**Maalismasut 2009** tammikuussa

Paljon onnea BiaBialle ja koko perheelle! :flower:

Synnärillä saa käydä vieraita jos oma kunto sen sallii, mutta tuskinpa sinne yleisöryntäystä on tälläkään kertaa tulossa. Isä ja sisarukset saa tulla huoneeseen, muita voi sitten nähdä aulassa. Tosin toivon, että tällä kertaa kotiutuisin kohtuu pian synnytyksen jälkeen.

Synnytys pelottaa :| Esikoisen aikaan en pelännyt yhtään synnytystä, mutta sen kokemuksen jälkeen pelot on nousseet pintaan. Ensi viikolla olenkin menossa pelkopolille..

Maitoa ei ole tullut. Imetys ei onnistunut esikoisen aikaan, toivottavasti nyt onnistuisi :)

Tämä ja ens viikko enää levossa oloa, ihanaa =) Rv 18 asti olen ollut vuodelevossa/levossa ja kaipaan niiin paljon liikuntaa, tuskaa on ollut nämä viikot, varsinkin henkisesti..
Neuvolassa kaikki oli hyvin. Pää alaspäin vauva köllöttelee, on laskeutunut ja kiinnittynyt joten enää ei ole pelkoa, että kääntyisi "väärinpäin". Kohdunsuuta ei nyt tarkistettu; viimeksi ulkosuu oli auki, kanava pehmeä vajaa pari senttiä jäljellä ja sisäsuu pehmeä.

-Pauko ja Peppi 34+2
 
BiaBialle superonnittelut pienokaisista! Yllätyin ihan kuinka isoja vauvasi olivat, kummallakin painoa kertynyt oikein kivasti :) Mukavaa kuulla, että kaikki on mennyt hyvin ja olet kovaa vauhtia jo toipumassa sektiosta. Ihan kateellinen olen kun pääset jo nauttimaan vauvojesi tuoksusta :heart:

Upupa: Voi mahtotonta miten hieno kuva! Vauvasi näyttää syötävän söpöltä!

Kuka synnyttää seuraavaksi? Hmm..Mömmiksellä supistelee kyllä aika lailla ja toisaalta Muijan limatulppaa on jo irronnut...Veikkaan että jompi kumpi heistä poksahtaa seuraavaksi!

Mömmis: otatko maitoa jo talteen? Sehän säilyisi kivasti pakastettuna 3 kuukautta..

(.): Hitto kun nukuin viime yönä huonosti. Tuntuu karmeelta kun ei voi nukkua kuin jommalla kummalla kyljellä :( Lapojen alle alkaa heti särkeä ja kylkeä pitää kääntää vähän väliä. Ja sekin on oma operaationsa kun tällainen ruho kääntyy ympäri :D Vauva tuntuu olevan vaan poikittain, alapäähän taas potkiskeli eilen mukavasti...Perjantaina neuvola ja saan uuden neuvolan tätin, edellinen jäi pois... :(

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

ärrieri 32+3
 
Huomenta!

Ei voi kun yhtya sinun uniongelmiisi Arrieri! Taman kropan kaantaminen on kanssa ongelmallista ja nyt alkaa selkaakin sattua sangyssa... :| Voi kun sais jo nukkua mahalla tai selalla!

Kohta sunkin vuodelepo loppuu Pauko! =) Hyvin olet kylla jaksanut! :hug: Voin vaan kuvitella, millasta on, kun taytyy levata kokoajan.

Synnytys- hiukan pelottaa taallakin. :| Ensimmainen synnytys oli kamala, vaikkakin lopputulos on ihana. :heart:


Latte 32+ viikkoa

:wave:

 
keskiviikkoa.. (eikös se tänään ole...)

Vähän sekaisin.. yö meni miten meni.. poika torkkui ja heräsi itkemään aina ihan kamalasti.. mentiin sitten alakertaan sohvalle kattomaan muumeja että mies edes saa nukkua.. puolilta öin kannoin pojan omaan sänkyyn ja sain just torkahdettua kun alkaa taas hillitön itku.. loppu yö menikin meidän sängyssä pyöriessä |O
onneksi nukahti päikkäreille.. kuumetta nostaa ja muuttui taas itkuiseksi.. aamun olikin suht virkku kun telkkua katseltiin ja vähän leikittiin.

