**Maalismasut 2009** tammikuussa

Myrna Aika iso ryhmä sitten tutustumassa! En uskaltais ainakaan kysyä noin isossa ryhmässä mitään.. :ashamed:

Upupa Ihana kuva! :heart: Onneksi ei mitään huolestuttavaa löytynyt, vaikka pieni onkin! Olis niin ihana nähdä oma vauva kanssa tuolla tavalla!

BiaBialle Paljon onnea! Onneksi kaikki meni hyvin!! :heart: :heart:

Mimmu ja furuno 34+5
 
Eipa meillakaan ole vauvalle valmiina muuta kuin vahan vaatteita, mutta eihan tassa viela ole mitaan kiiretta! Ens tai seuraavalla viikolla mekin on aiottu menna ostoksille... =)

Toivottavasti kaikki on hyvin Mommis- ja nuo supistukset rauhoittuvat! :hug:

Maidosta- Valunut on jo useita kuukausia, valilla enemman ja valilla vahemman... Suojia en viela kuitenkaan kayta!

:hug: Upupaepops. Varmasti kaikki hyvin, jos he niin sanovat, mutta vaikea se on olla murehtimatta. Mulla taas kasvaa tosi iso vauva ja se huolettaa... Ihana kuva pienesta! :heart:

Latte 32+
 
BiaBialle onnittelut! :flower:

Kävin tänään neuvolassa. Kaikki hyvin. Vauva on kääntynyt oikein päin mahassa, toivottavasti pysyy jatkossakin. Olen ihan helpottunut. En nimittäin sitä synnytystä osaa pelätä, vaikkeivät nuo kaksi aiempaa vauvaa nyt mitenkään erityisen helposti ole ulos tipahtaneet. Sen sijaan se leikkaus aiheutti jo ajatuksena aika ikäviä tuntemuksia. Sf- mitta oli 32, mutta vauvakin on aika ylhäällä.

Tulin kotiin kaupungin kautta ja kävin ostamassa vauvalle taittoflanelleja vaippojen täytteeksi sekä pari bodyn jatkopalaa. Imse Vimse on kuulemma lopettanut noiden taittoflanellien valmistuksen, eikä kaupassa ollut kuin pienintä kokoa, olisin ostanut varuiksi jo isompaakin. Täytyy varmaan metsästää jostain sitä isompaa ennen kuin ne loppuvat joka paikasta. Tykkäsin näistä edellisen vauvan vaippailun aikaan, imevät paremmin kuin harsot, mutta kuivuvat silti nopeammin kuin muotoon ommellut sisävaipat. Piti hakemani vielä kuviollisia harsojakin pulautusräteiksi, mutta uupumus iski alaseudun vihlontojen kera joten palailin suosiolla kotiin.

Maitoa on tullut muutamaan otteeseen, ei kuitenkaan säännöllisesti. Eiköhän sitä silti vauvalle sitten tule.

Rintapumpun (Avent Isis) ostin huutonetistä, sen kun saa kuitenkin steriloitua.

Imetysliivejä katselin tänään, en kuitenkaan jaksanut sovittaa, joten jäi toiseen kertaan niiden hankinta. Toisaalta olisi kiva että niissä olisi hiukan pitsiä koristeena, mutta toisaalta eivät saisi hangata. Kaaritukia ei missään nimessä saa olla, ne painavat maitoa täynnä oleviin rintoihin ainakin minulla tukoksia. Eli ei ole helppoa valinta. Nuo mitä joku täällä oli netistä tilannut näyttivät hyvältä, pitäisi varmaan poiketa siihen liikkeeseen joka niitä täällä myi.

