Lauantaita kaikki
Olen päivittäin käynyt lukemassa, mutta en ole vaan jaksanut aina kirjoittaa. Kirjoittelen nyt ajatuksiani jälleen. Samalla, kun esikoinen katselee Mikki Hiiren Kerhotaloa =)
Vatsanympärys 90 cm nyt. En tiedä paljonko aiemmin ollut. Vyötärö ollut aiemmin 68 cm ja se on nyt 81 cm. Eli siis vyötärö on kadonnut
-toistaiseksi.
Esitietolomake ei meillä pääkaupunkiseudulla ole mitään esitietolomakketta annettu. Ei edes esikoisen aikana. Oli meillä jotain nimiä mielessä ja yksi niistä kokonaisuuksista tuli sitten tyttärellemme lopullisesti. On hauska, että on ihan eri käytäntöjä näinkin pienessä maassamme.
Äitiyspakkaus. Otan kuopuksellemme myös äitiyspakkauksen. On sen verran mahtava ja arvokkaampi kuin saatava rahasumma. Lisäksi esikoisen aikana, meillä ei ollut kovin paljon niitä pieniä vaatteita. Ei ollut tarvetta edes hankkia, koska esikoisemme ei pahemmin juuri pulautellut. Tosin tästä toisesta lapsesta taas ei voi tietää. En edes ostanut, kuin muutaman pienen vaatteen. Sitten, kun tyttö syntyi, niin kaikkihan ostaa aina lahjaksi tytölle sopivaa. Joten jos tämä toinen lapsonen on poika, niin tarvii hieman hankkia poikamaisempia vaatteita.
Niin
minulla on siis poikaolo. Tämä raskaus on ihan ihan erilainen kuin eka. Suurin syy epäilykseeni on, että on ole teini-ikäinen teinihirviö finnimäärmän kanssa kuin esikoisestani olin. Tähän saamme vahvistuksen maanantaina, kun menemme Brunolle 4 d ultraan. Mikäli vain haluamme.
Veronpalautukset Miehelle tuli mätkujä noin 30? ja minulle tuli palautuksia noin 100 ?. Aika hyvin meni siis vuoden 2007 verot, kun olin äippärillä. Muistakaa siis, kun olette äitiyslomalla, niin äitiysrahasta ei saa samoja vähennyksiä kuin palkasta. Siihen ei tule, sitä 620 ? tulonhankkimisvähennystä, eikä tyel eikä työttöm.vak. vähennystä. Muutamalle kaverilleni tuli yllätyksenä, kun ei ollut ko. vähennyksiä huomioitu. Niin sitten tuli mätkyjä. Suhteellisen moni meistä jää äippärille vuoden alkupuolella, niin kannattaa hakea muutosverokortti sosiaalietuja varten erikseen. Kelasta, kun saa sen lapun, jossa näkyy kaikki maksukaudet summineen. Itse hain viimeksi ja haen nyt myös.
Lunta meillä ei ole lunta Espoossa oikeastaan yhtään maassa. Nyt sataa vähän. Pakkasta on. Voi mä haluan kanssa lunta ja paljon. Joulu ei ole joulu, jos ei ole lunta.
Nyt palaamisiin
Jadekettu + masuasukki 22+0