Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

LD Aika hurjat nuo sun paineet kyllä. Soittele synnärille ja kysy mitä mieltä ne on? Onko sulla jotain lääkitystä tuohon?

flower again Vaude, eli itselläkin vois olla toivoa aikaisemmasta kotiinpääsystä. Mulle tosin molemmista sanottu jo salissa että vähintään 2vrk on oltava että saadaan vauvan sokereita seurattua ja osastolla jurputtivat samaa vaikka lähes poraten rukoilin kotiin pääsyä! Ehkä ne halusi kiusata sitten vaan just mua! :D

Lehtiä: Aiemmin mulle tuli vauva ja meidän perhe, mutta koska tuntui että lehdissä aina vaan samat jutut niin lopetin molemmat. Nyt tulee vielä jonkun aikaa menaiset, jonka myös lopetin juuri.... eli tämä laskutuskausi tulee vielä loppuun.

( . ) Olo tuntuu turvonneelta ja on taas sellainen kesto "ähky" päällä vaikka tänään en ole juuri mitään vielä syönytkään. Vauva olut tänään aika hiljaisen oloinen... vain pienen pientä möyrintää piti kun aamukahvia join. Taitaa viettää pikkuinenkin sunnuntain laiskottelu päivää!

Tylsistyttää, ei ole mitään tekemistä, eikä varmaan jaksaisi mitään tehdäkkään! :D Saapa nähdä virkistyyköl sitä iltaa kohden vai meneekö koko päivä tosiaan laiskottelun puolelle...

Liro ja papunen 31+0 *poksista!!*
 
SisustusKun muutin tähän omakotitaloon, sain itse yksinäni päättää juuri sellaiset sistusasiat jotka haluan! Tykkään tosi kovin, verhoja ja pieniä asioita muutan usein.

Lehtiä tulee vauva, kaksplus ja tytölle tulee Barbie, niin ja Turun sanomat, joskus tuli seiska.

Mies kotona nyt ei ole taas paljoa ollu, miehellä on parempi tuottoisempi työ, kun lähihoitajalla, ja nuo elukat vie täällä oman aikansa minulta, mutta mies jää kotiin 2vko:ksi vauvan syntymän jälkeen:heart: Kyllähän se on mukavaa on, viettää koko perhe kotona ja auttaa vähän noiden ''kotieläinten'' kanssa, eli siis 2 hevosen, 3 koiran, 2 kissan ja 2 kanin kanssa:D

Lasten kanssa ulkomaille ei täältä pääse pois, jollei joku halua kotitilaa vastuulleen:D Pisin matka jossa olen ollut ennen lapsia on ollut Saksa:D

Olo on kuin tynnyri. Supisteluja on paljon ja särkyjä

Marina ja Ottokka
 
Tosta lasten kanssa matkustamisesta. Uskalsin vasta viime kesänä lähtä esikoisen kanssa ulkomaille. Sinna oli n. 3,5v. kun lähdettiin Saksaan. Lentomatka kesti 2-3h ja siitä huutoa ja potkimista oli vastaan sen tunnin verran ainakin. Ei mitenkään alkanu rauhottumaan koneessa ja ku Sinnalla toi puheentuottaminen ja ymmärtäminen on vähän jäljessä niin ei siinä hirveesti ollu mitään tehtävissä. 2012 Olis tosiaan tarkoitus lähtee uudestaa reissaamaan. Jonnekkin aurinkorannalle, ei viel tarkkaa kohdetta. Sinna on sillon 5,5v. ja nuorin 1,5v. (noin). Katsotaan miten sitten käypi. Muuten reissu siel Saksas meni loistavasti. Niin paljon kaikkee nähtävää ettei se kiukutellu paljon ollenkaan :)

SuzZ + masukki 33+2
 
LD, sulla kans aika hurjat paineet! :O Kyllä tollasiin paineisiin melkein tarttis jo lääkityksen! Onko edelleen yhtä korkeat? synnärille vaan soittoa jos on!

Mulla paineet pysyneet ihan kohtalaisina nyt päivän aikana, korkeampia ovat kyllä kuin yleensä, joten seuraillaan mitä ilta tuo tullessaan.

Takaisin lepäilemään...

~ miraci ja pikkumies rv 33+2 ~
 
Viimeksi muokattu:
LD pakko kysyä vielä, että muistaakseni sähän polttelit (en siis halua syyllistää), mutta sehän vaikuttaa paineisiin, samoin suolan käyttö, kahvi, salmiakki ja lakritsi, stressi ja monet monet muut tekijät. Eli (niin kuin luultavasti tiedätkin) optimaalisimmat paineet saa, kun ei ole hetkeen polttanut ja on maannut rauhassa 15 min. En tiedä olitko näin tehnytkin, mutta ajattelin vain sanoa.. Toivottavasti paineet nyt rauhoittuu!!!
 
Paineet ovat olleet sellaista 140-150/80-90 kun oon tässä mittaillut, paitsi äsken olivat onneksi 125/70. Eli heittelee näköjään. Ja ei oo mulla mitään lääkitystä.. Neuvolassa on aina ollut yli 140/80 ja siks terkka käskikin kotona mittailla. Tässä on vielä sekin että tuo on rannemittari eli ei ole ehkä niin luotettava. Mutta mä soitan huomenna neuvolaan ja kysyn että mitäs nyt. Mitään muita raskausmyrkytykseen viittaavia oireita mulla ei ole.

Niin ja voi olla että paineet nousee siksikin jos stressaan tuota mittausta : / Mulla nimittäin pienikin hermostuminen nostaa paineet heti. Nyt oon kumminkin iloinen että tuo yks mittaustulos oli ihan normaali. Ja huomenna joka tapauksessa kysyn neuvolasta ohjeita.

Mulla tosiaan ollut aina se että terkkarilla/lääkärillä, ihan teinistä asti, verenpaine on ollut liian korkea. Kotimittaukset on kumminkin osoittaneet että kyse on "valkotakkiverenpaineesta". Saattaa tosiaan olla että alitajuntaisesti se mittaus nytkin hermostuttaa niin että tulee tollasia lukuja. Noo odottelen huomiseen neuvolasoittoon.

Mulla on kyljet ja koko kohtu ihan arkana kun vauva on ollut melkeen koko päivän liikkeessä. Hirvee paine tuntuu rinnan alla kun se tunkee sinne päätään. Oikeesti tuo vauva ei oo tänään levänny paljo yhtään :D Olikin kaks sellasta pikkusen hiljasempaa päivää niin tää oli odotettavissa :p

muok. Nii joo GCS, noista asioista mitä mainitsit niin oikeestaan se stressi olis ainoa mistä vois johtua : / Ja sekin tulee siitä kun hermostuttaa että mitähän ne paineet nyt on. Hankalaa :p

LD + Pikkunen 31+6
 
Viimeksi muokattu:
LD rannemittari on maailmasta epäluotettavin mittausväline. Älä murehdi vielä paineista :) Kyllä ne tasaantuu, kun noin kerran vaihtelevatkin ja alimmillaan ovat tosi hyvät!

( . )
Mulla on paha päivä. Kävin kiukkulenkilläkin, kun raivostuttaa. Lähinnä mies, mutta en jaksa siitä lääsätä enempää. Ne on sellaisia ajattelemattomia vellipyllyjä välillä ja sekös meidät akat saa kiukkuiseksi :kieh:
 
LD mulla kans neuvolas alapaine huitelee siel 90 hujakoilla,mut kotona sit iha normit. oon sen puol tuntia ihan liikkumati,enkä syö tai juo mitään sinä aikana. ja mittauksen aikana hengitän rauhallisesti ja syvään...

mies kotona no EI OO. viikot muualla töis,vain viikonloppusin herraa näkee (jos ei oo muita menoja)

vierähti rattosasti kolmisen tuntia,ku lasten kans otettiin spelejä. (scabble,uuno,musta-pekka ym ym) meinas vaan selkää alkaa särkee,ku keittios istuttiin. mut jos ny antas selän levätä ja keskittys RITARI ÄSSÄN saloihin...
 
Mindi, mun on tarkotus kanssa laittaa taas äitiyskoppaan reunapehmusteet ja vauva aluksi siihen nukkumaan. Samoin tein viimeksi. Ostin sillon ihan valmiit reunapehmusteet, olikohan Babystylen nettikaupasta. Se tais olla joku paketti, johon kuului reunapehmusteet ja vielä yhdet lakanat. En sitten itse tehnyt lisäksi muuta kuin parit vaihtolakanat ompelin. En ole mikään ompelumestari, joten suosilla ostin nuo reunapehmusteet/koristeet. Mutta varmaan niiden tekeminen onnistuu itsekin, jos tykkää sen tyyppisistä käsitöistä.

Mies on isyyslomalla kaksi viikkoa sitten vauvan synnyttyä. Se kolmas viikko säästetään vaikka kesään. Arkisin olen muuten aika pitkälti yksi lasten kanssa. Työmatkoineen mies on poissa pitkät päivät 10-12 tuntia ma-pe. Onneksi viikonloput ollaan yhdessä kaikki.
 
heippa kaikille minä kyllä lukasin kaikkien jutut lävitte mutten tältä väsymykseltä jaksa enään kirjotella siispä tulen tänne vain poksumaan

Dindei + pikku 35+0 :kiss: enään 2vkoa täysiaikaisuuteen ja 5viikkoa laskettuun (tosin toivoisin muuton kannalta menevän ainakin muutamia päiviä ylitse :whistle:)
 
Jepujee!

Esikoinen on ilmeisesti VESIROKOSSA!!! :| Ja kivointa tässä on se, että äiti ei muista oonko sairastanut sen joskus vai en... Pitää soitella neuvolaan huomenna ja kysyä, miten kannattais nyt toimia. Mä en ymmärrä mistä se olis voinut saada sen. Hoidossa on ollut syksyllä vesirokkoa, mutta ei siellä kukaan nyt ole puhunut mitään asiasta. Tarttumisaikahan on 14-21 vrk, joten sen on täytynyt hoidosta sen saada. Ei olla oltu ainakaan missään kyläilemässä, jossa olis rokkoa ollut. Saas nähdä, tämä tästä vielä puuttui! :headwall:
 
Isyyslomaa mies haluu pitää ainakin sen kaksi viikkoo. Onhan se kiva, mut mä vaan mietin sitä rahapuolta. Toki pärjätään, mut ei kylvetä kuiteskaan rahassa..

Lehtiä Mulle tulee Novita ja Ihana. Miehelle tulee monta eri tietokonelehtee. Sit tietty Satakunnan kansa tulee.

Lasten kanssa reissuun No tuskin, oli lapsia tai ei. En haaveile matkustelusta. Musta viikon ajan riekkuminen jossain öngöpöngömaassa on ihan rahan haaskausta. Jonkun verran oon matkustellut ja ainoastaan yksi Saksan reissu on ollut hyvä. Lähinnä muiden reissujen surkeus on johtunut huonosta matkaseurasta, mut silti..

Itseen tuhlaus se on yleensä noita lankoja yms käsityövärkkiä ja kohtuullisesti niitäkin.

En ookkaan näköjään ainoa, jolla on ollut huono päivä takana. Eilisehtoosta asti kiertänyt mahassa. Kolmelta yöllä alkoi suolentyhjennys, huono olo ja kauheet vatsanvääneet. Taisi siirtyä jo supistusten puolelta, kun jokaisen vatsanväänteen yhteydessä otti selästä kans lujaa. Esikoisesta supistukset tuntui selässä niin siitä vaan aattelin. Mietin jo, et tartteeko tästä oikeesti jo soittaa laitokselle.. Vasta viideltä illalla olo oli ihan normaali. Mut nyt taas on vatsanväänteitä :x Mahtaa olla kiva yö edessä :kieh: Ääh..

G 31+1
 
GCS: Ne antaa sulle neuvolasta lähetteen verikokeeseen ja tulokset saat parissa kolmessa päivässä. Mä kävin siinä kun en ollut kanssa varma olenko sairastanut vai en, ja sitä on tässä ollut liikkeellä joka suunnassa. Eka meinasin et käydäänpä se oikein hakemassa meille kun olen itse sairastanut mutta sitten totesin et eipä haetakaan. Nykyisellä olotilalla tää arkinen aherrus miehen reissujen aikana olis sen pojan vesirokon kanssa liikaa...
Jos sä et ole sitä sairastanut ne aloittaa musta jonkin lääkityksen siihen koska käsittääkseni se ei ole ihan pikkujuttu saada se raskaana.

