**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 2.

Kauhiasti tullut taas tekstiä. Merkkaan nyt vaan, en jaksa alkaa näpyttelemään tällä miniläppärillä, mies on yhdistyksen kokouksessa ja vei ison kannettavan mukanaan.

Mulle laitetaan huomenna permanentti IIKS ku jännittää! Toivottavasti ei tule hirveetä pellehermanni-efektiä kun on punainen, kihara tukka :p

upupa ja Multeri 24+3

Ensin mäkin ajattelin että otan äitiyspakkauksen,ettei sillä rahalla saa mitään mutta kun pitää ostaa uudelle tulokkaalle vaan peitto niin eiköhän loppurahoilla saa alesta jo paljonkin.

Meillä muuten tuo esikko täytti eilen 1v :heart: Koko viikonlopun varmaan lappaa porukkaa kun sukulasia löytyy ja kaikki kaveritkin haluaa tulla kyläilemään. Tuskin ehtii paljon huilailemaan.

On tämä yksilö massussa vaan paljon rauhallisemman oloinen,mitä tuo esikko oli. Ja nytkin vauhtia riittää. Oliskohan vaan tulossa rauhallisempi tyyppi vai oliskohan poika niinkuin jotkut povaa?!

Ei malttais enää odottaa maaliskuuhun, kauhee vauvankaipuu kun tiistainakin töissä hoidin 3viikkoista vauvaa :heart: =)

chromo viikot? ihan sekaisin :LOL:

Vyötärönympärysgalluppiin lukema vajaat 90 cm (tarkotettiin siis kai mahanympärysmittaa...?). Painoa tullu kolmisen kiloa.

Isyyspakkausideoita kyselen joulua ajatellen. Osahan täällä pakkauksen laittoi isäinpäivänä ja jotain sisällöstä muistankin, mutta muistin virkistämiseksi... Pliis, vinkkejä!

Kaatjuska + Kunto (23+4)

ZoeF: juu niin sanoi lääkärikin että muistuttaa ihmisen fkunssaa.. onneksi ei enää köhi niin paljoa! Tuosta tarunnasta en osaa sanoa mitään että voiko olla kataja vaikka ois rokotettu..
nyt kun mietin niin on sitä ollut pöljä kun ei ole älynnyt sitä rokotetta pyytää.. muuten kyllä rokotukset voimassa.. ihmettelen vaan eikö eläinlääkärikään sitten oo voinu suutaan aukasta...
Vaikka ei tuo onneksi taudeista vakavin ole. meillä pentu (no on sillä ikää se 9kk) oli kuitenkin koko ajan virkee ja söi hyvin joten huolta ei sinänsä ollut. kamalan kuulonen vaan kun köhiä paukutti!

vyötärönympärystä ei oo tullu mittailtua.. siis alussa.. pitäis joku pv mitata.. painoa suunnilleen se +5kg

Hermina kyseli mielialoista.. täällä tällä hetkellä hieman hämmästyksissä..; se on tyttö!! :D :heart:
Mut noin siis muuten niin tuntuu että pinna palaa aika pienestäkin välillä (tai aina oon suht temperamenttinen kyllä ollut ;) ) ja herkistelen kaikelle... ja sitten tuntuu että välistä haluaisin olla vaan yksin ja ihan omassa rauhassa. ajatukset kovasti omassa massussa.

Sanoikohan neuvolan täti että tammikuussa alkaa sitten olemaan tiheämpään noita neuvoloita.. en muista varmaksi.. ja kun mullahan oli nyt edellisten käyntien välissä se 3viikkoa ja samoin seuraavaan käyntiin.

nyt unten maille |O

MOI!

Pikaseen kysäsen tuosta esitietolomaakkeesta josta ainakin Iines puhui. Eli siis mikä lomake? En mä joutunut mitään lomakeeta täyttään esikoisesta.... enkä nytkkän oo joutunu. Vai onks se lomake tarkoitettu riskisynnyttäjille vai häh? Kertokaa joku tietämättömälle. =) :eek:

Mökin muija, mä oon kans miettinyt et skippaisin koko sokerirasituksen. Meinasin viime kerrallakin pyörtyä sinne labraan... Ja silloin sokeriarvot olivat huippuhyvät. En näe oikein mitään syytä miks mä sinne menisin, kun olo on mainio eikä ekassakaan raskaudessa olu mitään ongelmia.

marza ja masuvauva

myymä
Huomenta!

