Jo toinen sateinen päivä täällä etelässä. Ihanaa, kun luonto puhdistuu ja kasvit saa tarvitsemaansa vettä =)
Meillä kiehuu kasvissose sekä naudan- ja possunlihaa. Piti jo aiemmin noita lihoja keitellä, mutta aina on olevinaan kiire. Kyllä tuo on helppoa, kun tekee ison satsin kerralla. Laitoin perunan sijasta nyt bataattia. Peruna kun tahtoo kovettaa pikku-ukon vatsaa liiaksi. Siirryttiin taas bataattiin eilen ja nyt odotellaan mitä muutos saa aikaan.
Konttausasennossa meilläkin keikutellaan edestakaisin, mutta eteenpäin ei vielä päästä. Kirjahyllystä ottaa tukea ja kiipeää polvilleen sitä vasten
istumaan ei vielä itse nouse. Ja ryömimisvauhti on melkoinen. Paikasta toiseen pääsee jo liiankin nopeaan...ainakin äidin mielestä.
Juhannuksen mökkireissu tuli tehtyä ja hyvin meni. Oikeastaan paremmin kuin uskalsin odottaa. Ilman juoksevaa vettä selvittiin, tosin meillä oli saunan vesipadassa melkein koko ajan lämmintä vettä. Onneksi sentään on mökillä sähköt, se taitaa olla sellainen asia josta en tinkisi... Eka yö meni vähän levottomammin, mutta sen jälkeen nukkui taas tavalliseen tapaan.
Pikku-ukko on ainut meistä, joka selvisi ilman hyttysenpuremia, onneksi näin... Itse olen raapinut jaloissa olevat puremat ja rikki :/ ja edelleen kutiavat :/ tylsää...
mimmi06 meillä myös esikoinen oli kova pulauttelija kiinteiden aloitukseen asti. Sitten helpotti huomattavasti. Tämä kolmas pulautteli jonkin verran ja vieläkin joskus, mutta onneksi aika harvoin.
Onneksi teidän neiti selvisi säikähdyksellä, ainahan nuo silti pelästyttää vanhemmat.
Mutta nyt noiden soseiden pariin, joten :wave:
Lauriina ja pikku-ukko 6kk3vko :heart: