**Maalismasut 2009** tammikuussa

myymä
Merkkaus ja muty: tuun kertomaan. Mulla on lääkäri 12.40. Oon kyllä käynyt samasta kivusta jo aiemmin lääkärissä ja sanoivat vain vauvan painavan tuohon tiettyyn kohtaan.. Mä kuitenkin ite veikkaan että mulla on tuolla sisuksissa joku "haava" tai joku arka "paise" ja joka kerta kun vauva tönii sitä tai möllöttää sitä vasten niin tuntuu tää kipu. Koska tää kipu on just sellanen kun ois tulehtunut joku kohta mihin sitten menis ite sörkkimään.
Veriarvothan multa otettiinkin jo (maksa, sappi yms...) ja kaikki oli kunnossa sen suhteen! :)
Mut nyt viimeistä tuomiota odotellessa...

myymä ja pikkuveli 32+5
 
vaikka meillä on tulossa toinen on viime aikoina alkanu pelottamaan tuleva synnytys. vai pitäisikö sanoa että alkanu jännittämään ihan hulluna. Nyt viime aikoina kun on ollut tuota aikaa miettiä. Inhottaa jo ajatuskin että JOS tämä toinenkin päätyy sektioon ei sieltä pääsekkään ihan parin vuorokauden päästä pois ja inhoan olla sairaalassa. ensinnäkin kun sektion jälkeen ei saa vuorokauteen nousta sängystä ylös ja ne muut vaivat siihen vielä päälle. 4 helmikuuta olisi synnytystapa arviointi. Pää on kyllä ihan sekasin. Pitäis alkaa tekemään jotain ettei ajattelis tulevaa..

meki huudettiin huuto.netistä turvakaukalo. Se on brio primon. Saa nähä sit minkälainen se on. Tulee varmaan vasta ensviikolla. Juu mut pitää lähtiä jotain kehittävää tekemään. :wave:

jossu ja tilli 35+2
 
Täällä ollaan tämä ja huominen saikulla. Lonkkaa särkee ja nyt on selkäkin alkanut vaivamaan. En tiiä onko syynä eilinen työpäivä vai ei. On se vaan raskasta hoidella noita vauvoja kun työasennot on mitä on,massun kanssa ei aina niin helppoa. No onneksi äippäloma lähestyy kovaa vauhtia.

chromo 32+2
 
imetysliiveistä.just nuo mitä olikos se annas joka oli tilannut nuo liivit niin mulla on tosi hyvä kokemus niistä tai siis ne on just samanlaiset mutta niissä ei ole erikseen tuota että saa auki tuon tissiosan :) eli on varmaan päällä aikalailla samanlaiset!en olis kyllä uskonut niin hyviksi vaan oli!

kohdunsuu AUKI. eli mulla oli eilen lääkärineuvola ja oli kohdunsuu 1.5cm auki..ei ollut kumminkaan vielä kohdunsuu lyhentynyt mutta pehmentynyt kyllä!muilla näin?alkaa pikkuhiljaa jänskättää synnytys! :D

istumisen jälkeen ei meinaa päästä ylös kävelemään ja sama homma sängystä noustessa!turhauttavaa ja sitte ku kyykkii niin joka kerta vihloo mahaa..pitäis siivotakkin ja muuta vaan saa nähä jääkö neki kohta miehelle..no, pikkuhiljaa hyvä tulee! :)

uimisesta olin jo lähössä viimelauantaina uimaan vaan onneksippa en sitten lähtenyt..on jo tulehdusriski ku paikat auki niin miten te uskallatte käydä?minä ite koko ajan pelkään varmaan jo vähänyli 30 viikkoa kun tullu täyteen niin että en meinaa uskaltaa käydä enää uimassa!oon vissiin vähän yli herkkähermo tulehduksien suhteen! :ashamed:

vierailusta itse tykkään jos joku sisaruksistakävis ja aina on käynyt muutama kaveri, mutta ei välttis silti sillain siellä vielä kaipais katsojia mutta sitten ku pääsee kotiin niiin sitten voi tulla melkein samantien mutta ei tietenkää kaikki kerralla =) ja mies sais olla aina vaikka siellä vaan nykyään ei saa..mummut ja papat sitten käy aina kotona ku samalla paikkakunnalla asutaan!