Mun yhdellä kaverilla on kestovaippapuoti ja kattokaa minkä se laittoi mulle eilen sivuun poikaa varten:

Aivan ihana! Mä oon muutenkin ihan hurahtanut noihin kestoihin :)

Mammat, tänään on PERJANTAIIIII ja mua jännittää aivan vietävästi koska meidän bändillä on tänään keikka, iik :) Joku rätti pitäis käydä ostamassa päälle..

myymä ja pikkuveli 23+1 :)

Huomenta maalismasut!

Täältä kotoa vaihteeksi kirjoittelen. Esikoisella on edelleen lämpöä, joten vaihdettiin miehen kanssa hoitovuoroa. Mä otin kyllä töitä mukaan ja oon saanut tässä jopa puoli tuntia tehdä rauhassa hommia :) . Pitkin päivää kun teen, niin saan varmaan jotain aikaiseksi.

marza: Mä oon ymmärtänyt, että täällä meillä päin (Turku & ympäristö ) se sairaalan esitietolomake annetaan jokaiselle täytettäväksi. Ainakin esikoisesta sain ja silloin asuttiin Turussa. Nyt asutaan viereisessä kunnassa ja täältäkin sain samaisen lomakkeen. Enkä mä ole riskisynnyttäjä, ihan vaan peruskremppaa omaava mamma :D . Mut ehkäpä se riippuu sairaalastakin. Jospa teillä ei ole sellainen käytössä.

Myymä: Oletkos jossain bändissä? Vau!! No mut tsemppiä keikalle siinä tapauksessa :) !

Nukkuminen: Nukutteko te ihan hyvin? Siis asennon puolesta? Mä oon jo kolmen tyynyn varassa, yks pään alla, toinen jalkojen välissä ja kolmas masun alla ja viime yö oli tuskainen :eek: . Masua viilteli aina kun käännyin. Tosin en käynyt yöllä kertaakaan pissalla mut voiko täydestä rakosta johtuva kipu ylettyä puoleen väliin vatsaa? Ja siis tarkoitan alavatsan ja navan puoleen väliin. No anyway, eihän toi nukkuminen tästä helpotu ja jos se on jo nyt näin vaikeeta niin mitäköhän se on sit kun viikot lähentelee rv 40....

Oikein hyvää perjantaita kaikille ja nauttikaahan lumesta, se on nykyään aika harvinaista kauneutta!

Iines ja Sintti-poika 24+6

Iines79: Arvaa vaan. Nukkumisesta tuu mittään, saa henkee. Aina surkeet asennot ja puutuu jokainen paikka vuorotellen sen mukaan missä asennossa ikinä nukunkaan. Siis yhtä tuskaa tämäkin. Ainakaan en ole yksin tämän asian kanssa. :D

Myymä: Aww nätti tuo pökä!

Apua. Mää kuolen tähän oloon. Toisesta nenäreijästä tulee verta. Puhuin yöllä miehelle ja se tokas: Kulti, sulta meni ääni... Olin et apua onkoha flunssa alkamassa vai mitäkö ihmettä tää on!?

(.) Vauva potkii ihan hulluna. Heti aamusta alkaa aamujumpat ja jatkuu iltaan. Samaa ihmettelen, missä välissä se vauva oikein nukkuu. :eek:

Mömmis ja potkija 22+6

Myymä tsemppiä keikkailuun! Mikä on sun "rooli" bändissä ja mimmosta musiikkia esitätte? Kesto oli tosi huippu. Mullakin tuttu pitää vauvaputiikkia, joulukuus pitää käydä pyörähtään ostoksilla Oulussa.

Nukun edelleen kohtuu hyvin, joskin nyt parin päivän flunffan aikana huonommin. Tyynyjä en ole vielä ottanu avuksi, mutta helpottais varmaan oloa.

