Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Kylläpäs ehdinkin täällä tänään roikkumaan ja kirjoittelemaan... :D taidan tulla jo riippuvaiseksi :LOL:
No ei vaan...supistelee aika kipeestikin välillä ja tuossa lähes pari tuntia tuli ihan säännöllisin välein jo kipeitä supistuksia, mutta rauhoittuivat levossa. On siis oltava paikallaan ja yritettävä levätä tänään...pyykkiä olen kyllä pessyt ja tiskikonetta tyhjännyt ja täyttänyt mutta muuten ollut ihan levossa vaan... ;) taisi tuo eilinen koiran ja kylppärin pesu olla liian raskas rasitus, kun muutenkin päivisin supistelee jo aika paljon... :D mut toisaalta kun mulla oli ultran mukaan tuota kohdunkaulaa 6,5 cm :O niin saa vähän supistellakin ennenkuin mitään tapahtuu...

muoks* Tetolle kovasti voimia :hug:
Kivaa kuulla että löytyy muitakin samanmoisia kuin minä jotka kaipaavat sitä omaa aikaa ja rauhaa ja YMMÄRTÄÄ tilanteeni !!!! =) Ei tunne sitten itseään niin omituiseksi... enhän mä parisuhteen vuoksi sitä omaa aikaa ja rauhaa kaipaa vaan olen vaan tämmöinen luonteeltani.

Kun masu on poissa niin... syön graavilohta ja aurajuustoa suolakeksien päällä, juon siiderin ja syön mun herkkuani salmiakkia!!

JennyA toivottavasti kivut helpottaa ja vauva pysyy siellä masussa vielä vähän aikaa!! kurja kuulla ettei lääkityksetkään oikeen auta... :hug:

Ihania masukuvia taas tullut ja mä en ole vieläkään saanut tänne yhtään aikaiseksi laittaa vaikka onhan niitä nyt jokunen otettu tähän mennessä mut en vaan saa aikaiseksi :headwall: :D ...ihan ku olisi jotenkin ylivoimaista, mut katotaan tässä vielä ennen kuin vaavi syntyy :LOL: :LOL:
 
Tetolle Voimia hurjasti :hug: Kyllä se vaan niin on että ei kenenkään pitäisi joutua omaa lasta hautaamaan.. :(

Kun maha on poissa Meinaan nukkua mahallani, ostaa uusia vaatteita ja ihanaa, että pääsee ratsastamaan.. :)

Tänään POKSUTAAN rv 35!!! :heart: ei paha enää..;)

Mies kotona Illat ja viikonloput ollaan yhdessä kotona, ja siihen oon tyytyväinen. :)
Nykyään kyllä kestän jo paremmin olla yksinkin. Tän raskauden myötä jopa nautin olla välillä yksin. Ennen olin todella riippuvainen seurasta. Yhtään en kestäny olla yksin.

Raskaana olo Jotenki oon nyt jaksanu tätä paisunutta oloa paljon paremmin ku oon ollu kotona. Ehkä siellä töissä se kaikki kömpelyys korostu enemmän ja siks se sillon ahdisti paljon enemmän. Toki mä vieläkin toivon että aika kuluis nopeesti ja sais tän pikkusen jo syliin :heart:
 
Täälläkin neuvola takana. Sf- mitta 34,5cm, pissa puhdas, paineet ok, liikkeet ++, syke 138-147 (ensin oli liki 190 kun täti kokeili että kuinka päin tämä pikkunen on eikä muistanut että mulla pitää ensin kuunnella sydänäänet kun tämä pikkunen villiintyy niin kovasti tuosta painelusta) ja RT.
Sain taas noi sokerin mittaus vehkeet kotia ja pitää nyt tää viikko mittailla, jos kaikki arvot ok niin voi lopettaa mutta jos menee 2 tai useampi arvo yli niin jatkaa vielä viikko. Sain myös tehtäväkseni alata laskemaan noita pikkusen liikkeitä, noh, tänään tuli 10 liikettä täyteen 15 minuutissa.
Sf-mitta mulla tosiaan menee nyt hieman yläkäyrän yläpuolella, terkkari meinas että mikäli ens viikolla lääkärissä mitta menee edelleen yli sen käyrän niin lekuri laittaa luultavasti lähetteen mammapolille jossa sitten katotaan vekaran painoarvio kunnolla ja ilmeisesti aletaan miettimään että käynnistetäänkö ennen LA:ta vai onko sektio edessä..
Tajusin siis että tässä ei välttämättä ole enää kuin 3vko kun pikkuinen on maailmassa jos sektioon tai käynnistykseen päädytään esim. viikolla 38. Alko jotenki ihan jännittämään.

Isyyslomasta sen verran, että meillä mies pitää 2vko kun olen muksun kanssa kotiutunut ja viikon sitten keväämmällä/kesällä.

Peiton heiluttelusta sen verran, että mua ei oo kiinnostanu ei sitten ollenkaan. Hyi olkoon, melkein ällöttää ku ajatteleekin :D

Sasuma ja taapero 35+1 :kiss:
 
yksin olon nauttimisesta kyl mäkin tykkään et sitä välillä on yksinkin, mut oonhan päivät pitkät muutenkin. tosin mulla on kavereita joiden työvuorojen mukaan nähdään päivisin. illat tykkään olla kotosalla kun mieskin on. välillä voin piipahtaa kaverin luona sit iltakahveellaki. aika ei kyllä ehdi käymään pitkäksi millään, päinvastoin, tuntuu et aika menee niin vauhdilla et en meinaa viikoissa perässä pysyy... ja on sitä omaa tilaa vaiks mies ois kotonakin. nytkin olin lasten kanssa uimassa ja kun tultiin niin hän lähti käyttämään koiraa lenkillä :)
mullekin mies on se paras ystävä :heart:

raskauden jälkeinen aika oon tilannut, et kun tulen sairaalasta kotiin niin mua odottaa lasi punkkua (aahhhh) imetin tai en. Graavilohta, mätiä, smetanaa ja sipulia, jälkiuunileivän kera :saint: NIIN kovasti kaivannut näitä herkkuja :) entisiin farkkuihin tuskin ihan ekojen kahden kuukauden jälkeen vielä mahdun mutta ehtiihän tuonkin... lisäksi kaipaan pääsyä REIPPAILLE lenkeille koiran ja vaunujen kanssa :) ja muutenkin ikävöin touhuamista lasten kanssa ulkona... enää ei äitistä ole konttailemaan saati juoksemaan kilpaa :D

kävin just lasten kanssa uimassa, voi itkut se teki hyvää :) lisäksi tein koiran kans kolmen vartin lenkin iltapäivällä, ihan mahtava fiilis tällä hetkellä... :)
 