Huono-äiti-fiilistä pukkaa täälläkin koko ajan :ashamed: Tuntuu että en ole pojan kanssa tarpeeksi ja lepään joka hetken minkä vaan voin.. toki ulkoillaan paljon ja touhutaan jne. mutta aika paljon miehen harteille on jäänyt töitten jälkeen pojan viihdytys.. välistä tuntuu että kun sais vaan olla omissa oloissa että kuulisi omat ajatukset jne..

Pauko: Hienoa että kohta lepo määräys ohi :)
Vitsit että teillä osalla on jo plajon viikkoja!! :D tuntuu hurjalle että on vain viikkojen kysymys kun alkaa enemmänkin maalismasuja maailmaan tulla.. itsellä viikkoja vasta 31+4 ja se tuntuu kovin pieneltä määrältä just esim. Paukon ja muiden 34+ viikoihin =) tuntuu että itsellä matkaa on vielä ikuisuuuuus.. ;)

 
Huomenet!

Kumma kun aamulla odottaa, et sais likan hetkeksi nukkumaan päiväunia niin sais jotain omia askareita hoidettua.. Mut mitä sit kun tyttö nukkuu? Tämä äiti jumittaa koneella.. :saint:

Ootteko muut harkinnu pesun kestäviä jälkivuoto siteitä tai liivinsuojia? Mulla on pestävät liivinsuojat valmiina esikolta jemmassa, mut aluksi varaudun suosiolla käyttämään kertakäyttöisiä ja niitä joissa on parhaat "kupit" nänneille.. Eivät hierrä kun aluksi se imetys oli aika tuskaaa.. Nyt oon ommellu myös muutamia kestositeitä. Ällöjä ne on, mut mun mielestä pienempi paha kuin käyttää niitä kotona kun itse sain ainakin olla täysvaipatettu 6 vkoa synnytyksestä.. Ja mua niiiin inhotti ne paperi/muovi möhkäle siteet..
 
ärrieri: Mua muuten nolottaa tää ku en edes tiedä miten maitoa kerätään talteen. Ensi ma ois neuvolassa puheenaiheena imetys. Voisin sieltä kysellä neuvoja. :ashamed: Mut rintapumppu tosiaankin lähtee tilaukseen perjantaina jos sais sen jo helmikuun aikana.

Yö meni ihanasti, ja jes, ei tullut aamupäivällä ollenkaan suppareita. Wuhuu. :D
Odottelen kuumeisesti perjantaita jolloin aion mennä ostamaan kasa lankaa ja virkkuukoukkuja ja se kauan odotettu saunailta.

Tuttipulloista kysyisin, että millaiset ois hyvät ja millaisia teillä on ennestään/valmiina?

danjuska: Täälläkin vähän kiristetään hampaita ja ollaan vihreestä kade kun muilla on jopa 2viikkoa enemmän kuin itsellä. Alkaa tosiaankin tuntua että päivät käyvät hitaalla. :D Alkaa jo pänniä tuo sanominen "Sun täytyy vaan odottaa..." Argh. Mutta kaikkein parasta onkin tässä että pitkä ja rankka odotus palkitaan lopulta.

Mömmis & potkija 32+4 :heart:
 
Mömmis Meillä oli pari ainun perus pulloa valmiina, mut osoittautu meillä turhiksi kun likka ei osannu juoda niistä. On mahdotonta ennakoida mistä vauva juo ja mistä ei. Ehdottaisin, et ostat vaikka 2 pumpun kanssa yhteen sopivaa pulloa? Ja muistaakseni Aventin pumppuun tulee pullo ja tuttipullon tuttikin pakkauksen mukana. Ainun pumppuun tais tulla vaan pullo.

:ashamed: :ashamed: Mä oon aina niin pihalla viikoista, et en muista niitä tänne edes laittaa..
 
annas80: Tossa aventin paketissa ois 2 pientä pulloa mukana. Jos niillä vaikka näin alkuun. Mietinkin just samaa että ei varmaan kannata mitään muita pulloja ostaa ennekuin tietää miten vauva suhtautuu noihin pulloihin.
 
