**Maalismasut 2009* lokakuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei kaikki =)

Meillä oli tiistaina rakenneultra, kaikki hyvin, mutta tyhmänä en älynnyt kysyä mitään pituudesta, painosta tms, eikä kätilökään sitten mitään kertonut. Tajusin vasta kotimatkalla. Sukupuolesta päätettiin jo alussa ettei sitä kysytä, niin jännitys säilyy loppuun asti.
Edellisessä ultrassa oli ihan erilainen kätilö, joka kertoi kaikki tosi yksityiskohtasesti ja kyseli vointia ja kuulumisia, nyt taas tuntui koko homma olevan; tule sisään, käy siihen pöydälle ja maha paljaaksi, hyvältä näyttää, tässä pari kuvaa, näkemiin.
Meinasin jo puolivälissä nousta ylös ja keskeyttää koko kuvauksen, mutta ajattelin että mies haluaa nähdä. Sitte olin lähtiessä tosi huonolla tuulella ja käytettiin vielä kotimatka riitelyyn :(

No pääasia kuitenkin että kaikki on hyvin. Istukka oli takaseinässä, eli sen takia potkut on tuntunu tosi selvästi jo monta viikkoa. Nyt niissä alkaa olla jo voimaakin ja tuntuu selvästi mahan päältä ja joskus myös näkyy.

Olen tiistaista asti ollut sairaslomalla ja vasta huomasin että ensi viikon alussakin on kaksi vapaata, eli töihin tarvii mennä vasta keskiviikkona. Ajattelin että olisin voinut käyttää ajan hyödyksi ja ommella jotain pienelle valmiiksi, mutta netistä ei tunnu löytyvän mitään ohjeita.
Jos siis jollain on vinkkejä mitä tai miten tehdä, niin mielelläni ottaisin vastaan :flower:

Myrna & Möyriäinen 19+5

Alkuperäinen kirjoittaja Melita:
Mites on ku mulla nuo supistukset ovat välillä ihan selvästi kivuliaita? Esimerkiksi eilen kaupassa pyörisin tunnin verran ja autoon istuutuessa supisteli jo aika kivuliaasti. Tuntui, että pieniä puukkoja olisi vatsassa. Myös reippaasti kävellessä ja yleensä sen jälkeen pysähtyessä tuntuu ilkeältä.

Välillä on myös ihan kivuttomia supistuksia, kun vatsa vaan kovettuu. Joka aamu herään vatsa kivikovana. En vaan yhtään tiedä, että onko tämä normaalia. Soitin jo neuvolaan alkuviikosta kohdunkaulan takia (ku tuntui pehmeältä) ja sain sen mukavan saarnan sormista. Ensi viikon torstaina on neuvola ja sillloin luvattiin tehdä gynekologinen tutkimus. Kai sitä sinne asti uskaltaa odottaa lisäkysymyksien kanssa? Ku neuvolan tätiä ei kovin helposti puhelimen päähän saa. Soittoaika on klo 12-13 ja yleensä koko tunnin on varattu. Ja mä istun avotoimistossa asiakaspalvelussa. Ei voi olla koko ajan korva luurissa.

Melita ja ötökkä 21+2

Mun mielestä kivuliaat supistukset eivät kuulu asiaan tässä vaiheessa, eli jos niitä on päivittäin, mun mielestä tilanteesta pitäisi olla yhteydessä neuvolaan jo aiemmin kuin ensi torstaina. Ja joo, omin sormin ei kannata kokeilla sitä kohdun suuta ;) Toivottavasti saat apua vaivaan.

Yhteistyössä