MarraskuunVauvat 2006

Minulla ei muuta vaihtoehtoa olekaan kuin tuo hoitovapaa, kun on vakinainen toimi. Olen tosin ajatellut, että keikkaa voisin tehdä hoitovapaan aikana, lähinnä joitain öitä. Pitää kysellä, miten tällainen onnistuu.
Kelalta pitäisi tulla paperit, joilla voi noita korvauksia anoa. Ainakin ennen on sellaiset tullut.

 
täällä tulee ne laput kelalta kotiin... mä jään hoitovapaalle, oon kotona ollu siitä asti ku esikosta mammalomalle jäin, ainaki siihen että nea on 3v oon kotona mutta jos hermo kestää niin jopa siihen kun Nea kouluun menee :) menee kuitenki äkkiä tuo aika ja kerran nuo pieniä on...
 
Kiitokset tosiaan kaikille vastanneille! Mä kirjoitin tuossa jo pitkän pätkän viestiä, mutta hävisi jonnekin bittiavaruuteen :(

Mutta hoitovapaalle minäkin suunnittelen jääväni. Siihen vaan vaikuttaa puolison tulot. Jos olen oikein ymmärtänyt. Parempi soittaa tuonne Kelalle ja pyytää neuvoa hiukan puhelimitse, tai sitten menen käymään. Noista teksteistä ei näin pieni immeinen mitään ymmärrä :p :whistle:

Lapset on pikkuisia vain hetken. Musta oli ihanaa, kun oma äitee oli kotosalla minun kanssa kouluikään saakka. Olis aika ihanteellista, mutta saas nähdä. Ja kyllä tässä sitä pikkukakkostakin ollaan ruvettu haaveilemaan =) :heart:

Mutta ansiosidonnaiselle en varmaan jää, vaikka mahdollisuus olisi. Nimittäin hoitoalan töitä soittelisivat koko ajan... Ja sittenpä ei niistä kieltäydytäkään noin vaan. Vaikka rahallisesti olisi parempi.
 
kaikille marrasvauvoille ja äideille =)

Me lähdetään illalla mökille juhannuksen viettoon ja ilmojen mukaan kotiudutaan toivottavasti vasta sunnuntaina. Tavaraa pitää pakata mukaan uskomaton määrä :eek: ennenkin oli paljon vietävää ja nyt vielä tuo pikku-ukko tarvaroineen :D Auton takaosaan ei oikein mahdu kuin vaunut ja koira...

:wave: :wave:

Lauriina ja pikku-ukko päikkäreiltä
 
kaikille! Alma ryömii jo hurjaa vauhtia, ei pitele mikään, parvekkeellekin reilun korokkeen yli koittaa kovasti mönkiä... Ja puhetta koittaa saada aikaan entistäkin enemmän. Aamulla pallolle hoki "pa-pa" tarmokkaasti. Rintaa ei välillä meinaa joutaa enää imemään, kun on niin kova kiire joka paikkaan. No illalla ja kerran yöllä sentään maistuu kunnolla. Olenkin sekoitellut maitoa nyt kiinteiden sekaan, että saa päivän mittaan riittävästi maitoa. Vaippojen vaihto alkaa myös olla sen verran sekopäistä meininkiä, että täytynee hetkeksi vaihtaa kokonaan housuvaippoihin, tarravaippoja (ei kertavaippoja eikä kestovaippoja) ei meinaa saada millään päälle, kun venkoilee niin kamalasti... Kovasti kurkottelee jo korkeuksia kohti, että saapa nähdä milloin alkaa nousta tukea vasten, yritystä on jo.
Ensi viikolla 8kk-neuvola (vaikka ei vielä silloin ihan 8kk olekaan), saapa nähdä paljonko on kasvanut, täällä kun ei ole 7kk-neuvolaa ollut, niin viimeisimmät mitat on 6kk-iältä. Vaatetuksesta 74cm alkaa ainakin olla useimmiten niukka...

