**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 2.

Myymä: Meilläkin lähti perjantaina tilaus, vissiin joulukuun puolella saapuu, tiedä noista. :p
Huh, olipa eilen myräkkä ulkona. Käytiin miehen kanssa joulukauden avajaisissa. Raketit paukkui ja ihmisiä massottain. Illalla oli niin ihanaa sängyssä makoilla kun mies tunnusteli vauvan potkuja. Tunsi jälleen kerran. :heart: Lauloikin sen jälkeen Jamie Cullumin Lullaby-biisiä. Awwwss :heart:

Mömmis ja potkija 23+2

manantainta teille!

onko kellään selkä ongelmia? minulla on aivan kauheat. lonka niin kipeä että en pysty kävelemään enkä istumaan kauan, sama on seisomisen kanssa.

eilen piti käydä edestakasin töihin kun mies vei takasin lainatavaroita ja minulla tuli kyyneleet silmiin kun tuli töyssy tai muuta vastaavaa. ja keskiviiikkona pitäis mennä töihin. huhu....
ja sitten tänään pitää vielä hoitaa esikoista kotona, kauhea 3 veen uhma.

mutta nyt menen tappelemaan hänen kanssa että hän saa vähän raitista ilmaa, hänkun haluaisi vaan katsoa tv:tä

:wave:

Hyvä, että löytyy fiksumpia valistamaan. Vaikeahan se on tietää sektioista tai muustakaan, kun enimmistä kokemuksista on suvussa aikaa vähintään 25 vuotta... Ja ammattilaisilta pitää osata kysyä, jos haluaa jotain tietää, ei ne itse yleensä rupee mitään kertomaan. Ehkä ne ajattelee, että kaikki tietää kaiken jo ennestään, kun netti on käytössä... Välillä vähän rasittavaa.

En varmaan pääse ikinä reissusta takas kotiin, kun lunta vaan tulee koko ajan lisää... Ja huomisaamuna ois heti menoa, pakko päästä matkaan ennen iltaa.

Hei vaan!

Paljon olette ehtineet jutella taas

Äitiyspakkauksia emme ota, kaksosilta sen äitiysavustuksen saa kolminkertaisena ja viime viikolla kilahtikin tilille. Otettiin rahana koska vaunut pitää ostaa. Esikoiselle meillä oli ne Herquleksen Raptorit kääntyvällä etupyörällä ja halusin kaksosille samanlaiset joten ne on nyt varattu ja noudetaan tod. näk.kotiutumisen jälkeen. Työkaverini jolla on laskettu aika nyt joulukuun alussa osti nuo yhden lapsen rattaat pois kun olivat vielä aikas uudet, tammikuussa ostetut.
Joulua ei tosiaan olla juuri suunnteltu, seuraava ultra 2.12 ja sen jälkeen taas tietää missä mennään. Lähdetään nyt keskiviikkona risteilylle Tukholmaan kun myöhemmin ei välttämättä onnistu enää.
Nukkuminen on hankalaa, vaan kyljillään onnistuu. Jos raahaan sänkyyn vielä lisää tyynyjä saattaa olla ettei mies mahdu enää mukaan ollenkaan.
Vyötärö-G n 126cm. Ihan tolkuton siis. Lähtötilanne n 90.
Valmennus mennään naikkarille synnyttämään ja niillä on oma valmennus kaksosvanhemmille, hyvä kun muistutitte pitää soittaa ja kysellä, ne oli viimeksi täynnä kaikki.

Nyt lounasta pikku-ukolle.
Voikaa hyvin, tsemppiä selkäkipujen, närästyksen ja hiivan kanssa. Täältä löytyy kaikki kanssa.

BiaBia 24+2

Maanantaita ja lumista sellaista :)

Oltiin miehen kanssa lauantaina shoppailemassa ja ostettiin kassillinen vauvan vaatteita. Yhdestä liikkeestä täältä löydettiin -30 % hintaan aivan ihania vaatteita, mm. syötävän söpö valkoinen "untsikka" (56 cm) vaaleanpunaisin hihankääntein ja toppapuku yms yms. Ne on nyt sitten kyllä aikast lailla tytölle ostettuja vaatteita, mutta jos nyt ultran lupaus ei toteudu niin se on sen ajan murhe. Ostin ittelleni myös yhden vähän juhlavamman äitiyskoltun joulua silmällä pitäen.

Mulla sen kun suonikohjut lisääntyy, molemmissa jaloissa jo kamalia röllyköitä...ei auta ku toivoa, et ne häviäis tai ainakin vähenis synnytyksen jälkeen. Lisäksi mulle on tullut nyt jotain ihottumaa jalkoihin, kutiavaa pientä näppylää pohkeisiin ja reisiin. Mitä lie sekin, ei ole moista ennen ollut.

Torstaina olis neuvola, joten lisää kuulumisia viimistään sillon. Hyviä vointeja kaikille :wave:

Pöttis rv 25+5

myymä
Zoe-f Etkös säkin mee siis kätilöopistolle synnyttämään? Mietin vaan että hyvässä lykyssä me ollaan _poikinemme_ siellä samaan aikaan! Kyllä mä oon sitä tainnnut päivitellä aiemminkin mutta pirskatti että sitä jaksaa taas kummastella :D

Hellou kaikille!
Lumista maanantaipäivää. Oltiin aamulla lumitöissä pihalla, nyt tulee ihan sitä hyötyliikuntaa harrastettua.
Eilen oltiin koko porukalla kattomassa joulukadun avajaiset ja käytiin sitten Hesessä sen jälkeen. Oli kiva olla koko perheenä liikkeellä vaikka olikin talvimyrsky päällä. Ei haittaa, nyt ei saa valittaa kun on kerrankin lunta. Jyväskeskuksen aulassa jaettiin tonttulakkeja, kaikki saatiin kivat hatut. Lapset halusi heti laittaa ne pipojen päälle.
=)

Marza, nyt olen mitannut noita arvoja kotona taas ja paastoarvot menneet jopa alle 4. Karkit olen yrittänyt jättää pois tai mahdollisimman vähän ja se on mulle vaikeeta, olen varsinainen karkkirotta. Tosin suklaa ei maistu mutta salmiakki ja laku sitäkin enemmän.
Olen halunnut seurata noita arvoja kotona, koska olen niiden suhteen neuroottinen, MÄ HALUUN TIETÄÄ -tyyliin. Ja toisaalta ihan hyvä niin, onpahan näyttää paperillakin ne arvot sitten jos tulee jotain polemiikkia jälkikäteen. Viime viikolla jouduin vaihtamaan mittarin, kun vanhasta loppui liuskat ja täällä nla on siirtynyt samanmerkkisiin laitteisiin, siis että kaikki mittaa samanmerkkisellä. :D Niih, saiko tosta joku jotain selvää.... Vanha lähtee siis kiertoon ja sain uuden. Tosin tällä uudella vehkeellä on tullut minusta jopa alempia arvoja kuin sillä vanhalla. Ota Marza, jos vaan saat, mittari kotiin että sulla on faktaa näyttää mitä ne sun arvot on. Sen tiedän sivusta seuranneena, että Diabetes ei oo mikään mukava tauti, se on ihan hirveä seuralainen. Tietty silloin, kun se on hoitotasapainossa niin kaikki on hyvin. Siinä on sen verran niitä liitännäissairauksia että ihan hirvittää.
Täytyykin kohta mennä mittaamaan tuo ruuanjälkeinen arvo. Ennen ruokaa oli 4.2.

Muija + kevätmyrsky 24+2

Heips,

Lumista viikon alkua kaikille! Meillä myrsky jäi aika pieneksi, ei ollut mitään kovin isoja lumikinoksia haittaamassa aamua. Neuvolassa olin aamulla, kysessä oli toinen lääkärineuvola. Kaikki oli oikein hyvin, painoa on nyt tullut yht. 4,6 kg lisää. Sain myös kuulla viimeviikkoisen sokerirasituksen tulokset. Paasto oli laskenut ja oli nyt 5,5 (edelleen koholla), kun ekassa rasituksessa paasto oli 5,9. Ruokavalio ja liikunta on hiukan sitä laskenut. Kuukauden päästä oon menossa pelkopolille ja samalla käydään taas näitä sokeriasioita läpi.

Synnytysjutut: Esikoista odottaessani juttelin oman äitini kanssa hänen synnytyksistään. Jotain yhtäläisyyksiä oli, kuten pitkä kesto mut muuten oli erilaista. Mä olen ollut yliaikainen ja siskoni taas pari viikkoa etuajassa. Itselläni esikoinen syntyi 42+1, joten nähtäväksi jää meneekö mulla samalla kaavalla, että toinen tulee ajoissa. Epäilen... mun tuurilla mä sinnittelen todellakin pari viikkoa LA:n jälkeen.

Äitiyspakkaus: Mulla oli kans pakkaus laitettu tilaukseen viime perjantaina. Olettaisin, että sitä voi alkaa odotella aikaisintaan ens viikolla.

Minäpä jatkan töitä. Pitää tehdä kunnon tahdilla, kun ei koskaan tiedä koska joutuu taas olemaan pois (esikoisen sairastelun takia).

Iines ja Sintti 25+2

moikat

Ihanaa kun tuli lunta lisää yön aikana :) sai ihan kunnolla lumitöitä tehdä.. tosin takapihalta saa mies tehdä kun kotiutuu.

Mianjolle
jaksuja uhmiksen kanssa.. Täältä löytyy toinen :wave:
Nyt on vaihe että joka kohtaan tarjotaan kiukkua ja itkua jos joku asia ei mene miten itse haluaa *huoh*

synnytyksistä.. en ole oman äitini kanssa pahemmin jutellut... mutta nuorin siskoni syntyi 2 viikkoa etu ajassa, minä taas 2 viikkoa la:n jälkeen.. kaikki meistä 3 siskoksesta on kuitenkin oltu ihan hyvänkokoisia.. yli 4kg kaikki.

yöt menee miten menee.. vessassa juoksua ja pyörimistä.. siis nukkua voin joko kyljellään tai selällään.. että asennon löytäminen ei ole hankalaa.. uni vaan ei jostain syystä tule ja kun tulee niin taas uusi vessareissu :headwall:

oudon hiljaista kun poika nukkuu...
kuulu vaan isomman koiran rykiminen jota en voi kun ihmetellä :eek: aivan järkyttävän kuulosta! ja aamulla (soooriii) oli eteinen täynnä limaysköksiä :x onneks en voi pahoin aamusta enää.

Ja eilen kun otin ihteeni niskasta ja siivosin kodinhoitohuoneen ja eteisen ja rupesin tarkistamaan kissanlaatikkoa (on varulti nurkassa vaikka aika paljon onkin ulkona) niin löysin sieltä luita :whistle: pikku koira käyttää näköjään kätköpaikkanaan.. ihmettelinkin yks pv että miten on noin myllätty laatikkoa kun hiekkaa koko ympärys täynnä.. ärsyttää :kieh:

no mut meen höpöttelemään jonnekkin muualle ;)

danjuska ja vilma 22+2

Heippa!

Huhhuh olipa eilen karmiva keli, en muista olenko koskaan nähnyt samanlaista myräkkää.. :eek: Mutta tänään sitten sitäkin kauniimpi keli.. Kävin jo ratsastelemassa maastossa ja pellon reunalla, ihanaa. :heart: Laitan tuohon loppuun yhden kuvan tältä päivältä meidän koirasta.

Me ollaan päätetty, et muutetaan siihen miehen toiseen miehen rakentamista taloista, jos nyt rahoitus talon loppuun viemisestä hoituu. Tällä viikolla pääsis sitten tilaamaan laminaatit, laatat, tapetit ymym ja tammikuussa päästäis muuttamaan! :heart:

Äitiyspakkauksesta sen verran et mulle tuli viime viikol vaan lappu et parin viikon sisällä saapuu.. Samapa tuo sinänsä, kun vauvva tuskin siihen mennessä ennättää syntyä! :D
Oli muuten aika hurja juttu se lentokone synnytys, mistä oli viikonloppuna lehdissä..

Tässä siis tämän päivän luontokuvaa Pohjois-Karjalasta:

Niinu & itiö 25+4

Zoe-F
myymä KOKS:issa mä varmaankin synnytän. Eiks kättäri oo hesassa?
Danjuska Miä synnyin 2700grammasena ja laskettuna päivänä, muut taas miten sattuu, saa nähdä miten omalla kohalla on. Eikös se koiran yskä nyt millään tahdo hellittää? Nukkuuhan jossakin lämpöisen päällä ja juo tarpeeksi?

myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
myymä KOKS:issa mä varmaankin synnytän. Eiks kättäri oo hesassa?
Danjuska Miä synnyin 2700grammasena ja laskettuna päivänä, muut taas miten sattuu, saa nähdä miten omalla kohalla on. Eikös se koiran yskä nyt millään tahdo hellittää? Nukkuuhan jossakin lämpöisen päällä ja juo tarpeeksi?
Ai perkele. mäkun luulin et kättäriä voi lyhentää noinki :d hupsis :D

myymä
Zoe-f Kaikkea sitä elämänvarrella oppiikin :)

oon ihan täpinöissäni kun löysin Novan jouluradion :heart: Haen kohta tytön tarhasta ja sitten painellaan kotiin, vedän ulkovehkeet päälle ja mennään ulkoilemaan hankeen :)

myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Iines79:
myymä: Mitä mitä ihmettä, millainen on Novan jouluradio ja mistä se kuuluu? Siis netin kauttako vai radiosta (mikä taajuus)? Äkkiä infoa, täällä on yks joulufriikki!
http://www.radionova.fi/page.php# TADAAAA :)

ZoeF: nuorempi kyllä jo terve mutta eilen alkoi tuo vanhempi köhiä :/ ja isompi koirakin niin kuulostaa jo paljon hurjemmalta kun tuon pienen köhiminen.
jospa menis pian ohi silläkin.. pentu ei yskinyt kovin rajusti kun 2 päviää.. muuten oli vähän rauhallisempaa köhimistä loput päivät sitten.

maha täynnä ja kohta kauppaan ja sitten ulos =)

Niinu aivan ihana koira sulla! Onko seka-vai puhasrotunen?

Oma olo ok, tänään vein kelalle laput, otetaan avustus rahana kun esikoiselta on kaikki vaatteet jemmassa. Aattelin hommata sillä rahalla lastenhuoneeseen leluhyllyä kun vaan jostain löytäs kunnollisen...

Myhkäri+mahamölliäinen 25+2

Kaa
Charlotte russe on nyt jääkaapissa hyytymässä. Tuli kauhea himo johonkin iiiihanan herkulliseen, joten tollasen tekaisin. Ja maanantaina sitten sokerirasitukseen... :D Ihan lohturuokaa tein itselleni, koska en ole viime torstain jälkeen nukkunut öisin kuin muutaman tunnin. Alkaa olla melkoisen vetämätön ja hörmelö olo... Josko vaikka ensi yönä saisi unta? *toiveajattelee*

Kaa
Mie mietin taas hassuja näin väsyneenä... kävin töissä erään keskosen luona. Lapsi oli syntynyt rv 26 ja painoi syntyessään vajaa 500 g. Nyt kun ajattelen asiaa, niin hyvänen aika; vauvahan on melkolailla samankokoinen kuin oma tuolla masussa tällä hetkellä. :eek: Sai kyllä ajattelemaan. Viikonloppuna mietin myös tuota kokoa ja laskeskelin vauvan olevan sellainen puolenlitran siideritölkin kokoinen ja painoinen. Kuitenkaan en osannut ajatella sen pidemmälle... nyt osaan. Kyllä tää maailma on ihmeellinen.

Yhteistyössä