MarraskuunVauvat 2006

se pikkuneidin kuumeilu johtikin vatsatautiin joka tuli myös esikoiselle. pikkuisella pahempi ripuli ollut eilisestä ja isompi oksennellut lauantaista. isompi vaan huono juomaan nestettä kun kaikki tulee samantie ulos. vauva sentään juonu hiukka paremmin, eilen meni yli8dl nestettä ja tästä aamuyöstä lähtien 4dl. yritän tässä soittaa terveysasemalle josko sieltä saisi nyt parempia neuvoja ja täytyykö lähteä sairaalaan näytille.
voi kun pienet paranisivat nyt nopeasti, onneksi tuli edes vähän viileämpää. Osmosalia juotettu väkisin, pienemmälle ruiskulla suuhun. :(
itselläkin vähän outo olo, ja olenkin vältellyt raskaiden ruokien syömistä.
 
meillä oli tänään 6kk neuvola, kaikki oli loistavasti, painoa oli 6280g ja pituutta 62,8cm... hyvän kokoinen pimu kuulema =) meillä ei pysytä enää ollenkaan aloillaa,heti menee isojen perässä kun lattialle laittaa, ryömii kovaa kyytiä ja pikku pätkät väliin kontaten, istumaankin yritetään nousta ja toisella kankulla keikutaan :D lihasoseita aion huomenna kokeilla kun puuroo menee ja potut ja kasvikset.. velliä kans ennen yöunille menoa =) tutteli 2 siirryttiin "suoraan" ei oo oireillu mitenkään niin en oo lantraillu sen kummemmin :whistle: jaahas nyt saunaan :wave:

Bellukka ja Nea 6kk 1vko :heart:
 
Tuli sitten Lahtikin katsastettua...viikonloppu sujui hyvin. Pikku-ukko on ihana matkamies, ei kiukun kiukkua ja nukkui hyvin yöt (rauhallinen ja mukava hotellikin saatiin) ja metelistä huolimatta sai päivälläkin nukuttua. Pelejä seuraili jo innokkaasti =) selvästi siis tuleva lentopalloilija :D

Hammastarkastuksessa käytiin tänään näyttämässä tuota pientä hampaan alkua. Toinenkin on tulossa siihen viereen.

Kiinteitä en ole vieläkään lisännyt sen enempää, eipä ole tuntunut tarvetta olevan, eikä pahemmin maistukaan
:whistle:
Ehkä sitä puuroa kokeillaan uudestaan tällä viikolla.

Nyt on mentävä, keittiöstä tulee ihana lihan tuoksu...mukava aika grillailla ;)

Lauriina ja väsynyt pikku-ukko 6kk
 
Heipä hei pitkästä aikaa!!!

Meillä pikku oli viime viikon niin kärttyinen ettäää!!! Kieltäytyi tissin syömisestäkin. Meinas äidille iskeä epätoivo :'( . Nooh, onneksi selvisi syy siihen lakkoiluiluun, puskee ensimmäisiä hampaita maailmaan. Oskari ei edelleenkään syö tissiä muulloin kun on nälkä. On turha yrittää antaa tissiä, jos ei ole nälkä. Hirveä raivoaminen alkaa |O
Nyt on kuitenkin tullut takaisin se aurinkoinen pieni mies ( ainaski joksikin aikaa).

Meillä on syöty nyt jo varmaankin kuukauden päivät kerran päivässä kasviksia ja nyt ollaan parisen viikkoa syöty myös lihaa ja broileria. Hyvin on mennyt alas kummatkin. Puuroa ollaan syöty kans varmaan kuukausi iltaisin. Luumun kanssa maistuu parhaiten, eikä kyllä haittaa. Tulee kakkakin paremmin ulos...

LAURIINA
Kävittekö te katsomassa niitä Suomi-Kanada pelejä? Me katsottiin niitä tv:stä. Ois iskä halunnu nähdä ne paikan päällä, mutta Lahteen on turhan pitkä matka täältä meiltä.

