**Maalismasut 2009** tammikuussa

Vierailuista en oikein tiiä mikä on tämän hetken sääntö, mutta luulisin että isovanhemmat saa käydä ja myös varmaan käyvät. Muut saavat luvan tulla vasta kotona käymään sitten kun jaksan niitä vastaan ottaa.

Mulla alkoi eilen ilmeisesti ne pirun liitoskivut. Häpyluuhun ottaa aikalailla kipiää kun yrittää eteenpäin kävellä :kieh: eli tämän hetken ainut hyvä asento taitaa olla makuullaan. Eniten mua ärsyttää se kun en pääse koiran kans lenkille (ehkä enää koko odotusaikana). En oikein tiedä miten tuon koiran kans pitäs toimia kun ei mieskään oikein lenkkeilyttää sitä ehtisi...
Eli kysymys kuuluu Miten te koiran omistajat hoidatte koiranne lenkitykset ym. kun itse ette siihen kykene?

minde 31+4
 
http://www.positiivarit.fi/Content.aspx?0f7837f7-0424-4b00-8f2f-000f37ff6042 Tuolla on jotain vauvarunoja. Laittakaa muitaki linkkejä vauvan syntymis runoista :)

Kotiuduttiin pojan kanssa reissusta.. 2 yötä papalla ja 1 mummulassa. kivaa oli. Väsyttää koko ajan.. IHAN koko ajan..

Imetysliivejä mulla on neljät. Niitä ilman en edes haaveilis imettämisestä se tuli koettua esikoisen kanssa. Samoin on kyllä aluspaidan kanssa eli h&m imetystoppeja on kaksin kappalein ilmestynyt kaappiin. Esikoisen aikaan tein yhdestä topista imetyspaidan kun leikkasin siihen molempien tissien kohdalle n. 15-20cm korkeat railot niin päällypaidan pystyi nostamaan imetyksen ajaksi edestä mutta maha ei silti ollu paljaana.

Eeeva ja Äppä 34+3
 
Sairaalavierailut sopivat mulle paremmin kuin vierailut kotiin. Täällä on sairaalassa vierailutunti, jolloin saa käydä tervehtimässä äitiä ja vauvaa. Isä saa toki käydä muuhunkin aikaan, mutta kun meillä on nuo kaksi lasta jo ennestään niin tuskin pääsee. Minä en taas oikein kotiin jaksa ketään alkuaikoina ottaa. En ole pariin viikkoon aiempien synnytysten jälkeen pystynyt istumaan (tikkejä ihan reilusti kummallakin kerralla), joten on kivampi maata siinä sairaalan sängyssä kun vieraat tulevat. Siivota en ihan kauheasti jaksa ja miehen mielestä on aina siistiä vaikka rojua olisi lattiasta kattoon koko kämppä täynnä -> "Eihän täällä mitään siivota tarvitse!" Mä ahdistun jos sellaiseen sotkuun tulee vieraitakin vielä. Ja kotonahan niille pitäisi olla jotain tarjottavaakin. Sitten kun synnytyksestä on kulunut pari viikkoa ja olen taas voimissani (toivottavasti), saa tulla kyläilemään.
 
Imetysliiveistä piti vielä kommentoida. Niitä on kyllä kahdet edellisen imetyksen jäljiltä, mutta katselin juuri toisia, että alkavat olla niin onnettomassa kunnossa etteivät kelpaa kuin hätätilassa. Pitäisi siis ostaa ainakin yhdet lisää, kahdetkaan eivät olisi liikaa. Toppejakin voisi harkita, mutta niitä ehtii katsella myöhemminkin, liivit on pakko saada ennen synnytystä, niitä ilman en pärjää.
 
Zoe-F Eli tosiaan perjantaina olin taas siellä helmikorukurssilla pikkusen reilun 3 tuntia ja sit vielä eilen toiset 5 tuntia. Eli erilaisia koruja siellä pikkuisista helmistä väännetään (kaula- ja rannekoruja, korviksia, sormuksia ym.)
Tässä muutamia esimerkkejä, siitä mitän oon tähän asti saanu aikaan. Kuten kuvasta näkyy, niin osaan koruista oon laittanu jo lukotkin ja osa on taas enemmän tollasia harjotuskappaleita.



