MarraskuunVauvat 2006

kuten pistin en pahalla sanonu :whistle: mutta tuntuu että jos "nokkiisi" otit niin elä lue mun kommentteja ;)

täällä tulee vettä kaatamalla eikä ulos pääse, kotiin tultii lasten hammastarkastukset oli ja kai sitä ruokaa pitäs alkaa laittaa :whistle:

mimmi: hyvä että alkaa olla voiton puolella :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
kuten pistin en pahalla sanonu :whistle: mutta tuntuu että jos "nokkiisi" otit niin elä lue mun kommentteja ;)

täällä tulee vettä kaatamalla eikä ulos pääse, kotiin tultii lasten hammastarkastukset oli ja kai sitä ruokaa pitäs alkaa laittaa :whistle:

mimmi: hyvä että alkaa olla voiton puolella :)
kaupasta pitäis hakea jotain ruokaa, mut mitähän olis hyvä antaa isommalle nyt ensin, kun on syönyt vain jogurttia ja vähän leipää. Pitäisi aloitella nyt varsinaisten ruokienkin syönti. Jotain kevyttä pitäisi varmaan olla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
kuten pistin en pahalla sanonu :whistle: mutta tuntuu että jos "nokkiisi" otit niin elä lue mun kommentteja ;)

täällä tulee vettä kaatamalla eikä ulos pääse, kotiin tultii lasten hammastarkastukset oli ja kai sitä ruokaa pitäs alkaa laittaa :whistle:

mimmi: hyvä että alkaa olla voiton puolella :)
kaupasta pitäis hakea jotain ruokaa, mut mitähän olis hyvä antaa isommalle nyt ensin, kun on syönyt vain jogurttia ja vähän leipää. Pitäisi aloitella nyt varsinaisten ruokienkin syönti. Jotain kevyttä pitäisi varmaan olla.
öö syökö puuroja? jos jotain puuroo keittäis tms? kanaa? minen muista enää miten meillä kun on aikaa kun on ökätaudissa olleet... tsiisus ku mun muisti on menny :LOL: mistä ruoasta yleesä tykkää? pikku annoksia jos alkaa antaa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
:wave:

Semmosta tuli marrasvauvan odottaja kyselemään, että mitä ihmettä sitten kun vauva syntyy ja kotiin lähdön aika koittaa, niin mitä vauvalle päälle? :ashamed: Aikasemmat lapset ollu hellevauvoja, eikä mulla ole mitään hajua mitä vastasyntyneelle laitetaan talvella päälle... Varmasti hirveesti vaatetta, mutta kertokaas mitä teiän vauvoilla oli? =) Tunnen kyllä oloni nyt hirvittävän tyhmäksi, mutta saa kai sitä kysyä :D

emmamma & alma-iita 19+6 :heart:
Meillä Almalla (hyvä nimi, eikö ;) ) Oli päällä sairaalasta lähtiessä (14.11) body, potkuhousut, joustosamettinen kaksiosainen puku, kypärämyssy ja villalakki, sekä kevyttoppapuku. Käsissä puuvillatumput ja villatumput (äp), jaloissa potkareitten päällä paksut pörröiset villasukat (äp). Turvakaukalossa oli lisäksi toppapussi (turvakaukalopussi). Hiukan hirvitti tuliko topattua vauvaa liikaa, sillä plussan puolella oli keli tuolloin. Hiukan auoin toppapussin vetoketjua autossa.

Suurin piirtein sama varustus oli myös esikoisella aikanaan kotiutuessa, silloin oli tammikuun loppu ja keli nollassa. ainoastaan toppapuku oli silloin paksumpaa mallia.

Onnea odotukseen!

Bliss ja Alma
 
Käytiin neuvolassa punnituksessa, isommalle oli tullut painoa nyt 200g lisää maanantain jälkeen ja vauvalle ei vielä mitään, tosin sanoi että voi olla siitäkin kiinni kun eri vaaka. Mutta maitoa voidaan nyt taas antaa ja kävin apteekista hakemassa gefilus-kapseleita että vatsa rauhottuis nyt kunnolla. Vauvalla vielä löysähkö vatsa, mutta sanoi ettei enää varsinaista ripulia ole kun sattumalta olikin kakkinut just ennen ku mentiin sisään neuvolaan.
se vaan ihmetytti kun viikko sitten käytiin lääkärissä ekan kerran ja sanoi ettei ainakaan hampaita ole tulossa ja eilen sitten huomasinki että kummatkin ylähampaat olivat tulleet läpi :eek:
nyt viikon aikana siis sairasteltu, opittu nousemaan istumaan, konttaamaan ja lisäksi tehty kaksi hammasta. Melkonen ohjelmisto ollut kyllä :whistle: mutta hyvä että alkaa olemaan nyt pahin tauti takanapäin, oli kyllä aika hurja varsinkin kun kaksi just samaanaikaan sairaana ja itse pitkät päivät yksin lasten kanssa.
:wave:
 