nukkumaasennosta: ei tääläkään meinaa sitä löytyä!kerran pitää yössä käydä vessassa ja juomassa jos sitäkä!onneksi ei oo vielä tullut sitä et ihan vähän väliä ku jollai jo on!se on uuvuttavaa! :hug: minä laitan aina tyynyn jalkojen väliin niin se auttaa jonku verran siinä asennon löytämisessä!

ensviikolla taas olis neuvola! vielä muuten neuvolakuulumisia eilesestä: pissa oli puhdas, liikkeet ++, painoa ei otettu, eikä hemppaa, sf-mitta 30, paineet 127/78

sellasta tällä kertaa!

sabine ja pikkuinen 34+5
 
Huomenta!

Taalla kanssa nukkuminen vaikeutuu paiva paivalta... viime yona kavin vessassa 5 kertaa... tosin join myos 4 litraa maitoa, joten saan syyttaa itseanikin. :LOL:

Imetysliiveista- en ole viela ostanut, ajattelin ostaa parin viikon kuluttua. Mitenka se oli, muistaako kukaan, pitiko siihen kuppikokoon lisata yksi, jos ostaa n kk ennen laskettua aikaa? :attn:

Miten sina Myrna pystyt nukkumaan selallasi? Eiko sinua ala heikottaa ja tule huono olo? Mulla taa jatti on niin suuri, etta on painanut verenkiertoa jo pitkaan, enka ole pystynyt makaamaan selallani kuukausiin. Se tulee kylla olemaan ihanaa, kun saa olla taas selallaan ja myos mahallaan, kun vauva on maailmassa! =)

Vieraista- Musta on kiva, kun sairaalaan tulee vieraita, kunhan ei ihan heti synnytyksen jalkeen tulla! =) Kotona haluaisin sitten rauhoittua pari paivaa ennen vieraita. Esikoisen ajalta muistan, etta oli hirveesti vieraita heti (tunti kotiintulon jalkeen) ja se oli vahan liikaa minulle, kun muutenkin olin ihan :eek: - mulla on vauva! Mitas ma nyt teen... :LOL:

Uimisesta- ma oon kylla kaynyt, mut mulla ei ole viela ollut mitaan supistuksia tai muuta... muuten olisinkin varmaan varovaisempi.

Paljon voimia kaikille, jotka joutuvat lepoasennossa olemaan- syysta tai toisesta ja kaikille vaivoista karsiville (varmaan melkein kaikki meista- tavalla tai toisella). :hug:

Nyt mina menen syomaan!


Latte 32+ :wave:
 
Sabine: Mulla huomattiin viime viikolla, että kohdunkaula oli lyhentynyt, ja pehmeä, mutta kohdunsuu oli kiinni. Ultralla katottiin. Lääkäri sanoi että työt, kotityöt ja kauppakassien kantaminen pitää pariksi viikoksi lopettaa, tosin äippäloman aloitinkin jo reilu viikko sitten, mut töiden tilalle kehitin kauhean siivousvimman.

Mökön kokoa seurattiin myös, tuolloin viikoilla 33+5 veijari painoi reilut 1800g, kahdessa viikossa oli tullut painoa 150g. Toki nuo on arvioita ja voi heittää, mutta pääasia on, että vaavi kasvaa kuitenkin, vaikka moni samanikäinen voipi olla jo isompi. Lääkäri totesi, ettei pienistä vanhemmista isoja vauvoja usein tulekaan. Hmm, itse olen yli 170cm pitkä, mutta kukkakeppi rakenteeltaan.

Vaja kahden viikon päästä on käännösyritys ja synnytystapa-arvio. Kumma juttu, mutta melkein toivoisin suunniteltua sektiota, vaikkakin paraneminen voi olla hitaampaa. Tuntuisi homma jotenkin hallitummalta. Olenkohan ainoa joka "salaa" toivoo sektiota?