Helpottaa vähän että muillakin tekee jo tiukkaa jaksaa raskausoloja. Kun itseä harmittaa tämä oma asenne. Lapsi on niin suuri lahja ja olen siitä valtavan kiitollinen mutta kyllä tämä tukaluus vaan vie ajatuksissa välillä voiton eikä jaksa olla iloinen vaan välillä vaan on tuskaista ja tosi negatiivinen olo. Mutta tietäähän jokainen sen, ettei se vauvan arvoa vähennä kun myöntää rehellisesti että olo on tukala. Ja kun muistakin tuntuu samalta niin kuuluuhan se asiaan. Saadaan äiti kunnolla motivoitua synnytykseen kun viimeiset viikot sitä vaan odottaa ja odottaa =)

kun pääsen masusta eroon hiphei mitähän ekana!!?? Nautin kun saan hengitettyä ja ei supistele! Juon punaviiniä! Syön herkkuja ja just sitä mitä huvittaa, varmasti vedän valkohomejuustoa ja auraa naamaan punkun kanssa. Ikävä kyllä kovin heti en juokse kun tehdään sektio mutta kesällä jo sitäkin, aah. Varmasti nautin keventyneestä olosta. Ja kun menen saunaan, juon kylmän keskioluen, NAM! Uusia vaatteitakin odotan, mutta niitä ei heti päälle saa, kyllä taitaa mennä ekat viikot vielä mammahousuissa. Saan itseni takaisin, siltä se ajatus tuntuu.

Silvia mä kävin muutama vuosi sitten Sokoksen Make up storen osastolla meikkauksessa. Se maksaa 60 euroa ja siinä siis opetetaan meikki alusta asti ja sitten saa sillä 60 eurolla niiden meikkejä, kesti varmaan alle 2 tuntia. Meikkailin kyllä aiemminkin mutta siellä sai vielä tosi hyviä niksejä lisää. Ja ostin vähän parempia meikkivälineitäkin sen jälkeen. Nyt en muista missä päin sä asut mutta se ainakin on hyvä kohtuullisen hintainen pikku meikkikurssi. Tosin kun meikkauksesta innostuu niin meneehän niihin siveltimiin ym alkuun rahaa mutta toisaalta ne kyllä kestääkin sit tosi pitkään kun niitä puhdistaa ja säilyttää oikein. Vielä haluaisin oppia monipuolisemmin meikkaamaan mut aikanaan sitten.

Kyllä kuulosti ikävän tutulta tombattaren maidonostosreissu kun jäi maito ostamatta. Sen lisäksi että unohtelen, tuntuu että pudottelen tavaroita käsistä ja törmäilen jopa ovenkarmeihin. Siis oon uskomaton kömpelys. Ja tavaroiden pudottaminen suututtaa todella paljon koska kun kumarrun sitten niitä nostamaan niin seurauksena on aina supistelua.

Onko teillä jo paljon mietteitä ja mielikuvia vauvasta että minkähänlainen persoona on ja miltä näyttää? Mä en ole juuri miettinyt kenen näköinen olisi, ehkä vähän. Onhan meillä tuo 4D-kuva mutta eihän se paljoa vielä kerro. Mietin että onkohan se pippurinen vai rauhallinen ja jostain syystä eniten mietin niitä pieniä sormia! Hetkiä kun saan pitää vauvaa sängyllä ihokontaktissa ja tutkia ja suukottaa minisormia :heart:. Se on vahva ja toistuva mielikuva. Ja voi miten suloinen se vauva on kun se lupsuttaa rintaa.. Sitä ei pysty tallentamaan mihinkään kameraan juuri sen näköisenä kuin se on. Lumoava ja katoava hetki.


Leppismom 33+3
 
Tetolle paljon voimia!! :hug:

Pötsistä eroon pääsyn jälkeen Aijon kasata super herkku nami nami juustolautasen ja juoda naatiskellen juustojen kanssa lasillisen vinkkua! Nukkua mahallani ja kunhan paikat palautuneet, viettää villin yön ukon kanssa! Näin ensi alkuun tuli nämä mieleen... :LOL:

Mielikuvia vauvasta Kyllä sitä välillä miettii minkänäköinen pikkuinen sieltä sitten tulee ja näyttääkö kovin sisaruksiltaan yms. :heart:

Raskausarvet Jep, vanhat, viime raskaudessa mahaan tulleet seepran raidat on nyt alkkaneet punoittamaan ja kauhulla odotan muuttuuko koko pötsi raidalliseksi kun tosiaan tässä on vielä monta viikkoa aikaa kasvatella.Samoin mulle on tullut sellasia "verenpurkaumia" mahaan kuten aiemmissakin raskauksissa, mutta nyt vainpaljon aiemmin... tuo ilmeisesti jostuu myös siitä kun nahka venyy ja paukkuu mutta nuo taas häviää heti kun vatsa pienenee kun taas raskausarpien haalenemiseen menee tovi jos toinenkin....

Täällä mälsä tylsä maanantai mennyt tosiaan hitaasti ja tylsästi... Seuraavalle kolmelle päivälle onkin ohjelmaa että ehkä ne sitten kuluu vähän vilkkaammin, mutta tänään ei päästy lasten kanssa edes ulos kun satoi jäistä VETTÄ taivaan täydeltä koko hiton päivän.. :kieh:
Mutta huomenna uusi päivä ja uudet kujeet!!

