MarraskuunVauvat 2006

moikka! kyllähän noita "lentoja" tulee kun tukee vasten seisoo/kävelee, edelleenkään ei oo ollu mitää "kypärää" käytössä, eikä edelleenkään osteta =) koitan kyllä vahtia mutta tällä "laumalla" vahinkoja tulee väkisin, onneks lapset on kestäviä ja osaa jo kii ottaa vähän kun kaatuu mutta tietty sekään ei aina onnistu, meillä on isot muksut mummulla yötä ja nea hämmentää koiravauvan kanssa vaan kotona :D oudon hiljaista, jeeps mutta nyt iltaruokaa niin nealle kun koirallekin :LOL:

Bellukka ja Nea huomenna jo 8kk :heart:

Tervehdys pitkästä aikaa!

Ollut kiirettä ja hoppua, kun keksittiin kuukausi sitten käydä varaamassa aika maistraatista ja häät pidettiin eilen... Olihan tuo jo aikakin, yhdessä kun olemme olleet jo 16,5v. Eipä voi ainakaan valittaa myöhemmin, ettei ehditty kunnolla tutustua toisiimme ennen viimeistä niittiä... B) :D Nyt vetää sitten ryhtiä vasemmalle, kun nimettömässä painaa timantit ja identiteettikriisiä iskee päälle, sillä päätin ottaa miehen sukunimen, että olisimme koko perhe samannimisiä. Juhlat olivat pienet, mutta mukavaa oli. =)

Alma kasvaa ja kehittyy vauhdilla, ei vielä konttaa, mutta ryömii hurjaa vauhtia ja tykkää kiipeillä esteitten yli. Konttausasennossa heiluu ja huojuu, jalat liikkuvat, mutta kädet eivät vie eteenpäin. :D Puhetta koittaa kovasti harjoitella ja yrittää toistaa juttujamme ja sanoa omaa nimeään, toistaiseksi kuulostaa vielä "Abba":lta, mutta selvästi tarkoituksena on oman nimen sanominen. Puhelias tyttö on kyllä muutenkin, kovasti olisi asiaa!

Leluista suosikkeja on täälläkin ääntäpitävät lelut; lasten pianot sun muut, sekä koottavat/purettavat lelut. Joskin isosiskon leikkeihin on myös päästävä mukaan ja saatava juuri se sama lelu joka siskolla on... :whistle: (Sama toistuu kyllä toisinkin päin...) Tällä viikolla olen myös antanut Alman istuskella hiekkalaatikollakin, vaikka vahtiminen onkin melkoista touhua. On niiiin innokas hiekan kaivaja ja heittelijä ettei toista ole nähty... Tänään kyllä ehti vahtimisesta huolimatta tunkea kourallisen hiekkaa suuhunsa, ja siitäkös suuttui, kun äiti meni lopettamaan mukavan leikin ihan kesken...

Pottailu sujuu myös hienosti, lähes kaikki kakat saadaan jo pyydystettyä pottaan, ja aika moni pisuistakin. Tosi mukavaa, myös Almasta, joka suorastaan viihtyy potalla.

Vaan nyt poistun tuoreen aviomieheni seuraan, avaamme pullon kuohuvaa (jota en kyllä imetyksen vuoksi uskalla kovin paljoa maistella, harmi), ja uppoudumme viime viikon ohjelmiin, jotka jäivät kiireen vuoksi katsomatta.

Bliss ja Alma, kohta 9kk.

Bliss; onnea tuoreelle rouvalle :flower: Hyvä harkinta-aika... ;)

Ihana aurinkoinen ja lämmin viikonloppu takana. Eipä ole tänä kesänä tällaisista ilmoista saanut nauttia. Nyt ollaan ulkoiltu paljon.