T.Marais ja Mökö 34+2

 
heissan!
vähän omaa napaa aluks:eli eilen neuvola, rr ja pissa ok ja hb 119..mua onkin väsyttäny ja pyörryttäny mutta ei vielä tartte syödä rautaa..en muista millon ois noin "alhanen" ollu. sf oli 30 ja kun oon siitä stressannu että ei oo enä ultraa nii neuvolan täti sanoi että josko lopulle sais äippäpolille lähetteen että miten iso vauva sieltä ois tuloillaan.liikkeitä en ollu tuntenu hirveemmin viime torstaista lähtien joten sen takia neuvola uudestaan ens viikolla..mutta nyt on vaavi myskäny siitäkin eestä :D onneks sillä en jaksas mitään uusia huolenaiheita..
synnytyspelko ensimmäisen aikaan en pelänny/jännittänyt synnytystä ja uskonkin että sen takia meni niin mukavasti se..mutta nyt kun tiedän mitä se on,niin välillä jännittää kerkeekö laittaa epiduraalia yms. no pitää olla luottavaisin mielin
vierailijoista minä kun kuulun kysin piiriin niin siellä ei saa osastolle tulla muita kun mies/tukihenkilö ja lapsen sisarukset..itse oisin halunnu etttä siellä sais käydä koska aika käy pitkäksi ja koti-ikävä varmasti on.kotona sitten vierailijat otan vastaan ja kahvit keittelen mutta en mitään leipomisia haaveilekkaan.
huonoäiti fiilis täällä on sitä välillä..johtunee kun ei kerkiä samalla tavalla "hössöttämään" niinkuin esikoisen aikaan. vauva on kovasti toivottu jne. mutta nielä tuntemukset vauvaa kohtaan aika neutraalit :ashamed: uskon että tässä käy kuin esikoisellekkin eli kun nyytin sai syliin ja näki hänet niin olin täysin rakastunut. mutta siis tästä on huono omatunto kun en ole kerennyt miettimään mitään vauvajuttuja tuon rempan takia,ääh tätä on vaikee selittää
imetysliiveistä olen ostanut kahdet mutta minä pöhkö ostin vaan pienellä kasvunvaralla joten ne eivät mahdu nyttenkään saati synnytyksen jälkeen :headwall:
maidon tulosta:tuleeko/valuuko teillä jo maitoa? mulla tuli,yllätys yllätys esikoisen :) (toistanko kenties tuota sanaa) aikaan jo hyvästikkin,siis valui mutta nyt ei oo tullu ollenkaan..tokkopa tuota pystyy edes imettämään
tsemppiä kaikille vaappujille,suonikohjuista kärsiville yms:kuulun myös tähän porukkaan :)
ai niin.. tunteenpurkauksista minulla oli alkuun nuita "sokeripurkki on väärällä hyllyllä" purkauksia mutta helpotti kun: tuntui jotenkin vaikealta kertoa mikä vaivaa ja itkettää,mies kyllä kyseli mutten kehdannu kertoa(??),meni ja kirjotin miehelle kirjeen jossa kerroin kaikki niin pienet ja suuret asiat mitkä mieltä painanut ja mitä toivoin miehen tekevän (haleja yms.)..ei oo sen jälkeen tarttenu kiukutella eli minulla auttoi tuo
terveisin Angelia ja vaavi 33+4
 
tuosta maidon tulosta.. esikoisen kohalla maitoa alko tuleen jo 32viikolla, siis semmosta ensimaitoa, ja kun poika synty tissit räjähti ainaki 60 kertaisiksi!!! maitoa tuli niin ku esterin peestä.. imetin kuitenki vain 3kk. sen jälkeen maidontulo toooosi hitaasti pieneni, ja loppui vasta nyt 6vuotta myöhemmin kun tulin uusiks raskaaksi, hoormonit vissiin vähä sekasin :whistle: noh, anoppi sano että oon menny umpeen, että niin ne lehmätki tekee ku ovat tiineenä :LOL: n.2kk rtän raskauden puolivälin tienoilla oli aika jollon maitoa ei tullu ollenkaan. muuten sitä on tullu siitä esikoisesta asti ihan sillai että on voinu ruutata.. :D hormoneja koitettiin hoitaa semmosilla käsiin laitettavilla implanteilla, mutta ei auttanu.. hauis vaan alko kasvamaan niin poistatin ne.. siis implantit :D kummallista sitenkin että en juuri omista tissejä.. saas nähä kasvaako kuppi koko taas 70a:sta 85D:hen.... :LOL:
 
