MarraskuunVauvat 2006

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
meillä maitoa ei millään meinata juoda, muu ruoka kyllä maistuu samoin vellit. Onks muilla maitolakkolaisia?
Alma juo (rinta)maitoa kunnolla oikeastaan vain nukkumaan käydessään ja yöllä. Muulloin puree vain. Vesi menee kupista tai nokkamukista hienosti, samoin ruoka maistuu hyvin. Luulen kuitenkin, että maitoa menee päivän mittaan riittävästi, mitata määrää en kuitenkaan voi kun rinnasta annan... ;)
paljonko tämänikäsen pitäis juoda maitoa päivittäin?
Täytyy sanoa, että en kyllä tiedä, mulla on ollut vain näitä rintamaidolla kasvaneita lapsosia, ja olen vaan luottanut, että lapsi itse tietää maidontarpeensa. Alma imee vuorokaudessa n. 7-8 kertaa, joskus useamminkin, eiköhän se ole riittävästi...

 
Meillä neiti vetelee niitä alas, kun eivät ne narut oikein kunnolla pidä pehmustetta pinnoissa kiinni. Pää vaan kolisee kun on kova kääntyilemään sängyssä. Mitenkäs niitä sais pysymään kunnolla kiinni kun yläreunaankaan eivät enää yletä kun jouduttiin laskemaan pohja ihan alas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
Meillä neiti vetelee niitä alas, kun eivät ne narut oikein kunnolla pidä pehmustetta pinnoissa kiinni. Pää vaan kolisee kun on kova kääntyilemään sängyssä. Mitenkäs niitä sais pysymään kunnolla kiinni kun yläreunaankaan eivät enää yletä kun jouduttiin laskemaan pohja ihan alas.
Ei millään... :D Alma kiskoo myös kiinnitysnaruja ja saa pehmusteet ties mille mutkille. Jalka on pakko saada pinnojen väliin tai vähintäänkin käsi. Muuten kiukuttaa. Usein herää pinnasängystä poikittain ja on melkein jumissa kun on niin isokokoinen... :whistle:
 
Meillä Oskarilla oli myös lakkoilua tissillä kesäkuun alussa kun teki hampaita. Onneksi siitä ollaan päästy ja tissi maistuu jälleen. Teen kuitenkin sillä tavalla että annan tissiä ennen ruokailua, koska se ei maistu sen jälkeen ollenkaan, kääntää pään vain pois päin. En tiedä onko se oikea tapa, mutta se on toiminut meillä ja ruokakin on maistunut ihan hyvin.
Meinäs tulla jo paniikkia kun ukko ei syönyt tissiä. Ajattelin jo että raukka kuihtuu nestehukkaan. Ihan turhaanhan sitä niin huolestuu mutta ku ei voi mitään omille aivoituksille...

Oskarilla on tänään 7 kk synttärit. Aika on mennyt tosi nopeesti ja menee varmaan vielä nopeemmin tästä eteenpäin.

Eilen käytiin katsomassa Oskarin serkkua 4 D ultrassa, kun mieheni sisko saa vauvan marrakuussa. Se oli huisia kun näkyi kasvonpiirteet ihan selvästi. Mukavaa saada Oskarille serkku vuoden ikäerolla, kun muuten nuorin serkku on 4 vee.

Katariina ja OSKARI 7 KK :heart:
 
Tänään poitsua käytetty lääkärissä tuon flunssan vuoksi. Sillain parempaan suuntaan ollaan jo menossa, että limaisuus on vähentynyt ja hengitys pelaa paremmin. Mutta kovin on ollut itkuinen ja suorastaan huutanut. Nukkumaan laittaminen ollut aikamoista ja tuttiakaan ei ole huolinut (yleensä nukkumaan mennessä halunnut tutin suuhun, muulloin ei tutit käytössä ). Kuulema saattaa olla merkki paineesta korvassa. No, lääkäri määräsi antibiootin (viikon kuuri) vaikka suoranaisesti ei korviin nähnytkään, kuulema niin vaikkuiset syvältä... Mitään tulehdus oireita ei ole. Muuta kuin se huuto. Panadolia on saanut, mutta ei niistäkään liiemmin apua.

Mies kävi samaisen taudin läpi, kuumeineen kaikkineen. Minä olin yhden päivän heikommassa kunnossa, mutta eipä sen kummempaa. No, nenät vuoti ja aivastutti, mutta se pahin vaihe jäi multa väliin. Toivottavasti ei tulekaan.