Pikku-ukko tosiaan oppi nousemaan pystyyn ja sitähän sitten harrastetaan melkein koko ajan. Pari iltaa oli nukkumaan meno aikas levotonta, kun pinniksessä piti nousta seisomaan taukoamatta, eikä itse pääse alas. Kävin varmaan lähemmäs 20 kertaa laskemassa pojun alas ja toivotin hyvät yöt...ja hetken päästä sama edessä :D No, eilen taisi olla illalla niin väsynyt, että nukahti heti ilman mitään seisomisia =)

Toinen vähemmän ihana asia on myös opittu...eli ruokaa voi työntää kielellä ulos suusta :D ja sekös vasta onkin hauskaa, ainakin pikku-ukon mielestä. Voi sitä suttua :whistle:

Aamupuuroa olen antanut viikon verran. Toisinaan ei maistu lainkaan. Päivässä annan siis 3-4 kiinteää ateriaa, riippuen siitä syökö sen aamupuuron. Hyvin tuntuu näillä pärjäävän. Tissillä viihtyy 6-9 kertaa päivässä. Ensi viikolla on 8kk neuvola, kiva nähdä miten ollaan kasvettu =) Pituutta ainakin tuntuu tulleen, kun pieniä vaatteita saa laittaa pois.

Töihin menosta täällä on tainnut olla puhetta. Minä siis jään hoitovapaalle, ä-loma loppuu jo ensi kuussa :eek: . Keikkaa voisi jossain vaiheessa tehdä muualla kuin omassa työpaikassa, pitää katsastella vaihtoehtoja. Tosin tekisin vaan öitä muutaman kerran kuussa. Voisi olla ihan kiva lisä tuohon kh-tukeen :whistle:

Aurinkoista alkuviikkoa =) Koululaisilla alkaakin viimeinen lomaviikko.

Lauriina ja pikku-ukko 8kk1pv :heart:

Hello! Onnittelu Bliss naimisiin menosta!!! :flower:

Meillä neiti oppi reilu viikko sitten konttaamaan ja ite nousemaan istumaan. Kiva! Nyt sitten lähes koko ajan yrittää nousta seisomaan ja se on kyllä niin vaarallisen näköistä touhua, että HUI...Aina ei jalat pidä tai sitten päästää käsillä tuesta irti ja nurinhan sitä mennään...Meille serkku antoi lainaan konttayskypärän, mutta eipä sitä ole vielä ainakaan tullut pidettyä.

Meillä yöt on kyllä niin levottomia (tosin tuntuu, että meillä vaan onkin aina yks hyvä tai max. 2 hyvää yötä ja sitten MONTA huonoa...). Joudutaan nukuttaan neitiä n.1,5 tuntia ja sittenkö nukahtaa niin saattaa jo tunnin päästä olla hereillä. Eilenkin saatiin vasta 23 nukkuun....eipä siinä sitten "omaa" aikaa ollutkaan. Ehkä sitten joskus nukahtaminen toivon mukaan vois helpompaa.

Neiti heräs... B)

Meillä on maalattu taloa. Uuden puolen ulkoseinät toiseen kertaan ja vanhaa puolta huoltomaalattu, huomiselle jäi vielä urakkaa. Mukavan lämmintä ilmaa näin ulkotöille B) :D Kyllä tulee talosta tooosi kaunis =)

Pikku-ukolle kokosin matkasängyn pihalle, lelut sinne ja poju sinne leikkimään. Viihtyi ihan kivasti itsekseen pitkiä aikoja ja lopulta nukahti sinne hyttysverkon alle :heart: Välillä pulikoi pienessä uima-altaassaan isoveljien kanssa =) Joten eipä tuo kovin suuri este ole työnteollekaan ;)

Ostettiin muuten pikku-ukolle jo isompi turvaistuin autoon, britaxin twe. Ei tosin laitettu vielä paikoilleen. Omaan autooni pitäisi vielä hankkia istuin. Jos vaikka siihen löytäisi jostain hyväkuntoisen käytetyn istuimen tai sitten ostetaan toinen britax.
Fillarin istuin saatiin viimein laitettua paikoilleen, kypärä puuttuu vielä. Ehkä ensi viikolla päästään kokeilemaan pyöräilyä.