Bliss ja Vauhti-Alma
 
Hei! Meillä oli sitten sitkeä jokin kuumevirus neidillä, mutta nyt onneksi ollaan kunnossa! Terveyskeskus tuli tutuski ja tietääpähän nyt, että miten pissipussi tuon ikäiselle laitetaan ja verikoekin napattu.

Meillä oli tänään neuvola+lääkäri. Täälläkään ei oo 7kk neuvolaa, että hyppää siihen 8kk neuvola+lääkäriin, mutta meillä se oli sitten jo nyt kun neiti on 7kk ja viikon vanha (heinäkuussa täällä neuvola kiinni ja sitten ois pitänyt mennä muualle). Noh, sehän olikin hyvin nopee käynti ja lääkäri vaan kirjotti vihkoon, että terve! Hyvä, mutta oishan siinä kiva ollut muutakin lukea. Meillä neiti oli 68,2cm ja 7735g. Seuraava käynti oiskin ollut sitten vasta 1 -vuotiaana, mutta meillä on onneksi elokuussa välikäynti (katotaan, että josko meijän neiti jo kestäisi äidinmaitokorviketta tai sitten jo ihan maitoa).

Meillä neiti pyörimällä menee eteenpäin ja peruutella osaa. Vauhtia tuntuu riittävän, kun vaan taidot riittäisi. Yksin ei viihdy lattialla, että siellä sitten seurana ollaan, kun neiti pyörii...ja tuntuu, ettei kuitenkaan seurasta niin oo väliä, mutta kun lähtee pois niin itkuksi menee. Huonosti nukutaan päiväunia, mutta sitäkin paremmin on vihdoinkin alkanut syömään. Öisin vielä pari kertaa tissiäkin ja vaihtelevasti yöt menee.

Me ollaan jussi ihan kotosalla. Kaikille oikein leppoisaa pidennettyä viikonloppua!!! B)
 
Oikein mukavaa jussia kaikille!

meillä on alettu konttaamaan ja voi armas että äiti on väsyny ku ainoat lepohetket on ku pikku jätkä on päikkäreillä. konttaa jo tosi kovaa vauhtia ja kiljuu ja nauraa samalla ku äiti juoksee perässä ettei vaan kolhi itteään tai riko jotain...huh!! :attn: oppi konttaamaan reilu viikko sitte ja nyt sitte ootellaan että millon nousee seisomaan. yritystä on ollu kovasti ku on päässy jo polvilleen seisomaan.

eltsu84 ja mammanen meillä taitaa olla aika lailla samaa koko luokkaa tenavat. tosin meillä ku ei ole sitä 7kk neuvolaa niin en tiiä tarkkoja mittoja mut taitaa olla aika samoissa. :whistle: on muuten kova kantaminen.

hommattiin tuttavilta kävelytuoli ja ollaan pikku jätkää kokeiltu siinä mut ei hirveesti välitä ku haluais vain kontata lattialla... mikähän niissä on painoraja ja minkäikästä siinä etes sais pitää??
 
Meillä neiti täyttää huomenna 7kk, nopsaan tämä aika mennytkin. Nyt suussa melkein 5 hammasta, noustaan polvilleen tukea vasten, nousee istumaan, mutta nojaa vielä toiseen käsivarteen. Konttaamaan lähti parisen viikkoa sitten eli liikettä kyllä löytyy. Yöt olleet nyt levottomia, kun pitää kesken herätä leikkimään ja istuskelemaan sänkyyn. :wave:
 
Nyt siis ollut kaksi päivää ihan kamalaa huutoa. Yleensä niin nauravainen kaveri. Nyt itkee ja karjuu kuin leikattaisiin poikki. Nukkumaan ei suostu millään, vaan huutaa ja huutaa. Kaksi sormea on koko ajan suussa. Ruokailun yhteydessäkin ne sormet täytyy laittaa suuhun. Pitää varmaan koettaa laittaa suppoa, jos ei lakkaa tämä mesoaminen. Huh.