Mömmis Nuo aventin pullot on kyllä meillä ollut ehdottoman parhaita. Tyttö imee muista pulloista tutit littanaksi kun ei osaa päästää ilmaa sinne pullon sisään imiessä. Noihin aventin pulloihin ilmaa pääsee itsekseen sieltä korkin reunan alta. Nää on ainakin meillä ollu sellaisia asioita joihin ei oo todellakaan missään aikaisemmessa elämänvaiheessa tullu perehdyttyä, mut lapsen kanssa sit käytännön pakosta :D Ja noihin pulloihin on niin monella virtausnopeudella tuttejakin.. Ja muistaakseni niihin pulloihin saa vaikka myöhemmin ostettua nokkamukin nokatkin jos haluaa :) Pärjäät varmasti alkuun noilla pulloilla.

Lisään tänne, että onneksi kaikki lapsukaiset ei oo niin kranttuja pullon kanssa kuin meidän neiti.. Toivottavasti samat pullot käy tälle uudelle pikkuiselle. uudet tutit oon ostanu vauvalle ja erottanu pikku pullot vauvalle ja isommat tytön iltavellipulloiksi..
 
Hiq
BiaBia ja perhe: Onnittelut pienokaisista! :hug:

upupa: eiköhän sielä masussa kaikki hyvin ole- suloinen vauvis! Itsellekin tuli tippalinssiin kun kuvaa katseli.

tunteenpurkaukset jne.. itku tuntuu olevan herkässä ja sekös kiristää välejä mieheen..Onneksi pikkusisko oli mun seurana su-ma niin sai juoruta ja pääsin päiväsellä keskustaan hoitamaan asioita ja mies sai ma illan "vaimovapaata". Palkanlaskija oli ilmottanut mun tulot kelaan väärin niin sai niitä mennä selvittelemään ja labrassa piti käydä. Ison mahan kanssa sai kyllä molemmissa paikossa tavallista parempaa palvelua :D Lepo on vähentänyt suppareita mutta samalla tulee olo että kai sitä jotain uskaltaisi tehdä ja sitten on taas oravan pyörä valmis. Eniten ahistaa olla ykistään vaan kotona kun julkisilla en kyllä lähde seikkailemaan (täytyisi kulkea oksennuspussin kanssa...).

Hiiva kun lääkäri maanantaina laittoi hiivakuurille ei ollut mielestäni oireitakaan siihen suuntaa mutta nyt kun tuo kuuri on loppu niin ARG! taas tarvii apteekkiin mennä. Mulla muutenkin taipumusta hiivaan ja nyt sitten- raskaus kuulemma altistaa sille kun emättimen limakalvojen ph muuttuu ja makeaa tulee kyllä nautittua...

Koirat meillä on 2. isäntä hoitanut niiden lenkit noin raskauden puolivälistä alkaen kun tuo nuorempi on hieman villikko ja alkoi tulla liukas. Nyt lääkäri kielsikin multa koirien kanssa touhuilun liukkauden ja mun kunnon tähden. Omat vanhempani auttavat koirien kanssa paljon, samoin tarvittaessa siskoni ja miehen vanhemmat- viimeisillä tosin kissa jonka kanssa hieman ollut ongelmia ja siksi koirat ei ole heillä hoidossa koskaan ilman valvontaa. Iskä kulkee kuulemma meidän vara-avaimen kanssa nyt koko ajan siltä varalta että tulee soitto hakemaan koiria :heart:

sitten vielä sairaalakassit on nyt pakattu. Jostain syytä näen painajaisia synnärin ruoanriittävyydesta ja mun allergioista. siis mies paineli siwaan ja osti trippejä ja pilttiä mulle evääksi =) Pikkusisko osti mulle hammasharjan ja dödön sekä pikkuisen shampoopullon jo 3 viikkoa sitten ihan tätä varten. Välillä tuntuu tosiaan että tässä odotuksessa on koko suku mukana :p

Perjantaina on taas sitten neuvola ja viimeinen äippäriä edeltävä työpäivä jos en olisi saikulla. Nyt suihkuun ja sit jotain purtavaa.

Terkuin, Hiq ja Oskari
 
Sairaalakassi, ei ole tullut vieläkään pakattua. Voisin ryhdistäytyä ja alkaa listaamaan mitä tungetaan 2 eri kassiin. Vauvakassia en pakkaa nyt vielä vähään aikaan, jos en ehdi niin on sitten miehelle lista valmiina. Miten nyt minusta tuli näin laiska. :kieh:
 
Mömmis: Maitoa voit lypsää joko käsin tai sitten pumpun kanssa ja pakastaa sen esim. pusseissa. Yhden päivän aikana voi kerätä samaan (keitettyyn) astiaan maidon ja illalla laittaa sen pakkaseen. Saat varmasti hyviä ohjeita maanantaina neuvolasta.