Nenäverenvuotoa mullakin ollu koko raskauden ajan. Välillä alkaa ihan ittekseen, useimmiten liittyy nenänniiistooon. Ei kuitenkaan Zoen kuvaamaa Niagarailmiötä, onneks.

Esitietolomaketta ei olla mekään vielä saatu, mutta on siitä mainittu.

Onkos joku muu esikkoa odottava saanut neukkatädiltä lomaketta jolla kartotetaan tulevien vanhempien voimavaroja ? Täällä Kokkolan seudulla jaetaa sellanen ja seuraavalla neuvolakäynnillä on palautus. Kysellään parisuhteeseen liittyviä asioita, kasvatusjuttuja ja työnjakoa kotoa yms.

Zoe maisema on kyllä UPEA! Kyllä tuota kelpaa katsella. Täällä myös nyt puut kuurassa ja aamusella sateli myös ihanasti lunta.

Nyt kokeiden tarkastukseen. Menee tämä sairaslomapäivä "talteen"...

Mukavaa viikonloppua masukkaille ja niiden asukkaille! Nautitaan talvisista maisemista.

Ps. La-su täällä ekat JOULUMESSUT! Sinne siis mikäli kunto antaa myöden...

Mukavia uutisia monilla!

4D: Siellä on nyt käyty. Hauskaa oli: veitikka heilutteli käsiään ja leikki napanuoralla ;) Ja sukupuolikin selkis: selvä poikalupaus. Saa lisätä listaan. Musta vauvan naama näytti heti jyhkeältä ja poikamaiselta, isohkot huulet ja nenä. Oli kyllä ihanaa taas nähdä vauvaa!

Mulla on se poikaolo ollut alusta lähtien - ja 50 %:n mahdollisuus erehtyä ;) Aikanaan Intiassa noin viisi eri tyyppiä luki mun käden viivoja ja sanoi, että luvassa 2 poikalasta. No, katotaan nyt ekaksi tää yksi ja ihmetellään sitten mahdollista jatkoa.

Danjuska: Kiitos vinkistä! Olen määrännyt itselleni lakisääteisen usean tunnin makuulevon töiden jälkeen, vaikka en aina malttaisi. Se todella helpottaa mahan, kohdun, lantion kiristystä ja särkyä sekä rentouttaa jalkoja. Tosi kipeet nekin on, vaikka mulla on tullut painoa vain 3,5 kiloa.

Lennot: Me lähdetään jouluksi ulkomaille, kun miehen vanhemmat asuu siellä ja vietetään mun perheen kanssa joulua ennakkoon. Aion pyytää lääkäriltä lentoluvan 17.12. käynnillä, koska vko 28 on mulla meneillään tammikuun ekalla viikolla ja saatetaan mennä vielä jonnekin lämpimään kohteeseen joulunvietosta pikkulomalle.

myymä
kaatjuska Mun rooli bändissä on viulu ja laulu :) Mutta meitä on siis 2 muutakin leadlaulajaa bändissä plus normi bändisetin lisäksi pyritään käyttämään erittäin laajasti soittimia, kuten poikkihuiluja, tinapilliä, huuliharppua, harmonikkaa yms :) Niillä saa aika hauskoja värejä biiseihin ;)
Me ei olla osattu oikein luokitella meidän musiikkia mutta sanotaanko että "melankolista poppia" :) eli rankkaa tekstiä, herkästä musiikista iloiseen! Laajalla skaalalla :)
Tulipa sepostus :D

kiiltis Onnea poikalupauksesta! :) Onko sulla 4d kuvia jossain näytillä :) Itse käytiin kanssa ja poika meillekkin tulossa ;)

Zoe-F Oon kade tuolle maisemalle, ihana <3

Jep, kuvia on vino pino ja se DVD ;) Voin laittaa jokusen näytille viikonloppuna. Eli palataan siihen.

Kivaa, että nyt on tuo DVD, sillä isäni muutti ulkomaille työprojektin takia hiljattain, eikä pääse kokemaan potkuja, mahan kasvua jne. Ja kun miehenkin vanhemmat asuvat ulkomailla - tosin ensi viikolla ovat Suomessa ja päästään tapamaan heitä.

Isäni tulee innostumaan, sillä hän on jalkapallointoilija. Tietää, mistä lapsi tulee saamaan ekan pallonsa... ;) Ja vaikka olisi ollut tyttö tulossa, kyllä hänkin fudiksen olisi saanut.

Myymä: Huomasin, että teillekin tulossa poika ja että kävitte myös Brunolla. Symppis käynti. Paljon onnea! :flower:

Innostuin minäkin koittamaan tuota maisemajuttua, aikaa kun tässä on :whistle: ...

Saankohan mä sen näkyviin, kun ekaa kertaa kuvaa tänne laitan.

Jees, sainhan mä sen näkyviin, eli meillä on tämmöinen maisema ruokailutilasta ulos. Synkkää vaan oli aamulla. Vähän ykstoikkoista, kun ei näy kun peltoa ja metsää, mut rauhallista on :) .

Lisäys loppuun: Tänään tuli postissa päätös äitiyspakkauksesta :) . Saapuu postiin kahden viikon kuluessa.

Perjantaita!

Ihana ilma ulkona, lunta! Näyttää niin valoisalle ja raikkaalle. Flunssaisena en uskalla lähteä nauttimaan ulkoilusta, mutta sisältäkin katsoen piristää.

Vatsanympärys on tällä hetkellä 86 cm. Painosta en osaa sanoa, meillä ei ole vaakaa. Viime neuvolassa, pari viikkoa sitten, oli tullut noin kolme kiloa lisää lähtöpainoon.

Esitietolomakkeen nimistä laitoin nimet, jotka saattavat olla lopulliset, mutta voivat kyllä vielä vaihtuakin. Esikoisella lomakkeessa ollut nimi pysyi, kuopuksella vaihtui, saa nähdä miten käy nyt. Pojalle on todella vaikea keksiä mukavaa nimeä.

Nukkuminen on katkonaista. Herään aina kun pitäisi kääntyä. Vessassa käyn ainakin kerran yössä. No, viime yö oli luku erikseen kun kurkku oli niin kipeä että oli pakko nousta ylös juomaan kuumaa ja ottaa särkylääke päänsärkyyn. Flunssa nyt sentään menee aikanaan ohi, mutta maha kasvaa vielä kuukausia, kuinkahan loppuraskaudesta nukutaan?

Kelan lomake pitäisi täyttää viikonloppuna. En tiedä mikä siinä on etten millään saa aloitettua sen täyttämistä, yleensä tykkään lomakkeista (omituinen mielihalu koko lähipiirin mielestä ).

Metsälauha & Pyry 24+2

Hätäkastenimeksi laitetaan se nimi mikä sitten vauvalle saisikin jäädä. Sehän voi vielä muuttua ristiäisiin mennessä jos kaikki siis menee hyvin eikä hätäkastetta tarvita..

Ei täällä oo jaettu tuommosta lappua jossa kysytään voimavaroja.. :( Siis Oulussa.

Ihania maisemia :heart: Mulla ois pitäny ottaa syksyllä ruskakuva vaan enpä muistanu.. Nyt sitte näkyy sielläpäin halleja ym sontaa :D

Eeeva ja Äppä 25+1

Hellouta päevvee!

Ihania talvisia maisema kuvia, täällä kanssa lunta piisaa nyt ihan olan takaa.. :) Kävin tänään ratsastelemassa pellolla, voi kun olis vielä aurinko pilkottanut niin olisi ollut täydellistä. :heart:

Me ollaan tässä funtsattu, että josko muutettaais toiseen noista miehen rakentamista myyntitaloista.. Toinen sijaitsee ihan uudella asuin alueella n.15km päässä keskustasta, jossa on paljon lapsiperheitä kuulemma, toinen sitten n.25km päässä keskustasta. Saa nähdä, mitä keksimme, mutta hinku olis päästä "omaan rauhaan". Toinen taloista olis vielä työn alla, että pääsis itse vaikuttamaan vielä laminaattejen, tapettejen ja laattojen valintaan. Toisessa taas ennestään jo sellainen sisustus, mistä pidän (sain ite valita suurimman osan siihenkin taloon.. :D )

Aika on menny nopsaan, nyt jo rv 26, eli 30 lähestyy uhkaavasti, APUVA! :eek:

Niinu & itiö 25+1

Perjantaita!!

Ketkäs täällä olikaaan tampereleisia/pirkanmaalaisia mammoja? Ootteko saaneet täytettäväksi tuo esitietolomakkeen?

Nukkumisesta; mä nukun edelleen mahallaan. Ja hyvin oon nukkunut, mitä nyt välillä heräilen esikoisen kitinään, mut siis raskauden takia ei oo tarvinnut herätä vielä kertaakaan.

Meillä kun katsoo ikkunasta maisemana on betonitaloja ja iso parkkipaikka... :(

Nyt syömään ennen töihin lähtöä. Mukavaa viikonloppua kaikille!

marza ja masuvauva 22+5

heipat täältä :wave:

ihania maisemia.. meillä näkyy naapuri taloja ja toki oma pieni piha.. mut ei mitenkään masentava näkymä ;)
se mistä oon ylpee ja josta haluaisin kuvan laittaa niin on lapsuudenkodin amisemat.. siis missä porukat asuu edelleen.. ehkäpä joku pv aikani kuluks laitankin jos löydän ne levyltä. aivan ihania talvimaisema kuvia! :D
Ja sinne tekee edelleenkin mieli välillä kovastikkin.. viimeksi kun oltiin niin kiivettiin miehen, pikkusiskon ja isän kans miltei mäen korkeimmalle kohdalle ja ooo niitä maisemia =)
en ees voi tajuta miten oon voinu ne mäet joskus nousta hengästymättä :ashamed: :LOL:

Kiiltis: Onnea pojasta!!
sehän se just on hankalinta olla tekemättä mitään! eri asia jos ois tyyliin 39 astetta kuumetta että ei pääkään kantas mutta kun nuppi virkee (jos ei väsymystä lakseta ;) ) ja mieli tekis touhuta niin yritäppä aina ottaa sitten iisisti :eek: mut hyvä kun sinäkin olet itselles tuommoisen lakisääteisen laittanut :D ja ninhän se on että ei ne hommat kyllä ainakaan karkaa.. tuon kun vaan osais kääntää vielä positiiviseks :LOL:

Niinun kirkoitusta täällä kateellisena lueskelen! Kovasti tekee itselläkin välillä mieli takas selkään!
Ihana kesällä lähteä vihreään luontoon tai just vastaavasti talvella pinellä pakkasella tuulettumaan :D

kohta ulkoilemaan ja sitten mies ja poika kai lähtevät viemään tavaroita poltettavaksi kaverisa luo.. joten jään siivoamaan kodihoitohuoneen ja eteisen katosta lattiaan niin ei jää sitten kun keittiö, olohuone ja 1 makkari ensi viikolle. seuraava viikko käytetäänkin pojan synttäri juttujen leipomiseen ja joulukoristeiden laittoon :xmas: :D

ihanaa perjantai ja vieläkin lunta maassa :D
äitiyspakkauksesta en aio ottaa nyt kun vanhastaan on niin paljon vaatteita ja tavaraa jemmassa. molempien lapsien makuupussitkin löytyy vielä.
veronpalautuksista minulle tulee vajaa 800e mutta eipä sillä paljoa juhlita kun miehelle tulee mätkyjä yli 5000e :headwall:
närästyksestä ensimmäistä kun odotin närästi todella paljon. nyt ei ole närästänyt sen jälkeen kun sappi leikattiin pois :D
tänään ennen kun töistä lähdin kävin vessassa ja tuli pyyhkiessä hieman verta paperiin. onneksi oli todella vähästä eli ei mitään sellaista kun kuukautisista vaan sellainen "viiru". nyt kun kotona kävin ei tullut yhtään. aika omituista kun odottaisin vuotoja ennemminkin ihan alussa. mutta pääasia ettei enään tule =)
ja eipä voinut tämä viikonloppu paremmin alkaa. hain tytön perhepäivähoidosta niin hoitaja jutteli kun hän oli jossain vaiheessa nukkumaan mennessä tai sen jälkeen repinyt palan tapettia seinästä :headwall:
saas nähdä millainen lasku sieltä tulee....
nyt kaikille hyvää viikonloppua :wave:

cadillac ja toukka 25+3

iltaa!!!

en ole vähän aikaan kirjoittanut mutta aina välillä käynyt lukemassa.

meillekin tulee veronpalautuksia... mutta ne ovat jo käytetty. ostetiin uuden sängyn elokuussa kun mua oksetti niin kun meidän ihana esikoinen oli pari kertaa pissanut meidän sänkyyn ja se oli jo niin vahna että sanoin miehelle että uus sänky tai sitten alan oksentamaan sänkyyn. :LOL: :LOL:

äitiyyspakkaus, se on hyvä kysymys jos otan. se on ihana mutta esikoisen äp pakkaus löytyy ja vielä 2kpl vanhempia äp:tä.

nukkuminen: minä käytän imetystyynyä nukkumiseen minulla on semmonen V mäinen tyyny.
Yksi pää menee jalkojen väliin ja sitten toinen on tukena vatsaan.
Minua on alkanut supistaa nyt aika paljon. heti kun imuroin tai jos teen jotain nopeasti niin kauhean kovaksi tulee vatsa. Sitten viiltää välillä vatsassa.

mahanympärys on 94 cm ja parisen viikkoa sitten oli tullu 7 kg lisää.

Minuakin on alkanut närästää mutta myös sama pahaolo kuin alkuraskaudessa. No nyt menen pojan kanssa katsomaan pikku2.

minä ja molly

Päivää!

Nyt on kikkarat päässä ja olen tyytyväinen. 85 euroa maksoi tämäkin lysti, mutta on sen arvoista.

Mahanympärys on mulla kasvanut 59cm -> 83cm. Aikast paljon muuten, nyt kun oikein ajattelen!
Nukkuminen on katkonaista myös täällä. Nousen öisin sängystä 3-5 kertaa, välillä pissalle ja välillä syömään.
Esitietolomake Mä en tiedä koska tuo tarvitsee palauttaa, voi olla ettei laiteta siihen nimiä lainkaan, koska lasta ei kuitenkaan hätäkasteta ja muutenkin nimi varmistuu vasta kun nähdään minkä näköinen tyyppi tuolta masusta sitten putkahtaa. :)

Mulla on TYLSÄÄ, mies lähti pikkujouluihin kavereittensa kanssa ja kaikki mun kaverit on jossain reissussa tai flunssassa! Kävin päivällä ostamassa kiivejä ja konvehteja, taidan istua koko illan koneella ja herkutella :D

upupa ja Multeri 24+4

Lauantaita kaikki

Olen päivittäin käynyt lukemassa, mutta en ole vaan jaksanut aina kirjoittaa. Kirjoittelen nyt ajatuksiani jälleen. Samalla, kun esikoinen katselee Mikki Hiiren Kerhotaloa =)

Vatsanympärys 90 cm nyt. En tiedä paljonko aiemmin ollut. Vyötärö ollut aiemmin 68 cm ja se on nyt 81 cm. Eli siis vyötärö on kadonnut :LOL: -toistaiseksi.

Esitietolomake ei meillä pääkaupunkiseudulla ole mitään esitietolomakketta annettu. Ei edes esikoisen aikana. Oli meillä jotain nimiä mielessä ja yksi niistä kokonaisuuksista tuli sitten tyttärellemme lopullisesti. On hauska, että on ihan eri käytäntöjä näinkin pienessä maassamme.

Äitiyspakkaus. Otan kuopuksellemme myös äitiyspakkauksen. On sen verran mahtava ja arvokkaampi kuin saatava rahasumma. Lisäksi esikoisen aikana, meillä ei ollut kovin paljon niitä pieniä vaatteita. Ei ollut tarvetta edes hankkia, koska esikoisemme ei pahemmin juuri pulautellut. Tosin tästä toisesta lapsesta taas ei voi tietää. En edes ostanut, kuin muutaman pienen vaatteen. Sitten, kun tyttö syntyi, niin kaikkihan ostaa aina lahjaksi tytölle sopivaa. Joten jos tämä toinen lapsonen on poika, niin tarvii hieman hankkia poikamaisempia vaatteita.

