**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 2.

Moi taas pitkästä aikaa! Haluan edelleen siis pysyä mukana listalla vaikka harvoin on aikaa tänne kirjotella. Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin vauvalla. Painoa tullut alusta 5kg lisää ja sf-mitta oli 19cm. Hb 119 joten ei tarvitse vielä ainakaan rautaa syödä. Ja sain myöskin ne Kelan paperit joita pitäis rueta täyttelemään pikkuhiljaa.

Rakenneultra oli jo 4.11. ja sielläkin kaikki kunnossa. Listaan voi mun kohdalle päivittää että poikaa kätilö lupaili ja sanoi kyllä ettei ole epäilystäkään. Nähtiin miehen kanssa kyllä ihan omin silminkin se pikkuinen vehje. ;)

Hirmuisesti poika tuntuu jo liikkuvan ja välillä potkii jo niin että koko masu heilahtaa. Vissiinkin jonkin sortin palloilija tulossa... :LOL:

No, nyt koirien kanssa lenkille ja sitten saunomaan.

Hyviä vointeja kaikille!!

Tepa ja Late 22+1
 
Kaalle kovasti onnea!

Mä pääsin hampulekurin tarkastukseen tosi nopeasti ja sitä ainoata reikääkin paikataan jo reilun parin viikon kuluttua, joten nopeasti pääsin! Mulla on reikä tuossa etuhampaiden välissä. Ne etuhampaat on pikkasen päällekäin, ja sinne koloon on sitten tullut reikä. Harmittaa vietävästi, kun olen aina yrittänyt pitää hampaista hyvää huolta. Mutta ei sille mitään nyt voi. Toivottavasti muksu ei sais kariesbakteeria ja perisi muutenkin isänsä suorat ja valkoiset hampaat.
Mua sattui eilen ihan älyttömästi vasempaan kylkeen, ainoa asento jossa ei tehnyt pahasti kipeää oli selinmakuu. Ajattelin jo että joudutaan lähtemään päivystykseen, mutta se meni sitten loppujen lopuksi ohi. Vauva potki koko ajan iloisesti, joten en ollut sen puolesta niin huolestunut, mutta kipu oli ajoittain tosi kovaa. Tiedä sitten mistä johtui, tänään olo ollut hyvä mutta väsynyt koska nukuin niin huonosti.

upupa ja Multeri 24+1
 
Iltaa!

Jadeketulle kiitos. :)

Ja Marais en mä nyt niin tyhmä oo et kysyn neuvoa palstalla ja uskon siihen ihan sokeesti. Tottakai tarkistan asian, mut se vaan on usein niin et Kelasta saa eri tädiltä erilaista tietoa, joten jos jollain on käytännön kokemusta, kuulen sen mielelläni. Ja nuo Kelan tekstit on kirjoitettu niin vaikeaselkoisesti ettei niistä ymmärrä mitään, tai sit mä ajattelen liian vaikeesti. :LOL:

Kaalle onnittelut uudesta kodista! :flower:

Nyt en kerkiää kirjoitella enempää. Mukavaa tiistai-iltaa!

marza ja mausvauva 22+3



 
heip

hienoa että muillekkin ultrissa käyneillä on hyviä uutisia =)
nyt sen alkaa ehkä jo sisäistää.. ei sitä (vielä ;) ) että meille on tyttö tulossa vaan yleensäkkin koko tämän raskauden.
Olin niiiiiin varma pojasta =) vaikka mies sanoikin että jotenkin hän aavisteli että voisi olla tyttökin ;)
nyt saa sitten laittaa poitsun pienen pienet vaatteet myyntiin.. miten raaskin :eek:

Ärrieri
: Eli meillä on sitten kaimat tulossa :D Muita nimiä jota mietittiin niin oli Venla ja Jenna mutta Vilma oli ykkönen =) ainakin nyt tuntuu sitlä.. eihän sitä sitten tiedetä jos tyttö ei olekkaan Vilman näköinen :D :LOL:
Esikoisesta piti tulla Leevi tai Arttu mutta ei tullutkaan loppu pelissä.

Kaa: Ihanaa kun pääsette muuttamaan. on se ihan eri asia asua omakotitalossa! mimmoseen muutatte??

Vihvi:
itse inhoan kaikkia noita papereita mitä pitää täyttää :kieh: ja sen takia yllensä täytän ne kelassa ja sanon että lista niistä liitteistä mitä tarvitaan hakemukseen ettei tartte miljoonaa kertaa rampata.

hammashuollosta.. esikoisen aikaan soitin kolmannella kuulla aikaa.. tuli sitten seuraavana kesänä kun poika oli syntynyt :whistle: että palvelu pelaa ja silleen...
mut oon tässä välissä käyny ja kaikki ok niin en nyt edes jaksa yrittää.
Meillä poitsulla ei 2v hammasneuvolassa otetussa näytteessä ollut reikäbakteeria joten seuraava käynti sitten 4v, eli vuoden päästä.
Ihmettelen kyllä (mutta toki hyvä juttu ettei ollut! ) koska voin tunnustaa että on tullut samasta lusikasta ruokaa annettua ja esim. samaa leipää haukattua :ashamed:

Neiti myllää masussa ihan urakalla. potkut näkyy selvästi masun päätlä ja on ollut tosi vilkas muutamia päiviä.
Nyt illasta alkoi taas kamala alaselkä kipu ja todella voimakkaat menkkatuntemukset :| alkoi siitä kun kannoin halkokassin sisään ja pojan kans riekuin pihalla.. nostelin ja hyppyytin ja myllittiin lumessa (tosin vähäisessä, mut ei pojan touhuja haitannut.. pää asia kun sitä ON! ;) ) saas nähdä.. jospa yön aikana asettuis.

nyt ei kummepia..

danjuska ja vilma 21+3
 
[/b]Metsälauhalle onnittelut rouvittumisesta ja Kaalle asunnosta!

Joulua odotan minäkin kovasti. En ole oikein kokkaustyyppi, mutta onneksi mies on loihtinut jo useampana vuonna ihanat sapuskat. Itse valmistan porkkanalaatikon ja leivon piparit ja jotain juhlavaa. Eilen olin marmeladikurssilla ja niitä olis tarkotus tehdä lahjoiksi ja omaksi nautinnoksi.

Potkut näkyy ihanasti täälläkin masun hytkymisenä - meinaa edelleen naurattaa aina kun sitä kattellee.

Kelan lappu on vielä täyttämättä, kun pitäis varmuudeksi lasketuttaa viimeisn 6 kk tulot. Huomenna perhevalmennuksessa aiheena hammahuolto ja Kelan etuudet, joten kysäsen sieltä ohjeita.

Pako kutsuu... Hyviä vointeja ja vähemmän vaivoja kaikille!

Kaatjuska + Kunto (23+2)
 
myymä

KAa ONNEA ONNEA ONNEA!!

Ja 4D Ultrakuulumisia: Oli AIVAN ihana kokemus ja joka pennin arvoinen. SAnoimme heti aluksi, että emme halua tietää sukupuolta ja Bruno lupasi olla varovainen. Varpaita kuvatessa kuitenkin "lipsahti" näkyvyys kun vauva tarjosi haaroväliä kuvaan ja Brunokin oli että "oho oho" ja äkkiä kuva pois. Olin AIVAN näkevinäni kivekset ja mieskin sitten sanoi että "ei se nyt haittaa, voidaan me se katsoa" :D Bruno sitten kuvasi suoraan haaroihin ja mies tokasi " SE ON POIKA" ja Bruno sitten vahvisti miehen näyn ;) Eli meille on tulossa poika! Uskomatonta! Oon aivan haltioissani :) MEidän neiti saa pikkuveljen :heart:

Painoarvio oli nyt 512g ja tuon ultran mukaan laskettu olis 2 päivää myöhemmin :)

Täällä kuvia ultrasta:
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=norrrsu&image_id=92461098&album_id=2551894

ja tämä kriittinen kuva löytynee täältä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3109500.jpg

myymä ja pikkuvelisisko 22+5
 
Myymä: Hauskaa kuulla ultrakokemuksista! Me ollaan menossa Brunolle nyt perjantaina ;)

Mulla on samanlaisia kipuja alapäässä ja alaselässä kuin Danjuskalla. Ihan uusi ilmiö, joka on toistunut molempina iltoina noin klo 21 aikaan. Voiko niitä helpottaa jollakin?
 
myymä
Huomenta!
Nyt on yö sulateltu poika-ajatusta ja niin se vaan on ihan mieletöntä :) Oon aivan puulla päähän lyöty kun olin NIIn varma tytöstä!
Nyt sitten mun vanhemmatkin saa ensimmäisen poika- lapsenlapsen. Ennestään siis 4 tyttöä :)


KAa Mulle siis voi laittaa _poikalupaus_ :)

Hammashoidosta Mulle tulee niin helposti reikiä että mä käyn tarkastuksessa about joka vuosi. Nyt oon tänä vuonna käynyt jo ja kaikki piti ollakkin jo kunnossa kunnes yks paikattu hammas on alkanut taas vihottelemaan. Sitä meen nyt ensi viikolla sitten paikkailemaan lisää :)

Olo on mitä mainioin ja mä oon ihan nyt jossain poikamaailmassa vain :) Yhtä hymyä koko mamma!

Myymä ja pikkuveli 22+6 :)
 
Myymä: Onnea pojasta! Meille myös tulossa poika :) Kävit ilmeisesti 4D:ssä Femedassa, olen itse miettinyt samaa, mutta en ole varma raaskinko. Paljonko käynnistä jäi sinulle maksettavaksi? (kelan osuus muistaakseni vähennettiin suoraan kassalla)

Jadeketulle ja Marzalle: totta, että tämä palsta on todella hyvä paikka kysellä erilaisista asioista, itseäni vaan alkoi hirvittämään oma vastaukseni tuohon äitiysraha-juttuun, kävi mielessä, että mitäs jos meneekin väärin, niin kiva sitten jollekin saada väärää infoa. Mutta totta kai useimmat tarkistavat tärkeät asiat vielä erikseen, tässä tapauksessa Kelalta.

No, nyt täytyy tarttua työn touhuun, mutta aamuteen hakuun ensin! :wave:

T.Marais ja Mökö 24+3
 
Siis vau, nuo 4D-kuvat on mahtavia! Onnea teille myymä pojasta =) Miten teidän neiti on muuten suhtautunut pikkusisaruksen tuloon, onko innoissaan? Mun serkun tyttö 4v. jonka kanssa ollaan paljon tekemisissä murehti jo että joutuuko HÄN meidän lapsen lastenvahdiksi, ja että kuinka hän sitten jaksaa vauvaa kantaa :D Päätyi sitten ratkaisuun että hän ottaa jaloista kiinni ja pikkusiskoni pitäisi kiinni käsistä :LOL:

Ihanaa tännekin on luvattu loppuviikoksi pakkasta ja lumisadetta!

upupa ja Multeri 24+2
 
myymä
upupaepops Tyttö on YLI-innoissaan ollut siitä lähtien kun raskaudesta kerrottiin! Aivan haltioissaan. Juttelee, laulaa ja silittelee mahaa/mahalle. Tytöstä hän on itse koko ajan puhunut mutta kun kerrottiin pojasta, neiti naurahti ja sanoi "äläpäs höpsi äiti" ja kun tajus että poika sieltä todella tulee niin aluks oli ihan vakava ja nyt on taas aivan haltioissaan! "ihii mä saan pikkuveljen" :)

 
Onnittelut Kaalle uudesta kodista! Koska pääsette muuttamaan?

Meillä on tänään tytön kanssa leipomispäivä, joulukakkuja alamme tehdä maustumaan (perinteinen hedelmäkakku ja taatelikakku, herkkuja), joten kirjoittelen joku toinen päivä paremmalla ajalla.

Metsälauha, viikkoja tasan 24
 
heippa

Kiiltis: itellä ei ainakaan helpota oikein noita kipuja muu kun lepäily.. ne alapääkivut kun tulee niin tuntuu että ei seisoa kärsi :/ ja tuo selän polttelu ja masun kivitys niin pitkällään kun olen jonkun aikaa niin helpottaa.
:hug: tiedän että ei kiva tunne

Myymä: onnea pojasta :) täälläkin mennyt sulatellessa/totutellessa tyttö uutista =) ei sillä ettei haluttas ( oikeesti aivan ihaanaa.. vaan niin odottamatonta kun ite aatteli että poika tulossa :D ) :heart:

nyt ei muuta. kuikkaan pojan huoneeseen että niinkö muka nukhati vaikka sanoi että ei nukuta.. mummolareissu väsyttänyt pikku miestä.
aamulla torkahti uudelleen vielä kun tuli viereen.. ihanan pehmoinen, unelle tuoksuva taapero :heart:

danjuksa ja vilma 21+4
 
myymä
Uskomatonta miten pitkä tuo vauva jo on kun tuntuu kova töytäisy samaan aikaan ylhäällä että alhaalla.
Vauva oli eilen ultrassa raivotarjonnassa ja näyttäisi olevan sitä edelleen kun tuntuu muksaus aina tossa ihan mahan yläosassa ja samaan aikaan tuolla IHAN alhaalla :D Jännä että ylettyy jo sekä että!
 
:wave: kaikille!

Kirjoitin jo aikaisemmin, mut ne hävis kun painoin jotain väärää nappia.. Onnea kaa uuteen kotiin ja myymälle poikauutisista! Ei kyllä kuvasta voinu erehtyä, et kumpi on tulossa :)

Tein eilen inhottavan havainnon saunassa. Neljä alkavaa suonikohjua reisissä! Kiva kun huomenna tulee 22v täyteen.. Miltä mun jalat näyttää joskus 10 vuoden päästä!? Aika pieniä nuo vielä oli, mut tosi selviä.. Nyt on kyllä ollu tukisukat käytössä ja tulee olemaan myös jatkossa.. Mahassa ei onneksi oo arpia (vielä) tästä eikä edellisestä raskaudesta..

Eilen meinas itku päästä useampaan kertaan myös kun nuo rautalisät laittaa mahan niin sekaisin. Alapää ihan kipeänä joka vessareissn jälkeen ja musta tuntuu et nuo edellisen synnytyksen ompeleet vihoittelee just samasta syystä. Veristä hommaa tämä odotusaikakin.. :'( Pitää varmaan neuvolaan soittaa..

Laiton äsken pyykkeihin pesuaineeksi pitkästä aikaan pesupähkinöitä. Saa nähdä joko riittäis tehot likan pyykkeihin :) Sillon 4-8kk ikäisenä likalla saattoi menää 6 vaatekertaa päivässä ja joka vaatteessa mustikka/ruusunmarja/porkkana puklutahraa joka ei meinaa MILLÄÄN pesuaineella lähteä pois..
 
Kaa onnea uuteen kotiin! :flower:

sain tänään äitiyspakkauksen. Voi ku se oli sulonen
:heart: . se makuupussi oli just niin mun värinen. Katsoin vain nopeaa läpi. Pitäis joskus tässä ku jaksaa ja on aikaa niin alkaa pesemään ne vaatteet. Esikolla on lauantaina 2 vuotis synttärit että meinaa vähän stressiä pukata valmisteluihin.

Kävin tänäään neuvolassa. ja niinku arvelinki kiloja oli tullu... nyt siis on noussu paino 9kg- HUI!!! verenpaine oli 112/78 eli ihan normi. viime raskaudessa se oli jo korkealla tässä vaiheessa. vaikka syön sitä floradix rautajuomaa niin silti hb 109. neuvolatäti sano että sitten voi luokitella anemiaksi jos menee alle satasen. :(
SF mitta oli 23, en nyt muista täsmäskö se viikkoihin vai miten se nyt oli. vauvan sydänäänet oli 147 ja mitäs muuta... Tällä kertaa sielä oli harkkari taas harjottelemassa. Toki se neuvolatäti oli mukana.

Kuukauden päästä pitää alkaa käymään kahden viikon välein neuvolassa. Ja sit kuulemma on vielä tulossa ainaki kaks ultraa loppu vaiheessa. viime ultrauksessa istukka oli ollu alhaalla niin sen takia tarkastetaan että on siirtyny ylös ja toisessa ultrassa tehdään se synnytystapa arviointi.

Juu mut johan tässä tulikin taas. Pitää lähtiä poitsu hakemaan hoidosta. Kirjottelen taas joskus

Jossu ja tilli 25+3
 
Hyvvee tiistaita mammat!

Onnea Kaa uudesta kodista!

myymän kuvat aivan ihania! :heart: Olis kyllä huippua käydä tuolla 4d:ssä.. Itse kanssa hoksasin joku aika sit, että vauvelin liikkeet tuntuuvat esim.vasemmassa yläreunassa ja oikeassa alareunassa yhtäaikaa, täytyy sen siis jo olla aika pitkä.. Lisäksi liikkeet tuntuvat jo tosi ylhäällä, kohtu siis varmaan kasvanu ihan mukavasti tässä kuukauden sisään. :) Mokoma riehuu kyllä ihan kiitettävästi ja on varsin kovakourainen mammalleen..jo nyt.. :/

Parin viikon päästä tuliskin sit veronpalautuksia yli 700e, pääsee ostamaan turvakaukalon pikkuiselle, sekä jotain joululahjoja.. Kivaa! :D Mites muut, onko veronpalautuksia luvassa tai pahimmassa tapauksessa mätkyjä??

Niinu & itiö 24+6 :heart:
 
Hei!

Onnittelut myymä pojasta! Eikö olekin mukavaa kun lapsia on sitten molempia sortteja ;) Tosi hienot noi teidän 4D-kuvat, meidän likasta ei todellakaan saatu noin hyvää kuvaa :'( Kuulemma vettä oli vähänlaisesti siinä pään ympärillä just silloin, joten kasvoista ei oikein saanut tolkkua.

Kaalle onnittelut asuntoasiasta, mahtavaa varmaan päästä omakotitaloon! On helppoa sitten kulkea ulos ja siään ja omalla pihalla voi nukutella vauvaakin.

Tulispa äippäpakkaus äkkä, ei jaksais oottaa...

ärrieri & Vilma 22+3
 
Heipsan,

Ja HEP HEP, mukana ollaan vaikka en ole ehtinyt paljon palstailla.

Joulusta olette jutelleet. Meillä kuuluu joulupöytään kinkku, laatikot, rosolli, vihreä salaatti, perunat ja lihapullat, juustoja, savustettua lohta ja tietysti joululimppu. Toivon, että saadaan anopilta kotijuustoa, se on aivan ihanaa :p . Tietysti riisipuuro ja luumukiisseli kuuluvat jouluun myös.

veronpalautuksia tulee meidän perheeseen 1400 ? :ashamed: . Tämähän tarkoittaa sitä, että me ei olla osattu laittaa ennakonpidätyksiä oikein. Miehelle tulee siksi, kun hakee erikseen matkajuttuja (työmatka päivässä yht. 110 km) ja mä tykkään aina arvioida veroprosentin yläkanttiin. Tällä kertaa meni todella paljon yläkanttiin, kun mun osuus tuosta summasta on 740 ?.

oma napa: Tänään olin sokerirasituksessa ja voi tsiisus miten huono olo on ollut koko päivän. Viittaakohan siihen, että sokereissa on edelleen häikkää, kun tuun lähes humalaan tunnin sisällä sen litkun juomisesta. Sit alkaa laskuhumala, joka on todella kamalaa :x :eek: |O . Tämä ilta meneekin palautuessa ja hyvin syöden.

Meillä on TAAS poika kipeänä. Edellinen kerta oli kolmisen viikkoa sitten. Antibiootin päättymisestä on vajaa kaksi viikkoa. Tiistain vastaisena yönä oli karmea herätys, kun kuulin lapsen itkevän kähisten ja kun menin katsomaan, niin siellä toinen haukkoi henkeä, ja yritti itkeä mutta ei kuulunut muuta kun röhinää ja rohinaa ja vinkumista. Itsekin paniikissa rauhoittelin lasta ja kun lopetti itkemisen, niin alkoi hengitys hiukan parantua. Siinä haettiin kiireellä Ventolinea, jotta saatiin keuhkoputket laajennettua. Tää oli nyt toinen kerta, kun flunssassa sattui näin (edellisessä flunssassa sama juttu) ja nyt sit on lähete allergiatesteihin. Pojan hoitopaikassa on kaksi kissaa ja nyt epäillään, jos kaikki nämä korvakierteet & muut sairastelukierteet johtuiskin allergiasta. Tavallaan toivon, että näin olisi, niin saatais joku selvyys miksi melkein joka toinen viikko poika on kovassa kuumeessa tai korvatulehduksessa. Ja sukurasite allergiaan on, sillä mä itse olen kovasti allerginen, eritoten eläimille.

Jaahas, viimeinen puserrus töitä ja kotiin
.

Iines ja Sintti 24+4
 
Iines paranemisia pojulle! Allergiat on tosi inhottavia. Onneksi nykyaikana on olemassa kunnon lääkkeitä ja tuttavapiirissä on hyviä kokemuksia siedätyshoidoista.
Joulusta: meillä aatto menee sukulaisissa ravaamisessa: ekaks n. 50km päähän aamupuurolle mun 94-vuotiaan isomummoni luo, sieltä mun mummolaan jonne tulee mun vanhemmat ja sisarukset, syödään siellä jouluateria, ja sieltä ajetaan kotikaupunkiin 30km miehen vanhemmille iltaa istumaan josta onkin 10min kävelymatka kotio. Saas nähdä miten joulunvietto järjestetään vuoden kuluttua, kun meitä on kolme.
Kertokaas mulle miten saisin tuon miehen patistettua lipasto-ostoksille? Meille on tuota vauvatavaraa jo kertynyt ihan kiitettävästi, ja tarvitsisin sen lipaston (johon tehdään hoitotaso) että saisin kaikki tavarat siististi yhteen paikkaan. Mies ei vaan ole oikein shoppailuihmisiä, mä käyn välillä valitsemassa ja varaamassa sille vaatteetkin valmiiks ja sitten se menee sovittamaan ja maksamaan ne :LOL:

upupa ja Multeri 24+2
 
iltaa!
mitäs täällä on puhuttu!?
KAA onnea asunnosta, mekin haluttais omakoti :wave:
MYYMÄ onnea pojasta!1 :flower:
veronplautuksia tulee mulle ehkä 40 euroa ja miehelle ei mitään.. et niillä hirveesti hurrata.
Saatiin tänään kerrottua anopille vauvasta. totes vaan mun sairaslomasta et raskaus ei oo sairaus. (en sit tiiä mitä meinas tolla kommentillaan)
pitää lähtee sauvakäveleen ku on selkä niin kipeeenä. täällä on niin ihana ilma. pakkasta 5 astetta, lunta maassa.... oma napa voi hyvin! karkki ja suklaa maistuu niin etten uskalla käydä enää puntarilla.
ANNAS onnea synttäreiden johdosta!! :flower:
 
Veronpalautusta tulee meidän talouteen noin 1400 euroa - hyvät rahat siis! Tarpeeseen tulee, kun oma likviditeetti surkees jamas sen syyskuisen Ranskanreissun ja autotalliprojekstin jälkeen.

[/b]Flunssaa pukkaa täällä. Huomisen ainakin olen pois, koska nosti jo lämpöä tänään iltapäivästä. Pitää kuitenkin tehdä vielä kemiankoe huomisaamulle ja laittaa sijaiselle ohjeita tunneista - plääh, ei oikein sairaana jaksais, mutta on meidän ammatin huonoja puolia et välillä työskennellään saikullakin.

Vaunukesteluja käyty enneki täällä, mutta kyselisin vielä mitä ootte ostannu tai harkinnu? Ekakertalaiselle kinkkinen paikka... Entä turvakaukalo, merkkejä?



 

Yhteistyössä