***Toukovauvat 2007*** elokuu

terveisiä täältä hiljaisuudesta... :D molemmat lapset nukkuvat samaan aikaan päikkäreitä! Ihmeiden aika ei ole ohi!

Vauvauinnista me ollaan menossa, täällä alkaa syyskuussa vauva- ja perheuinnit. Ollaan esikoisenkin kanssa käyty, joten nyt jatketaan perheuinnissa. Esikoinen osaa jo uida kellukkeilla joten se vähän helpottaa sitä touhuamista altaalla. Mutta 2 aikuista se vaatii. Mies ja minä ollaan molemmat tykätty tosi paljon vauvauinnista.

kiinteistä ajattelin kyllä kanssa pikku hiljaa alkaa kokeilemaan jotain jämäkämpää kuin maito. Poju on sen melkeen 8kg jo, joten kohta varmaan tarviikin maidon lisäks muutakin. En ole vielä velliäkään antanut, mutta sillä sit varmaan aloittelen ennen perunaa.

olen eilen ottanut itseäni niskasta kiinni ja liittynyt KEVENTÄJIIN... toivottavasti sieltä nyt löytyis se tsemppi, mitä kaipaan... Painonvartijoissa pudotin ennen raskautta 14kg, nyt on kaikki tullut takaisin korkojen kera. Mun ihanasti synnytyksen jälkeen laskemaan lähtenyt paino on tullut takas. ei voi ku itseään syyttää... :headwall: No, nyt alkoi uusi elämä! :)

kylvetyksestä on kanssa ollut juttua. Meillä kylvetetään 2-4krt viikossa. Joka päivä tehdään ainakin "pikkupesut" (poimut, peppu, kainalot, kasvot), mutta useimmiten on helpompaa mennä kokonaan suihkuun tai kylpyyn. Me käytetään myös kylpyöljyä ja iho on ollut tosi hyvä koko ajan.

Mut nyt nautin hetken hiljaisuudesta ja luen kirjaa vähän aikaa!

Gabria + poju 3,5kk

tänään sit alkoi koulut,meni kyllä kesä nopeesti,vaikka huonot ilmat olikin.
meidän keskonen painoi 7kg viime viikolla ja pituutta oli 63cm.kasvista,kinkkua,nautaa ja broileria ja maissivelliä menee saikun ohjeiden mukaan.yhen kerran syö aamu yöstä ja herää 8-9 aamulla.nukahtaa yöunille 21-22.kesäkuun alussa rupes pyörähtämään mahalta selälleen.nyt pari viikkoa pyöriny mahallaan/selällään ollessa lattialla,"kellon viisareina"vai miten ne neuvolassa sen sanookaan...nyt vauveli hermostuu tässä sylissä,joten kauniita syksyn päiviä. :flower:

Heippa!

Oltiin etelässä viikonloppuna, eilen tultiin takas kotiin, ja tänään oltiin pohjoisessa merenrannalla. Niin se helposti käy täällä Belgiassa :D Käytiin paluumatkalla Ranskan puolella ruoka-ja viiniostoksilla kun siellä on viinit halvempia.

Huomattiin myös että pojalle on puhjennut kaksi hammasta tuohon alas keskelle! Onko teidän vauvoille jo paljon puhjennut hampaita??? Joku sanoi että kovin aikaisin on jos 3kk iässä hampaita tulee?

Eipä tänne kummempaa. Kovin rauhallisesti tuo poika ottaa tuon hampaiden tulon. Hymyilee kovasti!! :D

t. balou & dude reippa 3kk

Kylpemisestä olitte myös puhuneet, meillä aikalailla vuorotellen kylvetetään poikaa, joka toinen-tai kolmas päivä. Ensin vaipanvaihtopatjan päällä pesukintaalla pestään, sitten kylpyammeessa huuhdotaan.

Poika syö 4-5 kertaa päivässä, yöllä on pidempi tauko kun nukkuu klo 21 tai 22 ja seitsemältä herää. Jopa mökillä nukkui ihan yhtä hyvin kun kotona vaikka vähän jänskätti että vaikuttaako erilainen ympäristö nukkumiseen. Imeisesti ei =)

Miam: Mulla kans on jo ä-loma loppunut. Täällä se on 15 vkoa, eli hiukan reippa 3kk. Menen torstaina töihin, mutta senjälkeen olenkin sitten työtön :(

t. balou

Heips! Kun harvoin ehtii käydä lukemassa, niin on aina monta sivua uusia juttuja, eikä tietenkään kerralla niitä sitten ehdi lukea...täytyy ottaa urakaksi tänä iltana vaikka ja lukea ajatuksen kanssa. Oman navan kuulumisia nyt kuitenkin... :ashamed:

vilmis: meidän allergiatarkkailusta sen verran, että olin pari viikkoa maidoton ja poika oli oikein tyytyväisen oloinen ja tuli kakka, jossa oli jopa niitä ryynejä. Sitten aloitin varovasti viilin tai jogurtin, 1 per päivä. Aluksi näytti että ei aiheuta sen kummempia vatsanväänteitä, mutta kolmen päivän jälkeen, kun oli maitoprot. kerääntynyt jo enemmän minuun, niin alkoi itkut ja pierut. Jatkuvaa kitinää ja piereskelyä, haisee aivan tunkiolle, ja kakat taas vihreää lientä, myöskin suoraan tunkiosta :x . Täytyypä ottaa asia neuvolassa puheeksi, samoin näppylät, jotka nyt tänään taisivat ilmaantua vadelmasopasta, jota söin... millon mistäkin. Nyt olis tarkoitus saada kakka taas kuntoon, että voin testata sen kananmunan vielä, jospa edes sitä saisi syödä, niin olis helpompaa. Kun munaton jamaidoton on ollut tämä minun kuuri. Ja siitä vielä, ettei ilman lääkärin valvontaa sais olla dieetillä...minä oon lukeut, että kokeilla saa, mutta pysyvästi ei saa jättää pois ilman keskustelua lääkärin kanssa...

Kuukauden verran olis opintoja vielä jäljellä, syyskuun ajan. Olen koittanut lypsää maitoa jemmaan, jotta mies voisi hoitaa vauvaa sen ajan, mutta ei tahdo riittää millään maito pojan syöntien jälkeen enää lypsettäväksi...eikä tunnu lisääntyvänkään siinä määrin, että tulisi riittämään. En myöskään oikein tiedä, paljonko pojalla menisi maitoa päivässä...Tietysti imettäisin yölläja aamulla ja päivällä, kun tulen, mutta joinain päivinä voi mennä tosi myöhäänkin. Koululla pitäisi lypsää ainakin kerran, ettei maidon tulo lakkaa. Voisikohan sitä aloittaa vellin antaminen jo kolmen kuukauden ikäisenä, niin voisi vauva syödä sitä. Taidan kuitenkin joutua ostamaan myös korviketta, mutta sekin olisi sitten apteekin maidotonta. Onko kellään tietoa, paljonko se maksaa? Täytyy kysellä neuvolassa vielä tuota syömäpuolen hoitamista..niin kovasti toivoin, ettei tarvitsisi korviketta antaa, mutta kun ei riitä, niin ei riitä.

