua. :LOL:

Mies tulee illalla meitä tänne kattomaan, kun on kurssilla tossa muutaman kilometrin päässä Haikon kartanossa. Ikävä on, vaikka vain yksi yö oltu erossa. :heart:

Mut eipä tässä ihmeempiä taas. Voisin keittää kupposen teetä ja syventyä taas kirjaan. Luen Satu Hassin kirjaa Tukka hattuhyllyllä. Kertoo päiväkirjamuodossa ajasta jolloin sairasti rintasyövän ja niistä hoidoista. Hattua pitää nostaa sille naiselle meinaan koko prosessin ajan jakso painaa töitä uutterasti.

Mut nyt :wave:

-mennis-
 
Eli nyt on meilläkin piikki annettu ja rotarokote, sekä mittaukset tehty. Aika samoissa tosiaan mennään HANNAN pikkuisen kanssa, meillä painoa oli tasan 7200g ja pituutta 61cm. Ei sentään ihan TIITTERÄISEN Peetua päihitetä ;) Lisäruuasta oli puhetta, mutta päädyimme odottamaan soseiden aloittelua nelikuiseksi, jotta nyt ei ainakaan uusia allergiaepäilyjä tule tähän samaan syssyyn. Mutta kaikki siis kohdallaan, hienosti poika naureskeli tädille ja piikistäkin selvittiin pienellä itkulla.

Onko muut huomanneet vauvoissa yhtäkkisiä "kehityshyppäyksiä"? Eli meillä poika on nyt muutaman päivän sisään oppinut tarttumaan leluihin ja alkanut jutella enemmän, samaten yhtäkkiä pidensi syömisväliä 1-2 tunnista noin kolmeen tuntiin (päivällä). Ihan kun ukkeli olisi äkkiä muuttunut pikkuvauvasta selkeästi isommaksi :D (Johtuuko kolmen kuukauden kieppeillä tuntuva vauvakuumeilu tästä..? :LOL: ). Äiti on ihmeissään, kun nälkäitkulta kuulostava kiljuminen onkin jotain ihan muuta. Näihin uusiin kuvioihin liittyen meillä on myös itkeskelty tällä viikolla enemmän, syli on ollut kovassa käytössä.

Niistä hampaista muuten kysyin.. Neuvolantäti sanoi, että hammaskitinät ja -kuolaukset voivat kestää jopa kuukausia, ennen kuin hampaat tulevat oikeasti näkyviin :whistle:

Mitäs vielä..? Ainakin TIRLITTANille jaksuja tissitulehduksiin!! Varmasti olet itse paras päättämään imetyksen jatkamisesta tai lopettamisesta, ei siihen voi lääkäreillä olla sanomista. Voisin kuvitella, että kahden vauvan imetys on jo ilman tulehduksiakin aika uuvuttavaa, ja olethan jo imettänyt täysillä ne tärkeimmät alkukuukaudet. Toivottavasti pääset tulehduksista eroon, tavalla tai toisella :hug:

Vaippoina meillä muuten käytetään liberoa (paljon parempi kuin pampers) sekä lidlin vaippoja, jos siellä satutaan käymään. Ne on tosi halpoja ja ihan suht hyviäki.

Mutta nyt muihin puuhiin.. Reipas neuvolankävijä nukkuu kantoliinassa ihan uuvuksissa :heart:

Vilmis ja poika, melkein 3kk
 
Pikaseen Hyppykiikusta...
Siihen ei saisi fysioterapeutti ystäväni mukaan laittaa lasta ennen kuin osaa ottaa täysin jaloilleen.Eli jalkapohja osuu täysin lattiaan ja astuu sillä eikä varvista.
Jos vauva laitetaan liian aikasin voi kävelyn opettelu viivästyä sillä lapsi oppii varvistamaan.

Ikähaarukka on tuossa 6-10 kk.

Täällä rauhaisaa eloa,10 kk iässä Miska oli 5,9 kg ja 58 cm.

Ens viikolla uusia mittoja.Yöt nukkuu hyvin ja päivällä vaihtelevasti.Jokeltaa ja hymyää kovasti.

kata ja miska liki 3 kk
 
Ajattelin pistää tähän Rasmuksen lempileikit pinoon:

-kukkuu-leikki (äiti menee jonkin taakse pikkuhetkeksi piiloon ja tulee esille ja sanotaan kukkuu!)
-pöö-leikki (sylissä vähän tipautetaan ja sanotaan pöööö!)
-duplo-leikki (tehdään duploista erilaisia torneja ja Rasmus kaataa ne)
 
Olipas tänään ukkonen, ensin meni niin pimeäksi kuin olis yö ollut ja sitten alkoi myräkkä, lapset ei olleet moksiskaan, mutta täytyy sanoa, että minusta se oli jotenkin epämiellyttävää.

Hyppykiikusta olen kuullut montaa mielipidettä, itse kuitenkin uskon että ihan maalaisjärkeen senkin suhteen. Olen itse laittanut noi vanhemmat lapset siihen neljä kuukautisina pieniä hetkiä kerrallaan. Ja mitä kävelemisen viivästymiseen tulee, niin meidän tyttö rupes kävelemään 10kk ja poika 8 1/2 kk, joten se ei ainakaan meillä ole pätenyt, eikä ole mitään virhe asentoja ollut.
Mutta nää meidän lapset taitaa olla melko jäykkä jalkaista sakkia muutenkin, nyt Helmikin viihtyis parhaiten sylissä niin, että muka seisoo tai sitten pykää itseään kovasti istumaan. Itse aion tosiaan taas ottaa sen hyppykiikun kohta käyttöön, mutta tosiaan ajat joita siinä pidän ei ole pitkiä. Puol vuotiaana noita se ei ole enää edes paljoa kiinnostanut, kun jo viidenkuukauden vanhoina ovat ruvenneet laajentamaan maailmaansa ryömien.

Liberoja miekin olen enemmissä määrin käyttänyt, aikaisemminkin vauva ajan olen käyttänyt liberoja ja sitten housuvaipoissa taas minusta pamperssit ovat olleet kivempia käyttää kun eivät ole niin muhkeita.
Ja yksi paketti on tullut niitä Lidlin vaippojakin käytettyä, ja positiivisesti yllättivät, enemmänkin niitä tulis käytettyä, mutta kun tulee siellä niin harvoin käytyä.

Mulla on ihan tolkuton päänsärky.

Käytin tänään meidän kolmevuotiaan yksityislääkärissä kun on viime perjantaista ripuloinut ja ulosteessa on ollut sellaisia verijuovia, mutta viidelläkympillä valohoitoa tuli... Eli ei syytä huoleen kun syö ja juo, jos ei ole ensviikon perjantaihin helpottanut, niin sit kokeisiin. Mie kun en mielestäni vähästä hötkyile, mutta lääkärin passiivisuus yllätti.

Tulispa ukko ajoissa tänään töistä, eilenkin sillä meni niin pitkää, että lapset ei ehtineet nähdä ollenkaan.

Huomenna vaari lupas tulla meille lasten kanssa leikkimään ja mie alan siivoamaan vähän perusteellisemmin.

No nyt erotuomariksi, lapset vaihteeksi tappelee.

T:Minnihiiri
 
Heippa kaikille :wave:

Voi kun oli paljon tullut tekstiä, ihanaa :) En kyllä ehtinyt niitä lukea juurikaan :ashamed: Palaan paremmalla ajalla ;)

Neuvolassa käytiin tänään (4kk lääkärineuvola) ja mitat on nyt seuraavat:

paino 8050g
pituus 64,6cm
pipo 41,8cm

"Hyväntuulinen, jokelteleva tyttö. Sydän ja keuhkot terveet. Iho siisti, lonkat paikoillaan. Suu, nielu, korvat ja silmät ok."

Koko reissu meni hienosti, Maija naureskeli ja jutteli lääkärille koko ajan :D

Muutenkin meillä on mennyt oikein kivasti, kiinteiden aloitus on rauhoittanut Maijaa valtavasti. Edelleen imetän, pulloa huolii huonosti. Iltaisin on kyllä mennyt kivasti velliä!

Nyt tuli tosiaan lyhyestä virsi kaunis, kun CSI menee jo.... :ashamed: :LOL:

Voikaa hyvin :hug:

Parasta aikaa ja Maija 4kk+vähän yli :heart:
 
Kukaan ole tänään vielä kirjoitellut, niin pitäähän mun tää päivä korkata. :D
Asiaa ei kyllä ole, mutta väännetään sitä nyt sit vaikka tikusta.

Meitin neiti sai eilen ihmeelliset raivarit illalla. Ei semmoisia ole saanut pitkään aikaan. Ei kelvannu tissi, eikä vaunuissa hytkytys ja alkuun ei kanniskelukaan. Viimein sitten sain neidin rauhoittumaan, kun sylissä pidin pystyasennossa ja katteltiin semmosta pehmokirjaa. Siitä sitten äkkiä kävin istumaan ja sujautin tissin suuhun (meillä istualtaan imettäminen erittäin harvinaista herkkua). Siinä sitten otti pahimpaan nälkäänsä imut ja sit siirryttiin sänkyyn jatkamaan tissittelyä jonne sitten nukahti ensin huidottuaan käsillään vartin verran kuin kapellimestari.

Kertiksistä mun piti sen verta mainita, että kaikki muut on oikeestaan toiminut paitsi Pampersin Baby-Dryt. Tällä hetkellä menossa Pirkat ja Liberot . Lidlin vaippoja myös käytetty. Noista Baby-Drysta tuppas kurat tulemaan pitkin selkää.

Mut nyt taas kirjan pariin. Eilen neiti heräs juuri, kun sain kirjan esille.

-mennis-
 
joo tänään me ei olla aktiivisia oltu, myönnettäköön, että itsekin olen useaan otteeseen käynyt kuulumisien toivossa täällä kurkkimassa.

Tänään mulla oli siivous päivä, vaari leikitti lapsia sillä välin meidän pihalla. Kuitenkaan sitä ei osannut ihan kiireettä siivota. Mietinkin tossa, että vähissä on huvit, kun haaveilen nykyään sellaista, että olis aikaa vaikka koko päivä puunata paikkoja, kun tuntuu, että joka paikka on täynnä sormenjälkiä yms.
Otin olkkarin matonkin pois, ja kohta kun menen suihkuun pesen sen kylppärin lattialla, kun se on sellainen vaalea narunpätkä matto, niin en ulkona sitä viitsi pestä.

Yhdellä mun kaverilla on tänään laskettuaika, joten joka puhelin soitosta jo jännään, että nyt on tullut lähtö synnyttämään.

Just miestä yritän tavoitella, että ehtiikö tänään töistä ajoissa kun lapsilla olis juoksukilpailut, leikkimieliset sellaiset osuuspankin järjestämät.

Hieman leuhkiakin pitää, että olen yhä pystynyt tarkkailemaan syömisiäni, ja pientä tulosta on jo havaittavissa! :) Ja mikä parasta tää on tuntunut tosi hyvältä, ei miltään itsensä kiduttamiselta, reilun viikon pääsät tosin lähdetään sinne reissuun, mutta jos sielläkin osais vähän katsoa valintoja, että kermaperunat voi joskus vaikka korvata salaatilla pihvin rinnalla.

No nyt mun palveluita kaivataan.
T:Minnihiiri
 
Ensin neuvola terveisiä meiltäkin. Luka painoi 3 kk neuvolassa 6205 g ja pituutta oli kertynyt 59,6 cm ja pipo 38,7 cm.

Luka on hymyillyt ja jokellellut melkein kaksi kuukautta. Ja kohta jopa nauraa ääneen. Äidinmaidolla mennään edelleen. Neuvolassa täti sanoi, että ei kiirettä kiinteiden aloittamisessa. Sitten, kun yöllä herätään useammin, niin voi aloittaa kiinteiden antamisen.

Luka on nukkunut reilun kuukauden kokonaisia öitä. Menee nukkumaan klo 22.30 ja herää 6.30 aikaan.

Tänään käytiin vielä rotarokote ottamassa. Tiistaina neuvolakäynnillä piikki. Luka nukkui juuri piikin annon aikana ja pelkäsimme, etät nyt poika herää. Ei kuitenkaan herännyt vaan ynähti hiukan ja jatkoi uniaan.

Meillä käytetään sekä Liberoja että pampersseja. Enemmän Liberoja niiden keräilymerkkien takia.
 
Iltaa!! Vielä ehdin ennen salkkareita kirjottamaan :D sekin pitää katsoa vaikka niin ärsyttäväks menny :kieh:
mennis raivarista...meillä poika sai tänään vähän aikaa sitten kovan raivarin :'( ei kelvannu mikään!!on ennenki saanut ihme itkukohtauksen ja mikään ei kelpaa,mut tänään huuti kyllä kauan :eek: varmaan puol tuntia siinä kaikkea yritin,mut ei auttanu. nälkää mä epäilin kun edellis syömisestä oli pari tuntia ja ajattelin et se suuttu kun ei maitoa alkanut kuulua,mut eipä huolinu tissiä. kamala olo ja tunne itellä kun toinen huuti niin lujaa ku ääntä lähti ja ei mikään auttanu. sain sitte lopulta rauhottumaan kävellessä tissi tyrkyllä...alko imuttamaan loppujen lopuks sitte tissiä,mut mun piti olla liikkeessä. nyt nukkuu ja varmasti nukahti yöunille.onneks laitoin yövaatteet päälle :)

kiva vaan ku meidän yöt on alkanu menemään näin aikaseen...nukahtaa jo ennen klo. 19 .syömään herää ekan kerran joskus puol 1 maissa ja sit nukkuu viel pari kolme tuntia kunnes alkaa ne normaalit aamuyön kitinät |O tänä aamuna kakat tuli jo puol 4 et ei muutaku vaipan vaihtoon. meillä vaippana käytetään muumeja. isompi käyttäny liberoita ja käyttää vieläkin,mut halusin kokeilla nyt vauvalle muumeja(pikkasen halvempia ja SUOMALAISIA ;) ) ja nehän sopii ihan hyvin =) pampperssejakin aluks käytin ja liberoita,mut nyt on menty noilla muumeilla. on muute alkanu valskaamaan hieman vaippa nyt. ei ennemmi oo tullu pissat sivusta läpi,mut ny on muutaman kerran kyljellään nukkues aivan märkänä ollu .

joo mutta nyt tuli ajatuskatkos ja siirryn muutenki tästä tonne sohvan puolelle ;) eikä taas tartte myöhään valvoa,aamulla aikanen herätys! aika väsy painaa tällä hetkellä |O mut kyllä tää taas tästä :D illanjatkoja kaikille :wave:
 

Yhteistyössä