Isommilla lapsilla on lomaa jäljellä enää 2 arkipäivää. Kesä on kulunut hirmu nopeasti. Onneksi itsellä on edessä vielä pari kesää kotosalla.

Jotain ruokaa pitäisi lähteä laittamaan, nälkäisiä suita löytyy...

:wave: :wave:

Helteestä nauttivat Lauriina ja pikku-ukko 8kk :heart:

huh hellettä, ei tykkää yhtää ku liian kuuma :D no mut matot, täkit ym on saatu pestyä, tällä mammalla on sitten ajatukset toooosi sekas... olin aatellu olevani kotona kunnes nea menee kouluun... mutta no nyt mulle tultiin tarjoon mahd vakityötä... kaikki kannustaa meneen, ukko sanoo et mun oma päätös ettei patista töihin eikä jäämään kotiin.. jos viisas olisin nii ottasin paikan vastaan, täällä kun on muutenkin työpaikat tiukassa, saati vakipaikat... mutta kun niin olin aatellu olevani kotona, "pakko" ei olis lähtee mutta jos kauas tulevaisuuteen katsoo nii olisin viisas jos otan paikan vastaan... ääh :headwall: onnex mulle annettiin aikaa miettiä eikä olisi pakko eka kirjottaa ku vuoden sopimus jos oon "empivällä kannalla".... vaikee homma...

Bellukka ja Nea 8kk

johan poika osas viime viikolla säikyttää.. :(
tuli siis rattaista pää edellä asfaltille, jostain ihmeen syystä olin unohtanu laittaa valjaat kiinni,jotka laitan AINA! ja oltii bussi pysäkillä, että oli todella lähellä ettei jääny bussin alle..tärisin koko päivän ton jälkeen, Kaapo näytti voivan ihan ok, et mentiin kotiin ja kotona alko sit oksentaa ja lähettii lastenklinikalle...Aivotärähdys, pääsi kotiin heti mut seuraava yö piti herätellä usein ja katsoa et on tajuissaan. Pieni patti vain päässä ja herra ihan oma itsensä heti seuraavana päivänä! Tuli vaa tosi huono olo ku pysäkillä joku sanoi ettei vanhemmat osaa lapsesta huolta pitää :'(
Juu oli mun syy mut tää jätkä kerkee koko ajan satuttaa itteensä..sekunniksi kun pään kääntää ni jossain kolhii..

Mut siitä toivuttu jo ja äitikin on jo rauhoittunut järkytyksestä, oli enkeli matkassa..
Nyt ollu herra tooosi kiukku kun on kuuma, päiväunet lyhyitä ja aamullakin tänään heräsi ennen kuutta..
Täti osti Kaapolle Fröbeleiden levyn ja tykkää kovasti,alkaa tanssia musiikin tahtiin =)
Nyt ollaan päästetty tuesta irti ja olkkarin pöydältä sohvalle otettu muutamia askelia :eek: äitillä ei oo enää vauvaaa :LOL:

Bliss:lle onnittelut! :flower:

Kysely pikaseen... miten saatte syömään vauvanne karkeampaa ruokaa?? Meidän Rasmus on semmonen sihtikurkku, ettei tunnu uppoovan millään pienetkään kokkareet... Vadelman siementäkin kakostelee. Ja kohta pitäis kokeilla 8kk ikäisten soseita. Ei tuu mittään. :/