No, niinhän siinä kävi, että tämänkin tekstin kirjoittaminen alusta loppuun vei koko päivän, joten lukemiset siirty nyt sitten toiselle päivälle, palailen :wave:

profiilissa päivitetty kuva Miosta

Stiina & Mio 2,5kk

Tässä poika sylissä kirjottelen...mummu tuli meille ja lähti isomman kans pyöräilemaan :D mut kovasti tää pikkumieskin pitää äitin kiireisenä ;)

vilmis noista allergioista...oon miettiny kyllä tota maitoa ja moni on sanonut et voisko olla,mut en ite jaksais uskoa vaikka toisaalta taas selvästi kaikki oireet viittaa siihen et on herkkä mahanen ja maito vois olla syypää. neuvola vaan ei antanu viimeks mitään vastausta mun kyselyyn maitoallergiasta :eek: sanoi vaan et kasvaa niin hyvin ja iho on hyvä ja blää blää tuskin on allergiaa. voivotellaan vaan ja sanotaan et anna vaan niitä disflatyl tippoja. oon antanu,mut ei niistä mitään suurta apua oo. vielä ku luin noista oireista niin taas alko epäilyttämään.on tää kans. mut toi oli ihan uus uutinen et maito voi vaikuttaa vaikkei varsinaista allergiaa oliskaan :whistle: siihen uskoon mäkin kohta kallistun näiden jatkuvien mahaväänteiden kans. välillä tämä puklaa tosi paljon,haisee oksennukselle puklu,mahassa lorisee välillä tosi kovaa
:kieh: ja mitähän vielä....kakka ei oo vihreää,mutta oon ihmetelly ku ei se oo kovin ryynimäistä. keltasta kyllä on mutta ei siinä aina näy olevan paljo mitään "ryyniä". muistan esikoisen tän ikäsen kakat oli sellasta oikein ryyniläjää . hoh hoijaa aloin kyllä taas niin miettimään kaikkea mahdollista.neuvola loppukuusta vasta....hmmmm

vauvauinti on alkanu nyt enemmän kiinnostamaan.sitä olis kiva kokeilla,mut täälä pitää käydä joku info ennenku saa mennä ja niitä infoja ei oo kovin usein. muskariin oon ajatellu mennä tämän kans.esikoisen kans olin myös ja se oli tosi kivaa =)

kiinteitä en oo vielä miettinyt.yritän sinne 4kk asti päästä pelkällä tissi maidolla,mut saa nähä....välillä tuntuu et tekis mieli lopettaa koko imetys ja kokeilla tulisko tuttelista tai nannista tälläsiä mahavaivoja.
taas lorina käy pojan mahassa ja vääntelee sen mukasesti tässä sylissä :'( pari viime yötä kyllä on menny aika hyvin. nukkumaan n.20 ja syömään heränny n.1 aikana. sitte nukkunu pari tuntia hyvin,mut normaalit aamuyön ähinät säilyny.. tosin pikkasen myöhempään...jopa puol6 asti nukkui ennenku otin viereen normaalin klo4 sijasta :D

ihania on kyllä ne hetket kun poika on niiiin iloinen ja sulonen,nauraa ja hehettää ääneen :D :heart: höpöttää aina aamulla kovasti äidille ja ikkunalle :heart: päätä nostelee paljon mahallaan ollessa ja kattelee innoissaan =) onneks on ruvennu viihtymään paremmin lattiallakin seurailessa vaikka viiihtyshän se paljon jos tuo maha ei niin usein kiusais.

mut tällästä tällä kertaa....kaikille nautinnollisia päiviä (huh tätä hellettä B) ) :wave:

Ihanaa kun oma pikkuinen kehittyy ja kasvaa. Pakko tulla kertomaan :heart: . Eeva on 2,5kk ja eilen se ensikertaa otti helistimen yhteen käteen. Eka löi itteensä päähän :LOL: ja sit helisti pari kertaa ja katseli sitä :) :snotty:
Yöllä kun olin tukenut kyljelleen niin löysin sen ähisemästä mahallaan :D . Päivällä selällä ollessaan menee kyljelleen(meni itseasiassa jo sairaalassa :eek: ) ja punkee mahalleen muttei siitä oo viel onnannu. Katse on tosi valpas ja katselee kirjoja mielellään. Ison tytön katse ja piirteet :) ihana pikku pupunen :heart: . Upeeta kun saa jo kunnolla kontaktia, voi mennä vuoropuhelua, hymyillä ja naureskella yhdessä ym
Tyty on melko rauhallinen ja helpohko. Toki joskus itkee mutta yleensä nukkuu yöt ihan hyvin vain syöden ja nukkuen. Päivällä viihtyy lelukaaren alla jne. ihana megarakas mussukka!
Aamuisin siltä saa ekana suuren hymyn. Se pelastaa päivän.
Millaisia persoonia teidän vauvat on ja mitä ovat oppineet? :wave:

Fangis ja Eeva 11viikkoa.

Ihanaa, kun se älytön helle loppui. Multa meinas jo konstit loppua, Viivi oli kovin kärttyisällä päällä jo. Mutta siihen löytyi toinenkin syy... alaleukaan on ilmestynyt iso valkoinen viiva! Pesaisin pikaisesti paniikissa sormeni ja tunkaisin neitosen suuhun ja näin on, hammas sieltä tunkee esille! Ihmettelinkin jo, että kuolaa valuu pitkin poskia ja suuhun eksyy yhtä ja toista esinettäkin jo. Vaikkei kauheasti vielä käsillä osaa tehdä, niin jännä juttu oli, kun sanoin ääneen vaan, että ota unirättiä suuhun, kun siinä on toisessa päässä sellainen pururenkula, niin likka alkoi tosiaan vetää sitä suuhun. Sattumaa toki, mutta olevinaan olin niin ylpeenä, että meidän neitihän tekee niinkuin pyydetään :LOL: Kaverit oli vähän ihmeissään ja luulivat, että minä vain kuvittelen koko hammashomman, kun neiti on vasta 3 kk, mutta sitten kun he itse tarkastelivat asiaa, niin joutuivat myöntämään, että siinä se nököttää B) Noh, äitillähän oli syntyessään jo kaksi hammasta :D Olen verrannut neitiä minun omaan vauvakuvaani ja kyllähän se näköinen on kovasti, mini-me!

3 kuukautispäivänä tapahtui muutakin jänskää, eli laitoin neitin sängylle masulleen, niin tomerasti nosti päätään ja pitkään tuijotteli eteenpäin. Kunnes yhtäkkiä kellahtikin selälleen! Ensin oli lähes alahuulimutru-ilme, mutta sitten pukkasikin jo naurattamaan. Ja arvatkaas mitä, olin jostain syystä ottanut kameran siihen ja tallensin koko tapahtumasarjan! Nyt sitten tuijottelen typerä hymy naamallani sitä sarjaa koneelta :LOL:

Meillä kylvetetään paristi viikossa, mutta makkarat täytyy pestä useammin. Lähes hirvittää, että ens viikolla on neuvola ja neitonen näyttää michelinukkelilta :LOL: Olen yllättynyt, että leuan allakin voi olla kaksoisleuan välissäkin makkara... nooh onpahan tissimaitoa tullut, ei voi kukaan enää epäillä :kieh: Niin, ja iskän kanssa yhdessä kylvetetään, olen kerran yksin yrittänyt, mutta neiti ei pitänyt siitä, joten me pestään vaan pyllyä paljussa ja iskä hoitaa tärkeämmät tapahtumat...

Sattuuko kenelläkään muuten olemaan myynnissä sähköistä rintapumppua? Joudun kuukauden päästä lopettamaan maidonluovutuksen, kun likka täyttää 4 kk ja palauttamaan tuon pumpun. Silti haluaisin tehdä vellit sun muut omaan maitoon, kun sitä nyt tulee. Olen muuten hiukkasen huijauslinjalla ja tilasin minäkin sitä frantsilan vauvaniloa... ihan kuin maitoa ei jo muutenkin tulisi... mutta minä pidän sen mausta kovasti, ilman sokeria ja hunajaa melkein parhaimmillaan. Mietinkin jo että enkait ole uudestaan raskaana, kun matonpesu haisee popkornille ja syön hirveästi persikoita ja tykkään teestä, jossa on anista. Siis mä vihaan yleensäkin anista ja sen hajuakin jo. Mutta ehkä tää on jotain hormoonivaihetta, nyt vasta alkaa silleen totuttautuun tähän uuteen elämään.

Jaahas, Tänään pitäis vielä tyhjentää karviaispuskat ja mehustaa ja pakastaa, lisäksi ajattelin säilöä kurkkuja. Eilen teinkin viinimarjamehua ja pesin mattoja. Kohta voikin sitten alkaa nauttimaan syksystä. Lauantaina mennään häihin, mutta Viivi tulee sieltä kirkon jälkeen epäkumminsa kanssa kotiin ja äiti taitaa vähän lähteä hunningolle...

Voikaa hyvin, kirjoittelemisiin: Viivit 3kk+2päivää ja yksi hammas

meillä kylvetään pari krt viikossa ammeessa ja sitten säitten mukaan lisäksi suihkussa.neiti niin tykkää nuista hetkistä,mielellään käyttäs vaikka joka pv,iho kuitenkin pysynyt hyvänä:)isi meillä hoitaa nuo amme kylvetykset,hyvä niin.ei jää kaikki ihan äitinkään kontolle.

minä asun pohjois- pohjanmaalla.kun siitäki oli jollain puhetta.

me kun käytiin neuvolassa jessican kanssa(3kk)niin sanoi th että nykyään jopa puoli vuotiaaksi asti olisi hyvä mennä ilman kiinteitä jne....siis pelkällä maidolla.ja lisäsi että kun tyttö niin hyvin kasvaa sillä maidolla kerran.aika jännää,kun aiempia muksuja oon alottanu syöttään jo just 3kk ikäsenä potulla.... :D :whistle:

meidän neiti on kanssa aivan lutunen,ei liikoja itke,vain jos on tosissaan nälkä tai uninen ja äippä sitä ei heti hoksaa =)

niin se alkaa syksyki kovaa vauhtia lähestyä :'( nyttenki oikeen paleli ulkona vaikka oli housut ja pitkähihanen paita päällä.saa alkaa tarkoin miettiin vaaville vaatteitakin sitten,kesä ollut niin ihanan vaivatonta niitten suhteen.

kamalaa stressiä miettiny jo nytten töihin paluusta,ei millään raskisi viiä tytyä hoitoon ja täällä kaiketi ei etes pääse isompien kanssa samaan ryhmään.minun pitäisi tuossa maaliskuussa takas mennä töihin,mites muilla?on se niin surkee tuo kodinhoidontuki että ei sillä laskuja paljoo maksella saatikka ruokaa jne....pakosta siis joutuu menemään töihin:(

mutta eipäs tässä kummempia.nautitaan kaikki vauvoistamme niin pitkään kuin kukin voi :hug: :heart:

virpi1980 ja jessica 3kk ja 1vk

Enpä oo taas aikoihin kirjotellut kuulumisia, mutta nyt Konsta nukkuu, joten katsotaan mitä saan aikaiseksi kirjotella..

Konstalla on yöt ollu levottomampia viimeaikoina. Vatsaa tuntuu kipristelevän kovasti, ihan pörinä kuuluu vatsansisältä. Seuraan nyt vähän aikaa ja jos ei ala mennä ohi itsekseen niin sitten pitää jotain helpotusta keksiä. Voi olla että helteilläkin on osuutta asiaan.

Konsta on tosi iloinen ja hymyileväinen poika. Kovasti seurustelee ja tarkkailee ympäristöään. Nyt Konsta on alkanu laittaa jatkuvasti sormia suuhun ja kuolaa aika paljon joten saas nähdä onko ensimmäinen hammas tulossa. Nyt tuntuu olevan sellainen vaihe menossa että oppii kokoajan uutta ja muutenkin muuttuu kokoajan enemmän "ison pojan" oloiseksi. Äiti ja isä on tietysti ihan umpirakastuneita poikaansa ja jokapäivä ihmetellään kuinka ihana ja rakas poika meillä on. :heart: Vanhemmuus on kyllä ihan mielettömän ihana juttu!

Meillä kanssa lauletaan Konstalle aika paljon. Konsta sai ristiäislahjaksi Tammen kultaisen laulukirjan ja sieltä ollaan laulettu mm. pientä tytön tylleröä (meillä tosin pientä pojan palleroa ;)), oravan pesää, ihme ja kummaa, rosvolaulua ym ym. Tossa kirjassa on myös kivoja kuvia ja nuotit joten suosittelen sitä myös muille.
Konsta tykkää kovasti kun isä laulaa ja soittaa kitaraa. Jo mahassa tottu kuulemaan kitaransoittoa joten rauhoittuu aina jos isä alkaa soittamaan. Iskä on tietysti myös onnellinen kun on saanut itselleen noin kiitollisen ihailijan. Konsta kuuntelis iskän kitaransoittoa vaikka kuinka pitkään :)

Sisustamisesta on ollu puhetta. Sama vaiva täälläkin. Tekis mieli teetättää olohuoneeseen uudet verhot ja sohvatyynyt, mutta saas nähdä nyt että raaskiiko. Mä kanssa tykkään polttaa kynttilöitä aina syksyisin ja talvisin, tuovat ihanaa tunnelmaa kotiin.

Ostin Konstalle Gracon matkarattaat (mallia en nyt muista). Oon ollu kyllä tosi tyytyväinen niihin. Ihanan kevyet verrattuna yhdistelmiin ja menevät tosi pieneen tilaan. Konstakin viihty rattaissa tosi hyvin kun sai kattella menosuuntaan (oli kyllä makaavassa asennossa, mutta näki sieltä hyvin ulos)

Viime lauantain shoppailureissukin meni hyvin. Konsta söi 2 kertaa (pullosta äidinmaitoa) ja muuten nukkui tai katseli ympärilleen. Äiti oli tosi tyytyväinen kun löysi uuden puhelimen, kengät ja laukun :)

Tänään ohjelmassa iltatorille meno (jos viimeisillään raskaana oleva kaveri jaksaa lähteä. Itse sitä kyllä ehdotti.) Otan Konstan matkarattaisiin tai reppuun mukaan. Nyt meen siistimään paikkoja kun Konsta edelleen nukkuu..

Niin ja vielä...Sitten kun ostatte uusia auton turvaistuimia niin kertokaahan kokemuksia niistä. Meidänkin pitäis pian vaihtaa isompaan enkä uhtään tiedä mikä malli ois hyvä.

HeLiNä-83 ja Konsta Konkkalonkka :wave:

Vauvauintiin ei varmaan mennä, kun on 2 isompaa lasta eikä niiden kanssa enää viitsi mennä sinne. Me käydään isompien kanssa muuten ahkeraan uimassa, ja otetaan sitten vauva vaan mukaan sinne. Meidän uimahallissa on lämmin terapia-allas, siellä voi vauvan kanssa hyvin polskutella. On oltu 2 ekan lapsen kanssa vauvauinneissa, niin varmaan on vanhat opit vielä mielessä. Mitään sukellutuksia me ei edes välitetä tehdä, tärkeintä on polskuttelu ja yhdessäolo. Näin on vähän vapaammat ajatkin. Mutta uintiharrastus, tavalla tai toisella, on kyllä erinomainen vauvankin kanssa!