Liro ja papunen 31+1
 
Mahasta eroon päästyäni aion ottaa saunan yhteydessä oluen. Millon ny ylipäätää saa käydä saunassa. Sektion jälkee oli pari-muutama viikko ku ei saanu, mut nyt toivon ettei siihe sektioon olis tarvetta. Vietän iltaa kavereitten kanssa, mut saa nähdä ny ton imetyksen ekana..

Onko kellää muulla ollu ongelmaa imetyksessä että maitoa olisi mut se ei tuu ulos. Mulla on ns. tiukassa se maito. Kyllä tissit turpoo mut sitä ei saa pumpattua ollenkaan, vauva saa vähäsen imettyä.. Näin oli esikoisen aikaan.. Ja minut osastolla se hoitaja haukku ku kerroin että aijon antaa korviketta maidon LISÄKSI. Kiva mennä sinne taas tappelemaan..
 
Teto :hug: :hug: :hug:

Pötsi kun on poissa.. niin syön graavilohta ja aurajuustoo, joita on ollut ihan älytön ikävä!

Raskaana oloon en ole kyllästynyt. Oon psyykannut itteni sen verran hyvin, ettei toistaiseksi ole vehje ottassa. Esikoisesta olin todella kyllästynyt n. viimiset kolme kuukautta, mut silloin oli kivut sitä luokkaa, et huhhuh. Nyt vaan ärsyttää tuo jokapäiväinen närästys. Muuten puuhailen kaikkee niinkuin normaalistikin, koitan olla niinkuin ei olisikaan mitään pötsiä tossa. Synnytyksenkin oon saanut pois mielestä, ei sekään ahdista.

Sisustus meillä on tämmönen sekotus uutta ja vanhaa. Mä tykkään oikeista väreistä. Tummaa, kunnon värejä ja isoja kuvioita käytetään. Hailuus ja pikkutöherrykset ei kuulu meitin kotiin.

Peiton heiluttelu harvoin. Tässä uudessa kodissa ei vielä kertaakaan. Tietty kun nappula toistaiseksi on ollut muutosta asti meitin makkarissa matkasängyssä niin kiinnostaa vielä vähemmän. Onneksi sen saa kohta omaan huoneeseen!

Mielikuvista se vaan, et oon varmaa ettei tämä kakkonen ole samanlainen helppo tapaus kuin ensimmäinen. Ei saletisti. Ulkonäön luulisin tulevan mun puolelta, kun jostain syystä meidän suvun piirteet on siirtyneet jokaiseen sukuun tulevaan nappulaan.

Meille tulee huomenna se putkimies tekee läpivientejä, jei! Jos ei mitään vastoinkäymisii tuu niin on varmaan jo tällä viikolla kaikki patterit laitettu ja saadaan pirtti lämpimäksi (ja nappula vihdoin omaan huoneeseen :xmas: )
 
Ihan vaan tulin kommentoimaan, että mitään erityisiä mielikuvia ei tulokkaasta ole. Mä edelleen (vastahan tää on tiedetty kohta 3 kuukautta) sopeudun siihen ajatukseen, että meille tulee poika tuon pienen prinsessan pikkuveljeksi ja jotenkin en osaa suhtautua poikaan samalla tavalla kuin suhtauduin siihen sukupuolettomaan pieneen ennen 2. ultraa. Ulkonäköäkään en osaa lainkaan kuvitella. Toivon vaan, että on pienet jalat ja kädet niinkuin kuuluukin ja jos vaikka ihan vähän tukkaa päässä.. :D Esikoisella oli untuvaa pää täynnä, kun taas minulla on syntyessäni ollut paksu tumma tukka. Huh. Mutta nyt, kun pikkuinen alkaa pikkuhiljaa osoittaa tahtoaan ja mielipiteitään mahasta käsin, on jotenkin helpompi ajatella, että kyllä sieltä vielä pieni ihminen maailmaan saapuu. Vielä se kahden kuukauden odotus olisi edessä, kunnes saa tutustua pieneen poikaan!! :heart:
 
Tekstiä kyllä tosiaan tulee siihen tahtiin, ettei meinaa perässä pysyä vaikka tänään oon jo kirjoittanut :D

Ensinnäkin Tetolle voimahalit :hug: Oman lapsen menettäminen on varmasti jotain.. en mä osaa enkä uskalla edes kuvitella :O

tiinelli: Voi että, mä taidan hypätä heti seuraavaan junaan :LOL:

Mut joo, Pahkuratäti, tänne vaan kyläileen :D Itekin tulisin mielelläni vaikka kahville, mutten pääse sinne millään : / Kun auto nyt tosiaan ainakin ens kuun vielä seisonnassa.

Mahasta eroon päästyäni.. hmm. Nautin jos ei tarvi käydä vessassa koko ajan. Ja juon varmaan kylmän kaljan. Alan laihduttaan.

Tiedättekö, oon ihan ihmeissään. Yks kaveri jota aika harvoin näen, selitti jotain ryyppyjuttuaan ja sitten yhtäkkiä sanoi että "Oho ei saa puhua tästä ettei sulle tuu paha mieli!" Wtf!? :O Luuleeko joku ihan oikeasti että mulle tulee jotenkin "paha mieli" kun toinen "saa" ryypätä. Jotenkin surullisen selvästi näki nyt eron mun ja tuon lapsettoman kaverini välillä. Hitto soikoon, minkä takia mun pitäs loukkaantua jonkun kännijutuista, ihan kun olisin koko ajan jotenkin tavattoman harmissani kun en voi ryypätä. Yhtäkkiä nuo kännijutut ja kaikki tollanen tuntuu niin lapselliselta.
Sitten tää kaveri vielä kysyi että milloin meinaan mennä ryyppäämään eka kerran. :O Okei, mä olen tykännyt ottaa ja käydä baareissa jne. Mutta siis.. en tiedä pitäskö mun itkeä vai nauraa! Ja mä en osaa ollenkaan pukea sanoiksi miltä musta tuntuu. Mulla on tässä viime kuukausina ollut paljon muuta ajateltavaa kun joku bilettäminen. Se teininä eläminen, vastuuntunnottomuus ja kapakoissa notkuminen on mun osalta ohi. Nyt on ihan eri elämäntilanne alkanut ja alkamassa. Mua hieman loukkaa se, että mun kuvitellaan olevan pahoillani siitä kun en pääse baariin, koska mulle on syntymässä lapsi. Miten mä voisin pahoittaa mieleni jostain toisten ryyppyjuttujen kuuntelemisesta, koska mulle on tulossa parasta mitä ihminen voi saada!? oma lapsi. herranjestas musta on tulossa ÄITI.
En minä tiedä millon menen ryyppäämään!! Miks mun pitäs mennä, miks mun pitäs antaa joku päivämäärä :D En mä jaksa enkä halua mitään tollasia miettiä.