Hurjasti Onnea Bliss :flower: :heart: Kylläpäs hellettä piisaa :D Näitä on enää niin vähän jäljellä, että pakko nauttia vaikka olisi hiestä märkä :LOL: Meillä on polskittu uima-altaassa ja Venlakin kovasti tykännyt vedessä leikkiä :heart: Uimaranta kelejä nämä tosin on, mutta lähin ranta sen verran kaukana, että pitää aina odottaa mies töistä kotiin, että päästään =) Meillä on kanssa yöt tosi rauhattomia, saa monta kertaa rauhoitella nukkumaan kun nousee istumaan tai seisomaan sänkyä vasten. Toivottavasti alkaisi jo vähentymään tuo heräily. RAMU: syökö teillä Rasmus maissinaksuja? Jos niiden kautta oppis karkeampaan? Tai jos jotain muuta sormiruokaa kuten tuorekurkkua? Ja SINIMARILLE lohtu hali :hug: Varmasti on säikäyttänyt! Ei sitä aina voi olla 110% mukana, onneksi ei käynyt pahemmin :heart: Mukavaa loppuviikkoa kaikille :wave:

Himpula & Venla 9kk :heart:

utelen vaan et nukkuvatko teillä vauvat vielä samassa huoneessa kanssanne ja missä vaiheessa voisi kuvitella laittavansa sisaruksen kanssa yhteiseen huoneeseen. Sitäkin mietin et millon vois siirtyä pinnasängystä jatkettavaan, kun kauhistuttaa et jos pääseekin yli tuosta korkeasta laidasta. Meillä tosin vauva vielä niin pieni et vaan pää tulee laidan yli, siitä ei vielä paljoa keikahda ulkopuolelle. Pohja laitettu alimpaan tasoon.

8kk neuvolasa käytiin tänään. Painoa pikku-ukolla on 8470g ja pituutta 72,5cm. Kovasti ei ole kumpaakaan tullut lisää kahdessa kuukaudessa, painoa 400g ja pituutta 2cm. Mutta silti tasaisen varmasti mennään -15 käyrällä :D Nuo lääkärineuvolat vaan tahtovat olla niin pikakäyntejä, ettei ehdi mitään ylimääräistä kysyä :/ Painokontrollissa käydään 10kk ikäisenä.

Miten teillä muuten vauvat ovat kestäneet tätä hellettä? Meillä ainakin on jo kiukkua havaittavissa...

G; Joko ootte lisänneet ruokaöljyä kasvissoseisiin? Minä olen pari viikkoa vasta laittanut valmiin soseen joukkoon.

Ramu; meillä on pikku-ukko myös aikas "herkkäkurkkuinen"...maissinaksuja, riisikakkuja, kovaa näkkäriä ja kurkkua olen antanut sormiruoaksi ja vähitellen alkaa tottua isompiin paloihin. Aluksi jos kaurapuurossa oli vähänkin isompi hiutale joukossa, niin johan yökki :D
Joko muuten olitte 8kk neuvolassa??

Sinimarille :hug: Onneksi selvisitte säikähdyksellä. Turha niistä kommenteista on välittää. Kelle tahansa voi tuollaisia tapaturmia sattua.

mimmi06; meillä pikku-ukko nukkuu vielä meidän makkarissa ja pinniksessä. Niin ja tämä pinnis on sellainen, josta saa toiselta puolelta 2 pinnaa välistä pois. Tuota samaa sängyn keikahtamista olen vähän pelännyt, kun pikku-ukko nousee siihen laidalle kuikuilemaan... Syksyn aikana olen ajatellut siirtämistä omaan huoneeseen, kun meille valmistui nyt lisää tilaa. Koitan vähitellen ja varovasti totutella, jos vain raaskin :whistle: Seuraavaksi sängyksi meillä on sellainen reilu 100 v vanha sänky =)

Mutta nyt vielä ulkohommiin, kun on vähän viilennyt B)

Lauriina ja pikku-ukko 8kk :heart:

Sinimarille: mun kaverin vauva putosi pyykkikoneen päältä.. näitä tuntuu sattuvan, ikävä kyllä. Onneksi ei pahemmin käynyt!

Rasmus pureskelee maissinaksuja ja kurkkuakin mielellään puraisee.. tulee herkästi vaan isoja paloja. :) Oon kovin vähän vasta osannu sormiruokia antaa. TÄnään vasta ekaa kertaa annoin ruisleipää. Kiitos vinkeistä!

Neuvolassa käytiin tänään, 8kk. Lääkäri ei ilmestyny paikalle, joten uusiks menee ens kuussa. MUt pituus ja paino otettiin, ja tulos oli, et Rasmus kulkee omaa käyräänsä. Pituutta on vaan 66,3cm! Ja painoa 8kg ja rapiat. Eli yli -2 käyrällä kulkee, joten seurailua tarvii. Mut R on saanu vasta pari viikkoa puuroa, joten toivomme, että puuro alkaa pojan luita kasvattamaan!

Meillä helle ei oo vaikuttanu mielialaan. Tissi ei tosin maistu helteillä. EIkä oo kyllä kovin miellyttävää imettääkään,ku on molemmat yltä päältä hiessä. Rasmus on innoissaan koko ajan menossa järveen. Asteita on ollu jopa 26, joten oon uittanutkin masua myöten poikaa mökin rannassa.

Nyt nukkumaan, taju lähtee jo nyt. Mukavaa loppuviikkoa!
G: öljyä en oo osannu lisäillä. Vaik aika paljon menee tällä kesähössötyksellä valmisruoilla.

Toinen G: Oon vähän miettiny tuota toiseen huoneeseen siirtoa, mut ei oo oikein nyt tilaa. Ja yöllä tulee vielä noita masulleen kääntyilemisiä, et ei tää äiti jaksais rampata toisessa huoneessa... :whistle:

Iltaa...Ramu kyselikin karkeemmasta ruuasta. Meillä myös tökkii...jospa ajan kanssa helpottaa! (Tuli vaan tunne, että toivottavasti ei töki enää vuoden ikäisenä...)

Bellukka; onnistuisiko sen vakipaikan suhteen niin, että otat paikan ja jäät siitä hoitovapaalle!?! Vai onko ihan mahoton yhtälö? Mä ehkä ottaisin, kun täälläkin ja tällä alalla niitä vakipaikkoja todellakin sitten saa taas ootella... :) Toisaalta tarteeko kaiken aina olla niin varmalla pohjalle, turvaahan se tietysti tuo!

Sinimari; onneksi kaikki hyvin! :hug:

Jee, meillä on muutamanä päivänä riittänyt kahet päiväunet. Jospa hiljalleen päästäis niistä kolmista lyhyistä pois.

Leppoisaa viikonloppua!
Nipsu ja neiti ensi viikolla 9kk =)

Oikein paljon Onnea tuoreelle Rouva Blissille!!!

Sinimari, onneksi teillä ei käynyt pahemmin!

Meillä oli eka hammaslääkäri Perjantaina. Oli minusta hieman turha reissu, vaikka onkin ne kaksi hammasta, kolme on tuloillaan.
olen kuullut/lukenut samoista asioista mistä hammashoita puhui, tietysti maalaisjärkikin sanoo jotain.
Meillä ei ainakaan maistu karkea ruoka, oksennus tulee. Lääkäri sanoi ettei välttämättä tarvitse siirtyä kahdeksan kuukauden ruokiin, jollei kelpaa. Meillä ei tällä hetkellä uppoa mikään ruoka, ei edes herkku puurot. Pari lusikkaa suostuu syömään per ruokailu.

Minusta jokaisen henkilökohtainen asia milloin siirtää omaan huoneeseen. itse en vielä ole raaskinut siirtää, vaikka tiedän että nukkuisin itse paremmin. En myöskään aijo pitkään aikaan siirtää pinniksestä pois, koska niin paljon liikkuu, touhuaa, ja nousee ylös sängyssään.
Meillä seistiin pari kertaa jo ilman tukea. En ole laittanut pojalle kypärää päähän, vaikka onkin kovasti kopsahdellut, ja mustelmilla. Nyt hän on alkanut hallitsemaan kaatumisensa aikast hyvin. väsyneenä tietysti tapahtuu kaatumisia, tai innostuksissaan. Mitään vakavaa ei ole onneksi vielä sattunut. Tosin torstai iltana otti kiinni cdtornista joka kaatui viereen, siittä selvittiin vain itkulla, säikähdykselläTosin vaúnuihin ja syöttötuoliin pitää köyttää. Taaperokärryä, ja kävelytuolia on mukava työntää kontaten, tai seisten.
Mukavaa, ja aurinkoista alkavaa viikkoa.

Kiitos onnitteluista! =) Nyt on jo reilu viikko koitettu soputua uuteen identiteettiin, ihan ei vielä luonnolliselta tunnu tämä uusi nimi. Sormuksiin alkaa sentään jo tottua...

Alma oppi viime viikolla vihdoin nousemaan itse istumaan, samoin nousee nyt polviseisontaan tukea vasten ja karhukävelyasentoon. Seisomaan koittaa myös kovin jo päästä ja konttaus sujuu jo pari askelta kerrallaan, muuten menee edelleen lujaa ryömien. Onkin erittäin hupaisaa katsottavaa kun ryömintää harjoitetaan ulkona, useimmiten hiekkalaatikossa. Menee aikalailla vaatetta päivässä pesuun... :whistle: Mutta niin innokkaasti pikkuneiti jo hiekkalaatikolla touhuaa, että ei enää kyllä estääkään voi. Pienet kädet kauhovat hiekkaa ja valuttavat sitä sormien välistä, hiekkaa läpsytellään ja heitellään ilmaan ja hiekkaleluja tutkitaan ja tarkastellaan kovasti. Kävyt ovat myös äärettömän kiinnostavia, ja niitä on tosi kiva viskoa. Alma heittää kävyn (tai jotain muuta) ja sanoo "hettää" ja nauraa. Ihana tyyppi.

Sisäleikeistä Almaa on alkanut viime päivinä viehättää kirjojen lukeminen aivan valtavasti! Onneksi meillä esikoiselta jäänyt laaja varasto pahvisivuisia kirjoja joita Alma nyt innokkaasti selaa ja tutkii. Muutaman kuvan osaa jo kirjoista sormella kysyttäessä näyttää kun on useasti samoja juttuja tutkailtu. Ja auton kuvista osaa jo sanoakin mitä kuvassa on, "auto" on viime päivinä ollut oikea hittisana, ja heti kun jossain auto vilahtaa, on Alma heti kertomassa mitä on tullut nähtyä. =) Esikoinen ei ihan näin aikaisin puhetta alkanut tuottamaan, mutta Almalla tuntuu olevan sana hallussa... ;)

Sitten gallupeihin:

Alma on nukkunut isosiskon kanssa samassa huoneessa nyt toista kuukautta, ja yöt ovat aikalailla rauhoittuneet, joskin aamuisin usein ovat molemmat tytöt meidän sängyssämme... Alma nukahtaa n. klo 21, ja heräilee vielä kerran-kaksi ennen puoltayötä tankkaamaan maitoa (reilusta annoksesta iltapuuroa huolimatta), ja nukkuu sitten 7-8 saakka tyytyväisenä. Aamumaidon saatuaan torkahtaa vielä tunniksi-kahdeksi ja herää sitten aamupuurolle.

Alma syö hyvin karkeaa ruokaa, suoranaisia möykkyjäkin. Olen antanut sormiruokana naksujen lisäksi mm. leivänmuruja, vadelmia, pieniä makaroneja, (vinkki, keltaiset sydän-makaronit ovat juuri mukavan kokoisia!) kevyesti oljyssä paistettuja tofukuutioita tykkää myös syödä. Tämä on taas niitä juttuja, joissa Alma eroaa isosiskostaan, Eva kun on ollut sihtikurkku koko ikänsä ja edelleen (3,5v) yökkää tosi herkästi. Sauvasekoitinta ei juurikaan siis Alman ruokiin enää tarvita, haarukka riittää, vaikka hampaita on edelleen vain kaksi. Öljyä olen alkanut nyt ihan parin viime viikon aikana lisäämään ruokaan, ja se on saanut ruokahalun kasvamaan, vaikka jo ennestäänkin ruoka on Almalle maistunut oikein hyvin. Kasvanut on taatusti sitten 7,5kk mittojen, sillä 74cm:n vaatteet alkavat olla poistetut käytöstä kokonaan, ja 80cm:n rinnalle on jo otettu isosiskon vanhoja kasikutosia. Iso tytteli! Mihin se meidän vauva oikein on kadonnut?

Tulipa taas pitkä sepustus, hups. :ashamed:
Mukavaa viikonalkua kaikille myös meiltä!

Bliss ja Alma 9kk 2 päivää.

eli niin ne koulutkin sitten taas alkoivat. Isommat pojat lähtivät kouluun ja pikku-ukko hakee ihmeissään ympäri kotia heitä :whistle: Kesä on ollut aika helppo, kun on isommista on ollut apua pikku-ukon vahtimisessa ja viihdyttämisessä ;) Nyt ollaankin keskenään, tosin iskä on lomalla vielä pari viikkoa =)

Meillä ei myös ole enää vauvaa...koko ajan pitäisi olla vaan pystyssä jotakin tukea vasten =) *koputtaa puuta* yllättävän vähän on muksahduksia vielä sattunut...
Eilen tajusi, että meiltähän löytyy viherkasveja :D jee ja niitä on mukava repiä alas... Pitää tänään järjestää niille uusia paikkoja vähän korkeammalta ja viedä osa anopille hoitoon hetkeksi.

Mutta nyt raksalle.

Oikein mukavaa ja helteistä alkuviikkoa =)

Lauriina ja pikku-ukko 7kk1vko :heart:

unikuu108
italialaiset terveiset.
oli melkein 40 astetta lämmintä päivisin ja öisin huurua tuli suusta jonka takia sitten teukalle tuli nuha ja nurkunpään tulehdus.käytiin lasten klinikalla saamassa hengitysteitä avaavia lääkkeitä, kipulääkkeitä ja kortisoonia..ja sitten muutama päivä sen jälkeen nenäkän ei vuoda.virus oli..ja hyvin omalla vastustuskyvyllä parannuttiin.
otettiin vasta tänään syöttötuoli kun teo ei vielä liiku niin sitä olen syöttänyt lattialla.
kasvaa hyvin.sillon lääkärissä viime viikon su vaippa ja yöpuku päällä painoi noin 10400g.pituutta ei mitattu kun tarvitsivat vain kortisoonille painon.
meillä menee hyvin 8kk ruoka. ja tavan puuro myös. joskus pitää vähän haarukalla hienontaa.
sormiruokana,kurkkua,porkkanaa,vadelmia..ja ajattelin kokeilla riisikakkuja ja hedelmiä pieninä paloina. itse ei vielä edes yritä syödä.
hampaita on 4 ylhäällä edessä ja 3 alhaalla edessä.
edelleen ei ryömitä tai kontata.istualtaan tavoittelee asioita.pääsee kääntyilemään istualtaan..muttei nouse vielä itse istumaan.kova hinku liikkeelle on.tykkää paukuttaa asioita.esim isän rumpu on hittituote ja nyt sitten lusikalla pöytää..
yöllä herätään pari kertaa laittamaan tuttia suuhun.nukkumaan mennään 21 ja yleenäs herätään 8.

mut nyt menen nukkumaan..
unikuu ja teukka kohta 9kk

ps.jos haluatte katsella kuvia teukasta, niin mulla on irc-galleriassa nimimerkillä unikuu kuvia.

mikä helle, ei kohta enää jaksa olla kun ei viileetä paikkaa muualla ku ruokakaupassa :whistle:
tänään oliki aikamoinen ukonilma, ihan päällä oli, mutta silti ei ilma viilenny yhtään mihinkään, vaikka vettäki tuli ku saavista kaatamalla. :/

Siis kirjoitinkin jo tuonne palstan puolelle tuosta nukkumaan laittamisesta. Ihan tuskaa välillä.