Rattaista: Mä vaihdoin myös matkarattaisiin. Matkalle ei voitu ottaa vaunuja/ yhdistelmiä mukaan, kun muuten autoon ei olisi mahtunut mitään muuta. Niinpä ostettiin matkarattaat, joissa on turvavyöt yms. Aika edulliset ne oli, 89 euroa, mutta hyvin toimivat ja vauva tykkää olla niissä. Näkee paremmin. Myös itselle kivat, kun liikun paljon autolla ja ne on niin paljon helpommat pakata autoon. Ja kevyet nostella. Mutta silti meillä on kunnon vaunut, ne on tarpeen pidempiä kävelylenkkejä ja syksyn viimoja ja talven pakkasia varten. Ne on jo 9 vuotta vanhat, mutta oikein hyvässä kunnossa.

Kiinteitä on meillä syöty jo aika pitkäänkin, eli vähän päälle 2 kk ikäisestä. Aloitettiin peruna-porkkanavellillä, joka oli parempi meidän vaavin massulle kuin maissivelli. Riisi-ruusuvelli oli jotenkin niin tönkköä, ettei Rasmus saanut sitä imettyä pullosta. Sitten on syöty kaikenlaisia hedelmä- ja marjasoseita (yhdellä lajilla aloitettiin ja sitten on laajennettu repertuaaria) ja luumusoseesta tykkää myös ja se auttaa vähän kovaan massuun (on ollut aina kova, jo maitoaikana). Myös peruna-porkkanasosetta Rasmus syö, vaikkei hän siitä niin tykkääkään.

Viivi on vähän ahkerana ollut!!! Voi että!

Hoitoonviemisestä: meillä se on luultavimmin edessä elokuussa 2008, eli kun Rasmus on 1 v 4 kk. Siinä kyllä joutuu puolisen vuotta olemaan kotihoidontuella. Meidän paikkakunnalla on pieni kuntakohtainen lisä siihen, mutta surkeahan se on silti. Mutta siihen se kotihoito ei tule kaatumaan meillä, tarvittaessa voi ottaa lainaan lyhennysvapaita kuukausia. No, katsotaan nyt, en ole vielä päättänyt, enkä halua vielä oikein miettiä sitä, kun se on musta aina niin surullinen hetki. Riippuu myös siitä, mitä työpaikalla on tarjolla.

Lantionpohjanlihakset: Olettekos jaksaneet harjoitella (kuulilla tai muuten)? Mä olen harjoitellut päivittäin ilman kuulia, fysioterapeutin ohjeiden mukaan, ja on ollut hienoa huomata, että masu on pienentynyt aivan selvästi. On mulla tuossa vyötäröllä ja reisissä vielä liikaa lölleröitä ja yritän niitä koko ajan laihduttaa, mutta aika kannustavaa on huomata lantionpohjanlihasten vahvistumisen vaikutus tuohon masun roikkumiseen!!

En olekkaan taas pitkään aikaan kirjoitellut tänne.
Nyt sitten koitan jotain näpytellä. =)

Samu on syönyt jo pitkän aikaa velliä, peruna-porkkanaa, riisi ja riisi-kauravelliä. Hyvin on pojalle maistunut.
Toissa päivänä aloitettiin soseiden syönti ja sekin sujuu loistavasti.
Aloitimme peruna-porkkanalla, koska on saanut sitä myös vellinä ja tykkää.
Toinen mitä jo kokeilin on vadelma-päärynäsose, ja sekin meni hienosti kurkusta alas.
Samu täyttää 20.8 tasan 3kk ja silloin meillä on samana päivänä neuvola.

Eilen käytiin Samun kanssa sairaalassa kontrollikäynnillä, kun Samulla oli syntyessään se streptokokki virus.
Lääkäri totesi pojan olevan täysin terve, eikä meidän enään tarvitse mennä sairaalaan kontrolleihin. Kun aluksi oli tarkoitus mennä 3kk välein 1½vuotiaaseen saakka. Nyt käydään vain neuvolassa. =)
Samun mitat olivat eilen 6.670g, 63,2cm ja py 41,5cm.
Iso poika täälläkin ollaan.
Saa nähdä paljonko pojalle ehtii tulemaan lisää painoa viidessä päivässä.

Tuli mieleeni tuosta turvaistuimista lapsille.
Me ostettiin silloin Mirolle Cracon comix turvaistuin, kun hän ei enään mahtunut kaukaloon.
Se on ollut todella hyvä käytössä, tällä hetkellä se odottaa Samua kellarissa.

Meillä Samu osasi ekaa kertaa kääntyä selältä vatsalleen 1,5kk ikäisenä.
Musta se oli todella huikea saavutus niin pieneltä.

Mistä huomaa jos hampaita on tulossa?
Meillä Samu on nyt ruvennut kuolaamaan todella paljon. Olisiko tämä merkki siitä?

Mutta nyt menen kotiaskareisiin, kun pojat ovat untenmailla.

T: B

heips!
Tässä syötön lomassa kirjoitan, että pahoittelen jo etukäteen virheitä..

VAUVAN PERSOONASTA... Meidän poika on perustyytyväinen, aurinkoinen poika :) sanoisin kuitenkin, että myös luonnetta löytyy -poika kyllä ilmaisee selkeästi, jos jokin on pielessä tai jos äiti ei ymmärrä mitä pieni on vailla.. meilläkin huomaa, että poika on jo ihan eri tavalla oma persoonansa kuin pikkuvauvana. Kaikkein mielenkiintoisinta nykyään on kasvojen ja peilien lisäksi omat kädet, kukat ja lamput =)

HAMPAISTA... Meilläkin kuolaa tulee jo ihan järkyttävästi, puseron etumus on aina märkänä.. Vielä en ole huomannut hampaita, vaikka päivittäin kurkkaan tilannetta. Kauankohan tuo kuolaaminen voi kestää ennen kuin "tulokset" ovat näkyvissä...?

KIINTEITÄ ruokia meillä ei vielä ole lähdetty kokeilemaan, mieli kyllä vähän tekisi. Kunhan nyt saa tuohon maito-ongelmaan jotakin selvyyttä, niin katsotaan sitten. Jos sitä allergiataipumusta on, niin ei varmaan kannata suunnittelematta lähteä kokeilemaan uusia makuja.. :|

MATKARATTAISTA kysyisin.. Oletteko pitäneet vauvoja niissä ilman mitään erillistä koppaa/pussia..? Me saatiin vauvalehden tilaajalahjana matkarattaat ja äkkiä vaan ohjekirjasta vilkaisin, että sopii vasta 6kk:n iästä alkaen. Sen enempää en ole vielä rattaisiin perehtynyt..

MMAMAA ja STIINAS, "maitopäivitystä".. Eli ajattelin nyt vkonloppuna testata laktoosittomia tuotteita ja katsoa mitä tapahtuu. Maha on ollut nyt ok, paitsi se lääkekuuri aiheutti ilmavaivoja ja ripulia. Kakka on kuitenkin ollut nyt keltaista ja siinä on ollut niitä ryynejä, eli ilmeisesti parempaan on menty. STIINAS, sulla ainakin vaikuttaisi aika selvältä, että maito ei sovi. Toivottavasti meilläkin tulisi jotain selkeämpää näyttöä, kun kokeilen altistusta. Tai jos kyse olisinkin vain pikkuvauvan mahanpuruista, niin nehän voisivat helpottaa muutenkin tässä 3kk:n kieppeillä :whistle:

Ensi viikolla sitten rokotukset ja mittaukset edessä, kiva päästä näkemään, miten meidän syöppö on kasvanut =)

Vilmis ja poika, melkein 12 viikkoa

Lääkärineuvola takana...