Tuttipullot: meillä on Tommee Tippee -pullo, koska se ei kuulemma vieroita vauvaa rinnasta. Lisäksi on rintapumpun mukana tuleet Aventin pullot ja yksi Ainu-pullo.

Koirat: Meillä on niitä 3-4. Kolme on siis kotona ja tämä neljäs on yhteisomistuksessa mutta ei asu meillä. Yksi näistä hurtista on suurikokoinen ja sitä en käytä lenkillä, isäntä hoitaa sen koska muuten lentäisin selälleni. Onneksi se on muutenkin ulkokoira niin se saa pissiä milloin haluaa. Pienemmät käytän sitten lenkillä itse niin kauan kuin vain pystyn. Yleensä pidän niitä vapaana niin saavat sillä tavoin parhaiten liikuntaa.

(.): Kun nyt pääsin valittamisen makuun niin saanhan valittaa vielä? :D Hoksasin vasta tänään että muahan kutittaa ihan pirusti joka puolelta. Edellisessä raskaudessa oli sama juttu eli tuli raskauskolestaasi. Nyt jos kutina jatkuu niin perjantaina otetaan verikokeet ja mietitään jatkot sen mukaan. Pahimmassa tapauksessa jos arvot menevät taivaisiin, joutuu vauva tulemaan pihalle heti kun keuhkot ovat kypsät mutta jos tilanne ei ole paha, silloin vauva syntyy (käynnistetään tai sektio) rvkolla 38 näissä tapauksissa...Nyt toivon, että tämä on vain jotain muuta kutinaa, esim. ihon kuivuutta...noh, rasvasin ihon eikä auta yhtään. Jopa kulmakarvoistakin kutittaa :/
 
Multeri ja ylpeä äiskä kiittävät kehuista :) Tulevat isovanhemmatkin ovat kuvia ihailleet tippa linssissä. Itsekin huomaan olevani koko ajan herkempi tunteellisuuksille, itku on herkässä. Kaikki vauvajutut saavat mut herkistymään todella helposti, katsoin Junon muutama päivä sitten ja itkin melkein koko leffan ajan. Onneksi mies ymmärtää, mä olen normaalistikin aika itkupilli :ashamed:

Täällä flunssa vaan pahenee, lämpö ei nouse tuon 37,5 asteen yli mutta räkää ja yskimistä riittää. Mies on kurjemmassa kunnossa kuin minä, mulla ainoastaan nokka tukossa ja kurkku kipeenä. Ollaan juotu kuumaa mehua litratolkulla, maistuu ihan taivaalliselta :p Toivottavasti olo alkais paranemaan kun perjantaina olis miehen veljen häät ja mun ja miehen pitäis mennä maistraattiin todistajiksi.

Synnytykseen mulla on samanlainen suhtautuminen kuin Zoella: jotenkin sen muksun on ulos tultava, en voi jäädä raskaaksi loppuiäkseni. Kipua enemmän pelkään, että vauvalle sattuu jotakin synnytyksessä. Puudutuksia otan, jos tuntuu että niitä tarvitsen.

Sairaalakassi on pakkaamatta mutta ajattelin sen ennen ensi viikon äippäpolia pakata. Otan mukaan omat hygieniavermeet, imetysliivit, käyn ostamassa jonkun oloasun kotiutumiskuteiksi (tyyliin collegehousut ja -takki), isukille kans vaihtovaatekerran jos saadaan perhehuone, sitten kännykän ja kameran laturit, kamera, kirja ja ristikkolehti (btw. mulla on AINA reissuissa mukana kirja ja ristikkolehti ja viimeksi en koskenut niihin edes kymmenen tunnin lennon aikana), jotain naposteltavaa, ja tietty äitiyskortin. Meiltä on kotoa autolla matkaa sairaalalle alle 10min joten sen suhteen ei tarvitse stressata tuliko kaikki pakattua, kun voi sitten lähettää miehen hakemaan unohtuneita tavaroita kotoa. Kotiin laitan kaukaloon valmiiksi vauvalle kotiutumisvaatteet.

Hiiva ei ole ihme ja kumma kyllä tänne tullut kylään. *Koputtaa puuta kolmasti*

Kauheesti tullut tekstiä ja unohdin varmaan puolet mihin piti vastata, onko tämä nyt sitä kuuluisaa raskausdementiaa?

upupa ja suloinen Multeri 34+2
 
Hei, tänne on tullut vauvauutisia. :heart: :heart:
Superpaljon Onnea BiaBialle kaksosista!!! :flower:

Joku mietti että kukakohan meistä on seuraavana vuorossa; mä veikkaan Mömmistä. Tosin kaikkihan ei ihan hirveesti kirjoittele eikä kaikkien tilanteesta tiedä kovin tarkasti, mutta sen perusteella mitä ootte kirjoitellu, niin mun veikkaus on Mömmis. :) Samalla veikkaan että mä oon se, joka on viimesten joukossa pusertamassa vauvaa ulos. :LOL:

Synnytystä en pelkää, mutta se jännittää ehkä vähän enemmän kun ekalla kerralla. Silloin ei tiennyt yhtään mitä on tulossa, joten silloin en osannut pelätä synnytystä yhtään. Mutta nyt kun tiedän mitä on edessä, synnytys vähän jännittää.

Upupa oli saanut ihan kuvan vauvasta. :heart: Miten ne voikin olla noin tarkkoja ne kuvat.

Aventin tuttipulloja mäkin kannatan. Niidenkään ei pitäis vierottaa vauvaa rinnasta, ja maito tulee niistä hiljemmalla virtauksella kun esim. mam:n tai ainun pulloissa. Mulla on kaks aventin pulloa esikoisen jäljiltä ja ostin kaks lisää vähän aika sitten. Lisäks meillä on mam:n, nuk:n ja ainun pulloja.

Ostin sitten muuten eilen alennusmyynnistä vaaleanpunaisia vaatteita. :LOL: Mukaan tarttui adidaksen gollegeasu 10 ?, adidaksen kesäsetti (t-paita ja shortsit) 5? sekä yks yöpuku sekin 5?. Kaikki olivat kokoa 62 cm. Ja mulla on edelleen poikaolo. :LOL: Mulla on pari kaveria raskaana, niin annan lahjaksi sitten niiden vauvoille, jos meille ei tyttöä tule ja niille tulee.

Nyt pitää lähteä töihin. :(

marza ja minimuru 32+3
 
myymä
Ärrieri ja muut huonosti nukkujat: Yhdyn teihin täysin. Mun unet on täysin katkonaisia koska tätä ruhoa ei vaan helpota enää mikään!! Kääntyminen tuottaa ongelmia, on hengitysvaikeuksia, selkään sattuu, vatsaan sattuu.. Mikään ei ole hyvä. Ja sen yhden asennon kun lopulta löytää niin havahtuu hetken kuluttua siihen että on ihan puuduksissa kun makaa vain yhdessä asennossa. PLaaaaah!

sairaalakassin ajattelin pakata kun viikkoja on 35 täynnä....

Tähän hätään ei muuta kuin että odottelen siskon ultrasta hyviä uutisia. Kunhan kaikki oisi hyvin niin meidän vauvoille tulisi 5kk ikäeroa :)

myymä ja pikkuveli 32+6
 
Sairaalakassi on myos taalla viela pakkaamatta, mutta eipa mulla olis sinne viela juuri mitaan vauvalle pakattavaakaan... Miltei kaikki ostokset viela tekematta, mutta onhan tassa viela parisen kuukautta aikaakin... =)

Toivottavasti siskosi sai hyvia uutisia ultrasta Myyma! Siina teille tulisikin laheiset serkukset =)

 
BiaBia: Hurjasti onnea koko perheelle :flower: :flower:


upupaepops : Aivan ihana kuva :heart:

Pian sitten ruvetaan näkemään ihan livenä näitä pienokaisia, vaikka kuvatkin ovat nykypäivänä jo melkein kuin valokuvia.

(.) Neuvolassa käyty, oli varattu jo seuraava lääkäri parin viikon päähän, terkka pisti vielä väliin yhden käynnin, eli nyt mennään viikottain. Halusi niin, koska sf-mitta mäjähti vähän omalta käyrältään, toivotaan, ettei mitään kummempaa kuitenkaan. Toisaalta toivon, että pääsis äippäpolille vähän kurkistamaan vauvaa, mutta se selviää sitten ens viikolla.

Rv 35+3
 
olisko joku viisaampi ja tietäis kertoa miten sen limatulpan irtoamisen huomaa? esikoisen kohalla en muistaakseni edes kuullut puhuttavan mistään semmosesta....
mutta mietein et voiko sen huomata kotona vai lääkärikö sen kattoo??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
hemptu: Limatulppahan voi tulla limaisena vuotona tai vaikka kokonaisena niinku mulla.. Semmonen tumma kananmunan kokonen ja näkönen klöntti.. Ja tuli tunti ennen lapsivettä :D
ookoo.. kuulostaa hyvältä :eek: ruskea kananmunan kokonen klöntti....
eiköhän sen sitte huomaa kun on tullakseen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemptu:
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
hemptu: Limatulppahan voi tulla limaisena vuotona tai vaikka kokonaisena niinku mulla.. Semmonen tumma kananmunan kokonen ja näkönen klöntti.. Ja tuli tunti ennen lapsivettä :D
ookoo.. kuulostaa hyvältä :eek: ruskea kananmunan kokonen klöntti....
eiköhän sen sitte huomaa kun on tullakseen :D
Se ei todellakaan välttämättä tuu tuommosena kokonaisena mutta jos tulee nii sen kyllä huomaa :D
 
Kaunis kiitos kaikille onnitteluista :hug:
Paljoa en ole ehtinyt kirjoittelemaan, aika menee levätessä ja pumppaillessa ja lasten luona vieraillessa. Lapset siis edelleen täällä Nkl vastasyntyneiden valvontaosastolla. "Urho" voi hyvin ja syö maitonsa osittain pullosta ja osittain nenämahaletkulla. "Sylvi" on ollut väsyneempi, tosin tänään nukkunut hyvin kun veli on siirretty eri sänkyyn huitomaan. Sylvillä on nenämahaletku, nasaaliylipaine (joka työntää ilmaa myös vatsaan mistä syystä pelkkä maito ei riitä) ja glukoositippa. Urhoa saa sylitellä joka toisella syötöllä mutta vaipat on vaihdettu vielä hoitajien toimesta että saavat nukkua mahd. paljon. Sylviä ei saa syliin ja tänään sovittiin etten ole koskenut edes sängyssä ettei häiriintyisi liikaa, eilen ärsyyntyi kovasti kaikista hoitotoimista mikä vaikuttaa hengitykseen. Mutta katsella saa :) .
Maidonnousua odotan, olen käynyt pumppailemassa ja juonut kotikaljaa mikä auttaa oikeasti. Ehkä jo huomenna. Mutta tämän leikkaushaavan kanssa on kyllä yhtä helvettiä elo, nahka roikkuu ja vetää ompeleita, kaikki sisäelimet murjottu ja jokainen asennonvaihto tuskaa. JOs vaan saan valita ei koskaan enää! Synnytän koska tahansa ilolla alakautta, se epämukavuus jonka pissan kirvely tuo ja hetkellinen istumisvaikeus ei vedä vertoja tälle kaikki asennot hankalia ja sängystä ylöspääsy työn takana-olotilalle. Kohtu on kyllä supistunut hienosti. Ja raskausaikana haaveilin selällään nukkumisesta, nyt toiveissa olisi edes hetkellinen kylkimakuu ilman tuskia.

En paljoa jaksa istuksia enää sängyn laidalla mutta limatulppaan piti kommentoida että viimeksi tuli kirkas ja tarttuva kananmunan kokoinen möntti, tällä kertaa irtoili reilun viikon ajan osina ja loput tuli synnytyksen jälkeen vuodon seassa.
Kotona on kestositeitä kun vuoto vähenee ja vaalenee, täällä niitä pelilaudan kokoisia lätkiä. Nyt käytössä kestoliivinsuojat jotka mies toi mutta kun maito nousee otan käyttöön ne kertikset juuri sen nännisyvennyksen takia. Ei paina kun turpoaa.
Lisää lääkettä naamariin ja unille. Kiitos vielä kun elätte mukana :hug: . KOitan ehtiä taas tänne.

BiaBia ja kekkoset jo 3 päivää (33+4)
 
Heissan taas!
Itekki oon mietiskelly tuota limatulppaa, mistä sen tunnistaa jne, oon ihan ulalla koko asiasta mikä se edes on.. Pitäisihän se tietää..... Ei vaan ole uskaltanut lukea synnytyksestä paljoa kun en tosiaan kestä edes ajatusta siitä.. :ashamed:

Vauvanvaatteita on tullu pyöritettyä koneessa pari pitkää päivää, vihdoin on kaikki pestynä ja nyt voi vaan huokasta helpotuksesta, kun muuten tuntuu et kaikki mitä pitäis tehä on jäänyt niiiin viimetinkaan ettei kyl osaa itekkään tajuta! :D
Sairaalakassia ei oo viel valmiina, ei vaan oo saanut aikaseks laitettua sitä, vaikka hyvähän se olis olla jo! :ashamed: Netistä olen kyllä katsonut mitä mukaan tulee ja raskauspäiväkirjaan olen ne kirjottanut, kun muutan tosiaan sinne kiiminkiin mieheni luoksenyt lauantaina niin on sitte mukana ne, kun hän ei omista nettiä.. :( Vauvan kotiintulovaatteet on jo kyl valkattuna, kassi vaan on vielä pesussa. :p Ihan mielinkiinnosta kyselen, että onko teillä väliä mitkä vaatteet päällä vauva kotia tulee ensikerran? Kun amerikassahan oikein ostetaan tietyt vaatteet siihen tarkoitukseen, ainakin mitä nelosen "meille tulee vauva" ohjelmasta olen käsittänyt. :) Itse kyllä vähän olen valikoinut, että söpöimmät vaatteet tulee mukaan mitä olen löytänyt laatikosta :ashamed:
BiaBialle onnittelut!!!! :hug: :flower:
Kissoista kyselisin, että onko muilla kokemuksia miten kissa ja vauva sopeutuu yhteen? Itsellä olisi 2 alle vuodenikäistä TODELLA leikkisää kissaa, ne olisi tarkoitus ottaa mieheni luokse mukaan. (tosin vasta kun vauva on syntynyt, kun en voi niitä hiekkalaatikoita tyhjentää.) Arvelluttaa vaan se että miten kissat yleensä sopeutuu vauvojen kanssa yhteen ja kun on kyseessä nämä kaksi hulvatonta leikkiää, niin vähän mietityttää sekin, että luuleeko nämä kissat, että vauva on lelu?? :/ :(
Kylläpä on aika mennyt nopeasti!! vastahan me keskusteltiin alkuraskauden oireista ja uskaltaako ostaa jo vauvajuttuja! :D Toivottavasti tämän palstan porukka ei ihan kokonaan ainakaan häviä kun kaikkien meidän synnytys on ohi, teistä on ollut niin paljon tukea ja on ollu ihanaa kun on saanu jutella samojen ihmisten kanssa alusta asti, on tää vaan melkein kuin "oma perhe"! Itkuhan tässä pintaan nousee! Anteeksi nyt kun tällätavalla niiskutan! :'( :D
Tulipas taas asiaa! :) En varmaan hirveästi taas kirjoittele tänne lauantain jälkeen kun mistään en nettiin pääse, mutta yrittää voin!

Eternal-life ja rinsessa 34+1
 
Oi uusia kuulumisia BlaBla:lta :heart:

Ei sit kauan kestäny se hehkutus että ei supistelis eilen/tänään. Koko illan, tähän keskiyöhön jatkunu randomsupistelut. Olokin ihan kauhea kun puristaa kunnolla. Juon kokoajan nestettä ja sen pitäis kuulemma helpottaa, mutta kun ei niin ei. :(

Sain lisää rasvaa ja pääsee nyt sitten rasvaamaan kutisevaa masua. Anoppi kävi täällä ja suu pyöreänä sanoi että oho onpa iso maha. :D

Limatulppaa en edes halua kuvitella. Hyi, kaikenmoiset limat ällöttää ihan simona. *yääh*

Menipä eilinen päivä nihkeästi. Ja nyt ahistaa tääki päivä. Oispa jo huominen, onpahan tekemistä silloin. Haen lisää saikkua 2vk:si ennenku äippäloma alkaa ja käyn varmaan ostelemassa jtn pientä kivaa. Mm. kylpyvaahtoa ehdottomasti ja ehkä suklaatia. B)

Mömmis & potkija 32+5
 

Yhteistyössä