Yöt tosiaan ovat nyt helpottuneet, kun jätin sen tissin antamisen pois. Viime yönä ei edes herätty siihen "normaaliin aikaan", jolloin yleensä yöllä oli tissillä. Eli yksi herääminen vähemmän. Vissiin kahdesti annettiin tuttia suuhun yön aikana. Eikä itkuja... Jee! Ainut vaan, että maito pakkaa tosi ilkeesti tisseihin ja aamu puolella ei saa itse nukutuksi sen takia. Ei viitsisi pumpatakaan, kun lisää sitten sitä maidon tuotantoa, nykyiseltäänkin suihkuaa ympäriinsä ja on riittoisasti :whistle:

mimmi06: Ihanaa, että sun pienokaiset ovat tervehtyneet tuosta vatsataudista :heart:

emmamma: Me puettiin pojalle sairaalasta lähtiessämme body, potkuhousut, kypärämyssy, tumput, villahousut ja villatakki, villainen kypärämyssy ja turvakaukalon päälle laitettiin muistaakseni peittoa. Näin pärjättiin hyvin. Vain muutama metri oli lämpimään autoon matkaa. Ja keli taisi olla aika nollissa... Pakko vielä muokata, kun oli pojalla villasukat ja villalapasetkin vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
Mitenkä ylos voisi nostaa vaunujen selkänojaa n 7kk ikäisellä, joka nousee jo itse istumaan, mutta ei istu ilman tukea kuitenkaan
mie olen laittanu jo istumaasentoon ku tuntuu tykkäävän siinä olla. sitte laskenu ku vähän aikaa istunu ja halunnu vaikka torkut ottaa. meillä ei kuitenkaan niin pitkiä aikoja ollan rattaissa istumaasennossa että siitä mitään haittaa olis...
 
Hei !
Alkaa 7kk päivät lähestyä. Kamalan nopeasti on mennyt aika, sitä on kuullut aina viisailta että nauti tuota vauva-ajasta se on niin nopeasti ohi.
No nautittu on, mutta silti tämä aika menee minun mielestä ihan liian nopeasti.

Me ollaan täällä kärsitty sitkeästä yskästä, liekkö johtuu hampaista. Nyt kun tuli ylös 2 hammasta (alaalla on kaksi aiempaa) ja vielä tuntuu olevan turvotusta tuolla yläällä että varmaan tulee kohta lisää hampaita. Ham ham niillä on hyvä haukata.
Jonne onkin maistellut maissinaksuja muutaman kerran. Ensimmäisellä kerralla ne naurattivat pientä miestä niin kovasti, kun kuului ihmeellistä ritinää naksuista. Että oli sitten hauskaa koko perheellä. Se on ihmeellistä miten kamalasti voi piristää lapsen nauru väsymyksen keskellä. Se on kuin aurinko joka valaisee pimeyden =) .

Hyvää kesää kaikille!
 
Mies anto vauvalle hedelmäsosetta joka oli ollut jääkaapissa yli sen 3vrk, tiistaina muistaakseni avasin. No oma vikani tietty kun en ollut huomannut sitä kaapista pois ottaa, kun oltiin aloitettu uuden soseen maistelu ja purkkiin jäi n puolet jäljelle. Miten kauan noi hedelmäsoseet oikeen jääkaapissa säilyy? Ainakaan ei vielä ole tullut vatsavaivoja kun päivällä sitä puolisen purkkia kerkes syömään. Just kun oltiin päästy siitä kamalasta vatsataudista. Arvatkaas olinko vihainen, |O , sanoin ettei saa enää antaa avatusta purkista ennen kysymistä ja sovittiin et siihen etikettiin laitetaan päivämäärä millon avattu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
Mies anto vauvalle hedelmäsosetta joka oli ollut jääkaapissa yli sen 3vrk, tiistaina muistaakseni avasin. No oma vikani tietty kun en ollut huomannut sitä kaapista pois ottaa, kun oltiin aloitettu uuden soseen maistelu ja purkkiin jäi n puolet jäljelle. Miten kauan noi hedelmäsoseet oikeen jääkaapissa säilyy? Ainakaan ei vielä ole tullut vatsavaivoja kun päivällä sitä puolisen purkkia kerkes syömään. Just kun oltiin päästy siitä kamalasta vatsataudista. Arvatkaas olinko vihainen, |O , sanoin ettei saa enää antaa avatusta purkista ennen kysymistä ja sovittiin et siihen etikettiin laitetaan päivämäärä millon avattu.
Oli siis piltin persikka-banaanisosetta.