Metsälauha & Pyrypoika 33+5
 
Zoe täällä meillä ainakin vierailuaikana saa käsittääkseni tulla kuka vaan ja huoneeseen asti. Itsekin täytyy nimittäin tunnustaa vierailleeni vastaavalla tavalla siskoni vauvoja katsomassa ja mieheni veljen esikoista myös. On vain lähtemättömästi jäänyt mieleen, kuinka kuolemanväsyneeltä varsinin miehn veljenvaimo näytti... ymmärsin silloin olevani itse väärässä paikassa väärään aikaan. Eivät olleet erikseen kieltäneet eikä osannut käyttää omia aivoja...
 
biabialle oikein ihanat onnittelut koko perheelle vaaveleista :heart:
maidosta esikoista odottaessa tuli maitoa aina öisin. hänen kanssaan ei imettäminen onnistunut =( tyttöä odottaessa ja nyt ei maitoa tule mutta jos vähän rutistan niin sitten tulee hieman.
synnytys en niinkään pelkää sitä mutta kyllä mietityttää kerkeänkö saamaan mitään kivun lievitystä ja kuinka nopesti tulee. tyttö kun tuli puolet nopeammin kun poika ja kivut olivat sen mukaiset :/ täytyy vaan lähteä heti kun supistukset alkaa niin ei ainaskaan kotiin synnytä :whistle:
 
Upupa: Mekin oltiin äippäpolilla viime viikolla kasvukontrollissa. Tuolloin 33+5 painoarvio oli 1840 grammaa, eli aika samoissa ollaan kuin tekin. Meillä virtaukset myös ok. Käyrää ei vaavin asennosta johtuen taaskaan saatu, mut sykkeet ok. Lääkärin mukaan pienehkö, mutta ei mitään mistä kannattaisi huolestua. Vetosi perintötekijöihin, kun pieniluiset vanhemmat. Seuraavan kerran menen polille vasta 2 viikon päästä, jolloin tehdään kasvun seurannan lisäksi kääntöyritys ja synnystapaa-arvio.

Ai niin, ja BiaBialle hurrjasti onnea!! :flower:

T.Marais ja Mökö 34+2
 
BiaBialle sylin täydeltä onnea ja kaikkea hyvää pikkuisten kanssa! :flower: :heart:

Upupalla aivan lutuinen pikkuinen masussa! :heart:

Pikakuulumiset: Me käytiin eilen tarkistamassa vauvelin asentoa taas, neuvola täti ohjasi ultraan kun ei ollut varma ja oikeinpäinhän se pikkuinen siellä tälläkertaa keikkui. :) Toivottavasti olisi nyt loppuun saakka.

Niinu & itiö 34+5
 
ONNEA JA ILOA rutkasti BiaBialle sekä perheelle!!! Onneksi kaikki mennyt hyvin!!Jaksamista pienokaisten elämän alkuun kaikille :heart:

omaa napaa: kaikki hyvin ja viimeinen työviikko menossa!!Tuntuu ihanalta ja hurjalta, että enää kolme päivää ja olen äippälomalla...niin se aika vain menee kovaa, vaikka joskus syksyllä tuntuikin välillä että tulis jo se ensi vuosi :) Olo on hyvä ja kipuja ei oikeastaan kummemmin vieläkään ole. viime viikon kovan työrupeaman jälkeen alkoi kyllä väsymys painaa ja ihan alavatsassa hetkellisesti tuntui aivan samalta kuin menkat olisi alkamassa. Lieko supistuksia vai vain rasituksesta johtuvaa oireilua. Joka tapauksessa otin viikonlopun rennosti ja ei ole enää niitä tuntemuksia tullut.

vauva potkii ja mönkii kovasti, vaikkakaan luulen ettei ole energisimmästä päästä. Nyt on myös käyty neuvolan tarjoamat synnytysvalmennuksetX2 miehen kanssa sekä kerran yksinäänimetysopastuksessa. Ensi kuussa pitäisi sitten mennä synnärin tarjoamalle sairaalakierrokselle, joka kestää 2 tuntia. Kuulemma uutena juttuna käydään tutustumassa myös lapsivuodeosastoon. Luulen, että se tuo taas koko synnytystä hurjasti lähemmäs ja todentaa tulevaa...
Vauvan vaatteita ja -tarvikkeita olen ostanut sen verran kun koen pakolliseksi näin alkuun. Uskon ja luotan, että kaupasta saa lisää sitten syntymän jälkeen, kun tietää vähän mitä tarvitsee. Maidonkerääjän suhteen vielä vähän arvon, ostanko etukäteen. Olen toisaalta kuullut, että se on tosi hyvä olla mukana jo synnärillä.....

