Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

henkisestä jaksamisesta Just tänään kävin taas psykologilla ja kyllä helpotti mieltä. Mulla on nyt ihan viimeaikoina alkanut tulemaan jotenkin tosi ahdistunut olo vauvasta. Mä ikäänkuin nyt vasta tajusin että meille oikeesti tulee vauva :( Ja kun tuota masennusta on jo etukäteen niin pelkään sitä synnytyksen jälkeistä masennusta niin paljon etten saa hetken rauhaa :( Tyhmää,tiedän mutta en voi tunteilleni mitään. Toivonkin että nämä ovat vain näitä perus loppuraskauteen kuuluvia ahdistuksia mitä kaikille tulee ja tunteet selkenevät synnytyksen jälkeen. Toisina päivinä olen tosi innoissani vauvasta,toisina taas tosi ahdistunut :( Onneksi käyn psykologilla jo etukäteen että on apu sitten lähellä jos sitä akuutisti tarvitsee.

arki on aika tylsää. Kotihommia,kaupassa käyntiä,ruualaittoa,siinäpä se. Nyt aion ottaa itseäni niskasta kiinni ja ruveta ulkoilemaan enemmän,vaikkakin kivut pistää vastaan mutta meinasin että josko mielikin vähän piristyis kun ulkoilis.

ON Tänään siis Naistenklinikalla ultrassa ja kaikki oli hyvin. Painoarvio pojalla oli 2,166kg eli keskikäyrällä yhä mennään :) Seuraavan ajan sainkin sitten kolmen viikon päähän viikolla 36:O Mä en ihan vieläkään käsitä että mä todennäköisesti oikeasti saan täysiaikaisen vauvan:O Sektio tehdään kuulemma viim.viikolla 39 eli 6 viikkoa maksimissaan niin meillä on nyytti sylissä:heart: Ihanan kamalaa:confused:

Kohta pitäs lähteä kauppaan:wave:'

-Naurukohtaus ja Poikani 32+4-
 
Perätila: Esikon raskaus seuranta paperi on vintillä, mutta tuo kakkosen paperia tutkailin ja 32 viikolla oli alaspäin. Nyt on herra sitten kääntynyt monen monta kertaa ja vihdoinkin kun potkut tuntuu ylhäällä niin sitten herra kääntyy taas ja potkut on taas alapäässä.

Raskausvaatteet: Esikosta ei ollut paljon mitään pidin jotain lökäpöksyjä ja mihen paitoja. Kakkosesta ostin kahdet farkut ja sitten pari paitaa. Housut on liian isoja siitä (Laihduin 15 kiloa ennen tätä raskautta) Ja paidat on liian pieniä kakkoselta. Eli meinaa että nyt ollaan 15 kiloa tullut lisää. Ja ilmeisesti kaikki mahaan. Koska kakkosen aikaset housut pyörii jalassa mut paidat kinnaa.. Nyt olen ostanut ihan kahdet farkut ja Äityistoppeja H&M'stä ja sitten mulla on pari masituubia miehen veljen vaimolta. Ja sitten yksi tiukka tekstipaita. On niin kiva pitää tiukkoja paitoja kun näyttää raskaalta. Toppien kanssa olen pitänyt boleroita sitten tai sitten pitkä villatakki jossa napit edessä.

Suonenvetoon on auttanut suolan lisääminen.

Mä en osaa olla niin kiintynyt mun mahaan että puhelisin oikeen hellyyttävästi sille. Mahaa tulee tökittyä jos on ollut hiljasempi päivä.Voisin melkein ruveta palvomaan anoppia :D olen saanut pitää sen autoa meillä. Eilen kävin sitten kaupoilla tos kahden korttelin päässä. (kyllä, autolla) Ei vaan pysty enään käveleen niin kauas, ottaa niin kiipeetä. Tein pari löytöä 3 jogging asun näköistä college settiä, 2 vetoketjulla ja yksi hupparin näköinen enemmän 6,5 euroa yhteensä.(-75%) Harmittaa sinänsä kun tytöille on niin kivoja vaatteita ja aina hirveesti enemmän kun pojille.

Meillä on pakkasella taas lämpötila torstai aamuna meinas mennä hermo kun meinasin anopin auton ikkunat kravata. Sillä sitten semmonen krapa autossa jolla ei saanut mitään jälkeä jää pintaan. Meillä itsellä on tosi hyvä krapa meidän autossa, mutta niitä on tosi vaikee löytää niitä täältä. Kävin tossa just kaupassa kattoos mut ne oli kaikki loppuunmyyty. Kuten lumilapiot ja kelkat ja pulkat tänä ja viime vuonna. :D Mielessä on käynyt kyllä hakea Suomesta lumikola tänne kun näkisitte täkäläiset lumilapiot xD. Mutta jos sellaisen hankkis niin ei taida sitten enään tulla lunta täällä.