mulle ei lääkäri kieltänyt mitään vaikkka olikin jo auki..sanoi vain että eihän se haittaa jos tässä vaiheessa alkaiski jo supistuksia jonku verran,...onneksi ei kumminkaa niitä oo tarvinu kärsiä ainakaa vielä..

ei mullakaan tuu maitoo..ei oo tullu kellekkää mutta sitte ku puristaa nin sitte pikku tippoja..oon imettäny silti aina kun vauva täyttäny 8kk!

marais onko sulla esikoinen?kun ovat aina varoivaisempia sillon jos pehmenee paikat aikasemmin ku normaalisti..uudelleen synnyttäjille se on vissiin aika normaalia jos pehmenee paikat aikasemmin!ainakin lääkäri mulle niin sanoi!
 
Moikka!

Muty, osuit naulan kantaan tuossa huono äiti -fillis -gallupissa. Tänä aamuna fiilis kohdistu tuohon esikoiseen, kun oon koko aamun ollu niin väsy, etten oo jaksanut tehdä mitään. Laitoin vaan pojalle boxilta pyöriin nalle puhia ja tomi traktoria, et saan itte olla rauhassa. ja sit tuli huono fiilis kun en edes ulos pojan kans lähtenyt. Mutta kun ei jaksa! Ja pitäis töihinkin vielä tänään mennä. Useimmin se huonoäiti-fiilis kohdistuu kyllä tuohon tulevaan vauvaan. Eilenkin tajusin etten ole edes vauvakirjaa vauvalle vielä hankkinut. Esikoisen aikaan, olin jo täyttänytkin kirjaa tässä vaiheessa.

angelia, ei tule täälläkään maitoa. Ja tuskin tuleekaan...

fazerinan tunteen purkaus kuulosti kovin tutulta. :LOL:

sabine, mä olen kyllä käynyt uimassa edelleen noin kerran viikossa.

Kukas siitä hiivasta valittelikaan? Mä luulin jo päässeeni eroon koko hemmetin hiivasta, mutta nyt se vissiin tuli takas... todella ärsyttävä ja kutiseva vaiva!

Metsälauha; kiitos selvityksestä tuossa kelan jutussa. Mieskin mulle eilen sanoi että tuo taitaa tarkoittaa niitä matkakuluja ynnä muita, mutta en uskonut sitä. Nyt kun kuulin toisen samanlaisen mielipiteen, niin uskon et mies oli oikeessa. :D

Nukkuma-asennosta, mä en oikein osaa nukkua kyljellään. Nukun semmosessa puoliks mahallaan puoliks kyljellään asennossa. Ja välillä nukun selälläänkin.

Mut nyt on pakko mennä laittaan poikaa päikkäreille.

marza ja minimuru 32+2
 
Moikka! Joo, mulla on kyseessä esikoinen ja varmaan rehkimiskielto johtuu osaksi siitäkin, kun lääkärissä kerroin, että parin viime viikon aikana on kävellessä vihlonut kohdunsuun tietämille. Paitti että nyt vihloo levossakin... Vainoharhaa ? :) Olen myös kuullut, että uudelleensynnyttäjillä avautuminen olisi usein aikaisempaa. Enää en jaksa panikoida, kun on jo melko turvalliset viikot meneillään. Vähän kyllästyttää tosin, kun sekä äiti että mies ovat nyt soitelleet, että olethan nyt varmasti levossa?? Henkinenkin lepo olisi tärkeää ;)

 
Heissan!