Kyllä oli eilen hieman silmät sirrillään ja selkä puuduksissa, kun sen viiden tunnin jälkeen lähti sieltä kurssilla, mut tosi kivaa se silti on. Mä muutenkin oon aina tykänny näprätä kaikkee tollasta pientä kivaa. Ristipistotyöt muun muassa on kans mun suosikkeja ollu aina. :)

Sairaalavierailuista Mä luulen, et mulla tulee olemaan aika vilinä siellä vierailuaikoina. Ja ainakin nyt tuntuu, et se ei tuu mua haittaamaan. Kun tiedän sen kuitenkin jo näin etukäteen. Miehellä kun on tosi iso perhe ja ne kaikki jostain syystä odottaa tätä meidän pienokaista syntyväks tosi kovasti. Miehen sisko on kanssa nyt viimeisillään raskaana, laskettu aika n. kuukauden päästä ja silläkin esikoinen tiedossa. Silti meidän vauvaa odotetaan paljon kuumeisemmin. Jotenkin vähän outoa...
Mun puolen sukulaisetkin, ainakin lähimmät, haluaa varmaan tulla jo sairaalaan kattomaan. Mut sieltä en odota kuitenkaan sellaista ryntäystä kuin miehen puolelta. :D

(.) Eilen illalla oli aika tukala olo, ku ötökkä tunki koko ajan ittensa kauheen ylös tonne kylkiluiden alle. Kauhee muhkura oli vähän väliä aina jommalla kummalla puolella. Kyseessä oli siis varmaankin vauvan peffa, koska ainakin maanantain neuvolakäynnillä ötökkä oli raivotilassa. Välillä taas liikkuessa vauva painaa ihan hirveesti jo tonne alapäähän ja alkaa vihloo niin, että ei meinaa kävelystä tulla mitään. Mitään kävelylenkkejä on siis aivan turha enää kuvitella tekevänsä, mut onneks toi vesijuokseminen on onnistunu vielä oikein hyvin. Täytyy siis huomenna suunnata taas kohti uimahallia... :)

Tällä erää ei muuta kuin sunnuntain jatkoja kaikille!

Hendu ja ötökkä 33+0
 
Oysissa taitaa olla se vierailuaika joka päivä.. Kunnioitan sitä ja toivon todella että muutkin kunnioittaa. Jos 3 henkilöä on samassa huoneessa ja kaikilla ramppaa koko ajan vieraita niin mitä siitä tulee.. Niin paljon kauhujuttuja kuullu ku imettää yrittää nii outo äijä tuijottaa vieressä tissejä eikä ole yhtään omaa rauhaa ym.. MEITÄ KUN ON MONEEN JUNAAN JA ASEMALLEKKI JÄÄ! Sitte se miten vieraita käy kahvilassa tai yleisissä tiloissa niin sille ihan sama, mutta huoneessa ois kiva kun saisi olla rauhassa. Ite en toivo sairaalaan vieraita ku ehkä miehen, esikoisen ja äidin..
 
Zoe-F. Teet kyllä todella mahtavan näköisiä kuvioita. Itselläni ei ole taiteellisia lahjakkuuksia piirtämisen suhteen, mutta numeroita pyöritän senkin edestä. On siinä tarpeeksi meikäläiselle kaarta ja suortuvaa :LOL:.

Sairaalavierailuista Esikoisen aikana olin sitä mieltä, että kukaan muu kuin isä ei saa tulla laitokselle. Kuitenkin sinne sitten tunki raivostuttava :headwall: appiukko. Äitini sai mielellään tulla käymään, koska meillä on ollut hänen kanssaan mutkia matkassa useana vuonna. Mutta tilanne on onneksi korjaantunut. Viina on ollut suuressa roolissa lapsuuden kodissa, joka on tehnyt paljon tuhoa. Mutta onneksi äitini on selvinyt sen vaikutusvallasta ihanan uuden miesytävänsä avulla. Kiitos siitä :flower: . Tämän takia olin onnellinen, kun tuli laitokselle katsomaan pientä prinsessaa.