Katariina ja päiväunilla oleva ukko 6kk ja päälle
 
unikuu108
kyselin tuolta muualtakin mutta pähkäilempä tännekin..
mietin tätä rytmihommaa syömisen kaa..
olen nyt viileesti vaan öisin työntänyt tuttia suuhun ja maitoa saa vasta aamulla.herätään monta kertaa yössä ähisemään.asettuu tutilla hetkeksi. kait niitä hampaita tulee kun on alkanut taas purra kaikkee raivokkaasti.
mietin että onko meidän rytmit niinku kohillaan syömisen ja nukkumisen suhteen kun nyt on alun niin loistavasta tahdista tiputtu ihan kokonaan.mitäs sanotte muut marraskuiset meidän päiväelämästä: (=eli mun hieno päiväohjelma)

6.00 ekat tissittelyt
7.30 herätään
8.00 puuro banaanilla tai mustikalla, tissimaitoa päälle sekä hampaiden pesu
10.30 lounas kasvis/kana/liha
11.00 tissimaitoa ja päikkärit ->13.00
14.00 välipala hedelmä/marja ja tissimaitoa
16.30 päivällinen kasvis/kana/liha
17.00 tissimaitoa ja päikkärit ->18.30/19
20.00 puuro
20.30 kylpy,hampaiden pesu
21.00 tissimaitoa ja nukkumaan

meillä ei oikein uppoo toi ruoka. kasvis/lihaa menee noin ½purkkia jos sitäkään kerrralla ja puuroo saman verran. ja tuntuu että poika ei ole edes nälkäinen. tissillä viihtyy joten johtuneeko siitä. mutta näin kuumilla ilmoilla ymmärsin että nestettä olis hyvä juoda. joskus meiltä jää kiintee välipala ja päivällinen välistä ja oon antanu vaan tissimaitoa kun ei vaan tunnu menevän.samoin voi käydä iltapuuronkin kanssa.. pitäisikö silti tarjota niin paljon kun vaan menee muttei tuputtaa? tuntuu että syömisvälit on liian tiheet kun sitä ei vaan mee sitä ruokaa.. ajatuksella kun on nälkäinen niin ruokakin uppoo.. ja voiko tissimaitoa muka antaa liikaa..

esim tänään meni taas ihan omia polkuja.. herätiin ennen 8 ja syötiin vasta joskus 9 jälkeen puuroa ja poitsu 10 aikaan oli jo niin hervoton (puri olkapäätä,riekkui sylissä ja nauraa rätkätti pienestä hipaisustakin)että tarjosin rintaa johon sitten nukahti.. nyt vetää tuolla sikeitä.. joten pakotanko poikaa mun tekemään rytmiin ja aina kun siitä poiketaan niin palaan esim seuraavalla ruualla takaisin vanhaan.. vai pitääkö mun yrittää säätää meidän päiväelämää uusiksi?

unikuu ja teukka vk vajaa 7kk
 
Minä aiemmin kyselin tuolla palstan puolella, että mitä teen, annanko lisämaitoa illalla, kun poitsu herää yöllä 5-6 kertaa syömään. No neukkulastakaan en saanut kunnon ohjetta. Mitään lisämaitoja en ole ottanut ruokiin mukaan, vaan mennään edelleen tissillä. Puuron syö illalla ja sen päälle pitkät imuttelut rinnasta. Sitten sänkyyn ja on nukahtanut melkein kerrasta. Ollaan isukin kanssa oltu ihan ihmeissämme, kun poitsua ei tarvii kummemmin nukuttaa, vaan kaikki käy jotenkin liian helposti. =) Mutta ollaan onnellisia tästä.

Nyt kahtena yönä olen vaan antanut tuttia, kun on herännyt. Ekana yönä nukahti heti uudelleen, kun laitoin tutin suuhun. Viime yönä meni hiukan itkuksi, mutta kuitenkin annoin vaan tuttia. Aamusella puolen 5 aikaan ekaa kertaa tissille (omakin olo jo niin pakahduttava rinnoissa). Siinä on hetken touhunnut, vääntänyt kakat vaippaan ja sitten taas imutellut ja nukahtanut uudelleen. Elämänsä ekaa kertaa heräsi tänään 9.15. Huh. Kun illalla nukahti klo 20 aikoihin ja tuo aamun syöttö, vaipanvaihto rumba oli välissä. Mutta kuitenkin. Ja eilen heräsi vasta klo 8 aamulla. Normaalia olisi meille, että herätään kukkumaan jo klo 6. Nyt on mammakin ihan ihmeissään. Voiko olla niin, että kun poitsu saa vaan tuon tutin öisin, niin sitten nukkuu paremmin (eikä tissitellä 5-6 kertaa) ja jaksaa nukkua aamutkin?

Tai sitten vaan rytmit muuttuu täälläkin.