Isyyslomaa ei täällä pidetä. Rahallisesti ei olisi kannattavaa mutta noita loma/vapaapäiviä on taas kertynyt muutenkin ainakin kolmen viikon edestä. Viimeksi taisi olla saman verran.
 
pikapikaa kommentoimaan ennen matin saapumista...

isyysloma pidetään meil ihan normisti het synnytyksen jälkeen, mies on muutenki saanu työt silleen järjestettyy,et on tehtaalla maaliskuusta lähtien,et pääsee sit synnytykseen mukaan.

lehtiä ei mulle tuu mitää. muille kyl sit joitaki...

itseen tuhlaus harvemmin. sit vasta ku jotain oikeesti tarviin,ni ostan.

vesirokko oon ite kärsiny kakarana,muistan viel sen kutinan ja noi muksut on kans sairastanu pari-kolme vuotiaana.

huomenna taas POKSUTAAN :heart:
junioriki taas liikuskelee suht normaalisti...
 
Sunnuntain ja maanantain välistä yötä kaikille..

Meillä tyttö sairasti vesirokon 1,5 vuotta sitten.. Onneksi kohtalaisen lievänä. Muistan oman vesirokkoni, olin noin 2-3 vuotias ja kutina oli kamala. Onneksi meidän ihana Saska-kissa nuoli karhealla kielellään kutisevia rakkoja. :) Toivottavasti selviätte säikähdyksellä tuosta, useimmat sen onneksi ovat sairastaneet. Meillä päin oli vihurirokkoa joulun alla, onneksi kriittiset viikot olivat silloin jo ohi!!

Itseen tuhlaamisessa olen tavallaan mestari ja tavallaan en. Vaatteita haluaisin ostaa, vaan miksi mikään ei näytä mun päällä hyvältä? Joten jos joskus satun törmäämään johonkin vaatekappaleeseen, mikä sopii ja istuu ja näyttää hyvältä, ostan kyllä sen. Nyt raskausaikana joitakin äitiysvaatteita on tullut hankittua ja muutama pitkä tavallinen paita - muuten itseen tuhlaaminen näkyy lähinnä kirjoissa. Rakastan lukemista ja luen pääasiassa englanniksi, ja haluan "omistaa" lukemani kirjat. Niinpä siis raahaan kotiin pokkareita aina kun miehen silmä välttää.

Lehtiä meille tulee Novita ja Suuri Käsityö, Kodin Kuvalehti (reseptit ja sisustusideat), Evita ja satunnaisesti muita naistenlehtiä lyhyitä jaksoja. Tytölle tulee Nalle Puh-lehti. Lisäksi Kirkko ja Kaupunki, Kätilö-lehti ja miehelle Tekniikka ja Talous. Niin ja mitä nyt Sairaanhoitajaliitolta ja Tehyltä tuleekaan. :) Joten lukemista riittäisi noissakin.

Lasten kanssa ei varmaan olla autoreissua kummoisemmalle lähdössä. Sukulaisia olisi Latviassa, sinne saattaa olla mahdollista lähteä kesälläkin, mutta pääasiassa varmasti Suomen matkailua harrastamme. Mökille ehkä ja Naantaliin muumeja tervehtimään.

ON.. Tänään piti laittaa ruokavalio lyhyelle tauolle ja käydä syömässä ja jäätelöllä.. Joinain päivinä elämä vaan tuntuu niin raskaalta, että tarvitsee hemmotella itseä. Villahousujen väsäämistä vielä iltapuhteeksi. Nyt kun uni tulisi niin olisi ihan kiva.

pihpuu & pieni 33+1
 
Lehdistä: Mulle tulee vielä ens kuulla Vauva lehti mutta senkin tilauksen peruin nyt sitten kun ei varmaankaan kauheasti jää tältä pikkuiselta aikaa lueskella lehtiä kun maailmaan asti pääsee. Ja toisekseen, enpä mä sitä muutenkaan oo hirmusti lukenu, selaillu lähinnä läpi koko lehden..

Tänään sitten alkaa täällä äitiysloma, jee :)

Sasuma ja taapero 35+1 :kiss:
 
lehdistä ei tule muuta kun Hippos (hevoslehti) kun kuulun ratsastusseuraan.

Täällä alkoi taas arki, eilen istuin miehen seurana autossa 200km kun käytiin ostamassa mönkijä ja kyllä tuli taas lantio kipeäksi. Illalla pääsi itku pitkästä aikaa kun on niin vaikea olla välillä.
Rakas mieheni sitten tuli minun kanssa tekemään iltatallin ja laittoi lapset nukkumaan :heart:.

Laitan teille kamalan mahakuvan minkä otin eilen :D. Hienosti näkyy kun edelliset raskausarvet kiristää jo...






Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Tiinelli ja tyttö 31+5 :heart:
 
miehen kotona olo Mä rakastan myös kun mies on kotona,olen itseasissa huomannut itsessäni hieman läheisriippuvuutta:ashamed: Aina kun mies lähtee viihteelle tms.niin oon ihan mieli maassa kun joutuu olee yksin. Yleensä sitten tunnin,parin yksinolon jälkeen huomaan että on ihan mukavaa olla ilman miestä :) Me ei yleensä kauheesti erossa edes olla,öitä ainakaan. Mutta sen huomasin että kotiäitivuodet tekivät minusta tällaisen takiaisen koska silloin ei muuta aikuista seuraa juuri ollut niin sitten kun se perheen ainut yli 3-vuotias tuli kotiin,niin oli ihanaa kun sai ´ikäistään´ seuraa eikä millään olisi päästänyt pois. Nyt asia on eri kun asumme paikalla missä on palvelut oven takana ja muutenkin ihmisiä ympärillä,ennen asuimme metsässä. Isyysloman mies pitää koko kolme viikkoa.

lehdet Itselleni tulee Sport:whistle:Taitaa olla aika ajankohtanen synnytyksen jälkeen :D Miehelle tulee joku remppalehti ja joku autolehti. Esikoiselle mummini tilaa kirjoja Lasten kirjakerhosta joka tulee kerran kuussa.

matkustelu Olisi ihanaa jos olisi varaa lähteä jonnekkin:heart: Disneylandista olen haaveillut mutta nyt odotamme sinne että tämä poikakin on väh.3v. JOs meillä sattuis olemaan varaa niin haluaisin vielä ennen synnytystä viedä lapset päiväristeilylle. Eihän se paljon maksa mutta meillä eletään nyt niin kädestä suuhun:( Lapset eivät koskaa ole olleet laivalle joten se olisi heillekin kiva ´retki´. Kesällä sitten perus mökkireissut keski-suomeen ja siinä se. Olen ikäni haaveillut pääseväni Lappiin,saapi nähdä milloin toive toteutuu.

itseensä tuhlaamisesta Olen kova tuhlaamaan,mutta yleensä kyllä ostan mielummin lapsille kuin itselle. Itseeni panosta sitten laatukosmetiikalla mitä ostan harvemmin kun purkit yleensä riittoisia. Vaatteita tulee osteltua miten sattuu,heräteostokset ovat minun alaani=) Nyt raskausaikana en ole panostanut itseeni vaatteilla mutta meikeillä kyllä:whistle: Odotan kuin kuuta nousevaa kun saa pukea farkut jalkaan tai mikroshortsit:p

vesirokon olen sairastanut lapsena. Esikoiselle otin rokotuksen sitä vastaan mitä nyt jälkikäteen kadun todella paljon:headwall: Kuopus ei ole saanut sitä vielä mistään.

Nyt menen pukemaan päälle ja lähden koiran kanssa ulos :)äitini on ollut kaksi viikkoa Meksikossa ja tulee tänään kotiin,mummini on hoitanut koiraa koko tämän kaksi viikkoa mutta toi koirulin nyt aamulla meille että sai itse mennä jo kotiin rauhoittumaan. Ihana päästä pakkasilmaan,jospa piristyisi :)

-Naurukohtaus ja Poikani 33+0 poksista-
 
Huomenet ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille..

Isyys lomaa mies pitää heti vauvan syntymästä 2vk ja myöhemmin 1vkn. Esikoisesta mies piti vain 2vk johtuen juurikin tuosta rahallisesta puolesta. Tosin miehellä on onneksi talviloma joka alkaa maaliskuun alussa eli muutto ainakin hoituu silloin helpommin saa nähdä onko pieni viellä silloin massussa..

Tänään on mammaloman ensimmäinen päivä :heart: vaikkei paljoa muutu arki kun olen itse hoitovapaalla.

tuli eilen miehen kanssa pupuiltua piiiitkästä pitkästä aikaa ja olo oli kyllä niin kömpelö ettei tiennyt miten päin olisi :LOL: No mutta oli tuo kivaakin vaikka odotankin sitä että pääsen omaan vartalooni ja "uusintakierrokselle". Onko teillä muilla ollut kömpelöinen olo peittoja heilutellessa?:D

Dindei + pikku 35+1
 
Kisak79 soitin heti aamulla neuvolaan ja sieltä sain lähetteen verikokeisiin, joissa testataan ne vesirokkovasta-aineet. Jos mulla sitä ei oo ollut, niin saan asikloviirilääkityksen. Se ei ole sikiölle enää vaarallinen, koska kaikki elimet on kehittyneet, mutta äidille se saattaa olla tosi vaikea. Lisäksi synnyttää "ei saisi" vesirokossa, kun sitten se saattaa olla vauvalle vaarallinen.. Näin mulle selitettiin.