Kävin tänään kaupungilla ostamassa pari vauvalahjaa :) Olipa söpöjä vaatteita.. Mulle on syntynyt siis 2 pikkuista serkkua tammikuun aikana, tyttö ja poika. Varmaan aika uskomaton fiilis tuon pikkuisen pojan vanhemmilla kun ovat vajaa 10 vuotta haaveilleet omasta lapsesta ja eilen illalla syntyi sit poika. Kuulemma aivan luomu yllätys oli :)

Synnytys jännittää aika ajoin. En varsinaisesti pelkää, mutta jännitän kyllä. Samoin huono äiti fiilis kolkuttelee lähes päivittäin sekä vauvasta että tytöstä. Vauvasta miettii, et on kyllä ihan hullun hommaa kun on kohta kaksi ihan hoidettavaa kotona. Et kyllähän helpommallakin pääsis. Ja tytöstä on kasvanut aikamoinen sisupussi ja mulla on niin huonot hermot.. Ja silti likka jaksaa vaan hymyillä äitille..

Noista imetysliiveistä jotka ostin ei oo vielä omaa kokemusta noista luukullisista. Ne on aika pehmeät ja joustavat. Käyvät varmasti ainakin koti/yö käyttöön. En sit uskalla lupailla kuin tukevat on jos on kunnon melonit.. Mut huippu juttu niissä on ainakin konepesu :)

Maidon valumista ei oo ollu tässä eikä edellisessä raskaudessa. Silti imetin tyttöä tämän raskauden puoliväliin asti, eli tyttö oli n. 10kk ku lopetin. Mulla maitoa tuli ensimmäisen kuukauden ajan vaan sen mitä tarvi. Sit n. kk synnytyksestä sitä alkoi tulla ylikin, mutta tasottui taas pian vaan vauvan tarpeisiin. Mulla maito virtasi vissiin aika hitaasti. Tyttö aloitteli sillon 8-9kk ikäisenä pullon maistelua ja kaikista noista perus pullotuteista tuli aivan liikaa :) Sit tyttö oppi juomaan aventin hitaimmista tuteista kun vähän harjoitteli.

Hiiva on näköjään meilläkin kyläilee vähän turhan usein.. Ja sen saa todellakin työllä ja tuskalla häätää joka kerta pois. Taas ois apteekkiin asiaa..

Nyt syömään..
 
myymä
Lääkärikuulumiset:

Eli ylävatsakipujen takia siis menty nyt työterveyslääkärille, joka kirjoitti nyt sitten 2 viimeistä viikkoa sairaslomaa, eli toisinsanottuna äippäloma alkoi just nyt! :eek:
Kivut ei tietenkään selvinneet mutta sain ajan ylävatsa ultraan huomiseksi, jossa tarkistetaan ettei olisi vain sappikiviä. Kuulostaisi kuulemma siltä? Kääks..
Ei siinä sinänsä mitään, mutta joudun olemaan 6 h syömättä huomenna päivällä! Eli siis 10-16... voi luoja mitähän siitäkin tulee..

myymä ja pikkuveli 32+5
 
Pikaisesti taas naikkarin punkasta:
Eilen meille syntyi klo 22.04 herra A 2075g ja 44cm ja perään 22.05 neiti B 2080g ja 45cm. Molemmat vastasyntyneiden valvontaosastolla, hengittävät itse ja yhteisessä avosängyssä läpöpatjalla lepäilevät. Poika syönyt osan tuttipullosta ja loput nenämahaletkulla, tytöllä pelkästään letkulla kun saa happea ylipaineella ainakin tämän päivän.
Supistukset alkoi ennen kuutta ja tiheni ja kipeni aika nopeasti. Kasilta ollaan kirjauduttu sisään, vartin yli lääkäri tutki ja kohdunkaulaa oli jäljellä 12mm. Tuntia myöhemmin olin 3cm auki ja lähdettiin leikkaussaliin. Kaikki sujui hienosti ja kohtu on jo supistunut navan alle.

Lisää myöhemmin, nyt torkut..

BiaBia ja lapset
 
Oikein paljon onnea BiaBialle :flower:

Hui, tästä onkin vierähtänyt oikein kunnon tovi kun olen viimeksi tänne kirjoitellut saatikka lukenut.. millään ei jaksa ihan kaikkea 37sivuas lukea mistä olette keskustelleet..

Omaa napaa:
Oulussa tuli viime viikolla käytyä perinnöllisyyspolilla yms. tarkempia tutkimuksia varten tuosta huulihalkio asiasta.. edelleenkään ei saatu näkyvyyttä suulakeen. Joten varmana diagnoosina on toistaiseksi toispuoleinen huulihalkio.
Muuten kaikki vaikutti normaalilta, sikiö vastasi viikkoja 32 kuten pitikin.. Lapsivettä oli alentunut määrä,mutta ei kuulemma hätää! Painoarvio 1828g
:D

Häpyluu on ollut aivan sairaan kipeä kun liitoskipuja ollut.. kylkeä ei sängyssä pysty kunnolla kääntämään kun sattuu niin pirusti ja naksuu vaan paikat..

Eilen oli myös neuvola:
RR 137/77
paino oli tippunut 124/vko
Sikiön syke 150, RT, liikkeet +
SF oli 32, mitä ihmettelivät siellä ja ottivat verensokerin paastoarvon joka ihan normaali.
Mistä lie sit johtuu että oli nuin korkea SF, sikiön paino kuitenkin ihan normaali ja ei diabetestä yms.

Äiti soitti tänään ja kertoi pikkuveljelläni olevan parvorokko.. ei muistanut että olenko sairastanut pienenä,joten menen käymään verikokeissa jossa se selviää.. en tosiaan ole tietoinen että onko siitä haittaa näin raskauden loppuvaiheessa..
HU soitan asiasta neuvolaan.

Pienokaisella on vain kehto ja vaatteita valmiina.. Kiitrettä kun en ole pitänyt, ens viikolla alkaa sitten loppujen tavaroiden hankkiminen.. kahdet vaunut ja pinnasänky on tiedossa,sekä punkka. Hoitopöytä on sellainen josta en nyt ihan varmuudella tiedä millaisen hommaisi. Kun välttämättä säilytystilaa ei tarvis siinä olla olleskaan.

Toivottavasti sitä jaksais nyt tästä lähin ahkerammin tänne kirjoitella..nolottaa ihan

Voikaahan kaikki paksusti,niin täälläkin tehdään :)

Linda ja vaavi 32+4
 
BiaBialle onnea ja pikaista toipumista :flower:

Mimmukka meillä on varattu yhteensä kahdeksalle äidille aikaa tutustumiskäyntiin puoli tuntia.. |O

Muty haluaisin kanssa mennä uimaan, mut joulukuussa kun oli niin paljon supistuksia, päätin että menen sitte vasta vauvauintiin. Vesijuoksua olen joskus kokeillut ja tuntuu ilman tätä mahaakin aika rankalta lajilta, eli en uskalla, jos hallilta lähtiessä alkaakin taas supistaa..

Halfcafnonfatlatte mulla varmaan vaikuttaa nukkuma-asentoon, että maha on aika pieni, viime neuvolassa sain painoarvioksi 1500 g, eli keskikäyrää mennään ja viikkoja oli silloin 31+3. Möyriäinen on niin alhaalla, ettei maha sen takia kasva ja talvitakin alta koko mahaa ei välttämättä edes huomaa.

Angelia maitoa on alkanut tulla, mutta ainoastaan pari tippaa, niin etten heti edes älynnyt mitä tapahtuu

Zoe-F en kanssa osaa jännittää synnytystä, aiemmin hirvitti koko ajatuskin, nyt vaan odotan pääseväni eroon tästä keilapallosta. Lähinnä nyt mietin, jos jotain meneekin pieleen synnytyksessä tai jos se käynnistyy liian aikaseen, kun en osaa olla yhtään paikallaan. Sairaalakassia olen miettinyt, mut se on vielä 'minkähän kassin otan että kaikki mahtuu' -asteella :ashamed:
 
BlaBlalle ja pikkuisille uubberonnittelut!!! :heart: :flower:

Tajusin just että eilen aamulla ja tänä aamuna supparit tulivat täsmälleen samaan aikaan. Tosi kipeinä nimittäin, koko selkä oli ihan ar, miten sen sanois. Eilen kivut olivat tosin lievemmät mut aamulla tilanne oli toinen. En voinu liikkuttaa kättä ku sattu niin ****eesti. Aloin tekee merkintöjä noista supistusajoista. Jos nyt seurais vähän tota tilannetta.

