MarraskuunVauvat 2006

Lomareissut on nyt sitten tehty...kyllä on ihana olla kotona =)
Pyykkivuoren selvitystä on ollut ohjelmassa, mutta ilmat ei oikein ole suosineet kuivatusta.

Pikku-ukko viihtyi reissuissa hyvin eikä häiriintynyt mistään muutoksista. Tässä vaiheessa on muutenkin vielä mukava reissata, kun pikkunen ei liiku itse :D Ensi kesänä onkin sitten kova vahtiminen.

En jaksanut selata taaksepäin omia kirjoituksiani, joten voi tulla toistoa...

Pikku-ukko on oppinut nousemaan pystyyn. Joka paikkaan noustaan ja sitten keikutellaan siinä. Kuvittelee olevansa tosi taitava ja irrottaa toisen käden ja taas keikutellaan. Eikä aina käy kovin hyvin :whistle: Vahtimista siis riittää. Eilen kävin ostamassa taaperokärryn, kun poju lykki olohuoneessa sellaista pientä tuolia edessään. Tuo kärry tosin on aika kiikkerä, joten ei ehkä ihan vielä hyvä.

Meillä oli noiden isompien poikien muutama vanha lelu tallella. Se perinteinen puulaatikko, johon laitetaan erimuotoisia palikoita. Samoin brion vieterihäntäinen koira ja hakka(?). Duploja olen myös ottanut jo esiin, tosin niitä vain syödään :D Sitten annoin käyttöön vielä sellaisen vetolelun, jossa on 3 ankkaa peräkkäin. Mielenkiintoisilta ainakin nämä meillä vaikuttaa =)

Eroahdistusta meillä taitaa olla nyt jonkin verran tai oikeastaan paljonkin :/ mutta ohimenevää tämäkin onneksi on.

Mutta nyt saunaan =)

:wave: :wave:

Lauriina ja pikku-ukko melkein 8kk
 
Vau...siis uskomatonta miten se aika menee eteenpäin, kun tämänkin pinon vauvoista jo osa kävelee tuen kanssa ja nousee seisomaan yms. kivaa! Meillä ryömitään vauhdilla eteenpäin, mutta ei kontata (kova on kyllä siinäkin yritys) tai vielä kävellä tuen kanssa. Jonkinlaista eroahistustako täälläkin, mutta neiti saattaa huuhtaen lähteä perään, kun lähen toiseen huoneeseen/vessaan hetkeksi...sellainen temparamenttinen sylivauva meijän neiti on kyllä alusta asti ollut!

Tissi jäi meillä pari viikkoo sitten ja nyt ollaan sitten pullolla. Onneksi tavalliset äidinmaitokorvikkeen käy nyt meijän neidille, saatiin jättää varamaitona olleet apteekin valmisteet. Oli se kyllä haikeeta, mutta myös mukavaa ku tissi jäi (monenlaisia tunteita herätti). Tosin kuvittelin, että tissin jättämisen aikaan jäisi myös yösyötöt, mutta nyt sitten annetaan yöllä pullosta maitoo ja sekös väsyttää mua...neiti tuntuu oikeesti nälkäseltä, vaikka illalla syö puuron ja juo maitoo. Vai kuvittelenko vaan...mutta vesi ei kelpaa eikä tutti, silloinko oikeesti haluu maitoo ja syö sitä kyllä vaihdellen 30-100ml.

Haikeeta on myös se, että miehen työt alkaa taas maanantaina. Oli niin mukavaa, kun oltiin yhdessä ja reissussa. Tytön hoitaminenkin tuntui helpommalta ku oli lähes koko ajan miehen tai muiden seuraa! Mutta toivotaan, että aurinkoisia kesäpäiviä vielä tulisi monta lisää ja odotellaan vauvojemme hienoja taitoja lisää! =)

Nipsu ja neiti 8,5kk B)
 
Niin piti sanoa, että hyviä leluvinkkejä on kyllä jo tullutkin...mutta vielä jotain lisää (ellei joku jo maininnutkin) se mihin tiputellaan renkaita, järjestyksessä isommasta pienempään. Tämän ikäiselle hauskaa puuhaa ottaa niitä renkaita pois siitä, myöhemmin sitten se laittaminen takaisin. Muutenkin kaikenlaiset palikat joita voi pinota ja kaataa. (Ite kun olen päiväkodissa töissä niin jännä huomata pienten ryhmässä, että oikeesti ne yksinkertaisimmat ns. perinteiset lelut on kiinnostavampia pitempään ja niillä jaksaa leikkiä monta kertaa uudestaan ja uudestaan! Eli mm. se hakka ja laatikko, johon tiputellaan palikoita.) =)
 
Tänään poika oppi ryömimään. Heti pitempiä matkoja. Kiva oli löytää kenkäteline ja vetää sieltä kengät alas... Ja kamala meno päällä koko ajan.

Meillä on leluina brion puiset palikat, ne värikkäät. Tosin niitä on kiva maistella. Kaikki soivat lelut ovat pojasta kiinnostavia. Ja sitten on lasten pieni "piano", sellainen muovinen ja siitäkö tykkää.. Että pianon pimputusta riittää. Myös serkkupoikien vanhat autot kiinnostaa kamalasti. Niitä poika itse työntää eteenpäin ja nyt pääseekin jo ryömimään perästä.
 
Kova meno jatkuu edellee ja nyt päästää jo nopeesti menemää tukee pitkin =)
Kaapo on NIIN itsepäinen ja varsinkin ruuan kanssa, useesti nykyää oma ruoka ei mee millää, mut sit se mitä mä syön ni maistuis oikein hyvin..Meillä otettu ihan käytäntöön et jos ei ruoka mee ni pois pöydästä ja ei muutakaan tuu ku tuo osaa selvästi käyttää hyväkseen tilanteen jos joustaa...

Eilen just tapeltii taas koiran vesikupista tunti eli tunnin se jaksaa koittaa et jospa äiti leppyis ja saisinki mennä kaataa ton kipon. Lopulta sillä tulee itku mut jatkaa edellee yritystä..Joskus tuntuu et luovuttais jo!

On se niin ihana mut yhtä itepäinen ku äiti!
Keskiviikkona olisi 8kk neuvola ja täytyy sen lääkärin pyytää viel kattoo sitä heiluvaa hammasta..
Meillä nyt ekan kerran hampaat valvottanu ja kuudes jo tulossa, eilen herättii 5.30 ja takas en saanu nukkuu vasta ku päikkäreille :eek:

Mut nyt päiväunille laitto..

 
Aika menee niin nopeeta, ettei pysy perässä :LOL: Meillä opittiin joku aika sitten nousemaan tukea vasten seisomaan ja nyt jo liikkuu tuen kanssa vähän. Konttaa kovasti huoneesta toiseen ja seuraa isompia lapsia ja koittaa kovasti osallistua leikkeihin :D Torstaina mennään polille, mutta en tiedä vielä mitä kaikkea siellä tehdään ja mennäänkö osastolle siihen rauta tippaan, vai mikä lie kuvio..! Otsassa komeilee pahka ja mustelma :( tippui tänään sohvalta..onneksi ei pahemmin käynyt! Alhaalla komeilee 2 hammasta ja on alkanut puremaan tissiä...ja se sattuu!!!! Olenkin kieltänyt ja irrottanut otteen ja laittanut tissin piiloon..välillä pumpannut pulloon ja kas kummaa, kun on pullokin kelvannut :eek: Jospa sais nyt totutettua siihen apteekin maitoonkin niin pääsis itse syömään jo normaalisti. Iloinen touhottaja tyttö on :heart: Yöt on vieläkin katkonaisia...herää useamman kerran syömään tai muuten vaan kätisee. Meillä tykkää leikkiä veljensä pikkuautoilla :LOL: Mutta "vauva leluista" parhaimpia on rengastorni, musiikkia soittavat lelut ja sellainen eläinlelu, mistä nousee luukusta eläin kun napista painaa tai pyöräyttää jne. =) Ja ilmeisesti eroahdistusta on, kun perässä konttaa ja itkee jos äiti ei ole näkyvissä :heart: Tämmöstä tänne, mukavaa alkanutta viikkoa :wave: :wave:

Himpula & Venla pian jo 9kk :heart:
 
Nipsu!
Itsestäni tuntui aivan kamalalta jättää tissi, mutta parempi näin, kun piti niin tarkkaan miettiä mitä syö. Aluksi tunteet olivat aivan sekaisin lopetuksesta esim. olin todella herkkä itkin paljon, olin myös todella kärttyinen. Parempi olo on nyt kun tissitys on ohi, vaikka pahalta se silloin tuntuikin.

Meillekin on tullut kahdeksan kuukauden äippä riippuvuus, koko ajan katsotaan missä olen, jos jätän yksin niin tulee kiukku.
Meidän poju on kova kiipeilemään, ja seisoskelemaan. Ei voisi oikein hetkeksikään jättää yksin, kun ei tiedä mistä hänet löytää ja miten. Aika paljon nykyisin ollaan mustelmilla ja itketään, kaatuilujen takia. Lattiataso ei häntä kiinnosta lainkaan tällä hetkellä.
Muuten hän on todella kiltti, ei itkeskele norm.
Tosin autossa olo on meillä ihan tuskaa, koko ajan hänen pitää huutaa. Olen ottanut autoon mukaan erillaisia leluja, jos siten viihtyisi, mut ei.
samoin myös meillä kiukutaan, jos kielletään, tai otetaan pois kiellytystä paikasta, tai tavara häneltä.
Minäkin jätän ruokailut sikseen jos alkaa huutamaan.
 
Ja IIK! heti perään!.. Raskausaikana meinaan olin tässä marrasmammojen ketjussa mukana mutta sitten se jäi :ashamed: :$ Mahdoinkohan edes kertoa meidän vauvan syntymästä!?... Enpä kai :whistle: Mutta siis joka tapauksessa 24.11 klo 11.42 syntyi meidän Mikaela neiti :) Syntyessään hän oli 52 cm ja 3630 g. Nyt neidillä onkin ikää jo reilu 8 kk. Alunpitäenkin hän on ollut mahdottoman tyytyväisen ja rauhallisen oloinen tyttö... Alkoi nukkumaan yöt heräämättä siinä 2-3 kk iässä :p Hymyjä, naurua ja juttua piisaa yllin kyllin. Kaksi hammasta puhkesi alas kun neiti oli muutamaa päivää vaille 7 kk ikäinen... Kiinteää syö hyvällä halulla ja viime viikon lopulla oppi ryömimään vihdoin ja viimein eteenpäinkin.. Nyt on sitten vauhtiakin vaikka kuinka eikä kauaa tuhraannu kun Mikaela vaihtaa huoneesta toiseen ;) Siitä taitaa olla jo kuukausi likipitäen aikaa kun tyllerö oli 72 cm ja 8,2 kg... Tämmösiä nyt ainakin näin ens' hätään tuli mieleen kun koitin äkkiseltään tiivistellä kuulumisia ja päästä tuppautumaan taas mukaan porukkaan :D
 
^ No jos tuetta on istunut jo noin pitkään niin ilman muuta kauppakärryyn vaan, siitä näkeekin paremmin.
Meillä poika ei vielä istu oikein kunnolla ilman tukea mutta kauppakärryissä on matkustellut jonkin aikaa kun pitää itse tangosta kiinni. Huisi paikka.

t. nyyrikki ja poitsu 8kk 1vko
 
mites tuo tissittelyn lopetus...niin mitä maitoa pitäs antaa ku eihän vielä sais lehmänmaitoa juua vai oonko käsittäny väärin?? meillä kans poju on alkanu puremaan tissiä sitte töihinkin pitäis kohta päästä niin hankalaa se imetys sitte...
 
Eilen tuli Kaapolle 8kk ikää ja oli neuvola hoitaja ja lääkäri..
Painoa on 10700g ja pituutta 76,5cm eli pitkä poika =)
Olipa sit ihan kauhuissaa ku eri neuvolatäti ja sillä vielä vaalea tukka niin kyllä oli suu mutrulla koko ajan :LOL: en tiiä mikä niis blondeissa kauhistuttaa...

Se hammas ei heilu enää, eilen lääkäri kokeili ja oli ns.kiinnittyny uudelleen,outoa mut hyvä niin!

Tuosta kauppakärrystä...Kaapo kun oppi itse istumaan niin on sitä siinä "isojen" istuimessa pidetty ja se on tosi jännä ja kiva paikka ;)
Täällä on vauvakuume aina välillä kiusannut,mutta ensi kesänä olisi häät joten jospa ei kaapolle kaveria ennen häitä..ehkä..ehkä.. :LOL:

Eilen just mietin et tosi hyvin on tämän ensimmäisen kanssa pärjätty ja mummit ja ukit hakuis ehkä enempi hoitoo mut ei oo raaskittu antaa..joskus ehkä tuo mies voisi olla aktiivisempi kotijuttujen kanssa mut muuten arki sujuu hyvin :heart:
 
Juu, mimosa 78...kyllä se tissin lopetus oli tosi vaikea päätös! Ja Jossu84 ei tosiaan alle 10 kk saa antaa tavallista lehmänmaitoo, meillä neiti siis juo nyt äidinmaitokorviketta eli nannia (sitähän on tuttelia, semperiäkin).

Meillä neiti lähti tiistaina konttaamaan, jee! Hitaasti, mutta varmasti! Ryömii kuitenkin vielä mieluumin. Tässä täyttelen jo valmiiksi kotihoidon tuki paperia eli hoitoraha ja hoitolisä. Haen nyt marraskuun loppuun ja ehkä sitten joulukuussa ilmoittaudun työttömäksi, mutta vielä ei silloin kiire oo töihin. Tammikuussa mietitään sitten, että alanko aktiivisesti töitä kyseleen vai en. Työkkärin kautta ei kyllä töitä saa. Teistä moni on ilmeisesti pitemmäksi aikaa jäämässä kotiin, mutta onko muita ketkä miettii jo töihin paluuta!?! :wave:
Siis en millään kyllä raskis vielä edes tammikuussa neitiä vielä hoitoon viedä, mutta mua jotenkin aina väliin ahistaa tää kotona olo... :ashamed: Katotaan nyt, että miltä tuntuu ja miten syksy menee...

Aurinkoista loppuviikkoa! Nipsu ja neiti 8,5kk =)
 
Juuri luin uudestaan, että niin jossu84 on ilmeisesti töihin ajatellut mennä. Minkalaisin fiiliksin jossu!?! :)

Ja Sinimari puhui vauvakuumeesta. Ihanaa, ku jollakin on jo uudestaan vauvakuume! =) Minä ennen tätä meijän neitiä ajattelin, että kolmekin lasta ois kiva, mutta enää en olenkaan niin varma...Tää meijän neiti on ollut sen verran kuluttava, vaikka niin rakas ja odotettu onkin! Että jos seuraava on samalainen (koliikki, allergiaa yms. ei niin kivaa) niin miten sitä jaksaa uudestaan kaiken...Aina ihailenkin äitejä, joilla on useampi lapsi, että miten hienosti ne jaksaa ja selviää!
 
Tuttu tunne et välillä olis ihan mukava olla töissä, toisaalta vauva ikä lyhyt. Meidän mies ei kauheasti ota osaa lapsen/kodinhoitoon, aina saa naputtaa jostain, mikä ei ennen kuulunut meidän elämään. nykyään joka päiväistä, boring. Hän kyllä hoitaa suurimmaksi osaksi pihamme, tosin rikkaruohojen nypintä kuuluu minulle. Ei se minusta ole tasavertaista hommaa. Siksi olisi välillä kiva olla töissä.
Olen ilmoittanut töihin olevani kotona ainakin vielä vuoden, tosin harkinnassa on tuuraukset työpaikallani!! Voipi olla jos rahat ja pää hajoaa niin menen töihin vuoden vaihteen jälkeen. Tuntuu vain kurjalta olla pois Suomesta n. kuukausi.
Meilläkin taitaa olla ikuinen vauvakuume. Ennen ei toista tule, kunnes mies ottaa enemmän osaa, tietysti myös yöt pitää olla kunnolliset, ja aamut.
Meidän yöt taas yli viikon ollut tunnin heräämisillä. aamut alkavat jo kl o 6.00
Eka viikonloppu, kuin ollaan kaksistaan pojan kanssa, iik.
 
moro! me käytiin tänään vaihtaan auto, edellinen oli puol vuotta mut piti saada takas tuttu ja turvallinen volvo :LOL: meillä on nean 8kk lääkäri-neuvola 10.8... tuosta tavan maidosta, meillä on kaikille alettu noin 10kk iässä totuttaan, lantrattu tutteliin, jogurttia on kyl jo vähän maisteltu =) muutama lusikallinen sillo tällö... ja onpa kaikki lapset jo tuossa iässä maistellu :D jaahas nyt iltahommiin
 