Onneks toi on vaan yks kaveri. Ettei muilla se bilettäminen ole silleen elämän pääasia. Mä en kyllä oikeen osannut kertoa mitä ajoin takaa mut kumminkin. Musta vaan tuntuu niin hassulta ja samalla kauheelta että joku ajattelee että mua koko ajan harmittaa kun en pääse viihteelle.

Kivut selässä ja kyljissä on aika pahat, ei kärsis istua tässä koneella. Koko oikee kylki tuntuu puutuneelta ja kipeältä kun vauvan pää painaa sinne. Liikkumisesta ei tänään tullut mitään, on supistellut koko päivän aika voimakkaasti. Kävin 500m päässä kaupassa ja jo matkalla tuntui ettei jalat kanna ja tuntui tosi raskaalta. Onneks yks kaveri sattui soittamaan kun oli kylällä, että passaako tulla käymään mun luona, hän sitten haki mut kaupasta. Portaiden nousu otti kunnon päälle ja kun tulin kotiin niin mittasin huvikseni verenpaineen ja pulssi oli 135. Että sellasta.. Alkoi oikeesti pelottaa että jaksanko mä synnyttää!?? Mitä jos voimat vaan ihan oikeesti loppuu kesken?
Jospa huomenna olis parempi päivä.

Vauva on vieläkin perätilassa. Luin jotain sektiojuttuja ja näköjään suunniteltu sektio tehdään yleensä viikkoa ennen la:ta, eli siinä tapauksessa mun vauvan syntymäpäivä olis 14.3. :)

En ole kauheasti miettinyt minkä näköinen vauva on. Monesti lapset on isänsä näköisiä :D Siis en mä oikeesti tiedä mutta siltä musta tuntuu kun kattoo lähipiiriä.

Mä laitan vielä pari mahakuvaa niin kuin aion, tältä päivältä.





LD + Pikkunen 32+0

muoks: Otin vielä kuvia joissa oon selällään, ja niissä oikeesti näkyy miten maha ei oo ollenkaan sellanen pyöreä.. Kun oon selällään niin kukaan tuskin näkee että olisinkaan raskaana. Kun kohtu menee silleen ihan kyljestä kylkeen leveyssuunnassa eikä niinkään oo eteenpäin "pollahtanut" :D Mut tosiaan mahoja on erilaisia :) Tässäkin pinossa on nähnyt paljon eri mallisia mahoja. Mut tosiaan kamerasta loppui akku niin ladatkoon nyt sitä niin laitan myöhemmin nähtäville.. Muuten kun makasin tossa lattialla selällään niin oli hassun näköistä kun joku vauvan ruumiinosa törrötti ihan selkeesti ulospäin ja katos aina välillä. Siis kyllähän ne mahan heilahdukset ja liikkeet näkee muutenkin ulospäin mut tää oli mulle uutta :p
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Lähen tästä käymään ylläri-kontrollissa synnärillä. Ois kai jo aiemminkin voinu soitella ja mennä mutta... Lauantaista asti supistellu, välillä 5min välein 2-3tuntia säännöllisesti, päätä on alkanu särkee ja proteiinit oli aamulla pissassa heikko +. Että näin...
Koitan päivitellä miten kävi, jos mitään ei kuulu, todennäkösesti oon joutunu pakkomakuutuksen uhriks enkä osaa tolla *#&@{+*een kännyllä päivittää tilannetta.
Pilleriina ja Bibi 32+4
 
Tsemppiä Pilleriina :hug:

Täällä taas makoillaan sairaalassa. Soittelin eilen synnärille, kun neuvolaan soittaessani sain vastauksen "en mä kyllä sua pysty mitenkään auttamaan". Totesin, et antaapa neuvolan sit olla ja tulin osastolle takaisin. Illalla supisteli 5min välein, oikeastaan koko illan. Nyt yön aikana tuntuis hieman rauhottuneen... Kohdunsuu oli sormelle auki ja vauvan pää valmiina lähtökuopissa :( Kanavaa kuitenkin vielä jäljellä.

Taaskaan ei tiedä kuinka kauan ne meinaa mua täällä makuuttaa, täytyy kysyä kun kätilö tulee ottamaan käyrää vauvasta...

Mä kyllä toivoisin, et antaisivat syntyä jo, kun ei tätä enää jaksa. Kotona ei pysty olemaan ja sairaalassa makuulla kyllästyy ja ikävöi kuollakseen pikkuneitiä...

-JennyA & pikkuhäärä 33+3-
 
Mä veikkaan että meidän pienellä on ruskeat hiukset.
Toki hänestä voi tulla blondikin. Siipan veli on ollut lapsena vaaleahiuksinen.
Toivon että saisi isänsä silmät ja mun nenän. Meillä on molemmilla kiharat hiukset, joten saa nähdä kuinka piikkisuorat meidän lapsella sitten on :saint:

Mun siippa ei siis ole mikään kovin tumma. Iholtaan näin talvella ihan yhtä vaalea ku minä. Mutta hiukset ovat tummat ja kiharat. Kesällä toki ruskettuu paremmin ku mä.