Nyt lapsen syntyessä toivon, että mieheni ja tyttäreni tulevat käymään. Muut saavat tulla vasta, kun ollaan kotiuduttu. Sillä haluan mielelläni saada palautua suhteellisen rauhassa ennen kotiutumista. Pitäköön muut kuinka omahyväisenä, mutta itseäni aion ajatella. Meillä isä ja sisarukset saavat vierailla milloin vaan. Mutta muut saavat sitten vierailla kello 17:00-19:00 välillä.

Olo on ihan ok. Neuvola on muutaman viikon päästä ja saa nähdä kuinka hemppa on noussut. Nyt olen siis rautakuurilla. Rauta vaan laittaa aamuisin yökkäilemään. Pakko ottaa illalla, kun masussa on jo jotain ruokaa enemmän. Niin ei tule kaikki ylös :ashamed: .
Muutaman kerran on alapäästä nippaillut tavallaan sisältä, ei vaan tunne nivusissa. Liekö kohdunkaulan avautumista / pehmenemistä tms. En tiedä, kun esikoinen tosiaan käynnistettiin.

Jaahas, pitänee varmaan mennä laittamaan saunapäälle, kun ollaan päivä ulkona neidin kanssa touhuttu. Ei ole kolmeen päivään suostunut päikkyjä ottamaan, nyt sit äsken sammui kuin saunalyhty sohvalle. Huilikoon hetken, niin jaksaa olla sitten vielä muutaman tunnin hereillä ennen nukkumaan menoa.

Jadekettu+masuasukki 31+1
:heart:
 
Vauvan syntymärunoja tässä linkissä rutkasti..: http://kaksplus.fi/keskustelu/t434878

Onko muut hoksanneet että 13.pv perjantai sattuu maaliskuulle? :D Mua naurattaa ja hirvittää ajatus.. Minun tuurilla vauva päättää syntyä just silloin.

Niinu & itiö 34+3
 
Sairaalavierailut ei varmaan haittaa mua ollenkaan. Tyksin vierailuaikana oletan, että mun vanhemmat ja sisarukset perheineen sekä miehen vanhemmat ja veli tyttöystävineen tulee ainakin käymään. Lisäksi mun paras ystävä on tervetullut katsomaan vauvaa, kunhan on vaan Suomen kamaralla silloin. Muut tulevat varmaan vasta kotona. En silti kotiin halua heti vieraita, vaan kotona ollaan pieni perhe aluksi rauhassa. Helpompi ne vieraat on sairaalassa ottaa vastaan vierailuaikana, kun huonekaverin vieraat on varmaan kuitenkin jo häiritsemässä rauhaa.

Tilasin ne Carriwellin liivit sitten netistä. Löysin myös jälleenmyyjän Turusta ja ehkä haen sieltä sitten ainakin toiset pehmoliivit, jos tuntuvat sopivan mulle. Muutamat imetystopit pitäis myös hakea, kun tajusin ettei mun vaatevarasto ole oikein imetysystävällistä. Ei huvita nostella paitaa kokonaan pois mahan edestä tai väkisin venyttää kaula-aukkoa imettämistä varten.

Mun olo on tänään ollut entistä tukalampi tuosta rintojen alta. Maha kun kasvaa kylkiluiden päälle ja iho tuntuu olevan tulessa. Ainoa asento, jossa alue ei satu, on selällään makaaminen ja se asento on taas muista syistä epämukava. Mä en tiedä miten tän kanssa tulisi olla, kun tiedossa on enemmän ongelmia mahan kasvaessa vaan isommaksi. Rintaliivejä ei kestä käyttää, mut ehkä kuitenkin huomenna on ne töihin laitettava :kieh: Mutta sitten saa taas kärsiä illalla.