Nyt suihkuun ja jatkamaan iltaa. Oikein mukavaa tammikuun loppua kaikille!Jännityksellä odotamme kuka tai ketkä ilmoittelevat seuraavista tulokkaista tähän maailmaan :)

Genet ja pussi, 34+0
 
BiaBialle hurrrrrrjasti onnea ja samalla kärsivällisyyttä kaksosten kanssa. :heart: :flower:

Muija kuittaa lukeneeksi nämä ja ihmetttelee samalla, että jäljellä on 8 työaamua. Justhan mä oon päässyt siellä vauhtiin...... :D .

Tänään tuli jotain limatulpan oloista mutta jospa se ei vielä putkahtaisi maailmaan. Pysyis nyt ensi viikon alkuun saakka.

Muija + kevätmyrsky, oiskos viikot 33 + 3 ? "ei enään tahdo pysyä perässä"
 
BiaBialle aivan hirmuisesti onnea!

Itsellä lähti nyt viimeinen viisi työpäivää käyntiin. Hommaa on kamalasti, mutta seuraaja on onneksi oikein fiksu tapaus. Pitäisi vaan jostain repiä aikaa papereiden arkistointiin, kun mulla on kaapeissa ja pöydällä pinoissa melkein vuoden arkistoinnit odottamassa. Miten niin inhoan ja välttelen sitä viimeiseen asti :saint:

Maitoa tulee vaihtelevasti. Puristamalla tulee iltaisin tippoja, mutta välillä myös herään rintamus kosteana, kun tissit ovat valuttaneet maitoa ulos enemmänkin. Tilaamani Carriwellin liivit saapuivat jo tänään, vaikka viikonloppuna vasta tilasinkin ne. Tuntuvat todella mukavilta ja näppäriltä. Koko olisi ehkä voinut olla molemmissa yksi suurempi (nyt kuppikoko on 80D/DD ja tilasin pehmoliivit kokoa L ja Soft Touch Drop Cup -liivit kokoa M). Kyllä nämä molemmat menevät nyt päälle, mutta kovin paljoa eivät saa kasvaa maidon noustessa. (ehkä kupin ja vähän päälle?). Pehmoliivejä aion pitää tästä eteenpäin joka yö, joten täytyy käydä ostamassa näitä muutamat lisää. Onneksi ovat halpoja (12?) ja täältä löytyy myös jälleenmyyjä.

Huomenna on neuvola, mutta tuskin opin sieltä mitään uutta. Verenpaine ja pissa siellä taas vaan otetaan ja keskustellaan. Seuraava kerta kahden viikon päästä pitäisi sitten olla lääkärineuvola, joka on mielenkiintoisempi.

Kävin tänään Ikeassa ostamassa pari tarjotinta ja pahvilaatikkoa ensi viikkoa varten. Aion viedä töihin viimeisenä työpäivänä voileipäkakun ja täytekakun. Mulla on suurin löytämäni kakkukupu ennen ollut tällaisissa käytössä, mutta täytekakun kermat ottavat aina siihen reunoihin kiinni. Nyt olin kaukaa viisas ja ostin siis tarjoittimet, joille teen kakut ja lasken ne vaan kuljetuksen ajaksi pahvilaatikoiden sisään suojaan. Mahtaa olla hyvä näky, kun tiistaina lyllerrän mahan ja kahden pahvilaatikon kanssa töihin :LOL:

Veikkauksia, kuka meistä on seuraavana synnärillä vauvan kanssa?

Melita ja Samuel 33+6
 
Melita: nyt pistit pahan. Täälä on jo muutamia jotka on auennu ja määrätty vuodelepoon.... ja kaikki ei oo niin aktiivisia kirjottelijoitakaan, että ei ihan kaikkien tilannetta tiedä tarkalleen.. en ihan vielä veikkaa, mut pitääpä laittaa vähän korvan taakse ja veikkaan sit vähän myöhemmin. B)
 
moikat

huh... me tultiin pojan kanssa äsken päivystyksestä.. alkoi itkemään korvaansa ihan hysteerisena illasta eikä särkylääkekkään auttanut. no toisessa oli tulehdus.. taitaa olla ensimmäinen laatuaan jätkällä... nyt kun sitten sairastetaan niin sairastetaan ihan urakalla.. ekaks poika oli oksennustaudissa, nyt rykinyt miltei 2viikkoa ja nyt korvatulehdus :'( reppana. Itsellä kans kurkku kipee ja ääntä tulee vaihtelevasti :headwall:

BiaBialle suuret onnittelut pikkuisista!!!
:flower:

Muija: ohoh :eek: ootkohan se sinä seuraava joka siellä synnärillä jos limatulppaa jo tullut?? Mites, oliko teillä ennestään lapsia, että mimmosilla viikoilla muut syntyneet ja minkälaisia synntyksiä olleet jos on?

noista liiviestä on olut puhetta.. itsellä oli pojan imetysaikaa kahdet kaarituelliset.. ja tykkäsin niistäkoska tukivat paremmin kuin nuo tuettomat. tosin nyt olis tarkoitus ostaa myös tuettomia.. en vaan oikein tiedä mitä kokoa pitäis ostaa.. jos nyt 70-75DD-E Riippuu hirveästi liivin merkistä ja mallista mikä koko.. tokihan ne saa sitten vaihdettua jos väärää kokoa.. Mutta mitä katsoin niitä entisiä liivejä niin toiset oli anitan, kokoa 80E ja toiset triumph:n kokoa 80F!!! jestas sanon minä.. ne nyt on aivan liian isot jo ympärysmitaltaan.. ja kuppikin kyllä aivan liian iso.. sen verran sintavarustus pienentynyt vuosien saatossa kun painokin pudonnut. Noita Carriwellin liivejä olen minäkin katsellut.. ja pitänee joku pv käydä katsomassa täkäläiset liikkeet mikä siellä on tarjonta.. maksaa vaan nuo kaarituelliset ihan kivasti.. sillon kun nuo tiumph:n liivit ostin niin olivat melkei 50e :eek: eikä mulla ainakaan oo vara ostaa kovin monia..

jeh, tais tulla taas asiaa ja vähä vierestä :whistle: :ashamed:
poika uinahti onneksi vaikka mitenkään päin ei reppanalla ollut hyvä.. äitin piti silittää ja kohta halus olla yksin omassa sängyssä ja kohta huusi takas jne..
en varmaan ihan heti unta saa kun "päivystän" pojan oloa.. jos menis kirjan pariin..

danjuska ja vilma 31+3
 
Huomenta!

Raivostuttavaa herätä seitsemän aikaan vaikkei olisi mitään tarvetta. Kohtu painaa tuskallisesti kylkiluihin, en pystynyt enää makaamaan aloillani. No, aamiainen on syöty, muu poppoo lähetetty töihin ja kouluun, laskuja maksoin. Nyt juon teen ja menen sitten takaisin nukkumaan hetkeksi.

Mukavia viimeisiä työpäiviä niille joilla ne olivat käsillä!

Toivottavasti Danjuskan poika sai yönsä nukuttua. Kurjia nuo sairastelut.

Metsälauha & Pyrypoika 34 viikkoa tasan
 

Yhteistyössä