Ensimmäistä ku odottaa, niin on vaikea kuvitella millaista on saada vauva ensimmäisen kerran syliinsä. Veikkaan että olen ku niagaran putous ja veikkaan että ei tuo baba selviä siitä kuivin silmin. On aika herkkä ihminen.

Muistaakseni suunnilleen RV 35 alkaen vauvalla ei ole enää kauheasti tilaa liikkua. Te jotka olette ennenkin olleet raskaana, millaisilta ne vauvan liikkeet silloin tuntuu?
Missä vaiheessa pitää olla sitten huolissaan, jos ei tunne vauvan liikkeitä? Jos vauvalla siis ole kauheasti enää tilaa liikkua.


Silvia ja viliANNA 33 poks :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!

tetolle :hug: , on kyllä koeteltu teitä!

JennyA:lle tsemppiä lepäilyyn osastolla!

Pilleriinalle myös voimia!

Maaliskuun vauvoissa on näköjään paljon tälläsiä malttamattomia tapauksia!

LD:llä kiva masu, tuo edestäpäin otettu kuva on hauska, kun näyttää siltä että juuri poksahtaa... :)

Lisää kuvia vaan!!!

Eilen illalla mulla oli taas pelästys vauvan puolesta, havahduin illalla jotenkin siihen että masussa ollut jo pidemmän aikaan hiljasta (tosiaan yleensä iltaisin liikkuu paljonkin ) . Eiku mehua naamariin, ei mitään liikettä... vedin vielä banskun ja suklaata sitten vähän ajan päästä eikä mitään muuta kun semmonen ihan tasanen pieni ylös/alas liike tuolla ihan alhaalla missä pää on, olikohan ne jotain hengitysharjoituksia...ei ainakaan hikkaa ollut? No pari tuntia meni ja tosi pienillä liikkeillä, mutta sitten alkoi vähän enempi tulemaan, jotenkin uskalsin sitten nukkumaan mennä mutta kyllä pelästytti, nyt aamulla oli hirveet rumbat käynnissä, joten tuskin siellä mitään hätää oli mutta mä nyt muutenkin olen ollut niin säikky, että ehdin jo mielessä kuvitella kaikennäköstä kamalaa...

Kun maha on poissa juustoja ois tarkotus maistella!!!!! Mä en nyt hirveesti oo mitään diettiä pitänyt tän raskauden aikana, oon syönyt kohtuudella sipsejä ja salmiakkia ja muutakin, jos on mieli tehnyt, joten ei nyt hirveesti oo semmosta mitä tekis kauheesti mieli, esim. alkoholiakaan en yleensäkään hirveesti juo niin ei sitä oikeen tee ees mieli. Homejuustot on eniten harmittanut.

Mielikuva tulokkaasta: Vaikee mennä edellisten perusteella sanomaan, ehkä jotain noiden välistä. Tuo että näyttäisi enemmän isältään, vois meillä pitää paikkaansa, musta molemmat on näyttäneet enempi isältään vasta esikoisessa oon nyt lähiaikoina alkanut huomaanaan jotain omiakin piirteitä. Kuopus oli kauheen pieni, mutta varustettuna semmosella pottunenällä syntyessään kun esikoinen oli taas todella pienen näkönen ja ihan kuin nukke, oikeen sirot kasvonpiirteet. Odotan kyllä ihan innolla että nään millanen paketti tällä kertaa tupsahtaa maailmaan :heart: Ihana kumminkin, sen jo tiedän!

Nyt hommiin, vähän aikaa tässä laitan paikkoja kuntoon ja sitten ulos kuopuksen kanssa!

Mindi83 31+2
 
Huomenta!
Täällä tuli vihdoinkin päätös mammarahasta,ihan hyvä kun loma alkaa 2viikon päästä.
Hirveä paperisotku sen takia että halusin 6kk tulojen mukaan katsottavan mammarahan,sekä teen kahta työtä.
Kyllä kannatti painaa kahta duunia,nyt hieman "helpompaa" kuin edellisillä mammaloma kerroilla ;)
Vielä varmistelisin että onko nyt niin että minimi veroprosentti mammalomalla on se 20%?

Mulla aikasemmilla kerroilla neuvolassa on käsketty tehdä liikelaskentaa sillon loppuaikanakin jos tuntuu että kaveri on hiljakseen.
Tuo ystävä jonka vauva kuoli ennen syntymää sanoi että kannattaa tarkkailla liikkeitä ja jos yhtään epäilyttää niin yhteyttä polille yms.Heillä liikkeet loppuivat ja polilla lääkäri ei löytänyt enää sydänääniä.Kuolinsyytä ei ole selvinnyt.Epäilevät nyt että laskettuaika olisikin väärä,se tosiaan siirtyi reilulle 2viikolla ja että istukan toiminto olisi sitten heikentynyt yms.

Täällä on molemmilla tytöillä ollut tumma paksutukka syntyessä,saa nähdä millanen tapaus nyt on.Ja vanhan kansan sanonta kun on että jos äitiä odotusaikana närästää,niin lapsella on paljon hiuksia syntyessään.Mua ei närästänyt ja molemmilla oli kunnon pehkot,eli se siitä.
Nyt tosin on maha edessä,eli poikamaha.tyttöjen kanssa maha levisi koko etuosaan.


mamskeli ja maha 33+1
 
teto :hug: En edes keksi sanoja jotka sopisivat tähän tilanteeseen:'( Ihan tuli kyynel silmään kun eilen illalla luin kirjoituksesi:'( Paljon voimia:hug:

pilleriina ja jenny myös :hug: Eiköhän ne vauvat sieltä kohta puoliin vois jo tulla jos kerta on tullakseen :)

mahasta eroon päästyäni Ai että mä odotan sitä!!!! :D Ainakin juon jonkin ihanan kylmän drinkin,vaikka tequilan:p mutta yhden vaan:saint: Ja sitten makaan mahallani ainakin viikon vaan siitä ilosta että voin tehdä niin. Muutenkin otan ilon irti nukkumisesta kun voi nukkua enemmän kuin vain yhdessä asennossa:headwall: Vessassa en käy viikkoon:LOL: Ja annan miehelle sellaset kyydit että tietää saaneensa:LOL:

mielikuva vauvasta Mulla ei ole oikeastaan minkäänlaista. Ei mulla kahesta aikasemmastakaan ole oikein ollut,ne on mulle konkreettisia vasta mahasta ulos tullessaan. Ja nyt tosiaan on pieni ahdistus nostanut päätään kun olen vasta sisäistänyt kunnolla että meille tosiaan tulee viides perheenjäsen. Ajatukset heittää häränpyllyä päivittäin: /