Meille sattu tää 3kk lääkärineuvola tälleen tosi myöhään kun ei aikoja ollu aikasemmin saatavana. Eli tyttö on tänään 3kk ja 3 vk.
Paino: 6000g
Pituus: 62 cm
Pipo: 40.4

Teksti: Tyytyväinen vilkas lapsi, Iho hyvä, rintamaito riittää.

Pituutta oli tullu tytölle tosi paljon, mutta painoa ei niinkään. Pituus menee tasasesti siellä +1 käyrällä. Paino oli käyrällä mennyt nyt hieman alaspäin. Nyt kulkee hitusen 0 käyrän alapuolella. Vajaan kahen viikon päästä on taas neuvola. Sit se meilläkin normalisoituu siihen tasa kuukausien neuvolaksi. Kiinteitä ei tartte kuulemma vielä aloittaa jos ei taho. Itekkin ajattelin et jos katellaan tonne ens neuvolaan kun ei tässä mikään kiire noiden kanssa ole.

Vauvan persoonasta: Meillä tyttö on perus tyytyväinen lapsi. Kaikki on tosi hyvin niin kauan kun hänen kaikki tarpeet tulee täytettyä tarpeeksi nopeasti :whistle: Hällä on jännä tapa kertoa ensin kun on jokin hätänä. Huuli menee silleen hieman mutkalle ja sit alkaa "äyääminen". Vakavalla äänellä silmiin katsoen kertoo et väy,väy nyt ei oo hyvä. Sit jos ei ymmärretä et mitä meinaa sanoa niin alkaa itku.
Hauska tapaus kävi tässä yks päivä... Tyttö oli ilkosetelmassa lattialla ja sieltä alkoi kuulumaan sellainen äyääminen. Minä sit nostin tytön syliin ja yritin ymmärtää et mikä on vikana. Tyttö vain kiihtyvällä tahdilla äyäsi ja tuijotti silmiin. Nostin hänet istumaan syliin ja siinä sit tyttö katso mua silmiin, lopetti äyäämisen, huokaisi kerran syvään ja pissasi syliini. Hän siis yritti tosissaan kertoa et äiti hei laita vaippa... mua pissattaa =)

Tyttö on kehittyny ihan mahottomasti viime aikoina. Varsinkin tuo leluihin tarttuminen ja niiden kanssa leikkiminen on muuttunut jotenkin hallitummaksi. Tuttia jos pitää hänen edessä niin ottaa jo sellaisella nätillä otteella tutista kiinni ja vie sitä suuhun. Enää se ei ole sellaista hullua kourimista vaan alkaa ottaan jo hieman niinkuin pinsetti otteella pienimpiä juttuja. Mahalleenhan meillä ollaan käännytty jo 2 kk:sta asti, mut mahalta selälleen ei vielä osata mennä. Enemmän tuntuu keskittyvän eteenpäin pääsemiseen kuin takaisin selälleen kääntymiseen. Ollaan nyt yritetty sitäkin harjoitella, ettei se aina mee siihen et kun lattialle mennään niin sit hetken päästä mahallaan kiukutellaan ku menee hermo.

Nyt yhtäkkiä tuli täys dementtia et mitä muuta mun pitkiään kirjottaa... no täytyy joskus toiste taas... johan tästä romaani tulikin =)
Nyt meen huuhteleen Nooran bodin ja housut kun oli kakkavahinko sattunut.

Kojo ja Noora 3kk 3 vk

Täälä nukutaan,se aika illasta taas =) äkkiä nää päivät vaan menee!!
Ihan hyvä päivä tänään.jokohan nyt uskaltais vähän sanoa et pääsen pikkasen rytmiin mukaan...tai tiedän suurin pirtein miten poika tarvii unia päivän aikana :whistle: muutamana päivä nyt menny suurin piirtein "saman kaavan mukaan" vaikka syömisajoista en oo perillä edelleenkään.syö miten sattuu .eikä tunnilleen tarkkoja nukkumisaikojakaan,mut sillai suurin piirtein noin ja noin :D kiva!!

persoona hmm mitähän tohon osaan sanoa :whistle: en vielä tiiä tai en oo päässy jyvälle onko tämä yhtä menevä&temperamenttinen tapaus kun isoveljensä. tyytyväinen on,jos ei maha härnää ja nälkä/väsy on hoidettu ;) ja seurustelua kaipaa myös...eli ihan normi vauva =)
omat kädet on löytyny tässä jo joku aika sitten ja niitä tuijotellessa menee välillä kivasti aikaa :) :heart: vielä ei tartu esineisiin tai tarttuu jos tyrkkään esim. helistintä sinne käteen,mut ei vielä ite ota tarkotuksella helistintä käteensä kun sitä sille näytetään. kääntyy mahalta selälleen,mut ei vielä toiste päin.jalat ja kädet on kovassa vauhdissa kaiken aikaa lattialla ollessa :heart: ihanan näköstä ja kuulosta kun potkii ja sätkii menemään nii et hengästyy.sitte välillä oikein huokailee :D hymyillään ja nauretaan ääneen,nämä nyt ainakin jo osaa :heart:

matkarattaat on meilläkin,ne CARENA merkkiset. esikoiselle hankittu ja on aina autossa mukana.en oo vauvaa niihin laittanu vielä,mut jos laitan ni laittasin ehkä makuupussin sinne alle ja makuuasentoon ne.

töihin paluusta mä oon miettiny meneväni vuoden päästä :/ en tiedä toisaalta ei huvita yhtään,mut on päiviä jollon musta tuntuu et haluan töihin :ashamed: johtuen ton isomman alkavasta uhmasta...sais "paeta" töihin sitä karjumista ja tinttailua :kieh: heh vaikka tiedän et sitku töihin meen niin haikailen näitä kotiaikoja. on se vaan kiva olla kotona lasten kans ;)

lantiopohjanlihaksia oon kans yrittäny muistaa vähän treenailla ilman kuulia. huomasin muuten vaniljatäti saman jutun et maha vähän niiku pienenis noiden lihasten harjottelun myötä. sehä on hyvä juttu,saan lisää motivaatioo niiden treenaamiseen siitä et sais tän mahapömpönki kutistettua ;) nyt oon yrittäny syömistä säännöstellä vaikka näin kotona ollessa sitä asuis jääkaapilla :ashamed: ja pömppö kasvaa ja "komistuu" :headwall:

vilmis,stiinas ja oliko muita mahavaivaisia vauvoja...kuitenkin toivotaan että ne alkais pian olla taakse jääneitä murheita! niiku vilmis sanoit 3kk lähenee :) paitsi että esikoiselta muistan et sitä 3kk odotin,mut masuvaivat jatku...tosin kai ne siitä koko ajan lieveni. eiköhän ne nytkin!! =) tänään havahduin että meidän poika huomenna 12viikkoa.en oo viikoissa enää pysyny perillä,mut tänään piti oikein tarkistaa.

mut nyt meen tästä...tulihan taas höpötys. hyviä (pitkiä) unia kaikille :wave:

Heippa kaikille :wave:

Kiirettä on pukannut :) Koulu alkoi ja aletaan taas päästä rytmiin!

