Pitkästä aikaan.
Meidän poika oli nyt kasvanut 2,5cm eli pituus"kääpiöllä" 67,5cm, painoa 7950g, pipo 43,5cm, pipo kasvanut vain viisi milliä. Mennään tasaista nolla käyrää jälleen. Meillä on kahdeksan kuukautis neuvola neljä päivää ennen 8kk, eli 17päivä. ei onneksi tarvitse kauaa odotella neuvolaan menoa.
Meillä myös löydään päätä,jalkoja,ja käsiä reunoille. jalat ja kädet aina tulevat väleistä yli. Meillä harjoitellaan kovasti jo konttaus asentoa, ja peppukin heiluu kovaa vauhtia. Melkein tänään otti ekat konttaus liikkeet. Meidän poika on tosi kiltti/rauhallinen ed. ihmettelin viime viikolla mistä johtui pieni kitinä, ajattelin heti allergiaa/korvia. Onneksi katsoin, kokeilin suuhun. Yksi hampaan piikki jo tuntui, hammasta odotellessa. Toivon myös että meidän yöt alkaisi jo pikkuhiljaa tasoittumaan, nukuttaisiin koko yö.
Neuvolatäti myös neuvoi lopettamaan yö maidon, annan joko kaksi kertaa tai kerran 90ml. No kahtena yönä yritin antaa vettä, maidon sijasta. Siittähän riemu repesi oltiinkin hereillä tunnin välein, tai sit johtui hampaasta. Olen jatkanut maidon kanssa ed. Meillä n. kuukausi syöty kiinteitä, joten kuten. jussiviikolla poika oppi syömään ruokaa kunnolla. Tissiä hän hamuilee kovasti isältä tai minulta, olen ollut kolme viikkoa ilman. heti kun näkee jomman kumman tisun niin tulee kiire hiplaamaan, sen jälkeen suulla yritetään hamuilla. Iho on pysynyt aika hyvänä,kun lopetin imetyksen. joistakin ruoasta tulee näppyjä/pieru ongelmia.
Syötättekö vielä öisin vauvojanne??
Oletteko jo istuttaneet potalla??
Itse olen istuttanut kokeilu mielessä kaksi kertaa, ekalla kerralla tuli kiukku, toisella kerralla kiltisti pisu.
Joku sanoi et voi tulla traumoja, jos laittaa liian aikaisin, tiedä sit. en ole enään kokeillut koko hommaa.
Joo meilläkin keksittiin pari viikkoa sitten tavaroiden heittäminen lattialle. välillä häneltä tulee komentelua, kun kukaan ei nostakkaan tavaraa ylös. Samoin kun häntä kieltää ja siirtää kielettystä paikasta pois, niin tulee huutoa. Kai se on sitä omaa tahtoa jo,heh. mukavaa päivän jatkoa