ON Mua niin ärsyttää tää olo!!!! Eilenkin voin niin huonosti koko päivän ettei mitään rajaa:x Tästä on näköjään tullut nyt jokapäiväistä:headwall: Ja mikään ei tunnu auttavan. Yöt menee ihan pipariksi kun lonkat huutaa hoosiannaa ja uni katkeilee:headwall: Eli voin todella todeta että olisimpa jo synnyttänyt!!!! Maha ei niinkään paina tällä kertaa,en oikeastaan edes tunne sitä paitsi silloin kun supistaa mutta kuopuksesta oli sellanen kunnon valasolo ja todella ähky koko ajan mutta nyt olo on suht ´kevyt´mutta muuten on sitten vaivoja vaikka muille jakaa:headwall:

vauvan liikkeistä loppuraskaudessa Silvia kyselit tätä asiaa niin mullahan molemmmat lapset on syntyneet 34 viikolla ja olleet silloin todella isoja jo(eka 3750g ja toka 4160g) joten heillä tila on loppunut jo aiemmin,en muista viikkoja mutta liikkeet tulevat siis vaimeammaksi ja muuttuvat lähinnä sellaiseksi möyrimiseksi eli teräviä potkuja ei enää niinkään havaitse. Nyt kun vauvani on normaalipainoinen viikkoihin nähden niin mulla ainakin tuntuu vielä aika ajoin ihan niitä terävikin potkuja mutta olen huomannut että enemmän sellaista möyrimistä on havaittu.

Nyt jatkan siivousta,on taas vähän :x olo:headwall:

-Naurukohtaus ja Poikani 33+1-
 
JennyA ja pilleriina tsemppiä ja voimia teille :hug:

Silvia logo kyllä mun lapset on rv 35 jälkeenkin liikkuneet tuntuvasti vaikka ovat 4000g:n huiteilla olleet, toinen ylikin sen. Etten huomannut mitään suurempaa eroa muuta kuin että' liikkeet tuntui voimakkaampina.

LD sulla on just tuollainen suloinen maha, et näytä tynnyriltä kuten eräät :whistle:.
Mulla tulee aina reisiinkin lisää mittaa kun olen raskaana ja takapuoli levenee. Maha on kuin muumipeikon nenä ja tämä masu jotenkin kovin alhaalla ollut jo tovin.

Tässä raskaudessa erilaista on se, ettei mua supista juurikaan. Sattuu kyllä, painaa ja repii joka puolelle mutta ei supista yhtään. Enteileeköhän se sitä että 2 viikkoa mennään lasketun yli että heilahtaa? :LOL:
Olen päättänyt että rv 37 jälkeen meen tuolla pitkin pihoja hyppien ja juosten jos se auttais paikkoja kypsymään vaikka tiedän että vauvat syntyy kun ovat valmiita eikä sitä voi nopeuttaa.

Mielikuva vauvasta ei ole minkäänlaista käsitystä. Pojilla oli paljon tukkaa kummallakin eikä se vauvatukka lähtenyt ollenkaan pois, kasvoi vain ja 1v. on jouduttu silmiltä leikkaamaan. Toinen oli tumma ja toinen vaalea. Nyt tällä lapsella on eri isä niin on varmasti ihan erinäköinen kun pojat ja kun vauva on tyttökin. Isältään toivoisin perivän ruskeat silmät. Mulla on ihan siniset silmät ja olen oikeasti vaalea. Saapa nähdä, sitä herkkää hetkeä odotan kovin, kun saa lapsensa syliin synnytyiksen jälkeen :heart:

tiinelli 31+6
 
mamskeli: Se 20% on se, minkä kela ottaa automaattisesti. Toki saat itse prosenttia pienennettyä, jos hommaat niille uuden verokortin.

Mä aion kysyä nyt lääkäriltä, että onko tätä ihan pakko estää syntymästä. Kätilö sanoi et kannattaa kysyä lääkäriltä, kun oma olo kerran alkaa olla sietämätön. Taas purskahdin itkuun kun kätilön kans juttelin. Sanoin sille, että eihän tää nyt enää voi olla vauvankaan hyväksi kun mä stressaan ja vedän kipulääkkeitä jatkuvasti. Ja illalla mietin tässä unta odotellessa, et kai mullakin nyt on jotain valtaa tähän asiaan.

Mut tilannepäivitystä tulee, kunhan pääsen käymään lääkärin juttusilla...

-JennyA & pikkuinen 33+3-
 
JA Tsemppiä sinne sairaalaan! :hug:

Tekstiä tulee tosiaan siihen malliin, ettei kerkeä mitenkään kaikkeen vastailemaan! :D

Mahan jälkeen aion nukkua mahallani, syödä vähän aurajuustoa ja odotan sitä, että pääsee kuntoilemaan. :)

Mielikuvia vauvasta eilen illalla mietittiin miehen kanssa mille vauva mahtaa näyttää. Tosi vaikea kuvitella.
Toivoisin, että lapsella olisi isänsä isot vihreät silmät joissa on piiiiitkät ripset. :heart: Mutta eipä sillä oikeasti ole väliä, rakas, suloinen ja ihana vauva on jokatapauksessa.
Edellisillä lapsilla on ollut vähän hiuksia. Nyt on eri isä, niin saa nähä onko nyt hiuksia ja jos on ni millaset.. :) Tosin nuo mun lapset on ihan erinäköisiä vaikka on samoista vanhemmista. Toinen on tumma, toinen vaalea ja muutenki ovat ku yö ja päivä. :D
Silläpä on vielä hankalampi kuvitella mille vauva näyttää.