Vauvan persoonasta oli puhetta... Meillä Maija on kyllä kiltti vauva, vaikka eihän ne vauvat mitään tuhmia ole :ashamed: Mutta tarkoitan siis, että Maija ei turhia huutele, joku hätä on sitten pahemman kerran, kun huutoa tulee :/ Maija seurailee kovasti puuhamatolla ollessaan kirkkaita värejä ja hahmoja. Hän hymyilee niille roikkuville leluillekin ja juttelee :D Ostin Maikulle sellaisen Tiny Gymini jumppamaton, se on kyllä ollut kiinnostava ja tykätty! Maija viihtyy pieniä pätkiä itsekseen, mutta kaikkein mieluiten on sylissä :heart: Näin on ollut ihan alusta asti, viihtyy sylin lämmössä vaikka koko ajan. Ihanaa häntä on sylitelläkin, tuota meidän 10v esikoista kun saa oikein kinuta syliin :D Eikä kunnolla enää mahdukaan, kun on melkein äidin mittainen! Kyllä Maijalta löytyy sitten sitä tempperamenttiakin, varmasti saavat siskot ja veli vielä kyytiä :kieh: :D Sitä ollaan puhuttu, että Maija on kyllä kaikkein jäntevin ja tarkkaavaisin meidän lapsista... Tikkana seuraa tapahtumia, kääntyilee masulleen heti, kun selälleen laittaa ja yrittää pöngätä istumaan sylissä.

Vauvauinnista sen verran, että se on kyllä tosi mukava harrastus! Esikoisen aikaan me kävimme siellä ahkerasti. Kaksosten synnyttyä mies teki jo viikonlopputyötä ja se tuntui kovin haastavalta lähteä kahden vauvan ja 2v6kk kanssa uimaan ja haalia pari avustajaa mukaan :ashamed: Eli silloin se vähän lopahti sitten meillä. En usko, että Maijan kanssa mennään vauvauintiin. Jotenkin se, että Maija hörppäsi sitä lapsivettä synnytyksessä sai minut niin vauhkoksi, etten varmaan voisi rennosti hänen kanssaan harjoitella sukelluksia ym. Vaikka onhan se vauvauinti paljon muutakin, mutta kuitenkin :ashamed: Meillä muuten esikoinen treenaa uintia kolme kertaa viikossa ja kohta alkaa taas kisakausi, joten kyllä sieltä vauvauinnista on saattanut jokin kipinä tulla hälle :D Nyt tosin syksyllä aloittaa toinen kaksosistakin uintitreenit, katsotaan jatkuuko hänellä sitten innostus :)

Hampaista oli myös juttua... Maija on kuolannut viikkotolkulla ja nyrkit on koko ajan suussa, että jotain odottelen tapahtuvaksi lähiaikoina. Minusta Maija on ollut myös lämmin ja kärttyisäkin, tänään huusi aikalailla :/ Parit valkoiset viivat on alaikenissä, joten luulisin hampaita tekevän. Täytyy huomenna antaa suppoa, jos on yhtä kiukkuinen kuin tänään.

Lantionpohjanlihaksia olen minäkin jumpannut, nyt vähän vähemmän :ashamed: Sen kaksi viikkoa minkä ajoin aina jokapäivä sairaalaan silloin alussa, niin jumppasin autolla ajaessa :D Nyt täytyisi kyllä taas ryhdistäytyä sen asian suhteen, tärkeitä lihaksia kun ovat!

Meillä on Gracon ikivanhat matkarattaat, mutta hyvin niillä on kuljettu :) Ovat sitä citisport mallia, niin ovat tooooosi pienet, kevyet ja taittuvat hurjan pieneen kasaan! Otetaan ne Maijalle sinne lomallekin mukaan.

Töihin paluusta juttelitte myös... minun oli ajatus olla nyt pitkään kotona. Mutta nyt olen kyllä alkanut muuttaa mieltäni... :ashamed: En sillä, ettenkö tykkäisi olla kotona, viihdyn hyvin pyörittämässä tätä pataljoonaa :D :heart: Rahallisesti kotonaolo onnistuisi, se olisi vain arvo- ja järjestelykysymys :D Toisaalta, niinkuin mmamaa sanoi, voisin minäkin välillä paeta täältä uhmalaisten seurasta töihin :whistle: ;) Mutta töissä ollessa tulee varmasti taas ikävä kotiaikoja! Olemme kyllä jutelleet, että lähden heti äitiysloman loputtua töihin ja lapsille on itseasiassa jo päivähoitohakemukset vetämässä. Haluan heidät tiettyyn päiväkotiin, niin olemme nyt sitten jonossa sinne. Olemme myös sopineet, että pidän jossain välissä pidemmän kotihoitojakson, ennenkuin Maija täyttää 3v. jään sitten jossain sopivassa vaiheessa kotihoidontuelle. Täytyy vain katsoa miten se sitten sopii työssä tulevien koulutusten ja muiden kanssa, mutta se on sitten taas sen ajan murhe :D No, nämä asiatkin on sellaisia, että aina voi jotain muutoksia tulla, joten ei kannata ihan hirmutarkkaan suunnitella :) Puhun siis nyt vain itsestäni :D !

Kiinteistä sen verran, että toissapäivänä aloittelin Maijalle peruna-porkkana sosetta. Ihan hyvin tykkää syödä, huomenna maistellaan jotain hedelmääkin! Tissillä mennään muutoin, tuttipullo ei meinaa kelvata millään. Viikon päästä lähdetään miehen kanssa sinne viikonloppureissuun, niin täytyisi se pullottelu saada sujumaan, että mummo ja pappa pärjää!

Ai kauheeta, kyllä kello onkin jo paljon... Täytyy kömpiä nukkumaan! Laitoin huutikseen taas vähän vaatetta myyntiin, niin se on niin hidasta touhua listata niitä :kieh: Mutta eipähän tarvitse siivota kirppispöytää, kun on siellä "esillä" kaiken aikaa :D

Voikaa hyvin :wave:

Parasta aikaa ja Maija-kulta huomenna tasan 4kk :heart:

Oivoivoivoi... :LOL: pitäisi alkaa jollekin, peruna on nostamatta ja karviaiset poimimatta ja pyykit pesemättä. Mitä minä teen... kirjottelen teille :LOL: eksp eli ei kiinnosta sitten pätkääkään tänään :LOL:

Tuli mieleen muutama juttu. Kun kylvetätte vauvaa yksin, niin laitatteko ns. istuvaan asentoon vannaan? Vai miten se tapahtuu? Me ollaan miehen kanssa niin jotenkin uunoja koko touhussa, että toinen pitää ja toinen pesee... tuntuu, että silloinkaan ei saa pestyä joka paikkaa. Varsinkaan kaulaa ei meinaa antaa pestä.

Toinen mietityttänyt asia on, että sitten kun aletaan antaa kiinteetä, niin annetaanko ensin vellinä vai maistatetaanko lusikasta suoraan sosetta? Vai onko sose liian kiinteetä taas sitten?

Eipä tässä kummempaa, hammas näkyy päivä päivältä enemmän ja tyttö lussuttaa alahuultaan sen vuoksi, mutta muuten on hyväntuulinen. On ihanaa, kun aamulla hän ekana aina naureskelee, siitä on niin ihana aloittaa uusi päivä. Kai minä menen hommiini, ehkäpä iltapäivällä mennään mummulaan paistamaan pullia. Ollaan oltu parikin päivää mummulassa, ihanaa, kun hän on pitkästä aikaa ollut selvin päin koko ajan.