Nimittäin edelleen näkyy ne kaksi alakulma hammasta, mutta ne eivät vaan millään puhkea esiin täyteen mittaansa.

Mitään muuta oiretta ei pojalla ole. Ei haro korviaan tmv. Ei nuhaa, eikä kuumetta. Pitää varmaan käydä nuo korvatkin tarkistuttamassa, jos tämä ei hellitä.

Mutta yöt on nukkunut hyvin, kun viimein nukahtaa. Viimekin yönä lähes 12h. Ihanaa. Ellei nyt sit poikkeus yö.

Mutta Juhannusta silti oltiin viettämässä, pikku-ukon uni aikaan piti hiipiä takasin... Huomenna jatkuu jussin juhlat.

 
Hauskat jussit kaikille!!Meillä mennään eteenpäin jo kovasti vetämällä itseään ja nousee kyllä konttaus asentoon muttei sitä voi konttauksesksi sanoa!! :hug: Putket saatiin korviin ja tyytyväinen pikkumies ollut siitä asti,yötkin nukkuu lähes kellon ympäri syömättä mutta päivisin ei juurikaan nuku kun pari pikku pätkää!Kaksi hammasta saatu suuhun ja niillä on hyvä jäystää kaikkea mahdollista,eli kaikki menee mitä kokeiltu on ..Mutta nyt koisimaan että jaksaa taas aamulla!!T ex hippo ja pikkupojat :heart:
 
Aikaisemmin kyselin noista hampaista, mutta se paukahtikin kamala räkätauti sitten päälle. Pikkuinen on aivan tukossa ja yöt olleet vähemmän nukuttuja. Ruoka on vielä maistunut hyvin... Onneksi. Mutta limaa nousee pikkuiselta aivan tolkuttomasti. Mistä sitä riittääkään noin paljoa?

Ja sama vissiin iskemässä meille vanhemmille. Molemmat aivastellaan ja nenä vuotaa. Käsidesi on meillä kovassa käytössä.

Mä mietin jo niin pöljää asiaakin, että pitäisikö nuo tissit aina huuhtasta ennen imetystä, kun pikkuinen räkänokka on imenyt? Että elääkö ne pöpöt siinä ja tarttuu aina vaan uudelleen? :snotty:

Saapi nauraa :LOL: Nimittäin, jos meissä kaikissa on sama lentsu pöpö niin samapa kai tuo on peseekö noita vaiko ei... Mutta ihan varotoimenpiteenä...

Laittakaa nyt nää pöljät kysymykset sen piikkiin, että ollaan parisen yötä nukuttu niin huonosti. Enää pysy näissä päivissäkään kärryillä, mutta joka tapauksessa viime yönä sai pikkukaverin nenää olla niistämässä/imemässä 15min välein, kun toinen meinasi tukehtua limaan lähes. Ja keittosuolatipat ei ainakaan auttaneet pätkänvertaa.

Ja enää ei pikkuinen suostu nukkumaan missään sitterissäkään. Ja pinnasängyn päätyä nostettiin jo ylös, mutta ei sekään tahdo auttaa. Pitänee tänään lämmittää saunaa ja antaa höyryjä pesuhuoneessa.

Jospa tää taas tästä.
 
Mammaselle voimia. :hug:

Täällä on juhannusta vietetty kotona leppoisasti laiskotellen. Alma ryömii pian juoksuvauhtia, ja koittaa kovasti päästä istuma-asentoon. Eilen oppi sanomaan heijjei ja vilkuttamaan samalla, aika suloista! :heart: Puhetta siis kovasti harjoitellaan myös. Äitä/äittä on jo hienosti hallussa ja muutama muukin sana tulee suusta tarvittaessa. Iloinen höpöttäjä Alma on kyllä muutenkin... ;)