Lisäksi ollaan niin mamman perään, että aamulla ryömitään/kontataan perässä ja kamala huuto, jos häviän näkyvistä. Siis suihkuunkaan ei pääse, ellei poitsu saa näköyhteyttä. Vessan ovikin pitää pitää auki tai alkaa kamala parku, jos sinne häviän.

Ihanaa, mutta välillä vaan niin rankkaa aikaa.

Ja vielä tuo hikisen nihkeä ilma. Öllöä. Ukkosta täälläkin oli, mutta eipä raikastanut yhtään.

Meidän jo pidempään itkuinen pikku-ukko on selkeesti muuttunut :heart: Nyt meiltä löytyy aurinkoinen leikkivä ja jokelteleva ilopilleri :heart: Voi, miten ihana onkaan...
Ehkä nuo erotuskat ja uusien asioiden oppimiset ovat tasapainossa ja poika on iloisempi ja rauhallisempi. Kunpa olisi pysyvämpää laatua tämä ;)

bliss; kävin muuten tänään ekaa kertaa siellä manhattanin kirppis-centerissä. No huh...tilaa oli ja tavaraakin, mutta vähän epäsiisti :/ Enkä mitään löytänytkään.

Aurinkoa tänään, josko huomenna taas vettä??! ;)

Lauriina ja ilopilleri pikku-ukko 8kk1vko4pv :heart:

:wave:
mä täällä pähkäilen työ- kotikuvioita...miten tekis, jäiskös kotihoidon tuelle, ku teen keikkaa vai ilmoittautuiskos työttömäksi... hankalia noi jutut, ku sit pitäis tuota hoitopaikkaa kaiken varalle jo kysellä.. ja verottaja vie kuitenki osansa, joten mikä sit lopopujen lopuksi kannattaa...
Rasmus nous eilen ekaa kertaa seisomaan pinnasängyssä. konttausta harjoittelee kovasti, mut ei vielä pääse vasta ku pari askelta ja sit asento läsähtää.
viikonloppuja!

Voi ei...Sonjalla on ollut ihan pientä nuhaa ja kurkku hieman karhee. Eilen lähti ääni ja huomasin valkosia peitteitä...Käytiin tänään terveyskeskuksessa ja se olikin SAMMASTA! Voi ei...oon ymmärtänyt, ettei se helpolla lähe. Tuli muuten nyt heti, kun on noin kuukauden ollut ilman tissiä ja pullosta juonut...en tiiä, että onko sillä yhteyttä...mutta kaikki tutit, tuttipullon tutit meni nyt kiehumaan. En oo nimittäin niitä kovinkaan aktiivisesti keitellyt. Nyt tuntuu pahalta, että jos en oo tarpeeksi hygeniasta huolehtinut. :ashamed:

Nipsu ja neiti 9kk

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu -81:
Voi ei...Sonjalla on ollut ihan pientä nuhaa ja kurkku hieman karhee. Eilen lähti ääni ja huomasin valkosia peitteitä...Käytiin tänään terveyskeskuksessa ja se olikin SAMMASTA! Voi ei...oon ymmärtänyt, ettei se helpolla lähe. Tuli muuten nyt heti, kun on noin kuukauden ollut ilman tissiä ja pullosta juonut...en tiiä, että onko sillä yhteyttä...mutta kaikki tutit, tuttipullon tutit meni nyt kiehumaan. En oo nimittäin niitä kovinkaan aktiivisesti keitellyt. Nyt tuntuu pahalta, että jos en oo tarpeeksi hygeniasta huolehtinut. :ashamed:

Nipsu ja neiti 9kk

ei niitä tuttiosia tarvitse keitellä sen jälkeen kun vauva alkaa syömään kiinteitä. Itse kyllä keittelen vielä sillointällöin, ehkä kerran viikossa. Meillä useita pulloja käytössä.

Yhteistyössä