Oma pää on voinut ok tänään, lääkkeet saatu kaappiin hätätilanteita varten ja voin turvallisin mielin nyt olla kotona ilman että on pelko persiissä.

Perjantaina vois tilata tuon rintapumpun ja muutama juttu tuolta BabyStylestä. :)

Rinsessa on potkinu eilen niin paljon että meinas tulla semmone olo että apua. :D

muoks. Vielä maidosta, vai kirjoitinko jo tänne aiemmin. No ihan sama, siis tulee nyt ihan lorona välillä ja nukkuessa aika paljonkin edelleen. Jos kohta pääsis vauvaki käyttämään sitä maitoa. Hihii

Mömmis & potkija 32+3 :heart:
 
BiaBialle ja vauvoille tuhannet onnittelut! :flower:

Olin tänään siellä äitiyspolilla tarkastuksessa. Onneksi mies pääsi mukaan, olisin hermoillut ihan liikaa yksikseni. Ekaksi mitattiin verenpaine ja otettiin pissanäyte, molemmat OK. Sitten tohtori tuli hakemaan meidät opetuspolille. Mukana oli kolme kandia, joista yksi sai myös tutkia. Ekaksi tohtori ja kandi tunnustelivat vatsaa päältäpäin, sitten kokeilivat kohdunkaulaa (kiinni ja kiinteä, 1,5cm jäljellä) ja sitten ultrattiin. Vauva on pieni, vettä on runsaasti. Vauvan kaikki mitat alakäyrillä. Meidät lähetettiin takaisin äippäpolille käyrään, jossa istuin puolisen tuntia: vauvan syke oli normaali ja tasainen, siinä 140 pintaan. Supistuksia ei piirtynyt.
Sitten meidät haettiin uudestaan ultraan, tsekattiin vauva ja istukan ja napanuoran virtaukset paremmalla laitteella ja erikoislääkärin läsnäollessa. Virtaukset olivat OK. Erikoislääkärinkin mielestä mennään rajoilla: vauva on pieni, (painoarvio 1900g) ja kasvua on seurattava ja veden määrä runsas jota sitäkin on seurattava. Muuten vauvalla kaikki hyvin, raajat ovat symmetriset ja sormia ja varpaita löytyi oikea määrä - haarovälistä ei osunut silmiin mitään ''ylimääräistä'' joten taitaa se Multeri olla pikkiriikkinen tyttö :heart: Kurkattiin 4D:lläkin ja saatiin nassukuvakin, mulla aukes hanat kun näin mun pikkuiseni niin selvästi, ihana pieni murunen. Tässä hän siis on:





Huomenna menen labraan alhaisen hemoglobiinin vuoksi ja ensi torstaina uudestaan äippäpolille, jossa ultrataan taas ja ilmeisesti tehdään se synnytystapa-arvio. Sain käskyn olla murehtimatta mistään, kun mitään hätää ei ole, ja yritän kyllä parhaani.

upupa & ihana ja suloinen Multeri 34+1
 
BiaBialle perheineen SUUREN SUURET ONNITTELUT ja pikaista toipumista mammalle! Et todella kerinny siellä kotosalla enää olemaan...

Sunnuntaina Rukalta tullessa kävimme ostoksilla Oulussa Taikapilvessä. Mukaan tarttui kantoliina, imetysliivit ja tukivyö. harmi että oli aika kiire, joten ei joutannu kattelemaan koko liikkeen tarjontaa läpi... Lisäksi tänään ostettiin käytetty pinnis harrastustutulta.

Vieraista olette keskustelleet. Itse toivon sairaalassa käyvän vain omat ja miehen vanhemmat. En välttämättä näitäkään, mutta ei henno kieltää... Molempien sisaruksia tulee varmasti myös, mutta heille ehkä uskallan sanoa, jos ei jaksa ottaa vieraita vastaan.

Positiivisia ajatuksia ja jaksua kaikille!

Kaatjuska ja Kunto 33+2
 

Yhteistyössä