 
unikuu108
eilen kävimme otattaa teukasta passikuvan.kuvaaja otti kolme kuvaa ja kaikki kolme oli onnistuneita.valitsimme keskimmäisen. sanoi että ikinä ei ole ollut näin helppoa kuvaaminen. istutin teukan tuolille ja tuin takaa.toinen alkoi tuijottaa vaan kuvaajaa ihmeissään ja räps,räps,räps kuvat oli otettu. hehhe..

olin tänään siskojen ja veljien kanssa leffassa kattoo piraatit. oli kivaa että pääsi taas tuulettuu. kävinkin vielä kaupoissa kiertelee ja löysinkin indiskasta kivat mätsäävät verhot makkariin. sovittiin että seuraavan kerran mennään litsille ja mieskin pääsee teukan kaa possujunaan.. :LOL:
olivat hyvin pärjänneet.eikä nukkumaan meno ollut yhtään vaikeaa ilman tissiä.mikä on älyttömän hieno homma.päiväunet veti 2½ tuntia ja toiset unet puoli tuntia.. ja hyvin oli lounas ja välipalakin uponnut. niin hienoa ettei tarvitse olla aina pojan kaa vaikka en tuota nyyttiä vaihtais mihinkään maailman rahaan tai asiaan..
mies ja hänen kaverinsa kävivät ampumassa jousella ja pistin saunan lämpiää.pääsee saunaan ja olivat käyneet hakemassa jonkun elokuvan ja karkkia..jee..

mut nyt on sitten lennot italiaan varatut.358e ja risat 2 aikuista ja 1 vauva.meno paluu hki-milano-hki..jippii..

hyvää yötä kaikille

unikuu ja teo
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
hyvää se tekee se oma aika, vaikka mulle ainakin on "vaikee" olla lapsista erossa, mut kummasti se piristää jos esim kauppoihin yksin pääsee =)
joo.sisko kyseli terassiseuraksi (mä en juo)ja olikin niin kiva istuskella seurassa ja "nauttia vapaudesta", kun eilen oli niin hieno ilmakin.

just tässä huomasin kun poika istuu tuolla ja tutkii lelujaan että tapailee vähän pinsettiotetta.lelun pesulappu on kiinnostavin osa lelusta :p

meillä poika on istunut tuettuna aika kauan sylissä.on sen verran tukeva ja jäntevä sälli.. ja varmaan noin kk sitten alkoi istua ilman tukea itse. ei nouse vielä itse istumaan mutta tuolla tuo kököttää ja pärisee...
samoihin aikoihin kun alkoi istumaan ilman tukea niin uskalsin nostaa rattaissa istuma-asentoon.(meillä onkin vain 3 asentoa selkänojassa)aikaisemmin köllötteli siinä puolimakuu/puoli-istuva-asennossa(kumpi se nyt on..)

unikuu.
 
Muistan, että oltaisiin silloin terkun kotikäynnillä saatu neukkulasta ohjeellinen ruokavalio lappu. Nyt sitä ei löydy mistään? Eipä siinä varmaan sen kummempia jutskia ollut, mutta olisi ihan kiinnostanut, että kuinka monta ateriaa 7kk ikäiselle suositellaan sen mukaan.

Meillä poitsu on koko ajan nälkäinen. ainakin siltä tuntuu. Tai sitten on meneillään taas jokin kasvupyrähdys. Mutta saisi varmaan tässä jo antaa toisen lämpimän aterian päiväsaikaan (kasvissosetta). Kuinka moni antaa puurojen lisäksi kaksi lämmintä ateriaa päivällä?

Ja sitten haluisin kokeilla sitä kananmunaa... Ei vaan ole harmaata hajua, miten sen tekisi? Onko kukaan kokeillut?