Melita ja Samuel 33+4
 
Helmikuussa on kans 13.pv perjantai.. Se kummitteli mulle myös esikoisen kohdalla kun kävin synnärillä väärän hälytyksen 13.pv perjantai. Poika sitten syntyi 15.pv sunnuntaina :) Nyt minun ovulaatio on laskurin mukaan ollu kesäkuussa 13.pv perjantai :D
 
Zoe-F Meillä oli miehen kans sopimus olla karkkilakossa joululoman lopusta synnytykseen. No mulla ei onnistunu :ashamed: Viime viikolla kun olin 4 päivää karkin tuskaan syöny kaapeista kaikkea mahdollista makeaa ja suolaista, niin totesin et tästä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Miehelle sanoin et tämän laitan kyllä hormonien piikkiin :saint:

Niin me oltiin viikonloppu Vuokatissa mun porukoitten kans ja mukavaa oli. Vähän jännitettiin, et saadaanko sunnuntai aamuna heräillä taas pakkailemaan kamoja autoon ja ajelemaan kohti synnäriä. Esikkoa lähdettiin siis synnyttämään Vuokatista vesien menon jälkeen su aamuna klo 6 :D

Tämän piti olla vaan pika luku, mut ootte niin paljon saanu tekstiä aikaan, et en mitenkään ehtiny lukea kaikkea. No jospa huomenna ehdin..

Mie ostin ekat imetysliivit sairaalasta. Olivat aivan yhtä sexyt kuin ne sairaalan verkkoalushousut, mutta ajoivat hyvin asian siihen asti ku pääsin kauppaan itse ostamaan paremmat. Tässä vähän infoa noista http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=10_11&products_id=3

Nyt ostin valmiiksi sairaalakassiin tämmöiset http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=10_11&products_id=272 Suosittelen tuommoista joustavaa kokoa aluksi. Ainakin mulla muuttui kuppikoko ajalta ennen esikon odotusta imetyksen suurimpaan kuppikokoon A->E. Ja kuppikoko vaihteli imetyksen aikanakin aika paljon. Nyt taas kuppi kasvanut ihan kivasti. Saa nähdä mikä on tulos imetysaikaan ja sen jälkeen kun nyt kuppi on huomattavasti suurempi kuin esikkoa odotellessa samoilla viikoilla. (tulipa sekavasti selitettyä)

Ja vauvaa saavat tulla sairaalaan katsomaan mies, tyttö ja ehkä anoppi kun asuu niin lähellä. Minä haluan ehdottomasti toipua ja tutustua uuteen ihmeeseen rauhassa. Imetysharjoitteluja unohtamatta.
 
Heips taas kaikille, joka päivä on kyl tullu kurkattua tänne, mut mitään itse ei ole jaksanut väsätä.. :/ Miten ootte voinu, joko muita jännittää/pelottaa synnytys? Oon ihan hermona kun pelottaa niin perhanasti, vähänkään kun ajattelen asiaa se kuvottaa ja sitä enemmän pelkään kaikkea mitä voi tapahtua.. :(

Ite kävin synnytysosastolla kokkolassa mutkan ennenaikasten supistusten vuoksi, sit kokkolasta ne lähetti mut abulanssikyydillä OYSiin parisen viikkoa sitte.. :/ Supistukset saatiin loppumaan ja tyttö sai jäädä vielä massuun, hyvä vaan niin! ^_^ Muutan tässä ensiviikonloppuna Kiiminkiin mieheni luo, lykkäs sen verran armeijaa, että saa olla paikalla varmasti pienokaisen syntymähetkellä ja sen jälkeenkin jonku aikaa ja etten mä jäis yksin.

Unettomuus on mun vaiva täällä, väsyttää mut kun vessassa ramppaaminen on niiiiiiiin joka sekunttista et ei vaan pääse uneen.. :/ Samoja ongelmia kellään?? :D

Mä haluan sairaalaan just vaan nuo läheisimmät, omat vanhempani ja miehen ja ehkä myös mieheni vanhemmat. Yhtäkään kaveria en halua sinne tuotavan.. Ystävät ja kaverit kerkeävät kyllä myöhemminkin nähdä lapsen.. Se on vaan ihan fakta..

Joku puhu tuosta hiivasta, itellä on ollut koko raskauden aikana varmasti 7-10 kertaa hiiva.. :/ Juuri kun sen on saanut pois hoidettua niin uusi on jo viikonsisään tullut.. :( Mitään kunnon syytä siihen ei ole löytynyt kuin tuo raskaus.. :/ Oma äitini kertoi (töissä synnytysosastolla), että jos hiivaa ei hoida pois joka kerta kun se raskauden aikana tulee niin se voi rappeuttaa solukkoa/soluseinämiä ja limakalvoja ja voi vaikeuttaa synnytyksen kulkua ja sen jälkeistä paranemista. Ajattelin vaan jakaa tämän tiedon teidän kanssa, että kannatan hoitamaan ne kyllä.. :)

jos sitä nyt sais unta kun viime vessavierailusta on jo pidemmän aikaa! ;)

Eternal-life ja pikkurinsessa 33+5
 
myymä
Noniin, eli huomenta vain kaikille!

Töissä ollaan ja olo on ihan hirveä. Oksettaa, heikottaa, pistää edelleen ylävatsaan... Laitoin tuossa jo pomolle viestiäkin että taitanee jäädä mun viimeiseksi päiväksi tämä. Mulla on huomenna aika työterveyslääkärille ja hän sitten saanee arvioida tilanteen mutta karmeeta tää on.

Yö meni katkonaisesti kuten normaalistikkin ja pienen pieni väsykin painaa.
Mun sijainen aloittaa tänään töissä joten ihan kiva että ehdin hänet nähdä :)

Tuskissaan...

myymä ja pikkuveli 32+4
 
hiivasta: mie olen ottanu jo kolme hiivalääke kuuria. Nyt on viime aikoina ollu ihan hyvä olla. Mulla on varmaan ollu edellisessäkin raskaudessa tuota hiivaa, mut ku se on ollu oireeton niin en oo huomannu. Sen takia synnytyskin on varmaan ollu ihan hirveää. Ei meinannu mitenkään edistyä ja lopulta minut sitten leikattiin. että jos tuo hiiva oikeastikkin vaikeuttaa synnytystä niin kannattaa se hoitaa pois.
 
Moi!

Voi mahoton mikä määrä taas tekstiä :kieh: Koitanpa kommentoida taas minkä muistan...

Sairaalavierailijoista: En osaa päättää. Toisaalta olisi kiva "saada alta pois" vierailut jo sairaalassa, kotona haluaisin olla rauhassa. Jos siellä on vierailuajat niin ehkä pyydän isovanhemmat sinne. Mies ja esikoinen toki saavat tulla mun puolestani silloin kun tykkäävät. Pitkään en ajatellut kuitenkaan sairaalassa olla.

Koirien käytöstä kyseli joku. Minä pääsen vielä itse lenkille mutta jos en pääsisi, ajaisin autolla metsän laitaan ja päästäisin ne juoksemaan sinne vapaasti. Tai sitten veisin ne koirapuistoon saamaan liikuntaa.

Imetysliiveistä: Yhdet ostin jo Lindexistä ja aion vielä ostaa 1-2 Carriwellin liivit.

Influenssasta: minä otin piikin, joten tod. näk. vältyn ko. taudilta.

Itkuhälyttimistä: meilläkin on käytössä radiopuhelimet. Niissä on pitkä kantomatka, paljon vähemmän häiriöitä kuin tavallisissa itkuhälläreissä, kanavia monta kymmentä ja mm. Vox-toiminto. Merkki on Doro.