Verikokeissa olin just ja nyt tässä esikoisen kanssa kotosalla löhöillään.. Sillä on muutama ihan selvä vesikellolla oleva rakko ja sitten tsiljoona punaista näppyä hiusrajasta pippeliin asti, myös suussa pari...

GCS15 & Touko-Pouko rv 33+6
 
Muita jotka ei millään enää jaksaisi olla raskaana? Tuntuu että suurimman osan ajasta vain ajattelen että kuinka monta viikkoa enää... Siis ihan ihmeen tukalaa ollut nyt. Tämä raskaus oli alussa kaikkein helpoin kolmesta, mutta kyllä tämä loppu on nyt paljon tuskaisempaa kuin edellisissä raskauksissa. Osittain varmaan selittyy sillä että oon ollut viimeisenä 5 vuonna melkein puolet ajasta raskaana. Ehkäpä siksikin jo riittäisi.

Seksi dindei kysyi kömpelyydestä niissä hommissa. Se ei ole kummemmin haitannut. Välillä vähän ehkä naurattaa kun on aika iso jo ja tosiaan kömpelö, mutta ei se ihmeemmin häiritse. Mies jotenkin on aina suhtautunut minuun silleen mukavasti raskaana että tunnen itseni hänen silmissään yhtä viehättäväksi kuin muulloinkin vaikka omasta mielestä nyt ei niin kauhean hottis olo ole :).

Vesirokkoa vastaan olen rokotuttanut molemmat lapseni ja rokotan tämän tulevankin. Kurja tauti jonka voi ehkäistä helposti rokotteella. Sen pitää ostaa itse ja sen saa laittaa 1-vuotiaana.

itseen tuhlaaminen eipä paljoa ole millä mällätä. Kauneuteen laitan rahaa, kampaajalla käyn, kosmetologi laittaa kulmat ja ostan tietyt laadukkaat kosmetiikkatuotteet. Eli niistä en tingi! Vaatteisiin haluaisin laittaa enemmänkin, tosin tässä tilassa en. Ja tykkäisin kovasti syödä enemmän ulkona mutta ei juuri raaski. Baari-iltojakin vietän joskus mutta hyvin harvoin. Ehkä jos olisi rahaa niin vähän useammin. No nyt en sattuneesta syystä ole kuukausiin käynyt :).

Silvia mites sun päänsärky?

LD kyselitkö jo neuvolasta noista paineista?

Mindi kyseli onko kukaan pitänyt vauvaa äitiyspakkauksessa nukkumassa. Olisin varmaan pitänyt, mutta mitään en osaa ommella. Olen itse asiassa niin laiska etten ole edes jaksanut maalata pinnasänkyä jonka ostimme esikoiselle käytettynä ja siinä oli silloin jo vähän hampaan jälkiä. Nyt tulee jo kolmannelle lapselle ja taitaa jäädä maalaamatta taas. Oon tuollaisissa hommissa niin saamaton :ashamed:. Riittää kun urakoidaan tuo eteisen maalaus ennen vauvan tuloa.

Leppismom 33+3
 
Huomenta vaan kaikille!

Paineet on pikkasen laskeneet eiliseltä ja eilen illallakin jo ihan ok tasolla :) Pitää nyt seurailla kuitenkin tiiviisti vielä tänään niitä. Huomennahan mä meen jo sit käymään naistenklinikalla käyrillä taas.
LD, kiva, että sullakin on paineet oleet ihan ok nyt. Eikä tuohon mitään lääkitystä varmaan vielä tarvitse miettiä, kun kuitenkin pääosin ovat ihan ok. Jos toistuvasti alkaa alapaine keikkumaan siellä satasen hujakoilla, niin sitten alkaa olla lääkitys tarpeen. Toivottavasti sulla pysyy paineet hyvinä nyt loppuun asti! :)