Eilen olimme picnicillä ja Alma sai ryömiskellä pitkin vilttiä nurmikon päällä, tuli siinä samalla maistelleeksi ruohikkoa aikalailla... :whistle: Meillä oli bumbo-sitteri mukana matkassa, ja kesken ruokailun Alma keksi kuinka siitä saa itsensä kammettua pois, melkoinen Houdini tämä tyttö. Ei siis enää arkipäivisin rauhallisia vessareissuja äitillä Alma bumbossa istuen. *Huoh* 3-vuotiaan isosiskon kanssa kun ei tuota hurjaa vauhtia ryömivää pikkuista oikein uskalla kahden jättää hetkeksikään... Bumbo onneksi ei kuitenkaan ole ollut turha ostos, isosiskokin rakastaa istuskella siinä, ja eiköhän Almakin siinä isompana taas viihdy. :)

Bliss ja Alma 7½kk
 
unikuu108
mites teillä meni juhannus.
meillä ihan rattoisasti laiskotellessa.
katselin eilen ikkunasta naapurin mummia kun se taisi olla juhannuksenakin ihan yksin. siis meillä vastapäisessä talossa asuu mummi joka aina istuu sen parvekkeella ja katselee ihmisiä. on se vilkutellut meillekin kun kävelee ohi. herranen mummi.
luulisin että se asuu yksin koska ketään muuta en ole koskaan nähnyt.
tuli melkein tippa linssiin ja sanoinkin miehelleni että sit kun meidän äitit ja isät on vanhoja niin katsotaan ettei niiden tarvitse olla yksin. mummi istui ulkona talon edessä itsekseen.. ja olisi niin tehnyt mieli mennä juttelee ja viedä teukka siihen piristämään. mieheni katseli mua aikansa ja sanoi että käy kuttuu kahville.. tai entäs jos mennään hänelle kahville. musta tuntuu että monet yksinelävät ovat vielä ekstravarovaisia tuntemattomien kanssa.vaikka taitaa mummi tietää että asumme häntä vastapäätä yms..no ehkä joskus?

no mutta.meillä teukka vaan heiluttaa itteään konttausasennossa ja nyt viikonloppuna keksi rueta lentäjä-ässäksi.eli jännittää mahallaan ollessaan jalat ja kädet (taaksepäin taivutettuna) ja on mahansa varassa. niinku siinä blue1 mainoksessa. hauska jätkä.myös pärryyttely on kivaa.nokkamukista hörpyt ja vedet pärryyttämällä rinnuksille.teukka siis oppi nyt juomaan mukista. (meillä ei pulloa ollenkaan) vielä välillä imasee liikaa kerralla.myös osaa itse pitää mukista kiinni ja juoda.iso poika joo..
välillä tulee naamaan,nilkkoihin,pyllyyn ja kyynerpäihin ihottumaa ja kuivia länttejä,mutta miedointa kortisoonia ja superrasvaa..niin se on taas hetken parempi. mutta suklaa, vehnä ja maissidietillä olen edelleen.

meillä ei vielä arastella muita,entäs muilla?vierastetaanko jo?mietin vaan että kun lähdemme ensi viikon maanantaina mummilaan viikoksi.että toivottavasti ei tule vaan huutoa ja ahsitusta kun on vieraita ihmisiä. joskus väsyneenä ei halua olla muun kuin mun tai mieheni sylissä..mutta muuten ei haittaa kenen syli on.
lähdemme täältä helsingistä junalla eka ylivieskaan ja siitä sit pyhäsalmelle.eli matkaa tulee yli 6 tuntia kahdestaan.otin sellaisen junan johon mennään 1 päiväunien ja lounaan jälkeen jotta ollaan reippaita ja valmiita seikkailuun.
junalla kulkeminen maksaa ihan sikana. vitsit yli 120e menopaluu.

pitäis käydä ostaa joku mekko pikkusison rippijuhlille.eilen koeajoin vanhat korkkarit.en pitänyt niitä viime kesänä raskauden takia ja nyt on ihan vähän jalat kipeät. jotenkin tuntuu että raskaus muutti jalkojen muotoa tai jotain koska ennen nuo oli mun lempikorkkarit ja nyt niillä oli paljon hankalampi kävellä. mieheni, joka on suutari, katseli kenkiä ja lupasi kiristää nilkkaremmiä sopivaksi jotta voin sitten keikkua.
myös tämän viikon pe saamme matkarattaat teukalle.taidan ottaa ne mukaan mummilareissulle. enkä noita yhdistelmiä raahaa mukana vaikka keposet nekin on.
että sellasta.

unikuu ja teo daniel 7kk 1vk
 
esikko työnsi matkasängyn kirjahyllyyn kiinni ja sängyssä ollut vauva kolautti sitten päänsä kirjahyllyyn. tuli heti semmoinen sinertävä "viivan" muotoinen kohouma. Löi otsansa sivusta siihen hyllyn pysytlautaan ja tietysti siihen reunaan joka terävä. Onneksi ei sentään ollut siinä kulmaa. tuosta kulunut nyt 7½ tuntia ja ihan normaalilta vaikuttaa. Täytyy varmaan kuitenkin ainakin kerran yöllä herättää, vaikka vaipan käy vaihtamassa. Kyllä säikähdin ihan kauheasti ja mietinkin et pitäiskö alkaa kuljettamaan vauva aina mukana sinne huoneeseen mihin itse menee. Kun olin laittanut matkasängyn tavallaan leikkikehäksi ettei pääse itseään satuttamaan jos vaikka vessaan menen. Täytyy laittaa jotku esteet hyllyn ja sängyn väliin ettei sitä kukaan pääse liian lähelle enää työntämään.
 
:wave:

Monilla teillä mukavasti tuo 8kk neukkari etuajassa, meillä taas siirtyy kesälomien takia vasta elokuulle, tylsää ootella niin kauan :eek: Poika silloin jo lähes 9kk.
Täytyy nyt punnata sitä tolla kotivaakalla että tietäis vähän painosta, josko alkais antamaan sitä lihaa kaksi kertaa päivässä.
Ihan pulskalta kyllä vaikuttaa kun ei liiku vielä kun kellonviisarikääntymisellä. Hyvin voi jättää itekseen tohon matolle kun ei mihinkään karkaa.
Ihan hyvä että pysyy paikoillaan kun olen sen kanssa nyt 24h yksin kun isukki on toisella puolella maapalloa hommissa.
Kovasti ootellaan että n. kuukauden päästä tulisi.

Hoitovapaan paprut täytyisi juu laittaa, ei uskalla jäädä työttömyyskorvauksille kun sitä olis sitten mentävä töihin jos sopivaa tyrkyttävät.
Ja kotona haluan olla pojan kanssa, olis aika "hirveää" laittaa se kuukauden päästä hoitoon :eek: Ei pystyis.

Sapuskasta menee ihan kaikki, nyt on vaan alkanut pelehtiä muita juttuja tripparissaan, pitää kuikuilla ympärilleen ja lattialle ja räplätä pehmustetta ja paukuttaa pöytää.
Olen antanut tuoretta mansikkaa nyt syödä, kiva kun tulee noita kotimaisia tuoreita marjoja maisteltaviksi. Onhan ne ihan eri makuisia kun pakkasjutut ja purkissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
esikko työnsi matkasängyn kirjahyllyyn kiinni ja sängyssä ollut vauva kolautti sitten päänsä kirjahyllyyn. tuli heti semmoinen sinertävä "viivan" muotoinen kohouma. Löi otsansa sivusta siihen hyllyn pysytlautaan ja tietysti siihen reunaan joka terävä. Onneksi ei sentään ollut siinä kulmaa. tuosta kulunut nyt 7½ tuntia ja ihan normaalilta vaikuttaa. Täytyy varmaan kuitenkin ainakin kerran yöllä herättää, vaikka vaipan käy vaihtamassa. Kyllä säikähdin ihan kauheasti ja mietinkin et pitäiskö alkaa kuljettamaan vauva aina mukana sinne huoneeseen mihin itse menee. Kun olin laittanut matkasängyn tavallaan leikkikehäksi ettei pääse itseään satuttamaan jos vaikka vessaan menen. Täytyy laittaa jotku esteet hyllyn ja sängyn väliin ettei sitä kukaan pääse liian lähelle enää työntämään.

ihan hyvin on vauva nyt voinut, ainoastaan yksi pulautus tuli, mutta olikin juonut pullollisen maitoa ennen ku nukahti pienille unille. Kun herää ja jos sattuu vatsaan enempi painetta niin herkästi pulauttaa, olisko sitten vetänyt liian ison määrän. Sitä olenkin ihmetellyt et pulauttelevatko muut samanikäset vielä sillon tällöin?
Olisko se niin et 24 tuntia pitää tarkkailla pään lyömisen jälkeen ja jos ei sen ajan sisällä tule mitään niin kaikki ok?

 
Hohhoijjaa... Toinen möykkäpäivä Almalla menossa, koko ajan pitää mölistä. Ei mitenkään varsinaista kipuääntelyä mielestäni, ei nälkävalitusta tai muutakaan. Ei viihdy sylissä lattialla, sitterissä, bumbossa tai missään hetkeä kauempaa. Veikkaan, että hampaat vaivaavat, ainakin puree taas rintaa ja tunkee sormia innokkaasti suuhunsa. Kaksi hammasta on alhaalla siis valmiiksi, ja viereiset paikat ovat jo kuopalla olleet kuukauden verran. Aika väsynyt on tämä äiti tällä hetkellä...
Nyt kyllä nukkuu reilusti toista tuntia parvekkeella, uskomatonta! Voi kun voisi itsekin ottaa pienet päiväunet, mutta on tuo esikoinen tuossa lisänä. No, kohta tulee onneksi mies jo töistä kotiin. Ja tämän viikon jälkeen on 4 viikkoa lomalla, ihanaa! =)

Alma ryömii aina vain kovempaa vauhtia, vaikka aina luulen, ettei lujempaa enää voi päästä... Konttausta harjoitellaan, mutta vatsa painuu vielä melko nopeasti maata kohti. Korkeitten kynnysten (n. yksi porras kylppäriin ja parvekkeelle) yli koittaa myös kovasti päästä, mutta vasta puoliväliin on onnistunut kiipeämään. Ja videot, dvd ja digiboxi kiinnostavat niin paljon, että osaa jo välillä avata pomppulukolla avautuvan kaapin oven! taitaa olla aika siirtää ne jonnekin korkealle... :whistle:

Ylihuomenna neuvola, saa nähdä miten tuo venkula saadaan enää mitattua ja punnittua... ;)

mimmi06 Meillä esikoinen pulautteli koko ensimmäisen vuotensa, hiukan vähemmän kiinteiden myötä, mutta kuitenkin melko herkästi. Ilmeisesti vatsaportti oli hiukan kehittymätön tai lievää refluksitautia. Enää nyt kolmevuotiaana ei ongelmia ole, joskin on hyvin herkkäkurkkuinen...

Bliss ja Alma 7½kk
 
Jo toinen sateinen päivä täällä etelässä. Ihanaa, kun luonto puhdistuu ja kasvit saa tarvitsemaansa vettä =)

Meillä kiehuu kasvissose sekä naudan- ja possunlihaa. Piti jo aiemmin noita lihoja keitellä, mutta aina on olevinaan kiire. Kyllä tuo on helppoa, kun tekee ison satsin kerralla. Laitoin perunan sijasta nyt bataattia. Peruna kun tahtoo kovettaa pikku-ukon vatsaa liiaksi. Siirryttiin taas bataattiin eilen ja nyt odotellaan mitä muutos saa aikaan.

Konttausasennossa meilläkin keikutellaan edestakaisin, mutta eteenpäin ei vielä päästä. Kirjahyllystä ottaa tukea ja kiipeää polvilleen sitä vasten :D istumaan ei vielä itse nouse. Ja ryömimisvauhti on melkoinen. Paikasta toiseen pääsee jo liiankin nopeaan...ainakin äidin mielestä.

Juhannuksen mökkireissu tuli tehtyä ja hyvin meni. Oikeastaan paremmin kuin uskalsin odottaa. Ilman juoksevaa vettä selvittiin, tosin meillä oli saunan vesipadassa melkein koko ajan lämmintä vettä. Onneksi sentään on mökillä sähköt, se taitaa olla sellainen asia josta en tinkisi... Eka yö meni vähän levottomammin, mutta sen jälkeen nukkui taas tavalliseen tapaan.
Pikku-ukko on ainut meistä, joka selvisi ilman hyttysenpuremia, onneksi näin... Itse olen raapinut jaloissa olevat puremat ja rikki :/ ja edelleen kutiavat :/ tylsää...

mimmi06 meillä myös esikoinen oli kova pulauttelija kiinteiden aloitukseen asti. Sitten helpotti huomattavasti. Tämä kolmas pulautteli jonkin verran ja vieläkin joskus, mutta onneksi aika harvoin.
Onneksi teidän neiti selvisi säikähdyksellä, ainahan nuo silti pelästyttää vanhemmat.

Mutta nyt noiden soseiden pariin, joten :wave:

Lauriina ja pikku-ukko 6kk3vko :heart:
 
jospa taas jonkun rivin sais aikaan... nea jo sitten konttaa täyttä päätä, tuhatta ja sataa isojen perään menee :D tällä äidillä on haikee olo kun vauva kasvaa liian nopeeta... justhan sitä viimeisillään raskaana vaikeroi :LOL: täällä on saanu kissan kupit ym piilottaa... yks päivä en muistanu nostaa pois sen jälkeen ku kisu oli syöny ja neahan kerkes käydä kupin kaatamassa :) ens kuussa me saadaan uusi "vauva" kotiin ;) jos se hillitseis mun vauvakuumetta sit :LOL: loppu viikosta lähdetään reissuun ja tartteiskin miettiä mitä kaikkee mukaan ottaa plääh :p mukavaa viikonjatkoo kaikille!

Bellukka ja Nea vajaat 7kk (jo) :heart:

ps.mimmi, hyvä että selvisitte säikähyksellä, vauvat on "kovaa" tekoa yleensä, meidän piti hyllyn alareunaan jo viritelmä tehdä kun on tosi terävä laita ja nea siin treenaa istuma-hommia. meilläki kaikki lapset on vakuutettu, varmuuden vuoksi,eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
meillä maitoa ei millään meinata juoda, muu ruoka kyllä maistuu samoin vellit. Onks muilla maitolakkolaisia?
Alma juo (rinta)maitoa kunnolla oikeastaan vain nukkumaan käydessään ja yöllä. Muulloin puree vain. Vesi menee kupista tai nokkamukista hienosti, samoin ruoka maistuu hyvin. Luulen kuitenkin, että maitoa menee päivän mittaan riittävästi, mitata määrää en kuitenkaan voi kun rinnasta annan... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
meillä maitoa ei millään meinata juoda, muu ruoka kyllä maistuu samoin vellit. Onks muilla maitolakkolaisia?
Alma juo (rinta)maitoa kunnolla oikeastaan vain nukkumaan käydessään ja yöllä. Muulloin puree vain. Vesi menee kupista tai nokkamukista hienosti, samoin ruoka maistuu hyvin. Luulen kuitenkin, että maitoa menee päivän mittaan riittävästi, mitata määrää en kuitenkaan voi kun rinnasta annan... ;)
paljonko tämänikäsen pitäis juoda maitoa päivittäin?

 

Yhteistyössä