Matkustelusta ollaan vähän suunniteltu jos käytäis kesällä miehen sukulaisten luona Ruotsissa.
Miehen isä on Chilestä, mutta asuu siis Ruotsissa ja sielläpä ehkä käydään.
En ole ikinä kokenut ongelmaksi lasten kanssa matkustelua. Ihan simppelisti on sujunut.

Ihania masukuvia! täytyypä yrittää ottaa itekkin taas uutta kuvaa.

Raskaana oloon alan kyllästyä. Olen melkoinen hormoonihirmu ja silläpä tää kyllästyttää. Mielialat vaihtelee jastkuvasti ja suututtaa itseänikin tosi paljon tää tunnetilojen muutos!
Fyysisesti olen ollut yllättävän hyvässä kunnossa. Alaselkä on kipeä työpäivien jälkeen, mutta eipä se ihme ole, kun hoitajana noita nostoja ym. työhön kuuluu.
Sunnuntaina olisi viimeinen työpäivä ja sit alkaa äitiysloma. :)

Äitiysvaatteita olen ostanut 3 äitiyshousut. 3 masutuubia, ja sit joitain paitoja.
Mulla alkaa takit käymään vähiin. Kolmesta (!) takista on revenny vetoketju tän mahan takia!!:kieh:

Imetysliivit ostan yhdet valmiiks laitokselle ja loput sit laitokselta päästyäni. Rinnat kun vielä kasvaa laitoksella, ni sillä en monia ala ennen sitä ostelemaan.
Mulle imetysliivit on ehdoton ostos!! En pärjäis ilman niitä.
Normiliiveillä imettäminen sattuu, ne kun aina jotenkin painavat rintoja... Ja on imetysliivit helpot ja "siistimmät" käyttää.

Jiihaa! Meille tulee tänään uusi pyykinpesukone. :) Edellinen meni rikki ja ollaan melkein kuukaus oltu ilman pesukonetta. Ollaan käytetty taloyhtiön konetta ja sinne on mahoton matka pyykkiä raahata... Nyt se onneks loppuu. :)
Tänään tuli myös postista lappu, että äitiyspakkaus on saapunut! Kohta lähen sitä hakemaan, mutta harmi ku pääsen aukaseen sen vasta iltavuoron jälkeen. Lupasin miehelle, että avataan se yhdessä ja hän on aamuvuorossa ni silläpä joudutaan nyt venailemaan jotta oma iltavuoro on ohi. Sitten hypistellään pieniä vaatteita yhdessä ja ihaillaan uutta pesukonetta:heart: :D

Tiitulipiituli 34+1
 
ÄRRINMURRIN!!! kirjotin pitkät sepustukset ja sit menin möhlimään ja kaikki katos...
yritys nro 2:

neuvola oli aamulla. kaikki OK. syke 140 tienoilla,sf 30 (kaks viikkoo sitte 28) valkotakkisyndroomaa vähä paineis ja pissa puhdas. painoo tullu lisää kilon verran,mut neukkutäti sano,et se on normaalia näillä viikoilla... vähähiilihydraattista ruokavalioo suositteli. : /

LD ei sulla mikään pieni maha oo. se vaan on enempi levinny ku mulla. sulla on selvästi tyttömaha. mun maha on sellanen piukula (ei siis näy takaa ollenkaa)

Jenny ja Pilleriina tsempitykset teille

mielikuva vauvasta luultavasti enempi mun näkönen -> mun puolella vahvat geenit. mut toivon,et sais kuitenki isänsä nenän. mulla ku on tällanen pottunokka : /

Tetolle :hug: oon valitettavasti läpikäyny saman surun... ei se koskaan häviä :'(

mie meinaan nukuttaa vauvan heti pinnikses. oon niin tehny nuitten muittenki kans.

nyt jos keittäs päiväkaffet ja hakis lisää puita takkaan.

T&V 32+1
 
Hurjasti voimia Jenny, mahtaa olla ikävää. Hyvä puoli on se, että viikkoja on jo mukavasti. Toivottavasti saat jotain selvyyttä tilanteeseen!

Liikkeistä, esikoinen oli tosi vaisu liikkuja maha-aikoina. Mä ihmettelen joka päivä tän kanssa, että mistä se oikein kehittää tota energiaa, millä möyrytä ja potkia ja nyrkkeillä ja pongata ja työntyä. Mä en ollut siis valmistautunut siihen, että sikiöt oikeesti liikkuu. :D Koomista sinällään, kun miettii omaa tulevaa ammattia. Tosin koko raskaus on mennyt mulla sillä tavalla, että olen hämmästellyt kaikenlaisia kipuja ja kolotuksia ja raskauteen normaalisti liittyviä juttuja, vaikka juuri edellisenä päivänä olen saattanut niistä puhua kanssa raskaanaolevalle.. :D :eek: Mutta kyllähän ne liikkeet tosiaan vaimeni sen rv 33-34 tienoilla, kun ei niillä pienillä jaloilla enää ole tilaa siellä kunnolla potkaista. Kyllä niiden pienten kuitenkin pitää liikkua, eli se möyrinä ja painon tunne jossain päin tms on sitä liikuntaa loppuaikana.. Ja yksilöllisesti tietty.

Niin ja meillä oli lauantaina myös sellainen päivä, että mietin jo vakavissani, että pitääkö soittaa sairaalaan, kun en millään meinannut saada pientä heräämään. Aamusta ihan iltaan asti oli tosi vaisu ja ei reagoinut asioihin niinkuin olen tottunut, mutta illalla onneksi virkistyi ja on taas sen jälkeen ollut ihan oma itsensä. Kyllä mä otan myös vakavasti nuo liikkeet ja muutokset niissä. Jokainen odottaja on oman odotuksensa ja vauvansa asiantuntija, eli jos tuntuu oudolta niin...

