**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 2.

:wave:

Koko viikonloppu meni niitä 1-v synttäreitä viettäessä, onneksi on nyt ohi B)

Tänään kokouksessa kerroin johtajallekin että jään sittn äippälomalle helmikuun puolessa välissä :whistle: Ei ollut mitenkään iloisen oloinen,mullahan töitä takana tässä paikassa vasta 3 viikkoa :LOL: Mutta nyt oon ainakin saanut sen sanottua niin ei tarvi sitä enää funtsia.

Yöt nukun edelleen heräämättä, onneksi ei vielä tarvi vessassa juosta. aamuisin kyllä se on kaveri eikä herätyskello joka herättää,aamujumppa alkaa massussa puoli seiskan paikkeilla =)

Ihme että mihinkään ei satu eikä oo mitään vaivaa.Koputan puuta....

chromo 23+1

Kaa mä kans havahduin siihen et nyt on jo rv 25 menossa ja vauvan painoarvio on tällä viikolla 650 g noitten kirjasten mukaan! huh huh! niin pieni! mutta kuitenkin jo niiinkin iso. tuntuu tosiaan et vasta tuolla vessassa pissasin tikkuun :)

mistä täällä onkaan ollu puhetta??

Meillä ei oo vaakaa eikä mittanauhaa niin en tiiä, mikä tän hetkinen painon nousuarvio on ja mikä on vyötärön ympärys.

Nukkuminen nukun selällään ja kyljellään. Nyt kun on flunssa niin en nuku oikein mitenkään... |O
väsyttää ja tekis mieli mennä yöunille.. Ootteko muut alkanu heräämään aamuyöstä? mulla on ku nakutetttu 04.23 ku mä herään (oon kyl sitä ennen käyny jo pissalla joskus) mut tohon aikaan herään ja oon ihan pirtee :) valvon ehkä 5 ja taas nukahdan..

täällä on kans lunta niin ihanan näköistä-. Tein lumitöitä ja sit onkin illan supistellu.onks se niin et niin kauan ku supistelut ei oo kipeitä niin ne ei "haittaa"? mulla ne ei satu, mut tuntuu inhalle.,,

nyt lähen kyl saunaan ja sit puurolle. hirveee himo nallepuuroon siihen täysvilja (?)
- Muty& pienen pieni rakas mahakilliäinen 24+3 (jos ihan oikeen oon laskuissa)

Myymä, Mimmukka, Nalle-Puh, Melisha, aiti78kerava:

Me saatetaan olla synnyttämässä Kättärillä samaan aikaan.

Mimmukalla LA 5.3., mulla 22.3., Myymällä 19.3., Melishalla ja Nalle-Puhilla 28.3., aiti78keravalla 29.3.

Mainiota maanantaita, mammat!

Synnytyskokemuksista en ole keskustellu äitini/ siskoni kanssa. otetaan vastaan mitä tulee. Ehkäpä oman synnytyksen lähestyessä voi sitte jutella tarkemmin.

Naapurissa odotetaan esikkoa myös (LA 29.11!) ja eilen illalla tuli juteltua hetken lähinnä siitä, että mitkä on fiilikset näin ekakertalaisilla. Molemmat oltiin luettu VAUVA-lehteä - ja siellähän niitä synnytyskertomuksia riittää... Koeajettiin myös heidän vaunuja (Teutonia Prestige). hyviltä tuntu, mutta hinta hirvitti....
Luovis säkin siis jännität istukan siirtymistä kohdunsuulta? Onko sulla kokonaan päällä? Mulla vain osittain, mutta voi johtaa silti sektiotarpeeseen. Zoen kanssa asiasta aikasemmin oliki jo puhetta, mutta hän siis päässee tositoimiin ainakin. Toivoisin itse samaa, mutta eipä ole itsestä kiinni.

Kelalle jätin tänään paperit, äitiysrahan tuloselvityksen toimitan vasta tammi-helmikuun vaihtees, koska lasketutan varmuudeksi viimeiset 6 kk.

Nukkuminen ollu nyt flunssan takia huonoa, aikaisemmin OK.
Tänään olin töissä (to-pe ja viikonloppu huilittu), mutta puhetyöläisenä ei hääviä olla puolikuntoisena. Parempaa oloa odotellessa...

Kaatjuska + Kunto (24+1)

Masun ympärys 107. Lähtötilanteesta ei mitään hajua, kun en ole ennen mittaillut.

Nukkuminen on pätkittäistä. Heräilen monta kertaa yössä ja myllään. Aamulla herään mielestäni vähän liian aikaisin. Kyljellään nukun ja selällään. Oon aina tykännyt nukkua selällään, niin saan makeimmat unet. Kylkiasennot ei miellytä, mutta ne on kai suositeltavimpia nyt. Pissalla ei onneksi ole tarvinnut enää käydä.

Mua on aina kiinnostanut synnytysjutut. Oon jutellut niistä lähimpien sukulaisten ja ystävien kesken jo vuosia. Nyt jutut vielä lisääntyneet oman raskauden myötä.

Kaa! :wave: Mun tietoihin voisi lisätä, että synnytyssairaala VAS, ikä 34v ja lasketuksi ajaksi 5.3.

Lirahtikohan mulla lapsivettä? Aamulla kun heräsin, niin tunsin että pikkuhousut on märät. Kun kävin vessassa, niin vaaleanpunaista nestettä oli tullut ja paperiin tuli myös. Laitoin pikkuhousunsuojan ja siihen tuli vielä vähän. Haisi makealle ja imelälle, siitä päättelin lapsivedeksi. Kävi mielessä kyllä joku tulehduskin, kun pari päivää on tullut kellertävää valkovuotoa, että saattaa olla toki vain limakalvoilta. Onhan nenästäkin tullut pitkin raskautta limakalvoverta. Neuvola ei oikein osannut sanoa juuta eikä jaata. Mutta koska kipuja ei ole ja vauva potkii, niin käskettiin vain tarkkailla tilannetta, kun neuvolalääkäri on joka tapauksessa keskiviikkona. Enempää ei onneksi ole tullut. Nyt rv 25+5. Lueskelin vauvakirjaa, jossa oli kuva juuri tämän ikäisenä syntyneen keskosen kenguruhoidosta tai sylityksestä, mitä lie se on kun makoillaan rinnuksilla. Pieni ja ryppyinen rimpula se oli. Siinä oli tilasto, jossa oli eloonjäämismahdollisuus. Rv 25=73% ja rv 26= 81%. Vaikka pelästys oli vain hetkellistä, en voinut olla kuitenkaan ajattelematta synnytyksen mahdollisuutta. Kaa, mainitsitkin juuri nähneesi keskosen, joka oli syntynyt näillä viikoilla. :)

Mulla myös istukka kohdunsuulla, en vain tiedä onko osittain vai kokonaan. Rv 28 on tarkistus, onko noussut siitä.

Rv 25+5

maanantai iltaa kaikille :wave:
se on myrsky jo takanapäin mut sais vielä tuon miehen kotio niistä lumihommista. lähti viime yönä puolitaöin ja siitä saakka ovat auranneet/hiekottaneet. taitaa nukahtaa samantein kun tullee ;)
äitiyspakkauksesta alunperin olin sitä mieltä että otan rahana kun niitä makuupusseja on jo pari vanhastaan ja jotain muutakin on vielä tallella, nyt oon kummiskin kallistunut siihen suuntaan että jos kummiskin sen ottaisin. kauheen vaikee päättää. noh ens viikolla ois neuvola niin sitten pitäis pistää papereita menemään.
nukkuminen on aika huonoa ollut koko raskauden. selän takia joudun välillä nousee istumaan kun ei makaamaan pysty ja vessassa käyn kaks tai kolme kertaa yössä eli aika vähille jää yöunet.
te jotka synnytätte tyksissä huolestuttaako teitä yhtään se lehtijuttu lauantain turun sanomissa? minnuu kyl vähän rupes jännittää että joutuukohan sitä käytävällä synnyttää. toivottavast kun mie menen synnyttää ei olis kauheaa ruuhkaa mut jos mun tuurin tietää niin....
ei voi muuta kun toivoa parasta =)

cadillac ja toukka 25+5

Heihoi!

Mä olen ahkeroinut tänään oikein kunnolla. Aamulla kävelin koululle ilmoittautumaan kevään ylioppilaskokeisiin, ja siitä kaupungille siskon kanssa valitsemaan uudet silmälasit. Löysin vihdoin ja viimein mieleiset Specsaversilta! Mulla on kapeat kasvot, valtaosa ns. normaalikokoisista laseista on mulle liian isoja. Mulla on nyt hengettömät, joista tykkään niin kovasti että pari vuotta sitten silmälasien uusimistarpeessa teetin näihin vain uudet linssit, mutta nyt alkavat kehykset olla niin kuluneet että oli pakko löytää uudet. Hengettömät valkkasin nytkin, näissä on hiukan paksummat sangat kuin vanhoissa ja hitusen kulmikkaammat linssit. Hintaa 319e ja samaan hintaan saa toiset lasit peruslinssein kaupan päälle, mä otan jotkut kekkoslasit ja laitatan niihin aurinkolasitummennuksen niin ensi kesänä ei häi'i B)
Mies jaksaa ihmetellä mun mahaa. On välillä ihan liikuttunut sivellessään masua, kuulostelee Multeria ja juttelee hälle. Musta tuntuu, että maha kasvaa melkein silmissä. Nyt alkaa oikeasti olla pula sopivista vaatteista, paidoista loppuu pituudet enkä haluaisi noita hyviä vaatteita venyttää niin etten voi käyttää niitä maha-ajan jälkeen. Täytyypi käydä huomenna kirpparilla, jos ostaisi pari isompaa paitaa ensihätään.
Mulla on huomenna koe ja sitten koko loppuviikko vapaata, samoin miehellä, ihanaa kun voidaan nukkua yhdessä pitkään :heart: Kyllä mä meille tekemistäkin olen keksinyt, mulle on iskenyt kertakaikkisen hurja pesänrakennusvietti ja meillä on jos jonkinlaista pikkuhommaa vielä tehtävänä muuttamisenkin saralta. Tänäänkin imuroin koko asunnon, patterit ja kaikki oikein huolella, lämmitin makuuhuoneen pönttöuunin ja olohuoneen varaavan takan ja järjestelin. Samalla suunnittelin miten asettelen joulukoristeet :xmas:
Onkos kellään muuten joulukalenteria itsellään? Mulla on ollut viimeiset 18 vuotta ja tulee olemaan varmaan seuraavatkin :LOL: Mies osti mulle sellaisen Veikkauksen arpakalenterin, mutta joku herkullinen suklaakalenterikin voisi olla kiva :p

Suklaasta puheen ollen, vois mennä napsimaan hiukan konvehteja tuolta kaapista!

upupa ja Muks-Muks-Multeri 25+0 TASAN

Soraya tarkkaile kunnolla jos vettä tulee lisää! Mun eka synnytys käynnistyi 33+2 lapsiveden menolla, syyksi epäiltiin ulkoista tulehdusta (myöhemmin laskin 1+1 kun oli ollut kunnon hiiva juuri ennen). Lapsivettähän kehittyy koko ajan lisää mutta mä makasin siis viikon naikkarilla ennenkuin käynnistettiin. En halua pelotella missään nimessä mutta pyydä että tarkastavat kunnolla ja ultraavat jos mahdollista!
Tsemppiä, noita lirahduksia voi tulla toki mistä vaan syistä.

lievästi hysteerinen BiaBia

Iltaa kaikille.
Mulla alkoi tänään tekemään oikein paljon mieli makaronivelliä.. oli pakko sit ohjeita googlettaa ja tehdä sitä. Aivan hyvää tuli näin eka kerraksi! Vajaa kuukausi sitten teki mieli joulutorttuja ja väänsin sit niitäkin:D

Mahan ympärys on sellaiset 114 tällä hetkellä,en muista ny paljon oli alussa..

Pikkunen jyllää kyllä tosi ahkerasti masussa.. on se niin ihanaa B)

Nyt unten maille :wave:

Linda ja vaavi 23+3

Hyvää yötä kaikille.. näin ne mun unet toimii. Nukun siis tosi huonosti, nytkin väsyttää sikana, silmi kirvelee ja kun pääsen sänkyyn, alkaa kauhee mietiskely aivoissa, eikä nukkumisesta ole tietoa. Huoh..
Ja mun sairasloma jatkuu suppailujen merkeissä, neljättä viikkoa mennään.. soitin työnantajallekkin tänään noista kela jutuista, ja hän pyysi palauttamaan avaimet, kun eivät oikein usko mun palaavan töihin enää. Oli aika kanan lento toi mun uusi duuni.. oisinko ollut noin puoltoista kuukautta jos sitäkään. Eli kaikille enskareille (ja toki muillekkin), olkaa varovaisia niiden suppailujen kanssa! Tänään en pystyny seisomaan suorassa kun nousin sängystä, kun sattu niin ilkeesti massuun..
Äitiyspakkauksen otan, jos saisin noi kelan paperit täytettyä ilman että menetän kaikki hiukseni.. pitäs kanssa saada äippärahat viimeisen 6 kk ajalta.
Joulua vietän.. hmm, en vielä tiedä oikein miten. On vielä hieman auki noi suunnitelmat. Mun tekis kauheesti mieli tehdä miehen vanhemmille piparkakku talo, joka ois miniatyyri niiden talosta.. suuret suunnitelmat siis! Oon varmaan viimeksi tehnyt piparkakkutaloa 10-vuotiaana, ja silloinkin vain ihan auttavana kätenä (söin siis karkkeja siihen tahtiin, että meinasi loppua talon koristeet..) :saint:
Masuasukki liikuskelee paljon! Heti jos olen hieman kumarammassa asennossa sohvalla, niin että hälle jää vähemmän tilaa, alkaa älämölö.. :heart:

Zerbula ja masuasukki 23+1

myymä
Huomenta :)

Käytiin eilen hakemassa pinnasänky kaverilta :) Ehkä hieman ajoissa laitan vauvan huonetta kuntoon muttakun kyseinen huone on ollut muuton jäljiltä tyhjänä (lue täynnä roinaa :D ) niin oli kiva laittaa sekin kuntoon :) Vaatteetkin on jo hienosti lipastoon taiteltu :ashamed:

Nukkuminen onnistuu muuten oikein kivasti mutta 2krt yössä herään vessaan :( Noh, kai se vois huonomminkin olla!

Mä kyllä nautin tuosta lumesta aivan valtavasti :heart:

myymä ja pikkuveli 23+5

mie en oo laittanu vielä mitään vauvan juttuja valmiiksi. pitäis varmaan alkaa laittamaan. olen sen verran että miehen siskolta käyny meidän esikoisen vaatteet pois ku ei tarvii enää, mut siinäpä se.

Turvakaukalo pitäis hommata, mut sen ehtii sit tammikuun alesta ostaa. Mnkälaisia te muut olette ajatelleet? Olen kahden vaiheilla hommaanko kaukalon sillä jalustalla vai ilman.

sitten huomasin tuossa yks päivä että meillä ilmeisesti puuttuu pinnasänky. se mikä oli esikoisella on nyt miehen siskolla ja tällä hetkellä se ei oo sillä käytössä, mut ku se on alkanu viime aikoina puhumaan että sen pitäis se oma poika opettaa nukkumaan siinä pinniksessä. On siis nukkunu äitinsä vieressä tähän asti. Niin no nyt pitäis todennäkösesti alkaa kattelemaan jostain pinnasänkyäki. :attn:

Mulla kans on välillä tullu suppareita. varsinki pitkien automatkojen jälkeen ja ku on siivonnu. Mut en oo hakenu sairaslomaa niitten takia. mun pitäis tammikuussa valmistua koulustaki... ja vähän meinaa sen suhteen stressiä pukata. Joo mut pakko taas lähtiä kouluun.

Jossu ja tilli 26+2

Me ostettiin tumman ruskeat pinnasänky ja hoitopöytä käytettyinä, ovat tosin vielä palasina eteisessä. Viimeistään jouluksi kootaan ne makuuhuoneeseen, koska tulee vieraita, niin on sitten kaikki nätisti. Petivaatteet pinnasuojuksineen ja verhokatoksineen täytyy vielä hommata. Katselin huutonetistä, mutta en nähnyt mieleisiä. Ompelen ehkä itse, jotain luonnonvalkoista/beigeä, kun ei ole tiedossa, tuleeko tyttö vai poika. Kauan sitten ostamiani vauvan vaatteita olen hakenut vähitellen varastosta, mutta niille ei ole vielä paikkaa. Ovat nyt pahvilaatikoissa.

Turvakaukalo on jalallinen, ostettiin tuttavilta ja se nyt sattui olemaan juuri se, mulle olisi käynyt mikä vain siistin oloinen, joka ei ole täysin puhkikulutettu.

BiaBia, huomenna tosiaan neuvolalääkäri, pyydän että katsovat kaiken kunnolla.

Ei ole ollut itselläni joulukalenteria. Oon kuitenkin miettinyt, jos joskus omalle kullalle tekisi tai jollekin muulle, siskolle tai kummille. Aikuisille pikku aarteiksi voisi sopia runot, mietelauseet, reseptit, kynttilät, piparimuotit, arvat, mausteet, valokuvamuistot, itse tehdyt namut, joulukoristeet, hierontaöljyt, kuivatut sienet, harrastukseen liittyvät jutut: plektra, uistin...

Alkaa olla jo joulufiilistä. :) Tällä viikolla ajattelin laittaa jouluverhot, niin ovat ensimmäisenä adventtina paikoillaan. Kyntteliköt ikkunaan ja mandariinin tuoksua taloon.

Rv 25+6

Hiq
Heippa pitkästä aikaa,
monesti on pitänyt tässä töiden välissä kirjoitella mutta työ kirjoittelette niin paljon et aika hukkuu lukemiseen :ashamed:
Vointi ok- nenäverenvuodot otan puheeksi huomenna neuvolassa. Ja tänään aamulla olin labrassa. Onneksi sain puhuttua tieni pois sokerirasituksesta ja ottivat vain paastoarvot. Tarjosivat vielä mehun ja keksin ennen kun passittivat työmatkalle :)
Ensiviikko onkin LOMAA! ihanaa, taidan pakata kassin ja lähteä k-suomeen kummitädin luo käymään...
Kaukalo tuli postissa viimeviikolla, Maxi cosin kaukalo otettiin johon adabterit niin käy rattaisiin joita vielä odotellaan. Oskarin huoneen remppa alkaa tammikussa, saan veljen ja iskän apuihin kun niillä on hiihtoloma. Oma mies painaa töitä kun määräaikaisella tekee ja työnanataja joustaa jo näissä neuvolassa juoksuissa yms niin ei kyllä lomasta edes haaveile.
Kummityttö makaili lauantaina pää minun sylissä ja sanoi että kuulee Oskarin :heart:
Kelan päätös aippäpakkauksesta oli tullut, toivottavasti tulee lähiaikoina postiin. Se äitiyspäivärahan päätös tulee ilmeisesti joskus myöhemmin?
Nukkuminen onnistuu varsin hyvin kyljellään, käytän tyynyä tukena polvelle ja alamassulle. Vatsanympärys 102 ja lähtotilanne 87cm. Kerran yössä on vessatauko ja Osku on aina sen hetken hiljaa, kun olen nukahtamassa tarpoo tämä patjaa/tyynyä vasten oikein innolla.

Joo, oliskohan tuossa taas tälle erää kuulumisia :p

-Hiq rv25+2 (?)

Hiq
Niin, lisään vielä että...
HARMITTAA se TYKS! Neuvolassa ei muutenkaan ole vielä puhuttu valmennuksista tms. Tokikin meilä mies ressaa tästä lehtijutusta enemmän kuin minä. Itse synnytystä olen läpi käynyt kyllä äitini, siskoni ja miehen veljen vaimon kanssa, että vertaistukea löytyy, mutta jotenkin kaipaisi yhteyttä niihin synnärin ihmisiin niin olisi luottavaisempi mieli sitten. Niin, ja kivunlievityksestä haluan kuitenkin puhua ennen H-hetkeä koska epiduraalia en halua...

Terkuin Hiq joka tarkisti: nyt rv26+2

Soraya: Kuulostaa kyllä aivan lapsivedeltä.. Vauvahan on voinu tehä pienen halkeaman kalvoihin esim kynnellä.. Soittelisin sinun neuvolaan ja kysyisin sieltä. Eihän ne varmaan mitään tee ku ehkä katsovat kohdunsuuntilanteen ym :) Sullahan on homma hallussa ja sopivasti lääkäri jo :D

Täällä suunnalla ei mittää ihmeellistä.. Oltiin tuossa pojan kanssa reissunpäällä enkä jaksa vielä lukea kaikkea mitä ootte kirjottanu..

Eeeva ja Äppä 25+5 (jos oon pysyny laskuissa)

Jadekettu: Minä kyselin tarkempaa Espoon sijaintiasi :) Minäkin asuin ennen Leppävaaran suunnalla, nyttemmin Suomenojalla päin (Finnoontien varrella), eli vähän pöpelikössä :) Käytiin muuten sunnuntaina ensimmäistä kertaa Sellorexissä, oli ihan kiva paikka!

Äitiyspakkauksen toimitusajasta: Järkytyin, kun soitin kelaan, ja kysyin, että kun hakemukseni on toimitettu 20.11. (katsoin Myymän ohjeiden mukaan Kelan asiointipalvelusta), niin miten pitkään arviolta menee, että saan paketin. Espoon Kelan virkailija sanoi, että heillä käsittelyaika on minimissään 4 viikkoa, eli realistinen arvio paketin perilläolosta on 4-8 viikon päästä. Hitto.

Supistuksista: Tietääkö kukaan, että voivatko supistukset tuntua ikään kuin kuukautiskivuilta etupäässä alaselässä, mutta kiertäen myös vatsalla? Noita kipuja on melkein päivittäin, mutten osaa sanoa ovatko ne supistuksia, vai joitain kohdun kasvukipuja....

T.Marais ja Mökö 25+2

Moi Myymä, minustakin on outoa, kysyin saman puhelun aikana vielä kahteen kertaan, että onko nyt siis niin, että äitiyspakkaus on noudettavissa postista vasta 4-8 vko:n kuluessa? Kyllä oli vastaus, ja vielä että todennäköisimmin tammikuussa. Ja kommentti, että ehdithän sinä ihan hyvin saada sen vielä ennen laskettua aikaa. No ehdin juu, mutta silti harmi.

Yksi tietysti on, että he eivät uskalla luvata mitään aiempaa toimitusaikaa, mutta aika ehdottomalta virkailija puhelimenpäässä kuulosti :/ Onkohan omalla Espoon alueellani joku vauvabuumi ;)

Marais Me asumme Kilossa. Asumme siis suhteellisen lähekkäin ;) . Itse en ole siinä Sellon uudessa osassa vielä käynyt. Mutta nyt, kun olemme lomalla, niin tarkoitus olisi. Pitäisi käydä hieman lahjoja ostamassa. Muutama muukin on sanonut sen Sellorexin ja Sellon kakkososan olevan mukavia paikkoja.

Äitiyspakkaus Esikoisen kohdallakin sain noin 2 kk:n sisään sen paketin. Taisi olla likimain 1 1/2 kuukautta ennen laskettua aikaa. Kelasta vetosivat pääkaupunkiseudun ruuhkaan. :LOL: Ollaan kelan mukaan suurkaupunki. Tästä toisestakin otan paketin. Nyt huomenna vien paperit kelaan. Sain eilen postissa todistuksen raskauden kestosta.

Supparit Mulla oli esikoisen kohdalla käynnistyksen yhteydessä juuri Maraiksen kuvailemia suppareita. Sitten siirtyi tunne vain selkään. Nyt on ollut suppareita niin, että selkää särkee ja mahaa vetää kovaksi.

LiitoskivutNyt kun joutuu duunissa pidempää istumaan, niin alapään luut ovat ihan sika kipeät. Illalla ei kannata kuvitella edes tekevänsä mitään. Esikoisen kohdalla, tuli muutama viikko ennen laskettua aikaa moisia kipuja. Tosin silloin sai huilata pitkin päivää. Nyt olin yhteydessä duunilekuriin, kun kävely tuotti tuskaaa, niin sanoi, että ota särkylääkettä. Paikat on kerran ajettu, niin kaikenlaisia tuntemuksia voi tulla. Voi vi*** suoraan sanottuna. Kyyneleet valui silmistä, kun yritin kävellä. Onneksi tuli viikonloppu ja sain huilia. Pitäisi vetää kokoajan särkylääkettä, ja saikkua ei myönnetä vaikka olisi kuinka kovat tuskat. Esikoisen aikaan kaikki meni hyvin, mutta nyt on kroppa huomattavasti kovemmassa käytössä. Seuraavalla kerralla olen yhteydessä ihan meidän nla lääkäriin / terveysaseman ja haen saikkua. Eihän töistä tule mitään, kun ei vaan voi istua koneen ääressä ja itkua vääntää kun sattuu. Ja mulla kun on tapana olla flunssasenakin töissä vaikka pää olisi kuinka jumissa.

4d ultra kuulumisia Kävin siis maanantaina Brunon luona valitettavasti yksin. Isäntä oli neidin kanssa lääkärissä. Neidillä on taas kuuri päällä, koskien korvia ja samalla silmiä. Seuraavalla kerralla ottavat viljelyt korvista, jospa sitten tuo kierre vihdoin saataisiin katkaistua.

Bruno katseli ja kertoi ystävällisesti kaiken. Olin siellä noin vartin. Kaikki näytti olevan kunnossa. Kysyi, sitten että tiedetäänkö sukupuoli. Niin kerroin, että emme mutta miestä kiinnostaa tietää. Katsoi tosi tosi tosi nopeaan, ja sanoi, että tyttö. Eli saas nähdä tuleeko taloon siis lisää prinsessoja. Itselläni edelleen vaan on todella vahva poikaolo. :LOL: Omassa päässä on ollut kuva, että saisimme kumpaakin sukupuolta. Eli mulle voi lisätä listaan tyttölupaus. Eihän sillä sukupuolella ole väliä, pääasia, että lapsukaisemme ovat mahdollisimman terveitä pikkuihmisiä, eikö totta?

Jadekettu+masuasukki 22+3

Helou!

Supistuksista minäkin olisin kiinnostunut tietämään lisää, en nimittäin muista yhtään esikoisen ajalta että miltä ne tuntuivat. En siis ymmärrä mikä on supistusta ja mikä muuta kipua...välillä vatsaan sattuu kovasti, mutta en nyt tiedä onko se masu sen kovempi kuin yleensäkään kun se on muutenkin aika piukea. Selkäsärkyjäkin on mutta mistäs niistä erottaa mikä on mitäkin kipua. Tukivyö on nyt ekaa kertaa töissä päällä, ja hyvältä tuntuu....huoh, kai ne joskus tsekkaa to alapäänkin neuvolassa että kaikki on kunnossa kohdunsuulla...

eipä muuta tällä kertaa, äippäpakkausta odotellaan edelleen, viikko on nyt kulunut paperin lähettämisestä...'

ärrieri & Vilma 23+2

Tiistaita!

Huh, töissä pitää kiirettä. Pitää jo nyt ennakoida talviloman varalle, oon joulun aikaan 2 viikkoa poissa. Eli alle kuukausi ja sit on lomaa!

myymä: kiitokset jouluradio-linkistä! Saakohan tuota kuulumaan radiosta? Olis ihana viikonloppuna kuunnella ja samalla viettää perheen omaa pikkujoulua.

Meillä vietetään siis oman perheen kesken pikkujoulua, pojan kanssa leivotaan pipareita ja ekat joulutortut, poltetaan kynttilöitä ja laitetaan jouluverhot keittiöön. Jouluvalot mä oon jo virittänyt :ashamed: . Mutta te näitte siitä mun laittamasta kuvasta, että millaisessa korvessa me asutaan, joten jouluvalot on vaan ihan valaistuksen vuoksi :whistle: :saint: .

Vauvatavaroista: Mä en sit millään saa itsestäni irti sen vertaa, että alkaisin käydä niitä kamoja läpi. Tavaraa on ollut lainassa ystäväperheessä ja nyt ne on tulleet meille takaisin. Siellä ne on kaikki kasattuna pinnasänkyyn ja pinnis on meidän makkarissa. Okei, kaukalo ja vaunun koppa on yläkerrassa, vaatteita on jommassa kummassa vaatehuoneessa jne jne. Pitäis vaan aloittaa...

Tyks/synnäri: Kyllä mua ainakin hiukan jännittää missä sitä synnyttää ja mahtuuko saleihin & ollaanko sitä käytävällä vauvan kanssa majoittumassa. Maaliskuun on sanottu aina olevan vilkas synnytyskuukausi (kun kaikki juhannuksena tehdyt vauvat syntyy ;) ) ja sit kun Loimaalta tulevat Tyksiin synnyttämään. Kyllä tässä saakin vähän jännäillä miten sit kaikki menee :/ . Toisaalta, näin toissynnyttäjänä on sit suuremmat mahdollisuudet kotiutua nopealla tahdilla JOS kaikki on hyvin ja kun on ruuhkaa.

Kivut: Täällä myös yksi joka kärsii alapään luiden kivuista :wave: . Mulla kävi kans niin, että olin pidemmällä lenkillä esikoisen kanssa ja viimeisen 500 m tihrustin itkua ja kävelin kun pingviini, kun niin paljon sattui. Neuvolalääkärille juttelin siitä eilen ja hän kehotti hiukan varovaisemmin lenkkeilemään ja sanoi, ettei se siitä ainakaan helpotu. Päinvastoin, loppuaikaan kannattaa varautua, että voi olla melkoisenkin kivuliasta. Esikoisesta mulla ei tullut minkäänlaisia kipuja, paineentunnetta vaan siinä ihan lopussa, kun vauva oli jo aika alhaalla.

Oma napainen: Täällä myös flunssa tekee tuloaan. Justhan mä siitä selvisin ja nyt on jo toinen puskemassa päälle
. Masu on taas pullahtanut ulospäin. Nyt se on sellainen sileä pallo, jota mieskin jaksaa ihmetellä melkein joka päivä. Tuntuu ihan kivalta, kun toinen silittää masua. Sintti möyryää pitkin päivää. Ainoa täsmällinen möyryäminen alkaa yleensä klo 21.00. Jos flunssaa ei oteta huomioon, niin olo on aika hyvä.

Ja taas hommiin...

Iines ja Sintti 25+3

moi

jos ekaks kommentois kun vielä muistaa ;)

Muty
: Mulle neuvolan täti sanoi noista supistuksista että supistuksen voimakkuudella ei ole kovin suurta merkitystä vaan on ihan ihmis kohtaista.. siis että jollain voi paikat lähteä pehmenemään ja avautumaan vaikka supparit ei kovin kivuliaita, ja toisella taas suhteellisen voimakkaat supistuksetkaan välttämättä avaa paikkoja ennen aikojaan.

Itselläni kans Maraiksen kuvailemaa kipua.. välillä lievempänä ja välillä taas tuntuu oikeesti ihan kamalalta ja just siltä että menkat vois alkaa just.
ja siihen sitten lisäksi tuo alapää kipu nii jes :headwall:
mutta tottapuhuakseni en itse muista kunnolla esikon ajalta millaisia supparit oli. mulla kun oli selkä kaikkein kipein.. muistan kyllä että maha meni kovaksi ja kipeetä teki mutta ns. lievempiä verisoita en muista.. joten en ole nyt sitten varma onko nuo supistelua vai ei.. vaikka gyne kyllä sanoikin että supistelulta kuulostaa.

Zoelle
paranemista flunssasta!! :hug:
nam, mokkapaloja :p
ite penskana söin kauheesi mut voin tunnustaa että ikään en oo ite tehnyt.. pitäisköhän pojan synttäreille kokeilla :p
Eipä ois auttanu se koirien eristys toisistaan.. pentu sai tartunnan jo ekalla kerralla kun oltiin kurssilla ja siitä reilu viikko niin alkoi yskiä..
ja olis kyllä aika mahdoton tehtävä ollut ihan kokonaan eritääkkään kun poikakin aukoo huoneiden ovia ja kuljeksii siellä täällä.. ja tokkopa olis auttanutkaan koska vilikin sai tartunnan vaikka ei ollut edes läheisessä kontaktissa siihen koiraan joka sitä kuulemma kantoi. Niin ois se varmasti tullut joka tapauksessa tuohon vanhempaankin kun saman katon alla oleileevat.
Mut nyt onneks näyttää että eilinen oli kaikkein pahin pv uskimisessä ja pikku hiljaa parempaan. onneks on ihan virkkuna kuitenkin.

Itsellä ei vauvaa varten ole mitään laitettuna. viikonloppuna kartoitin vähän pojan pieniä vaatteita mit' on niin tietää sitten kirpparilta etsiä =) Mut muuten kaikki vielä hankkimatta.. tai no vaunut meillä on esikoiselta ja kehto haettiin porukoilta jo varastoon mutta pinnis, kaukalo vaatteet yms tarvikkeet on vielä hankkimatta. alkuvuodesta sitten ;)

nyt jos jaksais lähte jatkamaan siivous urakkaa niin ois pieniä eriä alta pois.. ja kohta pitääkin rueta potut kuorimaan niin on muusi valmista kun mies tulee töistä.

väsy on tajuton kun viime yönä ei tullut unta sitä vähää mitä edellisinä...
mies vie pojan uimaan illalla ja jos tuntuu että en jaksa mukaan lähteä niin jään sitten huilailemaan. Ois vana kiva lähteä mukaan.. kiva katsella kun poika nauttii niin kovasti ja opettelee uusia juttuja. tohkeissan pyytää aina katsomaan kun laittaa lasit silmille ja menee kyykkyyn veden alla jne. =)

danjuska ja vilma 22+3

Äitiyspakkaus on tänään tullut postiin =) Mulla tuli aika nopeasti sillä hakemus saapui kelaan ti 11.11, se oli hyväksytty ke 12.11 ja pakkaus oli tilattu pe 14.11. Ja siis tänään on postissa. Koko prosessi kesti hakemuksen saapumisesta paketin saapumiseen kaksi viikkoa. Lähden töistäkin aiemmin, et pääsen hypistelemään kaikkea ihanaa.

Turvakaukalo ja pinnasänky tulevat meille molemmat joululahjoina. Pyydettiin mieluummin vauvalle tarpeellista kuin itselle tarpeetonta roinaa. Lisäksi mulla on 30-vuotissynttärit ensi viikolla ja ajattelin käyttää nekin hyväksi. Multa on jo kyselty synttäritoiveita ja siskolle sanoin haluavani rintapumpun :LOL:

Apua nyt vasta todella iski tajuntaan, että kakskymppisten puolella vietetty aika on juoksemassa kovaa vauhtia loppuun. Mä olen vanha... No ei vais, mulla oli ikäkriisi pahimmillaan jo yli viisi vuotta sitten, kun opiskeluala tuntui puulta. Nyt on kaikki täysin seesteistä siihen verratuna.

Synnytyskokemuksista olen keskustellut jonkun verran oman äitini, anoppini ja siskoni kanssa. Ja siskoni ensimmäisessä synnytyksessä olin mukana tukihenkilönä, joten kai mulla on enemmän tuntumaa hommaan kuin "tavallisella" ensisynnyttäjänä.

Melita ja Samuel 24+6

Lisätään vähän:

Eli muakin jännittää toi Tyksin tilanne maaliskuussa lähinnä sen lapsivuodeosaston kannalta. Millään en haluaisi olla siellä käytävällä makoilemassa, kun huoneet on kaikki täynnä. Ja ensisynnyttäjänö ei kuitenkaan kotiinkaan pääse lähtemään kuin sen kolmen päivän jälkeen. Oikeastaan ajatus kolmesta päivästä käytävällä vauvan kanssa imetystä opetellen on aivan karmea.

Ja sitten vielä turhaa löpinää navasta. Tuli vaan mieleen, että mites teidän navat on käyttäytyneet mahan kasvettua? Mulla on napa ihan yhtä syvä kuin ennenkin eikä näytä mitään merkkejä siitä, että tulisi jossain vaiheessa pullahtamaan ulos. Myöskään linea negraa ei ole näkyvissä.

Cadillac: Huolestuttaa todella se TYKS:n tilanne. Meillähän onkin yhtä aikaa lasketut ajat, joten katotaan kärvistelläänkö yhdessä siellä käytävä paikalla :/ Kyllä siitä miehen kanssa keskustelua heräsi kun mietittiin että pitäiskö lähtee vaan suosiolla Saloon, jos kerran niitä läheltä piti tilanteita on jo useita ollut...Pelottaa ajatus, että jäisi jotenkin oman onnensa nojaan siellä jos ei ole henkilökuntaakaan tarpeeksi.

Ostettiin ihania vauvan vaatteita viikonloppuna tulevalle prinsessalle (jos tyttölupaus ei pidä niin poika saa kyl aika pal vaaleenpunasta ;) ). Löydettiin aivan ihana valkonen untuva toppis (56 cm) jossa on vaaleenpunaset hihankäänteet ja hupun sisus ja siihen sopivat pikku sammarit ym. ym. Toppapuku ostettiin kans ja "Born in 2009" -body. Aivan ihania pikku vaatteita.

Yhteistyössä