Hyvää päivänjatkoa toivoo Viivit ja elämän suuret kysymykset :flower:

Mulle on nyt tullu tapa avata kone pieneks hetkeks tässä aamulla kun vauva menee unille ;) vaikka pitäs olla ton isomman kans ja touhuta ettei se ala kiukkuilla.nooo pikasesti piti tulla tämän kautta ;)

viivi76 kylvetän aina vauvan yksin. ukko ei oo kertaakaan osallistunut...esikoista kylvetettiin aina yhdessä ja just tolla lailla miten kuvailit,toinen piti kiinni ja toinen pesi :) oli paljon helpompaa pestä. nyt kun tuo poika on jo nii kasvanu et tahtoo olla työlästä kylvettää sitä. mä kylvetän vieläkin siinä asennossa miten ne on sairaalassa opettanut eli makuulleen vauva veteen ja mun käsi sieltä niskan,olan takaa.kiva vaan ku poika jo niin pitkä et vetää itsensä suoraks ni punkka jää ahtaak...pää ja varpaat osuu reunoihin. kohta varmaan vaihdettava asentoa... :/

kiinteistä vielä...eikai sen väliä ole millä alottaa?vellillä vai soseella? mä oon ajatellu sitä perunaa...sellasta löysää sosetta annan sitten kun on sen aika :) tai sitten velliä.ei toivottavasti vielä vähään aikaan.
nyt hyvä kun ei tahdo pitää mitään kiirettä noiden kiinteiden alottamisen kanssa,esikoisen aikana muistan kun oikein odotin et joko joko vois antaa :D

mut nyt menen lukemaan tolle touhokkaalle kirjoja =) :wave:

Viiville kylvetyksestä Minä pidän vauvaa yhdellä kädellä kiinni ja toisella pesen. Eli käsi niskan takaa ja toisesta kainalosta kiinni. Näin toinen käsi jää kokonaan vapaaksi.

MIes kylvettää edelleen niin kuin minäkin kun vauva oli pienempi, että käsi vaan takaraivon alle ja se pysyy siinä. Tuollain kun kylvettää niin vauva kellii ihanan rentona siinä ammeessa. Jotenkin itsestä vaan alkoi tuntua että kun potkut jo niin voimakkaita etten uskalla enää niin kylvettää, mutta mieheltä onnistuu hyvin.

Eilen ajelin lasten kanssa 200 km päähän siskon luo pariksi yöksi. Mies lähti toiseen suuntaan 120km päähän metille. Eli taas vähän lomailua, ja jos lapset vaan jaksaa niin maanantaina mennään hakemaan iskä sitten kotia.

Persoonasta meillä Peetu on iloinen pikkupoika ja väläyttelee ihania hymyjä kaikille, vielä ei vierasta ketään, toisinkuin siskonsa tuossa iässä. Muutenkin on kasvanut ja kehittynyt nopeammin kuin siskonsa. Hymyt, naurut ja jokeltelut tuli paljon aikaisemmin. Ihanan tyytyväinen vauva, yöllä ei ole itkenyt vielä koskaan. Illalla kun nukahtaa niin ääntä ei kuulu ennenkuin on nälkä. Aloittaa ähinällä ja otan heti tissille. 4 kertaa on kääntynyt mahalta selälleen, mutta ei toisinpäin. Tuntuu et on samanlainen kuin sisko, joka kääntyi vasta 10 kk iässä, mutta hyvin on ehtinyt :heart: Mahalleen kun laittaa lattialle niin päätään pitää ylhäällä yhtäjaksoisesti ainakin 5 minuuttia, eli niskat on kehittyneet. Ja isokokoinenhan tuo on, maanantaina neuvola, varmasti painaa jo liki 9 kiloa ja pituuttakin on ihan hirveästi, mutta en osaa arvella. Eilen veljeni pitkästä aikaa näki meitä ja otti Peetun syliin ja tuumas että on kai sulla taskut täynnä lyijyä vähintäänkin :LOL: Että iso poju, ja niiiin ihana ja kiltti. :heart: Leluja ei vielä ota käteen jos ei pujota niitä nyrkin sisään. Mobilea huitoo ja nyrkkiä syö kovin ahkerasti. Sisko on kovin ylpeä veljestään kun tämä hymyilee ja juttelee niin kovasti hänelle, nytkin tuolla sisko laulelee veljelleen, että "voi herran jestas minkälainen lapsi oli hän, on hyvä ettei eemeleitä ole enemmän" Hauskan kuuloista :D

Mutta nyt Peetua päiväunille laittamaan, selkeää rytmiä ei meilläkään ole, mutta noin suunilleen. Syödään kun on nälkä ja nukutaan kun väsyttää. Nyt tuntuu et maito alkanu kovasti väheneen kun yöt menty pelkällä tissillä ja nyt kun syö vähän aikaa niin alkaa ähinät, kun ei maitoa tule. Olenkin iltaisin ja aamuisin antanut maissivelliä tai perunaporkkana velliä. Kunhan taas reissusta kotiudutaan niin aloitetaan kiinteät.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille :flower:

Tiitteräinen ja Peetu huomenna 3kk ja Pippurineiti 3 vee

Heipparallaa!

Elli Etikkahan s tosiaan oli, jota muistelin pohojalaaseksi :)

Kiinteistä on ollut puhetta. Meillä on jo pidemmän aikaa n. parisen viikkoa syöty päivittäin peruna-porkkanavelliä, maissivelli ei oikein maistunut, olen antanut sitä pääosin iltaisin, mutta kun purkki ei säily avattuna kuin vuorokauden, niin välillä syödään velliä myös päivällä. Ai niin ja aina tähän mennessä olen laittanut sekaan enemmän maitoa kun velliä on..velliä yleensä 40 ml.
Kiinteistä ollaan maisteltu persikkasosetta, ite soosattu banaania, ite tehtyä peruna-porkkanasosetta. Itse asiassa juuri tänään viimeksi tuota jälkimmäistä ja nyt tuntuu että alkaa jo enemmän menemään mahaankin asti :LOL:
Mä hoitelen meillä kylvetyksen, mies luvannut kylvettään kuhan likka kasvaa, katotaan nyt sitten.
Mä ostin heti semmosen ammeen missä on ne tuet sivuilla ja pyllyn alla, kun ei mun käsivoimat riitä edes ton keijukaisen pitämiseen. Siinä on ollut tosi helppo alusta asti pitää jää kädet vapaaksi ym.
Eilen neuvolas mitat 5125g ja 60,5 cm.
Ai niin, tänään posti toi mukavan yllärin, tilaamani rekkari saapui vihdoin
:D Kuhan likka herää, niin asenna sen vaunuihin.

-Kippana ja sirppana-

Konsta nukahti vaunuihin kun käytiin lenkillä, joten äiti pääsi taas hetkeksi koneelle.. ;)

Tylsää puuhaa tuo laskujen maksu, varsinkin kun niitä oli jo 4 kerääntynyt, mutta sainpahan ne naputeltua ja palkinnoksi siitä tulin hetkeksi piipahtamaan tänne. :D

Niistä matkarattaista vielä sen verran että laskin selkänojan makuuasentoon ja laitoin äp:n makuupussin pohjalle pehmikkeeksi. Konsta oli siellä aikalailla samanlaisessa asennossa kuin sitterissä eli näki myös ympärilleen.