Niin minulla on siis poikaolo. Tämä raskaus on ihan ihan erilainen kuin eka. Suurin syy epäilykseeni on, että on ole teini-ikäinen teinihirviö finnimäärmän kanssa kuin esikoisestani olin. Tähän saamme vahvistuksen maanantaina, kun menemme Brunolle 4 d ultraan. Mikäli vain haluamme.

Veronpalautukset Miehelle tuli mätkujä noin 30? ja minulle tuli palautuksia noin 100 ?. Aika hyvin meni siis vuoden 2007 verot, kun olin äippärillä. Muistakaa siis, kun olette äitiyslomalla, niin äitiysrahasta ei saa samoja vähennyksiä kuin palkasta. Siihen ei tule, sitä 620 ? tulonhankkimisvähennystä, eikä tyel eikä työttöm.vak. vähennystä. Muutamalle kaverilleni tuli yllätyksenä, kun ei ollut ko. vähennyksiä huomioitu. Niin sitten tuli mätkyjä. Suhteellisen moni meistä jää äippärille vuoden alkupuolella, niin kannattaa hakea muutosverokortti sosiaalietuja varten erikseen. Kelasta, kun saa sen lapun, jossa näkyy kaikki maksukaudet summineen. Itse hain viimeksi ja haen nyt myös.

Lunta meillä ei ole lunta Espoossa oikeastaan yhtään maassa. Nyt sataa vähän. Pakkasta on. Voi mä haluan kanssa lunta ja paljon. Joulu ei ole joulu, jos ei ole lunta.

Nyt palaamisiin

Jadekettu + masuasukki 22+0

Moikka Jadekettu! Täällä kanssa toinen Espoolainen aamuvirkku, joka tähyää pihalle. Missä päin Espoota asustelet (kartoitan ollaanko samalla suunnalla :) ? Kyllä meilläkin näkyy vähän valkoista maassa, hyvä, sillä ajattelin laittaa soimaan Vesa-Matti Loirin joululevyn. Pääsee paremmin fiiliksiin
:xmas:

Äitiyspakkaus tulee mullekin, hakemuksen laitoin torstaina, ja nyt vaan toivon, että tulis nopeasti, ei jaksa odottaa! Jospa se vaikka parin viikon sisällä tulisi. Minäkään en ole muuten saanut mitään esitietolomaketta..

Pääkaupunkiseutulaisille: Huomenna taitaa olla Senaatintorilla Helsingissä joulukadunavajaiset, joissa olis mahdollisuus nähdä vilaus joulupukista (ja kaupunginjohtajasta). Meinattiin miehen kanssa mennä, nyt kun vielä huomiseksikin luvattiin talvisempaa keliä!

Vaunuista: Käytiin ensimmäistä kertaa vakavissamme katselemassa vaunuja, ja molemmat oltiin ihan pihalla (kevyt koppa, kova koppa, jalkapeite, adapteri, kantokassi, huh huh). Tuntuu, että erilaisia kombinaatioita olisi kymmeniä. Meidän netistä katsomat suosikit Emmaljungan Smart Duot eivät sitten mahtuneet meidän Accordin takakonttiin. Kova koppa ei mennyt. Oltiin ihan ihmeissämme, automme kun ei ole kuitenkaan siitä pienimmästä päästä. Myyjä sitten vinkkasi, että autoilevat pariskunnat ovat Emmaljungalta valinneet aika paljon City-rattaita ja siihen erikseen hankkineet sitten kopan, jolla saadaan vaunu-ominaisuus vastasyntyneille. No me tuumailtiin ja vertailtiin, ja päädyttiin, että meille hankitaan Ceroxit ja erillinen koppaosa (joko pehmeä tai kova). Mahtui autoonkin.. :)

Aamun jatkoja!

T.Marais ja Mökö 24+6

Yhteistyössä