Ihana maha LD.. Me on yritetty ottaa kuvaa mahasta nyt kaksi kuukautta, saas nähdä, ehditäänkö ollenkaan. Jos vaikka viimeistään sairaalan ovella sitten.. :)
 
heipat kaikille..

Vauvan liikkeet ovat minustakin vain voimistuneet loppu raskautta kohden. Ei siis enään mitään möyrimistä mutta käsillä ja etenkin jaloilla saa iskettyä melkosan napakoita osumia. Meilläkin esikoinen oli reipas 4kg syntyessään ja liikkeet tuntuivat napakasti ihan loppuun asti..

kun mahasta pääsen aloitan ulkoilun mitä en ole iskias kivuilta paljoa voinut tehdä. Niin ja tietysti muutenkin odotan että pääsen kuntoilemaan. Varsinaisia ruoka himoja ei ole mitä odotan että pääsen syömään.
Tuosta punaviinistä niin eikö teistä se tunnu voimakkaan makuiselta tai siis se alkoholi siinnä kun esikoisen syntymän jälkeen siideri minulla tuntui melkein kun olisin napakan snapsin ottanut :LOL:

veroprosentista noista tuista sen verran että itse saan ihan minimirahan ja siitäkin viedään tuo 20% eli oli summa mikä tahansa tuista otetaan isompi prosentti kuin muista tuloista. Niin että kyllähän sen voi muuttaa mutta sitten räpsähtää kyllä mätkyinä seuraavana vuonna. Itse soittelin näistä asioista viimevuonna ja tosiaankin totesin että älytöntä mutta totta näin se menee. Valtiolta valtiolle :x

(.) Itse olen alkanut "pelkäämään" että tämä tuleekin ennen laskettua. Ei muuten mutta meillä tosiaan muutto tulossa. Jotenkin tuntuu jalkojen välissä että pää olisi jo melko alhaalla + eilen mies huomasi että mahan malli on siirtynyt alaspäin mikä tapahtui esikoisessa 2vkoa ennen syntymää. Oivoi nyt kun olisi valmis menemään lasketun ylitse niin tulee kumminkin aiemmin. No eipä se ole viellä niin sanottua sillä mikään ei ole varma merkki vauvan syntymästä paitsi tietty vesien menot ja supistelut mistä ilmeisen moni täällä jo kärsiikin :hug:

Dindei + pikku 35+2
 
Miksi räpsähtää mätkyinä, jos lasketaan alkuvuoden tulot ja ä.loman raha?
Mä en ole nyt 2011 toivottavasti menossa töihin ja ajattelin hakea verokorttia sosiaalietuuksiin.
Mielummin otan nyt ne mitä saan, kun tulot ovat pienet.


LD Hyvä että ajattelet noin baareista. Mua absolutistina ihmetyttää tuolla mitäs nytissä, kun monen nuoren haave on, että pääsisi juomaan. Odottavat että saavat lapsen hoitoon tai että se syntyy ja sitten pääsee taas. MUn haave ei siis ole lasi viiniä...

Mä haluan päästä vesijuoksemaan taas :-D Ok oikea mummolaji, mutta mun kokoiselle maitovalaalle se o oikein hyvä harrastus. Ei rasita polvia. Mä olen tuolle siipalle sanonut, että meidän lapselle pitää opettaa sitten terveelliset ruokatavat. Ei mitään metromussutusta... Mä en halua että lapsi kamppailee teini iässä painon kanssa, niin kuin minä.
 
Kiitos teille myötätunnostanne, merkitsee oikeasti paljon :heart: Totta on, että oman lapsen kuoltua suru ei koskaan häviä :'( Se kyllä muuttaa muotoaan, ja jotenkin sen kanssa oppii elämään. Mutta ei mene päivääkään, ettei pikkuiseni olisi muistossa ja puheissa.

Miulla ei oikeastaan ole mielikuvaa vauvasta, ei ollut aiemmistakaan ennen synnytystä. Jotenkin kuvittelen että hiukset vauvalla olisi, molemmilla on ollut, pojalla vaalea ja tytöllä tumma. Ja närästänyt ei ole missään raskaudessa :) Meillä poika on ihan isänsä näköinen, paitsi hiukset on edelleen vaaleat, mutta niin miehelläkin oli lapsena. Tyttö taas oli ehkä enemmän minun näköinen, tosin tummalla tukalla (lapsena olin ihan blondi), joskin onneksi peri isänsä ihanat pitkät ja tuuheat silmäripset :heart:Miehellä on isot, siniset, tuuhearipsiset silmät, niillä ei voi tehdä kuin kauniita lapsia :D :heart:

Jennylle ja pilleriinalle tsempitykset :hug:

Raskauden jälkeen mie herkuttelen :p Erityisesti suklaata kaipaan. Miulla on kaapissa pari geisha-rasiaa odottamassa jo :saint: Vähän meinaa levitä pää kun pikkuveli melkein päivittäin kantaa tänne geishaa ja vetelee sitä naamaansa vaikka vallan hyvin tietää etten mie voi sitä nyt vetää vaikka mieli tekisi, ajattelevaista :kieh: Ja raskauden jälkeen mie juon omppu light sidukan :p Ja harrastan seksiä koko tämän raskauden edestä, nyt jäänyt melkoisen vähälle kun siitä saa palkaksi niin helvetilliset kivut... Ja nukun mahallani!

Toi on niin persiistä toi kelan veroprosenttihomma, tulot putoaa ja veroprosentti nousee :kieh:

Ihana miten erinäköisiä massuja kaikilla on, kaikki kauniita :heart: Itselläni on ihan poikamasu, takaa ei edes huomaa että olen raskaana. Vaan iso tämä on! Ja ihan pinkeä koko ajan. Nyt on kyllä alkanut pikkasen tulla sivullekin jotain...

Onko teillä jatkuvasti nälkä? Mie joudun oikeesti parin tunnin välein syömään jotain, koko ajan nälättää ja ruoka pyörii mielessä... Nytkin voisi käydä nappaamassa vähän välipalaa :saint:

Teto ja rakas rv 33+3 :heart:
 

Yhteistyössä