Vauvauintia ei meidän pikkukaupungissa enää järjestetä, mutta vauvajumppaan ollaan Konstan kanssa menossa.

Tänään pitäisi mopata lattiat kun huomenna tulee kaveri kylään. Ootan että mies tulee kotiin niin saa rauhassa mopata. Yleensä Konsta herää siinä vaiheessa kun oon saanu pesuveden ämpäriin ja mopin käteen..

Kylvetyksestä: Me kylvetetään miehen kanssa yhdessä. Mies pitää kiinni ja minä pesen pojan. Oon kyllä kylvettäny yksinkin mutta me molemmat tykätään siitä puuhasta niin että halutaan tehdä se yhdessä.

Eilinen iltatori jäi väliin sateen takia, joten mentiinkin kaverin kanssa Prismaan ruoka- ja heräteostoksille. Konsta oli mukana ja oli niin kiltti että.. :heart: Ostin Konstalle ihanan pehmeän muumipeikko pehmolelun ja housut ja itse sorruin taas kerran kenkiin. Sitten piti mennä vielä heseenkin :ashamed: :)

Vaunuista kuuluu liikehdintää joten :wave:

HeLiNä ja Konsta

minä voisin ilmoittautua mukaan teidän ketjuun. olen ollut koko ajan tuolla kesämassuissa, mutta poika syntyi jo 10.05 niin kaikki muut siellä tulevat niin paljon jäljessä , että olisi kiva keskustella sellaisten ihmisten kanssa, jotka pähkäilevät samoja asioita :)

eli poika 10.05 2660g ja 47 cm
nimekseen sai Samuel Patrik

en ole kaikkea teidän kirjoituksia lukenut, mutta ainakin tästä eteenpäin haluaisin liittyä mukaan keskusteluun.

sellaista heti kysäisen, että oletteko sen 3kk rokotteen vaavillenne ottanut? jos niin tuliko millaisia oireita?

meillä se otettiin 8 päivä ja eka ilta meni huutaessa tuskiaan. onneksi nukkui yön. sitten seuraavana päivänä sai raivareita ja kakka lensi tunnin välein. kolmantana päivänä vielä sai raivareita ja sitten oli taas oma itsensä.

Hani+ Samppa

Lomalta palattu ja mummonkin vierailu ohi. Jospa sitä nyt pääsee taas matkaan mukaan.

Meän neito ei tuosta 3kk rokotteesta ollut millänsäkään. Ihan ko koko rokotetta ei ois annettukaan. Tai no, tuntui tyttö päivällä aika kuumalta, mutta luultavasti johtui siitä hirveästä helteestä, mikä oli juuri sinä päivänä.

Pitäisiköhän sitä oikeasti siirtyä jo tuohon ratasosaan ko neiti ei tykkää nykyään olla vaunuissa pätkääkään. Hirveä huuto alkaa välittömästi ko nostaa kyytiin. Autossa ja kaukalossa kyllä tykkää olla entiseen malliin, vaikka reilu viikko asuttiinki melkeen pikkuautossa. Voi kyllä olla, että tuo vaunuissa huutaminen johtuu siitä, että tuo vaunun koppa toimi matkasänkynä ja nyt raasu luulee, että joutuu nukkumaan.. :LOL:

Kylvetyksen meillä hoitaa isä.

Vauvauintia mietin kanssa ite, mutta jotenki arveluttaa. Yritän ettiä, jos löytyisi jokin vauvajumppa täältäki niin sinne vois sitte mennä. Tai vauvamuskari. Tai..

Meän neiti on iloinen, puhelias ja hirveän utelias. Oikeastaan oikea unelmalapsi.

Hampaita taidetaan tehä täälläkin. Kovasti kuolaa ja tunkee sormia suuhun. Mulle on hampaat tulleet 5kk iässä ja isälle 4kk, joten voi niitä alkaa tuonki perusteella jo hiljalleen oottamaan.

Perunaporkkanasosetta ollaan kahesti kokkeiltu, mutta menestys ei ole ollu kovin mairittelevaa. Neitiä vaan kovasti naurattaa ko äiti yrittää tunkea lusikkaa suuhun, ja jos jotain sinne suuhun jää, niin se varmasti äherretään sieltä takaisin ulos. Vaan eipä tässä ole vielä mitään kiirettä.

Kouluun ajattelin lähteä helmikuussa kokopäiväisesti, mutta nyt syksyllä varmaan käyn joitain kursseja jos pystyn ja saan tytölle hoitajan. Ei haluttais jättää tuota koulua kovin pitkäksi ajaksi roikkuun, että valmistuiski joskus.

Tuossa ko ihmettelin joku aika sitte sitä tytön kela-kortin viipymistä niin siihenki löyty syy. Oli kuulemma kelalla osoitetiedot sekaisin(?????), mutta nyt ovat kuulemma oikein ja uusi kortti lähetetty meille.. Tekis vaihteeksi sanoa muutama valittu sana kyseisestä laitoksesta.. :headwall: :headwall: :headwall:

Vaan jospa jatkaisin siivoamista.

Hemppu ja neitonen 3kk 1vk

aahh..kaikki 3 pipanaa päiviksillä,ihanaa!! =)
unohdin aiemmin mainita,että kysyn lekurilta silloin 3kk tarkastuksessa soseiden aloittamisesta,kun vanhemmat lapset aloittivat soseet 4kk iässä,niin nyt uusi suositus on 6kk!! :/
kysyn kyllä uudestaan parin viikon kuluttua kun on 4kk rokotus,kun manolis on niin iso jannu,8kg jo 3kk iässä ettö varmaan kaipaa kohta muutakin kuin maitoa =)

mä oon aina kaikki lapset kylvettänyt yksin.
vasemmalla kädellä pidän kiinni ja oikeella pesen.
mun mies on just kylpyaikaan töissä,ja talvella kun ei ole töitä mä teen sen silti,tottumuksesta ja musta se on kivaa hommaa!!

meillä on kaikki lapset syntyny keväällä,just turistikauden alkaessa,joten mies pääsee kunnolla nauttimaan vauvasta kun on n.6kk ikäinen :(
monesti on sitä harmitellut ,mut vastaavasti on sit talvella 5kk kotona!! :D

manolis on super hyväntuulinen vauva,rakastaa jutella ja kuunnella lauluja ja loruja.
hymy ja nauru on herkässä eikä paljoa itkeskele.
nukkuu ja syö hyvin. :heart:
samanlainen vauvana oli meidän keskimmäinen,ja nyt on tosi vilkas ja tempperamenttinen mimmi..ja kauhea rämäpää,ei mitään vaaran tajua ja aina mustelmilla!
joten aikasta vielä sanoa minkälainen persoona tulee ;)

meillä kyllä viihdytään hyvin vaunuissa,ylensä hereillä ollaan ja joskus otetaan pikku torkut. ajattelin kohta vaihtaa sen rattaiden osan kopan tilalle. näkis poika paremmin ulos!
pitkään on jo punkenu istumaan ja sylissä ei puolimakuulla käy ,haluaa istua pystyssä! lyhyitä aikoja annankin olla istumassa.

nyt jo haikeus iskee kun pitää pakata liian pienet vaatteet pois ja kasata varastoon hoitopöytä-amme,kun ei siinä mahdu enää kylpemään :(
niin :( vauhdilla kasvaa ja vauva-aika kiitää...

oon jo miettiny jospa sittenkin taivun miehen haaveeseen neljännestä lapsesta.. :LOL:

terv. miam :flower:

Yhteistyössä