Lauantaina lähdetään katselemaan vauvahuoneita ihan kaupasta, kun käytettyä ei olla saatu huudettua. Hinnat koronneet hirveeksi käytetyissä. Sunnuntaina käydään hakemassa 2 sitteriä tosta 20 kilsan päästä. Yksi anopille ja yksi meille. Sitä sitteriä tuli ennen raahattua edes takaisin kun asuttiin naapurissa. Mutta nyt meidän sitteri on miehen veljen perheellä ja ei haluta sitä takaisin. Väri on huutavan pinkki. :D Nyt oli yksi punainen ja yksi musta/ruskea. Me luultavasti otetaan se punainen ja sitten anoppi saa sen Espritin sitterin. Oli pikkasen enemmän käytetyn näköinen se. Ja sitten huusin yhdestä leikkimatto/lelukaari mikä sen nimi on suomeksi? Niin 15 euroa katsotaan lähteekö. Ihan mielellään haluaisin sen (merkki Mama's and papa's ja semmonen mahtava leppäkerttu) Ehkä vähän tyttömäinen mutta pidän erityisesti niistä leppäkerttu jutuista.
http://images.littlewoods.com/is/image/Littlewoods/A012P_SP712_27_UT14U?$prodDetailMain$
Toivottavasti linkki toimaa.

Eilen tein myäös hankintoja, kaksi uutta tuttiosaa tuttipulloihin sitten siteitä ja yösiteitä ja liivinsuojia (aloitin kahden paketilla mutta taidan joutua ostaan lisää viel) Mun pitäis kaivaa vintiltä viel pestävät suojat ja laskee kuinka paljon niitä on. OStin kaksi pakettia lisää noita aventin pestäviä oliskohan niissä sitten yhteensä 6 paria ja sitten on niitä edellisestä raskaudesta jäljellä joita huusin ihan huuto.netistä kakkosen aikana. Pidin pestäviä kätevinä muttei ekoina viikkoina ehtinyt pestä niitä siihen malliin kun maitoa suihkus.

Rupee pikkuhiljaa oleen kaikki tarvittava, roskasäkkejä ja petivaatteet pitää viel ostaa. Ja se tärkein vauvan huonekalut. Sitten kun saa huonekalut kotiin niin saa ruveta pyykkään. Juuh ja pikkuhenkareita pitäis viel ostaa. En ole löytänyt kun työille tarkoitettuja hyviä henkareita. Eli odotan että löydän oikeen värisiä. Ja sitten pitäis ostaa kaksi kuivaustelinettä lisää. Meillä on yksi torni muttei tahdo riittää kun tykkään kerralla tehdä viikon pyykit. Tälläsellä ilmalla ei kuivu mikään ulkona. Roskasäkkejä pitää viel jätteelle hankkia. Sinkkisalvankin vois valmiiksi hankkia jo.

Mucho 30+2
 
Äitiysvaatteista Kolmet housut on, yksi hame, masutuubeja 2 ja imetys/odotuspaitoja 3. Pihisti oon hankkinut, en viitti muutaman kuukauden takia pistää hitosti rahaa kuteisiin.

Arki kotiäitinä vaan. Oon tosi tyytyväinen ollut, etten jatkanut työsopimusta vaikka äitiysraha onkin nyt se minimi. Oli sen verran raskasti niin fyysisesti kuin henkisestikin se homma, et parempi näin!
Kerran viikossa käydään perhekerhossa. Muuten hääräillään pojan kanssa mitä milloinkin. Kotitöitä teen jotain satunnaisia. Pyykinpesua, tiskarin täyttöä, lumitöitä yms pientä. En mitenkään tukka hiessä jos nyt tuntuu et on tarvis.

Neuvolassa olin eilen ja ihan ok on kaikki. Hb 126, taitaa olla etten joudu vetään sitä karseeta rautalitkuu ollenkaan jos tätä menoo jatkuu :D Verenpaine 106/83. Ei turvotusta ja keltaset nesteet kunnossa. Painoo tullu +343g/vko. Ihan kohtuullisesti on ne joulusuklaat kuluneet vaikka rasioita meni kolmen viikon ajan melkosella syötteellä.. Painoo tullu tähän mennessä 7,9kg.
Kysyin sitte neukulta kans noista sisätutkimuksista ku niistä oli puhetta. Täällä kun ei tosiaan ole kertaakaan sitä tehty. Neukku sanoi sen olevan vanhanaikaista. Nykyään ultra ajaa saman asian. Mulla on ollut 3 ultraa tähän mennessä ja vielä on siis yksi luvassa. Sisätutkimusta ei tehdä jos ei ole jotain erityistä tarvetta.

Huomenna kattomaan kaverin 2viikkosta vauvaa =)

Gorthaur ja Hemmo 30+6
 
Mammavaatteet Mulla ei ole yksiäkään. Niitä ei siis tehdä mun kokoisille. Mutta imetysliivejä kyllä saa. Siis reippaasti ylipainoisien ei ole tarkoitus olla raskaana.
Mutta sain kesällä paljon painoa pois ja ne vaatteet jotka elokuussa olivat liian isoja, alkaa olemaan mahan kohdalta pieniä. Housuja minulla on vain yhdet ja en aijo enää mitään ostaa 2kk takia. Paino ku o mennyt alas, niin tilaan jotkut sitten synnytyksen jälkeen. Mulla on yhdet farkut jotka menivät elokuussa hyvin jalkaan, mutta ei ne enää mahdu mahan kohdalta ja ne ky sitten taas ku kohtu kutistuu. Ei varmaan alussa tee mieli minnekkään edes mennä.

Paidat pitää uusia sitten keväällä myös. Niitäkään ei ole sitten enää montaa. Jos saan itseni sitten huhtikuun lopussa taas liikkeelle, niin saan varmaan taas painoa lisää alaspäin. Mun vaate koko on siis yli 50, joten taidan valitettavasti päihittää teidät kaikki :ashamed:


Silvia valas ja viliANNA 32+3
 
Silvia Logo Mistä olet ostanutt imetysliivisi? Olen huomannut saman, ylipainoisille ei ole mammavaatteita. :(

Sisätutkimus vanhanaikaista. :confused::LOL: Kuullostaa kyllä aika uskomattomalta. Eihän kohdunkaulan tilannetta saada edes millään ultralla selville, ei ainakaan jos se tehdään mahan päältä.
 
Poika on nyt sitte 20 pv vanha:) Ei mitään sairautta tai bakteeria iskenyt!

Palasin sairaalasta äskettäin kotiin, vähä nukkumaan, pyysivät jo viikon jälkeen menemään kotiin, mutta en suostunut, jääräpää kun olen, mies sanoi niin lohduttavasti: '' Ne pitävät kyllä meidän pikku aarteesta huolta'' :heart: Kotona kuitenkin on 6 ja 2 vuotiaat lapset, onneksi miehelle annetiin muutama tunti aikaistettu työpäivän loppuminen=), ihmettelevät missä äiti on, mutta kohta täytyy kuitenkin palata arkeen, että esikko on eskarissa päivät ja kakkonen nyt sitte päikkärissä, niin haen heidät ja lähden sairaalasta, kun mies pääsee voin mennä vielä sanomaan pikkuiselle hyvät yöt=)
Paino on tasan 2 kiloa :wave:

Katsu ja Eppu 20pv
 
Viimeksi muokattu:
Isot mammavaatteet. Ite olen myöskin reilusti ylipainoinen ja alimittainen :D Ihanaiset äippähousut löysin H&M:ltä kokoa 48. Kangashousut, ja lahkeet pystyi kiristämään, joten sain ne itellekin sopimaan. Nyt sielä ei ennää niitä ole. :| Paitoja pidän ihan normeja - tosin semmosia pidemmänmallisia.

Imetysliivit pitäis kai sitten hankkia joskus.. taidan suunnata suorilta Agrimarkettiin.

Huomenna taas laulutunnit pitkästä aikaa.. Saa nähä mitä vauva siihen tuumaa, viimeksi potki ensin ihan mielettömästi ja rauhottui sitten ja varmaan nukkui loppupäivän ku ei liikkunu ollenkaan.

Nyt unille.
-Pahkuratäti ja pikkupoju 31+0-
 
tuli tässä yökukkumisella hiukka lueskeltua täällä ja mullekkin pisti silmään tuo sisätutkimus vanhanaikasta :LOL: Siis eihän kohdun suun tilannetta voi ainakaan vatsan päältä tehdyllä UÄllä nähdä. Itse jouduin ennen rv20 käymään lekurissa supisteluiden takia ja minulle lääkäri teki alakautta UÄ tutkimuksen jolla selvisi kohdunkaulan pituus mutta ihan normi sisätutkimus jolla hän katsoi onko paikat alkanut pehmenemään/ kypsymään.

Mutta juu nyt punkille ja huomenna oikeen pitkät yöunet :heart:
Dindei + pikku 34+6
 
pahkuratäti näitäkö olet menossa hakemaan agrimarketista? liivit, mä olen noita ajatellut. Saa näköjään sinisenäkin, mä nähnyt vain oransseina ennen :whistle:

Näitä Olen oikeasti miettinyt. En ole vielä tilannut, mutta kai se kohta olisi tilattava. Alkaa jo välillä tulemaan maitoa. Kaveri lohdutti, että se on vaan hyvä merkki.
Noi bambuliivit eivät olisi kauheasti kalliimmat, mutta ne vois olla hyvät päällä. Eka meinasin tilata tuolta custom liivit, mutta mietin että noi toisetkin saattais jopa riittää. Mulla mahtuu vielä noi vanhat liivit oikein hyvin.

Mun haave o, että ku olen kokoa 44/46 niin saan ostettua kauniita vaatteita. Toista vauvaa meille ei tule ennen ku mä olen lähempänä normaali kokoa. En halua enää olla raskaana näin isona : /


Silvia ja viliANNA 32+4
 
Viimeksi muokattu:
sisätutkimus vanhanaikaista no täällä vaikka vielä tehdäänkin, niin lääkäri ainaki mulle sanoi että ruotsissa ei enää nykysin tehdä lainkaan odotusaikana, ELLEI joku vaivaa... lisää kuulema tuota tulehdusriskiä niin paljon, että siksi jätetty pois.
Et toisaalta miksikäs ei jos ei kerran mitään ongelmia ole, niin miks pitäis ronkkiakkaan kolmee kertaa raskausaikana. ei se niin kivaa edes ole et mä ainakaan sitä toivoisin ;)

katsuamsku hieno kuulla tollasia kuulumisia :heart: ja koitapa vaan nukkua, sua tarvii ne kaksi aiempaakin lapsosta :) pitämällä hyvää huolta itsestä, pitää myös toisista :) TSEMPITYKSIÄ !!!

jenny A säkin pääsit kotiin :) kiva juttu, maltat sit vaan levätä....... ja omassa rauhassa keitettyä kahvia ei kyllä mikään voita :D

alkaa valmistautua remonttiväen saapumiseen.... koskahan meillä olis ihan tavallinen lauantai?????? alan väsyä tähän ainaiseen remppaan..... noooooh, joskos vielä jaksais kokkailla, ja jos en jaksa ni en sitte :D
 
Huomenta!

Isorintaiset niin oletteko katsoneet imetysliivejä esim. Beluan tai Ozbabyn verkkokaupoista/kaupoista?

Täällä on suursiivuspäivä vaatekaappien ja muidenkin kaappien osalta tänään. Aion tyhjentää KAIKKI vaatteeni joita en ole käyttänyt viime vuoden kahden aikana pois ja luopua VÄHINTÄÄN 20 kenkä/saapasparista. Niillä kirppistuotoilla ostan sitten himoitsemani valaisimen mitä mies ei halua, mutta saan kuulemma jos käytän siihen omia varojani :D Tuli semmonen himoshoppaaja-kirjan päähenkilö fiilis kun se muistaakseni kirpputoorasi kaikki turhat ostoksensa pois, tosin maksaakseen luottokorttilaskunsa mutta kuitenkin... :LOL: Katsotaan käykö niin et saatan taas muka tarvita kaikkea myöhemmin enkä siis luovu mistään niin, että kannattaisi edes pöytää maksaa! Tosin vaikein päätös on se mihin ne tavarat kannattaa myytäväksi viedä...

Sisätutkimus on tehty joka kerta kun lääkärissä olen ollut. Meidän neuvolalääkärillä (ainakaan neuvolan tiloissa) tosin ei ole edes ultraa... Jokseenkin musta nykypäivänä naurettavaa ettei ole.

POKS 33 viikkoa :)
 
Huomenia...

Kivulias yö takana. Paremmin kyllä nukutti omassa sängyssä, mutta kun nuo kivut ei meinaa hellittää millään :( Supistaa välillä niin voimakkaasti, että ei henki kulje ja kipu aaltoilee alamahasta selkään ja reisiin. Ihme että noilla ei mitään vaikutusta ole ollut. Toivotaan etteivät ihan vielä teekään mitään.

Silvia Logo & pahkuratäti: Ilmoittaudun kastiin, jonka ei vissiin kuuluisi kokonsa puolesta olla raskaana ollenkaan. Oon yrittäny ettiä tarpeeksi isoja äippävaatteita, mut eipä vaan löydy. Koko 50 ei meinaa riittää tällä hetkellä. Tavallisia lököhousuja pidän kotona ja nyttemmin myös muualla (kun ei muut mahdu jalkaan), paidat on ihan tavallisia pidemmän mallisia, löysin isoja kokoja alennuksesta :)

Imetysliivien kans kävi tuuri. Vaikka kokoa löytyy omasta takaakin, siis ilman maitoakin, niin noi Triumphin liivit käy mun päälle. Niitä sit onkin parit tällä hetkellä kaapissa ja ostan lisää sit kun näen mihin suuntaan nää hinkit tästä kehittyy. Muutenkin mä käytän enimmäkseen Triumphin liivejä ja niistäkin sporttimallia, kun ei oikein muita istuvia ja tarpeeksi tukevia löydy kaupoista...

Nyt aamukahville typsyn kans, mies lähti metsää harventamaan. Mun äiti tulee jonkun ajan päästä hakemaan tuon pikkuneidin päiväksi kylään, jotaa mä saan olla rauhassa :) En mä tuon kans kahdestaan täällä kotona kyllä pärjääkään...

-JennyA & pikkuhäärä 33+0-
POKS POKS :)
 
äkkiä kommentoin

Hollannissa myöskään ei tehdä sisätutkimusta, jotta paikat ei rupeis kypsymään liian ajoissa. Eli ensimmäistä kertaa sitä ollaan levitelty ihan lopussa jalkoja. Esikko sitten kun vedet oli mennyt ja kakkonen n.3 tuntia ennen synnytystä.

Pitää juosta nyt :)
 
Silvia Logo, Pahkuratäti ja Jenny A: Ilmoittaudun joukkoonne! Vaatteita en ole hirveästi minäkään löytänyt. Ainut että H&M:stä ostin parit lökä äippäpöksyt, meni jopa minulle koot L ja XL niistä, tosi venyvää materiaalia. Muuten olen käyttänyt ihan normi löysiä vaatteita mitä tuolla kaapissa on vaikka ja kuinka.. Imetysliivejä pitäisi itekkin ettiä jostain..

Sasuma 34+6
 
Hei vaan kaikille tältä laiskurilta. Aloitin ahkerasti palstailua silloin joskus, kun maha oli vielä pieni (tai ainakin kohdun osalta pieni) ja koulukiireiden takia jäi sitten kuitenkin piiiiiitkälle tauolle, välillä kävin lueskelemassa teidän kuulumisianne. Nyt kuitenkin hektisyys helpottanut ja ajattelin tulla katsastamaan, vieläkö otatte mukaan keskusteluihin..

ON: Laskettu aika tuolla etusivulla 13.3. vaikka se onkin ekassa ultrassa muutettu 12.3. joten 33+0 olisi tänään täynnä. Huojentunein mielin siis, saapi vaikka tullakin, jos on tullakseen. Kovasti supistelee ja liitokset paukkuu, suonta vetää satunnaisesti. Ja painoa on tullut 10 kiloa, mistä en ole lainkaan iloinen/ylpeä, sokerirasituksessa jäin 1 tunnin arvosta kiinni ja ravitsemushoidolla on saatu painonnousu kuriin, sokeritkin pysyneet hyvinä.
 
Millasethan imetysliivit sitä ite ostais.. Nuo vaikutti mukavilta jotka Silvia linkitti :) Ja ei, ei ne Agrimarketin :LOL: Mulla on tällaset perus c-kupin rinnat, ja vähän hirvittää että kuinhan paljon ne posahtaa synnytyksen jälkeen. Äidille on ainakin käynyt niin että sen "tavistissit" kasvoi synnytyksen jälkeen kolminkertaisiksi ja semmosiksi ovat jääneetkin :D

Kertokaapa te keillä on kokemusta tai muuten vaan tietoa, että mitä hyötyä imetysliiveistä on verrattuna tavallisiin? Tai pärjääkö tavallisilla mitenkään?

Sisätutkimus on mulle tehty jokaisella lääkärikäynnillä, en nyt muista monestiko mutta ainakin kolmesti. Ja ultralla kerran katottu kohdunsuun tilanne, siis emättimen kautta.

KatsuAmsku, mukava kuulla että pikkuisella on kaikki hyvin! :)

Tukisukat auttoi mulla silloin aluksi tosi paljon, nyt en ole tarvinnut kun ei ole ollut suonenvetoja. Jos joku siis muistaa mitkä hirveet kivut mulla oli joskus rv 10 jälkeen monta viikkoa ja kävin OYS:ssakin veritulppaepäilynä..

Mä otin mummolta verenpainemittarin lainaan ja nuo lukemat on liian korkeita : / Nytkin kun mittasin oli 160/80 suunnilleen, en muista tarkkaan. Ajattelin pitää jotain pientä kirjaa noista niin voi sitten terkalle/lääkärille näyttää.

Oon yrittänyt täytellä tuota esitietolomaketta synnärille. Mietin vaan että kun mulla on ollut masennus, että pitääkö se merkata siihen "Aikaisemmat sairaudet" kohtaan missä on Psyykensairaudet. Onkohan sillä merkitystä kun asiasta on muutamia vuosia, ja tarkoitetaankohan tuolla "oikeita" mielisairauksia esim. skitsofreniaa. Pitää kysyä siltä terkkarilta. Että mitä sillä on merkitystä.. En edes tiedä miksen mä nyt sumeilematta halua sitä raksia siihen laittaa. Jotenkin vaan tuntuu niin.. sitä pelkää aina että saa jotain "erityiskohtelua" tai hulluna pidetään siellä synnärillä. Toisinsanoen että leimattas jotenki hulluksi. Joo ja tiedän ettei masennus sitä tarkoita enkä hulluna itteäni pidäkään (ainakaan kovin paljon) :LOL:

Siivoushommia täälläkin tänään :)

LD + Pikkunen 31+5
 
LD jos vain on mahdollista,kannattaa sovitella eri malleja,et löytyy ittelle se paras vaihtoehto. mä ainaki koin hyväks imetysliivit just sen takia,et sai tissin sieltä "läpästä" esiin. ei tarvinnu alkaa koko rintsikoita nostelemaan. ainakaan kaarituellisilla se ei onnistu :attn:

sisätutkimus tehty kaks kertaa. eka sillon 7+5 ja toka nyt joulukuun alussa.

KatsuAmsku :flower: pianhan saatte vaavin kotiin! mun poitsu pääs heti,ku oli 2,5kg täynnä...

täällä kaatuu seinät päälle. taijan lähtee käymään tallilla... heppojen kans mieli lepää!!!!!

ainiin pihpuuh LA korjattu... ja teretulemas takas!!
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin tota sisätutkimusta jäin miettimään, et ainakin Kajaanis on joka ultran yhteydessä tehty. Nyt ku viimene ultra on sillo 16.2. äitipolilla niin neuvolassa ei tule sitä normaalia ultrausta ja sisätilatutkimusta ettei tosiaan ala paikat aukeamaan, näin mulle sanottiin. Et sitä tehdään mut harvoin.

SuzZ + masukki 33+1 :heart:
 
Heips!

Täällä on pysynyt sokerit aisoissa hyvin ja ihmettelen vähän miksi mittailen :p
Tosin saunan jälkeen on tänään pizzaa ja limua,saa nähdä miten vaikuttaa arvoihin.

Viime yönä töissä kyytiin tuli mahakas äiti kassin kera ja meni äitiyspolille.Oli ihan hiljakseen enkä sitten alkanut kyselemään mitään,tuntui olevan niin keskittynyt...ilmeisesti supistuksiin :)

Oma vointi on ok.Käytiin äsken pulkan kera kaupassa tyttöjen kanssa ja äitin alapää on kuin jyrän alle jäänyt.Huhheijaa mikä reissu.
Kaveri potkii ja heiluu välillä tosi kipeästi,samoin supistelee aina välillä niin että alavatsaan aaltoilee kipua.Ei kivaa,ei ainakaan vielä tähän aikaan.

Ens viikolla neuvola jossa katsotaan noita sokereita.Mutta nyt ruokahommiin.


mamskeli ja maha 32+6
 
päivää kaikille:) olen uusi täällä keskustelupalstoilla. saas nähdä että kauanko tässä menee että oppii:) laskettuaika olisi 6.3.2011, toinen lapsi on tulossa. ensimmäinen lapsi on poika ja jo 6v. kyllä se aika vain rientää. mitäs muille mammoille kuuluu?
 
Meikä sai sitte kauheet itkuraivarit kun imuri hajos.. Hormonit näköjään jyllää. *kirosanatulva* se pehmeä taipuisa letku siis katkes siitä varsiosasta. Jeesusteipillähän tuo korjaantuu mutta sitä ei nyt just tällä hetkellä ole. Mä niin olisin halunnut imuroida, ihan oikeesti. Ja v***u kahvinkeitinki on mäsänä. Paiskaan kohta kaikki parvekkeelta alas.

t. raivoova raskaana oleva
 
Uusille tervetuloa mukaan joukkoon! =)

Katsuamskulla hienoja uutisia! Mukavaa kuulla että kaikki on pienellä hyvin :flower:

JennyA kivaa että olet päässyt kotiin! :) Koitapa nyt sitten lepäillä vaan... kyllä nuo miehet hoitavat sitten ne kotihommat.

Kisak kurjia nuo hiivatulehdukset...toivottavasti alkaa pian helpottaa!! :hug: Itselläni oli esikoista odottaessa useampikin, mutta nyt olen säästynyt niiltä onneksi...
Kuulostaa hyvältä tuo suursiivous =) ...vielä kun itseltäkin löytyisi energiaa tehdä ihan viikkosiivous tämän viikonlopun aikana... :whistle: tervetuloa vaan meillekin siivoilemaan jos energiaa riittää!!!! ;) :LOL:

Tukisukat mulla on päiväsaikaan käytössä ja vähentävät kyllä turvotusta ja suonenvetoja yöaikaan. Ilman niitä olis varmasti jalkakipujakin enemmän, joten SUOSITTELEN jalkojen väsymisestä ja säryistä kärsiville !!!!!! :)

Arki kotiäitinä sujuu ihan hyvin. Päivittäisissä kotitöissä ja pojan kanssa leikkiessä/ulkoillessa menee aika mukavasti. :) Välillä kyläillään ja kutsutaan meille kavereita käymään ja käydään kaupoilla ja puistoissa leikkimässä...se on sitä normaalia arkea parhaimmillaan josta tykkään ja nautin! :D Nyt mieskin on kotona mikä puolestaan helpottaa arkea (työttömänä kun nyt on...), mutta toisaalta pieni erokin tekisi jo hyvää puolentoista kuukauden yhdessä vietetyn ajan jälkeen...miehellä pinna on välillä tosi kireellä stressin takia, kun ei töitäkään ole siunaantunut vaikka haastatteluissa onkin ravannut :headwall: ...alkaa siinä sitten omatkin hermot menemään kun toinen kärsii ja stressaa : /

Sisätutkimus täälläkin tehdään joka lääkärineuvolassa. Eli olisko tehty nyt 3 kertaa neuvolassa ja ultrien yhteydessä pyydettäessä vielä 4 kertaa, kun on supistellut sen verran paljon että kokeiltu ettei oo paikat auenneet... Ultrauksen yhteydessä ei täällä muuten tehdä sisätutkimusta, jos ei erikseen ole jotain syytä miks tarttis se tehdä... mulla oli vuotoa istukasta ja kipeitä supisteluja joten viimeksikin tutkittiin. Ultrista muuten niin uudelleen synnyttäjät ei täällä pääse synnytyksensuunnittelu- ultraan jos ei ole jotain häikkää ollut...joten siis mulla se on, kun istukka on ihan kohdunsuulla. Tietoa ajasta odottelen siis vielä. Neuvola on sitten kolmen viikon päästä.

Nyt kahvinkeittoon kun poikakin nukkuu vielä ja saan rauhassa kupposen juoda :)


dogitar ja masuasukki 31+5
 
Helou!

Omaa napaa heti alkuun...
Eilinen polireissu vähän venähti ja just vasta kotiuduin.
Mulla sattuin olemaan hirveä päänsärky ja lääkärille siitä mainitsin, niin eiköhän se passittanu mut osastolle sitten. Kyseli toki hirveesti mitä mieltä olen, jos nyt jäisin ainakin yön yli tarkkailuun ja sanoi, että mun kohdalla pitää olla vähän varpaillaan kun historia on mikä on. No tokihan mä sinne sitten jäin, vaikka aika varmasti tiesin ettei kyseessä ole esim. raskausmyrkytykseen liittyvä päänsärky, mut parempi katsoa kuin katua.
Paineet oli tosi hyvät ( 128/76), proteiinit heikko +, vauvan sydänkäyrä aika tasaista mut kuitenkin ihan ok ja ultrassa virtaukset yms. kaikki kunnossa. Painoarvio 2,1 kg :heart:
Osastolla taas kerättiin pissaa ja seurailtiin paineita, molemmat ihan ok ja proteiinia oli vain häivähdys. sydänkäyrää otettiin eilen illalla ja tänä aamuna makasin käyrillä peräti 1½ tuntia. Käyrät edelleen melko rauhallisia mutta ihan hyviä kuitenkin. Vauva kuitenkin liikkuu ja monottaa mua ahkerasti tonne kylkeen :D

Ensi viikon tiistaina ja perjantaina menen käymään käyrissä taas ja seuraava lääkäri on vasta 3.2 jos ei sitä ennen mitään kummempia ilmaannu.

Imetysliiveistä vielä. Suosittelen kyllä lämpimästi harkitsemaan liivien tilaamista esim. englannista. Esim. nuo Bravadon liivit on siellä yli puolet halvempia kuin täällä. Mä tilasin kahdet merkkiliivit ja hintaa tuli vaivaiset 35€ yhteensä. Ja kokoja on laidasta laitaan. Mä en olis näillä suomen hinnoilla hommannut varmaan ainoitakaan imetysliivejä.

Suonenvetoja ei oo ollut aikoihin, kun oon syönyt magnesiumia säännöllisesti.

Närästys oli tuossa viikko-pari sitten ihan järkyttävää! Yhden yön jopa valvoin sen takia. Nyt on onneksi vähän helpottanut ja rennie tai pari auttaa siihen ihan hyvin. Jos rennie ei autra närästykseen, niin suosittelen nestemäistä gavisconia, sain osastolla ollessani sitä ja oli tosi tehokasta.

Vielä eiliseltä masukuvaa


~ miraci ja pikkumies rv 33+1 ~
 
miraci no hyvä et kävin varmuuden vuoks... ja just tuo närästyslääke on hyvä, tosin mulla ei nestemäisenä ees ehdotettu vaan purutablettina, et mahtaakohan olla nesteenä vain sairaalassa? mulla on samankokonen vatsa kuin sulla :D ei epäilystäkään etteikö olis raskaana :D

imetysliivit mä en ole moisia hommannu kummastakaan aiemmastakaan.. :D ne on oikeesti niin etovia et hyvin mä ainakin esikoisen kanssa pärjäsin kaarituellisilla, imetin sen viitisen viikkoa... ja kakkosen kohalla se oli se viikko ni hukkaan olis mun rahanikin menneet... kyl tavis-liiveilläki pärjää, mut omat kikkansa siihenki on löydettävä ;)

ld ja hermojen menetys oisit nähny mut eilen :D yksin kotona kirota pärräsin IHAN olemattomille asioille :D ja kävin kyllä kuumana !!! kummasti kaikki otti päähän, sit rojahdin pettyneenä nojatuoliin, lakkasin kynnet ja sen jälkeen menin nukkumaan päiväunet. ja kun nousin ylös, olin kuin eri ihminen :D onneks ketään ei ollu kotona, koira kyllä katteli ihmeissään, et mikäs tota muijaa NYT riepoo :D hormonit, ne ihanat hormonit :D

pariskunnat kotona.... no en kyllä voi toivoa et mies ois joka päivä pois vaikka töissä tietenkin on käytävä.. viikolla meillä oli rahatilanteen takia pari päivää ahdasta pääkopassa kummallakin...odottamalla oikein odotin että koska otetaan yhteen...???
Mut ei sitä hetkeä vaan tullut, istuttiin sitten pöydän ääreen miettimään vaihtoehtoja, laskujen kiireellisyysjärjestystä ja budjettia, samaten et mikä ois vielä mahdollista venyttää edullisempaan versioon... ei siihen mitään tappeluja tarvita vaikka murheita oliskin....
Edellinen liitto olikin sellasta myrskyä jopa näissä asioissa että ei ees jaksa muistella....
Ja oli hyvä huomata, että vaikka tiukka tilanne sai molemmat huokailemaan ja muuta, niin ei edelleenkään mies purkanut oloaan muhun, enkä mä omaani siihen.... ja turhaahan se tavallaan oiskin.... kyllä puhumalla tuokin järkkääntyi, ja kun kerran mun rahoja joutuu venailemaan ja saan tosi vähän niin ei sillekään kerta kaikkiaan mitään voi.....

supistuksia on alkanut olla siis päivittäin ... levossa..istuen.... kävellen... millon tahansa... ja alhaalla vauva on niin että supistuksen tullessa käy mielessä et se oikeesti tippuu pihalle.... mahdankohan laskettuun aikaan pysyä yhtenä kappaleena????? Anoppi imuroi tänään, oli iso apu :) ihanaa kun on apujoukkoja, kunhan vaan itse osaan ottaa avun vastaan :D se on tällaselle itsenäiselle häärääjälle HIVENEN vaikeeta asennoitua sanomaan et joo imuroi vaan.... jos toinen sitä vielä ehdottaa et hän vois jotenkin auttaa.... mutta lupasin itselleni koittaa opetella ottamaan avun vastaan :) ja olla kärsimättä siitä huonoa omaatuntoa saati saamattomuutta, laiskuutta tai huonoa kodin hoitoa kun en siihen ite enää samanlai pysty ;) kyllä ihmisen pääkoppa voikin heittääntyä hankalaks.............

psykologi mulla kans aika taas ens viikolla... odotan sitä jo :) mäkin ennakoin tavallaan että en halua synnytyksen jälkeistä masennusta, masennusta kun ennen eroa oli pitempäänkin... ja jos sitä on ollu aiemmin niin tällainen elämän mullistus saattaa sen uudelleenkin puhkaista... suosittelen kyllä muidenkin menevän ketä hiukkaakaan arki stressaa saati on sellasia ahdistavia tuntemuksia, neuvolan terkkari lähetteen saa kirjoittaa, ettei tarvii ees lääkärille sen enempää lähteä :)

sokerien mittailusta siis en nyt enää muista kuka sanoi et miksiköhän ees mittailee, kun arvot niin hyviä? mutta mulla kans sama tilanne et paastoarvosta jäin kiinni. arvot kotimittauksella aisoissa. siksi tuntui turhalta jatkaa mittailua, mutta lääkäri sanoi että loppuraskaudessa iso heitto voi tapahtua ihan yhtäkkiä ja sillon niiden seuraaminen on ehdottoman tärkeää, vauva kasvaa huimaa vauhtia viimeiset viikot ja on tärkeetä pitää sokereista kontrollia, että sitten jos nopeesti alkaakin kohota on ainakin mun otettava äitipolille välittömästi yhteyttä, että sitten taas ultrataan et vauvalla on kaikki hyvin. ja sokerithan seurataan vauvaltakin sitten syntymän jälkeen, kaveri sanoi että ennen ei päässyt oman vauvansa kanssa kotiin ennenkuin kolme peräkkäistä arvoa oli ok. voinee sitten olla sairaalakohtaistakin, mutta ite olin tyytyväinen että tiedän varautua et välttämättä ei sieltä ihan heti seuraavana päivänä lähdetäkään,kuten olin salaa ajatellut ;)

rauhoitutaan lauantai-iltaan, luvassa sauna ainakin ja tv-ohjelma Putous :D munamies on mun ehdoton suosikki!!!!!!! pari holitonta olutta ja siideriä mulla kylmässä, en ookaan varmaan kolmeen viikkoon mitää herkutellu moisilla :D
 

Yhteistyössä