Toivottavasti alkaisi helpottamaan pian.

Tuntuu niin pahalta, vaikka kyse on vaan mahdollisesta korvatulehduksesta flunssan jälkeen. Olenko minä saanut sen aikaiseksi? :'(

Mutta näillä eväillä siis jatketaan. Joten :wave:
 
Meillä oli myös rintaraivoamista hellesäillä ja pitkän reissun jälkeen meinas maito tyystin loppua, ku annoin turhan usein pullosta matkalla maidon. Mut nyt ollaan palailtu taas tissimaidolle ja yllättävän helposti tuo maidon uudelleennostatus kävi.
Tänään maisteltiin ekaa kertaa broileria. Poikaparka meinas oksentaa oikein kunnolla. EI menny alas sitten se ateria. Huomenna olen viisaampi ja laitan vaan pari lusikallista valmispurkkibroiskua porkkanan sekaan.
Meillä ei kyllä edelleenkään Rasmus osaa ryömiä. Takaperin osaa jo mennä. Ei vielä käänny myöskään mahalta selälleen. Muuten kyllä kovasti on touhukas ja koko ajan haluaisi olla seisomassa tai sylissä pomppimassa. Kantoliina on ollut jälleen korvaamaton.
Me reissaillaan jatkuvasti kodin ja mökin väliä. Onpahan Rasmus oppinu jo pienestä pitäen autoilemaan. Ja ainakin toistaiseksi vielä on viihtyny autossa mainiosti, vaikka ei nukukaan pitkiä aikoja.
Voikaa hyvin!
tolki ja Rasmus reilun viikon vaille 7kk
 
Tänään annoin päivällä kasvis-lihasosetta, jossa oli mukana parsakaalia ja ihan vähän totutteluksi naudalihaa. Niinpä siinä taas kävi, että koko iltapäivän ja illan oksenteli eli kai se vaan on se parsakaali. Aiemminkin sitä kokeilin ja ihan sama juttu :/ Kiva vaan, kun laitoin siihen isoon satsiin mukaan sitä... odotelkoon se sose pakastimessa myöhempiä kokeiluja :| Huomenna pitää keittää uusi sose ilman parsakaalia =)

Tänään illalla annoin pelkkää kaurapuuroa, kun tähän asti olen sekoittanut sen muksun riisipuuron joukkoon. Ja voi että oli hyvää =)

ramu; meillä kun on suunnilleen saman ikäiset pojat. Niin montako kiinteää ateriaa annat päivässä? Meillä pikku-ukko syö 2 ateriaa eli kasvis-liha ja puuro.

Meillä on joku ihme iltakiukuttelu kausi :/ Poju itkee ja kiukkuaa iltaa kohti mentäessä, missään ei ole hyvä...ei lattialla eikä välillä sylissäkään. Aurinkoisesta pojusta muuttunut sellaiseksi :whistle: toivottavasti pian ohimenevää...

Pyykinlevitykseen pitää vielä lähteä =)

Viikonlopun odotusta =)

Lauriina ja pikku-ukko
 
Vaikka ikää on vielä n. 2 viikkoa vaille 8kk, niin lomien vuoksi hiukan etukäteen... Kasvanut olikin Alma taas hienosti, niinkuin arvelinkin. Nyt painoa 10020g ja pituutta 74,4cm, pipo 47,7cm. Aika pötkylä. ;) Edelleen siis tuolla +2 käyrän tienoilla huitelee, mutta tasaisesti on siellä kokoajan mennytkin. :)

Seuraava neuvola-aika onkin sitten vasta vuoden ikäisenä, ohhoh!

Bliss ja Alma
 
lauriina annan pojulle yleensä kaksi kertaa päivässä kiinteitä. Nyt on menny kolmekin, ku on istunu suu ammollaan vanhempiensa iltapalaa katsoessa. =) Kasvisateriax2 ja nyt parina päivänä vasta oon antanu sitä kasvis-lihaa. Viljoja ei olla vielä edes kokeiltu, eikä varmaan vielä vähään aikaan annetakaan.
 
Tänään siis ekat hampaat työntymässä ulos.

Tai no, aiemmin jo olen kirjoittanut, että pojalla näkyy alakulmahampaat molemmin puolin. Mutta eivät ole puhjenneet täyteen mittaansa. Niitä ollaan jaksettu ihmetellä pitkään.

Syödessä lusikka otti kiinni johonkin. Illalla sitten ikeniä harjatessa hammasharjalla saimme katsottua suuhun ja siinähän ne etu alahampaat ovat työntymässä esiin.

No poitsu ollut kiukkuinen ja itkuinen. Niinkuin tossa ylempää kirjoitinkin. Ja lääkärissäkin käytettiin ja määräsi sen antibiootin. Ollaan sitä nyt annettu. Mutta syököhän nyt ihan turhaa? Jos itku ja huuto johtuu hampaista, jotka nyt vaan sattui flunssan kanssa samaan aikaan?

Syöttääkö kuurin loppuun vaiko eikö?

Pakko vielä muokata. Nimittäin poitsu on oppinut tuon tavaroiden heittelyn. Kivaa, kun äiskä tai iskä nostaa... Onko muilla tätä? Toki on heitellyt jo pidemmän aikaa, mutta nyt mukana on selvästi pientä juonta. Heitetään monta kertaa peräkkäin ja nauretaan, sitten kuuluu, että "eh, eh" (meillä tuo tarkoittaa sitä, et poitsu haluaa jotain). Aamulla iskä etti pinniksestä tuttia, se oli sitten sängyn alla ja heitetty reunasuojien välistä (sänky seinää vasten). Jee. Joku yö kolahtaa omaan otsaan :LOL:
 
Pitkästä aikaan.
Meidän poika oli nyt kasvanut 2,5cm eli pituus"kääpiöllä" 67,5cm, painoa 7950g, pipo 43,5cm, pipo kasvanut vain viisi milliä. Mennään tasaista nolla käyrää jälleen. Meillä on kahdeksan kuukautis neuvola neljä päivää ennen 8kk, eli 17päivä. ei onneksi tarvitse kauaa odotella neuvolaan menoa.
Meillä myös löydään päätä,jalkoja,ja käsiä reunoille. jalat ja kädet aina tulevat väleistä yli. Meillä harjoitellaan kovasti jo konttaus asentoa, ja peppukin heiluu kovaa vauhtia. Melkein tänään otti ekat konttaus liikkeet. Meidän poika on tosi kiltti/rauhallinen ed. ihmettelin viime viikolla mistä johtui pieni kitinä, ajattelin heti allergiaa/korvia. Onneksi katsoin, kokeilin suuhun. Yksi hampaan piikki jo tuntui, hammasta odotellessa. Toivon myös että meidän yöt alkaisi jo pikkuhiljaa tasoittumaan, nukuttaisiin koko yö.
Neuvolatäti myös neuvoi lopettamaan yö maidon, annan joko kaksi kertaa tai kerran 90ml. No kahtena yönä yritin antaa vettä, maidon sijasta. Siittähän riemu repesi oltiinkin hereillä tunnin välein, tai sit johtui hampaasta. Olen jatkanut maidon kanssa ed. Meillä n. kuukausi syöty kiinteitä, joten kuten. jussiviikolla poika oppi syömään ruokaa kunnolla. Tissiä hän hamuilee kovasti isältä tai minulta, olen ollut kolme viikkoa ilman. heti kun näkee jomman kumman tisun niin tulee kiire hiplaamaan, sen jälkeen suulla yritetään hamuilla. Iho on pysynyt aika hyvänä,kun lopetin imetyksen. joistakin ruoasta tulee näppyjä/pieru ongelmia.

Syötättekö vielä öisin vauvojanne??
Oletteko jo istuttaneet potalla??

Itse olen istuttanut kokeilu mielessä kaksi kertaa, ekalla kerralla tuli kiukku, toisella kerralla kiltisti pisu.
Joku sanoi et voi tulla traumoja, jos laittaa liian aikaisin, tiedä sit. en ole enään kokeillut koko hommaa.

Joo meilläkin keksittiin pari viikkoa sitten tavaroiden heittäminen lattialle. välillä häneltä tulee komentelua, kun kukaan ei nostakkaan tavaraa ylös. Samoin kun häntä kieltää ja siirtää kielettystä paikasta pois, niin tulee huutoa. Kai se on sitä omaa tahtoa jo,heh. mukavaa päivän jatkoa
 
Eilen oli kummityttömme konfirmaatio, joten juhlittu on koko päivä. Meillä oli pikku-ukkokin kirkossa ja tooosi hienosti meni. Aluksi istui puolisen tuntia sylissäni ja ihmetteli kirkkoa ja ääniä. Nukahti sitten syliin ja nostin vaunuihin nukkumaan ja nukkui siihen asti, kun nostimme autoon kaukaloon :D Istuttiin sivussa penkin päässä, joten vaunut mahtuivat hyvin eikä olleet kenekään tiellä. Yllätyin kyllä itsekin siitä, että viihtyi noin hyvin.
Sama rauhallisuus jatkui juhlapaikalla =) :heart:

mimosa kyseli yösyötöistä. Meillä ei ole enää moneen kuukauteen syöty yöllä, ekat 5-6 viikkoa vaan söi yöllä. Pottaa ei ole vielä hankittu, kun ei osaa muutenkaan kunnolla istua :D viilikuppiin pissattamista olen harrastanut silloin kun muistan ja hyvin tuloksin :whistle: luin tästä muistaakseni vauva-lehdestä enkä uskonut siihen...mutta pakko uskoa nyt kun on kokeiltu. Eli jos innostusta riittää, kannattaa kokeilla =) Tiedä sitten olenko laiska vai mitä, mutta tuppaa unohtumaan kaikessa kiireessä tämä pissattaminen.
Ostin nyt kesäksi housuvaippoja, ovat helpompia vaihtaa "lennossa" ;)

Hellettä välillä ainakin täällä etelässä...aurinkoista maanantaita =)

Lauriina ja pikku-ukko melkein 7kk :heart:
 
Lomalla ollaan mummilassa, kun miehelläkin kesäloma alkoi! Jee!

Meillä edelleen syödään vaihdellen 2-4 kertaa yössä tissiä. Nyt ens viikon alussa YRITÄN lopettaa yötissin, kun sitten mulla on reissu tiedossa (siis jännittää ja pelottaa ihan hirveesti olla erossa meijän neidistä, joka jää kotiin isin ja mummin kanssa). Sitten on kuitenkin pullolla pärjättävä, ku tissiä ei oo tarjolla. Apua...

Levottomia öitä on tasaseen tahtiin, mutta onneksi sekaan mahtuu jokunen hyväkin. Mutta edelleen mulla on pisin unijakso yhteen putkeen 3h, ehkä joskus sitten taas pitempiä...

AURINKOISIA KESÄPÄIVIÄ!

Nipsu ja neiti 7,5 kk B)
 
ootteko muut hommanneet pahimpiin huonekalujen nurkkiin niitä suojuksia ja miten ne pysyneet kiinni. Meillä muutamassa paikassa tosi terävät nurkat ja hommasin muutaman muovisen suojuksen, saas nähdä miten ne teipit oikein pitävät. Oltiin jo esikoisen jäljiltä ehditty entiset hävittämään, mitään laatikonlukkoja ei esikoisen vauva-aikana tarvittu, ei ollut kovin usein kaivelemassa laatikoita. Tehtiin niin että näytettiin että mitä laatikossa on ja sillä osittain meni pahin kiinnostus ohi, eikä muutenkaan laittanut pieniä leluja suuhun. Tämä pienempi taas laittaa kaiken minkä käsiinsä sattuu saamaan suoraan suuhun ja muutenkin vilkkaudessa aivan toista luokkaa vaikka onkin muuten hyväntuulisempi. Onneksi.. :wave:
Täällä ihan ihme ilmat, välillä kunnon kuurosateita ja ukkosta ja välillä aurinko paistaa...
 
Ovatkos kaikki marrasvauvat lähteneet lomalle, oltiin pudottu melkoisen kauas jo täällä. Meillä olis maanantaina 8kk neuvola vaikka ikää silloin vasta 7½kk. Neiti osaa istua ilman tukea ja itse nousee istumaan, konttaa ja on kovasti kiinnostunut isosiskon leluista. Eilen leikki 2kk vanhemman serkkunsa kanssa Little people-talolla ja vähän kinaakin siinä jo pääsi syntymään kun vierekkäin istuivat ja kummankin olisi pitänyt saada sama tavara. Olisi pitänyt olla kamera mukana, olisi tullut mainio kuva. :wave:
 
Joku puhui vakuutuksista. Me otettiin jo ennen lapsen syntymää vakuutus, mikä oli minusta todella hyvä asia, koska kaksi kuukautisena tuli niitä allergioita. Meidän vakuutus on monin kertaisesti jo tullut takaisin.
Kokeilin taas tyhmyyttäni tänään kaurapuuroa. Siittä tuli heti tunnin sisään allergia oireita. nyt sitten natistaan koko päivä, ja ollaan vain sylissä, kun vatsa on pipinä. En enään ikinä syötä ruokaa mitä ei saa. kaura allergiaa ei ole todettu. oireet ovat samat kuin maidosta ja muutamasta muustakin tuotteesta. näppujä,kiukkua, ja vatsa oireet. minusta selvä allergia. Ehkäpä olen tyhmä kun toistamiseen kokeilin kauraa.
Me saatiin eilen lainaan kävelytuoli, se on ihan hirveän mukava ja naurattava juttu pojan mielestä. on ihmeissään, kun pääsee liikkeelle sillä tavalla. Ääni siinä vehkeessää ei ole mikään ihana. kissa pelkää ihan sikana hökötystä.
Huomenna meillä mennään ekaa kertaa yökylään, saa nähdä mitä siittä tulee. minua jännittää enemmän, kuin isää. Mitä ilmeisesti on turhaa murehtia yökyläilyä. Meidän poika ei myöskään ole ollut,kuin muutaman kerran pari tuntia hoidossa, hyvin on aina sujunut.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Heips!!Lauriinas ,kyselit noista syömisistä,meillähän oli lähes samanikäiset ja ramun kanssa saman päivän lapset,eli hippohan minä,nimimerkin uusineena!! ;) Meillä aamulla puuroa ja tuttelia.Puolen päivän maissa lihasosetta.hedelmäsosetta iltapäivällä ja vielä illemmalla vähäsen lihasosetta,illalla vellipullo.sekava selitys...!Meillä pikkumies menee jo kovasti huoneesta toiseen,kukat saa kyytiä ja sähköjohdot kiinnostaa.Ei meitin aikasemmat ole lähteneet ihan näin aikaisin liikkumaan.Päivisin koisii vain lyhyitä pätkiä parit mutta yöllä meneekin se 10-12 hyvin ilman ruokaa.Tuutia välillä saa laittaa..!Pari hammasta on tullut jo..jaksuja,taidan lähtä koisimaan,on ladattava akkuja ensi viikon perheristeilyä varten,meitin sakki suuntaa ruotsiin....jaksuja kaikille!! :wave:
 
Ei oo paljon ehtinyt koneella käymään kun mies lomalla =) Käytiin Kalajoella Jukujukumaassa ja Sanifani kylpylässä ja kylläpä Venla oli riemuissaan kun pääsi kylpylään polskimaan :D Riemun kiljahduksia päästeli :heart: :heart: Meillä on nyt rinnan lisäksi ruokana maissia ja teertä ja aika huonosti syö vielä, joten kyllä se käytännössä rinnalla kasvaa..Parsakaali aloitettiin eilen ja toivotaan, että se sopisi!! Yölläkin siis syödään vähintään 2 kertaa rintaa ja yleensä heräilee paljon useammin, mutta se tuntuu "pikku vaivalta" vielä, sillä tämä mun oma niukka ruokavalio ja Venlan oireilu ja vieläkin niukempi ruokavalio ja huono syöminen on niitä, jotka ahistaa välillä ihan hirveesti :/ Meillä ei vielä kontata, mutta nousee konttaus asentoon ja nytkyttää itseään siinä :LOL: ja nousee istumaan itse.Liikkuu kyllä omalla kierimis ja pakitus tyylillä pitkiäkin matkoja :LOL: Meillä olis neuvola vasta 19 päivä, eikä se taida olla edes se lääkärineuvola, kun se käydään ilmeisesti lastentautienpolilla sitten...mutta saapa nuo Venlan mitat sitten, että onko sitä kasvua alkanut tulemaan..! Hampaita ei vielä ole, mutta eipä niitä olla vielä tarvittu =) Maissinaksuja syö mielellään. Nyt jatkamaan aamu tohinoita...Mukavaa viikonloppua ja lomalaisille hauskaa lomaa :wave:

Himpula& Venla 8kk :heart:
 
Taas on tovi kulunut viime kirjoitteluista. Vaihdoin nimimerkkini Pegasukseksi olen siis Jonnen äiti ent.nimim Santtu.
Ollaan oltu tämä viikko mummolassa lomailemassa, Mieheni tekee pitkää työpäivää ja joskus yötäkin, joten annamme hänelle vähän tilaa ja rauhaa nukkua päivisin.
Mukavasti on loma mennyt ja Jonne on innoissaan kun on huomiota tullut ihan monin verroin kotoiseen äidin huomioon verrattuna.

Jonnelle on 7 hammasta, 5 hammasta tuli kahden viikon sisällä ja niitä tehdessä sitten nukuttiinkin hieman huonosti. Nyt nukutaan jo vähän paremmin. Ollaan yritetty maistella pieniä purupaloja vesimeloonia, kurkkua yms. ei tunnu oikein maistuvan ja en ole sitten pahemmin tyrkytellytkään. Maissinaksut ensin naurattivat vaan nyt ei ota niitä suuhunsa ollenkaan. No empä ihmettele eipä tuo maku ole kovinkaan herkullinen.

Jätkä liikkuu pyörimällä ja nytkyttämällä itseään eteenpäin, kuukauden päivät on noussut konttausasentoon ja siinä nykytellyt, mutta pitkä on vielä taival eteenpäin =) .

Tekisi mieli päästä vähän ulos nurmikolle köllöttelemään, mutta säät ovat äityneet aika ikäviksi. Siellähän voisi käydä huonosti jos nukahtaisi sateeseen. Kamalia nuo tulvat esim. Ruotsissa ja roskildessa :'( , jos olen ennen haaveillut Roskildeen pääsystä niin tänä vuonna ei ole semmoinen ensimmäisenä mielessä.

Hyvää kesään jatkoa kaikille!
 
Meillä on vihdoin toivuttu kamalasta flunssasta.

Poitsu ei ryömi. Yritys on kova, mutta ei päästä eteenpäin. Nyt eilisestä on nostanut takamuksen konttaus asentoon ja siinä sitten ihmettelee, että mitäs nyt? =) Pylly vaan heiluu...

Pääsee kyllä lyhkäsiä matkoja joko vetäen itseään, pyörimällä tai navanympäri kääntyilemällä. Mutta yritystä on koko ajan.

Mites teillä muilla, tuleeko pulautuksia? Musta tuntuu, että lisääntyneet ovat kun mahan päällä pitää koko ajan keikkua?

Toivottavasti pääsisi kunnolla ulkoilemaan, kun on ollut niin kosteaa ja sateista, ukkostavaa.

Mutta vointeja kaikille :heart:
 
Hei!

Kiva kuulla, mitä ja miten muut ihan samanikäiset syö =) mami; teillä on jo ihan kunnon ruoka-ajat. Meillä vielä se kaksi kiinteää ateriaa päivässä. Ihan joka päivä en anna lihaa tuon kasvissoseen joukossa, mutta monta kertaa viikossa kuitenkin. Nyt mukana on jo broisku, possu ja nauta...kalaa en ole vielä uskaltanut antaa.
Nyt on menossa joku "tissikausi". Tissimaito kelpaa parhaiten, äsken juuri koitin antaa perunaa, mutta pikku-ukko puristaa suunsa tiukkaan kiinni ja kääntelee päätään...ei maistu aina välillä :D Kaurapuuroa sitten taas menisi vaikka kuinka paljon ;)

Konttausasennossa keikutaan yhä, eteenpäin ei vaan pääse. Hampaita edelleen 2. Koiran päälle kiipeää polvilleen ja kuikuilee siinä, ihana :heart:

Loppuviikko oltiin mökkeilemässä ja huomenna lähdetään reissuun. Nyt on pesukone käynyt tiiviisti ja rummussa on ollut melkein pakko kuivata pyykkiä, kun ulkona on niin kosteaa. Sama urakka taas ensi viikon lopulla kun kotiudutaan :D No, silti ihan kiva lähteä välillä reissaamaan =) Loppukuusta ollaan vielä lähdössä vaunun kanssa pienelle kotimaan kierrokselle, Tyrnävällä olisi pulling-kisat ja meidän miesväki haluaa sinne. On vaan sinne ajamista täältä etelästä.

Aurinkoista viikonloppua ja alkuviikkoa =)

Lauriina ja pikku-ukko 7kk3pv :heart:
 
pitkästä aikaa taas.... oltiin viime v-loppu reissussa ja lapset nautti ja ranuan eläinpuisto oli lapsille ihana kokemus :) ja itellekin :LOL: meillä on 17.7 muistaakseni neuvola... nea konttaa, nousee istumaan ja tukee vasten nousee pystyyn polvilleen, kovasti mielii jo kokonaan pystyyn... soseet on tökkiny jonkun aikaa, tai kaikki "herkku" menisi mutta liha ei... puurotkin kelpaa... no eiköhän se siitä. 2 viikkoa vielä ja mä pääsen hakemaan "vauvan" kotiin :heart: koko poppoo oottaa innolla uutta jäsentä :) mies on ollu lomalla ja pihaa on aidattu, ens kesänä laajennetaan luultavasti aidattua aluetta, ei sentään koko tonttia aidata :LOL: joops mukavaa v-lopun jatkoa tää lähtee saunaan :wave:

Bellukka ja Nea 7kk :heart:
 
unikuu108
heippa mammat ja vauvat.
Me ollaan oltu kohta viikko teukan kanssa isomummilla ja mummilla(mun äidillä ja äidinäidillä). aika raskasta tää on. ei yhtään ole lomailua. Lisäksi teon kaikki mahdolliset rytmit meni ihan plörinäksi kun eka matkustettiin junalla melkein 7tuntia ja sit ympärillä olikin ihan vieras porukka ja oudot seinät ja sängyt.. että odotan jo kovasti kotiin pääsyä. iskä on viettänyt rattoisaa "poikamies" elämää ja käynyt leffoissa ja tehnyt musiikkia ja ollut yökylässä kavereillaan. kyllähän tuo sanoi että ikävä on ja kummallista laittaa valot pois illalla kun ei ole äiskää ja pikku teukkaa pitämässä ääntä.
huomenna onkin pikkusiskon rippijuhlat. pitää mennä nukkuu.
teo herää pari kertaa yössä. ekan kerran 1aikaan kitisee ja pyörii 10minsasta puoleen tuntiin.eikä auta tutti tai mikään.mutta olen päättänyt etten yöllä syötä enää niin hämmentäis vaan jos nyt alkaisin tarjoomaan. ja sit toisen kerran 6aikaan jollon sitten saa ekat maidot.
täällä istuta tökötetään.ei vielä kyllä nousta itse istumaan ja konttauskin on vielä nytkeyttelyä paikoillaan.
syöminen menee mukavasti. puuro hedelmällä/marjalla aamuin illoin, kasvis/liha x2 krt ja välipala.maitoa ruuan jälkeen ja joskus välissäkin.
aamupuuro ei yleensä uppoo vaikka siitä aamumaidosta voi olla jo 3tuntia.vasta lounas menee. ja välipala myös ja sitten taas päivällinen ei oikein mene.muutama lusikallinen.mutta olen koklannut että jos ei annakaan sitä ruokaa välissä niin nälkä tulee silti.
ja iltapuuroo yleensä vedetään suurella ruokahalulla.suu auki kuin linnunpojalla. nyt myös syöminen on mennyt ihan ihmeelliseksi pelleilyksi.pyristään ruuat ulos, nipistetään huulet yhteen ja käännetään päätä pois tai aletaan itkeä kun tarjoaa ruokaa.
että todellakin odotan että pääsen kotiin niin on taas ne tutut kuviot ja elämä asettuu taas muutamaksi viikoksi uomiinsa.. ennenkuin keritään lähteä taas italiaan viikoksi ja sietä sitten taas siskon häihin elokuun alussa.
mulle tuli huima migreenikin kun valvoin pojan kanssa yöllä..
äh.mä taidan mennä nukkuu jotta huomenna jaksaa taas..

hyvää yötä.
teukka 7,5kk ja unikuu
 
Elikkäs neiti on nyt 65cm ja 6.8kg. saatu painokin hienosti nousuun sen rankan vatsataudin jälkeen. Ikää nyt 7½kk. Osaa nousta istumaan ja istuu ilman tukea, konttaa, omaa pinsettiotteen ja tänään kuultiin että kolme hammasta tulossa alaikenistä yhtäaikaa, eli kohta 8 hammasta suussa. :wave:
 

Yhteistyössä