Muistaakseni Liberon kerhosivulla olevassa pistekaupassa oli jokaiselle tavaralle pistemäärä jolla ne saa. Ja jos en nyt väärin muista niin yhdestä pupumerkistä tulee 50pistettä. Muistaakseni pienein vaadittava pistemäätä on 800.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
Muistaakseni Liberon kerhosivulla olevassa pistekaupassa oli jokaiselle tavaralle pistemäärä jolla ne saa. Ja jos en nyt väärin muista niin yhdestä pupumerkistä tulee 50pistettä. Muistaakseni pienein vaadittava pistemäätä on 800.
taitaa olla syytä lähteä päiväunille kun kirjotusvirheitä vilisee, siis pienin pistemäärä. |O
 
nipsu-81: juu olen ajatellu töihin mennä. köyhän on pakko.. en millään haluais vielä töihin, mut ku on suunnitelmissa isompi talo... tällä hetkellä asutaan kaksiossa vielä toistaiseksi. saa nähä miten tuo poju pärjää ilman äitiä. :'( taitaa mennä niin että poju pärjää paremmin ku äiti.

meilläkin on jo hieman vauvakuumetta. toki ei ihan vielä meinata uutta laittaa alulle.. :)

poju oppi eilen vilkuttamaan hei hei:t. olen yrittäny opettaa sitä jo jonkin aikaa vilkuttamaan. sitte meillä tykätään tanssia tosi paljon. joku tv mainoskin saa pojan innoissaan nauramaan ja tanssimaan.
 
Meillä oli eilen polikäynti ja otettiin verikokeita..kalkki ja rauta varastot tsekataan, soija vasta-aineet ja kilpirauhaskoe..mitat oli 7kg ja 66cm..ja saatiin aika ravitsemusterapeutille. Lääkäri soittaa 2 viikon päästä noista tuloksista. Nyt on kokeiltu Venlalle vadelmaa toista päivää =) Olis niin ihana kun se sopisi, saatas vähän vaihtelua tuohon maissin ja teeren makuun ;) Meillä seistään tukea vasten ja otetaan muutama askelkin, pari kertaa on seissyt ilman tukea, mutta ihan vahingossa :LOL: Ja yöllä kun herää niin seisoo sängyssä ja huutelee mämmämmämmmää... :heart: Vauvakuume on mulla ainakin ikuinen, siitä ei pääse vaikka kuinka polkis suossa :LOL: Mutta meidän perhe ei enää suurene, korkeintaan karvakuonolla sitten joskus.. :D Mukavaa viikonloppua :wave:

Himpula & Venla 9kk :heart:
 
miten useasti, kun tuntuu et meillä neidillä semmonen vauhti et harva se päivä kolhitaan päätä lattiaan tai muualle. osannut istua tuetta jo juhannuksesta asti, mutta kun pitää nousta polvilleen ja siinä vielä hyppiä. En millään pysty aina ehtimään estämään kaatumista. Neiti menee kovaa vauhtia kontaten ympäri huoneistoa. On aika paljon vilkkaampi kuin esikoinen samanikäisenä. Niin et onko tosta pään muksimisesta pidemmän päälle jotain haittaa?
 
Voi hitsi! Hävis koko teksti minkä just kirjoitin! :(
ELi lyhentelen sitten... meillä myös muksahteluja. Laitan konttauskypärän, ku en oo vieressä...antaa toistaiseksi olla päässä. Muuten ei tosin vielä poju liikuskele yksin. Mut tukea vasten seisoo jo tuetta ja kävelyttämistä rakastaa! On vähän laiskakin vissiin toi meidän poika ku ei muuten harjoittele mielellään ylös nousemista kuin äipän käsien avulla.
Töistä: keikkaa aion vaan tehdä syksyn ja kevään. En vielä raskis hoitoon laittaa pidemmäksi aikaa. Eikä isi varsinkaan antaisi vielä hoitoon laittaa moneen vuoteen... Mut hyvä vähän pitää yllä ammattitaitoaan.
Vauvakuumetta. TÄnään iski, ku tuli vauvalehti. Mut ei sentään vielä! Tai no...meillä vasta esikoinen ja olis kyllä ihana saada vielä ainakin toinen lapsi jossain vaiheessa. =)
 
konttauskypärä käytössä, mutta kun ei nykyään oikein anna sitä pitää päässä, samoin ei tavallistakaan hattua, nekin otetaan pikavauhtia pois päästä. Ja kummallisin taoa on kiskoa toinen sukka jatkuvasti jalasta pois, onneksi on ollut lämpimät ilmat. Olisko siihen jotain keinoa, kun ei nyt sukkahousujakaan lämpimällä voi pitää
 

Yhteistyössä