Tosta raskausmyrkytyksestä piti vielä sanoa, ettei mullakaan eiskoisen odotusaikana koskaan ollut mitään turvotuksia, näköhäiriöitä eikä hirveitä päänsärkyjä. Se myrkytys tuli kuin hiipien ja yhtäkkiä iski päälle kamalalla rytinällä, enkä edes ehtinyt diagnoosia saamaan kun istukka oli revennyt ja mua kärrättiin leikkaussaliin. Tällä kertaa lääkärit on todella varpaillaan mun kanssa ja pienimmästäkin särystä/kivusta ottavat heti oastolle seurantaan. Kyllä tässä meinaa välillä tulla hulluksi kun jatkuvasti kuulostelee itseään ja miettii mikä on normaalia jomotusta ja mikä voisi olla jotain vakavempaa :confused:

Lehdistä, ensi kuussa alkaa tulemaan vauva-lehti, just viime viikolla sen tilasin. Pojalle tulee aku ankka.

Lasten kanssa reissuun, ensi kesänä taitaa riittää ihan mökkireissu tahkolle ja muut pikkureissut täällä suomessa. Kyllä me ollaan vähän puhuttu viikosta jossain lämpösessä lasten kanssa, mut katsotaan nyt jääkö sitten seuraavaan kesään.

Isyysloma, mies on varmaan pari-kolme viikkoa vauvan synnyttyä kotona ja jatkossa tekee sitten välillä lyhennettyä työviikkoa. Viime aikoina on tehnyt pitkiä viikkoja (~50 tuntia) ja kyllä musta olis ihanaa jos olisi kotona enemmän! Mutta jonkunhan niitä töitäkin on tehtävä :)

Enpä ole kamalasti itseeni tuhlannut! Tuntuu, että olen ollut oikein säästökuurilla; poistatin rakennekynnet alkusyksystä, tupakoinnin lopetus kesällä, vaatteita/kenkiä ostellut todella vähän nyt syksyn/talven aikana. Rahaa on sitten mennyt ehkäpä enemmän kodin laittamiseen; mm. uusi sänky, valaisimia, mattoja + muuta kodin sisustamiseen liittyvää :D Oikea sisustuskärpänen puraisi mua jo alkusyksystä, eikä loppua näkyisi vieläkään jos vaan saisi normaalisti tehdä ja touhuta.

tiinelillä ihana masu! :heart:

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

~ miraci ja pikkumies rv 33+3 ~
 
Huomenia...

Takana todella huonosti nukuttu yö :( Tuo kipu ei hellitä panadolilla ollenkaan, aaltoilee alamahassa, selässä ja reisissä niin, että tuskan hikeä pukkaa päälle. Joten luulenpa, että meidän vauva ei kauaa mahassa ole... Täytyy kohta soitella neuvolaan ja kysäistä mitä mieltä siellä ollaan. Jos vaikka pääsis omalle tk-lääkärille tai sit naapurikunnan neuvolalääkärille tarkistuttamaan tilanteen, Kokkolaan asti en millään viittis lähteä. Yli 100 kilsaa autossa ei oikein houkuttele :/

Kauheesti on tullu tekstiä tänne, pitäis joka päivä kommentoida niin ei olis niin paljon kerralla... Jotain laitoin ihan paperille ylös, jotta muistan edes vähän sanoa...

Vauvan sokerit: Muistaakseni esikolta mitattiin sairaalassa parin päivän ajan, olisko sit ollu se et 3 arvoa pitää olla hyviä ennenku voi päästä kotiin. Syntyessään oli vähän matalat sokerit. Tosin sen takia me ei sairaalaan jouduttu jäämään, neiti joutui valohoitoon 3 päivän ikäisenä jolloin oltais jo sokereiden puolesta päästy pois.

Äp-laatikon reunukset meillä tehtiin ihan niin, et laitettiin normaalikokoinen lakana siihen laatikkoon. Taittelin sen muistaakseni 4-kerroin ja laitoin laatikkoon, asettelin vaan reunat niin et ovat edes jotenkuten nätisti. Meillä on myös tehtynä siihen laatikon alle sellanen "teline", jonka päälle se laitetaan, ettei tartte pöydällä tai lattialla pitää. Esikoinen nukkui tuossa laatikossa niin pitkään kuin mahtui, koska meidän pinniksestä ei saa pohjaa nostettua (tai laitaa laskettua) kun on niin vanha (40 vuotta). Helpompi oli nostaa laatikosta pois.

Matkustaminen vauvan kanssa: Mieli tekis kovasti lähteä johonkin. Suunnitelmissa on ollut et käytäis jossain kaupungissa, missä olis HopLop, kylpylä ja jonkilainen huvipuisto tms. ens kesänä. Tähän mennessä parhaalta vaihtoehdolta on vaikuttanut Vaasa, jos sinne muutamaksi päiväksi kesällä menis. Mut voi tietty olla ettei tuu lähdettyä. Ulkomaille ei oo vielä hinkua, mennään sit kun muksut on vähän isompia. Meillä kun on tilanne, että mieskään ei ole missään ulkomailla (jos nyt Ruotsia ja Norjaa ei lasketa) käynyt, joten en jaksa vielä lähteä noiden kanssa. Liian hankalaa kun toinenkaan ei ole missään käynyt koskaan.

Mies kotona: Onko??? Ei vaan nyt on ollut ihan kiitettävästi. Syksyllä ei oikeastaan täällä näkynyt, illat teki pihalla hommia ja viikonloput oli mettässä. Eilen sanoi et mettään ei enää voi mennä kun on liikaa lunta, joten toiveissa on, että viihtyis tästä eteenpäin viikonloput ainakin jossain muualla ku siellä. Hyvin ottaa kyllä tytön mukaan hommiinsa ja jos johonkin lähtee, lauantaina aurasivat pihaa traktorilla ja tekivät neidille pulkkamäen =)

Mies piti viimeksi isyyslomaa viikon verran sillon ku tultiin kotiin. Nyt aikoi tehdä samalla tavalla ja sit jossain vaiheessa myöhemmin loput.

Sisustus Laittelisin kotin jos olis kauheesti rahaa.... Suunnitelmia kyllä on, mut kun ei ole oikein vielä varaa toteuttaa niitä. Makuuhuone alkaa olla sellainen mitä haluankin, pikkuhiljaa ollaan sitä tässä muokattu. Enää matot, verhot ja yöpöydät puuttuu. Me kun ollaan tarkkoja siitä mitä ostetaan, senkin etsimiseen meni melkein 2 vuotta ennenkuin oikeanlainen osui vastaan :) Lastenhuonetta on tässä nyt laitettu, säilytystilaa on meillä hirmu vähän, kun mies ei ole sitä hoksannut tätä taloa rakentaessaan tehdä enempää. Pitää siis keksiä ite kaikenlaisia ratkaisuja... Just teetin paikallisella kalustefirmalla laatikostot, tai oikeastaan hyllyköt laatikoille. Ostin 10 kpl isoja muovilaatikoita ja niiden mitoilla sit teetettiin hyllyköt. Vähän samantyyliset kuin Ikean ne laatikostot on, mitä tuntuu aika monella olevan. Ajateltiin vaan, et päästään halvemmalla kun teetetään täällä, eikä lähdetä Ikeaan asti. Tulee kalliiksi hakea jotain ihan vartavasten sieltä...

Itseen tuhlaaminen: En ole pahemmin viime vuosina harrastanut. Johtuu siitä, että en ole itseeni tyytyväinen, laihduttaa pitää ensin ja paljon! Mut mulle tuntuu käyvän niin, et aina kun pääsen alkuun, tulen raskaaksi ja varsinainen laihdutus pitää jättää. No tämän raskauden jälkeen sitten. Olen luvannut itselleni, että palkitsen itseni uudella vaatevarastolla sitten :D

Lehtiä meille tulee Vauva, Meidän Talo ja Suomela. Lisäks nyt sorruin tilaamaan Kodin kuvalehden ja Kauneus & Terveys, kun oli kunnolliset tarjoukset. Kuulun myös siihen kastiin, joka tilailee tarjouspätkiä ja lopettaa sit ennen kestotilausta. Vauva on ainoa joka tulee jatkuvasti. MUOKS: Tulee mulle Novita, mut jostain syystä en sitä lehdeksi noteeraa näköjään ollenkaan...

Huh... Tästä tais tulla kunnon romaani... Nyt aamukahville ja jos sit yrittäis päästä sinne neuvolaan puhelimella. Sairaalakassin ajattelin kans tänään pakata valmiiksi. Ja läppäri lähtee mukaan sairaalaan, siellä kun oli langaton verkkokin käytössä =)

-JennyA & pikkuhäärä 33+2-
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä