Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Kiitos osanotoista ja myötäelämisistä :)

JennyAdelinan kuulumisia mä olin jo odottanutkin, kun vielä hetken malttaisi pysyä masussa, niin on helpompi aloittaa vauva-arkea pikkuisen kanssa. Tsemppiä vuodelepoon!

Kike79 hyvä, kun teillä asiat alkavat rauhoittua! Voimia kovasti!

( . )
Viime yö oli pitkästä aikaa hyvä yö ja olo onkin vähän energisempi ja iloisempi kuin yleensä :)
Heräsin 1 kieppeillä vain kerran vessaan (menin ajoissa nukkumaan) ja sitten aamulla olinkin virkeä. Esikoinen meinaa vain tulla kipeäksi, joten herätti "aikaisin" ja tuli kainaloon yskimään. Mä näin sellasta unta, että mulla meni lapsivedet ja herätin miehen, joka oli ihan paniikissa :D

Mentiin mun porukoille täksi päiväksi ja hain ne huutamani Gracon turvaistuimen, telakan ja matkarattaat =) Nyt on kaikki valmiina, kun apteekista hain vauvalle "räkäimurin", suppoja ja topspuikkoja.

Ihanaa, kun ei ole enää pitkää aikaa jäljellä, ennen kuin saa Touko-Poukon rinnalle!!!! Maksimissaan 8 viikkoa ja 5 päivää niin aletaan ainakin käynnistelemään :LOL: Loppuviimein nää 33 viikkoa on mennyt ihan hirmu nopeesti kun olin viikolla 3+6 tehdessäni plustestin - se tuntuu ihan eilispäivältä! Mä odotan imettämistä ja yhteisiä makoiluhetkiä kuin kuuta nousevaa! Sitten saa vaihtaa niitä ihania pikkuvaippoja ja kuunnella IKIOMAN pienen elämän alun tuhinaa... AWWW.... :heart:

GCS15 & Touko-Pouko rv 33+2
 
Täällä on eilen aloitettu vauvan vaatteiden pesu, mulla ei tosin olekkaan niitä kun pari vajaata koneellista, eli vaan tarpeelliset. Mies palasi sairaslomaltaan töihin tiistaina joten nyt on totuteltu tytön kanssa olemaan kotona ihan kahdestaan. Hieman tylsäähän tässä on, kun ei ole kun kaksi kaveria Jyväskylässä ja nekin molemmat käy vielä töissä. Kerhopaikka saatiin esikoiselle ihan läheltä, niin on sille edes jotain ohjelmaa kerran viikossa :) Mietinkin et kai tässä vielä uskaltais uimassakin käydä??

Uusi auto käytiin ostamassa maanantaina :) On sitten rekisteröity seitsemälle, eli mahtuu koko suku kyytiin :) Kun vauva syntyy niin meitähän on joka toinen viikonloppu 5 henkee, eli mahtuu nyt miehen poikakin hyvin auton kyytiin! Ei tartte kahden turvaistuimen välissä nököttää. Mikä parasta niin autossa oli liukuovet ja takapenkillä piirustusalustat :D

Jenksu ja Uuno (tosin niin moni on nähnyt unta et meille tulee tyttö, etten itekkään enää tiedä mikä tulee) 33+0
 
pitäsköhän jättää suosiolkla noi lumityöt muille. illalla ja aamulla pikkusen kolailin tos,nii hyvä,et kaupassa pääsi käymään :stick:

oli mulla jotaki muutaki kommentoitavaa mut... plääh!!!

meen sit tekemään pizzataikinaa!
 
Nunnika: Aika jännä kiropraktikko... Mulla on fysioterapeutti aika alkuvaiheesta saakka laittanut hierontapöydän viereen tuolin ja pöydälle semmosen levyn johon nojata ja jossa on "naamanreika". Nyt en edes voi maata vähääkään mahanosallakaan tai alkaa sattumaan eli ainoa tapa on hyvin kyljellään ja pari tyynyä polvien välissä. Voin uskoa et oli epämukavaa... Sitä onko se "haitaksi" en tiedä. Mutta eipä se ainakaan kuulosta mukavalta ;)

Täällä saatiin esikko huutokonsertin jälkeen päikyille (mä pysyn kovana aina sillä ne päikythän nukutaan tai sitten huudetaan ja nukutaan!!!) ja sen jälkeen menin itse rentoutumaan metsään hetkeksi koirien kanssa. Meillä siis mies nukkuu kanssa tuolla ylhäällä eli yksin en jättänyt tänne nukkumaan... :wave:
 
kike kiva että asiat paremmassa suunnassa :) niin ne puolisot vaan hioutuu toisiaan vasten :)

gcs ja hienosti selvisit tädin laitosta, mä en oo koskaan voinu kuvitellakaan meneväni katsomaan jotain kuollutta... mummoanikaan en kyennyt aikoinaan saati enoa... en osaa sanoa miks,mut arvostan kyllä niitä ketkä siihen pystyy.Jos olis omasta lapsesta tai just miehestäkin kyse ni se vois olla eri. vaikee aatella etukätee....
voimia surutyöhön, se voi kyllä väsyttää.... elämä on niin raadollista..

mindi hei noita Anne-petit virkattuja juttuja myydään HANNASISSA, et jos jotai haluat käydä ihan konkreettisesti hypistelemässä, ei oo kaukana teiltä ;)
ne on söpöjä :) ja kiva et sänky tuli !!!
ja tää viikko onki mulla menny rampatessa noita virastoasioita sun muita, et mä oon ollu ihan poikki ja loikonu vaan iltapäivät, ei siis oo jaksanu kahvittelua ajatellakaan, ihme juttu miten alkaa olla pienestäkin jo uuvuksissa...

jenksu onnee uudelle menopelille :) kiva että tilaa on riittävästi kaikille !!

unettomuus no viime yönä minäki sitten valvoskelin kahdesta neljään... ei vaan unta ollu, ei mitään ikäviä ees mielessä pyöriny, mä vaan heräsin ja vaikka kuinka koitin nukkua, oli tosi virkee olo... raivostuttavaa sitten vaan kun miehellä soi herätys puoli 7, mä nousen monesti sillon kans, ja just kun olinki saanu unen päästä kiinni...
no, mä oon varsinainen aamuvirkku, joten nousin sitte kahvii keittämään :) ja ehdittiin jutskailla miehekkeen kanssa ennen sen lähtöä..aamuhetkiä ei kyllä korvaa mikään :heart:

nyt sitten painelen päiväunille, supisteli sen verran ahkeraan kauppareissulla, että on ihana kömpiä peiton alle...
 
Mulla ja esikolla oli tänään neuvolat :)

4v neuvola meni hyvin, likka jäi tädin kans yksin tekee tehtäviä ja hyvin sujuivat ja kuulo ja näköjutut kanssa. Ei Liro meilläkään oo muita leikkikavereita ku sisko ja mun siskon kolme lasta. Eikä olla käyty kerhoissa, itestä tuntuu välil et ollaan liikaa omissa oloissa, mut mun on vaikee lähtee vieraisiin paikkoihin muksujen kaa eikä tunneta tääl ketään... Rokotus ei ollu likasta kiva juttu, vähän pääs pien itku mut reipashan tuo kaiken kaikkiaan oli.

( . )

painoo oli tullu 412 viikossa
turvotukset vähän + -
rr 125/70
pissa puhdas
hemppa edelleen 110 (onneks ei oo kuitenkaan laskenu)
sf 33
sykkeet +150 ja liikkeet ++

vasta-aine verijutut oli negatiivisia, parin viikon pääst täytyis vika näyte käydä antamas.

Viime yö meni niin plörinäks ku voi vaan mennä, nyt oon ku zombie tääl kotona. Huomenna on tasan tarkkaan "hima-päivä", varmaan hypin yöpaidassa koko päivän ja vaan imuroin jos en tänään jaksa.

t. Peppi ja alien 34 poks
 
Kuulumisia neuvolasta: Kaikki hyvin. En jaksa eritellä mut mitään erikoista ei ollut. Seuraava aika on sit 3.2. Painoo oli tullu 0,7kg/vk :D Mut voi olla et se eilinen herkuttelu vähän näky tossa painossa. Huomenna tod.näk. on jo kilo vähemmän .. Ärsyttää ku se tollee heittelee. Mut eipä tuosta mitää torumisia tullu. Sano vaan ettei saa herkutella joka päivä :)

SuzZ + masukki 32+6
 
Liro tsemppiä sinne. Ujous on luonteenpiirre, tuskin sinun valinnat on siihen vaikuttanut. Ei ole ollenkaan myöhästä nyt alkaa kerhoa miettimään. Varmasti kerhossa tulee kivoja juttuja, ja voi olla hyvä ajatus mutta älä nyt itseäsi soimaa kun ei ole tähän asti kerhoiltu. 4v on vielä pieni. Mulle tulee mieleen yksi sukulaistyttö joka oli tosi ujo pienenä vaikka kävi kyllä harrastuksissa. Ei koskaan uskaltanut mulle jutella tai muhun päin katsoa. Sitten yhtenä päivänä olisko ollu 5-6v hän juttelikin reippaasti. Eli rohkeutta tulee varmaan kasvaessa ja tuollaiset tutkimustilanteet sujuu sit paremmin. Ujoudesta ei tarvii eroon päästäkään, se ei ole mikään huono asia.

miraci onnittelut että rasituksesta tuli puhtaat paperit!

Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Painoa ei oo nyt tullut ja sf-mitta oli normaali. Ja voitteko kuvitella, kun hätäilin sitä hempan mittausta kun ei tehty viimeksi, ei sitä tehty nytkään enkä muistanut pyytää! Miten voi olla näin lahopää. Juttelin yli puoli tuntia ihanan terkkarin kanssa kun on jotenkin nyt tehnyt tiukkaa tämä jaksaminen, jatkuva supistelu jne. Oli ihanaa saada empatiaa osakseen :)

Leppismom 32+6
 
JennyAdelinalle hermoja ja tsemppiä lepäilyyn! Ja vauvalle jarrusukkia vielä hetkeksi :)

Kike: Kiva että asiat alkaa jo näyttää valoisammilta! Olenkin miettinyt, että mikä sinun tilanne on..

Mindi83 ja muut närästyksestä kärsivät: Jospa me saahaan peikkovauva :D Eikös sitä sanota, et hurja närästys tarkottaa pitkällä ja tuuhealla tukalla varustettua vauvaa. Mulla kans närästys ihan kauheaa.. Ja vaikkei ois aikoihin ees syöny mitään ja närästää niin nousee niiiiiiiin polttavaa mahansisältöä kurkkuun että taju lähtee :x

GCS15 Toivotaan että saat loppuraskauden olla ilman suru-uutisia. Verottaa varmasti voimia tuollainen ihan kamalasti, mutta hyvä jos olo alkaa jo vähä helppaamaan :)

Jenksu Ei muutaku uimaan vaan :D Mietein että voiskin tosiaan uimassa käyä joku päivä. Nyt ku kerrankaan ei tartte aatella että joku kiinnittäis niin huomiota mun mahamakkaroihin :D
Ei vaan.. eikai siitä haittaakaan ole? Jos ei mitään tulehduksia ole tai paikat auennu. Ja eikös täällä joku vesijuoksuakin harrasta?

Tombatar vaikutat kyllä niin tekevältä, että jätä suosiolla lumenluonti jo muille :) En vois kuvitellakkaan ite lumia lykkiväni.. Ainoastaan tuon kuistineduksen oon putsaillu kolalla, muuten vaan harjahommissa.

Hain tuossa pikkusiskon 3.5v hoidosta ja vein muskariin. Ja voi kuinka lapsi voikaan olla iloinen sinne päästessään!! Se oli yhtä hymyä koko tyttö.. Toivon, että ois itselläkin sit vara antaa lapselle mahdollisuus muskariin yms. juttuihin. Kohta pitäis hakea se sieltä ja mennä kotio sen kans. Kolmelta sitten haen pikkuveljen 2v. sieltä samaisesta hoidosta kunhan on päikkäreiltä heränny. Harvinaista, että meän porukoilla molemmilla joku koulutus/kokous yhtäaikaa eivätkä pääse hakemaan. Mutta ompahan kivaa vaihtelua munkin päivään :)

Kissan kanssa menee HERMOT! En tajua onko tuon hormoonit heränny kukkimaan, vai mikä on 10kk ikäsellä pikkuherralla ku vinkuu ja vonkuu eikä mikään kelpaa.. ruokaakin vain näykkii. Ei tiiä onko ulkona vai sisällä vai missä. Kuseksii lavuaariin ja BLAAH!! Nooh.. nyt lähen ja pistän pihalle siksiaikaa ko en ole kotona.

-Pahkis ja Pikkupoju 30+5-
 
Pahkuratäti suosittelen leikkuuttamaan sen kissan. se muuten oppii ruikkimaan sisälle muuallekki ku lavuaariin. ja se sit kans haisee ja pahalle!! omalta kollilta lähti pallit jo puoli vuotiaana, tosin oli kyl narttu saman katon alla mut kuitenki... on joskus aikoinaan ollu leikkaamaton ja se sit sai tappotuomion faijalta just sen kusemisen takia :|
joo,piti ees yrittää kolata,ku ukkoki reissus ja ei omaa traktoria pihas...

apuva,pizza palaa!!!!

*muoks*
ei palanukkaa,just sopivan rapsakka tuli ja toisen pellillisen heitin perään...
meillä siis herkuttelupäivä :D
itte ku alusta asti tekee,voi suolan ja rasvan määrää pienentää.

( . )
masukki ollu TOSI hiljanen tänään. ei oo pahemmin aamun jälkeen liikuskellu! kohta huoli alkaa nostaa päätään :'(
seuraan ny huomiseen ja aamulla neuvolaan jos ei tästä piristy...
 
Viimeksi muokattu:
flower: ai on vai.. voitko kuvitella, etten oo nyt käynyt nyt kun se tuossa uudessa tilassa on ollut, joskus sillon tuli käytyä tuolla vanhassa paikassa.. monta kertaa oon tosiaan ohi menny ja ajatellut että täytyy poiketa :D täytyypä käydä tsekkaas millasia hintoja ne tuolla pyytää, kiitos vinkistä. Meilläkin esikoinen on kuumeessa, joten täytyy odotella parempia hetkiä... toiv. menee pian ohi, mikä lie pöpö onkaan.

pahkuratäti: hauska tosiaan nähdä mikä takkutukka sieltä syntyykään :D Molemmilla lapsilla on ollut tukkaa päässä ihan hyvin syntyessään, kuopuksen tukka kylläkin tipahti jossain vaiheessa vauvana :LOL: Esikoisen aikaan en kärsinyt musta ollenkaan närästyksestä, mut kuopuksesta kyllä paljonkin... Muutenkin kiinnostaa minkänäköinen kaiffari sieltä tällä kertaa tupsahtaa, kun meillä lapset on ihan erinäköisiä, toinen on ihan tumma/ruskeilla silmillä ja toinen ihan vaalee/sinisillä silmillä :heart:

tombatar: oisko vauva kääntynyt jotenkin selkää päin rummuttamaan (?) Mä en touhutessa yleensäkään huomaa vauvan liikkeitä kauheen hyvin, mut mehua ja makoillaan hetki niin kyllä aina on hirvee rumba alkanut... tsemppiä sinne.

Mites te muut, madotatteko nuo elukat nyt ennen vauvan tuloa? Oliko tästä jo juttua, en muista? Siit ei kauheen kauan ole, kun viimeksi tolla dogille kuurin annoin, niin annanko kuitenkin vielä uudestaan ennen synnytystä...
 
EX4
Neukku takana ja onneksi kaikki hyvin

Mindi83 Me madotetaan noi mein 2 koiraa, ihan varoks, ostin tänään matolääkkeet ja ens viikolla alkaa syöttö ja rulianssi ulkona,toinen koira saa kauheet vatsavaivat siitä. Mutta parempi kuitnkin varoiksi.

Paino on +11kg puolella jo.. Kertyny viime viikkoina aika reippaasti:/ Mutta eipä tuo juurikaan haittaa:)

Esikoinen on niin murkkuikäinen et Huhuh! Tänäänki sano koulusta tullessa, et hän ei sit halua kuulla ainuttakaan vauvanitkua ja hän haluaa olla teini ja mennä menojaan, vihottelua eilisltä ku en antanu olla 23.00 asti kaverilla, että simmosta..

Tarvikkeetpuuttuu edelleen jonkin verran, mutta eipä tässä vielä ole kiire:D

Närästystä täälläkin epämiellyttävästi ja suonenvetoja varsinki öisin

Unesta mun unilaatu on selvästi huonontunut, ennen en edes herännyt omaan herätyskelloon, nykyään herään pieneenkin rapsahdukseen, yleensä mies herättää 6 aikaan aamulla, joutuu oikein kunnolla tökkimään et herään.

Aamut raskaita.. Varsinki kun herää kuudelta ja 20 vail 7 pitäis olla lähdössä! Ja päiväkotiinki pitäis keretä, etten myöhästy töistä ja usein autoon pakkaaminen menee hetken ja tuo teini käveleenki kouluu, ku alkaa pual 9

E ja E 34+2
 
LD: mäkin näin yks yö unta, että meillä oli vastasyntynyt vaava, joka kuitenkin jutteli mulle :D Siinä unessa se oli ihan normaalia :confused:

Tänään pidennettiin saikku sinne ihan äippälomaan asti, eli kotiäitiys alkakoon!

Samara & bönde 33+1
 
Jeeps!

Tuli sit kuitenkin hommattua uudemmat vaunut ku ne esikoisen -07 ostetut käytetyt oli parhaat päivänsä nähneet.



Tulihan se linssiludekkin sinne kuvaan. Tässä se minun esikoinen Sinna Maria 3 vuotta 9kk. <3

Mä rakastan noita ihania vanhoja perusvaunuja, ne uudet on jotenkin liian modermit mulle :D

Mökillä meillä on kanssa oikee retrot 60-luvun vaunut. :D

SuzZ + masukki 32+6 <3
 
:LOL: Ei oo todellista :xmas:
Mulla sitten lempparimammahousut otti ja päätti ratketa kaupassa ku tuon pikkuveikan kans pikasesti pillimehua ja maitoa kävin hakemassa kotimatkalla. Kyykistyin toista lahjetta vetämään takaisin kengänpäälle sille veljelle nii johan narahti. Oon pitäny näitä housuja jonain ylijumalana - yöllä pesu ja kuivaus että saa taas aamulla jalkaan.. Vaikka onki toiset samanmoiset eriväriset, mutta ne ei iske ollenkaan!
Piti soittaa miehelle ja ilmoottaa, jotta tillaan muuten uudet samantien:whistle:

Millasia mammavaatteita te muut käytätte, jos käytätte?

-Pahkis resusilla housuilla ja potkivalla pikkupojulla 30+5-
 
Mulla ei varsinaisesti ainakaa paitapuolella ole eriksee mammavaatteita, housut on ihan isojen tyttöjen osastolta löytynyt. Tälläset treenihousutyyliset ja sit on sellaset suorahousutyylisen joustavat housut. Esikoisen aikaan pystyin käyttää farkkuja koko ajan ku oli maha ulkona, mut nää mun nykyset farkut on paljon korkeempia ettei onnistu..
 
mammavaatteita mulla on tasan kolmet ;) huutiksesta huusin H&M:n mammafarkut,sit kävin samaisesta kaupasta ite ostamas samettiset ja sit nää mun omakorjailemat housut. mulla kyl kaapista löytyy sit tavan collegepökiä,jotka menee ku ei nosta tohon mahan päälle ja niit voi sit käyttää ko mahas vaan löysää nahkaa...puserot on sit ihan tavallisia
 
Suloinen tyttö SuzZilla! :)

Mulla on kahdet mammahousut (farkut), yhdet leggarit ja muutamia paitoja, kaikki H&M:ltä. Mulla alkaa noissa farkuissa toi masuresori puristaa ikävästi, nippa nappa menee tohon masun päälle enää. En kyllä ala enää uusia hommaamaan! Noi leggarit on mukavat päällä, pitää vaan sit olla pitkä paita niitten kanssa. Sit mulla on yhet vähän siistimmät collarit, mitä kehtaa käyttää kaupoillakin. Kotona käytän sit mitälie lökäpöksyjä :D
 
äitiysvaatteista kirppareilta löytyi jossain vaiheessa, ja joitain sain lainaankin, paitoja, farkkuja yms yms... nyt vatsaa jo sen verran et farkut poissa käytöstä, painaa mahaa ikävästi..
Colleget pyöriessä kotona, ja sit yhdet mustat suorat housut kaupungilla yms. pidettävät. yksi salsahame joka menee vielä vallan mainiosti masutuubin ja pitkän topin kanssa, kaverina neulebolero, silloin pidän noita kun on olo mitä naisellisin :) ja mä oon muutenkin varsinainen hame-ihminen et noi salsahameet on kyl mun juttu ja vallanki kesäisin aivan ihania, ja mieluiten nilkkapituisena :D kotipaitoina mulla ihan entisiä toppeja ja neuletakkeja, eilen tosin ostin kirppikseltä parilla eurolla ihan äitiyspaidan, hennesin.
Imetysliivejä kävin kattomas kappahlissa, mut voi yökkö ne voiki olla kamalia!!!! mä en kyllä hommaa varmaan yksiäkään!!! hirveitä lerpppuja, mä en tykkää et liivit on vaan pelkkä kangas ja kaari, vaan tykkään saada ees hiukan toppausta tukemaan, nääs kun ei mitään e-kupin buubseja omisteta... :D

vauva on tosi alhaalla... jaiks.... kauppareissu kesti tänään ihan yli-kauan.... supisteli niin et piti sittarin kärryihin vallan nojata muutamaan otteeseen... :O nyt illan oon vaan huilannu ja onkin jotenkin tosi väsynyt, ei lainkaan sellanen oma olo... ehkä se viime yön valvominen vaikuttaa, mut kyllämä yleensä päikkäreiden jälkeen taas piristyn, mutta en tänään :(
Huomenna keskityn pitämään koti-päivän minäki... tiedossa korjaus-ompeluita, ja jos tota hääkampausta kokeilis viel, kävin ostamas valkin nutturaa varten, hauska kokeilla itselle mitä sattuu saamaan aikaiseksi :)

ja sitten aion lakata kynnet :) ja voi itku, mä en kerta kaikkiaan yletä lakkaamaan mun varpaan kynsiä!!!!! oon koittanu, mut alkaa se asento supistelee niin paljon ja olon tekee todella epämukavaksi, että päätin antaa sen jutun olla, lakataan sitte ku maha on taas pois ;) nyt salaattia iltapalaks ja huomiseen mammat :)
 

Yhteistyössä