Askartelut, käsityöt: täällä onkin paljon kaikenlaisia "näpertelijöitä", kiva! :D Taidanpa minäkin sitten laittaa kuvan omista tekeleistäni, olen innostunut huovutustöistä. Tässä kuvassa on lauantaina valmistuneet viini-/shampanjakuulerit. Ketulla saattaa olla ehkä hiukan taka-ajatuksia...



Ärrieri 32+1

 
Huomenet!

Takana levoton yö, mies on flunssassa ja yski ja kuorsasi koko yön, mä en saanut millään hyvää asentoa ja selkä on nyt ihan jumissa |O Mun piti mennä yhdeksäksi hammaslääkäriin mutta en pysty kävelemään kunnolla tai makaamaan selälläni niin peruutin sitten sen. Onneksi ei ole mitään akuuttia hoidon tarvetta, ja jos tulee vielä ennen synnytystä niin menen sitten yksityiselle.

Sairaalavierailuista olette puhuneet. Se, kenet haluan vierailemaan, riippuu ihan siitä minkälainen olo synnytyksen jälkeen on. Jos olen ihan rikkipuhkipoikki niin sitten en halua miehen lisäksi ketään. Jos olo OK niin omat ja miehen vanhemmat ovat tervetulleet, samoin iso- ja pikkusiskoni sekä miehen veli vaimoineen. Kaverit saavat tulla sitten meille ihailemaan vauvaa kunhan ollaan kotiuduttu.

Imetysliivit tuottavat päänvaivaa täälläkin, ostaako etukäteen vaiko ei, kas siinä pulma. Lollottimet ovat paisuneet koosta 75A kokoon 80D ja tuntuu että kasvavat vielä... Jää kivat kärpäslätkät jäljelle jos kutistuvat imetyskauden jälkeen alkuperäiseen kokoonsa :D

Ei jaksa kyljelläänmakuulta kirjoitella just nyt enempää, vauvakin potkii kipeesti kylkiin kun olen kauan tässä asennossa. Näin muuten viime yönä unta että synnytin ihanan tyttövauvan, oli kuin kopio isänsä vauvakuvista :heart:

upupa ja Multeri 34+0 (poks!)
 
Täälläkin kanssa kaamee olo. Heräsin supistukseen. Armoton puristus oli. Jatkunu jo toista tuntia. :| Ahdistaa vaan päivä päivältä enemmän kun tietää ettei voi tässä tylsyydessä tehdä mitään ja kavereista ei tietoakaan. Eikä tälläviikolla ole yhtään tekemistä. Aikataulu huutaa tyhjyyttään.

Mömmis & potkija 32+2 :heart:
 
Noniin.. mulle tuli sitte oikeen kunnon flunssa. Kävin eilen lääkärissä ja tehtiin influenssakokeet, mut onneksi ei ollu sitä. Kuumetta on jo kolmatta päivää ihan reilusti ja sairaslomaa sain vaan huomiseen asti. Jos siitä vielä jatkuu niin keskiviikkona pitäis hakea lisää lomaa.
Ja perjantaille mulla oli jo valmiiksi varattu aika että menisin valittamaan kaikki kivut ja säryt, jos sitte saisin tän viimisen kaks viikkoa olla jo pois töistä. Tuntuu toi meidän työterveys vähän nihkeältä tällä hetkellä myöntämään vapaita, kun taas pari kuukautta takaperin sai viikon loman pelkästään kävelemällä ovesta sisään.
 
Heippa!

Pidin taas viikonlopun nettitaukoa ja kyllä riitti taas luettavaa. =)

Jadeketulle iso kiitos tuosta veroprosenttiselvityksestä. Tosin mä en ole vielä saanut äippärahapäätöstä, koska haen äippärahaa viim. 6kk:n ajalta ja tuo 6 kk tulee täyteen vasta nyt tammikuun lopussa. Mutta tänään tuli kelalta postia. Äitiysavustus myönnetty ja nostettavissa 29.01.09. Otettiin se siis rahana. Kelalta tuli myös selvityspyyntö tulonhankkimiskuluista. Siis WHAT???!!!! Mä en taas ymmärtänyt mitään. Kirjeessä lukee:

"Olette esittänyt etuuden perusteeksi työtulonne vanhempainpäivärahaa edeltävältä ajalta. Päivärahanne määrän lakemiseksi tarvitsemme myös tiedot tulonhankkimiskuluista samalta ajalta. "

Mä en tajua mitä tuo tarkoittaa. Oonkohan vähän tyhmä vai ajattelenko vaan liian vaikeesti... :LOL: Täytyy soittaa vissiin kelaan ja kysyä et mitä ne nyt oikein haluaa.

Vierailuista olitte puhuneet. Taisinkin jo jossain ketjussa kertoa että meillä kävi sairaalassa esikoista katsomassa 18 vierasta! Ja se oli aivan liikaa. Ketään ei erityisesti kutsuttu, mutta ei kielletty ketään tulemastakaan. Yhden päivän kaytännössä katsoen istuin päiväsalissa ja vieraat vaan vaihtui. Nyt en halua sairaalaan muuta kun lähisukulaiset, eli isovanhemmat ja meidän molempien sisarukset. Tosin niitä ei kyllä varmaan mikään sais estettyä tulemasta vauvaa katsoon. Kotiinkaan en halua kauheeta laumaa, kun meillä on kuitenkin tää väliaikainen kämppä ja niin pieni ettei tosi oo. Luulen et me mielummin lähdetään vauvan kanssa liikenteeseen, enemmin kun ollaan kotona vieraita vastaanottamassa.

Imetysliivit mulla on esikoisen jäljiltä olemassa. Olisko ollu päällä alle 10 kertaa. Tuskin niitä tuun nytkään tarvitsemaan; on vaan vahvasti semmoinen tunne ettei maitoa tälläkään kertaa tule.

Koiran ulkoilutus meillä sujuu niin kuin ennenkin. Ainoastaan lenkit on lyhyempiä. Meillä on miehen kanssa sopimus, että se käyttää koiran aina aamulla ennen kun lähtee töihin ja mä sit käyn päivän aikana jos pystyn ja ehdin, riippuen vähän mihin aikaan meen töihin. Ja jos en pysty niin mies menee sit kun tulee töistä. Illalla on sit mun vuoro mennä koiran kans lenkille, sillä välin kun mies nukuttaa poikaa.

Oma olo on edelleen ihan hyvä. Ei ole mitään suurempia vaivoja tai ongelmia. Yötkin saan nukkua suht rauhassa, mitä nyt kerran joudun herään vessaan. Vauva potkii päivittäin tosi paljon ja tunkee påeppuaan mun kylkeen. Työpäiviä olis vielä 14 ja nyt ainakin tuntuu siltä et oon loppuun asti töissä. Mulla muuten alkaa äippäloma 13. päivä perjantaina. :LOL:

marza ja minimuru 32+1
 
Mulla on tainnu kokoajan olla tosi hyvää säkää kun oon yöni nukkunut. Yleensä nukun noin 10 tuntia enkä joudu kertaakaan käydä vessas. Aamuisin saatan havahtua ku mies lähtee kuuden jälkeen töihin ja jos illalla oon hirveesti juonu voin siinä välis käydä vessassa, mut sammun taas totaalisesti ku sänkyyn pääsen. Osaako joku sanoa onko selällään nukkumisesta jotain haittaa? Muistelisin et oon siitä jotain sellasta joskus lukenut... Nukahdan yleensää aina vasemmalle kyljelle, mutta usein herään juuri selältä.

Mömmis mulla on vähä sama tilanne, et aikaa on AIVAN liikaa. Kyllä sitä jotain hommiakin ois, mut ku ei oikein kroppa enää anna periksi... Onneksi edes huomenna on perhevalmennus ja keskiviikkona synnärille tutustuminen ja samalla käydään rautakaupois kattomas uuteen taloon wc-kalusteita yms.


minde 31+5
 

Yhteistyössä