Ruokaa meillä uppoaa hyvin. Rytmit ovat aikalailla pysyneet samana jo pidemmän aikaa (paitsi tänään aamupuuro myöhemmin). Mutta normaalisti näin:
07.00 puuro + vettä (lasista)ja rintamaidot (ÄM)
09.30 ÄM
11.30 lounas: peruna, liha ja vihannes + vettä (lasista)+ ÄM
14.00 ÄM
16.00 hedelmäsose +vettä
17.00 ÄM
19.00 iltapuuro ja ÄM -> nukkumaan

Nyt siis tuttia tarjotaan öisin, ja tissillä on taas aamusella n.klo 5 aikaan.

Vaippoja meillä tulee 5 lotomarkää päivässä ja lisäksi muut vähemmän märät. Eli varmaan tuo nesteen saanti riittää?

Nyt on vaan poitsu alkanut purra rinnasta ikenillään niin mojovan kovasti, että äitee näkee tähtiä... Liekö ne hampaat taas?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
meillä oli tänään 6kk neuvola, kaikki oli loistavasti, painoa oli 6280g ja pituutta 62,8cm... hyvän kokoinen pimu kuulema =) meillä ei pysytä enää ollenkaan aloillaa,heti menee isojen perässä kun lattialle laittaa, ryömii kovaa kyytiä ja pikku pätkät väliin kontaten, istumaankin yritetään nousta ja toisella kankulla keikutaan :D lihasoseita aion huomenna kokeilla kun puuroo menee ja potut ja kasvikset.. velliä kans ennen yöunille menoa =) tutteli 2 siirryttiin "suoraan" ei oo oireillu mitenkään niin en oo lantraillu sen kummemmin :whistle: jaahas nyt saunaan :wave:

Bellukka ja Nea 6kk 1vko :heart:
eli edelleen meidän neidit samankokoisia, meillä kun oltiin 6260 ja 63,5cm. Paitsi nyt vatsataudin aikaan paino pudonnut 200g

 
Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
voi pikaista paranemista :heart:
karkas käsistä viesti ennenkuin kerkesin kirjottamaan. eli eilen käytiin lastenklinikalla kummankin tytön kanssa ja aika raaka hoito, maito vauvalta kokonaan pois ja pakkojuottona kummallekin osmosalia. toiselle väkisin lääkeruiskulla ja toista houkutellaan pillillä lasista juomaan.

 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
en millään pahalla kysy mutta miks on pakko olla rytmi syömisellä ? meillä on lapset saanu ruokaa ku siltä näytästää että nälkä on :whistle:
juu.enhän mää loukkaannu..aika newbie tässä lastenhoidossa ollaan..
no mietinhän minä sitäkin että mennään niin että syödään millon syödään ja nukutaan millon nukutaan, mut tulimme miehen kanssa siihen tulokseen että joku järjestys on oltava. niinku säännöt että ruoka-aikana syödään,yöllä nukutaan yms.. mä en kyllä osais sanoa kumpi teukalla on jos se valittaa. nälkä vaiko väsymys, jos mulla ei ole jonkunnäköistä rytmiä päivällä, mistä vähän ku tietää että joo, nälkähän sillä vois olla.. se ei ole sellainen itkevä lapsi joten siitä ei tiedä.

mutta miten ihmeessä teillä sitten mennään?syökö vauva milloin syö?eikä sillä ole väliä milloin? teillä ei esim. ole samaan aikaan lounasta tai päivällistä sitten perheen kanssa?miten sitten nukutaan? miten ajoitat kaikki menot tai tulot jottei nälkä/väsymys tule juuri silloin kun olet ystävien kanssa kahvilla tai kaupassa?

tai se että miten sitten nälän yllättäessä? pakkasesta sulattaminen ilman mikroa kestää jonkin aikaa..(teen itse soseet)

mitä en nyt ymmärtänyt?mistä olen jäänyt vaille?


 
isot meillä syö yhtä aikaa mutta ei mun mielestä viel puol vuotiaan oo "pakko" syödä silloin kun muu perhe syö. meillä syödään yleensä ennen unia ja vastaavasti kun herätään.. ja jos välissä kiukkuaa tarjotaan ruokaa,jos ei tutti vie kiukkua.. mut en mä kellota monelta syö ja minkä verran.. en oo yhdenkään kohdalla tehny niin.. yleensä meillä lähetään kauppaan ym kun on nukuttu, neuvolatkin otan niin ettei satu pahimpaan väsy-aikaan ja syötän vauvan siellä missä satutaan olemaan... mitäs viel... niin meil on noi lapset syöny kaupan soseita joten siinä mielessä helppoa... kaikki meillä on "lutviutunu" oman kaavan mukaan ja hyvin toiminu kaikkien kanssa, mutta kukin tyylillään... mä itse en vaan "edellytä" ruokarytmiä Nean ikäiseltä... niin ja yöllä jos herätään niin laitetaan tuttia suuhun ja aamulla iskä antaa maitoo ennen kun töihin lähtee... näin meillä toimii... mut eihä se kaikilla toimi sama mikä yhdellä... vauvat kuitenkin on vauvoja :heart: meillä eletään siis pitkälti lasten ehdoilla ja hyvä meille niin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja osku:
Heipä hei pitkästä aikaa!!!

LAURIINA
Kävittekö te katsomassa niitä Suomi-Kanada pelejä? Me katsottiin niitä tv:stä. Ois iskä halunnu nähdä ne paikan päällä, mutta Lahteen on turhan pitkä matka täältä meiltä.

Katariina ja päiväunilla oleva ukko 6kk ja päälle
Me ei oltu niitä pelejä katsomassa, vain nuo meidän junnut. Noille junnupelaajille oli lippuja varattu molemmille päiville ja perjantain ottelua kävivät katsomassa. Ja kannustamassa Suomea tietty =)
 
hei vaan. tahdon kantaa korteni kekoon tässä asiassa...heh. meillä on sama rytmi kuin mammasella ja unikuulla. kaikki kolme lasta samassa ajassa niin siinä tietää jo ystävät ja sukulaiset ja muutki että illalla seitsemän aikaan ei kannata oottaa kahvinkeittoo koska silloin tarjoillaan lapsille iltapala, pesut, pisut, iltasadut ja nukkumaan. heti sen jälkeen kyllä onnistuu tai just sillon 18.30 vielä.=)
ihan MUTU-tuntumalla sanoisin että tietty päivärytmi tuo lapsen elämään turvallisuutta ja jatkossa helpompi viedä esim päivähoitoon kouluun kerhoihin sairaalan osastolle(jos joutuu sinne joskus) koska näissähän on juuri tuo rytmi että tiettynä aikana saa ruokaa ja väliaika ollaan ilman, hammashoitajatki tykkää että on säännölliset ruoka-ajat, ei tuu happohyökkäystä lasten hampaille. oltiin kerran hotellissa täyshoidolla lomalla, yllätys yllätys siellä oli sama rytmi.ja näiden ruokailujen lomassa sitten ulkoillaan, käydään kaupassa, kylässä, siivotaan, päiväunilla koko sakki tai sitten lapset vaan, pelataan korttia tai jotain. ja onhan se mukavaa kun lapset uinahtaa joka ilta ennen yhdeksää ja nukkuvat aamuun asti, niin siinähän jää mukavasti aikaa olla vanhempien keskinäistä aikaa hoitaa parisuhdetta ja kattoa illan leffat ja herkuttaa sipseillä. tai pyytää hetkeksi lapsenlikka ja käydä vaikka vielä illalla yhdeksältä lenkillä jos siltä tuntuu. kunhan vielä muistaisi sen että joka päivä olisi puoli tuntia ainakin omaa aikaa jonka käyttää vaikka lenkkeilyyn tai värjää hiuksia.jaksaa sitten sitä perhettä taas paremmin jos alkaa pipo kiristään. mitäs oletta ajatelleet sellaisesta että meän perheessä tehdään niinku meän perheessä tehdään ja meän kotona on nämä säännöt jotka koskevat kaikkia jotka meille tulee, esim jos lasten kaverit tulevat leikkimään. jos heitellään leluja ja teillä ei semmoista suvaita, niin sanotteko lasten kavereille että meillä ei tuommoista tehdä?
ohhoh, tulipa pitkä tarina. nyt nukkumaan. öitä!
 
Lueskelin teidän juttuja rivien välistä,kun oon illalla niin poikki,ettei jaksa mihinkään keskittyä :|

Tuosta rytmistä..Meillä on päivärytmi muotoutunut ihan luonnostaan,joskus poiketaan kellonajoista,riippuen päivän ohjelmasta.mutta kuitenkin;aina huolehditaan,että lämmin ruoka syödään ja nukkumaan mennään klo 21 maissa

Miten teillä vauvat nukahtavat iltaisin?Meillä tuntuu milla-marilla olevan vaikeuksia sen suhteen.Aina on pidettävä se sama huutokonsertti,vaikkei olisi mitään hätää!Ja sitten yhtäkkiä simahtaa.Oliskohan liikaväsymystä vai mitä..Ennne kylläkin nukahti pullolle ja nyt olen siitä yrittänyt vieroittaa,että voihan se johtua siitäkin..Mutta kyllä temperamenttia tästä tytöstä löytyy!

Musta on niin hauska huomata,kun mimmi vähitellen ujuttaa itsensä siskojen seuraan.Ryömii vinhaa vauhtia sinne,missä tytöt ovat ja on aivan haltioissaan seurasta.Tämä onkin tosi menevä tapaus,koko ajan on johonkin menossa.Ei siskot olleet näin kovia menemään.Apua!Siinä onkin hommaa,kun pitää vahtia,ettei oo pieniä leluja lattioilla,kun pienet sormet saavat ne suuhun..Ja kaikki muutkin vaarat pitää ennakoida,kun on tuo pieni "matonen".

Täytyy sanoa,et kyllä tämä rankemmaksi vain käy,kun pienimmäinenkin on alkanut liikkumaan,ei auta selkäänsä kääntää.Joten oma aika on minimissään.Sittenhän tulee taas eri vaihe,kun kävelee ja alkaa yhteisiin leikkeihin siskojen kanssa.Sitä ennen vain "sotkee"isompien leikit,hih.

No mutta,meillä kuitenkin kaikki ihan ookoo,vauhtimimmin perässä yritetään pysyä ja sitä rataa.

Hauskaa kesää kaikille!
 
meilläkin mennän vauhdilla isompien perässä... nauraa kikattaa ja menee :heart: meillä kuljetaan perhekerhois ja hyvin on sopeutunu lapset syömisen suhteen vaikka ei ehkä sama kellon lyömä kerhossa välipala oo kun kotona... ;) siksipä meillä ei kelloo kytätä :whistle: nea meil illalla viimesempänä sen iltapuuron syö niin jaksaa yön nukkua.. isommat syö tietty ennemmin ku ennemmin menee nukkumaan.. ehkäpä mie sit oon se poikkeus-äiti ku en joka ohjelapun mukaan toimi :whistle: mut kai se maalaisjärki on millä mennään ;)
ja lapsetki on viel elossa vaikka en lappujen/kirjojen mukaan toimi ;)
 
Meillä myös mennään ihan lapsentahtisesti, aamu alkaa kun Alma herää (yleensä isosisko nukkuu pidempään), n. klo 8.15-> silloin käydään potalla (koitan aina heräämisten ja kiinteiden jälkeen käyttää potalla), syödään aamupuuro, vettä mukista ja tisumaitoa päälle. Sitten parin tunnin hereilläolon jälkeen alkaa Almaa useimmiten väsyttää, ja tisu taas suuhun ja unille. Ekat päiväunet ovat viimeaikoina jääneet tosi lyhyiksi, puolisen tuntia alkaa olla normaali pituus, sitten iloinen ja virkeä pikkuinen on taas hereillä. Kun nälkä seuraavan kerran yllättää, syödään lounasta; kasvissosetta ja soijaa, vettä lisukkeeksi. Maitoa tisusta taas ruoan päälle. välipalaa jossain välissä; hedelmäsosetta purkista tai jotain tuoretta vettä ja maitoa. Toiset päiväunetkin mahtuvat johonkin väliin, joskus kestävät pari-kolme tuntia, toisinaan nukkuu päivänmittaan vain puolentunnin pätkiä... Illalla syödään vielä puuroa ja maitoa. Imetän edelleen niin usein kun Alma haluaa, illalla nukkumaanmenon jälkeen Alma useimmiten herää tankkaamaan vielä kerran puolenyön tienoilla (Tänään juuri äsken).

Eilen Alma keksi, että äitiä voi myös pureskella (kaksi hammasta löytyy), ja koko päivä oli aika levoton kun imeminen ei kiinnostanut ollenkaan yhtä paljon kuin haukkailu. Auts. Olen siis aika verillä... :x Tänään onneksi pureskelua ei enää tapahtunut, mutta kipeää imetys kyllä vielä tekee. En ymmärrä kuinka kykenin imettämään purevaa esikoista hampaidentulon jälkeen vielä melkein puolivuotta... :eek: (Ei sen puoleen, tavoite on tälläkin kertaa imettää ainakin vuoden ikään, esikoista imetin 15kk.)

Alma juttelee jo kovasti, ja huutelee äitää ja isosiskoa Ee:ksi, koittaa muutenkin matkia puhettamme ja höpöttää koko ajan hereillä ollessaan. Hihkuu ja riemuitsee kun pääsee keinuhevosen selkään äidin tukemana ja ulkona huippua on liukumäen laskeminen ja keinuminen äidin sylissä, hiekkalaatikollekin olisi jo kova hinku, mutta typerä äiti ei päästä vielä... Nyhtää sitten nurmikkoa hiekkiksen vierellä viltin päällä mönkiessään.

Ihana kullannuppu.

Bliss ja Alma 7kk
 
Pikaisesti teijän juttuja luin, kun neiti saattaa pian taas kiukustua! Siis meillä oli viime viikolla ti-to kuume (reilu 38, ei nuhaa yms.) ja sitten nyt eilen nousi uudestaan ja jo yli 39 kainalosta mitattuna. Käytiin neuvolantädillä ja ei korvissa mitään, eka pieni hammas pilkistää ja toka kuulema tulossa, tänä aamuna piti pissa saaha siihen pissipussiin ja labraan tutkittavaksi.Katotaan nyt, että johtuuko noin kova kuume hampaista vai mistä, mutta harmillista... :( Vauvarokko mahdollisuuskin tietty on. Eli tosi huonosti nukuttuja öitä jo toista viikkoa...

nipsu ja neiti hu 7kk
 
unikuu108
vielä tikusta asiaa.. :LOL:
mutta onhan teillä kuitenkin joku rytmi jos osaat neuvola-ajat ottaa ettei tule pahimpaan väsyaikaan yms..
mun toi tarkka kellonaika-juttu on vaan tietystikin suuntaa antava ja lapsentahtisesti mennään suurimmalta osin, koska juuri nyt on joku rytminvaihdos menossa teukalla..että en tosiaan tiedä mitä se haluaa..kun ennen syötiin lounas ennen 1 päikkäreitä..niin nyt ei poika jaksa edes valvoa sinne asti miten ennen.. ja kun on eka muksu niin vähemmästäkin ihmettelen että mitä häh..

tarkoitin tuota perheen kanssa yhteistä ruokailua sillä että tottahan teilläkin tytsy on samaan aikaan ruokapöydässä(vaikkei ruokaa pakotetakaan suuhun) oppimassa teidän perheen tavoille,eikös? kuten muutinkin lapset? vai saako teillä tulla / poistua ruokapöydästä milloin haluaa jne..

sitähän mä mietin että millainen uni-ruoka rytmi tällaisilla pienillä on yleensä. mitä heiltä voi odottaa?neuvolan mukaan vaikka mitä...pitääkö(onko hyväksi) vauvat tasaisesta elämästä rytmeineen vaiko sellaisesta että kaikki on aina mahdollista.

bellukka ei edellytä rytmiä vielä näin pieneltä ja se on toiminut teillä..
musta taasen on kiva että elämässä on jotain pysyviä juttuja ja järjestystä. kuten juuri se että yö/päivänukkumaan mennään aina samaan aikaan(jää äidille aikaa siivota, pestä pyykkiä, pukea, aamupalaa syödä yms..) ja vaikka että lounas syödään 1.päiväunien jälkeen. se helpottaa mun ja musta tuntuu että teukankin elämää että äiti huolehtii sen nukkumaan tai antaa ruokaa ennenkuin naama punasena valitetaan lattialla jotakin äitille näkymätöntä asiaa..
on helppoa lähteä käymään keskustassa ilman koko arsenaalia (sitä ja tätä ruokaa ja tuttia ja muuta hässäkkää) jos tietää että "ok,tuun klo 15 kotiin niin kerkeen antaa ruokaa ja poika nukkumaan.."tai että "jos tulen kotiin 14.30 niin poika ei kerkiä nukahtaa vaunuihin jossa muuten nukkuisi vain 15 minuuttia ja illalla olisi sitten kauhee show menossa väsymyksen takia.."

olen myös vakoillut muitten äitien rytmihommia ja olen selkeetä yhtäläisyyttä huomannut ikätovereiden uni ja ruokarytmeissä että joku todellisuudenpoikanen siinä on että ruokaa ja unta noin 3-4 tunnin välein..

mut rytminsä kullakin ja niin pois päin.. lähinnä mua kiinnosti tietää miten muitten vauvat nuo nukkumisensa ja syömisensä ajoittaa.. niin saa vähän katsos vertaistukea..


unikuu ei haasta riita, pähkäilee vaan tätä vauvaeloa teukkansa kaa
 

Yhteistyössä