Tälläsiä täällä pohditaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja osku:
Nyt on jotain ihmeellistä tekeillä... Kävin katsomassa omaa profiiliani ja siellä oli käyty jotain yksinhuoltaja keskusteluita meikäläisen nimimerkillä. Onko muille sattunut sellaista? Olin ihan ihmeissäni että mikä tää juttu on. Voiko olla että jollakin on sama nimimerkki ku mulla ja nyt sitte kirjoittelee noita juttuja meikäläisen nimissä?

Katariina ihmeissään :/
silloin kun nämät sivut olivat juuri uudistuneet, niin kävin myös katsomassa oman nimimerkkini tiedot. Siellä luki pelkän mimosan kohdalla, että toista lasta jo odotellaan. Mietin myös samaa onkohan tällä nimimerkillä toinenkin henkilö. omien tekstien kohdalla luki se. joten laitoin nikkini perään ton vuoden.

rytmeistä puheen ollen, meillä on nukkuma rytmit suurin piirtein samat joka päivä. aamu puuron annan joka päivä joko klo 8.00 tai 10.00 aikaisempi puuro aika riippuu pojan väsymyksen tasosta, jos kovin väsynyt/kiukkuinen niin annan vasta kymmeneltä. puurot uppoavat parhaiten meillä, joten se on helppo ajoittaa, mutta muiden ruokien kanssa on vielä todella hankalaa. joten annan hedelmä, tai jotain muuta sosetta noin. klo 11.30-13.00, ja 15.00-17.00 aika liukuvat ovat meidän ajat. välillä annan vain puurot kaksi kertaa, ja kerran ruokaa, maitoa/vettä tarvittaessa. välillä annan enemmän ruokaa,jos ei ole syönyt/maistellut kunnolla. meillä on kaikki syömiseen liittyvä vielä hakusessa. Pohdinnassa on, jos menisimme ravintoterapeutin juttusille. katsotaan mitä neuvola sanoo parin viikon päästä seitsemänkuukautis neuvola.

Kylläpäs aika meneekin liian nopeasti, juuri ilmoitin jääväni hoitovapaalle ainakin vuodeksi. tuntuu kuin juuri olisin ollut töissä ja synnyttämässä. poika kasvaa vauhdilla, koko ajan kehittyy niin paljon. Meillä on onneksi hyvin alettu tottumaan olemaan ilman seuraakin välillä, joten helpottaa omia koti -töitäni. Tosin meillä ryömitään vauhdilla eteenpäin ja kaikkeen pitää koskea. tarkkana saa olla. ihmettelin tänään kun olin yksin keittiössä, ja pojan piti olla olkkarissa. ihmettelin ja kuuntelin, kun äänet vain tulivat lähemmäs ja lähemmäs. menin katsomaan niin poika oli ryöminyt ruokahuoneeseen. niin pitkälle hän ei ollutkaan ennen mennyt.
nyt puuron keittoon.
mukavaa viikon jatkoa kaikille
 
Jokunen aika ehtinyt taas vierähtää kun kirjoittelen tänne.. Kiirettä, vai kehtuuttamistako ennemmin kun ei ole joutanut :LOL:

Emmillä oli eilen taasen pitkästä aikaa fysioterapia; nyt meidän neidillä on sitten hartiat jumissa.. Kaikkea sitä pienelle sattuukin. Aloin ihmettelee jokunen aika sitten kun typy "kenkottaa" päätään, että mitäs kummaa tämä nyt on. No, jumppari sitten kokeili ja tokaisi: "jumissa on oikealta puolelta.." Nyt sitten pitää joka päivä sen pari-kolme kertaa venyttää lihaksia että pää taas oikenee. Huomaa kyllä että äitiinsä tullut tyttö kun jo nyt alkaa hartita vaivaamaan =)
Muuten meillä meneekin ihan hienosti, ryömiminen taitanee jäädä väliin - kuten jäi veljeltäänkin, kovalla vauhdilla pyöritään ja hyvä niin. Jollain tavalla kun eteenpäin pääsee niin se riittää. Istutaan suht nätisti, tosin välistä käy kumpsahdus taaksepäin ku tasapaino ei vielä 100%:nen ole. Mitenkäs muuten teillä muilla; joko tulee hyvin suojarefleksit sivuille/taakse? Meidän emmillä tulee vasemmalle puolelle kyllä mutta oikeata pitää harjoittaa.. Taaksehan nyt ei vielä pidäkään tulla.
Huomenna olisi sitten neuvola - saa nähdä millaisiin mittoihin tyttö kasvanut. Enemmän kyllä jänskään tuon isoveikan neuvolaa, hällä 2v neuvola kans huomenna.
Mutta - oikein aurinkoista viikon jatkoa (toivottavasti aurinkoista) ja hyvää juhannusta samaten!
 
