MarraskuunVauvat 2006

kyllä sitä ajan kanssa oppii miten meil nukutaan ja tiedän millo on väsy ym... mutta kellon kans ei eletä ja kuten sanoin meillä tehään näin ja meillä toimii ja eiköhän kukin tee miten parhaaksi katsoo :whistle:

unikuu ei kukaan oo seppä syntyessään, ajan kans sitä "oppii" ;) ja yöunille meno on meillä joka ilta suunnilleen samaan aikaan mutta päikät nukutaan sen mukaan miten väsytään, jaahas ja nyt tää pakkaa lauman auton ja huristaa mummulle kylään.
himpula huutele illalla jos mesesse oot ;)
 
unikuu108
mä vielä lisään että eilen koklattiin kaurapuuron loppumisen takia ohrapuuroa teukalle kera banaanin ja se upposi hyvin.ihan suu auki odotettiin seuraavaa lusikallista.hhhehe..
syökös teidän pikkuiset kaksi vaiko yksi lämmintä ateriaa päivässä+puurot?

unis (ruoka)kellonsa kaa :LOL: :LOL: :LOL:
 
Syömisasioihin en oikein voi vielä sanoa mitään ihmeempää, kun meillä ei noita kiinteitä vielä pahemmin siis syödä. Mutta mutta...

Aamulla syödään tisua seitsemän pintaan ja jatketaan unia n 9 asti. Hereillä jatksetaan olla pari tuntia, sitten taas tisua ja ekoille päikkäreille. Päivästä riippuen nukutaan 1-3 tuntia. Niiden jälkeen olen sitten koittanut antaa sen päivän ainoan kasvisaterian, joka tosin vielä on vain muutama lusikallinen(olen saanut sitä lisääntymään kyllä vähitellen). Ja päälle vähän vettä ja tisua. Illan mittaan nukutaan vielä lyhyemmät unet ja tisua syödään tarpeen mukaan. Parina iltana olen antanut vähän riisipuuroa ennen yöunia tisumaidon lisäksi. Yöunille pikku-ukko menee viimeistään 22. Eli jonkinlaista rytmiä meillä siis on, mutta ihan pojan omaan tahtiin mennään. Nukutaan silloin kun väsyttää ja syödään silloin kun nälättää =) Tämä toimii meillä =) Yöllähän meillä ei ole syöty enää moneen kuukauteen.

Meillä siis syödään vasta se 1 kasviateria päivässä ja puuroa parina päivänä maisteltu, joten voisi sanoa, että 2 kiinteetä ateriaa päivässä koitetaan syödä.

Kahden ensimmäisen kanssa olin aika tarkka päivärytmistä, mutta tämän kolmannen kohdalla olen kokenut hyväksi mennä niin kuin lapsi "kertoo". Poika voi hyvin ja on tyytyväinen ja äitikin on tyytyväinen. Jollain lailla vaan meidän elämä on nyt melko seesteistä :whistle: =) Liikutaan aika paljon pojan kanssa, eikä tuo ole millään lailla hermostunut tai vaivaantunut menemisistämme. Hyvin on sopeutunut meidän perheeseen ja menoihin. Syö ja nukkuu ja välillä seurailee tyytyväisenä maailman menoa.

Sitä mieltä olen, että jokainen äiti ja isä löytää varmasti omalle vauvalleen ja perheelleen sopivan rytmin. On se sitten kelloon katsomista tai lapsentahtista. Niinhän se on, että joku toinen asia sopii paremmin kuin toinen :D Ja kokeilemalla hyvä tulee =)

Tällaista pohtimista tällä kertaa...

Me ollaan menossa tänään ½-v kuvaan pikku-ukon kanssa :D

Lauriina
 
Tervesiset täältä sairastelun seasta. nyt on isompi ollut eilisillasta klo 20 jälkeen oksentelematta, huokaus
Mitähän uskaltaisi antaa näin aluksi vähän syötäväksi ettei taas heti tulisi ylös, kun sanoo että on nälkä? Pikkusella vatsa vielä vähän löysää mutta ei enää mitään vaipasta läpitulevaa sorttia, mutta maitoa ei varmaan vielä oikein uskalla antaa, hedelmäsosetta ja laimennettua mehua olen antanut maanantai-illasta lähtien. Pelkään et maito laukasee ripulin uudestaan. On tämä itselle tosi rankkaa, kun tässä oltu viikko jo tämän taudin kanssa. Toivottavasti en vaan itse enää tätä saa, onhan tästä sentään jo useita päiviä kulunut lauantaista kun isompi sairastui ja olen täällä yrittänyt pestä vessoja ja ovenkahvoja sekä pyykkiä monta koneellista et saatais pöpö ulos asunnosta. Kuinkas kauan pitäis pitää evakkoa ettei päästetä tänne ketään käymään?
 
ja heti piti mummun luona tulla koneelle :LOL: ostin yks päivä jotai muksun banaanipuurojauhetta kokeeks ja voi että nea tykkäs siitä, meillä ei noi isommat tykänny ikään niistä valmispuurojauheista... toinen mikä ollu kaikkien suosikki on se puolukkainen puuro.. meillä puuroo otetaan aamulla ja illalla.. päivällä vaihtelevasti 1-2 kertaa sosetta, joskus kerran sosetta ja sit velliä, meillä kaikilla lapsilla ollu velli pop :D

mimmi minkä ikäinen esikoinen onkaan? voihan hälleki antaa hedelmäsoseita ym "mietoo" tai pelkkiä hedelmiä alkuun tms... meil oltu tosi vähän mahataudis *koputtaa päätä*
jaahas tässä pitää oottaa et mummu tulee jonkun ajan päästä töistä ja sit kun ukko pääsee töistä hakee nean kotiin mukaan ja mä otan isommat ja hurautetaan kaupunkiin :D hesen ruoka kiiltää silmissä jo :LOL:
 
Meillä on kyllä vauvasta saakka menty vauvan rytmillä. Sai rintaa aina, kun halusi. Ja nukkui kun nukkui. Silloin vaan siirrettiin omia menojamme.

Nuo rytmit mitä aiemmin luettelin ovat syntyneet kuin itsestään. Ja oikeesti vauva on tosi kiukkuinen illalla, jos ei pääse valmistelemaan yöunille klo 19 jälkeen. Simahtaa silloin kerrasta.

Mutta toisaalta mä olen kanssa sitä mieltä, että rytmi luo turvallisuutta. Mies on vuorotyössä (ilman mitään rytmejä ) ja samoin minä ennen vauvan syntymää, joten musta on luksusta, että voi tämän pikkuisen kanssa mennä rytmin mukaan. Joka näyttää hänelle sopivan.

Mutta jokainen tavallaan.

Taitaa olla ukkosta ilmassa, kun niin painostava ilma, päätäkin särkee ja hiottaa?

Jaksuja kaikille!
:heart:
 
Täällä kiivasta keskustelua näistä rytmeistä =) Ruoka rytmistä en voi sanoa mitään Venlan kohdalla, sillä hän on edelleen pelkällä tissillä :/ Riisi ei sopinut ja listalla on seuraavaksi maissi. Meillä on muotoutunut oma "rytmi" näiden lasten myötä. Meillä on aamupala, aamuruoka, välipala, iltaruoka ja iltapala, mutta ajat voi heitellä. Unet on semmonen tärkeä juttu meille ja ne nukutaan kyllä samaan aikaan joka päivä. Isommat nukkuu aamuruuan jälkeen n.13 aikaan ja yöunille mennään 20-21 (sillon jää aikaa mulle ja miehelle). Venla meillä nukkuu aamusta jo 9-10 maissa ½-1h ja iltapäivällä 13-14 aikoihin n. 2h ja illalla menee yöunille 19.30 maissa =) Toivon, että saadaan pikku likkakin jo syömään muutakin kuin tissiä, sillä tissinä saa olla n. tunnin välein yötä päivää..*haukotus* . Mihin aikaa teillä menee vauvat illalla nukkumaan ja monelta aamulla herää? Monesti herää yössä? Mukavaa viikon jatkoa :heart:

Himpula & Venla 7kk ja risat :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
ja heti piti mummun luona tulla koneelle :LOL: ostin yks päivä jotai muksun banaanipuurojauhetta kokeeks ja voi että nea tykkäs siitä, meillä ei noi isommat tykänny ikään niistä valmispuurojauheista... toinen mikä ollu kaikkien suosikki on se puolukkainen puuro.. meillä puuroo otetaan aamulla ja illalla.. päivällä vaihtelevasti 1-2 kertaa sosetta, joskus kerran sosetta ja sit velliä, meillä kaikilla lapsilla ollu velli pop :D

mimmi minkä ikäinen esikoinen onkaan? voihan hälleki antaa hedelmäsoseita ym "mietoo" tai pelkkiä hedelmiä alkuun tms... meil oltu tosi vähän mahataudis *koputtaa päätä*
jaahas tässä pitää oottaa et mummu tulee jonkun ajan päästä töistä ja sit kun ukko pääsee töistä hakee nean kotiin mukaan ja mä otan isommat ja hurautetaan kaupunkiin :D hesen ruoka kiiltää silmissä jo :LOL:
Meillä esikoinen 4½-vuotias. Ja kokeilin nyt ensin gefilus-jogurtilla, eikös siinä vatsaa rauhoittavia aineita. Voisihan sitä vaikka vauvan hedelmäsosettakin kokeilla, kun eikös ne ole aika mietoja. Täytyy tosi varovaisesti aloittaa ettei tule takapakkia hommaan, nimittäin alkaa olemaan tämä homma jo aika pitkäaikaista.
 
Mimmi06 kysyisin ihan mielenkinnosta, että saiko teidän nuorimmainen rotarix-rokotten? Senhän sanotaan myös lieventävän ripulitauteja... Me ollaan se otettu, mutta aikahan näyttää kuinka se toimii..
Mutta paranteluja vaan sinne!
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiMi06:
Mimmi06 kysyisin ihan mielenkinnosta, että saiko teidän nuorimmainen rotarix-rokotten? Senhän sanotaan myös lieventävän ripulitauteja... Me ollaan se otettu, mutta aikahan näyttää kuinka se toimii..
Mutta paranteluja vaan sinne!
meillä ei ole annatteu tuota rokotetta, mutta vauvalla tämä tauti ollu selvästi lievempi kuin isommalla, kestänyt ehkä sen takia myös pidenmpään. Ei ole oksennellut ja pahempaa ripulia oli vain muutama päivä. Nyt alkaa varmaan jo helpottamaan, ainakin kakkavaippojen määrä vähentynyt selvästi maanantaisesta. Ja isompikin jaksaa jo leikkiä. :)
 
siis jösses onko muualla tajuttomasti itikoita ja mäkäräisiä sun muita ötököitä... ?? täällä niitä tuntuu olevan joka paikka täynnä *tulee hulluksi* nealta ovat tikannu otsan, mut apteekista ostin siihen rasvaa ja näyttää auttavan... itekin oon ihan paukamilla :D kukkapenkissä koitin olla mutta eihän siitä mitään tullu ku piti huitoo ja heiluu, onneksi ei oo naapureita, voisivat kattoo mitä akka huitoo :LOL:
 
Nyt on jotain ihmeellistä tekeillä... Kävin katsomassa omaa profiiliani ja siellä oli käyty jotain yksinhuoltaja keskusteluita meikäläisen nimimerkillä. Onko muille sattunut sellaista? Olin ihan ihmeissäni että mikä tää juttu on. Voiko olla että jollakin on sama nimimerkki ku mulla ja nyt sitte kirjoittelee noita juttuja meikäläisen nimissä?

Katariina ihmeissään :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja osku:
Nyt on jotain ihmeellistä tekeillä... Kävin katsomassa omaa profiiliani ja siellä oli käyty jotain yksinhuoltaja keskusteluita meikäläisen nimimerkillä. Onko muille sattunut sellaista? Olin ihan ihmeissäni että mikä tää juttu on. Voiko olla että jollakin on sama nimimerkki ku mulla ja nyt sitte kirjoittelee noita juttuja meikäläisen nimissä?

Katariina ihmeissään :/

muistelen et joku tuolla mitäs nyt-palstalla joskus ihmetteli samaa... mulla ei näytä olevan muuta ku ihan omia kirjotuksia, vissiin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja osku:
Nyt on jotain ihmeellistä tekeillä... Kävin katsomassa omaa profiiliani ja siellä oli käyty jotain yksinhuoltaja keskusteluita meikäläisen nimimerkillä. Onko muille sattunut sellaista? Olin ihan ihmeissäni että mikä tää juttu on. Voiko olla että jollakin on sama nimimerkki ku mulla ja nyt sitte kirjoittelee noita juttuja meikäläisen nimissä?

Katariina ihmeissään :/
Keskustelujen etusivulla tai jossain taisi olla maininta, että koska nykyisin vain Mitäs nyt-palstalle voi kirjoittaa rekisteröimättömänä, ja muilla ainoastaan "mustana", ovat teknisistä syistä vierailijoittenkin ennen uudistusta kirjoittamat tekstit muuttuneet näillä "muilla"-palstoilla mustiksi. Eli aiemmin joku on kirjoittanut harmaana samalla nimimerkillä kuin sinä, ja se kummittelee nyt sinun kirjoituksenasi.
 
Ei ole kuulkaa helppoa ottaa passikuvaa ½-vuotiaasta...poika kun ei istu vielä lainkaan itse ;) Istutettiin pikku-ukko korkealle tuolille, toisella kädellä pidin niskasta kiinni, toisella edestä paidan alta. Sitten vielä piti saada totinen kuva suu kiinni :D Oli siinä työtä ja hyvä piilokamera juttu olisi tullut :D :whistle: Mutta kuva saatiin, samoin ne ½-v kuvat =)

Lauriina pikaisesti
 
:wave:

Semmosta tuli marrasvauvan odottaja kyselemään, että mitä ihmettä sitten kun vauva syntyy ja kotiin lähdön aika koittaa, niin mitä vauvalle päälle? :ashamed: Aikasemmat lapset ollu hellevauvoja, eikä mulla ole mitään hajua mitä vastasyntyneelle laitetaan talvella päälle... Varmasti hirveesti vaatetta, mutta kertokaas mitä teiän vauvoilla oli? =) Tunnen kyllä oloni nyt hirvittävän tyhmäksi, mutta saa kai sitä kysyä :D

emmamma & alma-iita 19+6 :heart:
 
Meillä tuota "rytmiä" on hiukka alettu hakemaan ku jos Kaapo pääsee liian väsyneeksi ni unitappelu voi kestää yli tunnin...eli aamulla meillä syödään velli,sitten ennen ensimmäisiä päiväunia syödään liha/kala/kanasosetta ja maito päälle, unilta kun on kunnolla herätty ja sylissä oltu ni sit välipalaa ja ennen seuraavia päikkäreitä maito,taas unien jälkee kasvista ja maitoa päälle ja ennen yöunia iso annos kaurapuuroa! Tuossa välissä tietty juo maitoa ja vettä kun siltä tuntuu ja kesällä yritän juottaa enempi...eli meillä mennää ihan tuolla aamupala-lounas-välipala-päivällinen-iltapala rytmillä...Päiväunet kahdesti ja ne on 2-3tuntia ja illalla menee nukkuu 20-21 ja nukkuu 7-8 asti ilman herätyksiä...

Nykyään meillä tykätään tehdä kaikkea mihin äiti ja isi sanoo ei :kieh:
Koiran vesikippo on kiva ja sen saa helposti kaadettuu pitkin keittiön lattiaa..
Pitäisi hankkia nyt matkasänky kun kesällä tulee reissattua anoppilassa ja mökillä, onko kellään/suosituksia??

mut nyt Kaapo nukahti joten äipän rauhallinen kahvihetki...
 
Tervehdys taas
Nyt alkaa pahin olemaan takana, koputan puuta!
Esikoinen oksentanut viimeksi tiistaina illalla ja vauvankin vesiripuli vaihtunut enemmän normaaliksi löysemmäksi kakaksi. Maitoa en ole vielä uskaltanut antaa, voisikohan jo tänään vähän kokeilla? Ollut sentään maidotta maanantai-illasta, lukuunottamatta eilisaamun pariakymmentä milliä jotka annoin. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
:wave:

Semmosta tuli marrasvauvan odottaja kyselemään, että mitä ihmettä sitten kun vauva syntyy ja kotiin lähdön aika koittaa, niin mitä vauvalle päälle? :ashamed: Aikasemmat lapset ollu hellevauvoja, eikä mulla ole mitään hajua mitä vastasyntyneelle laitetaan talvella päälle... Varmasti hirveesti vaatetta, mutta kertokaas mitä teiän vauvoilla oli? =) Tunnen kyllä oloni nyt hirvittävän tyhmäksi, mutta saa kai sitä kysyä :D

emmamma & alma-iita 19+6 :heart:
meillä oli vaatteina body, potkarit, villavaatteet ,lakki ja kevyttoppapuku, kun kotiinlähtöpäivänä oli sentään ilma pari astetta plussan puolella. Oliv varattuna myös kunnon toppapuku, mut ei tarvittukaan. kannattaa ottaa erilaisia välivaatteita ja laittaa niitä sitte tarpeen mukaan. Niin ja meillä oli kahta eri kokoa kun eihän sitä varmasti tiedetty minkäkokoinen vauveli tulee. Meillä olikin pienempi mitä oltiin ajateltu.

 
unikuu108
heippa.olenkin etsinyt lentoja koko aamun italiaan ja pitäis lähtee myös ottaa passikuva pojasta..oletteko lauriinas sitten lähdössä jonnekin kun kävitte pasikuvan otattaa?
matkarattaatkin pitäis vielä ostaa..oon katellu huuto.netistä ja nuilta netin ostaa-myy palstoilta mahdollisiman halpoja ja yksinkertaisia..

no,täällä mentiin taas erilailla kun eilen.eilen nukuttiin jotku ennätyspäikkärit 10-13.30 ja tänään 10-11..selkeetä hakemista on.. aikaisemman tarkan 11-13 sijaan..(oikeesti pystyi kellosta kattoo 12.45 että teo herää vartin päästä.mitä se tekikin..)
mutta pakko nyt vielä oikaista tuota mun rytmikeskustelua ettei ihan metsään mene.
siis tuo rytmi joka meillä on ollut aikaisemmin, on muodostunut ihan teukan omista heräilyistä ja syömishaluista. sen pohjalta loin hiukan ns. kelloaikataulua jotta niinku iskällekin voi antaa käyttöohjeet pojasta jos satun(kuten tänään)menemään jonnekin illasta.

mutta se alkuperäinen kysymys olikin että kun selkeesti toi aikaisempi "aikataulu" ei enää päde niin hämilleni menin ja mietin vähän ku ääneen tänne että pakotanko edelliseen rytmiin takas vaiko annan hakea uuden rytmin? nyt tietysti kelaan tätä keskustelua miettineenä että annan hakea uutta rytmiä jos se sieltä muodostuu uudestaan.mutta pakko sitä on silti ohjailla,jottei ihan kiville ajeta..

en nyt ymmärrä miten tässä niin kävi että mulle tuli sellanen olo, että mä jotenkin omasta päästä olen kello kädessä luonu pojalle aikataulua(katsomatta miten lapsi ite nukkuu /syö ). ja kun luin muiden kirjoituksia esim lapsentahtisuudesta ja "meillä lapsi on itse luonut omat rytmit ja omat menomme niiden mukaan.."-jutut niin selkeesti on joku vibaus tullut.. tai sitten tää vaan riistäytyi käsistä ton bellukan kommentin vuoksi.. :p
tiedä häntä..

unikuu pähkäilee niin että pää sauhuaa.. ja teukka ryömii lattialla ja kakkailee parketille..
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
:wave:

Semmosta tuli marrasvauvan odottaja kyselemään, että mitä ihmettä sitten kun vauva syntyy ja kotiin lähdön aika koittaa, niin mitä vauvalle päälle? :ashamed: Aikasemmat lapset ollu hellevauvoja, eikä mulla ole mitään hajua mitä vastasyntyneelle laitetaan talvella päälle... Varmasti hirveesti vaatetta, mutta kertokaas mitä teiän vauvoilla oli? =) Tunnen kyllä oloni nyt hirvittävän tyhmäksi, mutta saa kai sitä kysyä :D

emmamma & alma-iita 19+6 :heart:

meillä taisi olla body ja potkarit/puolipotkarit, villakerrasto ja tumput, villasukat ja pipo sekä pakkauksen vanupuku..ja makuupussissa ja kopassa..taksilla mentiin 15 minsaa..ja taisi olla nollassa tai jotain..
 
:wave: HEIPS!!!Vaihdoin tuossa nimimerkkiä,olikin vaikea löytää uutta kun kaikki tuntui olevan jo käytössä joten tyydyin ihan perinteiseen...eli entinen hippo76 täällä huhuilee............ ;) !Myö saatiin nyt ne putket korviin ,nukutuksessa laitettiin ja toivoen se on sen korvakierteen loppu.Nyt meillä on yöt nukuttukin lähes kellon ympäri tyytyväisesti..päivällä tämä kaveri ei paljoa malta makoilla.5kk rokotus pitäisi lähteä kohta hakemaan kun se on siirtynyt sairastelujen vuoksi. :| Kaikki soseet ja vellit menee hyvin .Nousee konttausasentoon ja pääsee vähän eteenpäin,pyörii kovasti ja kääntyilee.Kaksi hammastakin jo suuhun puhjennut..ja taas mennään!! :wave: T mami ja pikkuinen reilu 6kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
heippa.olenkin etsinyt lentoja koko aamun italiaan ja pitäis lähtee myös ottaa passikuva pojasta..oletteko lauriinas sitten lähdössä jonnekin kun kävitte pasikuvan otattaa?
matkarattaatkin pitäis vielä ostaa..oon katellu huuto.netistä ja nuilta netin ostaa-myy palstoilta mahdollisiman halpoja ja yksinkertaisia..


mutta se alkuperäinen kysymys olikin että kun selkeesti toi aikaisempi "aikataulu" ei enää päde niin hämilleni menin ja mietin vähän ku ääneen tänne että pakotanko edelliseen rytmiin takas vaiko annan hakea uuden rytmin? nyt tietysti kelaan tätä keskustelua miettineenä että annan hakea uutta rytmiä jos se sieltä muodostuu uudestaan.mutta pakko sitä on silti ohjailla,jottei ihan kiville ajeta..

en nyt ymmärrä miten tässä niin kävi että mulle tuli sellanen olo, että mä jotenkin omasta päästä olen kello kädessä luonu pojalle aikataulua(katsomatta miten lapsi ite nukkuu /syö ). ja kun luin muiden kirjoituksia esim lapsentahtisuudesta ja "meillä lapsi on itse luonut omat rytmit ja omat menomme niiden mukaan.."-jutut niin selkeesti on joku vibaus tullut.. tai sitten tää vaan riistäytyi käsistä ton bellukan kommentin vuoksi.. :p
tiedä häntä..

unikuu pähkäilee niin että pää sauhuaa.. ja teukka ryömii lattialla ja kakkailee parketille..
Ei me nyt kesällä mitään isompaa reissua tehdä, mutta ensi kuun alussa mennään tuttavapariskunnan kanssa tuonne Viron puolelle. Ajattelin sitten hankkia pojalle ihan oman passin, kun omani on vielä voimassa. Jos sitten syksyllä päästäisiin pidemmälle... Varaa aikaa siihen kuvan ottoon :D Se on hauska tapahtuma :D

Joo, en minä ainakaan tarkoittanut, että olisit kellon kanssa Teolle rytmiä luonut. Ja lähteehän se jollain lailla kuitenkin aina lapsesta. Toivottavasti ei saanut mun kirjoituksista ihan väärää kuvaa :ashamed: :whistle:
Joka tapauksessa rytmi vaihtuu monta kertaa ensimmäisenkin ikävuoden aikana, vauva hakee sopivaa ja iän myötä nukutaan vähemmän ja seurustellaan vanhempien kanssa yhä enemmän.

Keittelin tuossa ison kattilallisen vihannesosetta. Tänään laitan soseen mukaan ekaa kertaa broiskua, jos vaikka maistuisi paremmin. Ja alkaa sitten saamaan sitä rautaa taas =) ½-vuotiaaksihan sen saa äidinmaidon mukana.

Lauriina :wave:

emmammalle piti vielä vastata. Joulukuun 6. pv kotiuduttin 2 pv ikäisenä...lämpöasteita taisi olla pari...ja pojalla oli päällä body, puolipotkarit, sellainen sisähaalari, kypärämyssy, villamyssy, tumput, villasukat ja kevytvanuhaalari. Hyvin tarkeni ja lämpimään autoonhan vietiin lyhyt matka =) Kyllä se aina miettimistä on, mitä päälle laittaa...ainakin minä olen joutunut miettimään =) Onnellista odotusaikaa =)
 

Yhteistyössä