Meillä on oikea jumpsikka jumpulainen. Poitsu painoi 10275g ja pituutta 71,2cm. Pipo 44cm. Kaikki asiat oli kunnossa. Kiva näin. Paino oli taas noussut lähes kilon ja siellä +10 käyrillä taas mennään.

Kaveri oli niin iloinen ja nauravainen koko reissun ajan. Hauskaa...

Poitsu ei istu ilman tukea vielä. Eli ei mitään suoja refleksejäkään ole. Ryömikkään ei, mutta sanoi juuri tuo täti, että voi jäädä sekin vaihe ohi, kun muuten pyrkii nousemaan ja on menossa koko ajan. On niin napakka ja jäntevä. Makuulleenkaan ei haluaisi millään mennä vaan pyrkii sieltä istumaan. Ei vaan älyä kääntää kyljelleen ja nousta sieltä, vaan suorinvartaloin pitää yrittää pungertaa itseään ylös. Eli hakusessa vielä :p

Mutta näin täällä aamu alkanut.

Ja sain uuden ohjeellisen ruokavalio lappusen, saapi alkaa antamaan toista lämmintäkin, jos siltä näyttää. Niinhän se tätsykin sanoi, että menkää lapsen tahtiin. Jos tarvii ruokaa niin silloin annatte. Jumpsikka jumpsukka söisi vaan koko ajan... Huh. Imetänkin nykyään hiukka useammin, mutta helteillä varmaan hyvä näin. Nukkuu öisin 12-13h. Joten päikkärit ovat aikas lyhkäsiä. Mutta onneksi yöt menee hyvin. Nykyään rinnalla vasta klo 6 aikoihin aamulla. Ja eilen nukahti jo klo 18.30 ja heräsi sitten klo 7 aikaan aamulla. Hyvät on unen lahjat... Ihanaa!
 
joo elikkäs pitkästä aikaa kirjotellaan...no ensimmäisenä järkytetään teitä...Joonalla oli 7kk neuvola perjantaina jolloin tuli 7kk täyteen ja mitat oli 11320g ja 74,2cm pitkä...nii ja tukea vasten noustiin seisomaan paria päivää ennen 7kk...ja nyt ollaan sit ähertämäs kokoajan ihteesä pystyyn...mut siinä oli pikaiset kuulumiset...poika huhuilee vaunuista
 
No johan on mammasella ja eltzulla kivan kokoiset pojan jässikät :D Hienoa =)

Toukokuun puolella (tai sitten aiemmin...) kirjoittelin tänne, että oli jotain vuotoa ja luulin menkkojen alkavan, vaan ei... Mutta tänään ne sitten taisivat alkaa ihan yllättäen ilman varoitusta :/ :( eli pikku-ukko on 6kk2vko. Olisivat saaneet vielä odotuttaa itseään :whistle: Just kesäksi ja vielä juhannuksen alla :kieh: Plääh...

Eipä meille sitten kummempia. Ruokavalioon pikku-ukolla kuuluu tällä hetkellä bataatti, peruna, porkkana, kesäkurpitsa, maissi, broisku ja se muksun riisipuuro. Ne maistuu ja sen pari kertaa päivässä saa kiinteitä ja tisumaitoa aina kun haluaa. Juhannuksen ja mökkeilyn jälkeen ajattelin maistattaa possunlihaa ja jonkin uuden vihanneksen. Ja niiden jälkeen sitten kaurapuuroa.

Konttausasentoon kovasti yritetään, mutta lattia on turhan liukas. Ja koiran päälle myös yritetään kiivetä...

Hoitovapaa-anomus on sitten tehty =) eli edessä rahattomuutta :D mutta silti haluan olla pikkuisen kanssa kotona. Aika tosiaan kuluu niin nopeasti, että haluan nauttia jokaisesta hetkestä ja jokaisesta uudesta opitusta asiasta :heart:

Lauriina ja pikku-ukko :wave:
 
Kylläpä mammasella ja eltzulla on hyvänkokoiset poitsut :heart: :D Meidän Venla ihan kirppu noihin mittoihin nähden :LOL: 7kk mitat 64cm ja 6875g :heart: Täälläkin menee nyt jo paremmin =) Maissi sopii Venlalle ja sitä nyt syödään tissin lisäksi, yöt ovat paljon rauhallisempia, herää n. 2 kertaa syömään ja ennen oli tunnin välein tissillä, siis ihan luksusta :D Meillä Venla oppi tänään vilkuttamaan :D Koukistaa sormiaan aina kun sanotaan hei hei :heart: Ja istutaan jo hyvin ilman tukea ja heijasteet löytyy. Ennen menty pyörimällä ja pakki päällä ja nyt mönki jo vähän eteenpäin. On ollut todella hyväntuulinen pikku aurinko :D Nauraa kikattaa isosiskolle ja veljelle kun he hassuttelevat :D Tuntuu, että elämä hymyilee taas, mukavaa viikon jatkoa :wave:

Himpula % Venla 7½kk :heart:
 
Moi. Reissusta on palailtu ja neuvolassa käyty. 6kk nimittäin. Vaik ikää nyt tuleekin just 6,5kk. MItat 64,9cm ja 7555g. Omalla -2 käyrällä menee tuon pituuden suhteen.
Meillä ollaan kriisissä. Tai siis äippä on. Rasmus on laittanu melkoisia rintaraivareita, ei oo tissi maistunukaan ku on ollu helteitä ja hoitoiltoja, jolloin äiti ollu useamman tunnin poissa. Nyt sit maidon määrä on selvästi vähentyny ja takamaito lähtee nousemaan tuskallisen hitaasti. No tästähän poju riemastuu! Eikä sit oikeen viitsisi enää töitä tehdä, ku pullosta saa jo heti eka imaisulla suun täyteen. :/ Mut en vielä haluis luovuttaa.. koitamma tässä vielä nostattaa maitoa, ettei aivan täytyis korvikkeelle siirtyä.
Nyt nukkumaan..
 
Lauriinas kirjoittelikin tuosta hoitovapaasta... Mulla on nyt ihan hakusessa nää jutut. Kun silloin raskausaikana tehtiin hakemuksia ja jätettiin kelalle. Niin siihenhän piti jo merkata se vanhempainraha jutska. Jos mä jään vielä poitsun kanssa kotiin, niin tartteeko mun taas täytellä uusia lappuja? Miten nää menee?
 
unikuu108
hoitovapaasta
kannattaa katsoa kelan sivuilta.siellä on,joskus välillä vähän hankalasti, selitetty koko juttu. eli eka ollaan äitiyslomalla,sen jälkeen vanhampainvapaalla ja sitten hoitovapaalla,jos sen siis valitsee.ja se hoitovapaa pitää hakea erikseen kelalta.
siihen kuuluu hoitoraha ja hoitolisä ja vielä kuntalisä riippuen kunnasta.

mä viime yönä tutkin nuita kun mietin että jäänkö hoitovapaalle vaiko jäänkö liiton ansiosidonnaiselle? joka kuitenkin olis isompi kuin kodinhoidon tuki lisineen..
pitää ottaa selvää kelasta että paljos ylipäätään saisin,kun omien laskujen mukaan ansiosidonnainen olis ainakin puolet enemmän..ahneus kiiltää silmissä.

teukka löysi tänään pippelinsä :LOL: annoin aamupuuroa olohuoneen lattialla niin että teukalla ei ollu vaippaa ja se vaan yhtäkkiä äkkäsi sen pelinsä ja alkoi kiintesti tutkia ja räplätä sitä.. vähän hankaloitti puuron syöttämistä kun naama oli koko ajan alaspäin..

mä oon miettinyt että menisin jumppaan.täsä lähellä on kesäjumppaa 2e/krt ja johonkin tää löllymaha ja jenkkakahvat on saatava. mies välillä tökkii mua mahaan ja naureskelee makkaroille(vitsinä tietty) mutta sitli se on ihan totta että lölly on.en mä ikinä ole mikään hoikkeliini ollut mutta lölly ei ole mun suosikkiruumiinosa kuitenkaan.

tein eilen porkkanaraparperipiirakkaa juustokuorrutteella ja äsken vetäsin uunista persikkaraparperirahkapiirakan.. ei ihme että löllyä riittää.. :D

unikuu ja teukka eilen 7kk
 

Yhteistyössä